Η Τζέσικα Λανγκ δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι η ιδιότητά της ως φωτογράφου μπορεί ποτέ να γίνει αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας εικόνας της. «Έτσι δουλεύουν τα πράγματα» λέει συγκαταβατικά, αλλά χωρίς πικρία: «Είσαι ηθοποιός οπότε δεν μπορείς να θεωρηθείς φωτογράφος».
Φωτογραφία

Highway 61 Revisited: Η Τζέσικα Λανγκ μπροστά και πίσω από τον φωτογραφικό φακό

Σε λίγες μέρες κυκλοφορεί ένα νέο λεύκωμα με τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες που έχει τραβήξει η 70χρονη σταρ από τη ζωή στον Αυτοκινητόδρομο 61. που εκτείνεται από τα σύνορα με τον Καναδά ως τη Νέα Ορλεάνη

Ο αυτοκινητόδρομος που αποθεώθηκε στην ποπ κουλτούρα μέσω του άλμπουμ του Μπομπ Ντίλαν "Highway 61 Revisited" αποτελεί το σκηνικό (και τον τίτλο) για το νέο λεύκωμα φωτογραφιών που τράβηξε η Τζέσικα Λανγκ και θα κυκλοφορήσει την πρώτη του ερχόμενου μήνα με τίτλο "Highway 61".

 

Η έκδοση περιλαμβάνει 84 ασπρόμαυρες φωτογραφίες που καταγράφουν τη ζωή κατά μήκος του αυτοκινητοδρόμου 61, ο οποίος απλώνεται από την καναδική μεθόριο ως τη Νέα Ορλεάνη, πόλη όπου κάποτε αγόρασε σπίτι και έζησε η ηθοποιός. Η Τζέσικα Λανγκ, που τον περασμένο Απρίλιο έκλεισε αισίως τα 70, έχει γεννηθεί σε μια κωμόπολη στη Μινεσότα και μέρος της διαδρομής υπήρξε οικεία κυκλοφοριακή αρτηρία για την οικογένειά της.

 

Η Τζέσικα Λανγκ, που τον περασμένο Απρίλιο έκλεισε αισίως τα 70, έχει γεννηθεί σε μια κωμόπολη στη Μινεσότα και μέρος της διαδρομής υπήρξε οικεία κυκλοφοριακή αρτηρία για την οικογένειά της.

 

Το άλμπουμ όμως αποτελεί συγχρόνως και ένα χρονικό των ριζικών αλλαγών που είδε όταν επισκέφτηκε ξανά μετά από χρόνια με την κάμερά της τα ίδια μέρη, κάποια από τα οποία τα περιγράφει μιλώντας στους New York Times με αφορμή το φωτογραφικό της έργο ως «άδεια, έρημα, σα να πενθούν αυτό που χάθηκε για πάντα».


Λίγες μέρες πριν την έκδοση του βιβλίου, ανεβαίνει στο Netflix την προσεχή Παρασκευή η κωμική τηλεοπτική σειρά "The Politician", στην οποία εμφανίζεται και αποτελεί άλλη μια συνεργασία της με τον Ράιαν Μέρφι, τον επιφανή παραγωγό και δημιουργό τηλεοπτικών σειρών όπως η ανθολογία (ή το franchise) του "American Horror Story" που έχει χαρίσει στην Τζέσικα Λανγκ τα δύο από τα τρία της βραβεία Emmy.

 

Μισισίπι. ©Jessica Lang

 

Με τη φωτογραφία ξεκίνησε να ασχολείται σοβαρά στη δεκαετία του '90 όταν ο τότε σύντροφός της, ο αείμνηστος συγγραφέας και ηθοποιός Σαμ Σέπαρντ, επιστρέφοντας από ένα ταξίδι του στη Γερμανία της έκανε δώρο μια φωτογραφική μηχανή Leica. Παρότι ζει μόνιμα στη Νέα Υόρκη, η Τζέσικα Λανγκ πέρασε πολύ καιρό τα τελευταία έξι χρόνια να περιπλανιέται με την κάμερά της στις οκτώ πολιτείες στις οποίες ξετυλίγεται ο Αυτοκινητόδρομος 61. Στον επίλογο του βιβλίου, σημειώνει η ίδια ότι το πρώτο άλμπουμ που αγόρασε στη ζωή της ήταν το "Highway 61 Revisited" (του συμπατριώτη της από την Μινεσότα, Μπομπ Ντίλαν) που κυκλοφόρησε το 1965.

 

Οι φωτογραφίες της έκδοσης είναι «κοκκώδεις» και λουσμένες με έντονες φωτοσκιάσεις και μοιάζουν να σταματούν τον χρόνο καθώς απεικονίζουν στιγμές, ανθρώπους, πινακίδες, ορίζοντες, δείπνα, πανηγύρια. Εκ πρώτης όψεως, έρχεται στον νου το ύφος μεγάλων φωτογράφων όπως ο Γουίλιαμ Έγκλεστον και ο πρόσφατα χαμένος Ρόμπερτ Φρανκ, με τον οποίον η Λανγκ είχε συγκατοικήσει σ' ένα λοφτ στο Bowery για ένα διάστημα, όταν μετακόμισε στη Νέα Υόρκη στις αρχές της δεκαετίας του '70, ύστερα από το μεγάλο ταξίδι της στην Ευρώπη (αφού είχε εγκαταλείψει τις σπουδές της), κατά το οποίο είχε βρεθεί και στον παρισινό Μάη του '68.

 

Μινεσότα. ©Jessica Lang

 

Όπως δηλώνει η ίδια πάντως, ο αγαπημένος της φωτογράφος είναι ο σπουδαίος Τσέχος φωτογράφος Γιόζεφ Κουντέλκα. Όσο για την τεχνική της, σημειώνει απλά ότι δεν χρησιμοποιεί ποτέ φλας, φώτα ή οτιδήποτε έξτρα και επίσης ότι δεν κροπάρει ποτέ τo κάδρο μετά την εμφάνιση.

 

Η Τζέσικα Λανγκ δεν έχει την ψευδαίσθηση ότι η ιδιότητά της ως φωτογράφου μπορεί ποτέ να γίνει αναπόσπαστο μέρος της δημόσιας εικόνας της. «Έτσι δουλεύουν τα πράγματα» λέει συγκαταβατικά, αλλά χωρίς πικρία: «Είσαι ηθοποιός οπότε δεν μπορείς να θεωρηθείς φωτογράφος. Εξάλλου έχω "πρωινή" δουλειά, δεν χρειάζομαι άλλη. Απλά αγαπώ να τραβάω φωτογραφίες. Είναι ο μόνος λόγος που το κάνω».

 

Νέα Ορλεάνη. ©Jessica Lang

 

Μιζούρι . ©Jessica Lang

 

Άιοβα. ©Jessica Lang

 

Μινεσότα. ©Jessica Lang

 

Μισισίπι. ©Jessica Lang

 

Με στοιχεία από τους New York Times

 

 

 

Φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαλβίνα στις πόλεις

Φωτογραφία Η Μαλβίνα στις πόλεις

13.12.2019
Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας

Φωτογραφία Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας

13.12.2019
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας

Φωτογραφία Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας

13.12.2019
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας

Φωτογραφία Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας

12.12.2019
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award

Φωτογραφία Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award

11.12.2019
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας

Φωτογραφία Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας

10.12.2019
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

Φωτογραφία Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

8.12.2019
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

Φωτογραφία «Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

7.12.2019
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

Φωτογραφία Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

7.12.2019
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

Φωτογραφία Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

5.12.2019