Φωτογραφία

Μέσα στα τελευταία κατοικημένα διαμερίσματα του μυθικού Chelsea Hotel

Τέσσερα χρόνια πέρασαν μέχρι να καταφέρει να πείσει τους τελευταίους μόνιμους ενοίκους του ξενοδοχείου να του ανοίξουν την πόρτα στα εκπληκτικά διαμερίσματά τους ο φωτογράφος Colin Miller αλλά άξιζε τον κόπο.

Λίγα μέρη εμπνέουν τόσο έντονη νοσταλγία για την παλιά Νέα Υόρκη του ελεύθερου πνεύματος και της μποέμικης εκκεντρικότητας όσο το Chelsea Hotel. Παρότι έχει πάψει προ πολλού να αποτελεί το δημιουργικό ή αυτοκαταστροφικό (ή και τα δύο) καταφύγιο μερικών από τους πιο σημαντικούς συγγραφείς, εικαστικούς και μουσικούς του περασμένου αιώνα, και τα τελευταία χρόνια βρίσκεται σε μια διαρκή διαδικασία αναπαλαίωσης (ειδικά από τη στιγμή που εκδιώχθηκε ο θρυλικός διαχειριστής του, Σίντνεϊ Μπαρντ το 2007), υπάρχει ακόμα κάτι πολύ ιδιαίτερο στο 250 δωματίων «μισοστοιχειωμένο» ξενοδοχείο, όπως διαπίστωσε ο φωτογράφος Colin Miller.

 

Ο Miller ξεκίνησε το 2015 να καταγράφει με το φακό του κάποιους από τους καμιά πενηνταριά εναπομείναντες ενοίκους και τα διαμερίσματά τους (στους περισσότερους παλαιότερους ενοίκους διαμερισμάτων έγινε έξωση το 2008 μετά την αλλαγή ιδιοκτησίας ενώ από το 2011 το ξενοδοχείο σταμάτησε να δέχεται νέους ενοικιαστές). Ο ίδιος περίμενε ότι η διαδικασία θα διαρκούσε δέκα μήνες το πολύ.

 

Όπως δηλώνει στο βιβλίο και ο κινηματογραφιστής Tony Notarberadino που μένει σε ένα διαμέρισμα του 6ου ορόφου από το 1994: «Το Chelsea είναι μεγαλύτερο από οποιονδήποτε και θα μας θάψει όλους».

 

Τελικά πέρασαν πάνω από τέσσερα χρόνια μέχρι να καταφέρει να προσελκύσει και να πείσει αρκετούς μόνιμους ενοίκους να του ανοίξουν την πόρτα στα εκπληκτικά διαμερίσματά τους και να του επιτρέψουν να τα φωτογραφήσει. Οι κόποι του ανταμείφθηκαν εν τέλει και οι φωτογραφίες του συγκεντρώθηκαν σε ένα νέο φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο "Hotel Chelsea: Living in the Last Bohemian Haven" που κυκλοφόρησε πριν μερικές μέρες.

 

«Δεν πρόκειται για επικήδειο», δηλώνει ο φωτογράφος για την έκδοση και προσθέτει ότι δεν έχει αλλάξει τίποτα στο ξενοδοχείο τα τελευταία χρόνια, ειδικά από τη στιγμή που εμποδίστηκε η έξωση όλων των κατοίκων και η εσωτερική κατεδάφισή το 2014, ενώ τα πλάνα για να μεταλλαχτεί πλήρως σε boutique hotel και εστιατόριο έχουν κολλήσει. Όπως δηλώνει στο βιβλίο και ο κινηματογραφιστής Tony Notarberadino που μένει σε ένα διαμέρισμα του 6ου ορόφου από το 1994: «Το Chelsea είναι μεγαλύτερο από οποιονδήποτε και θα μας θάψει όλους».

 

Το υπνοδωμάτιο του Tony Notarberardino στο διαμέρισμά του στον έκτο όροφο. © Colin Miller

 

O Tony Notarberardino. © Colin Miller
Ο φωτογράφος και κινηματογραφιστής Tony Notarberardino έχει διατηρήσει στο διαμέρισμά του την αισθητική κληρονομιά του Αυστραλού καλλιτέχνη Vali Myers, που έζησε εδώ στην δεκαετία του '70. © Colin Miller

 

To υπνοδωμάτιο της Susanne Bartsch. © Colin Miller

 

Στο μπάνιο της Susanne Bartsch (event producer), διακρίνονται τα δικά της μωσαϊκά που καλύπτουν τους τείχους και το ταβάνι. © Colin Miller
Στο διαμέρισμα της Susanne Bartsch. © Colin Miller

 

Το διαμέρισμα της Suzanne Lipschutz, ιδιοκτήτριας της νεοϋορκέζικης αντικερί Secondhand Rose, είναι γεμάτο από vintage ταπετσαρίες. © Colin Miller

 

Το διαμέρισμα τριών υπνοδωματίων των καλλιτεχνών Ruth και Daniel Shomron όπου ζουν από τα τέλη της δεκαετίας του '70. Κάποτε ανήκε στον Mark Twain. © Colin Miller

 

Γεμάτο με πίνακες του συζύγου της, ειικαστικού Bernard Charles Childs, που πέθανε πριν από 20 χρόνια, είναι το διαμέρισμα που διαμένει ακόμα η Judith Childs. Το είχαν 'πιάσει' μαζί το 1966. © Colin Miller

 

Το εξωτερικό του Hotel Chelsea. © Colin Miller
Στο διαμέρισμα της επιφανούς διακοσμήτριας εσωτερικών χώρων Colleen Weinstein, μπορεί κανείς να συναντήσει αυθεντικούς πίνακες του Damien Hirst και πρωτότυπα prints φωτογραφιών που τράβηξαν ο Salvador Dalí, ο Mick και ο αείμνηστος σύζυγός της, ο φωτογράφος Arthur Weinstein. © Colin Miller

 

Το σπίτι του τηλεοπτικού παραγωγού Steve Willis, ο οποίος διαμένει στον τέταρτο όροφο του Chelsea από το 1994. Κάποτε το διαμέρισμα ανήκε στην Janis Joplin.

 

Με στοιχεία από τους New York Times

 

 

 

Φωτογραφία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Μαλβίνα στις πόλεις

Φωτογραφία Η Μαλβίνα στις πόλεις

13.12.2019
Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας

Φωτογραφία Φωτογραφίζοντας το χιονισμένο τοπίο της Φινλανδίας

13.12.2019
Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας

Φωτογραφία Λευτέρης Καλογυιός: Ένας φωτογράφος που βαδίζει στα όρια του ντοκιμαντέρ και της σκηνοθετημένης φωτογραφίας

13.12.2019
Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας

Φωτογραφία Βλέποντας Φραγκονάρ στο κινητό: η ινσταγκραμοποίηση της πραγματικότητας

12.12.2019
Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award

Φωτογραφία Δυό ποντικοί «παίζουν μπουνιές» και άλλες απίθανες υποψηφιότητες για το LUMIX People's Choice Award

11.12.2019
Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας

Φωτογραφία Η πολύχρωμη αρχιτεκτονική της Τουρκίας

10.12.2019
Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

Φωτογραφία Ειρήνη Μιχοπούλου: «Η φωτογραφία πορτρέτου πρέπει να γίνεται με δεξιότητα και υπομονή»

8.12.2019
«Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

Φωτογραφία «Υπνωτισμένοι από το μπλε φως της οθόνης»: Γνωστός φωτογράφος απεικονίζει την εξέλιξη του εθισμού στο κινητό

7.12.2019
Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

Φωτογραφία Στάθης Μαμαλάκης: «Η φωτογραφία πορτρέτου είναι μια στιγμιαία ισορροπία ανάμεσα στο θέμα και τον φωτογράφο»

7.12.2019
Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

Φωτογραφία Επίσκεψη στο λαό της Καρελίας

5.12.2019