Μονοπώλιο θανάτου;

7.3.2012
  • Καλά να είναι δύσκολες οι επιλογές στη ζωή - αλλά να είναι ακόμα δυσκολότερες οι μεταθανάτιες;
  • Σε αυτήν τη χώρα, όπου οι ελευθερίες όλο και στενεύουν, όπου δανειστές, πολιτικοί, συνδικαλιστές, μας πιέζουν από κάθε πλευρά, έρχονται τώρα αρχιερείς και Φαρισαίοι να μας επιβάλουν τη μεταθανάτια μοίρα μας.
  • Την ιστορία ίσως την έχετε ακούσει. Ομόφωνα το Δημοτικό Συμβούλιο Μαρκόπουλου είχε αποφασίσει τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου νεκρών. Ομόφωνα.
  • (Υπενθυμίζω πως ο σχετικός νόμος έχει ψηφιστεί εδώ κι έξι χρόνια. Και όλα τα σχετικά διατάγματα, υπουργικές αποφάσεις κι ερμηνευτικές εγκύκλιοι είναι έτοιμες από καιρό).
  • Αλλά ο Μητροπολίτης Μεσογαίας Νικόλαος, ο θεωρούμενος και εκσυγχρονιστής, αλλιώς αποφάσισε. Από τον άμβωνα ξεσήκωσε τους χριστιανούς να πολεμήσουν: «Με πρόφαση τα όποια οικονομικά οφέλη, εντελώς αβίαστα κάποιοι επιδιώκουν να εισαγάγουν πρωτόγνωρα ήθη, ποδοπατώντας διαχρονικές, ιερές παραδόσεις και περιφρονώντας την εκκλησιαστική μας συνείδηση».
  • Πράγμα που αποδεικνύει ότι μπορεί να έχεις σπουδάσει στο Χάρβαρντ, να πήρες Ph.D. από το MIT, να έχεις διατελέσει συνεργάτης της NASA - και, παρ' όλα αυτά, να παρεμβαίνεις στον κοσμικό χώρο ως Αγιατολάχ.
  • Τι αφορά έναν ιεράρχη η ύπαρξη ενός νόμιμου δημοτικού αποτεφρωτηρίου; Έχει το μονοπώλιον του θανάτου; Τι ανακατεύεται σε θέματα του κράτους και της Τοπικής Αυτοδιοίκησης; Μόνο παραινέσεις στο ποίμνιό του μπορεί να κάνει. Αλλά δεν έχει δικαίωμα να επιτίθεται στις συνταγματικά κατοχυρωμένες ελευθερίες των υπόλοιπων κατοίκων της χώρας, που μπορεί να είναι άπιστοι, άθεοι ή αλλόθρησκοι. Πώς και με ποιο δικαίωμα θέλει ν' αποφασίζει και γι' αυτούς;
  • Οι δήθεν περιβαλλοντικές επιπτώσεις είναι πρόσχημα και παραμύθι. Παντού στον κόσμο υπάρχουν τέτοιες εγκαταστάσεις κι ελέγχονται με αυστηρότατες προδιαγραφές. Άλλωστε, τόσο μεγάλη ήταν η ευαισθησία των «οικολογούντων» που δεν άφησαν τους ειδικούς επιστήμονες ούτε καν να πάρουν τον λόγο στην έκτακτη γενική συνέλευση.
  • Έντρομοι μπροστά στο πολιτικό κόστος (η απειλή των πιστών: «στις επόμενες εκλογές δεν θα ξαναβρείτε ούτε τη δική σας ψήφο»), οι δημοτικοί σύμβουλοι αλλαξοπίστησαν. Ο εκβιασμός έπιασε.
  • Τι χώρα είναι αυτή, όπου το κράτος είναι αδύναμο μπροστά στην Εκκλησία, όπου οι επιλογές των ανθρώπων δεν καθορίζονται από το Σύνταγμα και τους νόμους αλλά από τα θρησκευτικά πιστεύω; Είμαστε άραγε δημοκρατία ή θεοκρατία;
82 Σχόλια
12345
xenimera 7.3.2012 | 12:48
Μεσαίωνας. Δυστυχώς πολύ φοβάμαι πως είναι κάτι πολύ παραπάνω από τον φόβο ότι η Εκκλησία θα χάσει έσοδα από τους πελάτες που θα φύγουν.

Η ανεκτικότητα σε θρησκευτικό επίπεδο στην Ελλάδα κυμαίνεται σε επίπεδα Μέσης Ανατολής.

Ευτυχώς, όσο η Εκκλησία καταδυναστεύει την ανεκτικότητα, υπάρχει δίπλα μας ένα αρκετά πιο προοδευτικό κράτος στο οποίο επιτρέπεται η αποτέφρωση: Η Βουλγαρία.

Τουλάχιστον μισθολογικά τους φτάνουμε σε λίγο. Ελπίζω να γίνουμε και το ίδιο ανεκτικοί.
avatar
Ανώνυμος/η 9.3.2012 | 21:23
...ψαξτο λιγο απο θεολογικη αποψη. Ας μην τα κρινετε ΟΛΑ και ΟΛΟΥΣ με βαση το χρημα...Διαβασε την αναρτηση μου παρακατω. Ειναι κριμα αυτη τη δυσκολη περιοδο που η Ελλαδα εχει πουληθει απο τους πολιτικους, να βαλλεται η Ορθοδοξια...Η μονη που βοηθαει πολυ και κανει εργο εδω και πολλα χρονια, ειναι η Εκκλησια. Εχω κανει πολλα "χιλιομετρα"στη ζωη μου και σε πολλους χωρους και τη μεγαλυτερη αληθεια την βρηκα στην ενοτητα και την αγπαη της Εκκλησιας. Διαβασε λιγο σχετικα...Εξαλλου, ο,τι καιγεται καταστρεφεται. Κι αυτο δεν το θελει η Ορθοδοξια μας που πιστευει στην ανασταση των νεκρων. Αυτα τα λιγα με αγαπη και καλη προαιρεση, αν και δε σας γνωριζω.
avatar
Ανώνυμος/η 10.3.2012 | 21:56
Δηλαδή, έστω και αν ισχύουν αυτά που λες (που προσωπικά δεν το πιστεύω), δεν μπορούν να υπάρχουν άνθρωποι που έχουν διαφορετική άποψη?
avatar
Ανώνυμος/η 18.3.2012 | 12:14
η καθε ορθοδοξια μας θελει ανελευθερους και εγκεφαλικα νεκρους , να αποδεχομαστε τις διδασκομενες απο τα γενοφασκια δοξασιες της .. ετσι θα επιβιωνουν σε βαρος του συνολου χιλιαδες παπάδες, παρατρεχαμενοι και εφραιμ του real estate.. αν ηταν δημοκρατες δεν θα λειτουργουσαν με τις μαφόζικες μεθοδους διατηρησης της μεγαλυτερης απάτης του κοσμου!! τη διάδοση του χριστιανισμού!!!
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 12:48
Ούτε δημοκρατία ούτε θεοκρατία. Βλακοκρατία είμαστε.
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 12:51
Συμφωνώ.

Η έλλειψη σεβασμού της ισοτιμίας από την Εκκλησία και τους πιστούς της προς όλους τους υπόλοιπους, ζει και βασιλεύει απτόητη.

http://crispost.blogspot.com/2012/03/blog-post_01.html
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 12:54
Μεσαίωνας ρε διάολε!
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 13:00
πολυ ευστοχο αρθρο. οπως φαινεται οι "ταλιμπαν" δεν ευδοκιμουν μονο στο Αφγανισταν.
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 13:31
Και λάβετε υπόψη οτι στα Μεσόγεια-και στο Μαρκόπουλο-δεν υπάρχει αποχετευτικό σύστημα (έχουν γίνει άπειρες "μελέτες" τόσα χρόνια και φαγώθηκαν άπειρα €, εκεί δεν διαμαρτυρήθηκε κανείς κάτοικος), με αποτέλεσμα για να μην επιβαρύνονται με το άδειασμα του βόθρου οι "οικολόγοι" κάτοικοι, να τον αδειάζουν έξω στο δρόμο, εκεί που παίζουν τα παιδιά τους & περπατάνε οι γείτονες & οι ίδιοι (κατα τ΄αλλα τους ενοχλούν τα αδέσποτα που τα κάνουν στη φύση & τα φολιάζουν) Σλάλομ στα σκατούλια έχετε κάνει? ελάτε εδώ. Οι μυρωδιές ειδικά το καλοκαίρι? μη το συζητάτε. Οικολογία my ass!, το αποτεφρωτήριο τους βρώμισε!
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 13:56
Όσο το σύνταγμα μας είναι "Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος" και όχι στο όνομα του λαού, θα παρατηρούμε τέτοια θλιβερά γεγονότα.
Persona (non?) grata 7.3.2012 | 14:16
Το κακό είναι ότι στη σημερινή μορφή της Δημοκρατίας όποιος χειραγωγεί το Δήμο κάνει κουμάντο. Όταν η μάζα αποκτήσει την απαραίτητη παιδεία και σταματήσει να άγεται και να φέρεται από τον κάθε επιτήδειο μπορεί και να υπάρξει ελπίδα. Έχουμε ΠΟΛΥ δρόμο μπροστά μας…

Εξοργιστικό το «με πρόσχημα τα όποια οικονομικά οφέλη» που ρίχνει το ανάθεμα στους «άλλους».
Να θεωρήσουμε δηλαδή ότι η σημερινή «βιομηχανία της εκκλησίας» δεν έλαβε υπόψη τη ζημία που θα προκληθεί στην «τσέπη της» μετά τη δημιουργία αποτεφρωτηρίου νεκρών;;;
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 14:19
σ αυτον τον τοπο, δεν θα αλλαξει ποτε, τιποτα.
και γι αυτο θα ειμαστε υπευθυνοι ολοι εμεις, που τους ανεχομαστε και τους ψηφιζουμε.

avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2012 | 15:07
Προφανως συμφωνω. Διαφωνω βεβαια με τους χαρακτηρισμους οπως "μεσαιωνας, μεση ανατολη, αγιατολαχ, θεοκρατια κτλ κτλ". Δεν υπαρχει λογος να ειναι υπερβαλουμε για κατι για να καταδειξουμε την γελοιοτητα του. Ειναι ηδη αρκετη απο μονη της.

Η εκκλησια δε χρησιμοποιει την θεσμικη της εξουσια. Δε μπορει αλλωστε. Κανει κατι αλλο: lobbying. Οπως κανουν αλλωστε ολοι οι θεσμοι στον κοσμο για να αποκτησουν ή να συντηρησουν προνομια. Για να ειμαι ειλικρινης, περισσοτερο με εξοργιζει ο εν λογω δημος και οι δημοτικοι του συμβουλοι παρα η εκκλησια. Απο αυτους εχω απαιτησεις.

κατα συνεπεια προτεινω να δημιουργησουμε ενα αναλογο lobbying. πχ email στους δημοτικους συμβολους του Μαρκοπουλου που να λεει ευθεως οτι δε θα παρουν την ψηφο μας αν δεν γινει το αποτεφρωτηριο. Ειμαι σιγουρος οτι καποιος θα σκεφτει μια καλυτερη ιδεα.

Συνεχιζω να πιστευω οτι οι πολιτες που δεν επηρεαζονται απο την επισημη θρησκεια ειναι πολυ περισσοτεροι απο τους θρησκους. Απλα ενδιαφερονται λιγοτερο. Μπορει να αλλαξει αυτο. Για αρχη ας μαθουμε τα ονοματα αυτων που ψηφισαν κατα στον δημο Μαρκοπουλου.
avatar
Ανώνυμος/η 10.3.2012 | 00:38
Δεν υπαρχει λογος να ειναι υπερβαλουμε για κατι για να καταδειξουμε την γελοιοτητα του. Ειναι ηδη αρκετη απο μονη της.... Πολύ εύστοχο σχόλιο! Δεν είμαι από Μαρκόπουλο αλλά ελπίζω οι προτάσεις σου να γίνουν πράξεις.
12345