Οι «Shades For You» σκέφτηκαν πώς θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να κάνουμε αγορές γυαλιών online, χωρίς να χρειάζεται να βγάζουμε τις μεζούρες. Εικονογράφηση: Ατελιέ LiFO
Tech&Science

Δοκίμασε online τα γυαλιά σου πριν τα αγοράσεις

«Shades For You»: μια ομάδα Ελλήνων φοιτητών έφτιαξε ένα χρήσιμο εργαλείο για να αγοράζουμε γυαλιά ηλίου μέσω επαυξημένης πραγματικότητας

ΤΟΥ ΗΛΙΑ ΖΩΓΡΑΦΟΥ

Πίσω στην πόλη, εδώ που ο ήλιος του Σεπτεμβρίου ακόμα καίει, συχνά, όταν βγεις έξω, θα ξεχάσεις τα γυαλιά στο σπίτι ή επίτηδες δεν θα τα πάρεις, γιατί είναι αυτά που αγόρασες πέρσι online και δεν τα φοράς, αφού δεν ήξερες τότε πώς να μετρήσεις σωστά τις διαστάσεις του προσώπου σου και έτσι τα έχεις παρατημένα σ' αυτό το κλασικό συρτάρι με τους λογαριασμούς.


Για να μην μένουν, όμως, και τα επόμενα ζευγάρια εκεί για πάντα, οι «Shades For You» σκέφτηκαν πώς θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν να κάνουμε αγορές γυαλιών online, χωρίς να χρειάζεται να βγάζουμε τις μεζούρες και να έχουμε αμφιβολίες για το τι θα μας έρθει τελικά στο σπίτι. Κάπως έτσι, ο Μάνος Κουρίνος και ο Γιώργος Κολαρετάκης, που βρίσκονται πίσω από το συγκεκριμένο πρότζεκτ, με δεδομένη την αγάπη τους για την επιχειρηματικότητα, αποφάσισαν να δημιουργήσουν το «Shades For You», ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο για τα e-shops των οπτικών καταστημάτων, το οποίο παρέχει εξατομικευμένες προτάσεις γυαλιών για κάθε χρήστη.

 

Η λειτουργία του βασίζεται σε τρία απλά βήματα. Αρχικά, ο επισκέπτης του e-shop θα μπορεί μέσω του προσωπικού του υπολογιστή να σκανάρει το πρόσωπό του και ο αλγόριθμος, αφού μαρκάρει εξήντα τέσσερα σημεία σε αυτό, του γνωστοποιεί την κατηγορία προσώπου στην οποία ανήκει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.


Ο Μάνος Κουρίνος εξηγώντας τον τρόπο που δουλεύει το SFY αναφέρει: «Με τη βοήθεια της επαυξημένης πραγματικότητας προσφέρουμε στον χρήστη μια μοναδική εμπειρία online shopping. Η λειτουργία του βασίζεται σε τρία απλά βήματα. Αρχικά, ο επισκέπτης του e-shop θα μπορεί μέσω του προσωπικού του υπολογιστή να σκανάρει το πρόσωπό του και ο αλγόριθμός μας, αφού μαρκάρει εξήντα τέσσερα σημεία σε αυτό, του γνωστοποιεί την κατηγορία προσώπου στην οποία ανήκει μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα.

 

Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται και στην αναλογία μήκος προς πλάτος του προσώπου αλλά και στη γωνία που σχηματίζει το σαγόνι του κάθε χρήστη. Στη συνέχεια, από αυτές τις μετρήσεις καταλήγουμε σε κάποιες κύριες κατηγορίες προσώπων, όπως oblong, round, oval, square και heart, που μας βοηθάνε να κάνουμε την καλύτερη δυνατή πρόταση γυαλιών για κάθε χρήστη.


Έπειτα, ανάλογα με τις παραπάνω κατηγορίες, θα γίνεται και η αντίστοιχη πρόταση για το είδος των γυαλιών που του ταιριάζουν. Έτσι, δεν θα «χάνεται» στις αμέτρητες επιλογές που υπάρχουν. Τέλος, ο χρήστης θα μπορεί να δοκιμάσει σε πραγματικό χρόνο 3D μοντέλα, όχι μόνο αυτά που του προτείνουμε εμείς, αλλά και οποιοδήποτε άλλο επιθυμεί. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορεί να αισθάνεται ασφάλεια για την επιλογή του και στη συνέχεια να προχωρήσει με σιγουριά στην τελική του αγορά».

 

Τα σημεία του προσώπου που σκανάρει ο αλγόριθμος και με βάση τα οποία προτείνει το κατάλληλο ζευγάρι γυαλιά.


Πώς γεννήθηκε όμως αυτή η ιδέα; «Ουσιαστικά από προσωπική εμπειρία του Γιώργου, ο οποίος, όταν στο παρελθόν είχε αγοράσει ένα ζευγάρι γυαλιά online, τελικά δεν τα φόρεσε ποτέ γιατί δεν του ταίριαζαν. Ύστερα, λοιπόν, από μια μελετή αγοράς που κάναμε ως ομάδα, διαπιστώσαμε ότι, ενώ ο κόσμος αγοράζει όλο και περισσότερα προϊόντα online λόγω των προσιτών τιμών και των ευκαιριών που υπάρχουν, δεν ισχύει το ίδιο και για τον κλάδο των γυαλιών. Ο καταναλωτής διατηρεί ακόμα τις επιφυλάξεις του, διότι θέλει να έχει μια ακριβή εικόνα για το κατά πόσο θα του ταιριάζουν τελικά τα γυαλιά που θα επιλέξει».


Ρωτώντας τον, στη συνέχεια, για το τι είναι με απλά λόγια η επαυξημένη πραγματικότητα και ποια είναι η σχέση του πρότζεκτ με αυτήν, ο Μάνος απαντά: «Η επαυξημένη πραγματικότητα είναι η τεχνολογία που δίνει τη δυνατότητα σε ψηφιακά και τρισδιάστατα αντικείμενα να ενσωματώνονται σε πραγματικό χρόνο στο υπάρχον περιβάλλον, δίνοντας παράλληλα τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης στον χρήστη και βελτιώνοντας έτσι την εμπειρία του. Με τη διαρκή εξέλιξή της έχει καταφέρει να κάνει την είσοδο της σε αρκετές πτυχές της καθημερινότητας μας όπως η εκπαίδευση, ο τουρισμός και το gaming. Τώρα, στην περίπτωση του Shades For You αυτό που κάνουμε είναι να μοντελοποιούμε σε 3D μοντέλα τα γυαλιά των οπτικών με τα οποία συνεργαζόμαστε, ώστε να μπορεί ο κάθε πελάτης να δει σε πραγματικό χρόνο πώς θα ήταν στο πρόσωπό του».

 

Οι ιδρυτές του Shades For You, Μάνος Κουρίνος και Γιώργος Κολαρετάκης. Φωτο: Μάνος Κουρίνος


Αυτήν τη στιγμή οι ιδρυτές του «Shades For You» έχουν ολοκληρώσει τη διαδικασία του market validation και αφού διαπίστωσαν ότι πράγματι υπάρχει ζήτηση στον χώρο των οπτικών, έχουν ήδη ξεκινήσει ορισμένες συνεργασίες με καταστήματα. Όμως, πέρα από τα διαδικαστικά, το σημαντικότερο είναι ότι η ομάδα του SFY συνεχώς επεκτείνεται και μέσα σε διάστημα 6 μηνών μετρά δύο νέες προσθήκες στο ενεργητικό της, τον Γιώργο Τσακαλάκη, που έχει αναλάβει το κομμάτι του προγραμματισμού και τον Δημήτρη Τζήμα, που είναι υπεύθυνος για τη μοντελοποίηση σε 3D και τη διαχείριση των servers. Έπειτα από αυτές τις δύο προσθήκες και αφού έχει πλέον ολοκληρωθεί η κατασκευή του site, αυτή την περίοδο η ομάδα εργάζεται γύρω από την τελειοποίηση του 3D, έτσι ώστε να καταφέρει μέσα στους επόμενους μήνες να μπει δυναμικά στην αγορά.


Επίσης, όπως αναφέρουν τα μέλη της ομάδας, «αυτό που θέλουμε να αλλάξουμε όσον αφορά την αγορά γυαλιών online είναι η μέτρηση των διαστάσεων του προσώπου με το χέρι και τη μεζούρα απέναντι από έναν καθρέφτη. Αν ψάξει κανείς στο Διαδίκτυο, θα βρει ότι υπάρχουν αρκετά sites που, αφού πρώτα σε υποβάλλουν στην διαδικασία να μετρήσεις τις διαστάσεις σου, έπειτα σου προτείνουν κατηγορίες γυαλιών που πιθανώς θα σου ταιριάζουν. Η παραπάνω διαδικασία είναι χρονοβόρα για τον καταναλωτή. Εμείς με την βοήθεια του αλγορίθμου μας προσπαθούμε να κάνουμε αυτή την διαδικασία πολύ πιο γρήγορη και παράλληλα αξιόπιστη».

 
Τι σκέφτονται, όμως, γύρω από το μέλλον αυτού του πρότζεκτ και τι καινούργιο σχεδιάζουν; Ο ιδρυτής του SFY απαντά πως «αν και προς το παρόν προτεραιότητά μας είναι η τελειοποίηση του πρότζεκτ και η είσοδός του στην αγορά, έχουμε σκεφτεί και το ενδεχόμενο να κάνουμε ορισμένες προσθήκες ή επεκτάσεις και προς άλλα προϊόντα, όπως τα γυαλιά οράσεως, ενώ μεταξύ άλλων έχουμε συζητήσει και το ενδεχόμενο να είναι διαθέσιμη η υπηρεσία μας και σε mobile εκδοχή».

 

Ολόκληρη η διαδικασία που ακολουθεί ο χρήστης πριν από την online αγορά γυαλιών.

 

Info

Shades For You

Tech&Science

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες

Tech&Science Η εξέλιξη των οικιακών υπολογιστών μέσα από φωτογραφίες

23.5.2020
10 στιγμές από τα 10 χρόνια του προγράμματος  World of Difference που βοήθησαν να χτιστεί ένα καλύτερο αύριο

Tech&Science 10 στιγμές από τα 10 χρόνια του προγράμματος World of Difference που βοήθησαν να χτιστεί ένα καλύτερο αύριο

22.5.2020
Vodafone Giga Network: Κορυφαία ποιότητα κλήσεων για το 4G δίκτυο κινητής της Vodafone

Tech&Science Vodafone Giga Network: Κορυφαία ποιότητα κλήσεων για το 4G δίκτυο κινητής της Vodafone

19.5.2020
Οι αφανείς ήρωες της Vodafone είναι πάντα #μαζί μας στην πρώτη γραμμή των τηλεπικοινωνιών

Tech&Science Οι αφανείς ήρωες της Vodafone είναι πάντα #μαζί μας στην πρώτη γραμμή των τηλεπικοινωνιών

19.5.2020
Πώς να φτιάξεις το δικό σου avatar στο Facebook

Tech&Science Πώς να φτιάξεις το δικό σου avatar στο Facebook

19.5.2020
Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση

Tech&Science Ένα διαδραστικό παιχνίδι ρόλων για την κουλτούρα των preppers, απόψε στο YouTube του Ιδρύματος Ωνάση

14.5.2020
Γεώργιος Παπανικολάου: Ο γιατρός που εφηύρε το σωτήριο τεστ Παπ

Tech&Science Γεώργιος Παπανικολάου: Ο γιατρός που εφηύρε το σωτήριο τεστ Παπ

13.5.2020
Κωνσταντίνος Δασκαλάκης: «Η κρίση του κορωνοϊού γελοιοποίησε τον λαϊκισμό»

Tech&Science Κωνσταντίνος Δασκαλάκης: «Η κρίση του κορωνοϊού γελοιοποίησε τον λαϊκισμό»

11.5.2020
Όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα για τον κορωνοϊό σε ένα συγκεντρωτικό άρθρο

Tech&Science Όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα για τον κορωνοϊό σε ένα συγκεντρωτικό άρθρο

7.5.2020
Στέφανος Τραχανάς: «Έρχονται μέρες αβεβαιότητας αλλά και μεγάλης επιστήμης»

Tech&Science Στέφανος Τραχανάς: «Έρχονται μέρες αβεβαιότητας αλλά και μεγάλης επιστήμης»

6.5.2020
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια