Περί βολής

23.3.2011

Τη νεοελληνική ιδεολογία νομίζω πως εκφράζει μία λέξη: βόλεμα.

Είναι χαρακτηριστικό πως σε αυτήν τη λέξη συνυπάρχουν η οικονομική τακτοποίηση και η άνεση. Ένας βολεμένος άνθρωπος έχει και οικονομική εξασφάλιση και ευχάριστη ζωή - τις «βολές» του.

Λογικά, λοιπόν, αυτό που φοβάται και μισεί περισσότερο ο Έλληνας είναι το αντίθετο του βολέματος. Το ξεβόλεμα.

Εκεί ριζώνουν ο συντηρητισμός του και ο φόβος της αλλαγής. «Κάτω τα χέρια από το Χ» σημαίνει συνήθως: «μη μας ξεβολέψετε». Όλοι οι πρόσφατοι φοιτητικοί αγώνες έγιναν για να μην αλλάξει τίποτα στα ΑΕΙ.

Το συνειδητοποίησα αυτό καλύτερα, ακούγοντας μία συζήτηση για τη συγχώνευση των σχολείων. Οι εκπρόσωποι των καθηγητών και των γονιών δεν είχαν τελικά κανένα λογικό επιχείρημα. Το ότι υπήρχαν γυμνάσια με 45 μαθητές και 15 καθηγητές δεν το αμφισβητούσαν. Το ότι πεντακόσια μέτρα πιο κάτω υπήρχε άλλο ένα τέτοιο σχολείο, επίσης. Το ότι η συγχώνευση θα έφερνε μεγάλη οικονομία δεν μπορούσαν να το αρνηθούν. Τελικά, τι έμενε; Η βολή. Πω-πω τώρα, αναστάτωση, να αλλάζεις χώρο, συνήθειες, διαδρομές.

Πολλαπλασιάστε το αυτό επί 1.000+ περιττά σχολεία… Μεγάλος θόρυβος.

Η δύναμη της αδράνειας είναι σε αυτήν τη χώρα πιο ισχυρή από τη δύναμη της βαρύτητας. Αυτό εξηγεί και την τεχνολογική μας υστέρηση. Ανατριχιάζω όταν θυμάμαι το αποτέλεσμα μίας έρευνας όπου άνδρες 25-40 ετών δεν ήθελαν έναν δωρεάν υπολογιστή. Στην ερώτηση «γιατί;» η απάντηση ήταν: «τι να τον κάνω;».

Πού τώρα να κοπιάζεις για να μάθεις υπολογιστή - δηλαδή, και αυτοί που δεν έχουν τι έπαθαν; Το θέμα είναι να βρούμε ένα μέσον να βολευτούμε. Μία θεσούλα με μονιμότητα, ει δυνατόν αργομισθία (ή, έστω, λίγη δουλειά) και σίγουρη εξέλιξη. Μήνας μπαίνει μήνας βγαίνει ο μισθός, τριετία με τριετία η προαγωγή. Είτε αποδίδεις, είτε όχι.

Γι’ αυτό και ιδανικό του λαού μας παραμένει το Δημόσιο. Η πεμπτουσία του βολέματος. Το οποίο ούτε η τρόικα ούτε το μνημόνιο έχουν καταφέρει να το γκρεμίσουν. Όλο το ζόρι, την ύφεση και την ανεργία την τραβάει ο ιδιωτικός τομέας. Εντάξει, έγιναν και στο Δημόσιο μερικές περικοπές αποδοχών και επιδομάτων. Αλλά όσο ισχύει η απόλυτη προστασία των δημοσιο-υπαλλήλων (ούτε αξιολόγηση, ούτε ποινές, ούτε απόλυση), το κάστρο της βολής θα μένει άπαρτο.

21 Σχόλια
123
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 12:47
Είναι λογικό όταν γράφουμε να συμπυκνώνουμε και να γενικεύουμε. Αλλά έλεος πια, μ' αυτόν τον βολεψάκια νεοέλληνα. Δεν ξέρω ας πούμε κάτι άλλο. Ας πούμε για τον βολεψάκια Βρεταννό. Που ο Κάμερον του έκοψε όλα τα επιδόματα (και τί επιδόματα! ούτε στο όνειρό του δεν τα έχει δει ο βολεψάκιας Νεοέλληνας) και τώρα θα βγει έξω να κάνει την Τραφάλγκαρ, Ταχρίρ.

http://www.guardian.co.uk/world/2011/mar/22/anti-cuts-campaigners-trafalgar-square-tahrir?INTCMP=SRCH

Εκεί στην γηραιά Αλβιώνα, που ο υπάλληλος του σούπερ μάρκετ κερδίζει περισσότερα από έναν μεταφραστή στην Ελλάδα.
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 15:58
re: Σχολεία.
Μια μικρή παρατήρηση, ίσως εκτός θέματος. Πως γίνεται για χρόνια τώρα να μιλάμε για έλλειψη σχολικών υποδομών, έλλειψη σχολείων και ξαφνικά να έχουμε περιττά σχολεία και να τα συγχωνεύουμε;

Νίκος Κουλούσιος
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 16:05
Διακείμενο - απάντηση στο Περί Βολής:

... ο απλός άνθρωπος, εξοστρακισμένος στην ίδια του τη χώρα, πεταγμένος σαν σκυλί από το άνομο ντινέ, προδομένος, εξαπατημένος, συντεθλιμμένος μεταξύ ανάγκης και διάψευσης, κοίταζε να μπαλωθεί. Με τον τρόπο του Καραγκιόζη και του σιορ Διονύσιου. Κολακεύοντας. Ζητώντας χατίρια και ρουσφέτια. Χρησιμοποιώντας τα κόμματα σαν μασονία της ενορίας του. Αναγκάστηκε και έγινε καταφερτζής. Ψευταράκος. Γατόνι. Γιατί δεν είχε παιδεία. Και γιατί δεν υπήρχε κανείς να του δώσει παράδειγμα αξιοπρέπειας. Μήπως υπήρξαν ποτέ αληθινά σχολειά; Μήπως υπήρξαν ποτέ αληθινοί δημόσιοι άντρες; Παντού ανθρωπάκια, βλακώδης πολιτικοποίηση και ημιμάθεια.

Από το edito του Σ Τσαγκαρουσιάνου

Νίκος Κουλούσιος
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 19:25
Κύριε Κουλούσιε γιατί απορείτε; Δεν περιγράφετε μιά αντίφαση. Περιγράφετε μιά εξήγηση.

Φιλικά,
Γιάννης Μικρός.
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 20:42
Ευτυχώς που υπάρχουν φωνές σαν τι δικη σας κύριε Δήμου και με κάνουν να ελπίζω ότι κάτι καλύτερο μπορεί να γίνει σε αυτόν τον τόπο,Να είστε πάντα καλά από ένα μετανάστη

X.Artikis
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 21:09
Ο Δήμου μιλά πάντα για τον έλληνα σε τρίτο πρόσωπο. Προφανώς ο ίδιος έχει τοποθετήσει τον εαυτό του σε μια φανταστική κατάσταση στην οποία δεν αποτελεί μέρος του προβλήματος αλλά φωτεινή εξαίρεση.

Στο χωριό μου τύπους σαν τον Δήμου τους λέμε γραφικούς. Σαράντα χρόνια το ίδιο παραμύθι.
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 23:06
Είναι λογικό όταν γράφουμε να συμπυκνώνουμε και να γενικεύουμε. Αλλά έλεος πια, μ' αυτόν τον βολεψάκια νεοέλληνα. Δεν ξέρω ας πούμε κάτι άλλο. Ας πούμε για τον βολεψάκια Βρεταννό. Που ο Κάμερον του έκοψε όλα τα επιδόματα (και τί επιδόματα! ούτε στο όνειρό του δεν τα έχει δει ο βολεψάκιας Νεοέλληνας) και τώρα θα βγει έξω να κάνει την Τραφάλγκαρ, Ταχρίρ.

http://www.guardian.co.uk/world/2011/mar/22/anti-cuts-campaigners-trafalgar-square-tahrir?INTCMP=SRCH

Εκεί στην γηραιά Αλβιώνα, που ο υπάλληλος του σούπερ μάρκετ κερδίζει περισσότερα από έναν μεταφραστή στην Ελλάδα.

* το ξαναγράφω γιατί υπάρχει κάποιο πρόβλημα και βγαίνει ανώνυμο. Και αυτό το σχόλιο δεν είναι πρέπον να είναι ανώνυμο. (για όσους γκουγκλάρουν τουλάχιστον) appologiaprosuavita
avatar
Ανώνυμος/η 24.3.2011 | 23:10
40 χρόνια η ίδια παρακμή είναι η σωστή έκφραση.Ο Δήμου αναφέρεται σε μια κυριαρχη νοοτροπία και απ' τη στιγμη που ίδιος δεν την ασπάζεται, σε τι πρόσωπο να μιλήσει;Νομίζω θα ενδιέφερε μια γνώμη για το περιεχομενο του κειμενου και όχι για το αν ο Δήμου είναι γραφικός,φωτεινη εξαιρεση κτλ.


ΥΓ:''Προφανώς ο ίδιος έχει τοποθετήσει τον εαυτό του σε μια φανταστική κατάσταση στην οποία δεν αποτελεί μέρος του προβλήματος αλλά φωτεινή εξαίρεση.'' Κλασσική κακεντρέχεια.(όσα δε φτάνει η αλεπου τα κάνει κρεμασταρια)
avatar
Ανώνυμος/η 25.3.2011 | 09:22
Πού'ναι το δικό μου (χτεσινοβραδινό) σχόλιο;;; Ήταν κόσμιο και ευπρεπές. Δεν τα δημοσιεύετε όλα; Αααα, δεν παίζω! Είσαστε και ζαβολιάρηδες.
Ζήτω η ελευθερία της - προοδευτικάριας - γνώμης (σας).
avatar
Ανώνυμος/η 25.3.2011 | 09:43
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο του κου Δήμου"περί βολέματος". Όμως, ξεχνά ότι και ο ίδιος είναι ένα κομμάτι αυτού του βολέματος που περιγράφει; Ε, και που το περιγράφει, τι έγινε;; Ξεχνά ότι:
«Ο δρόμος για την κόλαση είναι στρωμένος από τις καλές προθέσεις καλών ανθρώπων». (Λένιν)
Ευχαριστώ,
Ορέστης/Καλαμάτα.
123
Δεν υπάρχει δυνατότητα σχολιασμού