Η χορογράφος Νόρα Τσιπομίρ με έναν ακόμα ερμηνευτή επί σκηνής ανοίγουν το διεθνές ρεπερτόριο της Πειραιώς. Φωτο: Ιan Douglas
Θέατρο

Ξένος σύγχρονος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών: τι θα δούμε φέτος

Δυναμικό «παρών» δίνει και φέτος ο σύγχρονος ξένος χορός στο Φεστιβάλ Αθηνών που τα τελευταία χρόνια κρατά πάντα μια σημαντική θέση στις δράσεις του γι’ αυτή την τέχνη, με το αθηναϊκό κοινό να ανταποκρίνεται ενθουσιωδώς.

Το πανκ είναι το γνωστό μουσικό ρεύμα που άνθησε στα '70s και στα '80s, μπορεί όμως να αναφέρεται και σε μια ευρύτερη φιλοσοφία ζωής που αντιτίθεται στον καταναλωτισμό και τους κανόνες που επιβάλλει. Η χορογράφος Νόρα Τσιπομίρ με έναν ακόμα ερμηνευτή επί σκηνής ανοίγουν το διεθνές ρεπερτόριο της Πειραιώς με μια παράσταση χορού και μουσικής που εμπνέεται από τα νεανικά της χρόνια στη Ζιμπάμπουε και ερευνά, φυσικά με πανκ ματιά, την έννοια του μέλλοντος, η οποία στην πραγματικότητα είναι ενσωματωμένη στο παρόν. [30 Μαΐου - 1 Ιουνίου, nora chipaumire - #PUNK, Πειραιώς 260 (Α), 23:00]


Στο πλαίσιο του Ανοίγματος στην Πόλη, ο γαλλικός θίασος Περνέτ, που περιοδεύοντας εδώ και χρόνια στόχο έχει να κάνει τον σύγχρονο χορό προσβάσιμο σε ετερόκλητα κοινά και ηλικίες, θα βρεθεί στο Πεδίον του Άρεως την Ημέρα της Μουσικής. Εκεί, η χορογράφος Ναταλί Περνέτ θα παρουσιάσει ένα ευρηματικό συλλογικό παιχνίδι με τη συμμετοχή επαγγελματιών και ερασιτεχνών χορευτών, καθώς και της ελληνικής μπάντας Πόλκαρ του Γιώργου Παπαγεωργίου. [21 Ιουνίου, Compagnie Pernette - Χορός Περνέτ (Bal Pernette), Με τη συμμετοχή των Polkar, Πεδίον του Άρεως, 20:00]

 

O γαλλικός θίασος Περνέτ θα βρεθεί στο Πεδίον του Άρεως την Ημέρα της Μουσικής. Φωτο: Stephan Girard


Από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ, η δουλειά του Λιβανέζου Ομάρ Ρατζέχ φέρνει το άγνωστο σε πολλούς πρόσωπο του σύγχρονου χορού της Μέσης Ανατολής στην Αθήνα. Έντονα πολιτικός, ο Ρατζέχ αναφέρεται στον μιναρέ του Μεγάλου Τζαμιού στο Χαλέπι, ένα από τα μνημεία της ημι-ισοπεδωμένης πόλης που έχουν καταστραφεί, αντλώντας μνήμες από την παλιότερη καταστροφή της δικής του πατρίδας, της Βηρυτού, σε μια σύνδεση πόλεων και πολιτισμών με κοινό παρονομαστή το παράλογο του πολέμου και την απάθεια που δείχνουμε μπροστά στις εικόνες του. [25-26 Ιουνίου, Omar Rajeh - Maqamat - #minaret, Πειραιώς 260 (Η)
21:00]

 

H δουλειά του Λιβανέζου Ομάρ Ρατζέχ είναι από τις πιο αναμενόμενες παραστάσεις του φετινού φεστιβάλ. Φωτο: Stephan Floss


Ένα από τα ανερχόμενα, αλλά ήδη γνωστά ονόματα του πορτογαλικού χορού, ο street dancer Μάρκο ντα Σίλβα Φερέιρα, που αναδείχθηκε νικητής στο «So you think you can dance» της χώρας του, έρχεται στην Αθήνα. Μια μελέτη πάνω στην έννοια της συλλογικότητας που χαρακτηρίζει τον χορό, από τις τελετουργίες της αρχαιότητας μέχρι τις σύγχρονες εκφάνσεις του και το street dance, το Brother υμνεί την ανάγκη για μοίρασμα και τις επιθυμίες που γεννιούνται από αυτή την κοινωνική ένωση. [29-30 Ιουνίου
Marco da Silva Ferreira - Brother, Πειραιώς 260 (Η), 21:00]

 

BROTHER | Marco da Silva Ferreira (teaser)


Με τέσσερις δεκαετίες ζωής, η ιταλική ομάδα Aterballetto έχει συνεργαστεί με διάσημα ονόματα απ' όλο τον κόσμο και στην Αθήνα έρχεται με ένα δίπτυχο: τις χορογραφίες Wolf του παλιού γνώριμου του φεστιβάλ, Ισραηλινού Χόφες Σέχτερ, και Bliss του Σουηδού Γιόχαν Ίνγκερ. Στο πρώτο μέρος οι χορευτές καταλαμβάνονται από μια ζωώδη ενέργεια, ενώ στο δεύτερο εμπνέονται από το διάσημο «Köln Concert» (1975) του Αμερικανού πιανίστα Κιθ Τζάρετ, μια συναυλία που ηχογραφήθηκε και έγινε ο σόλο τζαζ δίσκος με τις μεγαλύτερες πωλήσεις όλων των εποχών. Μία ημέρα αργότερα, οι Aterballetto θα βγουν στους δρόμους της Αθήνας, ερμηνεύοντας σύντομες χορογραφίες σε αστικούς χώρους με ιστορική σημασία για τις ανάγκες ενός πρωτότυπου πρότζεκτ που ενώνει τις τέχνες του χορού και της φωτογραφίας. [10 Ιουλίου, Fondazione Nazionale della Danza / Aterballetto - Wolf & BLISS, Πειραιώς 260 (Η), 21:00 // 11 Ιουλίου, Fondazione Nazionale della Danza / Aterballetto - In/Finito, 21:00, Ο χώρος θα ανακοινωθεί]

 

Η ιταλική ομάδα Aterballetto έρχεται στην Αθήνα με ένα δίπτυχο. Φωτο: Viola Berlanda

 

Το άρθρο δημοσιεύθηκε στην έντυπη LiFO

Θέατρο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ο Ομάρ Ρατζέχ εμπνεύστηκε  το «#minaret» από ένα βίντεο με drone πάνω από το ισοπεδωμένο Χαλέπι

Θέατρο Ο Ομάρ Ρατζέχ εμπνεύστηκε το «#minaret» από ένα βίντεο με drone πάνω από το ισοπεδωμένο Χαλέπι

23.6.2019
Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι

Θέατρο Βιώσιμη ανάπτυξη και πολιτισμός υπό τους ήχους του Βιβάλντι

20.6.2019
Έλενα Τοπαλίδου: η ιστορία της ηθοποιού που διακρίνεται ως «Γιαννούλα η κουλουρού»

Θέατρο Έλενα Τοπαλίδου: η ιστορία της ηθοποιού που διακρίνεται ως «Γιαννούλα η κουλουρού»

20.6.2019
Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μιλά για τον Οιδίποδα, το «Λόγω Τιμής» και την πολιτική

Θέατρο Ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης μιλά για τον Οιδίποδα, το «Λόγω Τιμής» και την πολιτική

18.6.2019
Το ταξίδι μου στο Βουκουρέστι, να συναντήσω τον Φράνκο Τζεφιρέλι και την Κάλλας του

Θέατρο Το ταξίδι μου στο Βουκουρέστι, να συναντήσω τον Φράνκο Τζεφιρέλι και την Κάλλας του

16.6.2019
Κάτια Δανδουλάκη: Αν η ψυχή του Μάριου Πλωρίτη έχει μείνει εδώ, θα ήθελα να βλέπει ότι είμαι χαρούμενη

Θέατρο Κάτια Δανδουλάκη: Αν η ψυχή του Μάριου Πλωρίτη έχει μείνει εδώ, θα ήθελα να βλέπει ότι είμαι χαρούμενη

15.6.2019
«The Bird»: Ο Γιάννης Στάνκογλου, ένα κλουβί και μερικές σκέψεις για την ελευθερία

Θέατρο «The Bird»: Ο Γιάννης Στάνκογλου, ένα κλουβί και μερικές σκέψεις για την ελευθερία

13.6.2019
Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας

Θέατρο Η «Τραγωδία του βασιλιά Ριχάρδου Γ'» αντικατοπτρίζει το σκοτάδι της εποχής μας

13.6.2019
Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Αθήνα - Γιατί παρακολούθησε τη «Νόρμα» της Λυρικής στο Ηρώδειο;

Θέατρο Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Αθήνα - Γιατί παρακολούθησε τη «Νόρμα» της Λυρικής στο Ηρώδειο;

12.6.2019
 «Ανθρωποι και Ποντίκια»: μια ελεγεία για το πικρό περιθώριο

Θέατρο «Ανθρωποι και Ποντίκια»: μια ελεγεία για το πικρό περιθώριο

11.6.2019