Πριν γίνουν οι αποκαλύψεις για το βίτσιο του να τον βγάζει ξαφνικά και να τον παίζει ενώπιον σαστισμένων γυναικών, υπήρξε στις παραστάσεις του υπόδειγμα προοδευτικότητας και συμπόνιας χωρίς να χάνει την σατιρική αιχμή του και χωρίς να επιτίθεται σε εύκολους και ανίσχυρους στόχους.
Πρόσωπα

Ο Louis C.K. τραγουδά τα μπλουζ της αντίδρασης και της σκατοψυχίας

Μετά την χριστουγεννιάτικη «παράσταση» του Κέβιν Σπέισι, διέρρευσε την Πρωτοχρονιά υλικό από εμφάνιση του γνωστού κωμικού όπου δίνει ρεσιτάλ πικρόχολης αντιδραστικότητας

Το 2018 ήταν μεταξύ άλλων και η χρονιά του #MeToo όπου άνοιξαν οι ασκοί του Αιόλου με τις αλυσιδωτές αποκαλύψεις για την βίαιη και επιθετική (και κακουργηματική) συμπεριφορά ανδρών επιφανών στα πέριξ του Χόλιγουντ. Και δύο από τους πιο «επιφανείς» κατηγορούμενους (που στο μυαλό τους προφανώς αποτελούν θύματα κάποιας πολιτισμικής σκευωρίας) δεν μας άφησαν να ξεχάσουμε τις κατηγορίες αυτές ούτε μέσα στις γιορτές.

 

Τα Χριστούγεννα έκανε την εμφάνιση εκείνο το περίεργο και απροσδιόριστα νοσηρό βίντεο με τον Κέβιν Σπέισι ως Φρανκ Άντεργουντ (ο χαρακτήρας που υποδυόταν στο House of Cards πριν τον διώξουν από τη σειρά) να μας λέει στο διάγγελμά του ότι «προσπάθησαν να μας χωρίσουν, αλλά η σχέση που είχαμε παραήταν δυνατή», ενώ από χθες γίνεται ο κακός χαμός με ακουστικό υλικό που διέρρευσε από πρόσφατη ζωντανή εμφάνιση του κωμικού Louis C.K. όπου ακούγεται να «τα χώνει» σε διάφορες μειονότητες χωρίς καν τη συνήθη δικαιολογία των κωμικών ότι υποδύονται έναν αντιδραστικό ρόλο.

 

Όσο κι αν θέλει να δικαιολογήσει κάποιος το ρεπερτόριο του Louis C.K., είναι δύσκολο από τη στιγμή που μοιάζει ο ίδιος να επιλέγει συνειδητά να ενταχθεί σε κάποιο γκρουπ «καταπιεσμένων ρατσιστών» ή «καταπιεσμένων σεξιστών» (μιλάμε για τέτοια ακραία οξύμωρα σχήματα») από τα άπειρα που υπάρχουν πλέον στους καιρούς μας για να ξερνάνε χολή και μίσος με την αιτιολογία της «θυματοποίησης» τους από το κυρίαρχο δήθεν δεσποτάτο της «πολιτικής ορθότητας».

 

Όπως έγραψε σ΄ ένα tweet ένας άλλος κωμικός, ο Νταν Τέλφερ: «Το μόνο που χρειάστηκε για να περάσει ο Louis C.K. από το "άντε γαμήσου Τραμπ" στο να ακούγεται ακριβώς όπως εκείνος, ήταν οι αποκαλύψεις για τις σεξουαλικές επιθέσεις του».

 

Τι είπε λοιπόν ο (πρώην) αγαπητός μας κωμικός σ' αυτή την πρόσφατη performance; Και τι δεν είπε...
Για τους επιζώντες μαθητές της σφαγής στο Πάρκλαντ της Φλόριντα όπου έχασαν τη ζωή τους 17 παιδιά και μέλη του προσωπικού του σχολείου:

 

Δεν είστε ενδιαφέροντες επειδή πήγατε σε ένα γυμνάσιο όπου σκοτώθηκαν παιδιά. Εσείς τη γλυτώσατε. Τρέξατε να ξεφύγετε σπρώχνοντας και κάποιον χοντρούλη να φύγει από τη μέση. Και πρέπει εγώ τώρα να σας ακούω να γκρινιάζετε;

 

Για την «κακομαθημένη» και «στριφνή» νεολαία και τα άτομα που επιθυμούν να προσδιορίζονται χωρίς γένος και συγκεκριμένη έμφυλη ταυτότητα:

 

Οι νέοι είναι τόσο βαρετοί. Σου λένε συνέχεια, «α, δεν μπορείς να το πεις αυτό». Τι είσαι παιδάκι μου; Καμιά γριά; «Αυτό που λες είναι ανάρμοστο». Άντε γαμήσου! Παιδί είσαι! Πήγαινε κάνε τις αλητείες σου αντί να μου λες πώς να σου απευθύνομαι, λες και είσαι γαλαζοαίματο. «Να μου απευθύνεσαι ως "αυτοί"», λένε «γιατί προσδιορίζομαι ως ουδέτερο φύλο». ΟΚ, ΟΚ, ΟΚ. Και μένα να μου απευθύνεσαι ως "εκεί" γιατί προσδιορίζομαι ως τοποθεσία. Και η τοποθεσία είναι το μουνί της μάνας σου.

 

Λέει κι άλλα «νόστιμα», όπως για παράδειγμα ότι «οι Ασιάτες έχουν μικρό πουλί επειδή βασικά είναι γυναίκες» ή ότι δεν μπορεί να ζήσει πια στη Νέα Υόρκη και πήγε στη Γαλλία για να ξεφύγει από την αποδοκιμασία των συμπατριωτών του αλλά κι εκεί τον έκαναν να νοιώθει άσχημα που δεν γνωρίζει γαλλικά και επίσης οι Γάλλοι έχουν τη συνήθεια να χώνουν το θερμόμετρο στον κώλο κλπ..

 

Γενικά, πρόκειται για μια πικρόχολη και αντιδραστική λιτανεία από τον άνθρωπο που πριν γίνουν οι αποκαλύψεις για το βίτσιο του να τον βγάζει ξαφνικά και να τον παίζει ενώπιον σαστισμένων γυναικών, υπήρξε στις παραστάσεις του υπόδειγμα προοδευτικότητας και συμπόνιας χωρίς να χάνει την σατιρική αιχμή του και χωρίς να επιτίθεται σε εύκολους και ανίσχυρους στόχους.

 

Οι αντιδράσεις ήταν πολλές και αναμενόμενες – και δικαιολογημένες. Ο Matt Zoller Seitz, ο εξαίρετος κριτικός του περιοδικού New York έγραψε ένα αποχαιρετιστήριο «χεσίδι» στον κωμικό, το οποίο καταλήγει ως εξής: «Αυτό είναι το τελευταίο κείμενο που θα γράψω ποτέ είτε για τον Κέβιν Σπέισι είτε για τον Louis CK, μέχρι να καταδικαστούν σε αίθουσα δικαστηρίου ή μέχρι να χρειαστεί να γράψω τις νεκρολογίες τους».

 

Όσο κι αν θέλει να δικαιολογήσει κάποιος το ρεπερτόριο του Louis C.K., είναι δύσκολο από τη στιγμή που μοιάζει ο ίδιος να επιλέγει συνειδητά να ενταχθεί σε κάποιο γκρουπ «καταπιεσμένων ρατσιστών» ή «καταπιεσμένων σεξιστών» (μιλάμε για τέτοια ακραία οξύμωρα σχήματα) από τα άπειρα που υπάρχουν πλέον στους καιρούς μας για να ξερνάνε χολή και μίσος με την αιτιολογία της «θυματοποίησης» τους από το κυρίαρχο δήθεν δεσποτάτο της «πολιτικής ορθότητας». Ανοησίες. Η μοχθηρία και η αντίδραση είναι ο εύκολος δρόμος και ο πιο σίγουρος για να χάσεις όποιο δίκιο σου έχει απομείνει. Κρίμα ρε Λούι, αλλιώς μας τα' λεγες.

 

 

Πρόσωπα
37 Σχόλια
12
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 2.1.2019 | 20:41
{... επιλέγει συνειδητά να ενταχθεί σε κάποιο γκρουπ «καταπιεσμένων ρατσιστών» ή «καταπιεσμένων σεξιστών» (μιλάμε για τέτοια ακραία οξύμωρα σχήματα) ...} Έχετε απόλυτο δίκιο κύριε Πολιτακη! Το επόμενο βήμα είναι να υπάρξουν και οι "καταπιεσμένοι βιαστές". Εντωμεταξυ, το ακόμα πιο ανησυχητικο από τις εμφανίσεις του Κέβιν Σπέισι και του Louis CK είναι ότι ένα μεγάλο μέρος του κόσμου τούς συμπαραστέκεται. Διαβάστε τα σχόλια κάτω από το άρθρο της Lifo για το βίντεο του Κέβιν Σπέισι. Και μιλάμε για τους αναγνώστες της Lifo, όχι του Πρώτου Θέματος ή ακόμα χειρότερα του Μακελειού.


________

ΑΠΑΝΤΗΣΗ LIFOΤΕΑΜ:
Aγαπητή Φωτεινή, οι followers της επίσημης σελίδας της LIFO φτάνουν πλέον τις 750.000. Προέρχονται από κάθε ομάδα. Την εντύπωση όμως κλέβουν εκείνοι που κάνουν θόρυβο, με πολλά και επιθετικά σχόλια. Είναι αυτοί που έχουν τη μικρότερη σχέση με το ύφος μας και την ιστορία μας, αλλά τους «βολεύει» το μεγάλο ακροατήριο για να εισακουστούν.
Προσπαθούμε πολύ να περιορίζουμε τις ακρότητες -- αλλά δεν είναι πάντα εύκολο, λόγω της φύσης των social media. Είναι δυστυχώς αδύνατο να ελεγχουμε τα σχόλια των εκατοντάδων ποστ μας live!
Aντιθέτως, στα σχόλια της ιστοσελίδας μας, εδώ που έρχονται οι πραγματικοί αναγνώστες μας, επικρατεί καλό επίπεδο συζητήσεων, ευγένεια και απάλειψη κάθε προσβολής ή εχθροπάθειας.
Σας ευχαριστούμε όλους γι' αυτό!
Μπουρμπούχα 3.1.2019 | 09:12
Οπως βλεπεις κ απο τα σχολια εδω, το τσουρμο δεν θελει να σκεφτεται, θελει αποχαυνωση. "Κανε με να γελασω κ ας εισαι σκατοψυχος, βιαστης, εκβιαστης, κλπ, δεν με νοιαζει". Οπως ελεγε κ ο αειμνηστος Bill Hicks (δεν τον εφτασε ποτε ο C.K.) "go to sleep America, here, watch the gladiators, go to sleep". Entertainment κ κυριολεκτικα παρτε μας την ψυχη.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 3.1.2019 | 14:40
Mα εγώ μιλάω για τα σχόλια εδώ στην ιστοσελίδα' διαβάζω την Lifo μόνο από εδώ, δεν την ακολουθώ στα social media. Ξέρω ότι εδώ στο σάιτ υπάρχει, πολύ σωστά, έλεγχος στα σχόλια. Αλλά και πάλι φαίνονται οι απόψεις των σχολιαστών, απλά διατυπωμένες με ευγενικό τρόπο. (Ωχ, φαντάζομαι τι θα λέγεται στα σχόλια των social media...)
avatar
ثانوس 3.1.2019 | 20:01
Δηλαδή βασικά σας πειράζει η άλλη άποψη... οκ...
Φερόμενος 3.1.2019 | 20:20
Αγαπητή Φωτεινή συγνώμη αλλά σφαλεις: ούτε μακελειό ούτε πρώτο θέμα θυμίζουν τα σχόλια (εδώ-αν έχεις συγκεκριμένα παραδείγματα πες): Απλώς ΔΙΑΦΩΝΕΊΣ. Είναι εξαιρετικά απλό αν το καλοσκεφτείς. Γιατί δεν επιχειρείς να έχεις πχ έναν γόνιμο αντίλογο πού να περιλαμβάνει πάνω από δύο ποστ με κάποιο ν ευγενικό αναγνώστη; μήπως είναι καλύτερο από την καταγγελία; Τι ακριβώς φοβάσαι; Όλοι μας έχουμε βέβαια τις "σημαίες" μας και είναι λογικό, αλλά η αλήθεια τις περισσότερες φορές δεν κρύβεται σε στρατόπεδα.
Μπουρμπούχα 4.1.2019 | 18:25
Jesus Christ παιδες, πειτε μας τωρα οτι απαγορευεται να μιλαμε οταν διαφωνουμε ή μας πειραζουν σχολια αλλων σχολιαστων! Προσωπικα θεωρω γελοια κ φρικτα τα σχολια εκεινων που γουσταρουν ακομη τυπους οπως τον C.K., με πειραζει που στην Ελλαδα του σημερα ο σωβινισμος σας ακομη κυριαρχει κ εχω καθε δικαιωμα να το γραψω. Οπως κ εσεις εχετε δικαιωμα να γραφετε τα φριχτα -για μενα- σχολια σας. Do you get it now? Κ απλο παραδειγμα, η ΦΩΤΕΙΝΗ τολμησε να γραψει την γνωμη της κ της την λετε επειδη διαφωνει ή την πειραζει κατι;; Το οτι ηραφουμε εδω, θελω να πιστευω οτι σημαινει "ψαχνω διαλογο". Ποσο πιο ξεκαθαρο το χρειαζεστε;;;;;;;;;;;;;
avatar
Μαύρος Γάτος 4.1.2019 | 19:43
Προς το περίτεχνο (;) αραβούργημα:

Οταν η άλλη άποψη είναι ρατσιστική, σεξιστική, ομοφοβική, μισαλλόδοξη, κλπ, ναι, μας πειράζει.

Πολλοί από εμάς θεωρούμε δε καθήκον μας να την πολεμήσουμε και να εμποδίσουμε αν εξαπλωθεί.

Φυσικά, όλα αυτά δεν αναιρούν το δικαίωμα του καθενός να έχει οποιαδήποτε άποψη θέλει...
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 2.1.2019 | 20:43
Εγώ σκέφτομαι αυτές τις γυναίκες τίς όποιες είχε κακοποίησει σεξουαλικά, πώς θα ένιωθαν όλα τα προηγούμενα χρόνια που ο Louis CK θεωρούνταν από όλο τον κόσμο ένας φεμινιστής. Πόσο μόνες, και θυμωμένες, και αδικημενες θα ένιωθαν...
avatar
johnzik 2.1.2019 | 23:23
Ο τύπος έχει τρομερή πλάκα, που είναι και το ζητούμενο. Τώρα, αν θέλουμε ξενέρωμα, έχει Σούμερ και Σιλβερμαν.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 3.1.2019 | 10:12
Βέβαια, τι να σου πω, τρομερή πλάκα: ένας τύπος που έχει κακοποίησει σεξουαλικά γυναίκες και δεν έχει ακόμα τιμωρηθεί από τον νόμο γι αυτό, να κοροϊδεύει διεμφυλικα άτομα... Η Σουιμερ από την άλλη είναι γυναίκα και φεμινίστρια, τι πλάκα να κάνει η ξενερωτη... Πάντως, ένα μεγάλο καλό από την πρόσφατη έκρηξη του φεμινισμού είναι ότι σιγά σιγά πέφτουν οι μάσκες και φαίνεται τι είναι ο καθένας μας.
avatar
pprmn 2.1.2019 | 23:53
Χμ, όταν ένας κωμικός αλλάζει ρεπερτόριο και δεν ειρωνεύεται πια Τραμπ/rednecks/θρησκείες κλπ παύει να είναι αστείος και edgy, αλλά σκατόψυχος...ενδιαφέρον.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 3.1.2019 | 10:14
Ε, ναι, αν ο στόχος σου δεν είναι οι ισχυροί αλλά οι ανίσχυροι, δεν είσαι αστείος. Αλήθεια, θα είχες την ίδια άποψη αν εσύ ή ένα μέλος της οικογένειας σου ανήκε στην κατηγορία των, ανίσχυρων ακόμα, ανθρώπων που κοροϊδεύει πχ στα διεμφυλικα άτομα;
Φερόμενος 3.1.2019 | 20:24
Οι non-binary (στους οποίους νομίζω αναφέρεται στο άρθρο) δεν είναι διεμφυλικα άτομα.
avatar
ثانوس 3.1.2019 | 00:20
https://youtu.be/0Ugva6P7ttw

ΤΟ γέλιο, κι αφήστε τους να λένε.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 3.1.2019 | 10:16
Φαντάζομαι οι γυναίκες τις οποίες έχει κακοποίησει σεξουαλικά δεν θα γελάσουν αν δουν το βίντεο (δεν είδα το βίντεο γιατί δεν υπάρχει λόγος, αν καταλαβαίνεις τι εννοώ).
avatar
ثانوس 3.1.2019 | 13:45
Αντιλαμβάνομαι τη σταυροφορία σας, αλλά εκτίθετε την άγνοιά σας με μεγάλη ευκολία:
1. Ο συγκεκριμένος δεν κακοποίησε σεξουαλικά κανέναν, δεν άπλωσε το χέρι του ούτε τίποτ´άλλο, παρά την απαράδεκτη συμπεριφορά του να αυνανιζεται παρουσία άλλων.
2. Πώς σχολιάζετε κάτι χωρίς να έχετε καν δει/ακούσει (το λινκ που επισύναψα είναι ηχητικό);

Επίσης, όλα τα ατοπήματα για εσάς έχουν την ίδια βαρύτητα και αρκούν για να καταδικασθεί κάποιος στο πυρ το εξώτερον επειδή έτσι επιτάσσει η μόδα της εποχής; Λυπάμαι για εσάς ειλικρινά.
avatar
ثانوس 3.1.2019 | 20:44
*»εκθέτετε», φυσικά..
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 4.1.2019 | 00:33
Διευκρινηση στο σχόλιο μου: δεν χρειάζεται να δω το βίντεο γιατί όσο καλός κωμικός και αν είναι, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός ότι είναι σεξουαλικός παρενοχλητής.
Μπουρμπούχα 4.1.2019 | 18:27
Το ξερω το βιντεο, ε και;;;; Τι αποδεικνυει αυτο;;; Οτι ειναι σκατοψυχος με χιουμορ. Αργο χειροκροτημα παρακαλω....
Bazouka 3.1.2019 | 12:27
Με συγχωρείτε αλλά μπορεί να έχω καταλάβει λάθος πως λειτουργούν οι δημοκρατίες ανά τον κόσμο. Δεν θα πρέπει να υπάρχει απόλυτη ελευθερία λόγου και έκφρασης και πολύ περισσότερο στους καλλιτέχνες της ακραίας σάτιρας; Εκεί δεν είναι όπου πρέπει να επιτρέπονται να ειπωθούν τα πάντα; (Κατά την ταπεινή μου γνώμη, άνθρωποι με αναπηρία και άνθρωποι με σύνδρομο down μόνο θα έπρεπε να εξαιρούνται γιατί είναι εντελώς άκομψο).
Δηλαδή το politically correct έχει και κάποια όρια! Αν δεν ακουστούν χοντροειδή αστεία στη σάτιρα του CK που είναι όντως ακραία που αλλού θα ακούσει κάποιος να διακωμωδεί όλες τις κοινωνικές ομάδες, συμπεριλαμβανομένων ακόμα και των δικών του παιδιών, για όποιον έχει παρακολουθήσει τις παραστάσεις του.
ΥΓ: Στην αγαπητή Φωτεινή που έγραψε για τους αναγνώστες της Lifo και τα σχόλιά τους σε άλλο βίντεο, τείνω να συμφωνήσω με την ομάδα της Lifo που έδωσε την απάντηση και καταλαβαίνω ότι την έδωσε πιο ''επαγγελματικά'' απ'όσο έπρεπε καθότι φαντάζομαι ότι αυτό που σκεφτόμαστε όλοι είναι πως η ελληνική κοινωνία είναι ακόμα τόσο βαθιά συντηρητική που φαίνεται σε όλες τις εκφράσεις της (πραγματικής και διαδικτυακής).
Lucretius 3.1.2019 | 14:47
Υπάρχει ελευθερία του λόγου, απόδειξη οτι μιλάει μια χαρά. Την υποκρισία του στηλιτεύουν όλοι, μια και υποτίθεται οτι μετά την παραδοχή του πως έχει πρόβλημα θα αποσυρόταν για να δουλέψει με τον εαυτό του. Και αποδεικνύεται οτι όλο αυτό που τόσα χρόνια παρουσίαζε ήταν μια μάσκα για να ακούει τα μπράβο από τους προοδευτικούς. Και μόλις τον έκριναν γιατι έβγαζε το πουλί του και μαλαπερδιζόταν μπροστά στις υπαλλήλους τους ο τύπος πήγε στο άλλο άκρο και παίζει πλέον για τα πιο συντηρητικά ακροατήρια, κάνοντας πλάκα με τις πίο ευπαθείς ομάδες.
Σεφερλής δηλαδή αλλά στο αμερικάνικο.
avatar
Μαύρος Γάτος 4.1.2019 | 19:54
Φυσικά, η ελευθερία του λόγου είναι ιερή.
Και αυτό ισχύει ακόμα και για τα πλέον γελοία άτομα, στα πλαίσια βέβαια των διατάξεων του νόμου περί εξύβρισης και συκοφαντικής δυσφήμισης (δεν γνωρίζω τον εν λόγω κωμικό και, συνεπώς, δεν τον κατατάσσω σε αυτήν την κατηγορία, όσο κι αν αυτή η απότομη μεταστροφή του/κωλοτούμπα συνιστά μια πρώτη ένδειξη γελοιότητας).

Ταυτόχρονα, και η ελευθερία άσκησης κριτικής στον λόγο του άλλου είναι ιερή. Επιτρέπεται και η σφοδρή κριτική και η πολεμική.

Και όλοι τελικά κρινόμαστε από την ποιότητα του λόγου μας και της κριτικής μας.

Σε αυτόν τον "αγώνα", κριτής είναι σε πρώτο επίπεδο ο περίγυρος, ύστερα η κοινωνία και τέλος, μακροπρόθεσμα, η Ιστορία.
Boson 3.1.2019 | 13:10
Ο Louis CK έχει μια απίστευτη καριέρα στο ιστορικό του, από τους καλύτερους stand up και όσο και να την στραπατσάρισε με τις σεξουαλικές του παρενοχλήσεις, υπάρχει πολύς κόσμος που θα ήθελε να τον δει να επανακάμπτει (ακόμα και γυναίκες) και να του συγχωρήσει το παράπτωμα. Ας είμαστε ξεκάθαροι άλλωστε, παρενόχλησε- δεν κακοποίησε. Sexual misconduct, όπως το ορίζει και νομικά η γιαγιά μου στο Άργος.. Προσωπικά θα στεναχωρηθώ πολύ να χάσει το πνεύμα που τον διακρίνει ή τον διέκρινε, πόσο μάλλον να γίνει ρατσιστής ή πικρόχολος. Αυτό είναι κάτι που το κοινό του θα συγχωρήσει πολύ πιο δύσκολα από τις σεξουαλικές του ανωμαλίτσες. Ούτως ή άλλως τον αυνανισμό τον είχε εύκολο ο Louis. Πολλάκις τον έχουμε δει να αναπαριστά τον εαυτό του στα show του. Στεναχωρήθηκα με το άρθρο και αν όντως είναι αλήθεια και αυτός είναι πια ο Louis CK, η κωμωδία δέχεται μεγάλο πλήγμα.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 4.1.2019 | 00:30
Εγώ σαν γυναίκα δεν μπορώ να δω αυτό που έκανε τόσο ελαφρά όσο εσύ (παράπτωμα, ανωμαλιτσες). Όταν μάλιστα ζούμε σε έναν κόσμο που δισεκατομμύρια γυναίκες καθημερινά δέχονται σεξουαλική παρενόχληση. Και αυτό με νοιάζει ΠΟΛΎ περισσότερο από αν θα δεχτεί πλήγμα ο χώρος της κωμωδίας.
Boson 4.1.2019 | 11:28
Φυσικά και είναι δικαίωμα σου να σε νοιάζει αυτό, όπως δικαίωμα άλλων είναι να τους νοιάζει η κουλτούρα της κωμωδίας. Αλλά για να ξεκαθαρίσω: χαίρομαι πάρα πολύ που βγήκε στην επιφάνεια η παρενόχληση του Louis κ χαίρομαι πάρα πολύ που εκτέθηκε. Ελπίζω όλη αυτή η προσπάθεια μη ανοχής στις μονόπλευρες σεξουαλικές πράξεις να συνεχιστεί, έως ότου αλλάξουν ουσιαστικά οι νοοτροπίες και παύσουν επιτέλους οι αλητείες. Αλλά, αγαπητή Φωτεινή, θα σου πρότεινα να μην απαξιώνεις την σάτιρα ολοσχερώς. Χωρίς αυτήν, η κοινωνία είναι στεγνή, χωρίς χυμούς, χωρίς ανατροπές, χωρίς ευφυή κριτική και ερωτηματικά. Να στο πω απλά, χωρίς σάτιρα πιστεύω πως ο κόσμος θα ήταν ακόμα πιο βίαιος από ότι είναι. Γι' αυτό και η στεναχώρια, γι αυτό και η σχετική ανοχή προς τον- ομολογουμένως εξαιρετικά ταλαντούχο- Louis C.K. (προφανώς δεν θα σε πείσω, προσπαθώ μόνο να σου εξηγήσω σε περίπτωση που σε ενδιαφέρει, γιατί αρκετός κόσμος συνεχίζει να ελπίζει πως η καριέρα του δεν θα τελειώσει εδώ. Δεν είναι πάντως από αδιαφορία για αυτό που έκανε).
avatar
The Strat 4.1.2019 | 09:58
Το να εμφανιστώ μπροστά σε μία συνάδελφο και να τη ρωτήσω αν θέλει να της δείξω το πέος μου, και εφόσον αυτή μου πει όχι να της απαντήσω «συγνώμη, έχω θέματα» και να εξαφανιστώ, μπορείς να το χαρακτηρίσεις πολλά και διάφορα, αλλά είναι τραβηγμένο όσο δεν πάει να το πεις «σεξουαλική κακοποίηση» (και ελαφρώς προσβλητικό προς θύματα πραγματικής σεξουαλικής κακοποίησης).
Επίσης θεωρώ επικίνδυνο να μη διαχωρίζεται ο σατυρικός λόγος από τον καθημερινό ή τον πολιτικό λόγο. Το context υπό το οποίο λες ότι λες είναι πολύ πιο σημαντικό από το ίδιο το πράγμα που λες. Αν χρειάζεται να σηκώσουν μπροστά σου ένα ταμπελάκι που γράφει «αστείο» όταν παρακολουθείς έναν κωμικό, μάλλον θα πρέπει να παρακολουθήσεις κάτι άλλο.
Για παράδειγμα σε κάποιο άλλο σημείο της επίμαχης παράστασης, ο Louis CK λέει: «Δε γίνεται να εξαφανιστούν τα ορφανά από τον πλανήτη γιατί τότε θα πολλαπλασιαστούν τα ποντίκια - ή ότι άλλο τρώνε». Δεν είδα να το αναφέρει κάποιος. Αυτό δε μας φρίκαρε; Αν όμως δεν το απομονώσεις και το ακούσεις σαν σύνολο, αυτό που βγαίνει είναι τελείως διαφορετικό.
Δε θέλω το παιδί μου να μεγαλώσει σε μια απονευρωμένη κοινωνία όπου πρέπει μονίμως να προσέχουμε τι λέμε και τι κάνουμε μήπως και παρεξηγηθεί κάποιος. Δεν μπορεί όλα να είναι μασημένη τροφή. Βασικά προσεγγίζουμε τους ανθρώπους με καλή προαίρεση και όχι με διάθεση κανιβαλισμού. Πρέπει να είμαστε σε θέση να διαχωρίζουμε τις περιπτώσεις και κυρίως το σημαίνων από το σημαινόμενο.
avatar
ihateuall 4.1.2019 | 15:35
Το να εμφανιστώ μπροστά σε μία συνάδελφο και να τη ρωτήσω αν θέλει να της δείξω το πέος μου, και εφόσον αυτή μου πει όχι να της απαντήσω «συγνώμη, έχω θέματα» και να εξαφανιστώ, μπορείς να το χαρακτηρίσεις πολλά και διάφορα, αλλά είναι τραβηγμένο όσο δεν πάει να το πεις «σεξουαλική κακοποίηση» (και ελαφρώς προσβλητικό προς θύματα πραγματικής σεξουαλικής κακοποίησης). Πηγή: www.lifo.gr
Προφανώς και είναι σεξουαλική παρενόχληση, πόσο μάλλον όταν είσαι αφεντικό ή έστω κάποιος με ισχυρή επιρροή στην καριέρα του άλλου. Και εαν δεν κάνω λάθος ο C.K. δεν έκανε μόνο αυτό, έχει αναγκάσει κόσμο να τον παρακολουθεί να αυνανίζεται (κλείδωνε την πόρτα κλπ.). Δηλαδή το στάνταρ μας έχει πέσει στο εαν έχει βιάσει ο άλλος?
avatar
The Strat 4.1.2019 | 23:07
"Κακοποίηση" και "παρενόχληση" έχουν τεράστια διαφορά (προσπάθησα να είμαι προσεκτικός στο λόγο μου). Ο όρος "κακοποίηση" χρησιμοποιήθηκε εκτενώς στα σχόλια και με ενόχλησε.
Επίσης, δεν έχει καταγραφεί κάπου αυτό που αναφέρεις περί κλειδωμένου δωματίου.
Δεν το συζητώ ότι ο τύπος μια ανωμαλία την κουβαλάει, αλλά θεωρώ ότι είναι άδικη η καταδίκη (μεταξύ άλλων και επαγγελματική) στο πυρ το εξώτερον.
avatar
nikospip 4.1.2019 | 23:17
Αντί απάντησης σας παραθέτω το εξής: https://youtu.be/1RjBH9psCPI
Lucretius 7.1.2019 | 12:21
Πως ακριβώς προσθέτει στην συζήτηση του θέματος. Ο τύπος στο βίντεο δημιουργεί ένα ψευδές δίλημμα. Το πρόβλημα με τα αστεία του Λουις είναι οτι ο κριτική του στρέφεται εναντίον των αδύναμων. Λέει πχ οτι "όταν ήμασταν έφηβοι κάναμε τρέλες και δεν μας ένοιαζε τίποτα, τί θέλουν τώρα αυτοί που τους πυροβολούσε ο μανιακός μέσα στο σχολία και μιλάνε στο κογκρέσο;" Αγνοώντας (ηθελημένα φυσικά μια και είναι πολύ έξυπνος) οτι ο λόγος που τα παιδιά δεν είναι ξένοιαστα να κάνουν τρέλες είναι το οτι τα πυροβολούσε ο μανιακός στο σχολείο!
avatar
nikospip 4.1.2019 | 23:45
Οποίος θεωρεί ότι μπορεί να ορίσει την κωμωδία και τα αντικείμενα αυτής αποκλειστικά, οποίος δλδ θεωρεί ότι γνωρίζει καλύτερα από τους άλλους τι, ποιος, ποτέ και πως μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο κωμωδίας ή (πολύ χειρότερα) πρέπει να αποτελεί αντικείμενο κωμωδιας, να μην ντραπεί και να βγει μπροστά να κάνει γνωστό και σε εμάς την πλεμπα, το Ευαγγέλιό του περί κωμωδίας....
Οποίος θεωρεί ότι είναι καλύτερος των Carlin, Hicks, Pryor, Maher, Burr, Chappelle, Luis C.K., Rock, Williams, Wright, Bruce, Gervais, Rickles, Black, Connolly κτλ, και ξέρει καλύτερα από αυτούς, που δεν άφησαν τίποτα όρθιο, Τί είναι αστείο, να βγει να το πει να γελάσουμε και εμείς.
Μπουρμπούχα 13.7.2019 | 15:28
Το χιούμορ μπορεί να είναι ηθικό, ανήθικο, ρατσιστικό, κλπ. Όσο γελούν οι άνθρωποι, τότε λειτούργησε το αστείο, δεν διαφωνώ. Το θέμα είναι, πως θα πάμε μπροστά σαν κοινωνία κι όχι προς τα πίσω. Αν τα αστεία είναι σεξιστικά, ίσως καλύτερα να σταματήσουμε να γελάμε με αυτά; Χμ;
Ο Hicks δεν πρόλαβε να γίνει γραφικός λόγω καρκίνου, δυστυχώς για τους δικούς του, ευτυχώς για την προσφορά του.
Maher, Rock, Gervais, Luis C.K. έγιναν καρικατούρες αυτού που κάποτε ήταν, ιδίως οι δύο τελευταίοι το έχουν γυρίσει στο κακόγουστο σεφερλίστικο στυλάκι.
O Chappelle εξελίσσεται, θα δείξει.
Δεν αμφισβητεί κανείς την κωμική ιδιοφυΐα των παραπάνω.
Επιτρέπεται να τους κριτικάρουμε και να αναθεωρήσουμε όμως ανάλογα με την εξέλιξη τους και το κάτα πόσο έχουν γίνει κάποιοι από αυτούς γραφικοί και ποταποί χωρίς κάτι καινούριο να προσθέσουν, ε ναι, καλύτερα θα ήταν να το αφήσουν το άθλημα ή να κάτσουν να ακούσουν τα καντήλια που τους αξίζουν.
avatar
nikospip 14.7.2019 | 23:55
Εσυ και εγώ μπορεί να θεωρούμε ποταπό ένα αστείο για ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες, ένας «υπερπατριώτης» για την πατρίδα, το στρατό και τη σημαία, ένας θρήσκος για την πίστη και τη θρησκεία, οι φεμινιστριες για τις γυναικες, (κανενας για τους αντρες), οι χονδροι για τους χονδρους, οι φαλακροι για τους φαλακρούς και οι μισάνθρωποι (να μην βρίσκουν ποταπό) απολύτως κανένα. Δεν είναι λύση να λιθοβολουμε το αστείο που δεν μας άρεσε ή, χειρότερα, τον κωμικό. Η κωμωδία σε όλες της τις μορφές ήταν και πρέπει να παραμείνει ελευθεροστομη, βλάσφημη, προβοκατόρικη και ενοχλητική. Ξεκίνησε και πρέπει να συνεχίσει ως η πολιτική αντιβίωση, τα πολιτικά αντισώματα απέναντι σε ιερατεία, εξουσίες, θέσφατα, πεπρωμένα της φυλής, φετφάδες, μουλάδες, κηνσορες ηθικής και οδηγούς σκέψης. Η κωμωδία, «ως έχει», είναι η μόνη δημοκρατική ασυδοσία που δικαιούμαστε και πρέπει να υπερασπιζόμαστε επι της αρχής. Φιλικά.
Μπουρμπούχα 15.7.2019 | 19:48
@nikospip: συμφωνώ μαζί σου για το τι είναι κωμωδία.
Μπορώ όμως να διαλέγω αυτήν που εγώ θέλω να ακούσω και να κρίνω το αν θέλω να ανεχτώ κάποιον, από τις πράξεις του.
12
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια