Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας
Θέατρο

«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα»: ένα ψηφιακό μετα-πλατωνικό συμπόσιο σε δύο πράξεις

Το έργο του Πάρι Τακόπουλου ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο

Ο Πάρις Τακόπουλος έγραψε Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα, σε «χρόνο απροσδιόριστο, σε κάποιο αυριανό σήμερα, ή σημερινό αύριο», όπως μας εισάγει ο ίδιος στην περιοχή του αμφίσημου θεατρικού του λόγου.


Πρόκειται για ένα έργο «δορυφόρο» (και όχι απλώς φόρο) τιμής στον Σάμιουελ Μπέκετ που ανεβαίνει στο Από Μηχανής Θέατρο, τη Δευτέρα 6 Μαΐου.


Κάθε Δευτέρα και Τρίτη στις 21:00, από 6/5 έως και 11/6, οι φίλοι του θεάτρου θα έχουν τη δυνατότητα να παρακολουθήσουν την παράσταση, που αποτελεί «ένα ψηφιακό μετα-πλατωνικό συμπόσιο σε δύο πράξεις», στην Πάνω Σκηνή του Από Μηχανής Θεάτρου.


«Το Γαμοπίλαφο ή Περιμένοντας την Βήτα» του Πάρι Τακόπουλου σε σκηνοθεσία του Νίκου Καλαμό, του κατεξοχήν ερμηνευτή των έργων του δημιουργού, ξετυλίγει σε 105 λεπτά τη σύνδεση της υπαρξιακής κενότητας και της απόγνωσης στην οποία έχει περιέλθει η ανθρώπινη επικοινωνία μέσω του λόγου που δεν σημαίνει πια, αλλά και της τεχνολογίας που όλο και συχνότερα μας ξεπερνάει.

 

Άραγε, τι ελπίζει ο θεατρικός μας συγγραφέας, όταν επιδιώκει μιαν επανεκκίνηση της ελληνικής γλώσσας, καθώς και μια νέα χρήση του διαλόγου, κατά τη διάρκεια «μιας ονειρικής διαπλανητικής νυχτός».

 

Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας


Στην παράσταση, που αποτελεί μια παραγωγή του Θεατρικού Φυτωρίου Αίγινας, αναδεικνύεται η δυναμική του ποιητικού θεατρικού έργου του Πάρι Τακόπουλου «μέσω των εργαλείων της μεταγλώσσας, της διακειμενικότητας και της λεξιπλασίας». Χρησιμοποιώντας διαδραστικά λογοπαίγνια και παραδοξολογίες, ο Πάρις Τακόπουλος αποδεικνύει τις λεξικεντρικές του καταβολές και ωθεί την ελληνική γλώσσα στα όριά της.

 

Αναλαμβάνει το ρίσκο να πλάσει νέες λέξεις και χρησιμοποιεί στοιχεία από όλες τις εποχές του ελληνικού λόγου και τρόπου έκφρασης. Με όχημα τη «λεκτική πράξη», ο συγγραφέας υπερπηδά την καθημερινότητα και δίνει μια «παράλογη» ελπίδα, και ίσως νόημα, σε αυτό το σύγχρονο τοπίο που φαντάζει άγονο και αδιέξοδο, ενώ παράλληλα προσφέρει και το πλαίσιο για να αποδώσουν τις ερμηνείες τους οι συντελεστές του έργου.


Ο Άλφα, ο «δάσκαλος», ένας «Αδάμ προ Εύας, ή Αλκιβιάδης άνευ Σωκράτους» και ο Γάμα «ο μαθητευόμενος» της υπόθεσης, «ένας γνήσιος Έλλην απόγονος», περιμένουν την Βήτα, «Βιοτίμα και Διοτίμα μαζί», ένα πλατωνικό ον το οποίο υπάρχει στη φαντασία τους μέσω της τεχνολογίας, το οποίο τους καθηλώνει, τους ερεθίζει και τους απογοητεύει... ενώ η ελπίδα επανέρχεται μέσω της διαχρονικής επενέργειας της «ομιλητικής» γλώσσας.


«Το θέατρο του Πάρι Τακόπουλου έχει ως πράξη τον ανατρεπτικό του λόγο και τον λόγο ως ανατρεπτική του πράξη, και ανήκει τόσο στο μέλλον όσο και στο παρόν, και γι' αυτό δεν κινδυνεύει να γίνει αναστρέψιμο παρελθόν» (Αντικριτικά, Ποταμός, Αθήνα, 2005).

 

Περίληψη έργου:

Στην πρώτη πράξη, δύο «μεταμοντέρνοι» άνδρες, ο Άλφα και ο Γάμα, συζητούν ασταμάτητα για το παρόν, το μέλλον και το παρελθόν, ως αληθινοί απόγονοι των ηρώων του Μπέκετ, Βλαδίμηρου και Εστραγκόν, ή του Σωκράτη και του Αλκιβιάδη. Στη δεύτερη πράξη, εμφανίζεται η Βήτα, (Βεατρίκη η Β', ονειροκατασκεύασμα ενός Έλληνα υπολογιστή μισακούοντος εις το ρωμέικο όνομα: Αλλιγγέριος), ή άλλως Βιοτίμα, κατόπιν παραφθοράς του «Δέλτα» εις «Βήτα». Πρόκειται για ένα σύγχρονο ρομπότ, αλλά και μία διττή αμφιλεγόμενη υπόσταση, η οποία συνίσταται στο έντονο διονυσιακό και ταυτόχρονα απολλώνιο στοιχείο της.

 

Φωτο: Πάτροκλος Σκαφίδας

 

Συντελεστές

Σκηνοθεσία: Νίκος Καλαμό

Παραγωγή: Θεατρικό Φυτώριο Αίγινας

Βοηθός σκηνοθέτη: Δανάη Τσουρουφλή, Εβίτα Ζερβάκη

Σκηνογραφία: Βέρα Ζεύκη

Ενδυματολόγος: Catherine Suen

Σχεδιασμός Φωτισμού: Πάνος Μανούσης

Σχεδιασμός Κίνησης: Κορίνα Κόκκαλη

Μουσική: Κώστας Μαντζώρος

Διανομή: Μάνια Παπαδημητρίου, Λευτέρης Βλάχος, Νίκος Καλαμό


Μπορείτε να κλείσετε το εισιτήριό σας online εδώ.

 

Info

Περισσότερες πληροφορίες για τις παραστάσεις και για εισιτήρια μπορείτε να βρείτε εδώ, ενώ μπορείτε να επικοινωνείτε με το Από Μηχανής Θέατρο στα παρακάτω στοιχεία επικοινωνίας:

Δ/νση: Ακαδήμου 13 Μεταξουργείο, ΤΚ 10436, Αθήνα

Email: [email protected]

Tηλ.: (+30) 210 523 2097

Θέατρο

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Τζάσμιν» της Ελένης Ράντου επιστρέφει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

Θέατρο Η «Τζάσμιν» της Ελένης Ράντου επιστρέφει για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

15.7.2019
Αλτσίνα σε σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου-Εικόνες από το Ηρώδειο

Θέατρο Αλτσίνα σε σκηνοθεσία Γιώργου Πέτρου-Εικόνες από το Ηρώδειο

10.7.2019
H «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

Θέατρο H «Ιφιγένεια η εν Αυλίδι» του Ευριπίδη στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου

9.7.2019
O Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή στο Φεστιβάλ Δελφών

Θέατρο O Ερωτόκριτος του Δημήτρη Μαραμή στο Φεστιβάλ Δελφών

2.7.2019
Ικέτιδες του Ευριπίδη: Μια εμβληματική τραγωδία σε συμπαραγωγή Εθνικού Θεάτρου και Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου

Θέατρο Ικέτιδες του Ευριπίδη: Μια εμβληματική τραγωδία σε συμπαραγωγή Εθνικού Θεάτρου και Θεατρικού Οργανισμού Κύπρου

28.6.2019
Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη έρχεται στο θέατρο Ήβη

Θέατρο Το πρώτο θεατρικό έργο του Γιώργου Καπουτζίδη έρχεται στο θέατρο Ήβη

25.6.2019
«Ορέστεια» στην Επίδαυρο: Η τριλογία του Αισχύλου μέσα από τρεις σκηνοθετικές απόψεις

Θέατρο «Ορέστεια» στην Επίδαυρο: Η τριλογία του Αισχύλου μέσα από τρεις σκηνοθετικές απόψεις

24.6.2019
The Phantom of the Opera: το σπουδαιότερο μιούζικαλ όλων των εποχών έρχεται στην Αθήνα

Θέατρο The Phantom of the Opera: το σπουδαιότερο μιούζικαλ όλων των εποχών έρχεται στην Αθήνα

13.6.2019
«19 βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου»: Ένα νέο σεμινάριο υποκριτικής στην «Καταπακτή»

Θέατρο «19 βήματα για το χτίσιμο ενός ρόλου»: Ένα νέο σεμινάριο υποκριτικής στην «Καταπακτή»

16.5.2019
Το νέο μιούζικαλ των Παπαθανασίου- Ρέππα είναι ένα ταξίδι στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου

Θέατρο Το νέο μιούζικαλ των Παπαθανασίου- Ρέππα είναι ένα ταξίδι στη χρυσή εποχή του ελληνικού κινηματογράφου

16.5.2019

ΣΗΜΕΡΑ 21.7.2019

CITY GUIDE ΔΗΜΟΦΙΛΗ

CULTURE ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΘΕΜΑΤΑ ΔΗΜΟΦΙΛΗ