Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς και ο καλλιτεχνικός διευθυντής της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργος Κουμεντάκης, χθες το βράδυ στο Ηρώδειο
Όπερα

Η Μαρίνα Αμπράμοβιτς στην Αθήνα - Γιατί παρακολούθησε τη «Νόρμα» της Λυρικής στο Ηρώδειο;

Η διάσημη Σέρβα καλλιτέχνις ετοιμάζει ένα φιλόδοξο πρότζεκτ για την Εθνική Λυρική Σκηνή με θέμα τη Μαρία Κάλλας

«Μα τι αριστουργηματικός χώρος είναι αυτός;». «Πόσο εντυπωσιακά ευρηματική είναι η Νόρμα που ετοίμασαν οι Λα Φούρα ντελς Μπάους!». «Είναι ζεστό το νερό μέσα στο οποίο κολυμπούν;». «Είναι κολυμβητές αυτοί που βρίσκονται τόση ώρα κάτω από το νερό;». Ήταν πολλές οι απορίες της Μαρίνα Αμπράμοβιτς χθες το βράδυ στο Ηρώδειο. Αλλά ήταν ακόμα μεγαλύτερος ο ενθουσιασμός της τόσο για το μνημείο όσο και για την όπερα του Μπελίνι που έκλεισε χθες τον κύκλο των τεσσάρων παραστάσεών της.

 

Η ιέρεια της performance παρακολούθησε στο πλάι του καλλιτεχνικού διευθυντή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Γιώργου Κουμεντάκη, την τελευταία βραδιά της Νόρμα και στο μυαλό της στριφογύριζαν πολλά. Τόσα που κάποια στιγμή είπε στους ανθρώπους του οργανισμού που τη ρώτησαν αν είναι εντάξει στον θώκο ή προτιμά να καθίσει σε θέσεις πιο ψηλά: «Πάνω στη σκηνή μπορείτε να με βάλετε; Μπορώ να είμαι όσο γίνεται πιο κοντά στο θέαμα;».

 

Είναι προφανές πως όταν ετοιμάζεις νέο project με αντικείμενο τη Μαρία Κάλλας δεν θα μπορούσες να λείψεις από μια νέα παραγωγή της Νόρμα (καθώς η Ελληνίδα ντίβα υπήρξε η κορυφαία Νόρμα του περασμένου αιώνα) και μάλιστα από μια ομάδα σαν τους ανατρεπτικούς προβοκάτορες από τη Βαρκελώνη, που τα τελευταία χρόνια έχουν αφήσει το στίγμα τους και στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του κόσμου (η λίστα των συνεργασιών τους με θέατρα και φεστιβάλ είναι ατελείωτη: Όπερα του Παρισιού, Βασιλική Όπερα Λονδίνου, Τεάτρο Ρεάλ Μαδρίτης, Ζάλτσμπουργκ, Βερόνα, Βρυξέλλες, Λιόν, Ρώμη, Φρανκφούρτη, Σίδνεϊ, Μόναχο, Χιούστον). Μάλιστα η Αμπράμοβιτς χθες περίμενε με ιδιαίτερη προσμονή την κορύφωση με την πυρά (φινάλε της Νόρμα) για να δει πώς διαχειρίστηκαν την εμβληματική σκηνή του οπερατικού ρεπερτορίου καθώς την έχει συμπεριλάβει στο πρότζεκτ «Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας» που ετοιμάζει σε συνεργασία με την Εθνική Λυρική Σκηνή.

 

Στιγμιότυπο από τη «Νόρμα» των Λα Φούρα ντελς Μπάους που παρουσιάστηκε από την Εθνική Λυρική Σκηνή στο Ηρώδειο. Φωτο: Γιώργος Κολλιδάς

 

Αυτός, λοιπόν, είναι ο πραγματικός λόγος της επίσκεψής της στην Αθήνα. Η πολυσχιδής και ανατρεπτική Σέρβα πρόκειται να συναντηθεί αύριο με τον Γιώργο Κουμεντάκη για να κουβεντιάσουν την πρόοδο στο νέο φιλόδοξο οπερατικό πρότζεκτ της με αντικείμενο την απόλυτη πριμαντόνα του 20ού αιώνα. Μεγάλη θαυμάστρια της Κάλλας, η Αμπράμοβιτς ποθούσε τουλάχιστον 20 χρόνια να μεταφέρει με κάποιο τρόπο την αγάπη της για τη σοπράνο στη σκηνή. Αποφάσισε να το κάνει αναβιώνοντας επτά κορυφαίες μουσικές και σκηνικές στιγμές της (εξού κι ο τίτλος) με τις οποίες σφράγισε για πάντα την ιστορία της όπερας.

 

«Οι επτά θάνατοι της Μαρίας Κάλλας» (το έργο το είχε ήδη προαναγγείλει ο Γιώργος Κουμεντάκης στην περσινή ανακοίνωση του προγράμματος) χωρίζονται σε επτά μικρού μήκους ταινίες. Με τη συμμετοχή του Γουίλεμ Νταφόε, η Μαρίνα Αμπράμοβιτς θα πεθάνει επτά φορές και στο τέλος της παράστασης θα αναμετρηθεί με τη Μαρίας Κάλλας, αφού η αυλαία θα πέσει με τον αληθινό θάνατο της ντίβας στο Παρίσι το 1977. Τη σκηνοθεσία μαζί με την Αμπράμοβιτς υπογράφει η Lynsey Peisinger, τη μουσική διεύθυνση έχει αναλάβει ο Ισραηλινός Yoel Gamzou και τη μουσική γράφει ο Marko Nikodijevic (οι πρωτότυπες συνθέσεις θα συνδυαστούν με αποσπάσματα από όπερες των Μπιζέ, Ντονιτσέτι, Πουτσίνι και Βέρντι).


Επιμένοντας στην ανάπτυξη ενός νέου κύκλου συνεργασιών-συμπαραγωγών με ευρωπαϊκά λυρικά θέατρα, στο πλαίσιο της νέας δωρεάς των 20 εκατομμυρίων από το Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος, η Εθνική Λυρική Σκηνή συμμετέχει στο πρότζεκτ της Μαρίνα Αμπράμοβιτς για την Κάλλας μαζί με την Κρατική Όπερα της Βαυαρίας (Μόναχο), τη Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, τον Μουσικό Μάη της Φλωρεντίας και την Εθνική Όπερα των Παρισίων.

 

 

Θέατρο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Ρίττερ, Ντένε, Φος» στο Θέατρο Τέχνης: Δύσκολη αποστολή, αξιοθαύμαστη παράσταση

Θέατρο «Ρίττερ, Ντένε, Φος» στο Θέατρο Τέχνης: Δύσκολη αποστολή, αξιοθαύμαστη παράσταση

6.12.2019
Μηνάς Χατζησάββας: «Να μπορώ να είμαι ευτυχισμένος μέχρι τέλους»

Θέατρο Μηνάς Χατζησάββας: «Να μπορώ να είμαι ευτυχισμένος μέχρι τέλους»

30.11.2019
 «Ωραία μου κυρία» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα: Απότομη προσγείωση σε ένα μεταμοντέρνο σύμπαν

Θέατρο «Ωραία μου κυρία» σε σκηνοθεσία Γιάννου Περλέγκα: Απότομη προσγείωση σε ένα μεταμοντέρνο σύμπαν

29.11.2019
Queer ήρωες στα αθηναϊκά θέατρα: Όσα σήμερα θεωρούνται δεδομένα ήταν κάποτε απαγορευμένα

Θέατρο Queer ήρωες στα αθηναϊκά θέατρα: Όσα σήμερα θεωρούνται δεδομένα ήταν κάποτε απαγορευμένα

28.11.2019
Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη

Θέατρο Passinho Carioca: Από τις φαβέλες του Ρίο στους «Όρνιθες» του Καραθάνου στη Στέγη

27.11.2019
Κριτική για το «Πριν την αποχώρηση» του Μπέρνχαρντ: Μπορούμε να γελάσουμε με τον ναζισμό;

Θέατρο Κριτική για το «Πριν την αποχώρηση» του Μπέρνχαρντ: Μπορούμε να γελάσουμε με τον ναζισμό;

23.11.2019
«Ωραία μου κυρία»: Η ιστορία του θρυλικού μιούζικαλ που ανεβαίνει στη Λυρική από τον Γιάννο Περλέγκα

Θέατρο «Ωραία μου κυρία»: Η ιστορία του θρυλικού μιούζικαλ που ανεβαίνει στη Λυρική από τον Γιάννο Περλέγκα

22.11.2019
Tom in Greece: Η ομοφοβική και μίζερη ελληνική επαρχία στη σκηνή της Στέγης

Θέατρο Tom in Greece: Η ομοφοβική και μίζερη ελληνική επαρχία στη σκηνή της Στέγης

21.11.2019
Ευριπίδη Λασκαρίδη, γιατί ονόμασες τη νέα σου παράσταση «Elenit»;

Θέατρο Ευριπίδη Λασκαρίδη, γιατί ονόμασες τη νέα σου παράσταση «Elenit»;

19.11.2019
«Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex

Θέατρο «Το καινούργιο σπίτι» σε σκηνοθεσία Γ. Σκουρλέτη: Ένα απίθανο μπαρόκ νεκροταφείο στη σκηνή του Rex

18.11.2019
2 Σχόλια
avatar
μηδένα προ του τέλους 12.6.2019 | 19:21
Είναι μιά ευφυέστατη και αισθαντικότατη καλλιτέχνις και έχω την αίσθηση ότι ο ρόλος τής πάει κουτί-άλλωστε μοιάζει και στην ίδια τη Κάλλας και ιδιοσυγκρασιακά είναι το ίδιο ρηξικέλευθη όσο η θρυλική ντίβα.
Fractured Figure II 13.6.2019 | 06:27
Μαρίνα Αμπράμοβιτς:Ενσαρκωμένος Αποστάτης