Στο ίντερνετ όλα είναι ψέματα

Online λιθοβολισμοί και χουντικοί βασανισμοί.
28.3.2012



ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΗ Η ΟΡΓΗ (ΚΑΙ) ONLINE, που δεν μας νοιάζει το συμβάν ή μια ψύχραιμη ανάγνωση. Θέλουμε κάπου να ξεσπάσουμε - και ποιο είναι καλύτερο μέρος από ένα ποστ με τη φωτογραφία μισητού προσώπου στο ασφαλές, ανώνυμο ίντερνετ;

 

Η αντανακλαστική αντιπάθειά μας ξεπετιέται στο πι και φι - όποιος δεν είναι (τώρα) μαζί μας είναι με τους άλλους. Κανένα μέτρο πια: ο Γαβράς μας κατέστρεψε όσο ο Τσουκάτος, ο Σαββόπουλος έβλαψε τον τόπο όσο κι ο Καραμανλής, ο Νίκος Δήμου ίσος κι όμοιος με τον Άκη Τσοχατζόπουλο, η Πόπη Τσαπανίδου το ίδιο καταστροφική με την Μπακογιάννη. Όλοι έχουν γίνει ένας πολτός, όποιος και να φανεί θα τ’ ακούσει. Αρκεί να μην πει αυτό που θέλουμε να ακούσουμε.

 

Ακόμα κι αν δεν μπορείς να σκεφτείς τίποτα αρνητικό για κάποιον, υπάρχει σίγουρα κάποιος εκεί έξω που θα το μοιραστεί με χαιρεκακία. Πρόσωπα που κανονικά θα έχαιραν σεβασμού, δημοσιογράφοι σοβαροί, ηθοποιοί καλοί, μουσικοί σεμνοί, άνθρωποι δημιουργικοί, έχουν γίνει απ’ το πουθενά ο μεγάλος μας εχθρός - ο σάκος του μποξ.

 

Το να γράψω για κάποιον στο μπλογκ ισοδυναμεί με το κρέμασμα της φωτογραφίας του σε δημόσια θέα και είναι σαν να μοιράζω βελάκια στους περαστικούς. Ποιος δεν θα θελήσει να ρίξει; Και αν γίνει μετριασμός και έλεγχος σχολίων, θα εξοργίσω όσους ήθελαν να πουν ότι ο τάδε -τον οποίο μπορεί να ψέγω απλώς για άκομψη δήλωσή του- τα άρπαξε από τα υπουργεία ή βασανίζει γατάκια. Προσπαθώ να δείξω αυτοσυγκράτηση, όμως είναι βέβαιο: η ευγένεια δεν πουλάει πια. Κι αν δεν προσφέρεις εσύ το αίμα, αν δεν λιθοβολήσεις εσύ, θα αναλάβουν να το κάνουν οι ανώνυμοι στη θέση σου.

 

Στα σχόλια συνέντευξης του Σαββόπουλου (αγαπημένος μου κι ας μη συμφωνώ πάντα μαζί του) πιάστηκα στα εικονικά χέρια με ανώνυμο που αμφισβητούσε τον βασανισμό του επί χούντας. Θα μπορούσε να είχε χρησιμοποιήσει κι ένα άλλο σύγχρονο μάντρα: «Δεν έχει σημασία τι έκανε τότε, το μόνο που μετράει είναι το τώρα. Αν κάποιος δεν λέει τώρα αυτά που θέλω, όποια προσφορά του θεωρείται πλέον άκυρη. Άρα κρεμάλα».

 

Κι όμως, αρχικά έγραψε: «Τι μας λες, ρε φίλε; Πότε μπήκε φυλακή ο Σαββόπουλος επί χούντας; Πάτε να μας τρελάνετε, δηλαδή;». Θεώρησα δεοντολογικό να του πω πως στα κρατητήρια της ΕΑΤ ΕΣΑ γράφτηκαν διάφορα τραγούδια και, φυσικά, η «Δημοσθένους Λέξις» («Σαν βγω απ’ αυτήν τη φυλακή»).

 

Φυσικά, δεν με πίστεψε – άλλωστε, στο Ίντερνετ Όλα (όσα δεν μας συμφέρουν) Είναι Ψέματα. Έδωσα στοιχεία. Και απάντησε κάτι σαν «Δεν έχει σημασία τι έκανε τότε, αφού τώρα κάνει άλλα. Και τι, μπαίνει δηλαδή στο απυρόβλητο, επειδή επί χούντας φυλακίστηκε;» (Είτε στο απυρόβλητο είτε θα κατασυκοφαντείται. Μέση λύση δεν υπάρχει!)

 

Τώρα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε συζήτηση στο ίντερνετ και όχι ανελέητο κράξιμο. (Ισχύει και για μένα.) Και όσο κι αν, λόγω του φόβου της κατηγορίας για λογοκρισία, άφησα να γίνουν τα σχόλια χώρος εκτόνωσης και μίσους, δεν μασάω πια με τη δικαιολογία «Μου έκοψαν τον μισθό, έχω κάθε δικαίωμα ν’ αδειάσω τον βόθρο στους υπόλοιπους».

 

Και ίσως σύντομα στα σχόλια θα λέμε με τι πραγματικά διαφωνούμε, χωρίς αυτοσχέδιες (αν και διασκεδαστικές) ψευτιές ή θεωρίες συνωμοσίας. Στην τελική, οι εικοτολογίες είναι αυτές που χαλάνε την πιάτσα του ίντερνετ και προκαλούν εξοργιστικές γενικεύσεις, σαν αυτή του τίτλου του άρθρου μου...

 

 

 

*Δείτε επίσης: ΤΑ ΜΙΚΡΟΠΡΑΓΜΑΤΑ. 




32 Σχόλια
12
avatar
Ανώνυμος/η 28.3.2012 | 23:27
Νομιζα οτι διαθετετε οξυδερκεια...
εκανα λαθος...
Νομιζα οτι ο πλουραλισμος που διακρινει τα αρθρα σας,προυποθετει κουλτουρα....
Μαλλον εκανα παλι λαθος...
Ευκολος στοχος η στηλιτευση της βωμολοχιας....
Άρης Δημοκίδης 28.3.2012 | 23:42
Νομίζατε ότι διέθετα οξυδέρκεια, αλλά τελικά από ένα άρθρο που στηλιτεύει τη συκοφαντία και τα ανώνυμα ΨΕΥΔΗ και τις βρώμικες θεωρίες συνωμοσίας, εσείς καταλάβατε ότι στηλιτεύω τη "βωμολοχία".

Μήπως να το ξαναδιαβάζατε;

:)
avatar
Ανώνυμος/η 28.3.2012 | 23:52
Δεν νομιζω οτι χρειαζεται να ξαναδιαβασει κανεις ενα αρθρο αποκαταστασης του ονοματος ενος συνθετη,καλλιτεχνη...
Αυτο ειναι δικη σας δουλεια,κωδικοι που αφορουν τους επαγγελατιες του χωρου σας...
Δεν με αφορουν,δεν ανηκω σ αυτον το χωρο,δεν εχω να κερδισω τιποτε απολυτως .....
Καλη σταδιοδρομια....
avatar
faethie 13.7.2012 | 01:24
Έλεος, μη πει κανείς καλή κουβέντα για άνθρωπο, κατευθείαν "συμφέροντα" και γλύψιμο... ό,τι να ναι είμαστε. (Και να φανταστείς οτι ούτε εμένα με βρίσκει σύμφωνο η τωρινή πορεία του Σαββόπουλου, αλλά παρόλα αυτά κάτι τέτοιες αντιμετωπίσεις με εξοργίζουν!)
Ναι, θα του φτιάξει του Δαμοκίδη ο Σαββόπουλος τη σταδιοδρομία επειδή υπερασπίστηκε το γεγονός οτι φυλακίστικε επι χούντας... Ουάου τα συμφέροντα και τα διαπλεκόμενα πάνε σύννεφο!
Άθελά σας επιβεβαιώνετε λέξη προς λέξη το παραπάνω κείμενο, αλλά δεν περιμένω να το αντιληφθήτε...
(faethie, εις αναμονή δημιουργίας καριέρας απο Δαμοκίδη και Σαββόπουλο επειδή τους υπερασπίστηκα)
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 01:38
...η ευγένεια δεν πουλάει πια. Κι αν δεν προσφέρεις εσύ το αίμα, αν δεν λιθοβολήσεις εσύ, θα αναλάβουν να το κάνουν οι ανώνυμοι στη θέση σου... Τώρα περισσότερο από ποτέ χρειαζόμαστε συζήτηση στο ίντερνετ και όχι ανελέητο κράξιμο...

μεγάλες αλήθειες Άρη
τον διάλογο και την ενδοσκόπηση
δεν τα διδάσκουν σ'αυτήν τη χώρα

avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 03:18
...καλά τώρα υπερασπίζεσαι τον Σαββόπουλο? που 30 χρόνια πουλάει μεγαλοαστική κουλτούρα με μούσι και παραμύθια αντίστασης στα σαλόνια των βορείων προαστείων που των φιλοξενούν από τοτε που έπεσε η χούντα μέχρι σήμερα? ...που αν τον πετύχεις το τύπο στον δρόμο κατά τύχη μοιάζει με μεγαλοαστό [...] με μούρη και ύφος ιδιοκτήτη τάνκερ και πετρελαιοπηγές στην Αραβία? Και δεν έχεις ακόμα καταλάβει γιατί ο κόσμος βρίζει εξίσου όλους αυτούς τους καραγκιόζηδες που αναφέρεις εν συνόλω? Μα είναι απλό και βάλτο καλά στο μυαλό σου. Ο αστικός πολιτισμός καταρρέει μωρό μου (and I feel fine), χάνει το πλειοψηφικό του καθεστώς που εξέθρεψε ενάμιση αιώνα ένα σωρό φλώρους γλύφτες των λεφτάδων, καραγκιόζηδες διάφορους τραγουδιστές αδιάφορους και καλλιτέχνες, σκηνοθέτες, γραφιάδες παραφυλάδων και φύλακες παραφυάδων με ύφος "ευγένειας, καλοπρέπειας και ρομαντικής παρλαπίπας" και μαζί του καταρέουν και οι γελοίες και οι σοβαρές περσόνες του και όλες οι νομιμότητες, τα όρια και οι καλοί του τρόποι! Είναι μάλλον επειδή όλοι αυτοί μαζί.... "μαζί τα φάγανε...". Άσε που υπάρχουν στο υπόγειο κρυμένες στην αφάνεια δυο γενιές ολόκληρες που θέλουν να τους φάνε ζωντανούς όλους αυτούς τους βλάκες και να βγουν στην επιφάνεια να δουν πως μοιάζουν τα φώτα της ελεύθερης πόλης....(αλλά αυτό είναι μια άλλη κουβέντα...)
avatar
Ανώνυμος/η 30.3.2012 | 14:59
"Ο αστικός πολιτισμός καταρρέει μωρό μου"....

...ναι, και καταφθάνει ο πολιτισμός της μούτζας, του γιαουρτιού και του όχι σε όλα (εκτός από αυτά που μας ανήκουν).

I don't feel fine...
avatar
faethie 13.7.2012 | 01:30
Καλό είναι να κριτικάρουμε και να αναγνωρισζουμε κακώς κείμενα σε ανθρώπους και καλλιτέχνες - φυσικά και στο Σαββόπουλο. Αυτό όμως δε σημαίνει οτι εκμηδενίζουμε το όποιο έργο και πορεία τους εως τώρα.
Το ότι έχει (επιεικώς) ξεπωραθεί ο Σαββόπουλος εδώ και μια δεκαετία τουλάχιστον το πιστεύω κι εγώ, ειδικά απο τότε που βγήκε και τραγούδαγε τα "Πρώτη του 2000" στο "πάρτυ" για την αλλαγή της χιλιετίας του Δήμου Αθηναίων προσωπικά τον ξέγραψα. Αυτό δεν σημαίνει οτι δεν αναγνωρίζω την πορεία του ως καλλιτέχνη εως τότε και ειδικά μέχρι την δεκατία του 90, ή οτι έχει γράψει τραγούδια που ακόμη και σήμερα με ανατριχιάζουν και μου φαντάζουν επίκαιρα. "Φλώροι γλύφτες των λεφτάδων" δεν είναι οι πάντες, ή τουλάχιστον δεν ήταν πάντα.
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 10:45
Απλά υπερασπίζεται μια κάποια αντικειμενικότητα.
Ζούμε σε καιρούς μεγάλης υπερβολής εκατέρωθεν.
Η κατάρρευση αυτού που μας εξέθρεψε είναι δεδομένη, όμως καταρρέοντας μας παρασέρνει όλους
Η αντίσταση απαιτεί δράση με καθαρό νου
Αλλιώς, είναι απλά εκτόνωση
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 16:35
Στη χώρα που όλα κρίνονται με τη λογική άσπρο-μαύρο
χαίρομαι που υπάρχουν άνθρωποι με τέτοιες απόψεις.
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 13:04
Δε έχετε άδικο σε αυτά που λέτε. Όμως υπάρχει και η περίπτωση να ακυρώνει κάποιος μόνος του το παρελθόν του. Με τέτοιο τρόπο μάλιστα που να φαντάζει φανταστικό το όποιος γεγονός του συνέβη στο παρελθόν. Σαν άνθρωποι κρινόμαστε από το σύνολο των πράξεων, των λόγων και της ζωής μας. Και τα στερνά τιμούν τα πρώτα...
σαν τεχνίτες, καλλιτέχνες, επιστήμονες ή ό.τι άλλο, κρινόμαστε μόνο από το έργο μας. Διαμάντια τραγούδια δεν σημαίνει ότι δημιουργήθηκαν από διαμάντι άνθρωπο...
avatar
faethie 13.7.2012 | 01:33
Όντως, και συμφωνώ απόλυτα. Αλλά ακριβώς επειδή κρινόμαστε απο το ΣΥΝΟΛΟ του έργου μας, θεωρώ σωστό τον Άρη που υπερασπίστηκε το γεγονός οτι ο Σαββόπουλος μπήκε φυλακή επί Χούντας. Πέραν του οτι ανέφερε οτι τον εκτιμά -κι αυτό μέσα σε παρένθεση- ο Δαμοκίδης δεν επιχείρησε να "γλύψει" ή να ωραιοποιήσει" τον Σαββόπουλο, την λασπολογία κριτικάρει. Νομίζω -ελπίζω- να μπορούμε να καταλάβουμε όλοι τη διαφορά...
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 13:47
Μόνο μια ερώτηση...Γιατί κλείσατε τα σχόλια στο κείμενο για την κυρία Δημάρχου..???Μερικά ήταν τόσο πετυχημένα!
Άρης Δημοκίδης 29.3.2012 | 15:41
Όλα ήταν πετυχημένα, αλλά θα μας έκανε μήνυση τελικά και αναγκαστήκαμε :(
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 16:19
Όντως επικοινώνησε και είπε οτι θα κάνει μήνυση;
avatar
Ανώνυμος/η 30.3.2012 | 13:29
Κρίμα...Η σάτιρά μας μάλλον δεν θα ήταν και τόσο Αριστοφανικοί για τα γούστα της....
Άρης Δημοκίδης 30.3.2012 | 14:06
Έλα ντε!
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 15:35
Άρη το πρόβλημα στην πραγματικότητα δεν είναι ιντερνετικό. Είναι θέμα παιδείας, και με το "παιδεία" δεν εννοώ τις γλυκερές γραφικότητες που μας λέγαν οι παππούδες μας περί σεβασμού και ευγένειας.

Είναι θέμα παιδείας γιατί αποδεικνύεται συνεχώς τη δυσκολία των περισσότερων συνανθρώπων μας να κατανοήσουν έννοιες και απλά νοήματα. Αδυναμία να διαβάσουν ένα κείμενο 10 σειρών και να αντιληφθούν το νόημά του, ανεξάρτητα από το αν συμφωνούν μαζί του ή όχι.

Όπως ακριβώς συμβαίνει κι εδώ: αυτό που γράφεις, εκτός από ξεκάθαρο και κατανοητό θα έπρεπε να είναι και λίγο αυτονόητο για την συμπεριφορά μας σε έναν "δημόσιο" διάλογο, για την κριτική σκέψη και την επιχειρηματολογία εν γένει. Κι όμως, κάποιος το διάβασε και κατάλαβε πως στηλιτεύεις την ...βωμολοχία. Ένας άλλος αγνόησε παντελώς την κεντρική ιδέα και θεώρησε πως γράφεις αγιογραφία του Σαββόπουλου και όπου να ΄ναι όλο και κάποιος θα πεταχτεί να "ερμηνεύσει" σκοτεινά συμφέροντα πίσω από τις λέξεις....

Με λίγα λόγια, θυμάστε στο δημοτικό που η δασκάλα μας έβαζε να διαβάσουμε ένα κείμενο και να γράψουμε μια περίληψη σε μια παράγραφο, και κάποιοι έγραφαν πως πέρασαν το Σαββατοκύριακο;; Πάνω κάτω αυτό...
Άρης Δημοκίδης 29.3.2012 | 15:42
Είναι αλήθεια ότι δε χρειάζεται να γράψεις κάποιο άρθρο, έτσι κι αλλιώς πολλοί δεν θα το διαβάσουν καν.

Θα δουν μόνο τις λέξεις-κλειδιά, πχ. Σαββόπουλος και θα σχολιάσουν αυτά που θα έλεγαν ό,τι και να έγραφε το άρθρο που μόλις "διάβασαν"

:)
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 16:07
Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο
avatar
Ανώνυμος/η 29.3.2012 | 16:16
Bravo Ari
12
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια