H Airbnb υιοθετεί ψυχολογία ξενοδοχείου κι αυτό έχει στρεσάρει τους οικοδεσπότες
Ταξίδια

H Airbnb υιοθετεί ψυχολογία ξενοδοχείου κι αυτό έχει στρεσάρει τους οικοδεσπότες

Οι πρώτες αντιδράσεις από τις νέες ρυθμίσεις της διάσημης σε όλον τον κόσμο υπηρεσίας δεν είναι θετικές, όμως, φαίνεται ότι η εταιρεία έχει άλλα, μεγάλα σχέδια για το μέλλον της φιλοξενίας και των ταξιδιών

Για περισσότερα από 9 χρόνια η Jill Bishop χαιρόταν αυτή τη μορφή συνεργασίας που η Airbnb εγκαινίασε και που στη φιλοσοφία της κατάφερε να εμπλέξει πολύ πολύ κόσμο. Νοίκιαζε μέσω της υπηρεσίας την κενή κρεβατοκάμαρα του σπιτιού της σε μια γειτονιά του Ντένβερ και οι φιλοξενούμενοι της μπορούσαν να απολαμβάνουν τους αναπαυτικούς καναπέδες της, να δειπνούν μαζί της και να χρησιμοποιούν το μπάνιο της με ό,τι μπορούσαν να βρουν μέσα σ' αυτό, ακόμη κι αν επρόκειτο για μισοτελειωμένα μπουκάλια από σαμπουάν ή για κάποια από τις αναρίθμητες λοσιόν και κρέμες σώματος. 

 

Αυτό δεν ισχύει πια. Τα πράγματα έχουν αλλάξει κι αυτό γιατί η Airbnb ανάγκασε την κυρία Bishop να κάνει το μπάνιο της να μοιάζει περισσότερο με μπάνιο ξενοδοχείου. Και αυτό είναι το λιγότερο: οι νέες κατά τόπους ρυθμίσεις που ουσιαστικά λειτουργούν περιοριστικά για την Airbnb εμπλέκουν και τους οικοδεσπότες σε μία περίεργη και κάπως άβολη διαδικασία. Να πρέπει να ζητούν προκαταβολικά τα χρήματα τους και να αντιμετωπίζουν τους φιλοξενούμενους διαφορετικά, σαν πελάτες ξενοδοχείου, δηλαδή, σαν ανθρώπους που απλώς θέλουν κάπου να περάσουν το βράδυ τους. 

 

Όπως λέει η ίδια πριν από λίγους μήνες υποδέχθηκε έναν ταξιδιώτη, ο οποίος σχεδόν την κεραυνοβόλησε κατά την άφιξη του στο σπίτι της. «Μου είπε ότι χρησιμοποιούσε την υπηρεσία ως εναλλακτική αντί των ξενοδοχείων και ότι δεν ήθελε να έρχεται σε επαφή με τους οικοδεσπότες ούτε να μιλά μαζί τους. Μετά πήγε στο δωμάτιο του, έκλεισε την πόρτα και δεν βγήκε ξανά από εκεί όσο εγώ καθόμουν στο σαλόνι». Όλα αυτά θα ήταν αμελητέα αν επρόκειτο απλώς για το παράπονο μιας 63χρονης. Όμως, είναι κάτι περισσότερο που έχει να κάνει με την αλλαγή φιλοσοφίας της εταιρείας που ξεκίνησε ως start up με μία πανέξυπνη περί φιλοξενίας σε όλο τον κόσμο ιδέας και τώρα φαίνεται να κάνει στροφή στα ίδια της τα πιστεύω. 

 

H Aibnb ξαφνικά θέλει να προσφέρει ακόμη πιο επαγγελματικές υπηρεσίες, ξεχνώντας ότι η αυτοκρατορία της χτίστηκε μέσα από τα σπίτια απλών ανθρώπων και μέσα από το ιδιαίτερο, προσιτό, άνετο και χαλαρό μοτίβο φιλοξενίας που την έκανε αυτό που είναι σήμερα.

 

Με περισσότερους από 2 εκ. οικοδεσπότες και με αρκετές νομικές εμπλοκές αναφορικά με το καθεστώς που παραχωρούν τα δωμάτια τους, φαίνεται ότι η Aibnb ξαφνικά θέλει να προσφέρει ακόμη πιο επαγγελματικές υπηρεσίες, να μοιάσει περισσότερο στο καθεστώς που εφαρμόζουν τα ξενοδοχεία, ξεχνώντας, ωστόσο, ότι η αυτοκρατορία της χτίστηκε μέσα από τα σπίτια απλών ανθρώπων και μέσα από το ιδιαίτερο, προσιτό, άνετο και χαλαρό μοτίβο φιλοξενίας που την έκανε αυτό που είναι σήμερα. 

 

Η ιστορία της ηλικιωμένης κυρίας, πρακτικά είναι η ιστορία των τελευταίων 9 χρόνων της Airbnb που ξεκίνησε από το τίποτα και σήμερα η αξία της αγγίζει το αστρονομικό ποσό των 30 δις δολαρίων. Όπως αναφέρεται ωστόσο στον ξένο Τύπο η εταιρεία πλέον θέλει να παρέχει στους ταξιδιώτες και "οπαδούς" της την προβλεψιμότητα υπηρεσιών ξενοδοχειακού μοντέλου.  

 

O επιχειρησιακός επικεφαλής της Airbnb, Brian Chesky, σχολιάζει ότι τον τελευταίο καιρό η εταιρεία θέλει να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε πολλά διαφορετικά πεδία

 

Τι σημαίνει αυτό; Ότι βάσει των νέων guidelines και των ρυθμίσεων της εταιρείας, οι ταξιδιώτες που κάνουν χρήση των υπηρεσιών τους πρέπει να αισθάνονται ακριβώς όπως όταν κάνουν κράτηση σε ξενοδοχείο: να εισπράττουν την τυπικότητα στην άφιξη και την αποχώρησή τους, να τα βρίσκουν όλα έτοιμα σαν να περίμεναν τυπικούς επισκέπτες ξενοδοχείου, να μην υπάρχει καμία οικειότητα και τίποτα που δεν θα μπορούσε να μην προβλεφθεί. Φυσικά και η εταιρεία δεν μπορεί να κάνει συνεννοήσεις για την αλλαγή της πολιτικής της με 2 εκ. ανθρώπους που αποτελούν τη βάση της επιτυχίας της. Και φυσικά οι οικοδεσπότες δεν χρειάζεται να συναινέσουν σε όλες αυτές τις αλλαγές και να συνεχίσουν αυτού του είδους τη συνεργασία. Για όσους όμως το επιθυμούν τα πρώτα σημάδια πίεσης και άγχους έχουν αρχίσει να καταγράφονται και περιγράφουν μία καθόλου ευχάριστη αλλαγή.

 

Όπως κατάλαβε η κυρία Bishop, εκείνο που θέλει η Airbnb από την κενή της κρεβατοκάμαρα είναι πλέον να μοιάζει περισσότερο με δωμάτιο του Hilton παρά με μία κρεβατοκάμαρα σπιτιού. Και όπως λέει όλη αυτή η εμπειρία που έζησε φιλοξενώντας ανθρώπους απ' όλον τον κόσμο την έκανε πιο σοφή, πιο γεμάτη και κέρδισε και κάποια χρήματα, όμως αυτό που της ζητά τώρα η εταιρεία είναι καταπιεστικό και σίγουρα έξω από αυτά που μπορεί να προσφέρει. 

 

Από την πλευρά του ο επιχειρησιακός επικεφαλής της Airbnb, Brian Chesky, σχολιάζει ότι τον τελευταίο καιρό η εταιρεία θέλει να δοκιμάσει τις δυνάμεις της σε πολλά διαφορετικά πεδία, να δοκιμάσει καινούρια πράγματα, που ακριβώς όπως άλλαξαν τους περί φιλοξενίας και ταξιδιού κανόνες, ίσως αλλάξουν και άλλα στη φιλοσοφία του ταξιδιού. Το μόνο σίγουρο για την ώρα είναι ότι σταδιακά γίνεται σαφές -σε όσους κάνουν χρήση των υπηρεσιών της Airbnb, αλλά και σε όσους υπηρέτησαν, ως οικοδεσπότες, τη φιλοσοφία της- ότι η εταιρεία προχωρά στο επόμενο στάδιο της. Ένα στάδιο γεμάτο νέους κανόνες και παραμέτρους που ενδεχομένως κάνει κάποιους να διακόψουν τη συνεργασία, αλλά ίσως φέρει νέο αίμα, ανθρώπους πιο αποφασισμένους αναφορικά με το τι θέλουν να προσφέρουν στους επισκέπτες τους, μέσα από μία απολύτως πιο επαγγελματική σκοπιά.

 

 

Με στοιχεία από τους New York Times 

  

 

Ταξίδια

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

H άγρια ομορφιά της Ισλανδίας μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα ταξιδιώτη

Ταξίδια H άγρια ομορφιά της Ισλανδίας μέσα από τα μάτια ενός Έλληνα ταξιδιώτη

29.5.2020
Εξερευνώντας τις σπηλιές μιας άγνωστης Ταϊλάνδης

Ταξίδια Εξερευνώντας τις σπηλιές μιας άγνωστης Ταϊλάνδης

20.5.2020
Στον Πύργο της Τήνου, το μοναδικό χωριό των μαρμαρογλυπτών

Ταξίδια Στον Πύργο της Τήνου, το μοναδικό χωριό των μαρμαρογλυπτών

26.4.2020
Το ταξίδι μου στην Αρμενία, αυτή τη σημαδιακή μέρα

Ταξίδια Το ταξίδι μου στην Αρμενία, αυτή τη σημαδιακή μέρα

24.4.2020
Η Κούβα την τελευταία δεκαετία: Αναλογικοί άνθρωποι σε έναν ψηφιακό κόσμο

Ταξίδια Η Κούβα την τελευταία δεκαετία: Αναλογικοί άνθρωποι σε έναν ψηφιακό κόσμο

24.4.2020
Οι Ουαλοί δημιουργούν έξυπνες ταξιδιωτικές αφίσες αποθαρρύνοντας τους επισκέπτες να έρχονται στον τόπο τους

Ταξίδια Οι Ουαλοί δημιουργούν έξυπνες ταξιδιωτικές αφίσες αποθαρρύνοντας τους επισκέπτες να έρχονται στον τόπο τους

16.4.2020
Τα λουλούδια εξακολουθούν να ανθίζουν ακόμη και στις μέρες της πανδημίας

Ταξίδια Τα λουλούδια εξακολουθούν να ανθίζουν ακόμη και στις μέρες της πανδημίας

13.4.2020
Ανάλυση: Πώς ο κορωνοϊός ίσως αλλάξει δραματικά την Airbnb - Τι συμβαίνει τώρα και τι φέρνει η επόμενη μέρα

Ταξίδια Ανάλυση: Πώς ο κορωνοϊός ίσως αλλάξει δραματικά την Airbnb - Τι συμβαίνει τώρα και τι φέρνει η επόμενη μέρα

4.4.2020
Εικονικά ταξίδια την εποχή της πανδημίας

Ταξίδια Εικονικά ταξίδια την εποχή της πανδημίας

27.3.2020
20 περίπατοι σε 5 θαμβωτικούς κήπους - από τον καναπέ σου

Ταξίδια 20 περίπατοι σε 5 θαμβωτικούς κήπους - από τον καναπέ σου

20.3.2020
8 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 20.6.2017 | 13:35
Οταν νοικιάζεις ως επισκέπτης ένα δωμάτιο του σπιτιού δεν είναι λογικό να συναντάς και τους ιδιοκτήτες να πεις μια κουβέντα; Αν πάλι δε θες να σε πρήζουν, νοίκιασε ένα διαμέρισμα μόνος σου ή πήγαινε σε ξενοδοχείο.
ΦΑΝΗ55 20.6.2017 | 20:38
Δεν καταλαβαίνω γιατί να δυσαρεστείται ο host, αν ο guest δεν θέλει οικειότητες. Να νοικιάσει την ιδιοκτησία του ήθελε, με αυτόν τον βολικό τρόπο της AIRBNB. Τι θέλει παραπάνω ? Να κάνει φιλίες με τον guest ?
Είμαι host και βλέπω ότι η AIRBNB εξελίσσεται, προς όφελος και των δύο .
Είναι η πιό οργανωμένη ιστοσελίδα από παρόμοιες που υπάρχουν.
Νιώθω προστατευμένη ως host.
cooluser 21.6.2017 | 03:01
όσοι είστε hosts δείτε τα ετησια έσοδα και τα ετήσια έξοδα που έχετε μετά φόρων:

α. με χρονομίσθωση
β. με μηνιαία ενοικίαση ετησίου συμβολαίου

πάγια, αναβαθμίσεις, εξοπλισμός, χρόνος διαχείρισης κρατήσεων, υποδοχής, καθαρισμού, κλπ φυσικά είναι τμήμα των εξόδων της πρώτης περίπτωσης
avatar
Ανώνυμος/η 21.6.2017 | 07:21
Το βασικοτερο σε οσα λες ειναι το "μετα φορων". Απο airbnb ελαχιστοι δηλωνουν εισοδηματα. Αλλα κ στα ενοικια δεν παν πισω. Μιλαμε για ΦΟΡΟΔΙΑΦΥΓΗ οχι αστεια. Τι εγινε με κεινο το αρχειο που θα δηλωνοντουσαν οι ιδιοκτητες που νοικιαζουν μεσω airbnb???
avatar
Ανώνυμος/η 21.6.2017 | 10:30
Με τη χρονομίσθωση (AIRBNB)έχεις καλύτερο έλεγχο του ακινήτου σου και γλυτώνεις τους κακοπληρωτές αρκεί το ακίνητο να είναι σε μόνιμη ζήτηση.
cooluser 23.6.2017 | 00:23
Σε κάθε περίπτωση, τα ετήσια έσοδα και τα ετήσια έξοδα μετά φόρων μπορούν να δείξουν το τι είναι συνολικά πιο κερδοφόρο όταν μιλάμε για χρονομίσθωση και ετήσια μίσθωση.

Διάφοροι γνωστοί μου, έχουν (λανθασμένα) την αίσθηση ότι διαχειρίζονται μια ιδιαίτερα κερδοφόρα επιχείρηση λόγω του ότι κάποιους μήνες, κάνουν τζίρο ο οποίος ισούται με το τετραπλάσιο της μέσης τιμής ενοικίου που θα μπορούσε να έχει το ακίνητό τους σε περίπτωση ενοικίασης με ετήσιο συμβόλαιο.

Τα μεικτά έσοδα και τα κέρδη είναι δύο πολύ διαφορετικά πράγματα, τα οποία ως έννοιες, μπορεί να αντιληφθεί και ένα παιδί ηλικίας 7 ετών.

Για να μπορούν να υπολογιστούν σωστά τα κέρδη, πρέπει να προσμετρηθούν όλα τα έξοδα, συμπεριλαμβανομένων και των εργατοωρών φυσικά.

Ας μην ξεχνάμε ότι πρόκειται για τουριστική επιχείρηση και όχι για real estate, με ότι αυτό συνεπάγει.

Δεν μπορέις να έχεις τα + χωρίς τα -, σε καμμία κατάσταση. Κανόνας που μπορεί κατανοηθεί από κάθε σκεπτόμενο άνθρωπο.

Ίσως εκτός από το παγωτό κυπελάκι με κανονικού μεγέθους χωνάκι από πάνω (φυσικά σε κλίση 180 μοιρών).
avatar
ym74 21.6.2017 | 09:12
Αν η πολιτική της AirBnB αλλάζει προς το πιο επαγγελματικό, αυτό συμβαίνει επειδή οι επισκέπτες το επιθυμούν. Αν όμως πρόκειται για στρατηγικό λάθος της εταιρείας, τότε θα χάσει πολλούς hosts και guests οι οποίοι θα πάνε σε άλλες σελίδες. Ο χρόνος (και η αγορά) θα δείξει.
avatar
Yours Sincerely 22.6.2017 | 14:23
αν και οι τιμές είναι επιπέδου Hilton τότε οκ. Αλλά το Airbnb ξεκίνησε ως μια πλατφόρμα "φιλοξενίας" ταξιδιωτών με πιο casual χαρακτήρα και σε πολυ πιο προσιτές τιμες απο αυτές των ξενοδοχείων και με ευελειξία στους κανονισμούς (check-in, check out κλπ.). Aν όλα αυτα δεν ισχύουν πια καλύτερα να πάω στο Hilton.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια