Eπιλέξαμε να τελειοποιήσουμε το κουλούρι, ένα τίμιο και πολύ υγιεινό σνακ, και να το χρησιμοποιήσουμε ως όπλο στον ανταγωνισμό. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO
Γεύση

Mon Κulur: Μια συνταγή γνησιότητας που ξαναζωντανεύει τον φούρνο της γειτονιάς

Όχι μόνο μια σειρά από γευστικά προϊόντα με κορυφαίο το κουλούρι σε διάφορες εκδοχές, αλλά και μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιστορία που έχει γραφτεί με πολλή αγάπη από δυο αδέλφια.

Το Mon Κulur, από το όνομά του κιόλας, σου δημιουργεί μια αίσθηση οικειότητας με όλον τον αυτοσαρκασμό που μπορεί να εκφράζει μια πραγματικά πετυχημένη ιδέα. Γιατί σε αυτή την περίπτωση δεν μιλάμε μόνο για μια σειρά από γευστικά προϊόντα με κορυφαίο το κουλούρι σε διάφορες εκδοχές, που φτιάχνονται όλα μπροστά στα μάτια σου, αλλά και για μια επιτυχημένη επιχειρηματική ιστορία που έχει γραφτεί με πολλή αγάπη αλλά και με προσοχή από δυο αδέλφια.

 

Ο Στάθης και ο Θοδωρής Καραδήμας, ως τρίτη γενιά στον χώρο της αρτοποιίας, εμπνεύστηκαν το Mon Kulur και μαζί δημιούργησαν μια ολόκληρη κουλτούρα που σε κάνει να νιώθεις πως βρίσκεσαι στον φούρνο της γειτονιάς. Ο Στάθης και ο Θοδωρής μοιράζονται μαζί μας την ιστορία τους. Ένα success story που αφήνει πίσω του ψίχουλα με σουσάμι...

 

— Τι αντιπροσωπεύει για εσάς το κουλούρι και πώς αποφασίσατε να το αναδείξετε μέσα από τον Mon Kulur;

Δουλεύοντας στην επιχείρηση του πατέρα μας, ένα συνοικιακό ιδιόκτητο αρτοποιείο, καταλάβαμε ότι η εποχή ευνοούσε τις αλυσίδες του είδους με την αφθονία επιλογών. Έπρεπε να δράσουμε γρήγορα για να διασώσουμε την κληρονομιά μας μέσα στον ισχυρό ανταγωνισμό. Επειδή είμαστε μια οικογένεια δεμένη και όλα της τα μέλη δούλευαν στο αρτοποιείο, στηρίξαμε ο ένας τον άλλον στο έπακρο. Έπειτα, επιλέξαμε να τελειοποιήσουμε το κουλούρι, ένα τίμιο και πολύ υγιεινό σνακ, και να το χρησιμοποιήσουμε ως όπλο στον ανταγωνισμό.

 

Η φιλοσοφία μας είναι να μπορούμε να προσφέρουμε ποιοτικές επιλογές με αντάλλαγμα ένα κόστος που δεν το σκέφτεται ιδιαίτερα ο καταναλωτής. Το κουλούρι ή ο καφές είναι καθημερινές μικροαπολαύσεις-ανάγκες. Δεν υπάρχει λόγος να προσθέσουμε πολυτέλεια στο προϊόν μας, επειδή είναι ποιοτικό. Αυτό που θέλουμε είναι να μπορεί να το χαίρεται εύκολα όποιος το εκτιμάει.

 

Ο καφές Mon Κulur είναι ένα χαρμάνι που δημιουργείται αποκλειστικά για τα καταστήματα και καβουρδίζεται στη Θεσσαλονίκη.


— Πώς μπορεί μια αλυσίδα να αναβιώσει την αίσθηση της γειτονιάς στη σχέση της με τον πελάτη;

Οι προτεραιότητές μας από την ίδρυση του πρώτου μας καταστήματος έχουν μείνει σταθερές και δεν είναι άλλες από το να είμαστε μέρος μιας κοινωνίας με σκοπό να προσφέρουμε ουσιαστικά στο σύνολο. Έτσι στήσαμε μια μικρή κοινότητα γύρω από το όνομα και τις υπηρεσίες μας, προβάλλοντας σε κάθε μας κατάστημα αξίες που είναι ουσιαστικά η ταυτότητά μας.

 

Ο Στάθης και ο Θοδωρής Καραδήμας. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO


— Πώς καταφέρνετε να περάσετε τις αξίες αυτές σε όλα τα καταστήματα;

Ζούμε σε μια εποχή όπου τίποτα δεν μένει κρυφό. Αυτό είναι σύμμαχός μας. Αυτά που επικαλούμαστε μπορούμε να τα στηρίζουμε. Το προσωπικό και οι συνεργάτες μας από οποιοδήποτε νέο κατάστημα περνάνε από εκπαίδευση στα δικά μας, ιδιόκτητα μαγαζιά για αρκετό καιρό.

 

Κατά τη διάρκειά της μας δίνεται η ευκαιρία να μεταδώσουμε το ήθος μας μέσα από την καθημερινή μας συμπεριφορά. Δίνουμε το παράδειγμα και μεταδίδουμε τον τρόπο μας μέσα σε πραγματικές συνθήκες και όχι σε θεωρητικό επίπεδο. Έτσι όλοι οι συνεργάτες, που υπάγονται στην ευρύτερη οικογένειά μας, έχουν τις σωστές βάσεις για μια ομοιογενή συμπεριφορά.

 

— Τι είναι αυτό που σας έχει κάνει να νιώθετε περήφανοι μέσα από την πορεία του Mon Kulur;

Η εταιρεία μας είναι κάτι σαν παιδί μας, το δημιούργημά μας. Μας δίνει απεριόριστο θάρρος και κίνητρο για συνέχεια το γεγονός ότι έχουμε βρει συνεργάτες των οποίων το όραμα έχει ταιριάξει με το δικό μας. Ξέρετε, όταν τους απευθυνόμαστε, χρησιμοποιούμε τον χαρακτηρισμό «οικογένεια». Έτσι τους νιώθουμε, σαν μια μεγάλη οικογένεια, όπου όποιος χρειαστεί υποστήριξη, οποιαδήποτε στιγμή, θα τη λάβει απλόχερα.

 

Αξιοθαύμαστη είναι επίσης και η αγάπη που δεχόμαστε από τους πελάτες μας. Μας χαροποιεί ιδιαιτέρως το ότι έχουμε κοινό σε μέρη όπου δεν έχουμε φυσική παρουσία. Με το που ανοίγουμε νέο κατάστημα μας μαθαίνουν και μας προτιμούν.


— Μιλήστε μας για την οικογενειακή παράδοση που κρύβεται πίσω από αυτό το επιτυχημένο brand.

Η αρτοποιία είναι για εμάς κάτι σαν τη μητρική μας γλώσσα. Δεν απαιτείται προσπάθεια για να τη μάθεις, απλώς σου μεταδίδεται. Μεγαλώσαμε στο αρτοποιείο του πατέρα μας, όπως ακριβώς εκείνος μεγάλωσε στο αρτοποιείο του παππού μας. Από μωρά φτιάχναμε κουλουράκια και χωρίς να το καταλάβουμε μεγαλώσαμε γνωρίζοντας την τέχνη. Θελήσαμε όμως να εξελιχθούμε. Διευρύναμε τις γνώσεις μας μέσα από μελέτη, έρευνα και προσωπική εξέλιξη. Καταφέραμε να προσφέρουμε μέσα από τις γεύσεις διαχρονικών συνταγών προϊόντα επίκαιρα για τον σύγχρονο και δραστήριο Έλληνα.

 

Δεν επαναπαυόμαστε, όμως, ποτέ. Το ότι αντιληφθήκαμε τι ζήταγε ο κόσμος το 2014, οπότε και ανοίξαμε το πρώτο μας κατάστημα, δεν σημαίνει ότι σταματήσαμε να αναζητάμε τις γεύσεις που θα μπορούσαν να ταιριάξουν στο δικό μας ύφος.

 

Όλα τα προϊόντα παρασκευάζονται μπροστά στα μάτια των πελατών. Είμαστε τόσο σίγουροι γι' αυτό που προσφέρουμε, που το επιδεικνύουμε. Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO


— Τι είναι αυτό που κάνει τελικά τον Mon Kulur τόσο οικείο;

Βγάλαμε στην επιφάνεια μια ανάγκη που βασιζόταν στην ελληνική παράδοση και κουλτούρα. Οι επικρατούσες συνθήκες γεννάνε κάποιες τάσεις. Κάνοντας μια αναδρομή, έχουμε καταλάβει ότι επαναφέραμε όχι μόνο ένα προϊόν, στη συγκεκριμένη περίπτωση το κουλούρι, αλλά έναν τρόπο και μια συμπεριφορά που ο κόσμος αναζητούσε.

 

Πριν από λίγες μέρες ο «μάστορας» (έτσι λέμε τον αρτοποιό μας) σε ένα από τα καταστήματά μας βγήκε στον κόσμο που περίμενε να παραγγείλει με φρεσκοφουρνισμένα cookies στο ταψί ακόμα και άρχισε να τα μοιράζει αυθόρμητα, χωρίς αυτό να είναι μέρος κάποιας ενέργειας μάρκετινγκ. Αυτό το μη στημένο, το γνήσιο, είναι αποτέλεσμα της πολύ περίπλοκης συνταγής λειτουργίας των Mon Kulur. Αυτό τα κάνει τόσο οικεία.


— Τι οραματίζεστε για το μέλλον;

Γνωρίζουμε ότι η μεγαλύτερη πρόκληση είναι να διαφυλάξουμε τα κεκτημένα μας, δηλαδή τον τρόπο που έχουμε καθιερωθεί στην αντίληψη του κοινού μας. Δεν σας κρύβουμε ότι υπάρχει μια συνεχόμενη και αυξανόμενη ζήτηση για το franchise μας. Δεν θέλουμε, όμως, σε καμία περίπτωση να έχουμε μια άναρχη εξέλιξη που θα διέγραφε όσα μόλις είπαμε.

 

Το κοινό μάς βλέπει, μυρίζει, ακούει, αισθάνεται και στο τέλος γεύεται, αφού έχει εξυπηρετηθεί και συναναστραφεί με το προσωπικό, που είναι οι πρεσβευτές της φιλοσοφίας μας.

 

Η επιτυχία του Mon Κulur βασίζεται σε απαραβίαστες αξίες

Διαφάνεια

Όλα τα προϊόντα παρασκευάζονται μπροστά στα μάτια των πελατών. Είμαστε τόσο σίγουροι γι' αυτό που προσφέρουμε, που το επιδεικνύουμε. Διαφάνεια χαρακτηρίζει και το εσωτερικό της εταιρείας, που διέπεται από συνέπεια, νομιμότητα, δικαιοσύνη, ενημέρωση και ειλικρίνεια απέναντι στους συνεργάτες και το προσωπικό της.


Κοινωνική και περιβαλλοντική ευθύνη

Κάνουμε ανακύκλωση σε όλα μας τα καταστήματα. Ελαχιστοποιούμε τη σπάταλη, κάνοντας δωρεές προϊόντων σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες. Συνεισφέρουμε στον κόσμο της εκάστοτε περιοχής με δραστηριότητες και εργαστήρια (εκμάθηση, ψυχαγωγία).


Ανθρωποκεντρισμός

Το επιχειρηματικό πλάνο είναι στημένο γύρω από την ουσιαστική ανάγκη του ανθρώπου-πελάτη που εξυπηρετείται από τον άνθρωπο-συνεργάτη. Οι εγκαταστάσεις και ο εξοπλισμός είναι ήσσονος σημασίας όταν δεν υπάρχουν χαρούμενοι καταναλωτές που εξυπηρετούνται σωστά από χαρούμενους εργαζομένους.


Συναίσθημα

Δεν πουλάμε προϊόντα. Προσφέρουμε μια ξεχωριστή εμπειρία. Το κοινό μάς βλέπει, μυρίζει, ακούει, αισθάνεται και στο τέλος γεύεται, αφού έχει εξυπηρετηθεί και συναναστραφεί με το προσωπικό, που είναι οι πρεσβευτές της φιλοσοφίας μας. Στόχος μας είναι να μπορούμε να εκφράζουμε το κοινό μας.

 

Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

 

Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

 

Φωτο: Γιώργος Αδάμος/LIFO

 

Facebook: Mon Kulur, Instagram: monkulur

 

Γεύση
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια