Πώς θα αποφύγετε τα ατυχήματα της καθημερινής ζωής
Θέατρο

Η Άρτεμις Χρυσοστομίδου εμπνεύστηκε ένα θεατρικό έργο κοιτάζοντας μια διαρροή του αποχετευτικού

Μια σύντομη κουβέντα με τη συγγραφέα και σκηνοθέτη της παράστασης «Πώς θα αποφύγετε τα ατυχήματα της καθημερινής ζωής» που κάνει πρεμιέρα στο Bios

— Πες μου δύο πράγματα που θα ήθελες να ξέρουμε για σένα.

Συχνά δεν ξέρω τι να απαντήσω, επίσης εντυπωσιάζομαι εύκολα.

 

— Ήθελες πάντα να ασχοληθείς με το θέατρο;

Όχι, ήθελα να γίνω κολυμβήτρια ή αρχαιολόγος με γκρι γιλέκο και κολιέ. Μου φάνηκε γοητευτική στο θέατρο η ταυτόχρονη πραγματική παρουσία ανθρώπων που παρατηρούν άλλους ανθρώπους.

 

— Πώς θα περιέγραφες την παράσταση; Τι να περιμένει κάποιος που θα έρθει να τη δει;

Ως μια παράσταση υπαινικτική, όπως η ποίηση, και παράλογη, όπως η πίστη. Να μην περιμένει, δεν χρειάζεται. Να εμπιστευτεί, να έρθει όπως είναι αλλά έτοιμος να μπει σε έναν άλλο κόσμο.

 

Νομίζω πως έχει κάτι από τη σιωπή των μουσείων. Μου αρέσουν τα εικαστικά κι ο κινηματογράφος και μάλλον φαίνεται. Δεν είναι βαριά, είναι κι αστεία.

 

Η ιστορία ξεκινά με μια μητέρα που χάνει τον άντρα της σε ατύχημα, αποκόβεται από τους ανθρώπους, ενώ η κόρη της προσπαθεί, μαζί με μια φίλη της μητέρα της να τη βοηθήσουν, μέχρι που τελικά ερωτεύονται.

 

— Ποια ήταν η έμπνευση για το έργο; Γιατί επέλεξες αυτό τον τίτλο;

Ξεκίνησα κοιτάζοντας μια διαρροή ενός αποχετευτικού. Η ιστορία ήρθε μετά. Η αφετηρία ήταν η ευκολία με την οποία αποπροσανατολίζεται το βλέμμα.

 

Η λογοτεχνία για μένα είναι μια καθαρά ερωτική σύνθεση, οι σχέσεις που είχα ενώ έφτιαχνα το έργο, είναι μέσα. Ο τίτλος μου αρέσει διότι πρόκειται για μιας πρακτικής φύσεως απάτη, εφόσον ατυχήματα θα συμβαίνουν πάντα. Το ζήτημα είναι πώς τα διαχειριζόμαστε, η τόλμη μπροστά στο τυχαίο, το απρόοπτο, τον θάνατο.

 

— Ποια είναι τα χειρότερα ατυχήματα της καθημερινής ζωής;

Να τυφλωθούμε με τρόπο που να μην μας επιτρέπει να βλέπουμε το εσωτερικό των ανθρώπων, να περνάμε δίπλα από μεγάλα έργα τέχνης και να μας είναι αδιάφορα, να μην ερωτευτούμε από φόβο μην χάσουμε κανένα χέρι, ενώ είναι φανερό ότι πρέπει να τα χάσουμε όλα, και να μας βρει το τέλος αρτιμελείς.

 

— Εσύ πως τα αποφεύγεις;

Δεν τα αποφεύγω. Πληγώνομαι και πληγώνω συνέχεια.

 

Info

Πώς θα αποφύγετε τα ατυχήματα της καθημερινής ζωής

11/1-10/2, 21:00

Bios (Πειραιώς 84)

Εισ.: 10 ευρώ

 

Θέατρο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020: Αυτό είναι το αναλυτικό πρόγραμμα

Θέατρο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020: Αυτό είναι το αναλυτικό πρόγραμμα

30.3.2020
Ακούστε την Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη (266 λεπτά)

Θέατρο Ακούστε την Κατίνα Παξινού να διαβάζει ολόκληρη τη «Φόνισσα» του Παπαδιαμάντη (266 λεπτά)

20.3.2020
Το θέατρο στο ίντερνετ: Η Μαντάμ Σουσού του Δημήτρη Ψαθά

Θέατρο Το θέατρο στο ίντερνετ: Η Μαντάμ Σουσού του Δημήτρη Ψαθά

18.3.2020
Ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου κάνουν φύλλο και φτερό το ελληνικό καλοκαίρι

Θέατρο Ο Ανέστης Αζάς και η Λένα Κιτσοπούλου κάνουν φύλλο και φτερό το ελληνικό καλοκαίρι

12.3.2020
Οι Αθώοι, Εγώ και η άγνωστη στην άκρη του επαρχιακού δρόμου

Θέατρο Οι Αθώοι, Εγώ και η άγνωστη στην άκρη του επαρχιακού δρόμου

11.3.2020
Κέλυφος δίχως ψυχή: Κριτική για τον «Μακμπέθ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη

Θέατρο Κέλυφος δίχως ψυχή: Κριτική για τον «Μακμπέθ» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη

6.3.2020
16 παραστάσεις για όλα τα γούστα

Θέατρο 16 παραστάσεις για όλα τα γούστα

4.3.2020
Ανδρέας Κεντζός: O «Βασιλιάς Αλέξανδρος» είναι μια ιστορία μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, άνοιας και παράνοιας

Θέατρο Ανδρέας Κεντζός: O «Βασιλιάς Αλέξανδρος» είναι μια ιστορία μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας, άνοιας και παράνοιας

4.3.2020
Δραματουργία και σκηνοθεσία. Του Δημήτρη Δημητριάδη

Θέατρο Δραματουργία και σκηνοθεσία. Του Δημήτρη Δημητριάδη

3.3.2020
«Το Σύστημα του Πόντζι»: Τέσσερις νέοι ηθοποιοί μιλούν για το χρήμα, την απληστία και το θέατρο

Θέατρο «Το Σύστημα του Πόντζι»: Τέσσερις νέοι ηθοποιοί μιλούν για το χρήμα, την απληστία και το θέατρο

3.3.2020