ΚΡΙΤΙΚΗ

Η Αόρατη Γυναίκα

The Invisible Woman

 Η Αόρατη Γυναίκα
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Δραματική
ΕΤΟΣ: 2013
ΧΩΡΑ: Ηνωμένο Βασίλειο
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 111
ΧΡΩΜΑ: ΕΓΧΡ.
Σκηνοθεσία: Ραλφ Φάινς
Πρωταγωνιστούν: Ραλφ Φάινς, Φελίσιτι Τζόουνς, Μισέλ Φέιρλι, Κριστίν Σκοτ Τόμας, Τομ Χολάντερ, Περντίτα Γουίκς, Τομ Μπερκ
Η Αόρατη Γυναίκα είναι η ερωμένη του Ντίκενς στα τελευταία χρόνια της ζωής του, η νεαρότερη (και νεαρότατη) Νέλι Τέρναν, με την οποία συνήψε κρυφό δεσμό. Η ταινία, ακαδημαϊκή και με σαφή στόχο τους θαυμαστές των αγγλικών δραμάτων εποχής, παρακολουθεί την εσωτερική πάλη του Ντίκενς, ενός ανθρώπου που αγαπούσε τη δουλειά του καθώς και την άπλετη αναγνώριση που δεχόταν από το πολυπληθές κοινό του ως άλλος σταρ του 19ου αιώνα, αλλά δεν ανεχόταν πλέον ούτε να βλέπει τη σύζυγο και μητέρα των πολλών παιδιών του. Η κριτική της ταινίας, απ' τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΚΡΙΤΙΚΗ:
13.3.2014

Μετά τον Σαίξπηρ και το σκηνοθετικό του ντεμπούτο με τον επιθετικό και εξαιρετικά επίκαιρο στη διασκευή του Κοριολανό (που δυστυχώς δεν είδαμε ποτέ στις ελληνικές αίθουσες), ο Ρέιφ Φάινς πραγματεύεται μια προσωπική και άγνωστη πλευρά του πασίγνωστου Καρόλου Ντίκενς, τον οποίο, όπως δήλωσε και ο ίδιος, αγνοούσε, εκτός από τη Μικρή Ντόριτ που είχε διαβάσει παλαιότερα. Πιο συγκεκριμένα, η Αόρατη Γυναίκα είναι η ερωμένη του Ντίκενς στα τελευταία χρόνια της ζωής του, η νεαρότερη (και νεαρότατη) Νέλι Τέρναν, με την οποία συνήψε κρυφό δεσμό. Η ταινία, ακαδημαϊκή και με σαφή στόχο τους θαυμαστές των αγγλικών δραμάτων εποχής, παρακολουθεί την εσωτερική πάλη του Ντίκενς, ενός ανθρώπου που αγαπούσε τη δουλειά του καθώς και την άπλετη αναγνώριση που δεχόταν από το πολυπληθές κοινό του ως άλλος σταρ του 19ου αιώνα, αλλά δεν ανεχόταν πλέον ούτε να βλέπει τη σύζυγο και μητέρα των πολλών παιδιών του. Ο Βρετανός συγγραφέας δεν ήταν άτιμος και αναξιοπρεπής, δεν γινόταν όμως να καταπνίξει τα πλούσια αισθήματά του για τη νεαρή και όχι και τόσο ταλαντούχα ηθοποιό (την οποία γνώρισε σε μια θεατρική παράσταση όπου πρωταγωνιστούσε και ο ίδιος). Πώς θα κατάφερνε να ζήσει μαζί της σε μια κοινωνία που, όπως και η σημερινή, τρεφόταν με κουτσομπολιό, εξαιτίας του οποίου κινδύνευε η μεγάλη του υπόληψη, συνεπώς και η υστεροφημία του, αλλά και η τιμή μιας άγουρης γυναίκας για την οποία νοιαζόταν πραγματικά; Ο Φάινς δεν εκπλήσσει με τον διακριτικό χειρισμό του Ντίκενς – ρόλο τον οποίο ανέλαβε στο παρά πέντε, όταν ο ηθοποιός που είχε αρχικά επιλέξει αποσύρθηκε. Αντιθέτως, αποδεικνύεται ικανότατος στη διεύθυνση των γυναικών που παίζουν δίπλα του. Όπως στον Κοριολανό έδωσε εξαιρετική υποκριτική τροφή στη σπουδαία Βανέσα Ρεντγκρέιβ, εδώ δίνει χώρο και ποιότητα στην ωραιότατη και πολύ πειστική Φελίσιτι Τζόουνς, μια νέα ηθοποιό που αριστεύει ως Τέρναν. Η σκηνή που του αποκαλύπτει το διφορούμενο μεσαίο της όνομα και εκείνη που πιέζεται αλλά εξομολογείται τα πραγματικά της αισθήματα, μέσα από συγκρούσεις και συντηρητικές εμμονές, δείχνουν ένα άφθαρτο ταλέντο που υπόσχεται πολλά.

Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια

ΣΗΜΕΡΑ 23.10.2020

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ