ΚΡΙΤΙΚΗ

Τσάρλι

Τσάρλι
ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ: Κωμωδία
ΕΤΟΣ: 2019
ΧΩΡΑ: Ελλάδα
ΔΙΑΡΚΕΙΑ:
ΧΡΩΜΑ: ΕΓΧΡ.
Σκηνοθεσία: Θανάσης Τσαλταμπάσης
Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Τσαλταμπάσης, Γιώργος Κοψιδάς, Στέλιος Ιακωβίδης, Αγοραστή Αρβανίτη
Τσάρλι
Ένας ρομαντικός περιπλανώμενος oνειροπόλος, καθισμένος στο παγκάκι ενός πάρκου, ξεφυλλίζει μια εφημερίδα στην οποία υπάρχει ένα μήνυμα αποκλειστικά γι’ αυτόν. Εάν περάσει πέντε δοκιμασίες με επιτυχία, τότε ένας πολύ μεγάλος θησαυρός θα γίνει δικός του.
ΚΡΙΤΙΚΗ: ΤΑΣΟΣ ΜΕΛΕΜΕΝΙΔΗΣ
12.12.2019

Σε ένα πολύ φιλόδοξο πρότζεκτ, με επιβεβλημένη την ύπαρξη ισχυρής αυτοπεποίθησης από την πλευρά του δημιουργού, το σύγχρονο αστικό τοπίο μετατρέπεται σε πεδίο βωβής σωματικής κωμωδίας και οι διάλογοι δεν ακούγονται αλλά αντικαθίστανται από ασπρόμαυρους μεσότιτλους.

 

Η εικόνα του Θανάση Τσαλταμπάση να μπλέκει σε slapstick περιπέτειες στην Αθήνα του σήμερα, μεταμορφωμένος σε Σαρλό, δηλαδή τη φιγούρα του αλητάκου που εφηύρε, έκανε διάσημη και έστειλε στην αιωνιότητα ο Τσάρλι Τσάπλιν, μπορεί να υποδηλώνει ένα «ευχαριστώ» και να αποτελεί μια ένδειξη σεβασμού προς το μεγαλείο του κωμικού, όμως συσσωρεύει όλα τα προβλήματα της μετατροπής ενός αφηγηματικού τρικ σε κανόνα.

 

Ο Τσάπλιν δεν έκανε τότε σινεμά νοσταλγίας, αντιθέτως εξελισσόταν μαζί με το μέσο και επινοούσε τεχνικές για να το μεγαλώσει, προσφέροντας στο κοινό σύγχρονη ψυχαγωγία ‒ γι' αυτό άλλωστε η κωμωδία του έγινε διαχρονική. Αντιθέτως, εδώ, ο αφιερωματικός χαρακτήρας της ταινίας στα χρόνια τα παλιά είναι αδύνατο να λειτουργήσει περισσότερο από λίγα λεπτά και όσο αυτή προχωρά, είναι αναμενόμενο να υποφέρει από τη διαρκή επανάληψη των gags, παρά τις σκόρπιες καλές ιδέες και την προσεγμένη δουλειά στα ηχητικά εφέ.

 

Σε αντίθεση με περιπτώσεις όπως αυτήν του Artist, που έβαλε μέσα στην πλοκή του την κινηματογραφική ιστορία, ενώνοντας περιεχόμενο με φόρμα, εδώ υπάρχει μια παράταιρη ένωση παλιού σινεμά και σύγχρονου παραμυθιού, ιδέα που δεν συνοδεύεται από ένα αντίστοιχο σκηνοθετικό όραμα και μοιραία καταρρέει.

ΣΗΜΕΡΑ 2.4.2020

CULTURE ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ