ΚΡΙΤΙΚΗ

Ο Ταχυδρόμος

Il postino

Ο Ταχυδρόμος
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Αισθηματική
ΕΤΟΣ: 1994
ΧΩΡΑ: Ιταλία/Γαλλία/Βέλγιο
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 108
ΧΡΩΜΑ: ΕΓΧΡ.
Σκηνοθεσία: Μάικλ Ράντφορντ
Πρωταγωνιστούν: Φιλίπ Νουαρέ, Μαρία Γκράτσια Κουτσινότα, Μάσιμο Τροϊζι
Σε ένα ψαροχώρι της μεταπολεμικής Ιταλίας ο νεαρός ταχυδρόμος Μάριο Ρουόπολο γνωρίζει τον Χιλιανό ποιητή Πάμπλο Νερούδα και μαζί θα περάσουν ατέλειωτες ώρες συζητώντας για το νόημα των λέξεων, την πολιτική, το γράψιμο και, πάνω απ’ όλα, για τις γυναίκες και τον έρωτα.
ΚΡΙΤΙΚΗ: ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
19.7.2018

Οι ιστορικές ανακρίβειες και ο έντονος συναισθηματισμός δεν πτόησαν ούτε στο ελάχιστο την εντυπωσιακή καθαρότητα της σχέσης του ταπεινού ταχυδρόμου σε ένα παραθαλάσσιο χωριό της Ιταλίας με τον εξόριστο, διάσημο ποιητή Πάμπλο Νερούδα ‒ ο οποίος έχει ευτυχήσει στις κινηματογραφικές βιογραφίες που επιχειρούν δημιουργικά να αξιοποιήσουν την προσωπικότητα και τον λόγο του.

 

Η ιταλιάνικη λαϊκότητα της ταινίας δεν εκχυδαΐζεται αλλά φτερουγίζει ανάμεσα στο νόημα της ζωής και τη ζωτικότητα του έρωτα και αυτό οφείλεται στην αξιολάτρευτη μανιέρα που επινοεί ο δημιουργός του «Ταχυδρόμου» ‒άσχετα από το αν το υπογράφει ο Μάικλ Ράντφορντ‒ Μάσιμο Τροΐζι, ο οποίος πέθανε μερικές ημέρες μετά το τελευταίο γύρισμα, έχοντας αναβάλει, μοιραία όπως αποδείχτηκε, μια επείγουσα εγχείρηση καρδιάς.

 

Ο Χάρβεϊ Γουάινστιν ανέλαβε την «εγκάρδια» προώθηση του φιλμ στις ΗΠΑ, πουσάροντάς το σε πολλαπλές υποψηφιότητες στις μεγάλες κατηγορίες ‒ κέρδισε Όσκαρ Πρωτότυπης Μουσικής για το συγκινητικό σκορ του Λουίς Μπακάλοφ.

ΣΗΜΕΡΑ 23.8.2019