Έχουν βαθιές ρίζες ο λαϊκισμός και ο εθνικισμός σε αυτή τη χώρα, οι περισσότεροι ψηφοφόροι της ΧΑ προέρχονται άλλωστε από τη ΝΔ, ακόμα και το ΠΑΣΟΚ, η «μαγιά» υπήρχε απλά ήταν συγκαλυμμένη, το μεταπολιτευτικό κλίμα δεν επέτρεπε άλλωστε στην ακροδεξιά να πει καθαρά το όνομά της.

«Eίμαι κόρη μεταναστών, με γιo γκέι και σύντροφο Εβραίο. Αν ενισχυθεί η Χρυσή Αυγή, το μόνο μας πρόβλημα είναι σε ποιο βαγόνι θα μας βάλουν»

Η δημοσιογράφος και σκηνοθέτις Angelique Kourounis καταθέτει την πιο πλήρη καταγραφή της γέννησης, της δράσης και της χαμερπούς ρητορικής του εγκληματικού μορφώματος

Κόρη μεταναστών, ανταποκρίτρια από το 1985 για την Ελλάδα και τα Βαλκάνια για διάφορα γαλλόφωνα μέσα (Charlie Hebdo, La Libre Belgique, Politis, Ouest France, Les DNA Sud – Ouest, Econostrum, Groupe Radio France, Radio Canada, RTBF, Radio Suisse Romande, LCI, CBC, RTSR, RTBF TV, Public Senat, TV5 Monde), η Angelique δούλευε το ντοκιμαντέρ «Χρυσή Αυγή – Προσωπική Υπόθεση» επί πέντε ολόκληρα χρόνια. Συγκέντρωσε πάνω από 100 ώρες υλικού και ολοκλήρωσε την έρευνά της χάρη στη μέθοδο του crowdfunding. Είναι η τρίτη ταινία που γυρίζει με αντικείμενο τη ΧΑ και μέσα από εκτενή ρεπορτάζ και συνεντεύξεις επωνύμων, αλλά και απλών ανθρώπων (από αντιφασίστες ακτιβιστές και δημοσιογράφους, διανοητές, πολιτικούς, ηθοποιούς, ιερωμένους μέχρι ψηφοφόρους και στελέχη της ΧΑ) εστιάζει εδώ στη συμβατότητα κάποιων παγιωμένων αντιλήψεων της ελληνικής κοινωνίας με τη ρατσιστική εθνικοσοσιαλιστική ιδεολογία, την ιεραρχική δομή οργάνωσης της ΧΑ, τη χρήση των κλασικών γκεμπελικών τακτικών παραπλάνησης στον δημόσιο λόγο, τις διαχρονικές «σχέσεις στοργής» με την αστυνομία και τη χρόνια συγκάλυψη της δραστηριότητάς της από τις πολιτικές και δικαστικές αρχές.

 

Θίγονται παράλληλα οι σχέσεις «συγκοινωνούντων δοχείων» της ΧΑ με τη ΝΔ και τα άλλα κόμματα του συνταγματικού τόξου καθώς και η ένθερμη υποστήριξη μερίδας του κλήρου προς τους νεοναζιστές, αφότου αυτοί υιοθέτησαν ένα ευκαιριακό ελληνορθόδοξο προφίλ. Το ντοκιμαντέρ αυτό, μια παραγωγή της Omnia TV με συμπαραγωγούς το γαλλικό κανάλι Arte και τη Yemaya Productions υπό την αιγίδα των Ρεπόρτερ Χωρίς Σύνορα, της Ελληνικής Ένωσης για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου και του Ιδρύματος Ρόζα Λούξεμπουργκ πρωτοπροβλήθηκε στην Ελλάδα στο 18ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης τον Μάρτιο. Έκτοτε έχει περιοδεύσει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, σε κινηματογραφικά φεστιβάλ και αλλού, αποσπώντας βραβεία και διακρίσεις. Για την Angelique, ωστόσο, που εξακολουθεί ύστερα από όλα αυτά να αναζητά μια απάντηση στο τι κάνει κάποιον Χρυσαυγίτη, η μεγαλύτερη διάκριση θα είναι να μπορέσει να συμβάλλει αυτή η ταινία στην ευαισθητοποίηση και την αφύπνιση απέναντι στον νεοναζιστικό κίνδυνο από τους ίδιους τους εκφραστές τέτοιων απόψεων. Σημαντική συμβολή σε μια εποχή που η δίκη της ΧΑ βρίσκεται σε μια κρίσιμη καμπή, ενώ το «αβγό του φιδιού» επιχειρεί να ξανασηκώσει κεφάλι εκμεταλλευόμενο την προσφυγική κρίση.

 

— Πώς αποφάσισες να υλοποιήσεις αυτό το ντοκιμαντέρ;

Βασικά ξεκίνησε από μια μεγάλη απορία που είχα σε συνδυασμό με έναν μεγάλο φόβο: Πώς ήταν δυνατό να έχει αποκτήσει τέτοια δύναμη και επιρροή ένα νεοναζιστικό κόμμα στην Ελλάδα έχοντας μάλιστα σημαία του την ανοιχτή βία. Υπήρξα κόρη μεταναστών από την Κάλυμνο που άφησαν τον τόπο τους για μια καλύτερη ζωή, σπούδασα σε σχολείο δημόσιο πολυεθνικό με δημοκρατική παιδεία, μεγάλωσα σε μια κοινωνία με βαθιά δημοκρατική παράδοση παρά τις αντινομίες της... Αναρωτιόμουν, λοιπόν, πώς ήταν δυνατό φυλλάδες με ρατσιστικά και μισαλλόδοξα κηρύγματα σε καθημερινή βάση όπως ο Στόχος να κρέμονται ελεύθερα στα περίπτερα χωρίς να επεμβαίνει κάποιος εισαγγελέας – ύστερα βέβαια σκέφτηκα ότι αυτό το «ρεύμα» είχε ξεκινήσει με την Αυριανή του Κουρή και την «ανοχή» του κυβερνώντος ΠΑΣΟΚ ήδη από τη δεκαετία του '80. Υπήρχαν βέβαια κι ο Στόχος, η Ελεύθερη Ώρα κ.ά. Έχουν οπότε βαθιές ρίζες ο λαϊκισμός και ο εθνικισμός σε αυτή τη χώρα, οι περισσότεροι ψηφοφόροι της ΧΑ προέρχονται άλλωστε από τη ΝΔ, ακόμα και το ΠΑΣΟΚ, η «μαγιά» υπήρχε απλά ήταν συγκαλυμμένη, το μεταπολιτευτικό κλίμα δεν επέτρεπε άλλωστε στην ακροδεξιά να πει καθαρά το όνομά της. Άσε που δεν είναι μόνο η ΧΑ, υπάρχουν άλλα τέσσερα ακροδεξιά κόμματα σήμερα στην Ελλάδα, αν είναι δυνατό.

 

Πολλοί εστίασαν πράγματι στην κρίση, τη φτώχεια και το μεταναστευτικό, όμως αυτή είναι μόνο η μία εκδοχή. Δεν απαντά ικανοποιητικά στο πώς μια εγκληματική οργάνωση, ένα ναζιστικό γκρουπούσκουλο με αμελητέα μέχρι πρότινος εκλογικά ποσοστά, έφτασε να γίνει τρίτο κόμμα μην διστάζοντας μάλιστα να διαφημίζει ανοικτά τα «πογκρόμ» ενάντια σε αλλοδαπούς κι αντιφασίστες.


— Είχες νομίζω κιόλας δραστηριοποιηθεί από μικρή στα δικαιωματικά...

Πράγματι, έγινα μέλος της Διεθνούς Αμνηστίας μόλις στα 14 χρόνια μου, το νεότερο μέλος της τότε! Υπήρξα πάντα πάντα ευαίσθητη σε δικαιωματικά και κινηματικά ζητήματα και σε αυτό έπαιξε καίριο ρόλο το οικογενειακό μου ιστορικό στην Κατοχή και η ανατροφή που έλαβα. Έχοντας έναν πεθερό και μια γιαγιά στην αντίσταση, μια πεθερά που έβγαζε το κίτρινο αστέρι της για να φέρει τρόφιμα στην οικογένειά της πίσω από τις εχθρικές γραμμές, έναν θείο και μια θεία που επέζησαν από το Άουσβιτς, μεγάλωσα βλέπεις ακούγοντας ιστορίες από μια εποχή αποτρόπαια που με βεβαίωναν πως δεν θα γύριζε ποτέ ξανά...Να σημειώσω εδώ ότι ο σύντροφός μου ο Μαξίμ ήταν αρχικά κάθετα αντίθετος στην ιδέα του ντοκιμαντέρ για τη ΧΑ, όπως και οι τρεις γιοι μου, αλλά τελικά όλοι βοήθησαν – μεγάλη ήταν επίσης η συμβολή του Αντώνη Δημόπουλου που έκανε το μοντάζ.

 

— Αλλά πού πιστεύεις ότι οφείλεται η δυναμική της ΧΑ; Φταίνε η κρίση, η ανέχεια, οι πρόσφυγες κι οι μετανάστες που τάχατες μας «παίρνουν τις δουλειές» κι επιβουλεύονται την ασφάλεια, την υγεία, τον τόπο μας κ.λπ.;

Πολλοί εστίασαν πράγματι στην κρίση, τη φτώχεια και το μεταναστευτικό, όμως αυτή είναι μόνο η μία εκδοχή. Δεν απαντά ικανοποιητικά στο πώς μια εγκληματική οργάνωση, ένα ναζιστικό γκρουπούσκουλο με αμελητέα μέχρι πρότινος εκλογικά ποσοστά, έφτασε να γίνει τρίτο κόμμα μην διστάζοντας μάλιστα να διαφημίζει ανοικτά τα «πογκρόμ» ενάντια σε αλλοδαπούς κι αντιφασίστες. Εκείνο το περιστατικό π.χ. με τους πάγκους μεταναστών μικροπωλητών στη λαϊκή της Ραφήνας το '12 που είχε αναποδογυρίσει «τάγμα εφόδου» και είχαν μάλιστα ανεβάσει το βίντεο επιχαίροντας στο Διαδίκτυο, θα ήταν αδιανόητο στη Γαλλία κι αν συνέβαινε, οι εμπλεκόμενοι θα υφίσταντο άμεσα τις συνέπειες του νόμου. Γι΄αυτό λέω ότι φταίει επίσης η έλλειψη παιδείας, ενώ τεράστιες ευθύνες έχει και η ελληνική Πολιτεία που άφηνε τόσο καιρό ανενόχλητο αυτό το «καρκίνωμα» να αναπτύσσεται, όταν δεν το αβαντάριζε κιόλας – θυμάμαι τον Σαμαρά π.χ. να συναγωνίζεται τη ΧΑ στην ξενοφοβική ρητορική, ν' αποκαλεί τους μετανάστες τυράννους των ελληνικών πόλεων! Κι εκεί που η δημοκρατική Πολιτεία απουσιάζει δημιουργείται, βέβαια, ευνοϊκό έδαφος για να αναπτυχθούν φαινόμενα αυταρχισμού, διαφθοράς, μαφιόζικα κι ακροδεξιά μορφώματα. Χρειάστηκε δυστυχώς να θυσιαστεί ο Παύλος για να ξυπνήσουν... Όταν λοιπόν, ύστερα κι από εκείνο το φονικό, η Πολιτεία αποφάσισε επιτέλους να δράσει, οι κύριοι αυτοί μαζευτήκανε και λουφάξανε με όλη εκείνη τη χαρακτηριστική τους θρασυδειλία – τους τελευταίους μήνες, ωστόσο, βλέπουμε να επαναδραστηριοποιούνται ιδίως στα νησιά κι άλλα μέρη που υπάρχουν hotspots προσφύγων, επιχειρώντας να δημιουργήσουν κλίμα και να το εκμεταλλευτούν πολιτικά...

 

Angelique Kourounis: «"Kαι απειλές δεχτήκαμε συχνά και ξύλο φάγαμε κάποιες φορές, εγώ ευτυχώς τη γλίτωσα, όμως από ένα σημείο και μετά δεν έβρισκα κάμεραμαν - κανένας δεν έπαιρνε το ρίσκο να κινηματογραφήσει εκδηλώσεις τους οπότε ανέλαβα εγώ»

 

— Γαλλική... ΧΑ αλήθεια υπάρχει;

Όχι ακριβώς, οι ανοικτά ακροδεξιές οργανώσεις είναι περιθωριακές και δεν διαφημίζουν έτσι "χύμα" τη δράση τους. Υπάρχει όμως το Εθνικό Μέτωπο της Λεπέν που ουσιαστικά δεν διαφέρει από μια «σοβαρή» ΧΑ παρ' όλα τα φτιασίδια του... Δεν θα δεις μαυροφορεμένους καραφλούς με δάδες στις συγκεντρώσεις του, θα δεις όμως όλες αυτές τις καθώς πρέπει κυρίες με τα ταγέρ, τα ακριβά αρώματα και το βαμμένο μαλλί και τους αντίστοιχους κυρίους, τους δήθεν «πατριώτες»... Θυμάμαι προ ετών που συνεργαζόμουν με το Charlie Hebdo ότι είχαμε ξεκινήσει μια εκστρατεία υπογραφών για την απαγόρευση του Εθνικού Μετώπου, όμως αποτύχαμε γιατί κρίθηκε αντισυνταγματική... Υπάρχει ωστόσο, από την άλλη, μια αφύπνιση κοινωνική μπροστά στον ακροδεξιό κίνδυνο που δεν περιορίζεται στην Αριστερά, αλλά περιλαμβάνει και τον κεντρώο χώρο, ακόμα και φιλελεύθερους συντηρητικούς, καθώς και μια σοβαρή αντιφασιστική παιδεία – στο σχολείο που πήγαινα ερχόντουσαν θυμάμαι για ομιλίες στην επέτειο της απελευθέρωσης από τους ναζί αντιστασιακοί, καθώς κι Εβραίοι επιζώντες από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης. Πόσες φορές συνέβη αυτό σε σχολεία στην Ελλάδα, τη χώρα εκείνη που ανέπτυξε ένα ισχυρό αντιστασιακό κίνημα πληρώνοντας το μεγαλύτερο τίμημα σε ζωές και υλικές ζημιές κατά την Κατοχή στην Ευρώπη αναλογικά με τον πληθυσμό της; Μαθαίναμε επίσης για τις χούντες στη Χιλή, την Αργεντινή κ.λπ. Εδώ έπρεπε να φτάσουμε στο '13 για να γίνει μια αντίστοιχη εκδήλωση με θύματα του Ολοκαυτώματος στην Πανεπιστημιούπολη στου Ζωγράφου, όπου επίσης μας είχαν παρενοχλήσει οι φασίστες...


— Η εμπειρία από τις «επαφές» σου με τους Χρυσαυγίτες στη διάρκεια των γυρισμάτων; Είχα ακούσει ότι εσύ και η ομάδα σου στοχοποιηθήκατε όταν κατάλαβαν τις προθέσεις σας...

Όντως και απειλές δεχτήκαμε συχνά και ξύλο φάγαμε κάποιες φορές, εγώ ευτυχώς τη γλίτωσα, όμως από ένα σημείο και μετά δεν έβρισκα κάμεραμαν - κανένας δεν έπαιρνε το ρίσκο να κινηματογραφήσει εκδηλώσεις τους οπότε ανέλαβα εγώ! Στα γυρίσματα από την κηδεία του Ντερτιλή π.χ. (Ιανουάριος '13) οι εικόνες ήταν όλες θολές και κουνημένες γιατί τον κάμεραμαν τον φοβέριζαν ανοικτά... Τον Τhomas Jacobi που συνεργαστήκαμε στο σενάριο τον είχε απειλήσει ο ίδιος ο Κασιδιάρης, ενώ σε μάζωξη που κάνανε για την επέτειο της Άλωσης το '13, παραλίγο να  δείρουν κι εμένα. Εννοείται ότι πήγαινα στα ίσα, δίχως κρυφές κάμερες, ήθελα να τους βλέπω και να με βλέπουν. Το ίδιο έκανα κι όταν έπαιρνα συνεντεύξεις με ψηφοφόρους της ΧΑ, όχι μόνο στα λαϊκά, αλλά και στα «καλά» προάστια, τον Άλιμο, τη Γλυφάδα και αλλού. Γιατί αν οι πρώτοι πρόβαλλαν ως λόγο της εκλογικής τους προτίμησης την απογοήτευση, τη φτώχεια και την ανασφάλεια, οι δεύτεροι που ελάχιστα τους είχε αγγίξει η κρίση και δεν αντιμετώπιζαν βιοτικό πρόβλημα πρόβαλαν την «αντισυστημικότητα» της ΧΑ και το «ενδιαφέρον» της για την πατρίδα και τις παραδοσιακές αξίες, πέρα βέβαια από τον μεταναστευτικό «κίνδυνο»...

 
— Για τη δίκη που είναι σε εξέλιξη τι πιστεύεις;

Θέλω να ελπίζω ότι θα έχει αποτελέσματα, αν και φοβάμαι ότι το κατηγορητήριο δεν επαρκεί, ώστε να μπουν φυλακή όλοι οι πρωταίτιοι και να διαλυθεί η ΧΑ ως εγκληματική οργάνωση... Ο Μιχαλολιάκος π.χ. δεν εμφανίζεται καν ως ηθικός αυτουργός της δολοφονίας Φύσσα και των λοιπών εγκλημάτων της, παρότι αρχηγός. Βγάζω όμως το καπέλο μου – να το υπογραμμίσεις αυτό, σε παρακαλώ – στην πολιτική αγωγή και τους δικηγόρους που «τρέχουν» την υπόθεση εθελοντικά και αμισθί, βάζοντας μάλιστα κι από την τσέπη τους σε αντίθεση με τους χρυσοπληρωμένους δικηγόρους της απέναντι πλευράς, όπως το βγάζω και σε όλο το ενεργό αντιφασιστικό κίνημα που τόσες φορές τούς αντιπαρατάχθηκε σχεδόν μόνο. Τέτοιοι άνθρωποι σώζουν την τιμή της ελληνικής δημοκρατίας! Ισχύει, δυστυχώς, ότι και ο κινηματικός χώρος δείχνει σημάδια κόπωσης τόσα χρόνια μετά, οφείλουμε όμως να επαγρυπνούμε, να κρατάμε το θέμα στην επικαιρότητα, να γεμίζει η αίθουσα του δικαστηρίου καθημερινά... Επιμένω, επίσης, να πηγαίνουμε στις εκλογές να ψηφίζουμε ακόμα κι αν δεν συμφωνούμε με το σύστημα αυτό, γιατί οι ακροδεξιοί είναι συσπειρωμένοι, ψηφίζουν μαζικά κι έτσι κερδίζουν δύναμη στην Ελλάδα, στη Γαλλία και αλλού.


— «Ο σύντροφός μου είναι Εβραίος, ο ένας γιoς μου γκέι, ο άλλος αναρχικός κι εγώ αριστερή φεμινίστρια, κόρη μεταναστών. Αν η Χρυσή Αυγή έρθει στα πράγματα το μόνο μας πρόβλημα θα είναι σε ποιο βαγόνι θα μας βάλουν», διαβάζω στο δελτίο Τύπου του ντοκιμαντέρ. Είναι πράγματι έτσι ή είναι «μεταφορική» η αναφορά;

Καθόλου μεταφορική φίλε μου, έτσι ακριβώς είναι! Εκείνος μάλιστα ο γιος με τις πολιτικές ανησυχίες είχε κινδυνεύσει πριν 2-3 χρόνια να τον λιντσάρουν φασίστες στον υπόγειο της Ομόνοιας, επειδή φορούσε μπλουζάκι «Fight Racism» – κατέφυγε σε ένα βαγόνι του ηλεκτρικού που έκανε στάση την ώρα εκείνη και η οδηγός – γυναίκα ήταν – όταν κατάλαβε τι συμβαίνει έκλεισε αμέσως τις πόρτες και ξεκίνησε. Περιττό να πω πόσο ευγνώμων νιώθω απέναντι σε αυτή τη γυναίκα... Και είναι αυτοί οι απλοί άνθρωποι που πρέπει να πουν το «ως εδώ», που όταν γίνουν πολλοί θα το καταφέρουν. Να πω εδώ ότι και ο τρίτος μου γιος που ασχολούνταν με την μπάλα εδώ στην Ελλάδα, την παράτησε, όταν διαπίστωσε πόσο είχαν παρεισφρήσει ακροδεξιά στοιχεία και στο ποδόσφαιρο.

 


— Όμως, πόσο μπορεί να βοηθήσει τον αντιφασιστικό αγώνα μια ακόμα ταινία προορισμένη για να τη δει ένα «οικείο» κοινό που έτσι κι αλλιώς δεν θα ψήφιζε ακροδεξιά;

Αυτό ακριβώς είναι και το δικό μου θέμα! Γιατί το ντοκιμαντέρ αυτό, καρπός μιας εξαντλητικής, όσο κι επικίνδυνης έρευνας πέντε χρόνων - μια προσπάθεια κατά βάση συλλογική, για την ολοκλήρωση της οποίας εργάστηκαν αθόρυβα πολλοί άνθρωποι - θα ήθελα και θα έπρεπε να προβληθεί σε τηλεοπτικά κανάλια, κινηματογράφους, σχολεία και πολιτιστικά κέντρα σε όλη την Ελλάδα! Κάτι ανάλογο, δηλαδή, με αυτό που γίνεται τώρα στην περιοδεία μας στη Γαλλία. Αντίθετα, όμως, με τον ενθουσιασμό που το υποδέχτηκαν εκεί, στην Ελλάδα δυσκολεύτηκα πολύ μέχρι τώρα να βρω αίθουσα να δεχτεί να το προβάλει, όλο κάτι περίεργες δικαιολογίες ακούω, κάτι που επίσης με προβληματίζει και δεν το λέω επειδή η ταινία αυτή είναι δική μου... Το πλέον επιθυμητό θα ήταν βέβαια να τη δουν Χρυσαυγίτες – θα θεωρούσα μεγάλο κέρδος και την καλύτερη επιβράβευση για την προσπάθειά μας, αν έστω κι ένας τους, παρακολουθώντας τη μετάνιωνε για τις επιλογές του και τους εγκατέλειπε.


— «Ελλάς-Γαλλία-Συμμαχία;»

Ναι, συμμαχία βέβαια αντιφασιστική, όχι σαν εκείνη του Καραμανλή. Αυτή τη στιγμή η εν λόγω πρωτοβουλία στην οποία συμμετέχω, συγκεντρώνει φάρμακα και άλλα εφόδια για ένα καραβάνι αλληλεγγύης που γύρω στις 16/10 θα καταλήξει από τη Λιόν στα κοινωνικά ιατρεία ανά την Ελλάδα. Κοίτα, μπορεί να μην έχω απάντηση στο τι ακριβώς θα πρέπει να κάνουμε με τη ΧΑ στην Ελλάδα και την ακροδεξιά στην Ευρώπη γενικότερα, ξέρω όμως ότι τέτοιες συλλογικές, διεθνιστικές δράσεις αλληλεγγύης είναι από τα αποτελεσματικότερα «όπλα» εναντίον της.

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σοφία Κοκοσαλάκη: «Ευτυχισμένη, δυνατή, αστεία, θετική, Ελληνίδα»

Γυναίκες Σοφία Κοκοσαλάκη: «Ευτυχισμένη, δυνατή, αστεία, θετική, Ελληνίδα»

15.10.2019
Tracey Thorn: «Tόσα χρόνια μετά τον θάνατό της, ακόμα ξεχνάω ότι δεν μπορώ να πάρω τη μαμά μου τηλέφωνο»

Γυναίκες Tracey Thorn: «Tόσα χρόνια μετά τον θάνατό της, ακόμα ξεχνάω ότι δεν μπορώ να πάρω τη μαμά μου τηλέφωνο»

5.10.2019
Μαρία Καβογιάννη, πώς αντιλαμβάνεσαι τον φεμινισμό σήμερα;

Γυναίκες Μαρία Καβογιάννη, πώς αντιλαμβάνεσαι τον φεμινισμό σήμερα;

1.10.2019
Κλοέ Σεβινί: «Μετά από κάθε χωρισμό να κάνετε λίστες, βοηθούν το μυαλό να εστιάσει»

Γυναίκες Κλοέ Σεβινί: «Μετά από κάθε χωρισμό να κάνετε λίστες, βοηθούν το μυαλό να εστιάσει»

22.9.2019
Τραύματα, καταχρήσεις και ντροπή: Η εξομολόγηση της Ντέμι Μουρ

Γυναίκες Τραύματα, καταχρήσεις και ντροπή: Η εξομολόγηση της Ντέμι Μουρ

13.9.2019
Λίγο πριν τα 80, η Τίνα Τέρνερ δεν κάνει απολύτως τίποτα και περνάει τέλεια

Γυναίκες Λίγο πριν τα 80, η Τίνα Τέρνερ δεν κάνει απολύτως τίποτα και περνάει τέλεια

10.9.2019
Ζενεβιέβ Μαζαρί: «Ρε φίλε, είμαι η creative director, γιατί θες να μάθεις ποια είμαι;»

Γυναίκες Ζενεβιέβ Μαζαρί: «Ρε φίλε, είμαι η creative director, γιατί θες να μάθεις ποια είμαι;»

9.9.2019
Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή και ο απροσδόκητος θάνατος της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

Γυναίκες Νταϊάνα: Η μυθιστορηματική ζωή και ο απροσδόκητος θάνατος της διασημότερης γυναίκας του πλανήτη

31.8.2019
Πώς αμύνονταν οι γυναίκες πριν από 100 χρόνια στις σεξουαλικές επιθέσεις

Γυναίκες Πώς αμύνονταν οι γυναίκες πριν από 100 χρόνια στις σεξουαλικές επιθέσεις

16.8.2019
Τα ερημικά καλοκαίρια της Ζυράννας Ζατέλη

Γυναίκες Τα ερημικά καλοκαίρια της Ζυράννας Ζατέλη

13.8.2019
35 Σχόλια
skeletor 6.10.2016 | 16:37
Εκτιμώ ότι η Χρυσή Αυγή έχει πιάσει ταβάνι. Η κρίση έχει βαθύνει, ο ΣΥΡΙΖΑ έχει γελοιοποιήσει τη ρητορική του, το αντιμνημόνιο, τους ίδιους του τους ψηφοφόρους, αλλά έχει βγει και κάτι καλό από αυτό. Δηλαδή:

Δύσκολα πια μπορεί να πιστέψει κάποιος ότι το πρόβλημα της Ελλάδας είναι το μνημόνιο, οι τοκογλύφοι και ο Παγκόσμιος Μινώταυρος.

Αν ο κόσμος δεν είχε συνέλθει από αυτήν την παράκρουση, μπορεί να ενισχύονταν η Χρυσή Αυγή. Αλλά τώρα πλέον δύσκολα. Θα πρέπει να γίνουν δραματικά πράγματα. Το προσφυγικό είναι ένα από αυτά βέβαια.

Δεν νομίζω ότι έχει να φοβάται καποιος έκρηξη των ποσοστών της ΧΑ. Αυτό που εμένα με ξενίζει, είναι ότι έχεις μία οργάνωση με αυτά τα χαρακτηριστικά στη Βουλή. Ασχέτως ποσοστού.

====___====
sn07 6.10.2016 | 19:36
Θα συυμφωνήσω, αλλά ακόμη και έτσι το ποσοστό τους είναι τεράστιο καθώς δεν αντιπροσωπεύουν την ακροδεξιά (υπάρχουν οι ΑΝΕΛ, ο Καρατζαφέρης κα) αλλά ένα καθαρό νεοναζισμό. Δεν μπορώ να τους συγκρίνω με το UKIP, την Λεπέν, την εκστρατεία τρόμου του Τραμπ. Άλλωστε στην ευρωβουλη είναι έξω από τον ακροδεξιό συνασπισμό που ανήκει πχ ο Καμμένος.

Μιλάμε για νεοναζί.

Μάλιστα το αναγνωρίζουν καθώς τα ποσοστά δεν αλλάζουν ανά εκλογή (σταθερό 7-8%) και ενώ πλέον κανείς δεν δηλώνει ανοιχτά ψηφοφόρος!
skeletor 6.10.2016 | 21:35
Αυτοί είναι νεοναζί, καμία αντίρρηση σε όσα γράφεις. Ο κόσμος που τους ψηφίζει δεν είναι αναγκαστικά νεοναζί. Είναι πολύ απλοποιημένο να χρεώνουμε τη ψήφο τους σε νεοναζιστικά ιδεώδη.
avatar
Ανώνυμος/η 7.10.2016 | 13:11
sn07 συμφωνώ. Όμως παντού υπάρχει οργάνωση νεοναζί. Μόνο που στην Ελλάδα τα καταφέραμε και την κάναμε κόμμα.
avatar
Eleanor 6.10.2016 | 22:32
Διαφωνώ (σχεδόν) σε όλα. Το 7% , αυτό το σταθερό ποσό φασιστών υπήρχε πάντοτε, απλά ψήφιζαν Καρατζαφέρη και ΝΔ και Πασοκ (συμφωνώ με την κυρία παραπάνω). Όταν ο Καρατζαφέρης έκανε την τούμπα του και αυτός, αυτή ήταν η ακριβής στιγμή που πήρε όλα του τα ποσοστά η ΧΑ..και πήρε φυσικά και ένα μέρος από τα υπόλοιπα κόμματα, από ανθρώπους που θεώρησαν ότι είναι αντισυστημικοί και πατριώτες. Αν κάνετε μια μικρή έρευνα και σε άλλες χώρες της Ευρώπης (το έχω κάνει από περιέργεια) θα ανακαλύψετε με μεγάλη έκπληξη ότι τα ποσοστά των ακροδεξιών κομμάτων στο σύνολο τους παίρνουν ένα 7-8% πάντα (ακόμη και σε ήσυχους καιρούς). Μου φάινεται λοιπόν, πως υπάρχει μια μερίδα ανθρώπων σε κάθε κοινωνία, που σκέφτεται με συγκεκριμένο τρόπο. Η ΧΑ δεν ανέβηκε γιατί ο κόσμος είχε παραισθήσεις ότι του φταίνε οι ξένοι κλπ. Το ποσοστό αυτό υπήρχε πάντα, μέσα στα Mainstream κόμματα, γενικά συμφωνώ πολύ με την κυρία παραπάνω. Το μόνο που θα συμφωνήσω μαζί σας είναι ότι ως ποσοστό έχει πιάσει ταβάνι, το πίστευα από την αρχή αυτό και το ότι είναι απαράδεκτο να βρίσκεται στη βουλή. Τα υπόλοιπα πέρι Παγκόσμιου Μινώταυρου και πέρι γενικότερων ευθυνών τα αφήνω ασχολίαστα, γιατί είναι πράγματα που έχουν αποδειχθεί πλεόν, είναι μπροστά μας , απροκάλυπτα, τώρα εσείς γιατί προσπαθείτε να αλλάξετε τα γεγονότα είναι δικό σας θέμα.
Heuristically programmed ALgorithmic computer 7.10.2016 | 02:00
Μάλιστα. Το 7% των Ελλήνων ψηφοφόρων είναι κρυφο Νεοναζιστές και Φασίστες και έχουν και από μία δεύτερη σημαία με στην σβάστικα σπίτι τους. Αυτό έχει την ίδια δόση αλήθειας με το ότι το 35% που ψήφισε Σύριζα είναι αριστεροί και σχεδόν το 50% των Ελλήνων ψηφοφόρων που ψήφισαν Σύριζα, ΚΚΕ, ΛΑΕ και τα υπόλοιπα μικρά κόμματα το 2015, είναι κρυφο Κομμουνιστές και φανερώθηκαν λόγω της αύρας του Α. Τσίπρα.

Βάλτε αυτή την καραμέλα που λέγεται συχνά από εσάς τους αριστερούς και που ονομάζεται "φασισμός" πάλι στην τσέπη σας και όχι πλέον στο μπλέντερ, αυτός που θεωρεί τον εαυτό του πατριώτη και αγαπάει την Ελλάδα δεν είναι απαραίτητα φασίστας ούτε φοράει σώβρακα, με σήμα της Wehrmacht ρε παιδί μου.. Τρίζουν τα κόκκαλα του Μουσολίνι, η τάση να βαπτίζουμε τα πάντα "φασιστικά" έχει καταντήσει αηδία πλέον..
avatar
Ανώνυμος/η 7.10.2016 | 13:09
Μπα, η Χ.Α. δεν θα ανέβει παραπάνω. Ευελπιστώ ότι θα μείνει στα ίδια με το ΚΚΕ. Δυο βδέλλες στην ίδια μοίρα.

Όμως, η άνοδος της ακροδεξιάς και του φασισμού στην Ευρώπη δεν είναι τίποτα άλλο πέρα από απόδειξη αποτυχίας της Ε.Ε.
λukum (το) 7.10.2016 | 00:37
Αγαπάς τις γάτες.
Έχεις μια αυλή, έρχεται ένα γατάκι αρρωστουλικο και νηστικό, το φροντίζεις το αγαπάς και σου κάνει παρέα.
Έρχονται μετα 2-5-30-150-200...
Εχουν πιάσει όλη την αυλή, δεν ξέρεις τι να τα κάνεις, μοιρίζουν, νιαουρίζουν δεν μπορείς καν να βγεις στην αυλή.
Κάπως πρέπει να βάλεις μια τάξη.
Αντέχεις όλες τις κατατρεγμένες γάτες της πόλης στην αυλή σου;

Αυτό ανεβάζει τα ποσοστά της ακροδεξιάς διεθνώς, τα άλλα είναι φούμαρα.
avatar
luki 7.10.2016 | 08:52
Πράγματι, στην περίπτωση των ζώων, η υπερ-συγκέντρωση ζώων σε ένα χώρο θεωρείται μορφή κακοποίησης καθώς ούτε εσύ ούτε τα ζώα ζουν στις καλύτερες συνθήκες.
Για αυτό και πρέπει να περιορίσεις οπωσδήποτε τον αριθμό τους, είτε με υιοθεσίες είτε με στείρωση.

Τώρα για τους ανθρώπους, η υπερυγκέντρωση μεταναστών στην Ελλάδα είναι μορφή κακοποίησης γιατί και αυτοί δεν θα μπορέσουν να βρουν καλές συνθήκες (εργασία, στέγη κτλ) και εμείς θα έχουμε προβλήματα. Συνεπώς, πρέπει να μειωθεί ο αριθμός, φυσικά όχι μέσω της στείρωσης, αλλά μεσω του επαναπατρισμού (όταν θα τελειώσει ο καταραμένος πόλεμος) ή μεσω προώθησης σε άλλες χώρες.
avatar
a fish called wanda 7.10.2016 | 09:42
Ενδιαφέρον που συγκρίνετε τους ανθρώπους που προσπαθούν να γλιτώσουν από τον πόλεμο με αρρωστιάρικα γατάκια. Επίσης ενδιαφέρον που θεωρείτε μια χώρα τσιφλίκι σας. Νομίζω ότι κανείς δεν είναι τόσο ανόητος ώστε να χρειάζεται απλουστευμένες -και εντελώς ανεδαφικές- μεταφορές για να καταλάβει τι συμβαίνει. Εκτος ίσως από τους ψηφοφόρους της χρυσής αυγής.
avatar
Magicnumbers 7.10.2016 | 14:53
η υπεραπλουστευση γινεται χρησιμοποιωντας ξυλινες λεξεςι καρμπον "φασιστας" "ρατσιστης" για οποιον διαφωνει μαζι του.χωρις επιχειρηματα απλα γιατι ετσι.
λukum (το) 7.10.2016 | 15:37
Τα γατάκια χρησιμοποιήθηκαν γιατί είναι εξορισμού αδύναμα, και εξαιρετικά συμπαθή στον άνθρωπο, και δεν έχει κανέναν λόγο να τα φοβάται μιας και είναι κατώτερα του.
Ήταν μία υπερβολή για να δείξω πως κάτι εντελώς συμπαθές και άκακο, ανεξέλεγκτο μπορεί να γίνει εφιάλτης.
Σε καμία περίπτωση δεν εξισώνω τους μετανάστες με ζώα. Είναι άνθρωποι το ίδιο έξυπνοι με εμάς και με τις ίδιες ανάγκες. Νομίζω περισσότερες επεξηγήσεις δεν χρειάζονται... αν κάποιος δεν ζει σε ροζ συννεφάκι καταλαβαίνει...
Heuristically programmed ALgorithmic computer 7.10.2016 | 15:47
Ανόητο είναι επίσης να θεωρεί κάποιος ότι όλοι αυτοί που βρίσκονται τώρα ή και έχουν περάσει από τον Ελλαδικό χώρο ότι είναι "πρόσφυγες" και "κατατρεγμένοι από πόλεμο", όταν ο ίδιος ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ υπουργός σου πριν καμιά δεκαριά μέρες, παραδέχτηκε ότι πλέον μόλις το 30% προέρχονται από εμπόλεμες ζώνες και το 70% είναι μετανάστες.

Τέλος με το τσουβάλιασμα και χαρακτηρισμό όλων ως "πρόσφυγες" που γίνεται λόγω ανικανότητας του κράτους να ελέγξει την κατάσταση με στάση που θυμίζει περισσότερο γραφείο τουρισμού παρά οργανωμένο δυτικό κράτος. Το μεγαλύτερο ποσοστό αφίξεων πλέον είναι οικονομικοί μετανάστες, δείτε τα στοιχεία των H.E. για τις χώρες προέλευσης και θα καταλάβετε, πόλεμο δεν έχει σε όλον τον πλανήτη πια, οι εστίες είναι συγκεκριμένες.
avatar
Λαμπρος Κοντος 8.10.2016 | 10:18
Εισαι βεβαιος οτι ειναι ετσι ,Σουτζουκ Λουκουμ ;
Διοτι αν ριξουμε μια ματια στα εκλογικα αποτελεσματα θα διαπιστωσουμε οτι τα ποσοστα της Χ.Α.ειναι ιδιαιτερως υψηλα και σε περιοχες οι οποιες ελαχιστα εχουν ενοχληθει απο το μεταναστευτικο κυμα.
Εκεινο το οποιο,κατα την γνωμη μου,ιστορικα ανεβαζει την ακροδεξια ειναι ο συνδυασμος δυο πραγματων.
Η υπαρξη οικονομικων-κυριως-προβληματων τα οποια θιγουν πολυ σοβαρα ,αρα και καθιστουν πολιτικα ευαλωτα,τα λαικα στρωματα.
Και η δυνατοτητα/ικανοτητα της να "κατασκευαζει εχθρους"στους οποιος επιρριπτει ολα αυτα τα προβληματα,απο τους οποιους μονον αυτη μπορει και θελει να μας αππαλλαξει ωστε να λυθουν αμεσως ολα μας τα προβληματα.Δυνατοτητα η οποια στηριζεται ,κυριως,στην παντελη απουσια ηθικων αξιων στο εσωτερικο της και,συνεπως,στην προκυπτουσα δυνατοτητα να ψευδεται συνεχως και ασυστολα επι οιουδηποτε θεματος και να συκοφαντει αμειλικτα οποιονδηποτε αντιπαλο της.Χαρακτηριστικα τα οποια ειναι εγγενη στους μηχανισμους προπαγανδας ολων των ολοκληρωτικων/αντιδημοκρατικων πολιτικων χωρων.
geo_1990 7.10.2016 | 01:05
Διαφωνώ με το άρθρο και τα σχόλια. Καταρχάς το άν η χρυσή αυγή έχει πιάσει ταβάνι αυτό είναι άγνωστο και έξαρταται σε μεγάλο βαθμό πώς θα εξελιχθεί η κατάσταση. Το τρίτο μνημόνιο έχει αποτύχει και χρειάζεται και τέταρτο πλέον. Οι περισσότεροι ψηφοφόροι του ΟΧΙ ελάχιστοι θα πάνε στο ΝΑΙ απλά θα διαχυθούν απο το σύριζα που ήταν η ναυαρχίδα στα υπόλοιπα κόμματα του αντιμνημονίου. Το βλέπεις ήδη στις δημοσκοπήσεις. Η ελληνική οικονομία έχει πολλά εμπόδια μπροστά της ακόμα. Η προστασία πρώτης κατοικίας είναι προσωρινό μέτρο ,καμία καπιταλιστική χώρα δεν έχει μόνιμη προστασία πρώτης κατοικίας. Ότι έγινε και στην ισπανία. Το συνταξιοδοτικό έχει αδιανόητο αναλογιστικό έλλειμμα. Οι δημόσιοι υπάλληλοι ακόμα και τώρα μόνιμοι, σε κάθε ανεπτυγμένη οικονομία έχουμε απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Δεν ξέρω αν το σύστημα θα μπορεί για πολύ να ισορροπήσει,και τι θα προκύψει. Σκεφτείτε τα δισεκατομμύρια χρεων στην εφορία. Το ξέρετε ότι άν πάς να πουλήσεις το σπίτι σου ή να κάνεις μεταβίβαση ακινήτου η εφορία απαιτεί το σύνολο των χρεών .

Εκεί διαφωνώ και με το άρθρο, το σύστημα έχει ισοροπήσει πάρα πολύ αριστερά και δημιουργεί τεράστια προβλήματα. Δείτε στις ΗΠΑ τι γίνετε προκειμένου να έρθει σε ισορροπία η χώρα. Και δεν είναι κάν έθνος , ένα συνονθύλευμα ήταν εξαρχής. Βομβαρδιζόμαστε με απίστευτες προοδευτικές(οι συντηρητικές για κάποιο λόγο είναι κακές) έννοιες του στύλ φεμινισμός, άμβλωση,ομοφυλοφιλία, μετανάστες ,ανοιχτή κοινωνία κτλπ. με το έτσι θέλω επιβάλλουν ένα πολιτικό λόγο και όποιος ξεφεύγει απο αυτόν είναι ρατσιστής φασίστας φαλλοκράτης κτλπ. Δείτε τι γίνετε με τον τράμπ ουρλιάζουν όλα τα ΜΜΕ του κόσμου σε κάθε του δήλωση επειδή δεν συμβαδίζει με τα πολιτικά καθώς πρέπει κείμενα. Μόλις καταλαβαίνει ο κόσμος την παγίδα που του έχουν στήσει εξοργίζεται για αυτό και είναι απρόβλεπτη η συνέχεια.
Iris Prismatica 7.10.2016 | 08:03
Αχ τον καημενούλη αδικημένο Τραμπ, τον παρεξηγούμε μωρέ... Δεν είναι κάθαρμα, είναι ένας αντισυμβατικός πιονέρος που αδιαφορεί για τον καθωσπρεπισμό.
Όπως φαντάζομαι και ο υπέροχος υποψήφιος για αντιπόεδρός του, Πενς, που στηρίζει την ανεξέλεγκτη οπλοκατοχή,την αποχή από το προγαμιαίο σεξ και τη μη χρήση προφυλακτικών, την απαγόρευση αμβλώσεων ακόμη και σε έμβρυα με γενετικά προβλήματα και τα κέντρα "θεραπείας" της ομοφυλοφιλίας.
Και πολύ καλά κάνει, θα μου πεις, αφού "ο φεμινισμός, η άμβλωση, η ομοφυλοφιλία" είναι "έννοιες" που "μας επιβάλλουν με το έτσι θέλω". Ναι βρε παιδί μου, να θες να δείρεις την κόρη σου και να "θεραπεύσεις" τον γκέι γιο σου και να μη σ'αφήνουν οι καταπιεστές ε;
avatar
tktk 10.10.2016 | 00:38
Προσπάθησε να ζήσεις ανοιχτά ως ομοφυλόφιλος χωρίς αρνητικές συνέπειες και μετά έλα να μας κάνεις κήρυγμα. Δικτατορία του politically correct λέμε τώρα όταν ολόκληρες κοινωνικές ομάδες ζούσαν με καταπίεση ή διώξεις και τώρα δεκδικούν ισότιμη ανεμπόδιστη ζωή;
Εκτος αν βασίζεσαι σε επιχειρήματα τύπου "και ποιός εμποδίζει τους γκέι να κάνουν σέξ;"
Εξοργίζονται μόνο όσοι είχαν συνηθίσει να μειώνουν ανθρώπους ανενόχλητοι βλ η πλειοψηφία των ηλιθίων που θα στηρίξει τον γελοίο Τραμπ, για να μη μπω και σε εγχώρια παραδείγματα.
Οι προοδευτικές "εννοιες" που βομβαρδίζουν εσένα, εμένα βελτιώνουν τη ζωή μου. Να μας συγχωρείς που σε στενοχωρούμε!
Δε φταίμε εμείς που είμαστε ρατσιστές....φταίνε οι μαύροι που είναι...μαύροι...ε;
Heuristically programmed ALgorithmic computer 7.10.2016 | 01:46
Εδώ ο κόσμος χάνεται και εμείς ξαναβγάζουμε τον μπαμπούλα από την ντουλάπα, που λέγεται ΧΑ και που στην τελική η δυναμική της φαίνεται να έχει τερματίσει και μάλλον, θα έχει πτωτικές τάσεις στο μέλλον (εκτός αν τα σκατώσει περισσότερο η κυβερνηση στο θέμα του μεταναστευτικού και έχουμε τίποτα εξεγέρσεις μεταναστών που τα αντανακλαστικά, θα είναι τελικά η ενίσχυση της).

Προσωπικά πάντως, για να είμαι ειλικρινής, φοβάμαι πολύ περισσότερο τον Τσίπρα και τον επιτελείο του παρά τον Μιχαλολιάκο και σίγουρα στο μέτωπο κατά του Νεοναζισμού, ρατσισμού και ισότητας όλων των Ελλήνων πολιτών, δεν θα τους έβαζα σε καμία περίπτωση δίπλα μου, με ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, ούτε τάβλι δεν θα ήθελα να παίξω, πόσο μάλλον να συμμαχήσω σε κάτι. Είναι τόσα τα προβλήματα που ζούμε στην καθημερινότητα μας που ειλικρινά και πάλι, τέτοια άρθρα παλότι καλοπροαίρετα, αποπροσανατολίζουν και αλλάζουν τις προτεραιότητες μας. Τα κύρια προβλήματα μας είναι η οικονομική ασφυξία η απαξίωση πατριωτικών ιδεών και παραδόσεων όπως επίσης και η έλλειψη ελπίδας για το μέλλον και όχι αυτή η χούφτα ανθρώπων που αποτελούν τον πυρήνα της ΧΑ (φαντάζομαι συμφωνείτε ότι το 7% των ψηφοφόρων δεν κυκλοφορεί με σουγιάδες τα βράδυα να μαχαιρώνει αλλοδαπούς, μην τρελαθούμε) που κατά καιρούς σπάνε κανένα κεφάλι ή μαχαιρώνουν τον κακομοίρη αλλοδαπό, του έτυχε να βρεθεί μόνος του.

Προσωπικά αδιαφορώ αν ο Χ Χρυσαυγίτης (ψηφοφόρος ή του πυρήνα) είναι πραγματικά Νεοναζιστής ή όχι, είναι δικαίωμα του, όσο αδιάφορο (και γελοίο) μου είναι ότι ο κος Πολάκης έχει τον Άρη Βελουχιώτη στο γραφείο του και ο παραδίπλα αριστερός, τον Stalin, αυτόν τον.. άγιο άνθρωπο που σκότωσε κάτι εκατομμύρια κόσμο, περισσότερους και από Χίτλερ ένα πράγμα.

Η ΧΑ κατά την άποψη μου πρέπει να αντιμετωπίζεται ΠΟΙΝΙΚΑ γι' αυτά που διαπράτουν και όχι, γι αυτά που πιστεύουν ή θεωρούμε εμείς ότι πιστεύουν, αν θέλουμε να λέμε ότι ακόμα έχουμε ακόμα Δημοκρατία δλδ..
Network 7.10.2016 | 09:02
Εξαιρετικό σχόλιο επιτέλους ρεαλισμός!
Πιστεύω οτι η Χ.Α. χρησιμοποιείται σαν στρόφιγγα αποσυμπίεσης όταν τα προβλήματα διογκώνονται.

Φαίνεται ότι υπάρχουν ποιο περίπλοκα συγκοινωνούντα δοχεία από αυτό του «Η δεξια και το ΠΑΣΟΚ ψηφίζουν Χ.Α.» όπου κοινός παράγοντας είναι το μίσος και ο παρασιτισμός και όχι απαραίτητα η πολιτική τοποθέτηση που έτσι και αλλιώς έχει κατακερματιστεί σε θολές περιοχές.

Οσο για το ποινικό της υπόθεσης, που συμφωνώ απόλυτα μαζί σου , δεν προβληματίζει άραγε ότι μπήκαν στη φυλακή επί Σαμαρά – Βενιζέλου και βγήκαν επί Τσίπρα?
avatar
Eleanor 7.10.2016 | 14:48
ωραίο το ξεπλυματάκι, συνεχίστε...
Heuristically programmed ALgorithmic computer 7.10.2016 | 20:19
Στα δεκάδες προβλήματα που αντιμετωπίζει ο μέσος Έλληνας σήμερα, σε αυτή την κατάντια που έχουμε υποπέσει, με την χειρότερη κυβέρνηση από το 74' και μετά, θα πρέπει να φοβάμαι μην σκεπάσει την αττική ο Μιχαλολιάκος με κανένα μητρικό σε σχήμα σβάστικας και εξαϋλωθούμε όλοι. Μου είναι παγερά αδιάφορος ο ανταγωνισμός των 2 άκρων και η άποψη μου θα επαναλάβω ότι είναι, τιμωρία, ανάλογα με το ποινικό αδίκημα που διαπράττει ο καθένας, είτε πρόκειται για ΧΑγιτη είτε, για το άλλο άκρο των Εξαρχείων. Αρκετά με τον μπαμπούλα που λέγεται ΧΑ και η άλλη πλευρά, μόνο μπουμπούκια δεν έχει. Όσο απεχθής μου είναι ή σβάστικα, άλλο τόσο και περισσότερο μου είναι το σφυροδρέπανο.
avatar
Eleanor 9.10.2016 | 13:22
1. Δύσκολα θεωρώ τον εαυτό μου αριστερό, όχι επειδή κρύβομαι, αλλά επειδή το να είναι κανείς αριστερός, κανονικός αριστερός, στον τρόπο ζωής του και στη σκέψη του είναι εξαιρετικά δύσκολο πράγμα. Ευχαριστώ πολύ πάντως, για το κομπλιμέντο, άκουσα και μια καλή κουβέντα σήμερα.
2. Αντιλαμβάνεστε πως όλη αυτή η συζήτηση εδώ στην αναρτησή σας αποτελεί κάποιου είδους ιστορικό ντοκουμέντο για το ποιοί τελικά στηρίζουν νεοναζί; όταν αναφέρετε ότι τρομάζετε από τα δύο άκρα (ποιά;;;) και τοποθετείτε από τη μία τους ναζί και το άλλο άκρο το σύνολο της αριστεράς και επιπλέον δηλώνετε πως σας τρομάζει περισσότερο η αριστερά, καταλαβαίνετε ότι αυτό που λέτε (εσείς που προφανώς δεν ανήκετε στα άκρα...να υποθέσω , στην ομάδα της λογικής. λολ) δείχνει πως αντιτίθεστε στο ανάποδο των ναζιστών. Αποτελεί τεκμήριο, δηλαδή για το ποίοι πραγματικά σιγοντάρουν το ναζισμό/φασισμό. Αυτό που γίνεται πάντα δηλαδή, δεκαετίες τώρα. Συνεχίστε έτσι, όπως προείπα. Εγώ μαζεύω ντοκουμέντα, αποθηκεύω, έτσι για τις επόμενες γενιές.
3. Γιατί ο πατριωτισμος δε συνάδει με την αριστερά; διαβάζετε καθόλου ή ό, τί έρθει στον καθένα λέει; αρχίστε με την ιστορία της αντίστασης και μετά έχει και άλλα. Ή μόνο ο αστικός πατριωτισμός υπάρχει για εσάς;
4. Κατά τα άλλα, μόνο θλίψη με κάνετε να νιώθω
avatar
tktk 10.10.2016 | 00:54
Συμφωνώ. Και είμαι φιλελεύθερος. Επίσης αναρωτιέμαι ποιες είναι οι καλές ελληνικές πατριωτικές παραδόσεις που παραμερίζονται....δύσκολο να μπω στο μυαλό του μεσου δεξιού/συντηρητικού βαλκανικού τύπου...
avatar
tktk 10.10.2016 | 00:46
Όταν αυτά που πιστεύουν και διακηρύττουν οδηγούν σε κίνδυνο ζωής άλλων ανθρώπων ΔΕΝ αποτελούν δημοκρατικό δικαίωμα και ΔΕΝ επιτρεπονται σε καμία δημοκρατία. Και πρεπει να προλαμβάνονται. Για να προλάβουμε τα θύματα που ιστορικά δημιουργούνται με κάθε δημοκρατική ανοχή τετοιων μορφωμάτων.
Η δημοκρατία έχει όρια που φαίνεται να μην καταλαβαίβενετε.
Ίσως αν ήσασταν απ τα πρώτα υποψήφια θύματα, να ήσασταν πιο ευαίσθητοι.
Ε τωρα δε βαριέσαι...,το μαχαίρι (προς το παρόν) πάει αλλού...
λukum (το) 7.10.2016 | 03:46
Εγώ αλήθεια που μπαίνω στο λεωφορείο και όταν ακούω Ελληνικά χαίρομαι που βρίσκω πατριώτη, είμαι φασίστας; Είναι παράξενο που μου αρέσει να βρίσκομαι με ομοίους μου στο χρώμα, στη γλώσσα και στις παραδόσεις; Είναι φασισμός η έννοια των συνόρων και του έθνους; Αν δεν κοιμάσαι με την πόρτα του σπιτιού σου ανοιχτή είσαι μισάνθρωπος;
avatar
a fish called wanda 7.10.2016 | 09:47
Δεν σας είπε κανείς να κοιμάστε με την πόρτα ανοιχτή. Όσο υπάρχει φτώχια υπάρχει και έγκλημα και αυτό δεν είναι θέμα φυλή. Κατά τα άλλα, ή είστε φασίστας ή μικρόνους ανθρωπάκος που δεν έχει βγει από το χωριό του και φοβάται οτιδήποτε διαφορετικό -πολλές φορές τα δύο είναι ένα και το αυτό.
avatar
Pakis 7.10.2016 | 20:29
Σουτζούκ Λουκούμ (μα όχι προσωπικά μόνο προς εσένα, αλλά και προς κάθε άλλον «Έλληνα» με παρόμοιες ανησυχίες)
Διακρίνω μέσα στα σχόλιά σου την αγωνία σου και την καταλαβαίνω
Υποψιάζομαι ένα δρόμο που θαρρώ πως μπορεί να σε απαλλάξει από αυτή την αγωνία. Αρχικά, πρέπει να διαβάσεις με υπομονή την παρακάτω παράγραφο:
Κάπου μέσα στο σπίτι σου φιλάς, μαζί με άλλα σημαντικά προσωπικά σου έγγραφα, το δικό σου «Χρυσόβουλο του Έλληνα». Κάθε ‘Έλλην’ πολίτης έχει κληρονομήσει ένα αντίστοιχο και δεν είναι σαν εκείνα τα Βυζαντινά, μα είναι ακόμα παλιότερα … κάποιοι, μάλιστα, διατείνονται πως γινήκανε εκ συστάσεως της Πλάσης. Εκεί, λοιπόν, αναφέρεται ξεκάθαρα πως τούτη η γωνιά στον πλανήτη Γη λέγεται Ελλάδα κι είναι ‘Ελληνική’ κι έχουν δικαιώματα μονάχα οι ‘Έλληνες’ πολίτες, στους οποίους ανήκει αποκλειστικά, και τούτο είναι απαράβατος Κανόνας του Σύμπαντος όλου για γήινους και εξωγήινους, κι ουδέποτε Έλληνες αναμίχθηκαν με άλλες βαρβαρικές φυλές.Πέρα από το «Χρυσόβουλο του Έλληνα», αξίζει να αναφέρουμε πως το Σουτζούκ Λουκούμ είναι μία λέξη Ελληνική και αναφέρεται ήδη από την εποχή της κυρα-Ασπασίας, της γυναίκας του κυρ Περικλή του Αρχαίου, ως γλύκισμα της καλής της γιαγιάς.
Τώρα σκέψου: Πόσο τρελά σου ακούγονται τα παραπάνω; Αν σου ακούγονται εξωφρενικά, τότε πιθανά δεν αισθάνεσαι σιγουριά για τις απαντήσεις σου στα ερωτήματα που θέτεις … και σε μία τέτοια περίπτωση, εγώ χαίρομαι πολύ για εσένα, καθώς έχεις την ευκαιρία να αναθεωρήσεις, να προσπαθήσεις να κατακτήσεις αλήθειες λιγότερο μίζερες … πιο φωτεινές
Τότε, λοιπόν, ξέρεις τι θα σε βοηθούσε να βρεις τις σωστές απαντήσεις;
Αρχικά, βρες ένα παραδοσιακό Σουτζούκ Λουκούμ. Αμέσως μετά, αναζήτησε μίαν όμορφη και ήρεμη γωνιά για να απολαύσεις τούτο το γλύκισμα. Πρόσεξε! Μην καταπίνεις βιαστικά τη κάθε σου μπουκιά. Άφηνε τη γεύση σου να αναγνωρίσει ένα-ένα τα συστατικά του … Σίγουρα έχει νερό και ζάχαρη (θα ευχόμουν να χει και λίγο ροδόνερο) κι ίσως σησάμι και πολλά-πολλά καρύδια. Μα επέμεινε! Τούτο, άλλωστε, είναι το στερνό, μα και το πιο κρίσιμο βήμα. Συνέχισε να αναζητάς γεύσεις κι ίσως να υπάρχει κι η γεύση από χώμα, εκείνο που έκρυβε στον κόρφο του ο κύρης καθώς με την οικογένειά του αποχωρίζονταν τα χώματα π’ ανάθρεψαν και ‘τράφηκαν’ από γενεές προγόνων τους. Ίσως υπάρχει και λίγη γεύση από σκόνη, εκείνη τη σκόνη που ακολουθούσε τους απόκληρους, τους ξεριζωμένους στο αβέβαιο ταξίδι της προσφυγιάς, κι ήταν σύννεφο σκοτεινό και μακρόσυρτο να θρέφεται από τις χιλιάδες των Ελλήνων που περπατούσαν βδομάδες αποζητώντας τη σωτηρία κι ένα τόπο να στεγάσουν τις ελπίδες τους και τον πόνο τους. Τελευταία είναι η γεύση της λάσπης, από κείνη που βρήκαν να τους περιμένει στις νέες πατρίδες που τους υποδέχτηκαν σ’ Ανατολή και Δύση, Βορρά και Νότο, αλλά κυρίως και πρωτίστως, λάσπη ‘Ελληνική’.
Πίστεψέ με. Η πολυπόθητη λύτρωση μπορεί να έλθει με την ολοκλήρωση αυτού του ταξιδιού ‘γευσι’γνωσίας.
Μετά από τούτη τη διαδικασία, όποτε ξανά βρεθείς σε λεωφορείο, θα μπορείς να μιλάς με τους πραγματικούς Σουτζούκ Λουκούμ που πιθανά θα συνωστίζονται κοντά σου. Με κείνους που μοιράζονται πολλά κοινά με ένα πραγματικό ‘Σουτζούκ Λουκούμ’, καθώς μιλούν την ίδια γλώσσα της προσφυγιάς και των δεινών της. Άκουσε τους. Παρηγόρησε τους. Είναι μάρτυρες της καταστροφής, της απώλειας και της απόγνωσης. Αν δεν το κάνεις, τότε τούτο το όνομα δεν εκφράζει τις αλήθειες σου. Κρέμεται παράταιρο πάνω στις ιδέες σου.
ΥΓ: Δεν σε γνωρίζω προσωπικά και λυπούμαι αν σου φανεί κάπως σκωπτικό το μήνυμά μου. Ωστόσο, σου γράφω γιατί συμμερίζομαι την εκδήλωση τέτοιων αγωνιών … πολλές φορές βρέθηκα παραπλανημένος με ιδέες κι αγωνίες χαμερπείς και έχω πληγωθεί κι έχω πληγώσει … για αυτό δεν σταματώ να τις πολεμώ είτε τις συναντώ μέσα μου είτε γύρω μου
Καλέ μου κι άγνωστε μου φίλε, εφόσον αποδεχτείς μία τέτοια πρόκληση για περισυλλογή, εύχομαι οι αλήθειες που θα συναντήσεις να σε φωτίσουν και να διώξουν τις σκιές της πλάνης, που φοβούμαι πως στραγγαλίζουν όχι μόνο τις δικιές σου σκέψεις, μα και σκέψεις πολλών ‘Ελλήνων’ και όχι μόνο
Με σεβασμό
Pakis
avatar
Magicnumbers 7.10.2016 | 12:07
Η χρυση αυγη δεν εγινε τριτο κομμα σε μια νυχτα.
Την εσπρωξε εκει η ανεπαρκεια του κρατους σε βασικους τομεις κ η πολυετης αριστερη ταση να ξεδιαλεγει (αντιρατσιστικα παντα) τα ανθρωπιστικα ζητηματα.

Πχ ειναι θεμα ενας προσφυγας που ηρθε απτο ουζμπεκισταν (αγνωστων στοιχειων) κ θα κανουμε συναυλια για παρτη του,αλλα δεν ειναι θεμα ο γιωργος απτο παγκρατι που εχει αδειο ψυγειο ενα μηνα,ειναι ανεργος 8 κ σε λιγο του κοβουν κ το ρευμα.

Ειναι θεμα οτι μπαινουν 500 την ημερα κολυμπωντας,κ δεν ειναι θεμα οτι φευγουν 500 τη βδομαδα με αεροπορικα εισητηρια να δουλεψουν εξω.

Ειναι θεμα σε ποιο σχολειο θα πανε τα προσφυγακια,αλλα δεν ειναι θεμα οτι ο Αντωνης κ η Μαρια η ανεργη απτα πετραλωνα με τα 500ε που παιρνουν δεν θα στειλουν ποτε τα παιδια τους σχολειο γιατι δεν εχουν λεφτα να κανουν παιδια στην ιδια τους τη χωρα.

Για την αριστερα του αντιρατσισμου του αντικαπιταλισμου κ του "κατω το κεφαλαιο" οι πρωτοι υπαρχουν κ θελουν βοηθεια ενω οι δευτεροι οχι.
Η αριστερα λοιπον που καμωνεται τη διαβασμενη κ τη μορφωμενη,δεν εβλεπε πιο περα απτο δαχτυλο της οταν εστηνε το ικριωμα που ανεβασε τη ΧΑ τριτο κομμα.
Μην απορειτε που τα σκουλικια εφτασαν ως εκει.
λukum (το) 7.10.2016 | 18:48
Έτσι ακριβώς, ο καλύτερος σύμμαχος της δεξιάς είναι η αριστερά. Οι μέν δουλεύουν για τους δε.
avatar
tktk 10.10.2016 | 01:09
Επίσης ο φτηνός λαικισμός είναι μεγα πρόβλημα. Δε φαντάζομαι ότι καποιος που νοιαζεται εστω υπερβολικά για τους μετανάστες, είναι απαραίτητα αδιάφορος προς τα προβλήματα των γηγενών.
Απλά φαντάζομαι ότι μια κινητοποίηση, μια συναυλία μπορεί να βοηθήσει έναν κατατρεγμένο που δεν έχει ούτε το φαγητό της ημέρας και κινδυνεύει από ναζιστικά μαχαίρια. Οι άνεργοι πτυχιούχοι και οι ζώντες με επίδομα έχουν αν μη τι άλλο φωνή μεσα απ την ψήφο τους. Και χίλια δυο άλλα εφόδια να επηρεάσουν τα πράγματα. Και φυσικά αξίζουν την υποστήριξή μας. (Όχι όμως όταν χορεύουν τσάμικα στο Σύνταγμα).
Η Ευρώπη οδηγήθηκε στην καταστροφή του πολέμου όχι ξαφνικά. Χρειάστηκε τουλάχιστον μια δεκαετία λαικίστικης "πατριωτικής" προπαγάνδας.
Του άσπρο μαύρο.
ΥΓ αυτοί που δεν έχουν λεφτα να κάνουν παιδιά πρεπει κάποτε να καταλάβουν ότι φταίει ο δεξιός και αριστερός (πια) λαικισμός που δίνει 2500 ευρώ σύνταξη σε αγράμματους υπαλλήλους της ΔΕΗ. Δε χρειαζόμαστε άλλο εμφύλιο. Μόνο λογική.
avatar
Magicnumbers 17.10.2016 | 19:19
Μα ποιο φτηνο λαικισμο,ζουμε σε ενα κοσμο που η πολιτικη ειτε εμφανως στηριζει τα συμφεροντα των λιγων κ πλουσιων,ειτε ασχολειται με ιδεολογικες ανοησιες κ ουτοπισμους που παλι στηριζουν τα συμφεροντα των λιγων εμμεσα.Στο διαταυτα την πληρωνει ο γηγενης κατοικος που δεν εχει αλλη επιλογη,να γινει κ αυτος μεταναστης για να βρει συμπαρασταση απτο κκε αγγλιας ξερω γω.

Ειμαστε σοβαροι?
avatar
Xaris 7.10.2016 | 18:51
Πρεπει να λέμε μπράβο στον παρακρατικό Αδόλφο Μιχαλολιάκο που κρατάει το οικογενειακό μαγαζάκι του σε χαμηλά ποσοστά και τρώει και αυτός ενα φιλέτο απο την αρρώστια της εξουσίας μην ξεχνατε
οτι φακελωνει επίδοξους νεοναζί.
Αν η ΧΑ ηταν επικίνδυνη δεν θα υπήρχε.
avatar
Λαμπρος Κοντος 8.10.2016 | 10:05
Εκπληκτικα εξυπνη η "ατακα" της κυριας Angelique Kourounis !
Με ολο τον σεβασμο στην ουσια του θεματος,διοτι το υπολογο θεμα ειναιπαρα πολυ σοβαρο,τολμω να πω οτι απο πλευρας εξυπνης/χιουμοριστικης διατυπωσης μια αναλογη που θυμαμαι ειναι αυτη του Sammy Davies jr..
Οπου ,απευθυνομενος σε καποιον θεατη του show του ο οποιος παραπονιοταν για κατι, του ειπε :
"Εχεις μπροστα σου εναν μονοφθαλμο μαυρο εβραιο.Και νομιζεις οτι εχεις ΕΣΥ προβληματα ;!
(You are looking at an one-eyed black Jew.And you think YOU'VE got problems ?)!
avatar
SKYHOOK47 23.5.2017 | 08:11
Ούτε οι αριστεροί είναι αγγελούδια όμως...Να τα λέμε κι αυτά...
avatar
SKYHOOK47 23.5.2017 | 08:12
American history X...