Minimalism is for pussies

Καταργούνται οι Πανελλαδικές, οι μαθητές θα εισάγονται στα Πανεπιστήμια μετά από αγωνίσματα και ψηφοφορία του κοινού.

Μια νέα επαναστατική ιδέα εμπνευσμένη από το δημοφιλές τηλεοπτικό ριάλιτι σόου

 

«Το παν είναι να μην κουράζονται τα παιδιά, όλα τα άλλα θα τα βρούμε»

 

Μια από τις πιο διαδεδομένες κοινοτοπίες στην οποία καταλήγει όποιος τολμήσει να προσπαθήσει να δώσει απάντηση στο αυτονόητο σχεδόν ερώτημα «και τι τέλος πάντων μπορεί να σώσει αυτή τη χώρα;» είναι συνήθως η Παιδεία. Είναι μια ωραιότατη και κυρίως ιδιαίτερα βολική απάντηση: Δεν προτείνει τίποτα συγκεκριμένο, δεν ασχολείται με τίποτε εφαρμόσιμο και πρωτίστως μεταβιβάζει τη λύση στο απώτερο μέλλον -στο επέκεινα λένε μερικοί - και τις επόμενες γενεές. Που να τρέχεις τώρα να βελτιώσεις οτιδήποτε, σε λίγο αρχίζει και το Survivor, άσε να ασχοληθούν τα εγγόνια μας.


Γι' αυτό το λόγο άλλωστε η μέση ελληνική οικογένεια που νοιάζεται για το μέλλον των βλασταριών της όσο καμιά άλλη ευρωπαϊκή οικογένεια, έχει την Παιδεία σε απόλυτη προτεραιότητα. Ο Έλληνας γονιός παρότι θεωρεί την δωρεάν παιδεία αδιαπραγμάτευτη έννοια συνυφασμένη με το κράτος δικαίου, δεν έχει κανένα πρόβλημα να ξοδεύει ένα σκασμό λεφτά σε ιδιαίτερα και φροντιστήρια για να καταφέρει να περάσει το παιδί στο πανεπιστήμιο. Το πανεπιστήμιο δεν είναι απλώς ένα εφόδιο για το μελλοντική επαγγελματική αποκατάσταση του παιδιού, είναι κάτι σαν ένα τάμα που πρέπει να εκπληρωθεί για να μπορέσει ο ενδιαφερόμενος να μπει στο κλαμπ των πετυχημένων γονέων. Η είσοδος του παιδιού μας στο πανεπιστήμιο είναι το τέλος του μαραθωνίου της ανατροφής: Μπήκες στο πανεπιστήμιο, εγώ το χρέος μου ως γονιός το έκανα, τώρα κόψε το λαιμό σου. Δεν με νοιάζει αν είσαι ευτυχισμένος, δεν ξέρω καν τι είναι αυτό, ξέρω ότι σε έβαλα σε ΑΕΙ. Δεν είναι λίγες οι φορές που η μάνα νοιώθει ότι το να περάσει το παιδί της στην τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι κυρίως δικό της επίτευγμα και όχι του διαγωνιζόμενου.

 

Όλα αυτά ο Αλέξης Τσίπρας τα γνωρίζει καλά, δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχει βάλει ήδη τα παιδιά του σε ιδιωτικό σχολείο, διακινδυνεύοντας ακόμα και την ίδια τους τη μελλοντική αριστεροσύνη για να τα εφοδιάσει με μια καλύτερη, πιο καπιταλιστική παιδεία. Οξύμωρο; Άντε καλέ!


Όλα αυτά ο Αλέξης Τσίπρας τα γνωρίζει καλά, δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχει βάλει ήδη τα παιδιά του σε ιδιωτικό σχολείο, διακινδυνεύοντας ακόμα και την ίδια τους τη μελλοντική αριστεροσύνη για να τα εφοδιάσει με μια καλύτερη, πιο καπιταλιστική παιδεία. Οξύμωρο; Άντε καλέ! Ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας είναι ακόμη μακριά, μέχρι τότε τα παιδιά δεν πρέπει να μείνουν στουρνάρια. Άλλωστε οι περισσότεροι αριστεροί ηγέτες ήταν γόνοι αστών, δεν προλαβαίνει ο προλετάριος να παράξει και πρωτοπορία, έχει να βιδώσει βίδες.


Τι κάνει λοιπόν ο Πρωθυπουργός με το που τελειώνει την περίφημη και εξόχως αποτελεσματική διαπραγμάτευση για την δεύτερη αξιολόγηση που κάνει το Βατερλό να μοιάζει με βόλτα στο πάρκο; Μα φυσικά προσπαθεί να αλλάξει την ατζέντα και να δείξει ότι η κυβέρνηση του υπάρχει και εκτός των περικοπών και των μειώσεων των συντάξεων που ήδη συμφώνησε. Και το κάνει αυτό ξεκινώντας περιοδεία στα Υπουργεία για να μας πείσει ότι υπάρχουν και λειτουργούν και για άλλο λόγο πέρα από το να προσλαμβάνουν μετακλητούς. Και ποιο Υπουργείο επιλέγει πρώτο; Μα φυσικά αυτό της Παιδείας, είπαμε αυτή είναι η μόνη μας ελπίδα και το κύριο μέλημα της μέσης ελληνικής οικογένειας.

 

«Αυτό που πρέπει να σκεφτόμαστε διαρκώς εφαρμόσιμα πράγματα με έχει κουράσει»


Βάζει λοιπόν το καλό του το κοστούμι, ναι αυτό το μπλε ψιλοελεκτρίκ που τώρα που αδυνάτισε κουμπώνει και το σακάκι χωρίς να φαίνεται σαν το βαφτιστικό του, και πάει στο υπουργείο Παιδείας όπου τον υποδέχεται ο υπουργός Παιδείας Κώστας Γαβρόγλου. Αφού γίνεται η καθιερωμένη ξενάγηση και τα άγαρμπα αστεία, αρχίζουν οι εξαγγελίες και εκεί φαίνεται η στόφα του μεγάλου ηγέτη αφού χτυπάει κέντρο και μιλάει στην καρδιά του νεοέλληνα:


Αρχικά εξαγγέλλει την δημιουργία ενός νέου πανεπιστημίου και μάλιστα στην καρδιά της φτωχολογιάς, στην Δυτική Αττική σπάζοντας το ταξικό φράγμα που μέχρι τώρα ήθελε τα πανεπιστήμια να χτίζονται στην Εκάλη και το Νέο Ψυχικό. Μάλιστα, πληροφορίες αναφέρουν ότι το νέο Πανεπιστήμιο θα ονομάζεται Τζανακοπούλειο και θα έχει έδρα το Αιγάλεω, προς τιμήν των δύο ηρωικών χρόνων που έζησε εκεί ο κυβερνητικός εκπρόσωπος.


Επιπλέον με ένα σμπάρο χτυπάει 2 πεπόνια αφού αφήνει να εννοηθεί ότι τα ΤΕΙ θα καταργηθούν και θα εξισωθούν με τα ΑΕΙ, κάτι που αποτελεί πάγιο αίτημα τσάμπα αναβάθμισης των φοιτητών των τεχνολογικών ιδρυμάτων και υπόδειγμα εξίσωσης προς τα πάνω χωρίς καμιά αξιολόγηση που είναι και εξαιρετικά αλλεργιογόνος έννοια για το ΣΥΡΙΖΑ.


Η εξαγγελία όμως που έκλεψε όλες τις εντυπώσεις και είναι η ουσία της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στο υπουργείο, είναι η ανακοίνωση για την κατάργηση των Πανελλαδικών εξετάσεων. Τέρμα τα ξενύχτια, τα διαβάσματα, το άγχος, όλοι στα πανεπιστήμια ελεύθερα για να μπορέσουν τα παιδιά να χαρούν τα νιάτα τους, την ομορφιά τους και την ανεργία τους. Που θα χωρέσουν, με τι υποδομές, με τι καθηγητές, τι θα απογίνουν όταν τελειώσουν, αυτά είναι ασήμαντες λεπτομέρειες μπροστά στα ψηφαλάκια και το χάιδεμα των αυτιών της νεολαίας. Η γνώμη μας είναι ότι η κατάργηση των Πανελλαδικών δεν αρκεί, πρέπει ο Τσίπρας να εξαγγείλει τον αυτόματο διορισμό στο Δημόσιο όλων των αποφοίτων Δημοτικού.


Βέβαια, μετά από λίγη ώρα ο Υπουργός Παιδείας με αφοπλιστική ειλικρίνεια παραδέχτηκε ότι δεν έχουν σκεφτεί πως θα γίνεται η εισαγωγή των νέων στην τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά όπως είπαμε δεν θα αφήσουμε την πραγματικότητα να μας χαλάσει μια ωραία λαϊκίστικη εξαγγελία. Άλλωστε μιλάμε για τους ίδιους ανθρώπους που κάποτε πολεμούσαν τον "τεχνοφασισμό" και ούρλιαζαν "κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη" ενώ καθιερώνουν από την ερχόμενη εβδομάδα τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας.


Η Παιδεία αποτελεί όντως την μεγαλύτερη ελπίδα για το μέλλον της χώρας. Απλώς είναι πλέον σαφές ότι είναι καλύτερο να την αναζητήσεις σε μια άλλη χώρα και να έρθεις μετά πίσω για να σώσεις τούτη δω τη ριμάδα.

 

Minimalism is for pussies
19 Σχόλια
Βαγγέλης 11.5.2017 | 00:23
Το δύσκολο στο ελληνικό πανεπιστήμιο δεν είναι να το τελειώσεις, είναι να μπεις. Οπότε πολλοί ζητούν την κατάργηση των πανελλαδικών, εννοώντας πως πρέπει να μπαίνεις εύκολα και να το τελειώνεις δύσκολα. Ο συριζαίος εννοεί πως πρέπει να μπαίνεις εύκολα και να το τελειώνεις εύκολα.

Το "πρώτοι στα μαθήματα, πρώτοι στον αγώνα", σύνθημα προβληματικό, που δεν έκανε γκελ στο λαό, μετεξελίχτηκε σε "όλοι άριστα, γιατί να χαλάμε τις καρδιές μας" κι έγινε κυβέρνηση.
avatar
foodinspector 11.5.2017 | 21:30
Συμφωνώ μαζί σας, αλλά θα πρέπει επίσης όλοι να συμφωνήσουμε ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις (στις οποίες έλαβα επιτυχώς μέρος πριν από 30 χρόνια!) είναι ένα σύστημα αδιάβλητο μεν, ξεπερασμένο, αντιπαιδαγωγικό, αποπροσανατολιστικό δε, το οποίο οδηγεί ακριβώς σε αυτό το τραγικό αποτέλεσμα της κομματοκρατίας και ευνοιοκρατίας στα πανεπιστήμια. Πώς; Πρώτον τα απαξιώνει, με φοιτητές που λόγω της επιτυχούς εξέτασης σε γνωστικά αντικείμενα άσχετα με τις σπουδές τους πέτυχαν την εισαγωγή τους (αποκλείοντας άλλους που θα ήταν ικανότεροι για τις σπουδές αλλά απέτυχαν σε άλλα αντικείμενα εξετάσεων - π.χ. στην ιστορία και τα λατινικά, για να εισαχθούν στη νομική σχολή). Δεύτερον με τη δημιουργία ενός κλειστού κύκλου πανεπιστημιακών δασκάλων που αυτοαναπαράγεται (διορισμοί παιδιών και συνεργατών καθηγητών), ακριβώς επειδή τα πανεπιστήμια μέσω των πανελλαδικών αποσύρονται από την κοινωνία. Αυτό πρέπει να σπάσει με κάθε τρόπο και να είναι διαρκές αίτημα η κατάργηση ενός συστήματος που συντηρεί την παραπαιδεία κάθε βαθμίδας (ακόμη και πανεπιστημιακά φροντιστήρια λειτουργούν στην Ελλάδα της κρίσης!), όχι μόνον επειδή τώρα μειώθηκαν οι συντάξεις, αλλά διαρκώς μέχρι να σπάσει το απόστημα!
Citellus citellus 12.5.2017 | 12:15
Οκ το πρώτο είναι γεγονός, αλλά αφορά σε ελάχιστες πραγματικά σχολές. Η νομική είναι μια από αυτές τις εξαιρέσεις αλλά σχεδόν σε όλα τα τμήματα τεχνολογίας, υγείας, οικονομίας και στα περισσότερα των ανθρωπιστικών, τα εξεταζόμενα πανελλαδικώς μαθήματα είναι άκρως απαραίτητα.

Για το δε δεύτερο ισχύει το ακριβώς αντίθετο. Ο γονιός καθηγητής ίσως να μπορεί να διορίσει τον πτυχιούχο γιο του στο Πανεπιστήμιο, αλλά ο υιός θα πρέπει πρώτα να περάσει σε αυτή τη σχολή μέσα από μια αδιάβλητη διαδικασία. Φαντάζομαι ότι συμφωνείς ότι αν η επιλογή γίνονταν από το ίδιο το Πανεπιστήμιο θα ήταν απείρως ευκολότερο για τον προαναφερόμενο γονιό να ευνοήσει το παιδί του.

Το πως οι πανελλήνιες ευνοούν την κομματοκρατία και τον νεποτισμό δεν μας το εξηγείς καθόλου και δεν είναι καθόλου προφανές. Μάλλον το αντίθετο ισχύει.

Όποιο σύστημα και να διαλέξουμε, τα φροντιστήρια θα υπάρχουν όπως υπάρχουν και σε όλο τον κόσμο, ιδιαίτερα σε κοινωνίες που υπερτιμούν την Γ'βάθμια εκπαίδευση, όπως η δικιά μας. Οι πανελλήνιες ως έχουν εγγυώνται τα ελάχιστα φροντιστήρια σε σχέση με όλα τα άλλα συστήματα.

Τα δε πανεπιστημιακά φροντιστήρια δεν υπάρχουν λόγω αλλά παρά τις πανελλήνιες. Οι πανελλήνιες εγγυώνται στις σχολές υψηλής και μέσης ζήτησης ότι μόνο άνθρωποι που έχουν το κατάλληλο επίπεδο θα τις παρακολουθήσουν. Η αιτία είναι άλλη: υπερπροσφορά θέσεων=>χαμηλές βάσεις=>χαμηλό επίπεδο κάποιων φοιτητών=>φροντιστήρια. Εάν η επιλογή γίνονταν μέσα στο Πανεπιστήμιο, τότε είναι που θα κάναν πάρτι τα Πανεπιστημιακά φροντιστήρια!
Citellus citellus 11.5.2017 | 01:14
ΟΙ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΧΑΡΑ.

Ουφ, το 'πα και ξαλάφρωσα, πέστε να με φάτε τώρα. Είναι από τους λίγους αδιάβλητους θεσμούς σε αυτήν τη χώρα. Σχεδόν όλες οι χώρες του κόσμου έχουν κάποιο σύστημα ανάλογο των πανελλαδικών. Το αν η επιλογή γίνεται πριν, μετά το λύκειο ή μέσα στο Πανεπιστήμιο μικρή σημασία έχει, κάποια στιγμή στα 17-19 σου θα πρέπει να στρωθείς στο διάβασμα και να στερηθείς αν θέλεις να περάσεις σε περιζήτητη σχολή. Δεν υπήρξε, δεν υπάρχει και δε θα υπάρξει άλλος τρόπος.

Και αν ανήκεις στο 50-60% που δε μπορεί/δε θέλει να λάβει τριτοβάθμια εκπαίδευση; Απουσία σοβαρής τεχνικής εκπαίδευσης, η ελληνική κοινωνία θεωρεί τη φοίτηση σε τεχνικό σχολείο και ΙΕΚ ισοδύναμη με ομολογία αποτυχίας.

Αντί ένας νέος να γίνει ένας αξιοπρεπέστατος τεχνίτης, ξεκινά φροντιστήρια από τα 16, στα 18 μπαίνει στην γονεϊκά επιδοτούμενη αργοσχολία, παίρνει πτυχίο στα 24, ενώ μετά μέχρι να πάρει χαμπάρι ότι δε κάνει για την δουλειά που σπούδασε θα φάει άλλα 4-5 χρόνια δουλεύοντας σε μπαράκια/ντιλίβερι κλπ.

Βέβαια ένας εργαζόμενος νέος δεν είναι διαθέσιμος 24/7 για πορείες, καταλήψεις και καφέδες, γεγονός που ίσως εξηγεί την εμμονή του πρωθυπουργού μας...
avatar
Edric 11.5.2017 | 08:50
Πριν από μερικά χρόνια εν μέσω οικονομικής κρίσης στην εταιρία όπου εργάζομαι στη Θεσσαλονίκη ψάχνανε για χειριστή τόρνου (είναι ένα μηχάνημα κατεργασίας μετάλλου). Ήρθαν δύο υποψήφιοι ηλίκιας και οι δύο άνω των 50 ετών. Αντιθέτως, κάθε εβδομάδα μας έρχονται email με βιογραφικά από νέους αποφοίτους ΤΕΙ & ΑΕΙ τεχνολογικών ή οικονομικών ειδικοτήτων, αλλά κανείς μα κανείς δε θέλει/μπορεί να εργαστεί ως τεχνίτης. Το συμπέρασμά μου είναι ότι όλες οι υπόλοιπες επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν αυτόματες εργαλειομηχανές που δε χρειάζονται χειριστή.

Δυστυχώς, αυτό το φαινόμενο είναι μια ακόμη νοσηρή νοοτροπία στην Ελλάδα. Είναι προτιμότερο να δουλέψει ένας νέος σε μπαράκι/ντιλίβερι παρά να μάθει μια τέχνη. Γιατί για να μάθει κανείς μια τέχνη απαιτεί υπομονή και δουλειά, όσο ταπεινή κι αν είναι αυτή, δεν παύει να είναι τέχνη.
avatar
mo1983 11.5.2017 | 17:18
Η τελευταία σου πρόταση ΟΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ
avatar
ΕΛΠΟ 12.5.2017 | 12:32
Έχετε απόλυτα δίκιο.

Και έτσι - μέσα και από την κατωτερότητα που καλλιεργήσαμε σαν κοινωνία για κάθε άλλο επάγγελμα που δεν προϋπέθετε πτυχίο ΑΕΙ -, αλλοτριώσαμε και την έννοια του "φοιτητή", μη τυχόν και "πληγώσουμε" τα παιδιά αν πουν ότι είναι σπουδαστές ΙΕΚ.

Που γελοιοποιούνται όμως, είναι μια ασήμαντη λεπτομέρεια στην κοινωνία της "ήσσονος προσπάθειας", όταν ερωτώμενα "¨τι κάνουν" απαντούν :

- Είμαι φοιτήτρια/ής.

- Μπράβο ! Σε ποια σχολή ;

- Αισθητική και κοσμητολογία (ή μηχανοτεχνίτης) !

Μετά λέμε γιατί παρακολουθούν "αραχτά" survivor 90 % στις ηλικίες σπουδών, οπότε και βρίσκει δικαίωση μετά 40 χρόνια ο στίχος :

Ουγκάγκα μπουμ μπουμ χι γκάπα γκουμ μπιρλί γκαγκά
αούγκιγκι αούγκιγκι μπάγκαλα γκάουγκα γκα.

(Κακουλίδης-Κλυνν)

avatar
Πρωτότυπος 12.5.2017 | 19:07
Ο λόγος που είναι πιθανότερο να δουλέψει ένας άνθρωπος 18-20κάτι ετών σε καφετέρια είναι πολύ απλά επειδή (στις περισσότερες περιπτώσεις) δεν θα του ζητήσουν 15 χρόνια εμπειρία, άριστα αγγλικά, Η/Υ και εκπληρωμένες στρατιωτικές υποχρεώσεις. Πόσοι εργοδότες, όταν ψάχνουν για υπάλληλο τεχνίτη είναι διατεθειμένοι να πάρουν κάποιον ανειδίκευτο(αφού ούτως ή άλλως αυτόν τον μισθό θα του δώσουν) και να τον εκπαιδεύσουν; Ελάχιστοι. Οπότε, εκτός αν έπαιζε από μικρό παιδί ο 20χρονος με τέτοιου είδους μηχανήματα, είναι λίγο απίθανο να "γνωρίζει" την τέχνη. Το πτυχίο είναι απλά θέμα ανταγωνισμού στην αγορά εργασίας, όχι μέσο αποφυγής "ταπεινής" τέχνης.
avatar
foodinspector 12.5.2017 | 13:00
Συμπληρώνοντας προηγούμενο σχόλιό μου σου απαντώ ότι οι πανελλαδικές εξετάσεις -ή όποιες ανάλογες εξετάσεις- δεν μπορούν να είναι μια χαρά: Ορθά επισημαίνεις ότι πρέπει να στρωθεί στο διάβασμα και την προσπάθεια κάποιος, διότι αν δεν θέλει ή δεν μπορεί να αποδώσει, δεν έχει νόημα η συζήτησή μας. Η κρίσιμη επιστημονική και επαγγελματική επιλογή, ωστόσο, δεν μπορεί να γίνεται στα 17-19 έτη. Θα επικαλεστώ (εκτός από το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τις ΗΠΑ) ολόκληρη την ευρωπαϊκή εμπειρία (Γαλλία, Γερμανία), όπου η ισχυρή τεχνική εκπαίδευση απορροφά χιλιάδες μαθητών και δεν μετέχουν καν όλοι σε εξετάσεις - σημ. ότι οι εξετάσεις εκεί δεν είναι εισαγωγικές. Το πρόβλημα των πανελλαδικών είναι ότι αποτυπώνουν την επίδοση ενός μαθητή μια συγκεκριμένη στιγμή και στα 17-19 χρόνια η επίδοση αυτή είναι περισσότερο τυχαία απ'όσο φαίνεται - και όχι απλώς επειδή μπορεί να επηρεαστεί από ένα τυχαίο γεγονός (π.χ. τροχαίο, ασθένεια). Δεν είναι δυνατόν σε εκπαιδευτικό επίπεδο να κρίνονται ΟΛΑ σε μια στιγμή, αυτό μόνον στην Ελλάδα συμβαίνει.
Τα φροντιστήρια ανθούν παράλληλα με τις πανελλαδικές, γιατί εξειδικεύονται όχι να παράσχουν γνώσεις αλλά αποκλειστικά μέθοδο πώς να επιτύχεις στις εξετάσεις - αυτό ακριβώς κάνουν και τα πανεπιστημιακά φροντιστήρια κάποιων αυτοαποκαλούμενων "καθηγητών". Η μέθοδος αυτή έχει αξία αλλά δεν συνιστά παιδεία, να μην τα συγχέουμε.
Όσο για τους πανεπιστημιακούς που ευνοούν παιδιά και συνεργάτες, οι πανελλαδικές δεν αποτελούν πρόβλημα: οι γόνοι των εκλεκτών αυτών τύπων τελειώνουν σχολές του εξωτερικού (βλ. Γαλλία, Γερμανία, Αγγλία), όπου οι σπουδές είναι μεν δυσκολότερες, δεν υπάρχουν όμως εισαγωγικές εξετάσεις! Αναγνωρίζουν τα πτυχία τους και εντάσσονται στις εδώ μεταπτυχιακές και διδακτορικές σπουδές, εξελισσόμενοι ως να είχαν ελληνικό πτυχίο.
Citellus citellus 12.5.2017 | 20:16
Το πρώτο δεν το σχολίασες άρα θεωρώ ότι συμφωνούμε. Για το πότε πρέπει να γίνεται ο διαχωρισμός αυτών που θα διεκδικήσουν μια θέση στην Γ'βάθμια και αυτών που θα ακολουθήσουν τεχνική εκπαίδευση συμφωνώ απολύτως: δεν πρέπει να γίνεται στα 17-19 αλλά πολύ νωρίτερα, στα 14-15. Παρεπιμπτόντως, στη Γερμανία, η οποία έχει υπέροχη τεχνική εκπαίδευση, γίνεται στα 10!.

Το ότι όλα κρίνονται σε δυο βδομάδες είναι θέμα, αλλά κάθε άλλη λύση είναι χειρότερη. Διότι ποια είναι η εναλλακτική, να βάλουμε Πανελλήνιες στη Β' Λυκείου όπως παλιά, δηλαδή φροντιστήρια και άγχος επί 2;

Ακόμα και εάν τους βάλουμε απευθείας στο Πανεπιστήμιο και τους ξεκαθαρίσουμε μετά, αυτό σημαίνει ότι α) εμπιστευόμαστε τα Πανεπιστήμια να διενεργούν εξετάσεις το ίδιο ή και περισσότερο αδιάβλητες από τις Πανελλήνιες (χαχαχα) και β) έχουμε κάποιο τρομερά σημαντικό λόγο να θέλουμε μεταθέσουμε το άγχος και τα φροντιστήρια από τη Γ' Λυκείου στο πρώτο έτος. Στη δε Γαλλία, επειδή τα Πανεπιστήμια επιδιώκουν να έχουν έναν άτυπα ελεγχόμενο αριθμό αποφοίτων, αυτό σημαίνει ότι περνάς/κόβεσαι στα μαθήματα όχι από την απόλυτη επίδοσή σου, αλλά από το πόσο καλά τα πήγες σε σχέση με τους άλλους. Δηλαδή το σύστημα συγκλίνει με αυτό της Ελλάδας, αλλά χειρότερα: μπορεί να φας ένα χρόνο ή και παραπάνω μέχρι να σε κόψουν και να σε διώξουν, χρόνο πραγματικά χαμένο από τη ζωή σου. Αυτό στα απλά Πανεπιστήμια, γιατί για να μπεις στις Grandes Ecoles χρειάζεται προετοιμασία που κάνει τις πανελλήνιες να μοιάζουν παιχνιδάκι.

Ο νεποτισμός και η κομματοκρατία υπάρχουν και τώρα. Πως θα τις πολεμήσουμε καταργώντας τις πανελλήνιες ακόμα περιμένω να μου το εξηγήσεις (cheat sheet: ίσως οι πανελλήνιες να είναι ένα, όπως επισήμανες, όχι και τόσο σημαντικό εμπόδιο, αλλά βασικά δεν έχουν καμία σχέση).
avatar
s.o.m.e.o.n.e 15.5.2017 | 16:44
Citellus citellus, η εντύπωση που μου άφησε η τεχνική εκπαίδευση της Γερμανίας μέσω εκείνων που την είχαν ολοκληρώσει ήταν η χειρότερη. Παιδιά που μόνο και μόνο με βάση την οικονομική δυνατότητα των γονέων καταδικάζονται από 10 χρονών να πηγαίνουν στο "σχολείο, που δεν είναι κανονικό" γιατί έτσι τους το περιγράφουν και μένει μεταξύ τους, με ό,τι μπορεί να σημαίνει αυτό για την αυτοπεποίθεση ενός δεκάχρονου, για να καταλήξουν (εξηγώ παρακάτω γιατί καταλήγουν) σε βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα, αφού παρακαλέσουν τον κάθε εργολάβο, με μεροκάματο πείνας, το οποίο πολλές φορές (όταν υπάρχει) δεν φτάνει ούτε για ενοίκιο γκαρσονιέρας. Με την προϋπόθεση να μην έχεις έρθει σε επαφή με το όλο σύστημα οι γερμανικές εξαγγελίες θεωρητικά ακούγονται ωραίες, πρακτικά οι περισσότεροι προσλαμβάνονται για 400 ευρώ για να δικαιολογείται η παρουσία τους στο χώρο εργασίας, ενώ δουλεύουν οχτάωρα και βάλε. Αυτό δεν σταματάει αρκετούς εργοδότες να προσλαμβάνουν μαύρα, η μαύρη εργασία ανθίζει σε συνεργεία καθαρισμού, επισκευής αυτοκινήτων, μπογιατζήδων, κτίστες, ταβέρνες. Μαύρος μεσαίωνας. Ένα σύστημα που ανακυκλώνει τα παιδιά των Τούρκων και λοιπών μεταναστών στα βαρέα και ανθυγιεινά. Όσο για την παιδεία τους, μην το συζητήσουμε καλύτερα.

Το ότι όλα κρίνονται σε δυο βδομάδες είναι θέμα, αλλά κάθε άλλη λύση είναι χειρότερη. Διότι ποια είναι η εναλλακτική, να βάλουμε Πανελλήνιες στη Β' Λυκείου όπως παλιά, δηλαδή φροντιστήρια και άγχος επί 2; Πηγή: www.lifo.gr

Να μειωθεί η ύλη και να συνυπολογίζονται οι σχολικές επιδόσεις. Δεν μπορεί να κρίνονται σε μια στιγμή όλα, τα υπερβολικά πολλά όλα, να φτάνουν νέα παιδιά σε αυτοκτονίες, να παθαίνουν υπερκόπωση και να καταστρέφονται από το άγχος. Έχει κάποια χρησιμότητα στην Γ΄ Λυκείου να γνωρίζουν ότι η περιοριστική ενδονουκλεάση EcoRI "όποτε συναντά την αλληλουχία: 5'-G Α Α Τ Τ C-3' 3'-C Τ Τ A A G-5' στο γονιδίωμα, κόβει κάθε αλυσίδα μεταξύ του G και του Α (με κατεύθυνση 5'→3') " ή ότι η ανεπάρκεια του ανοσοποιητικού οφείλεται στην "απαμινάση της αδενοσίνης (ADA), που παίρνει μέρος στον μεταβολισμό των πουρινών στα κύτταρα του μυελού των οστών"; Κι όποιος θέλει να γίνει φερ' ειπείν πολιτικός μηχανικός θα εξαρτάται από το τι έγραψε εκείνη τη μέρα για τις πουρίνες ή εναλλακτικά αν θυμήθηκε την ανεπαρκώς μεταφρασμένη σειρά του βιβλίου που γράφει ότι "όταν αυξάνεται το οριακό προϊόν (MP), το οριακό κόστος (MC) μειώνεται και αντίστροφα";
Maggelan 11.5.2017 | 01:17
Ελλάδα με ΣΥΡΙΖΑ... Ζούμε μεγάλες στιγμές.
skeletor 11.5.2017 | 09:28
Οι εξετάσει για είσοδο στα Πανεπιστήμια καλό είναι να καταργηθούν, όπως καταργήθηκε και ο φαιδρός θεσμός του ΑΣΕΠ. Αν είναι δυνατόν να μην ελέγχει η κομματική νομεκλατούρα το σύστημα, έλεος κάπου!!

Πάντως πέρα από τις βλακείες, η Αριστερά έχει μετατρέψει τα δημόσια Πανεπιστήμια σε χώρο διακίνησης ναρκωτικών, σε άνδρο των μπαχαλάκηδων και λοιπών παρατράγουδων και τραμπούκων και σε φυτώριο αργόμισθων κομματόσκυλων. Σε λίγο κανένας γονιός με μυαλό στο κεφάλι δεν θα στέλνει το παιδί του σε δημόσιο Πανεπιστήμιο έτσι κι αλλιώς.

====
avatar
Ανώνυμος/η 13.5.2017 | 00:23
Και πού θα τον στελνει, μήπως σε ιδιωτικό? Με τό λεφτα??

Χαχα
asmilon 12.5.2017 | 09:19
"Όλα αυτά ο Αλέξης Τσίπρας τα γνωρίζει καλά, δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι έχει βάλει ήδη τα παιδιά του σε ιδιωτικό σχολείο, διακινδυνεύοντας ακόμα και την ίδια τους τη μελλοντική αριστεροσύνη για να τα εφοδιάσει με μια καλύτερη, πιο καπιταλιστική παιδεία. Οξύμωρο; Άντε καλέ! Ο σοσιαλιστικός μετασχηματισμός της κοινωνίας είναι ακόμη μακριά, μέχρι τότε τα παιδιά δεν πρέπει να μείνουν στουρνάρια. Άλλωστε οι περισσότεροι αριστεροί ηγέτες ήταν γόνοι αστών, δεν προλαβαίνει ο προλετάριος να παράξει και πρωτοπορία, έχει να βιδώσει βίδες."

Sorry για το long quote, αλλα αυτο τα λεει ολα. Απο την στιγμη που σχεδον το συνολο των πολιτικων μας, ειδικα οι ταχα μου αριστεροι, δεν επιλεγει την δημοσια εκπαιδευση για τα παιδια τους, δεν εχουμε πολλες ελπιδες για αλλαγη εκει.

Προταση μου, να τα εχουν υποχρεωτικα σε δημοσια σχολεια, ως Πατερες του Εθνους - τρομαρα τους-, ωστε να κανουν τα αδυνατα δυνατα να βελτιωθει το εκπαιδευτικο συστημα στο συνολο του. Και οχι η καταργηση των Πανελληνιων δεν ειναι σοβαρο μετρο βελτιωσης, ειδικα οταν κανεις δεν εχει σκεφτει εστω και λιγο τι θα πρεπει να τις ακολουθησει...

avatar
Ανώνυμος/η 13.5.2017 | 00:27
Το οτι οι πανελλήνιες ειναι αδιαβλητες ειναι μυθος.
Ξερω καθηγητάδες πειραματικων σχολείων και μεγαλοφροντιστηρίων που γνωριζαν το Δεκέμβρη τί θα πέσει το Μάη στις εξετάσεις.

Και ναι οι πανελλήνιες ειναι ο,τι πιο απάνθρωπο και hardcore και brutal για καποιον που θελει να σπουδασει αυτο που ονειρευεται.
avatar
maradona 13.5.2017 | 09:30
Έχοντας περάσει τη βάσανο των πανελλαδικών με επιτυχία παρατώντας το ΑΕΙ που μου έλαχε διότι δεν μου ταίριαζε σε βαθμό εμετού, έχω καταλήξει στο συμπέρασμα πως θα ήταν χρησιμότερο για το μέλλον των παιδιών να υπήρχε μια προπαρασκευαστική τάξη που θα αφορούσε την κάθε πανεπιστημιακή σχολή χωριστά! Οι μαθητές θα έρχονταν σε απευθείας επαφή με το αντικείμενο και οι εξετάσεις εισαγωγής θα αποκτούσαν νόημα σε ότι αφορά την αποτελεσματικότητα των σπουδών.
Νεαντερταλ 13.5.2017 | 21:24
οι πολλοι σχολιαστες σιγουρα ταριφες. Το επιπεδο πολλων μου θυμιζουν τον ταριφα που εχει επιλυσει ΚΑΙ τα θεματα της παιδειας.
avatar
John Greater 14.5.2017 | 23:21
Σαφώς και δεν είναι ότι καλύτερο οι πανελλήνιες όσον αφορά την είσοδο στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Απλά είναι μέχρις στιγμής ο μόνος αδιάβλητος (ή έστω λιγότερο διαβλητός σε σχέση με άλλους) θεσμούς. Εάν καταργηθούν θα εισάγονται πλέον στην τριτοβάθμια εκπαίδευση παιδιά πολιτικών, βουλευτών και γενικά παιδιά των οποίων οι γονείς έχουν κομματικές γνωριμίες.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια