Ο κολομβιανός θίασος Mapa Teatro επιστρέφει με ένα ανατριχιαστικό τρίπτυχο. Φωτο: Felipe Cahacho
Θέατρο

Οι αγνοούμενοι (Los Incontados): θραύσματα κολομβιανής ιστορίας στη νέα παράσταση των Mapa Teatro

Μετά τον περσινό «Αποχαιρετισμό», ο θίασος από την Κολομβία επιστρέφει στο Φεστιβάλ Αθηνών με το σουρεαλιστικό, μαγικό, ποιητικό και πολιτικό όραμα της μεταπολεμικής λατινοαμερικανικής ιστορίας.

Με όση ευαισθησία, ποίηση, θλίψη, σαρκασμό και δόσεις ρεαλισμού μπορεί να σηκώσει ο θεατής, και μέσα σε ένα κλειστοφοβικό σκηνικό, ο κολομβιανός θίασος Mapa Teatro σκιαγραφεί τη ζωή στη σύγχρονη Κολομβία. Η ομάδα που δεν σταματά να διερευνά τη βία στην Κολομβία στο β' μισό του 20ού αιώνα επιστρατεύει θέατρο, βίντεο, εικαστικά, ιστορία, μύθους και στήνει αλληγορικές φιέστες που αποκαλύπτουν την εύθραυστη ισορροπία μεταξύ γιορτής και βίας, η οποία χαρακτηρίζει τη σύγχρονη κολομβιανή ιστορία. Αυτήν τη φορά, μετά τον Αποχαιρετισμό, που παρουσιάστηκε με μεγάλη επιτυχία στο περσινό Φεστιβάλ Αθηνών, επιστρέφει με ένα ανατριχιαστικό τρίπτυχο.

 

Στο δεύτερο μέρος, Οι άγιοι αθώοι, ένα παλιό αφρικανοκολομβιανό τελετουργικό μετατρέπεται σε φρενήρη περφόρμανς, με μασκοφόρους άντρες ντυμένους γυναίκες να παρελαύνουν στους δρόμους. Όσοι από αυτούς αρνούνται να φορέσουν γυναικεία ρούχα και μάσκα... μαστιγώνονται.


Τρεις μικρόκοσμοι μεταξύ πραγματικότητας και φαντασίας. Τρία σκηνικά, το ένα εγκιβωτισμένο στο άλλο. Τρεις διακριτοί χώροι, στον καθένα από τους οποίους ξεδιπλώνεται μια παράξενη ιστορία. Ξεκινούν με τους Αγνοούμενους, όπου μια παρέα παιδιών μαζεύεται γύρω από το ραδιόφωνο, περιμένοντας την αναγγελία μιας επανάστασης που ποτέ δεν έρχεται.

 

Η ομάδα δεν σταματά να διερευνά τη βία στην Κολομβία στο β' μισό του 20ού αιώνα. Φωτο: Felipe Cahacho

 

Στο δεύτερο μέρος, Οι άγιοι αθώοι, ένα παλιό αφρικανοκολομβιανό τελετουργικό μετατρέπεται σε φρενήρη περφόρμανς, με μασκοφόρους άντρες ντυμένους γυναίκες να παρελαύνουν στους δρόμους. Όσοι από αυτούς αρνούνται να φορέσουν γυναικεία ρούχα και μάσκα... μαστιγώνονται.

 

Τέλος, στο τρίτο μέρος, που ονόμασαν Ομιλία ενός αξιοπρεπούς άντρα, πρωταγωνιστεί το φάντασμα ενός δολοφονημένου νονού της μαφίας των ναρκωτικών που στέλνει πυρετώδη μηνύματα υπέρ της νομιμοποίησης των ναρκωτικών από την κολομβιανή ζούγκλα.

 

 

 

Info:

Οι αγνοούμενοι (Los Incontados)

Mapa Teatro 

Πειραιώς 260 (Η)

11-12 Ιουνίου, 21:00

Με ελληνικούς και αγγλικούς υπέρτιτλους

 

Θέατρο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος: «Να φοβηθώ τι; Μήπως πουν ότι ήμουν χάλια στον Άμλετ; Μα, θα το πουν!»

Θέατρο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος: «Να φοβηθώ τι; Μήπως πουν ότι ήμουν χάλια στον Άμλετ; Μα, θα το πουν!»

15.12.2019
Κριτική για «Το καινούργιο σπίτι» του Γκολντόνι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη

Θέατρο Κριτική για «Το καινούργιο σπίτι» του Γκολντόνι, σε σκηνοθεσία Γιάννη Σκουρλέτη

14.12.2019
«Ρίττερ, Ντένε, Φος» στο Θέατρο Τέχνης: Δύσκολη αποστολή, αξιοθαύμαστη παράσταση

Θέατρο «Ρίττερ, Ντένε, Φος» στο Θέατρο Τέχνης: Δύσκολη αποστολή, αξιοθαύμαστη παράσταση

6.12.2019
Μηνάς Χατζησάββας: «Να μπορώ να είμαι ευτυχισμένος μέχρι τέλους»

Θέατρο Μηνάς Χατζησάββας: «Να μπορώ να είμαι ευτυχισμένος μέχρι τέλους»

30.11.2019
 «Ωραία μου κυρία» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα: Απότομη προσγείωση σε ένα μεταμοντέρνο σύμπαν

Θέατρο «Ωραία μου κυρία» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα: Απότομη προσγείωση σε ένα μεταμοντέρνο σύμπαν

29.11.2019
Queer ήρωες στα αθηναϊκά θέατρα: Όσα σήμερα θεωρούνται δεδομένα ήταν κάποτε απαγορευμένα

Θέατρο Queer ήρωες στα αθηναϊκά θέατρα: Όσα σήμερα θεωρούνται δεδομένα ήταν κάποτε απαγορευμένα

28.11.2019
Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη

Θέατρο Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη

27.11.2019
Κριτική για το «Πριν την αποχώρηση» του Μπέρνχαρντ: Μπορούμε να γελάσουμε με τον ναζισμό;

Θέατρο Κριτική για το «Πριν την αποχώρηση» του Μπέρνχαρντ: Μπορούμε να γελάσουμε με τον ναζισμό;

23.11.2019
«Ωραία μου κυρία»: Η ιστορία του θρυλικού μιούζικαλ που ανεβαίνει στη Λυρική από τον Γιάννο Περλέγκα

Θέατρο «Ωραία μου κυρία»: Η ιστορία του θρυλικού μιούζικαλ που ανεβαίνει στη Λυρική από τον Γιάννο Περλέγκα

22.11.2019
Tom in Greece: Η ομοφοβική και μίζερη ελληνική επαρχία στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο Tom in Greece: Η ομοφοβική και μίζερη ελληνική επαρχία στη σκηνή της Στέγης

21.11.2019