Minimalism is for pussies

Ο καλύτερος φίλος μου ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ αλλά τον αγαπώ ακόμα. Από τον @aNameToCome

Δε χαλάνε οι φιλίες για τα κόμματα ρε μαλάκα

Μερικές φιλίες δεν άντεξαν το βάρος της αυταπάτης


Όλοι κάνουμε λάθη, κανείς δεν είναι τέλειος και ο αναμάρτητος πρώτος το λίθο μπαλέτο όπως είπε και ο θεάνθρωπος. Εννοώ όλοι την έχουμε πατήσει στη ζωή μας, άλλοι με μια λάθος τοστιέρα, άλλοι με έναν υπερεκτιμημένο έρωτα, άλλοι με το κόμμα που εμπιστεύτηκαν. Τι θα ήταν άλλωστε η ζωή χωρίς τα λάθη, μια βαρετή διαδοχή σωστών επιλογών, ποιος το θέλει αυτό;


Το ζήτημα είναι τι κάνεις όταν αντιληφθείς ότι έκανες λάθος, ότι πιάστηκες κορόιδο βρε αδερφέ. Τέσσερα είναι τα σενάρια:


1. Θα παραδεχτείς το λάθος σου, θα κάνεις την αυτοκριτική σου, θα δεχτείς την κριτική των φίλων που σε είχαν προειδοποιήσει και θα αναπροσαρμόσεις τις επιλογές σου και θα φροντίσεις να μάθεις από αυτό.


2. Θα καταλάβεις το λάθος αλλά επειδή το μέγεθος του είναι κολοσσιαίο, θα ντραπείς να το παραδεχθείς, θα αλλάζεις την κουβέντα όποτε το θέμα πάει προς τα εκεί και με κάθε ευκαιρία θα προσπαθείς να δικαιολογήσεις τον εαυτό σου για το πώς πίστεψες ότι μια τοστιέρα μπορεί να κοστίζει €200 και να σου αλλάξει τη ζωή.


3. Θα καταλάβεις ότι έκανες λάθος αλλά επειδή έχεις ήδη αποκομίσει προσωπικό όφελος συνήθως σε βάρος των άλλων, θα αρνηθείς ότι έχεις κάνει λάθος και θα συνεχίσεις σαν ωφελιμιστικό, εγωκεντρικό γουρούνι που είσαι να υποστηρίζεις την αρχική σου θέση.


4. Δεν θα πάρεις χαμπάρι ότι έκανες λάθος και θα συνεχίσεις να κάνεις τις ίδιες μαλακίες περιμένοντας πότε θα σου δοθεί η ευκαιρία για το επόμενο, συνήθως επικά μεγαλύτερο λάθος.


Ένα από τα προβλήματα που συνάντησα τελευταία στη ζωή μου είναι ότι τα καλύτερα παιδιά που ξέρω, ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Όχι όλα βέβαια, αλλά αρκετά. Θες η επαναστατικότητα, θες η ελπίδα, θες η αγανάκτηση από το προηγούμενο πολιτικό προσωπικό, θες το νεανικό του Αλέξη με το οποίο ταυτίστηκαν, το θέμα είναι ότι το πιο ελπιδοφόρο κομμάτι της νεολαίας αλλά και των μεγαλύτερων σε ηλικία κοινωνικών ομάδων που είναι μοντέρνες, ακούνε καλή μουσική, πιστεύουν σε ωραίες αξίες, ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ. Και τώρα προσπαθούν να τοποθετήσουν τον εαυτό τους στις παραπάνω τέσσερις κατηγορίες.


Καταλαβαίνω πόσο δύσκολο είναι να αποδεχθείς ότι πιάστηκες τόσο κορόιδο. Όσο πιο μεγάλη η αυταπάτη, τόσο πιο ντροπιαστική η αποδοχή της. Όταν έχει επενδύσει τόσα, όταν έχεις πολεμήσει τόσο τον αντίπαλο, πώς να αποδεχθείς το λάθος σου; Και άντε να το κάνεις μπροστά στον καθρέφτη αλλά πώς το λες στους άλλους; Φταίμε και εμείς, που τους κάνουμε καζούρα από το πρωί μέχρι το βράδυ, ίσως δεν είναι και τόσο έξυπνο ξέρεις. Όταν διακωμωδείς κάποιον για μια λάθος επιλογή, το μόνο που κάνεις είναι να του δυσκολεύεις την απαγκίστρωση από αυτή.


Γι' αυτό είναι ίσως πιο έξυπνο κι εν τέλει και πιο αποτελεσματικό να μην ειρωνεύεσαι το θύμα αλλά να συνεχίσεις ανελέητα να πολεμάς το θύτη. Σε κάποια φάση της ζωής μας όλοι έχουμε την ανάγκη να πιστέψουμε σε ένα ψέμα, δεν λέω ότι είναι καλό, λέω ότι είναι αναπόφευκτο. Ας απλώσουμε το χέρι λοιπόν στα παιδιά που πίστεψαν ότι ο Κατρούγκαλος μπορεί να αποτελέσει τη λύση στα υπαρκτά τους προβλήματα.


Και μένα λοιπόν ο καλύτερος μου φίλος ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ αλλά τον αγαπώ ακόμα.

35 Σχόλια
12
avatar
ioannis_h 19.11.2016 | 12:53
Α πάλι καλά που "τον" αγαπάς κιόλας.... Φυσικά δε ξέρω πώς θα αντιδρούσε "αυτός" αν διάβαζε αυτό το κειμενάκι....ελπίζω να το έπαιρνε χιουμοριστικά
VASILY ZAITSEV 21.11.2016 | 18:11
Εγώ πάλι νομίζω ότι το άρθρο θα ήταν καταπληκτικό και μάλιστα κολλάει άριστα στην τρέχουσα "σκιώδη κυβέρνησή" της ΝΔ και τους μελλοντικούς της ψηφοφόρους. Μετά την"ελπίδα" του ΣΥΡΙΖΑ η "ελπήδα" της ΝΔ.
avatar
Supertrouper 19.11.2016 | 13:28
Πάλι τα είπες όλα
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 19.11.2016 | 14:36
Αν ο κολλητός ψήφισε Συριζα και αντιληφθω ότι ανήκει στην κατηγορία 3 ή 4, παύει να είναι κολλητος μου. Ξεκάθαρα πράγματα. Αν είναι κατηγορία 1 ή 2 σώζεται το πράγμα.

Οι επιλογές των συνανθρώπων μας έχουν αντίκτυπο πάνω μας. Όταν σήμερα, στο τέλος του 2016, νιώθω ότι καταστρεφομαι σαν ελεύθερος επαγγελματίας που έχω την ατυχία να είμαι και πιστεύω ακράδαντα οτι ο Συριζα είναι ο βασικός υπεύθυνος που δεν μπορώ να ζήσω, ε τότε, θεωρώ συνυπεύθυνος τους ανθρώπους που με έφεραν ως εδώ. Τους θεωρώ και καταστροφείς μου, κι'ας είναι φίλοι.

Γιατί προειδοποίηση για τα χάλια, το έβλεπα τα παγόβουνο κάτω από την επιφάνεια της Θάλασσας, εκείνοι ήταν που έκλειναν τα ματια. Και τωρα που βουλιάζουμε μεγαλοπρεπώς (όλοι μαζί κι'ας μη φταιμε)έχουν ευθύνη!

Έτσι απλά: Έχουν μεγάλη ευθύνη!
avatar
ava lanche 19.11.2016 | 18:12
It's getting better and better.
Οι μετα-επικοινωνιολογοι στις ΗΠΑ κατεληξαν ότι μεγάλο λάθος τις Χίλαρυ ηταν το οτι καταφέρθηκε εναντιον όσων θα ψήφιζαν Τραμπ. Ετσι, εδώ αποφασίσαμε να αναπροσαρμόσουμε την τακτική αθωώνοντας τους ψηφοφόρους και αφήνοντας τους χαρακτηρισμούς "ηλίθιοι" κλπ. (Ενώ πώς αλλιώς θα μπορούσε να χαρακτηριστεί κάποιος που δεν βλέπει οτι η λυση για τα υπαρκτά προβλήματα έρχεται μεσα από τη Βούλτεψη, τον Βορίδη, τον Αδωνη, την Ασημακόπουλου, τον Κουμουτσάκο και όσους μόλις υπόδειξε ο κύριος Μητσοτάκης!)
avatar
Άρης Κωνσταντινίδης 19.11.2016 | 22:58
Ή κάθε παράταξη έχει τα σκουπίδια της αγαπητέ. Το πρόβλημα είναι πως υπάρχουν και παρατάξεις που έχουν Μόνο σκουπίδια. Αλλά ξέρω, οι τωρινοί είναι "το νεο". Της αξιοπρέπειας και υπερηφάνειας. Αν νιώθετε αξιοπρεπής κ υπερηφανος σήμερα, ποιος είμαι εγώ να σας πεισω για το αντίθετο?
avatar
ava lanche 20.11.2016 | 03:13
Κι εσείς λοιπόν μπορείτε να αισθάνεστε υπερήφανος που ο αρχηγός της αντιπολίτευσης επέλεξε να σχηματίσει το 90% της σκιώδους του αξιοποιώντας τα "σκουπίδια" της παράταξής του. Όσο για το ποιος είστε... φοβάμαι ενας από αυτούς πουψηφιζαν τόσα χρόνια τα κόμματα που μας έφτασαν στο σημείο να ψάχνουμε να βρούμε αν υπάρχει ζωή μετά τη χρεοκοπία. Θα ακολουθήσω όμως τη συμβουλή του αρθρογράφου και θα είμαι επιεικής μαζί σας. Κάνατε ΛΑΘΟΣ. ΜΗΝ το ΞΑΝΑκάνετε
Living_in_a_material_world 19.11.2016 | 18:57
Mε τους γνωστούς και φίλους που ψήφισαν σύριζα έκανα το εξής,έκοψα μαχαίρι όμως, τις πολιτικές κουβέντες.
Και όταν το θέμα πήγαινε κατά κει έλεγα ένα: Aς το καλέ μου θα γίνουμε ..λος.
Και άλλαζα κουβέντα.
Για κάποιους πάντως μου τέθηκε και θέμα τι είδους μυαλό κουβαλάνε,και ναι, υπήρξαν περιπτώσεις που κόπηκαν τα πολλά πολλά μιά και επανεξετάζοντας κάποιες σχέσεις ήρθε η συνειδητοποίηση πως δεν επρόκειτο ακριβώς για φιλίες αλλά για κοινωνικές σχέσεις συνήθειας,όπου υπήρχε πάντα κάτι το άβολο και το αταίριαστο αλλά δεν είχε συνειδητοποιηθεί.
Εγινε ένα ξεκαθάρισμα στο τοπίο γενικώς πάντως.
avatar
Dima 19.11.2016 | 19:33
Νομίζω ότι όλοι μας φταίμε για αυτήν την αποτυχία και πιο πολύ φταίμε εμείς που γνωρίζαμε και δεν αντισταθήκαμε δεν μπορέσαμε να πείσουμε τους διπλανούς μας ότι αυτοί είναι άπατη ότι είναι άνθρωποι που με τους προηγούμενους έτρωγαν με χρυσά κουτάλια και ότι αυτοί είναι το παλαιό και το σάπιο, ίσως και πιο σάπιο από το παλαιό ΠΑΣΟΚ και ΝΔ και ΚΚΕ κτλ γιατί αυτοί ήρθαν να ασελγήσουν σε πτώμα όπως είναι κατάσταση της χώρας μας αυτήν τη στιγμή, ένα πτώμα με πολλά όρνεα τριγύρω.
Δυστυχώς φίλοι εμείς φταίμε που γνωρίζαμε και μείναμε σιωπηλοί.
νερό 19.11.2016 | 21:06
Εσύ τι ψήφισες;
konstas 19.11.2016 | 23:11
Οχι ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό φτάνει νομίζω.
νερό 20.11.2016 | 13:54
@ konstas αρχικά το σχόλιο απευθύνθηκε στον αρθρογράφο αλλά όποιος θέλει μπορεί να απαντήσει. Ας πούμε στις πρόσφατες εκλογές τις αμερικής ελεύθερα ο κόσμος τάσσεται υπέρ ενός ή του άλλου. Εδώ έχουμε το φαινόμενο απλά να λέμε τι δεν μάς κάνει και ποιος φταίει! Πάντα είμαστε υπεράνω και ανευ ευθύνης γιατί λέμε τι δεν ψηφίσαμε και πόσο δε φταίμε. Μια ζωή η ίδια ιστορία! Είναι επάνω η ΝΔ βρίζουμε ΝΔ είναι πάνω το πασοκ βρίζουμε πασόκ ειναι πάνω νουδοπασοκ βρίζουμε νουδοπασοκ πάει να βγει ο σύριζα απο πριν κάνουμε καμπάνια ότι θα αποτύχει και ξαναβρίζουμε.

Πραγματικά, υπάρχει κάποιος που μπορεί να μας πει τι ψηφίζει με θάρρος; Είναι ντροπή να λες τι ψηφίζεις; Μαγκιά είναι να λές τι ΔΕΝ; Βαρέθηκα να διαβάζω αρνητικά πράγματα. Τα ζούμε τα αρνητικά. Αν θέλω κάτι από 2 λαμπρά μυαλά της LIFO και των αναγνωστών (σοβαρά το λέω το λαμπρά) είναι να πουν τη ψηφίζουν αυτοί. Με ψευδώνυμα γράφουμε ρε παιδιά.
konstas 20.11.2016 | 23:46
Κατάλαβα ότι αναφερόσουν στον αρθρογράφο. Η απάντησή μου ήταν για λογαριασμό του (χιουμοριστικά), καθώς δεν πιστεύω ότι ψήφισε ΣΥΡΙΖΑ.

Πάμε στην ουσία. Δεν διαφωνώ με αυτό που λες στην ουσία. Υπό φυσιολογικές συνθήκες, αυτό που λες είναι το σωστό. Το ζήτημα δεν είναι να λέμε ποιος μας φταίει ή τι φταίει (σε αυτό όλοι είμαστε "μανούλες"), αλλά το τι πρέπει να γίνει.

Αυτό υπό φυσιολογικές συνθήκες κοινοβουλευτικής δημοκρατίας. Εδώ όμως, δυστυχώς, δεν μιλάμε για φυσιολογικές συνθήκες. Μιλάμε για την μέγιστη ΑΠΑΤΗ (όχι απλά πολιτική, για να μην στρογγυλεύω τις λέξεις), των χρονικών μιας δυτικής (;) δημοκρατίας.

Μιλάμε για απάτη που έκανε "μπαμ" από μακριά. Αυτό το νόημά είχε η απάντησή μου (που εξακολουθώ να την πιστεύω) ότι ψήφισε(α) κάτι που δεν ήταν ΣΥΡΙΖΑ. Από μόνο του αυτό είναι κάτι.

Οτιδήποτε άλλο και αν ψήφιζε κάποιος, τουλάχιστον θα είχε μια λογική (ασχέτως αν συμφωνώ με αυτήν). Αυτό όχι.

Θες να ψήφισε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ ή ΠΟΤΑΜΙ επειδή έκρινε ότι η πολιτική τους ήταν πιο ρεαλιστική;

Θες να ψήφισε ΚΚΕ γιατί είναι κολλημένος κομμουνιστής; (παρεμπιπτόντως το ΚΚΕ παραδέχεται εμμέσως πλην σαφώς ότι αυτά που θέλει να γίνουν ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ επί του παρόντος)

Θες να ψήφισε την ΧΑ ως ένδειξη διαμαρτυρίας ή επειδή είναι φασίστας συνειδητά;

θες να ψήφισε ένα μικρό κόμμα ως ένδειξη διαμαρτυρίας;

(Τους ΑΝΕΛ δεν τους βάζω σε ξεχωριστή κατηγορία... είναι ο ΣΥΡΙΖΑ της δεξιάς)

Το καθένα από αυτά έχει μια λογική. Σωστή-λάθος, πάντως έχει μια λογική. Το να ψηφίσεις, εν έτει 2016, αυτούς που σου τάζουν λαγούς με πετραχήλια δεν έχει καμία.

Αν θέλουμε λοιπόν θετική σκέψη, θα πρέπει πρώτα αναγκαστικά να αποκλείσουμε αυτούς που δεν έχει καμιά λογική να τους ψηφίσουμε και μετά να δούμε όλα τα υπόλοιπα.

Τέλος, αν θέλεις την προσωπική μου γνώμη : Εξαρχής πίστευα (και συνεχίζω) ότι με τα μυαλά που κουβαλάνε οι πολιτικές παρατάξεις, (κοντολογίς επειδή τους θεωρώ ΠΑΡΤΑΚΗΔΕΣ -και είχα την τύχη/ατυχία να το δω και από μέσα), δεν γίνεται προκοπή. Επομένως, όποιος και αν έβγαινε ο δρόμος θα ήταν κατηφορικός. Πίστευα και εξακολουθώ να πιστεύω, ότι με τα "συνηθισμένα" κόμματα, ήτοι ΝΔ ή ΠΑΣΟΚ ο δρόμος θα ήταν ελαφρά αλλά σταθερά κατηφορικός, ενώ με τον ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν κατρακύλα.

Με αυτήν την προοπτική, δεν ψήφισα ΠΑΣΟΚ-ΝΔ. Αν είναι να πεθάνεις, μπορεί να είναι και καλύτερα να γίνει μια και έξω παρά μαρτυρικά, σιγά -σιγά. Από την άλλη δεν μπορούσα να ψηφίσω και ΣΥΡΙΖΑ. Δεν έχω αυτοκτονικές τάσεις.

Θεωρώ πως μοναδική μας ελπίδα είναι να σοβαρευτούν τα κόμματα που μπορούν να σοβαρευτούν (όχι ο ΣΥΡΙΖΑ, τουλάχιστον επί του παρόντος), να αποβάλλουν τα πραγματικά βαρίδια τους, να μαζέψουν τους σοβαρούς ανθρώπους που υπάρχουν σε αυτά (υπάρχουν) και να δουλέψουν.

Αυτό, με τις παρούσες συνθήκες ΔΕΝ μπορεί να γίνει.Όσο το δίλημμα είναι "ποιος είναι ο λιγότερο κακός" θα εναλάσσονται στην εξουσία οι συνήθεις γραφικοί. Ο μόνος τρόπος να γίνει αυτό είναι να φτάσουν τα κόμματα στο σημείο να φοβηθούν για την ύπαρξή τους (ένα καλό παράδειγμα είναι το ΠΑΣΟΚ -το οποίο παρεμπιπτόντως σιχαίνομαι-, που αφού καταβαραθρώθηκε, σοβαρεύτηκε κατά πολύ).

Ο μόνος τρόπος να φοβηθούν τα κόμματα για την ύπαρξή τους είναι να συνειδητοποιήσουν ότι μπορεί ο κάθε τυχαίος να έλθει να τους φάει τις βουλευτικές έδρες. Όσο είναι σίγουροι ότι σε μερικά χρόνια (μόλις περάσει η "παρένθεση"), θα ξαναέλθουν στα πράγματα δεν πρόκειται να αυτο-καθαριστούν.

Έτσι ψήφισα Λεβέντη. Θα μπορούσα κάλλιστα να είχα ψηφίσει ένα άλλο μικρό κόμμα, ακόμα και τυχαία. Τον ίδιο σκοπό θα εξυπηρετούσε για εμένα. Απλώς ο Λεβέντης πλέον φαινόταν ότι είχε πιθανότητες να μπει στην Βουλή (δεν είχε κανένα νόημα να ψήφιζα τον "Χαρίζω Οικόπεδα....κλπ", αφού εφόσον δεν θα έμπαινε στην Βουλή η ψήφος μου ήταν σαν να μην υπήρχε) και επίσης μου ήταν συμπαθής.

Η ψήφος μου λοιπόν δεν είχε το νόημα ΘΕΤΙΚΗΣ ΨΗΦΟΥ, αφού δεν πιστεύω ότι η ψήφος σε οποιοδήποτε κόμμα, επί του παρόντος, θα μπορούσε να έχει θετικό αντίκτυπο. Ήταν ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΨΗΦΟΣ, όχι απλά για αδιέξοδη διαμαρτυρία, αλλά προκειμένου να βάλω ένα λιθαράκι ώστε τα παραδοσιακά κόμματα να χάσουν έστω και έναν βουλευτή.

Μιλάω σοβαρά και ισχυρίζομαι ότι είναι ΛΑΘΟΣ να θεωρούμε ότι στην παρούσα κατάσταση υπάρχει βιώσιμη λύση που μπορεί να επιτευχθεί με την θετική ψήφο μας. Αυτό είναι ευσεβής πόθος. Είμαστε σε τόσο χάλια κατάσταση, οικονομικά και πολιτικά, που άμεση λύψη δεν μπορεί να υπάρξει. Αυτό που πιστεύω ότι μπορεί να γίνει είναι (όχι εύκολα πάντως) να αλλάξουμε με την ψήφο μας την πολιτική κατάσταση και νοοτροπία.

Θεωρώ ότι η ψήφος μας μπορεί : είτε α) να διατηρήσει την παρούσα νοοτροπία, οπότε δεν έχουμε καμιά ελπίδα, είτε β) να αλλάξει τα δεδομένα, ώστε κατόπιν να έχουμε μια ελπίδα, οπότε τότε βλέπουμε τι ψηφίζουμε, ανάλογα με το περιβάλλον που θα διαμορφωθεί (και τότε -sorry Βασίλη- μάλλον δεν πρόκειται να ψηφίσω Λεβέντη).

Αυτά (και sorry για το κατεβατό).
geo_1990 21.11.2016 | 02:58
ΧΑΧαχα υπάρχουν άνθρωποι που ψήφισαν λεβέντη και έχουν το θράσσος να κάνουν και μαθήματα ηθικής και εξυπνάδας προς αυτούς που ψήφισαν Τσίπρα. Αφήνω εδώ και το ιστορικό μου ψήφων. Ευρωεκλογές 2009 ΛΑΟΣ, Εθνικές 2009 ΛΑΟΣ, Νομαρχιακές 2010 Γεωργιάδη, Εθνικές 2012 Σαμαρά και στις 2, Νομαρχιακές 2014 τζήμερο, δημοτικές 2014 κασιδιάρη,Ευρωεκλογές 2014 ΝΔ το ίδιο και στις εθνικές του 2015 και 2016. Δεν εχω ψηφίσει ποτέ μου αριστερό και κέντρο. Τώρα θέλω να φύγω απο ΝΔ και σκέφτομαι Φάηλο, Νέα δεξιά.
Vernedead 21.11.2016 | 14:54
Ναι εγω,ανοιχτα. ΚΚΕ.

@konstas

Ξαναδιάβασε τι λέει το ΚΚΕ για το τι θέλει να γίνει και πώς και πότε. Δεν αντέχω άλλο να βλέπω φαφαριές σχετικά με το τι λέει. Δικηγόρος είσαι,κατανόηση κειμένου κατέχεις. Ίσα ίσα που αυτό που λέει είναι πως στην Ελλαδα έχουν ωριμάσει οι υλικές προϋποθέσεις για να γίνει εκείνο το ρημαδι το άλμα εμπρός.
Haifischnet 22.11.2016 | 15:41
@Vernedead

Ποιο είναι το "άλμα εμπρός" που μπορεί να κάνει ένα κόμμα που το ένα συνθετικό του ονόματός του είναι "κομμουνιστικό";
Vernedead 23.11.2016 | 13:16
@Haifischnet

Πάντως όχι να συνδιαλλαγεί με εμπαθείς και αντικομμουνιστές.
konstas 19.11.2016 | 23:44
Το άρθρο (με το οποίο συμφωνώ) λέει μια μεγάλη αλήθεια. Ακόμα και εντελώς πρακτικά να το πάρεις, πρέπει να αφήνεις στον άλλον μια διέξοδο, όταν είναι από κάτω.

Ασχέτως ποιος ψήφισε και γιατί ψήφισε, το γεγονός δεν αλλάζει.... ψήφισε. Από εδώ και πέρα τι γίνεται, ποιες επιλογές έχεις;
1) Ή θα πρέπει να τον σκοτώσεις,για να μην ξαναψηφίσει (προφανώς δεν θα το κάνεις) ή
2) τον συγχωρείς και δεν επιμένεις να τον κράζεις για αυτό, με την ελπίδα ότι θα βρεθεί στην κατηγορία 1 ή 2 και όχι στην 3-4.

Οτιδήποτε άλλο είναι πιθανό να τον οδηγήσει σε θέση άμυνας, άρνηση και επιμονή στην προηγούμενη επιλογή του.

Είναι κάτι ανάλογο με την τακτική που ακολουθείται στον πόλεμο. Όταν ο αντίπαλος έχει παγιδευτεί θα πρέπει να τον κάνεις να νοιώσει ότι έχει μια αποδεκτή διέξοδο. Να παραδοθεί με λογικούς όρους ή έστω να υποχωρήσει. Αλλιώς, μην έχοντας να χάσει τίποτε, θα πολεμήσει μέχρι τελικής πτώσεως, προκαλώντας μεγάλες απώλειες και σε εσένα. Δεν ακολουθείς την τακτική αυτή παρά μόνον όταν αποσκοπείς αποκλειστικά στην εξόντωση του αντιπάλου, αδιαφορώντας για τις δικές σου απώλειες (δεν νομίζω ότι θέλει κανείς να ξεκινήσει "εμφύλιο πόλεμο" για χάρη του ΣΥΡΙΖΑ).

Απλώς λοιπόν χρειάζεται λίγη διπλωματία.... και για να μην χαλάτε τις καρδιές σας με τους φίλους σας και για τους παραπάνω πρακτικούς λόγους.

Είναι άλλο να πεις στον άλλον "Τι μ@λ@κ@ς είσαι ρε φίλε που τους πίστεψες" και άλλο να του πεις "μα καλά και αυτοί τι τερατώδη ψέμματα έλεγαν ρε παιδί μου;"

Και στις δυο περιπτώσεις λες το ίδιο ουσιαστικά (γιατί πρέπει να είσαι και λίγο μ@λ@κ@ς για να πιστεύεις τερατώδη ψέμματα), αλλά με τελείως διαφορετικό τρόπο. Στην πρώτη περίπτωση τον βάζεις απέναντί σου, στην θέση του κατηγορούμενου (οπότε είναι λογικό να προσπαθήσει να αμυνθεί, όπως κάθε κατηγορούμενος), στην δεύτερη τον βάζεις μαζί σου, στην θέση του αδικηθέντα (αφού εξαπατήθηκε).

Και εδώ που τα λέμε πάντως, όποιος δεν το έκανε από προσωπικό συμφέρον, πραγματικά, πιο πολύ στην δεύτερη θέση ανήκει παρά στην πρώτη. Γιατί εξαπατήθηκε από αμέλειά του (έστω και βαριά), ενώ τον εξαπάτησαν με πρόθεση.
Διογένης Κυνικός 20.11.2016 | 00:16
Ο ΣΥΡΙΖΑ είναι ό,τι χειρότερο μπορούσαμε να έχουμε σε επίπεδο κυβέρνησης, και το κακό είναι πως όλα φαίνονταν πριν εκλεγούν, απλώς κάποιοι ήθελαν να πιστέψουν ότι δεν μπορεί να είναι τόσο χειρότεροι από τους προηγούμενους. Τελικά, είναι ΟΙ ΧΕΙΡΟΤΕΡΟΙ από όλους.
Σε σχέση με τους φίλους-κολλητούς, μάλλον ανήκω στους τυχερούς που δεν έχω στον περίγυρό μου άτομα που να το έχουν δηλώσει. Τι θα έκανα αν είχα; θα τους τα έχωνα κάθε μέρα μπας και ξυπνήσουν και δεν επαναλάβουν το λάθος τους στις επόμενες εκλογές.
avatar
th_nikos 20.11.2016 | 03:50
Τα πράγματα είναι απλά. Υπήρξε μία άτυπη συμφωνία μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και των ψηφοφόρων του. Ο ΣΥΡΙΖΑ είπε είστε ηλίθιοι ψηφίστε με και οι ψηφοφόροι του απάντησαν ΝΑΙ είμαστε ηλίθιοι και σε ψηφίζουμε. Οποιοσδήποτε είχε στοιχειώδη νοημοσύνη έβλεπε από μακρυά τι πρόκειται να συμβεί.
12
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια