Οι ευρωπαϊστές και ο γέρων Παϊσιος

Όσοι μάς έκαναν μια κομπλεξική επαρχία του σύγχρονου κόσμου, προσπαθούν τώρα να αποδείξουν ότι είναι ευρωπαιστές
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΞΕΒΑΝΗ
23.5.2012

Στις εσχατολογικές προφητείες που κάνουν τον γύρο του διαδικτύου και δεν κυκλοφορούν πια μαζί με τη Σύνοψη και τους Βίους Αγίων από γιαγιά σε γιαγιά, θα μας συμβεί μεγάλο κακό. Τα σημάδια του θα εμφανιστούν κάποια στιγμή έντονα, αλλά επειδή δεν θα τα καταλάβουμε, θα πέσουμε στον γκρεμό που οδηγεί πάντα η αμαρτία. Μετά πάλι κάτι θα γίνει κι εμείς, μόνοι ανάμεσα σε πολλούς, ο περιούσιος λαός, ο κάπου-κάπου αμαρτωλός, θα ανακάμψουμε.

Το καλό με τις εσχατολογικές προβλέψεις είναι πως πάντα υπάρχει τρόπος να επιβεβαιώνονται. Πάντα θα συμβαίνει κάποιο κακό και οι προφήτες θα παίρνουν πιστοποίηση ενορατικότητας, προδιαγράφοντας το φοβιστικό μέγεθός του. Κανένας προφήτης δεν θα διακινδυνεύσει να προβλέψει αριθμούς του τζόκερ. Μπορεί απλώς να επιβεβαιώνεται, μιλώντας για τα χειρότερα που έτσι κι αλλιώς συμβαίνουν στον κόσμο.

Όσο πλησιάζουμε προς τις εκλογές θα πληθαίνουν οι γέροντες Παΐσιοι της πολιτικής. Που προβλέπουν ένα ζοφερό μέλλον, αλλά θα αποφεύγουν, όπως ο διάολος το λιβάνι, να μιλάνε για το παρελθόν. Το παρελθόν είναι καταγεγραμμένο και περιέχει όλα τα στοιχεία της αποδεικτικής διαδικασίας. Ποιος έκανε τι και πότε. Αντιθέτως, το μέλλον έχει την αοριστία που μπορεί να χωρέσει από υποσχέσεις έως σενάρια καταστροφής.

Σύμφωνα με τους γέροντες Παΐσιους, που εκτός από υποψηφιότητα για προφήτες έχουν  για βουλευτές, η Ελλάδα κινδυνεύει να χάσει τον ευρωπαϊκό της προσανατολισμό και να βρεθεί εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, αφού εκνευρίσει αφάνταστα τον προτεσταντικό, τιμωρητικό χαρακτήρα της Μέρκελ.

Όταν το 2008 ξεκίνησε η παγκόσμια οικονομική κρίση, κανένας δεν περίμενε πως κάποια απλήρωτα στεγαστικά δάνεια στη Φλόριντα θ’ απειλούσαν να γκρεμίσουν όλο το οικονομικό οικοδόμημα της Γουόλ Στριτ και του Σίτι. Η συνοχή και η εξάρτηση των τραπεζών δουλεύει μια χαρά στην παγκοσμιοποιημένη ευρυθμία, αλλά γίνεται ντόμινο όταν πάει κάτι στραβά. Αν όλο αυτό συνέβη με στεγαστικά δάνεια, σκεφθείτε τι θα γίνει, αν στη θέση τους μπει μια χώρα, όπως η Ελλάδα. Και τι θα σημαίνει παραπέρα σε πολιτικό επίπεδο για το όραμα της «Ενωμένης Ευρώπης».

Η Γερμανία κερδίζει μια χαρά την περίοδο της κρίσης, την ώρα που οι άτακτες χώρες του Νότου ρίχνονται στην πυρά των μνημονίων, με διαφορετικό επιχείρημα η καθεμία. Αλλά, περιέργως, με ίδια συνταγή και ίδιο μνημόνιο. Αν ρωτήσεις γιατί η Ισπανία, που δεν έχει έλλειμμα όπως η Ελλάδα, είναι σε κρίση, θα σου πουν λόγω της φούσκα του real estate. Αν ξαναρωτήσεις γιατί η Ιρλανδία, που ήταν υπόδειγμα δημοσιονομικής τάξης, στον αντίποδα της ατίθασης Ελλάδας, καταρρέει, θα σου πουν κάτι άλλο. Η θεραπεία, όμως, είναι η ίδια. Λιτότητα.

Όλα αυτά που μπορεί να συμβούν είναι τόσο πολύπλοκα και τόσο μη προβλέψιμα, που η επιχειρηματολογία της οικονομικής Αποκάλυψης που έρχεται μοιάζει περισσότερο με το άγχος απατεώνα παπά που κλέβει το παγκάρι, φοβίζοντας με τα κακά του κόσμου. Τους άλλους, βέβαια.

Τα τηλεοπτικά πάνελ έχουν γεμίσει με ρήτορες της σωτηρίας. Σιγά μη δεν μας έσωζαν. Προφήτες του μελλοντικού κινδύνου. Αυτοαποκαλούνται «ευρωπαϊστές». Οι άλλοι είναι «δραχμολάγνοι» και οπαδοί της «απομόνωσης». Η εξήγηση του ποιος είναι τι και -περισσότερο-πόσο δίκιο έχει δεν μπορεί να αναλυθεί στα λίγα λεπτά αγωνίας της Όλγας Τρέμη.

Οι «ευρωπαϊστές» των τηλεπαραθύρων, όμως, έχουν παρελθόν. Είναι ευρωπαϊστές αυτοί που δημιούργησαν ένα κράτος γραφειοκρατίας, αναξιοκρατίας, πελατειακών σχέσεων; Που δεν αισθάνθηκαν την ανάγκη του εκσυγχρονισμού που θα χτυπούσε τη διαφθορά, που θα απέτρεπε τη λειτουργία της κοινωνίας με όρους συμμορίας και θα απαγόρευε στα εκλεκτά της μέλη να παίρνουν μίζες; Είναι ευρωπαϊστές αυτοί που ασκούσαν πολιτική με όρους δεκαετίας ’60 και πολιτεύονταν με κομπορρημοσύνη και ψέματα βλαχοδήμαρχου; Είναι ευρωπαϊστές όσοι έκαναν όλη τη χώρα, αντί για ευρωπαϊκή χώρα που παράγει, μια κομπλεξική επαρχία του σύγχρονου κόσμου; Μάλλον όχι. Ευρωπαϊστής δεν είναι αυτός που κλίνει τη λέξη Ευρώπη σε όλες τις πτώσεις ή δημιουργεί φαντάσματα για να φαντάζει απειλητική. Ευρώπη δεν είναι μόνο η Μέρκελ, ούτε μόνο οι γυαλιστεροί πύργοι της Bundesbank και των τραπεζών. Η Ευρώπη είναι πολιτισμός, κοινωνικά κινήματα, οι βασικές αρχές του Δικαίου που θεμελίωσαν τον σύγχρονο κόσμο. Ούτε μπορεί να παραπαίει ανάμεσα στους άστεγους της Αθήνας και τις εξαγωγές των Μερσεντές.

Όποιος θέλει αυτή την Ευρώπη πρέπει να την υποστηρίξει, πριν τα σχέδια μιας ελίτ την καταστρέψουν. Και πρέπει να ζητήσει την πραγματική ενοποίηση και όχι την εικονική με ένα κοινό νόμισμα, όπως το ευρώ, που δεν ανταποκρίνεται σε καμιά οικονομική και πολιτική πραγματικότητα. Επίσης, πρέπει να την προσδιορίσει ως Ευρώπη του κοινωνικού κράτους και των δικαιωμάτων όσων την κατοικούν.

Η Ευρώπη δεν έχει ανάγκη από προφητείες για το τέλος του κόσμου αλλά από όραμα. Πολύ περισσότερο η Ελλάδα. Μέσα στη μιζέρια που γίνεται το καλύτερο εργαλείο χειραγώγησης πρέπει να αναπτυχθεί μια οραματική Ελλάδα που θα βάλει κανόνες, αλλά και όρους. Και δεν εννοώ, βέβαια, όρους δανείων.

62 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 13:14
Ηταν ανάγκη να γράψεις όλο αυτό το σεντόνι για να μας πεις να ψηφίσουμε Τσίπρα?
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:10
NΑΙ
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:04
είναι απλά γελοίο το σχόλιο σου. κοίτα για να είσαι δίκαιος να σχολιάσεις και το Δήμου για το Μάνο, τον Μανδραβέλη για το πασοκ κοκ. αλλιώς σταμάτα να ασχολείσαι με την πολιτική αρθρογραφία
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:44
Καποιου του δέιχναν το φεγγάρι κι αυτός έβλεπε το δάχτυλο...
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 14:25
Η χολή περισσεύει και σπεύσει να σχολιάσει πρώτη...
avatar
Ανώνυμος/η 5.6.2012 | 15:33
a*c=b/a.αν a=c/b να δειχθει οτι c^2*a=1
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 13:56
ΜΠΡΑΒΟ ΡΕ ΚΩΣΤΑΚΗ!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 14:16
πες τα ρε ανθρωπε. κοινή λογική και αξιοπρέπεια.
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 15:19
Σωστά τα λέτε αλλά κατά το ήμιση. Αυτοί που υπονοείτε (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Τρέμη, κτλ) είναι Ευρωπαϊστές "κατ' όνομα". Οι άλλοι όμως (π.χ. Τσίπρας, Καμμένος) είναι καθαρά αντι-Ευρωπαϊστές. Άρα το δίλλημμα που έχουμε είναι να διαλέξουμε αν είμαστε με τους "κατ' όνομα" ευρωπαϊστές ή τους καθαρά αντι-Ευρωπαϊστές. Αδιέξοδο μεν αλλά δυστυχώς δίλλημα.
Τέλος, είναι τουλάχιστον υποκριτικό η κριτική για τα "στραβά" της Ευρώπης (π.χ. κακή αρχιτεκτονική του Euro, κυριαρχία των αγορών, κτλ) να γίνεται τώρα που "τελειώσαν" τα δίφραγκα από τα πακέτα Ντελόρ και τα δάνεια. Που ήμαστε/ήσαστε τόσα χρόνια?
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:24
Η ΝΔ -ΠΑΣΟΚ είναι μνημονιοκάπηλοι-σικέ ευρωπαιστές που προκάλεσαν όλο το κακό και ανίκανοι ακόμα και το μνημόνιο να τους εμπιστευτείς, οι άλλοι είναι αντι-ευρωπαιστές της τρέχουσας έννοιας, αλλά ευρωπαιστές του μέλλοντος.
Όταν ο Δαυίδ πολεμάει τον Γολιάθ, στοχεύει στο μέτωπο!
Είμαι πάντα με τον Δαυίδ, γιατί είναι ασθενέστερος αλλά εξυπνότερος και πιο θαραλλέος. Ασε που από την άλλη θα έβγαινα χαμένος...
Ο τολμών νικά!
Βαρέθηκα τις τεχνοκρατίστικες αποστειρωμένες μούρες τους να μου κουνάν το δάχτυλο, να με περνάνε για χαζό, να θέλουν να μου μεταδώσουν τρόμο και αγωνία για το μέλλον, να μου ζητάνε να πουλήσω το δικό μου όραμα για την ζωή και να με νουθετούν να απομονωθώ πολιτικά.
Απέναντί τους, δεν θέλω να έχουν τον Τσίπρα, αλλά εμένα!
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 13:46
Ν' αγιάσει το στόμα σου!!!!
avatar
Ανώνυμος/η 27.5.2012 | 01:43
Καμία υποχρέωση δεν έχουμε να υποκύψουμε σ'αυτό το αδιέξοδο δίλλημα. Κοιτάχτε και λίγο παρά πέρα...
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 16:49
"Αν όλο αυτό συνέβη με στεγαστικά δάνεια, σκεφθείτε τι θα γίνει, αν στη θέση τους μπει μια χώρα, όπως η Ελλάδα. Και τι θα σημαίνει παραπέρα σε πολιτικό επίπεδο για το όραμα της «Ενωμένης Ευρώπης»."

Ζωστήτε κ μ' άλλα εκρηκτικά, παλικάρια! Θα το πουλήσουμε ακριβά το τομάρι μας!

Τίποτα, τίποτα δε μας σταματά!
Τα δάνεια θα παίρνουμε με τον τσαμπουκά!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:00
Δέχομαι απόλυτα την ανάλυση τόσο την παγκοσμιότητα του ελληνικού προβλήματος όσο και το κέρδος των Γερμανών από την υφιστάμενη κατάσταση. Αυτό όμως δεν αλλάζει το γργονός ότι η ελληνική οικονομία έχει στρεβλώσεις δεκαετιών. Τρέφονταν όλα αυτά τα χρόνια αποκλειστικά από το δημόσιο κι αυτό με τη σειρά του από το δανεισμό. Δεν είναι τυχαίο ότι οι μόνες εταιρείες που άνθισαν ήταν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ, όσες ασχολήθηκαν με τα δημόσια έργα. Ενώ η μεσαία τάξη κατακλύστηκε από νεόπλουτους, αμόρφωτους, τσιφλικαδο-φασιστο-συνδικαλιστές, που μόστραραν τον παράνομο πλουτισμό τους σε καφέ-μπαρ και πίστες. Ασφαλώς και για τα φαινόμενα ευθύνονται ΠΑΣΟΚ πρωτίστως και ΝΔ δευτερευόντος (ανάλογα με το χρόνο διακυβέρνησης του καθενός). Ευθύνονται όμως και όλοι οι υπόλοιποι που όταν αχνοακούστηκαν φωνές περιστολής του πελατειακού κράτους, έσπευσαν να τις καταπνίξουν κλείνοντας δρόμους - πεζοδρόμια - λιμάνια. Είναι λοιπόν θεμιτό να μην εμπιστεύεται κάποιος ΠΑΣΟΚ-ΝΔ (ιδιαίτερα όταν εκπροσωπούνται ακόμα από πρόσωπα ταυτισμένα με το παρελθόν), αρκεί να μη μας οδηγεί αυτό σε μία επιλογή που θα τους αντικαταστήσει με ακόμα περισσότερο κράτος, ακόμα περισσότερους αργόμισθους συνδικαλιστές.
Στην τελική αν πιστεύουμε ότι ο καπιταλισμός νοσεί, δε σημαίνει ότι θα τον αντικαταστήσουμε με ένα σοβιετικό σύστημα για το οποίο ξέρουμε σίγουρα που οδηγεί. Ας βρούμε κάτι άλλο. Μέχρι τότε όμως ας βρούμε θεραπεία για το μόνο σύστημα που ακόμα είναι ζωντανό.
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:05
simfwnw apolitws mazi sou..
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:35
Σωστά, σε γενικές γραμμές.
Πρέπει να τονιστεί όμως, οτι η ενδεχόμενη απόλυση χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων, δεν εξασφαλίζει σε καμία περίπτωση την κατάργηση της αλληλεξάρτησης ιδιωτικής επιχειρηματικότητας και δημοσίου (και την καταπολέμηση της διαφθοράς).
Δυστυχώς, όλο αυτό το σαθρό οικοδόμημα στηρίζεται στις υπάρχουσες κοινωνικοπολιτικές δομές (πολιτικό κατεστημένο, μμε, μεγαλοεπιχειρηματίες, συνδικαλιστές). Με αυτό πρέπει να τελειώνουμε.
Όποιος δεν συμφωνεί, μπορεί να συνεχίσει να αναλώνεται σε ψευτοδιλλήματα τύπου Ευρώ-Δραχμή, Νεοφιλελευθερισμός-Σταλινισμός κτλ.
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 20:29
"Ευθύνονται όμως και όλοι οι υπόλοιποι που όταν αχνοακούστηκαν φωνές περιστολής του πελατειακού κράτους, έσπευσαν να τις καταπνίξουν κλείνοντας δρόμους - πεζοδρόμια - λιμάνια."

Οι φωνες περιστολης του πελατειακου κρατους ηταν οι μαζικες απολυσεις αφου πρωτα τους διορισαν για να κατσουν στις καρεκλες και να εξυπηρετησουν τα συμφεροντα των τραπεζων??

"ιδιαίτερα όταν εκπροσωπούνται ακόμα από πρόσωπα ταυτισμένα με το παρελθόν" Ειναι ανοησια να πιστευει καποιος ακομη πως το προβλημα ειναι θεμα προσωπων. Αυτο θελουν να μας κανουν να πιστευουμε για να αλλαζουν τα προσωπα και να συνεχισουν τα βρωμικα παιχνιδια τους σε βαρος του κοσμου. Το προβλημα ειναι η πολιτικη που ακολουθειται και το συστημα που αυτη υπηρετει.

"Στην τελική αν πιστεύουμε ότι ο καπιταλισμός νοσεί, δε σημαίνει ότι θα τον αντικαταστήσουμε με ένα σοβιετικό σύστημα για το οποίο ξέρουμε σίγουρα που οδηγεί". Το οτι η Οκτωβριανη επανασταση απετυχε και οδηγησε στον κρατικο καπιταλισμο αντι στο σοσιαλισμο δε σημαινει οτι αυτο θα συμβαινει παντα. Η ιστορια υπαρχει για να μας διδασκει και η Αριστερα ειχε πολλα χρονια να κανει της αναλυσεις, την αυτοκριτικη της και να σκεφτει.

"Μέχρι τότε όμως ας βρούμε θεραπεία για το μόνο σύστημα που ακόμα είναι ζωντανό." Δεν υπαρχει θεραπεια μεσα στον καπιταλισμο, μην καλλιεργειτε αυταπατες. Ο καπιταλισμος ειναι το συστημα που επεβαλε μια παγκοσμια ολιγαρχια για να εκμεταλλευεται ολο τον υπολοιπο κοσμο. Το "Σοσιαλισμος ή βαρβαροτητα" ειναι πιο επικαιρο απο ποτε.


avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:11
Με άλλα λόγια πρέπει να αγωνιστούμε για την Ευρώπη των Πολιτών που οραματιζόμασταν τη δεκαετία του 1990 και όχι την Ευρώπη των Εθνών και των Τραπεζιτών!!!!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:25
των Τόπων και των Επαγγελματιών
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:20
Αυτό είναι και το βασικό λάθος του Τσίπρα. Επικεντρώνεται σε μια ανούσια αντιπαράθεση περί μνημονίου και εθνικών νομισμάτων, απέναντι σε δυνάμεις του κατεστημένου με phd στη διαστρέβλωση της πραγματικότητας.
Θα έπρεπε - και θα αρκούσε ίσως - να φωνάζουν με όλη τους τη δύναμη και να απαιτούν: δικαιοσύνη, ισότητα, ελευθερία.
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:58
και η απάντησ σε αυτό θα ήταν: αυτά δεν τρώγονται. Επίσης δεν επικεντρώνεται ο ΣΥΡΙΖΑ σε αυτήν την αντιπαράθεση, είναι μία αντιπαράθεση που την δημιούργησαν οι άλλες πολιτικές δυνάμεις με τους εξαιρετικούς χειρισμούς τους και το κάνουν και θέμα τώρα που μία πολιτική δύναμη διαφωνεί! Έλεος! (εντωμεταξύ κάπου στα Κέυμαν το ελληνικό δημόσιο πλήρωσε γύρω στα 340 εκ. ευρώ σε έναν πολυεκατομμυριούχο)....
avatar
Ανώνυμος/η 26.5.2012 | 16:42
ειδικα αυτα τα εκατομμυρια προοριζονταν για την εξοφληση των φαρμακων ολων των Ελληνων με αποτελεσμα να πτωχευσουν χιλιαδες φαρμακεια και να γυρισει η χωρα το υγειονομικο ρολοι 60 χρονια πισω οταν ολοι πληρωναν τα φαρμακα γιατι δεν υπηρχε κοινωνικη ασφαλιση .
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:35
και δημοκρατία φίλε!
avatar
Koutas Panagiotis 23.5.2012 | 17:21
χωρις ηγετες δεν υπαρχει οραμα.οτι οι πολιτες της χωρας Ελλαδα δνε θελουν να ξεβολευτουν και να κανουν μια αυτοκριτικη θα τους κρατησει μακρυα απο οποια εξελιξη θα γινει παγκοσμια.την πατησαμε σχεδον ολοι απο τα δανεια αλλα η λυση δνε εινια και αλλα δανεια.χρειαζεται σχεδιο και σχεδιο δεν δινει κανεις
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 17:51
Και ο γνήσιος ευρωπαιστής κύριε Βαξεβάνη είναι αυτός που απειλεί 400 εκατομμύρια συνανθρώπους μας ότι αν φύγει η Ελλάδα από το ευρώ θα γίνουν όλα "στάχτη". Πάνω από όλα ο Άνθρωπος έτσι..??
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:06
Προφανώς η Αριστερά, που ποτέ δεν έκανε πορεία για τα ζητήματα διαφθοράς ή οικονομικής παραγωγής (στην ατζέντα ήταν κυρίως τα κρατικά χρήματα, βλέπετε), έρχεται τώρα να μιλήσει για τους υπόλοιπους! Πάντοτε οι άλλοι φταίνε, αλλά αυτοί που θέλουν το Ελληνικό Πανεπιστήμιο να μην αλλάξει ΚΑΘΟΛΟΥ (πλήν των χρημάτων που διαχειρίζονται χωρίς να δίνουν λογαριασμό οι Πρυτάνεις), δεν φταίνε σε τίποτα!

Και μην ακούσω κανένα κλαψούρισμα "φταίμε και μείς, αλλά οι άλλοι φταίνε περισσότερο"! Όσο το χρήμα έρρεε, γραμμένη την είχατε την διαφθορά!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 22:15
H Αριστερά δίνει αγώνα για τα κοινωνικά δικαιώματα και ενάντια στη διαφθορά εδώ και χρόνια, όχι μόνο στα πληκτρολόγια αλλά και στο δρόμο. Κατέβηκες ποτε σου να διαμαρτυρηθείς για ότι επέβαλλαν στη ζωή σου βίαια? Αν ναι, είδες πολύ κόσμο από πασοκνδ δίπλα σου? Μάλλον ζεις αλλού...
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 02:57
Ε μα κοίτα... δεν χρειαζόταν... έφτανε το ψηφουλάκι. Εκεί τελείωνε και η πολιτική...και εκεί κάπου μας τελείωσε γενικά!



ΤΝΚΣ
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 21:12
Χωρίς αμφιβολία τα δύο μεγάλα κόμματα ήταν οι οργανωτές του πελατειακού κράτους και κύρια υπεύθυνοι για τη σημερινή κατάσταση της χώρας. Αλλά και ΟΛΑ τα άλλα κόμματα, όπου και όταν είχαν τη νομή κάποιας εξουσίας (στην συγκυβέρνηση, στην τοπική και νομαρχιακή αυτοδιοίκηση, στα συνδικάτα, στα πανεπιστήμια, στα επιμελητήρια) εφάρμοσαν χωρίς καμιά αναστολή την ίδια πολιτική των προσλήψεων, της ρεμούλας και της προώθησης των ημετέρων. Δεν μας εκπλήσσει λοιπόν ή άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ σαν διαδόχου των δύο πελατειακών κομμάτων, ο αρχηγός του είναι καλά προπονημένος στο άθλημα, εκτός αν κάνουμε ότι δεν ξέρουμε πόσους διόρισε στον Δήμο Αθηναίων (κατ' αναλογία φυσικά της δύναμης συμπολίτευσης-αντιπολίτευσης) το 2007.
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:07
Πόσο βαρετές, ανούσιες και παλιομοδίτικες είναι οι αναλύσεις τέτοιες ώρες... Πόσο μας αρέσει να τα κάνουμε όλα πιο κουλουβάκατα απ' ότι είναι. Αναρωτιέμαι ... Υπάρχει κάτι απλό; Ξεχάσαμε να σκεφτόμαστε απλά, δεν ξέρουμε να ζούμε απλά.Ιδού! ΑΠΛΟΤΗΤΑ
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 21:29
Καλά υπάρχει και ο Κωστόπουλος,με πολύ μεγάλη απλότητα
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:32
Γεια στο στόμα σας!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:46
ΕΓΩ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΟΥ ΑΛΕΞΗ ΚΑΘΕ ΑΛΛΟ ΜΑΛΙΣΤΑ ΘΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΑ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΤΙ ΨΗΦΙΖΑ ΤΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ 25 ΧΡΟΝΙΑ ΔΕΞΙΟ. ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΩΡΑ ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΑ ΜΑΤΙΑ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ. ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΜΙΑ ΑΡΙΣΤΕΡΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΞΕΡΩ ΟΜΩΣ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΑ ΤΙ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙ ΟΙ ΔΕΞΙΕΣ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΤΗΣ ΝΔ. ΣΤΟ ΠΑΣΟΚ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΘΩ ΔΙΟΤΙ ΘΕΩΡΩ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΑ Η ΠΙΟ ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΔΕΙ Η ΧΩΡΑ. ΑΥΤΗ ΠΟΥ ΜΕ ΕΞΕΠΛΗΞΕ ΕΙΝΑΙ Η ΝΔ Η ΟΠΟΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΔΕΙΞΕ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΣΥΝΑΙΤΕΡΑΚΙ ΤΟΥ ΠΑΣΟΚ ΚΑΙ ΚΑΛΥΠΤΕ Ο ΕΝΑΣ ΤΟΝ ΑΛΛΟΝ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑ ΤΗΝ ΑΡΩΓΗ ΤΟΥ ΒΑΤΟΠΕΔΙΟΥ ΠΟΥ ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ ΣΚΑΝΔΑΛΑ. ΟΧΙ ΛΟΙΠΟΝ ΔΕΝ ΘΕΛΩ ΝΑ ΜΕ ΣΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ,ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΜΕ ΣΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ, ΔΕΝ ΝΟΙΑΖΟΝΤΑΙ ΝΑ ΜΕ ΣΩΣΟΥΝ ΑΥΤΟΙ. ΞΕΡΩ ΑΚΡΙΒΩΣ ΠΟΥ ΘΑ ΜΕ ΠΑΝΕ (ΣΤΗΝ ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ).
Ο ΑΛΛΟΣ ΔΡΟΜΟΣ ΔΕΝ ΓΝΩΡΙΖΩ ΠΟΥ ΟΔΗΓΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΞΕΡΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΜΙΑ ΕΛΠΙΔΑ ΣΗΜΕΡΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΣΤΡΟΦΗ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΖΕΥΤΟΥΝ ΛΙΓΑΚΙ ΚΑΙ ΟΙ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΚΑΙ ΟΙ ΟΠΑΔΟΙ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΚΡΑΤΟΥ ΑΠΛΗΣΤΟΥ ΚΑΠΙΤΑΛΙΣΜΟΥ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΙΚΡΗ ΤΑΛΑΙΠΩΡΗ ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΣ ΑΣ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΑΝ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΦΑΝΕΙ ΑΝΕΠΑΡΚΗΣ ΠΟΣΗ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΖΗΜΙΑ ΜΠΟΡΙΕ ΝΑ ΜΑΣ ΚΆΝΕΙ ΑΠΟ ΤΑ ΛΑΜΟΓΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΟΔΗΓΗΣΑΝ ΣΕ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΗ ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 01:06
ΠΟΣΟ ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟ ΕΥΣΤΟΧΟ ΣΟΥ ΣΧΟΛΙΟ!!!
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 14:13
Φιλελεύθερες κυβερνήσεις? μπουυυυυυυυυυυυυυυυυυυαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχαχα
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 00:18
kala re file pote eitan to PASOK kai h nea dimokratia fileleftheres kyverniseis kai den to katalavame??????
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 02:58
Ήταν αλλά δεν το καταλάβαμε ρε συ. Κατάλαβες;
avatar
depon13 23.5.2012 | 18:48
Καλά όλα αυτά αλλά τόσο από το λόγο του τσίπρα, όσο και από τα κέιμενα του βαξεβάνη, λείπει πάντοτε οποιασδήποτε μορφής αυτοκριτική. Πέρα απο τα αυτονόητα για την παλιά πολιτική τάξη, εδώ έχουμε ορισμένα δεδομένα που έχουν να κάνουν με τον ίδιο τον ελληνικό λαό: επίορκους δημοσίους υπαλλήλους, κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, αγρότες που παίρνανε επιδοτήσεις έχοντας ένα δέντρο, συνταξιούχους και ανάπηρους "μαιμού", γιατρούς και φαρμακοποιούς με φακελάκια και παράνομες συνταγογραφήσεις και τόσους ακόμα που βαριέμαι να αναφέρω. Αν τους αθροίσεις όλους αυτούς, πιάνεις το 50% του ελληνικού λαού.
Με το "λαζοπούλειο" λαϊκισμό που έχει υιοθετήσει ο τσίπρας περί γαμάτου ελληνικού λαού που δεν φταίει ποτέ για τίποτα, ακόμα και αν φέρει αποτέλεσμα ο ψευτοτσαμπουκάς του, ακόμα και αν μας σβήσουν ολόκληρο το χρέος, θα το ξαναδημιουργήσουμε σε 5-10 χρόνια.
Και τότε τι θα κάνουμε για να μας το ξανασβήσουν? θα κρατήσουμε την αναπνοή μας?
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 18:58
Μάλλον δεν τον διαβάζετε http://www.lifo.gr/mag/columns/4245
avatar
Ανώνυμος/η 27.5.2012 | 02:59
depon13, διαφωνούμε μόνο στο ποσοστό. Το 50% μάλλον είναι συντηρητική εκτίμηση...
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 20:54
Για να μιλας για ''Γεροντες Παισίους'' πρἐπει να ξερεις για τι ακριβώς μιλάς
μη βάζεις στο στόμα σου ανθρώπους που δεν τους καταλαβαίνεις.
Βρές κάτι αλλο για να προκαλέσεις το ενδιαφέρον των αναγνωστών σου.
Αυτά που βγάζεις από το στόμα σου για να τα προσφέρεις τα τα φανε κι και αλλοι φαντάσου πόσο καθαρά πρέπει να ειναι επιπολαιάκο.....
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 10:16
Λιακόπουλε, κι εσύ εδώ;
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 23:05
άντε ρε ψώνιο!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 21:37
Όλα σωστά, αλλά πώς είναι δυνατόν ο Σύριζα και όλη η Αριστερά να μη θέλει να αλλάξει τίποτα από το επαρχιώτικο βαλκανικό πελατειακό κράτος ; Να διατηρούνται οι αιώνιες σπουδές, η αξιοκρατία του δημοκρατικού 5 στα ΑΕΙ, οι μισθάρες στις ΔΕΚΟ και ων ουκ εστιν αριθμος ;
Nαι να φορολογηθούν και οι εφοπλιστές και οι μεγαλογιατροί, αλλά, επιτέλους όλα τα παραπάνω είναι τζιζζζζζζ ;;;;

Εξαρτάται από το τι θεωρούμε αριστερό: τη Βολιβία, τη λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό ή τη Σουηδία και τη Νορβηγία ;;;
Αριστερά και Αριστεία δε γίνεται, επιτέλους ;
Να γυρνάγαμε ευχαρίστως και στη δραχμή, αλλά με σχέδιο για επανεκίνηση. Μέχρι τότε, εκτός από τη ΧΑ θα διώχνετε τους πεπαιδευμένους αριστερούς στο Μάνο και το Τζήμερο.
Για όλα υπάρχουν ηθικοί αυτουργοί , σωστά ;;;
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 22:19
Η Ελλάδα οδηγείται με μαθηματική ακρίβεια στην τελειωτική καταστροφή με το Μνημόνιο 2. Τα οποιαδήπτε θετικά μέτρα που τυχόν περιλαμβάνονται σε αυτό δεν πρόκειται ποτέ να εφαρμοστούν, γιατί πλήττουν συμφέροντα. Από την άλλη, πανεύκολα γκρέμισαν μέσα σε μία νύχτα τις κλαδικές συμβάσεις, τη μετενέργεια, τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας στον ιδιωτικό τομέα, οδηγώντας στην καταστροφή τους εργαζόμενους σε αυτόν. Μειώσεις μισθών και ολική κατάλυση κάθε έννοιας δικαίου για τους απροστάτευτους αυτούς, τα εύκολα θύματα, που εξάλλου δεν είναι και πελάτες του πολιτικού αυτού χολερικού συστήματος. Επιτρέποντας ταυτόχρονα στην ελίτ των επιχειρηματιών να συνεχίσουν το "business as usual" σχεδιάκι τους. Δείτε και τις σημερινές δηλώσεις Βενιζέλου. Οι μειώσεις μισθών στον ιδιωτικό τομέα και η κατάργηση των συμβάσεων δίνονταν με "μπιλιετάκι" στην Τρόικα από τους εκπροσώπους των Ελλήνων επιχειρηματιών, που ταυτόχρονα καμώνονταν στα κανάλια, τα ΜΜΕ κ.λπ. ότι αυτοί δεν συμφωνούν με όλα τα ανωτέρω!!! Μιλάμε για τη σφαγή των αμνών!!! 'Ο, τι πάλευαν τόσα χρόνια να καταφέρουν και δεν μπορούσαν, το κατάφεραν με το Μνημόνιο 2. Και αυτό βαφτίστηκε "ανταγωνιστικότητα". Δείτε και τους μισθούς των υπόλοιπων βαλκανικών χωρών, για να πάρετε μια γεύση για τα επερχόμενα. Και όταν δεν θα έχετε πια να πληρώσετε και όλα τα χαράτσια, έκτακτες εισφορές και φόρους, σειρά έχουν οι περιουσίες σας (ακίνητα, οικόπεδα, αυτοκίνητα κ.λπ.) που θα περάσουν σε χέρια άλλων και τσάμπα!!! Αντε βρε, καλή ψήφο! ΥΓ: Με αυτό το Μνημόνιο, έτσι όπως το σχεδίασαν, θα τα ξαναπούμε πολύ σύντομα, γιατί και κυβέρνηση να γίνει, αν δεν υπάρξει άμεσα αλλάγή σε αυτά τα βασικά ζητήματα και ενδεχομένως και άλλες "πονηριές" και αδικίες, και οι "πρόθυμοι" θα πρεπει σε λίγο να φύγουν από τη χώρα με ελικόπτερο, αλλά και η πατρίδα μας θα καταστραφεί ολοσχερώς! Αντε, μπάι!
avatar
Ανώνυμος/η 23.5.2012 | 22:28
"Οι φωνες περιστολης του πελατειακου κρατους ηταν οι μαζικες απολυσεις αφου πρωτα τους διορισαν για να κατσουν στις καρεκλες και να εξυπηρετησουν τα συμφεροντα των τραπεζων??"
Οι φωνές περιστολής είναι αυτές που εμποδίζουν κάθε προσπάθεια υγειούς επιχειρηματικότητας, που στο όνομα μικρο-ομαδικών συμφερόντων είτε επαγγελματικών, είτε τοπικιστικών, είτε ότι λογής άλλων καταδιώκουν την ιδιωτική πρωτοβουλία. Από εκεί και πέρα αν υπάρχει τρόπος να συντηρούνται δημόσιοι υπάλληλοι από ένα πλεονασματικό προϋπολογισμό ας μην απολυθούν. Όχι όμως να διαλύσουμε με τη φορολογία κάθε άλλο παραγωγικό ιστό προκειμένου σώνει και καλά να μισθοδοτούνται ακόμα και αργόσχολοι. Γιατί καλώς ή κακώς υπάρχουν και αργόσχολοι στο δημόσιο.

"Το προβλημα ειναι η πολιτικη που ακολουθειται και το συστημα που αυτη υπηρετει"
Δεν μπορώ να παρακολουθήσω το συλλογισμό. Σαφώς και ευθύνονται τα πρόσωπα. Γιατί αν τα πρόσωπα ήταν σωστά και εφαρμόζανε ορθολογικά την πολιτική θα είχαμε τη δυνατότητα να κρίνουμε την πολιτική. Όταν όμως τα τελευταία 40 χρόνια διαχειρίστηκαν την κατάσταση είκοσι - τριάντα πρόσωπα, ποτισμένα στη διαφθορά, ε τότε η πολιτική είναι υπεράνω πάσης κριτικής.

" Η ιστορια υπαρχει για να μας διδασκει και η Αριστερα ειχε πολλα χρονια να κανει της αναλυσεις, την αυτοκριτικη της και να σκεφτει"
Αυτό είναι το μόνο πράγμα που κάνει χρόνια τώρα η αριστερά. Αυτοκριτική στην οποία το συμπέρασμα είναι ότι φταίνε πάντα οι άλλοι. Από συστάσεως του Ελληνικού κράτους. Ατέρμωνη αυτοκριτική χωρίς συμπεράσματα. Εν τω μεταξύ και μέχρι να καταλήξει σε πόρισμα η αριστερά για το τι πήγε στραβά στον υπαρκτό σοσιαλισμό η κοινωνία χρειάζεται λύσεις.

"Το "Σοσιαλισμος ή βαρβαροτητα" ειναι πιο επικαιρο απο ποτε."
Και μιλώντας για λύσεις πέραν του νοσούντως καπιταλισμού, πείτε μου ένα παράδειγμα ικανοποιητικής εφαρμογής του σοσιαλισμού παγκοσμίως. Ακόμα και το μοντέλο "υπόδειγμα" σοσιαλδημοκρατίας της Σουηδίας του '80, που ήταν βέβαια δεξιότερο της διακυβέρνησης ΝΔ 2004-09, υπέστει διαδοχή τελικά από κεντροδεξία διακυβέρνηση.
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 03:00
Ναι. Ίσως. Στις σοσιαλδημοκρατίες να επικρατεί η μετριότητα...
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 01:03
Να το δημοσιεύσετε και στην Αυγή κ. Βαξεντέρη, θα έχει μεγάλο σουξέ.
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 02:59
Έλα ρε...χαζά
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 01:26
Κύριε Βαξεβάνη, καλά τα όσα λέτε στο πολιτικό άρθρο σας. Ομολογώ όμως ότι ο τίτλος αρχικώς με μπέρδεψε. Και στη συνέχεια διαπίστωσα ότι χρησιμοποιείτε το όνομα του Πατρός Παϊσίου και υπονοείτε ότι υπήρξε "προφήτης" ενώ ποτέ δεν επεδίωξε ο ίδιος το συγκεκριμένο τίτλο για τον εαυτό του.
Θεωρώ λανθασμένη εκ μέρους σας την αναφορά αυτή, καθώς φαίνεται ότι δεν γνωρίζετε το ποιόν του και μάλλον παρασυρθήκατε απ την φήμη του ονόματός του, ειδικά όπως αυτό γίνεται εσφαλμένως αντικείμενο εκμετάλλευσης, ακόμη και μέσα στους κόλπους της εκκλησίας.
avatar
Ανώνυμος/η 29.5.2012 | 14:13
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου! Θα ακουστεί πικρόχολο το σχόλιο μου αλλά από την έκθεση της Γ λυκείου θυμάμαι να μας λένε οι καθηγητές μας πως στο άρθρο πρέπει να βάζουμε ένα περιεκτικό και απόλυτα περιγραφικό τίτλο του κειμένου μας που να τραβήξει το ενδιαφέρον! Εσείς υποβαθμίσατε ο ίδιος την πένα σας υπηρετώντας μόνο το τελευταίο σκέλος τω οδηγιών του καθηγητή σας! Και φώναζαν οι καθηγητές: προσοχή να μην ξεφύγετε από το θέμα!!!!! Χαλαρώστε αγαπητέ κύριε Βαξεβάνη και αν το κείμενο σας αξίζει θα σας διαβάσουμε! Είμαστε ανοιχτόμυαλοι και μπορούμε να διαβάσουμε το εγκώμιο του κυρίου Τσίπρα και οποιουδήποτε κυρίου Τσίπρα. Ελευθερία έχουμε! Αντιμετωπίστε μας σαν ελεύθερα μυαλά και μην προσπαθείτε να μας παγιδεύσετε με άσχετους τίτλους που "πουλάνε"! ευχαριστώ
avatar
Ανώνυμος/η 24.5.2012 | 16:00
κύριε Ανώνυμε 23.5.2012 | 22:28
Συγχαρητήρια και μπράβο σας! Πολύ σωστά μιλάτε, πάλι καλά που υπάρχουν και μερικοί λογικοί άνθρωποι σε αυτή τη χώρα. Το κακό είναι ότι οι λογικοί είναι λίγοι και δεν εκπροσωπούνται από κανένα κόμμα ή πολιτικό πρόσωπο, δυστυχώς. Αλλά και να υπήρχαν τέτοια κόμματα προφανώς δεν θα τα ψήφιζε κανείς.
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 01:14
Αυτά περιπροφητειών του γέροντα Παΐσιου είναι για μαλακούς άνω και κάτω κεφαλής & ανωκάτω σκέψης, παίδες

Σχόλιο- απάντηση, μετά από βιντεάκι με προφητείες Παΐσιου για κατάληψη της Πόλης, Ξανθό Γένος, Ελληνική Αυτοκρατορία 21ου αι. κλπ, από το "Ροΐδη εμμονές"- http://roides.wordpress.com/2012/05/18/18may12/

tomoly
ΤΡΙΧΕΣ! κατσαρές και περμανάντ!!!

Ο Παΐσιος δεν έλεγε τέτοιες μακακίες.

Αυτά τα λένε και τα γράφουν διάφοροι παραδόπιστοι του παρά.
Εκμεταλλευτές πρόστυχοι του ονόματός του, ΜΕΤΑ θάνατον, όμως.
ΚΑΝΕΝΑΣ δεν τόλμησε από τους δεκάδες νυν “βιογράφους” να βγάλει, όσο ζούσε, βιβλίο με όλες αυτές τις …φαφλατιές και χοντράδες. Πού να τολμήσει; Ο γέροντας ήταν πολύ αυστηρός και δεν ήταν καραγκιόζης, να το παίζει προφήτης. Ντρεπόταν με τέτοια τερτίπια. Ήταν πολύ σεμνός άνθρωπος. Εξ άλλου, δεν γίνεται να είσαι πνευματικός άνθρωπος και να ασχολείσαι με τέτοια ποταπά θέματα

Μια χαρά άνθρωπος ήταν και είχε μεγάλη πλάκα- χιούμορ.
Δεν γούσταρε καθόλου τους γλύφτες και την επίδειξη. Ήταν, φυσικά, κολλημένος με την ορθοδοξία, αλλά δεν ήταν φανατικός, ούτε τον ενδιέφερε να επιβάλει την πίστη του- γνώμη του σε άλλους. Γι’ αυτόν, βέβαια, όλα άρχιζαν, τελείωναν και ανάγονταν στον Χριστό- Θεό- Παναγία, αλλά πέραν αυτού, ήταν μια χαρά τύπος. Για μένα, βέβαια. Σε άλλον μπορεί να ήταν αντιπαθής.
Ούτε και άνοιγε πνευματικο_θρησευτικο_θεολογικές συζητήσεις εύκολα.
Μάλλον, πολύ σπάνια έως καθόλου. Συνήθως για τα “πνευματικά”, όπως τα έλεγε, μιλούσε στους ανθρώπους κατά μόνας. Αν τον ενδιέφερε να μιλήσει με κάποιον, τον έπαιρνε και πήγαινε πιο πέρα,κάτω από το δένδρο, -νομίζω ελιά, μπορεί και μυγδαλιά, δεν θυμάμαι καλά.

Κάθε μέρα, μετά το 1985, όσοι “έμπαιναν” για πρώτη φορά στο Όρος, συνήθως, έπαιρναν το λεωφορείο και πήγαιναν στις Καρυές και από κει περπάταγαν μέχρι την Παναγούδα, κάνα τέταρτο με εικοσάλεπτο δρόμος. Η Παναγούδα, το κελί του, είχε περίφραξη συρμάτινη, από το σύρμα που φτιάχνουμε κοτέτσια, το μπακλαβαδωτό, και μια πόρτα σιδερένιου σκελετού και από το ίδιο σύρμα. Ο Παΐσιος ήταν ο μόνος σε όλο το Αγιονόρος γέρος που δεν είχε υποτακτικό, -καλογέρι να τον βοηθάει. Τα έκανε όλα μόνος του, αν και είχε ένα μόνο πνεύμονα, τουλάχιστο από τότε που τον γνώρισα εγώ, (1985).

Όταν έφτανες έξω από την συρμάτινη πόρτα, μέσα και κάτω από τα δένδρα, είχε δυο τάβλες πάνω σε πέτρες για να κάθεσαι, μια βρυσούλα φορητή με πόσιμο νερό και ένα τσίγκινο κύπελο και κουτιά λουκούμια! Και μια επιγραφή, που έγραφε, προτρεπτικά, με στυλό μπλε πάνω σε χαρτί τετραδίου, τυλιγμένο σε διαφανές πλαστικό και στηριγμένο σε κόντρα-πλακέ: “Να τρώτε! Είναι ευλογία”. Είχε ένα κουδουνάκι μπρούτζινο κρεμασμένο πάνω στην πόρτα και, μόλις έφτανε η παρέα, το κουδούνιζε να ακούσει ο γέροντας. Και μετά περίμενε. Δεν ήταν σίγουρο ούτε αν ήταν μέσα ούτε αν θα έβγαινε. Μια φορά, βγήκε μετά από κάνα δυομισάωρο! Είχαν φύγει όλοι και είχαμε μείνει και συζητάγαμε, κολλημένοι- ξεχασμένοι, με έναν φίλο. Κείνη την μέρα, κείνο το απόγευμα, γίναμε και φίλοι.Θα είχα πάει μέχρι τότε καμιά δεκαριά φορές.

-Ρε, παιδιά, θα έρθετε να σας δώσω να κάνετε κανένα εργόχειρο; -μας λέει. Εμείς, ήδη, είμαστε πολύ χαρούμενοι, γιατί θα είμαστε μόνοι μας μαζί του. Επειδή, συνήθως, αυτά τα καραβάνια είχαν καμιά εικοσαριά με τριανταριά άτομα, οπότε, τι να μιλήσεις και τι να πεις.
-Το ρωτάς, γέροντα; Χαρά μας μεγάλη και ευλογία, του λέμε. Ο γέροντας, παρεμπιπτόντως, έφτιαχνε κομποσκοίνια, έραβε, κένταγε και έκανε διάφορα τέτοια εργόχειρα. Χαρήκαμε, λοιπόν, που θα τον βοηθήσουμε.
Ξεκλειδώνει το λουκέτο, μπαίνουμε μέσα και πάμε στο …καθιστικό- κάτι κορμοί κομμένοι σαν σκαμπό, γύρω από ένα τραπεζάκι χαμηλό. Ο Παΐσιος ήταν τεχνίτης ξυλουργός και αυτά τα είχε φτιάξει μόνος του. (Το “καθιστικό” φαίνεται στις φωτογραφίες).
-Μια στιγμή, ευλογημένοι, να σας φέρω το εργόχειρο, λέει και μπαίνει στο σπιτάκι του. Βγαίνει και φέρνει μέσα στην ζακέτα του, καθώς με τα δυο του χέρια την έχει ανασηκώσει μπροστά στο στομάχι του σαν μάρσιπο, κάτι σακουλάκια.
-Για πάρτε δω, ρε, καλόπαιδα, τις χάντρες, -μας κάνει. Απλώνουμε τα χέρια και αρχίζει να μας γεμίζει τα χέρια με …σταφίδες, αμύγδαλα, φουντούκια, στραγάλια!!!
-Άντε, εμπρός, αρχίστε το “εργό_χειρο”, κι έχετε πολύ δουλειά να κάνετε, -μας λέει και γελάει από την έκπληξή μας.

Μια μέρα μου λέει.
-Χθες, διαπίστωσα ότι έχω γίνει …ατραξιόν! Πρέπει να έχω μεγάλο …σουξέ. Ο Θεός να με συγχωράει, αλλά νομίζω ότι με βλέπουν, πια, σαν την …Βουγιουκλάκη!
-Χα, χα, χα! Ωραίο, γέροντα. Πώς σου ήρθε, όμως, ο λογισμός;
-Κοίτα, κάποτε, για να πάω στις Καρυές τέτοια εποχή, που έχουν βλαστήσει τα πάντα στο δάσος, έπαιρνα μαζί μου και το κλαδευτήρι, να κόβω τα κλαριά και τα βάτα στο μονοπάτι, να περνάω, ειδικά εκεί στο ρυάκι. Χθες, που πήγα, …ποιο κλαδευτήρι και ποια βάτα; Το μονοπάτι κοντεύει να γίνει …λεωφόρος, -Θεός συγχώρα με, σου λέω, ευλογημένε-, από το πολύ περπάτημα. Γκραν σουξέ! Βουγιουκλάκη!
Είπε και πρόσθεσε:
-Μάλλον, θα πρέπει να βάλω κανέναν κανόνα στον εαυτό μου. Πολύ στα του κόσμου μπλέχτηκα. Δεν ήρθαμε εδώ, αδερφέ, για να βλέπουμε κόσμο, αλλά για α τον αποφεύγουμε. Ο Θεός ας με φωτίσει και ας μου δείξει τι να κάνω, του αμαρτωλού…

ΥΓ. Αυτή είναι η αλήθεια για τον γέροντα Παΐσιο, από κάποιον που δεν είναι και …τόσο Χριστιανός. Τα άλλα όλα που λέγονται για …προφητείες και τέτοια, είναι αστεία και πονηρά.

Έγραψα αυτό το ποστ στην μνήμη του, προς αποκατάσταση της αλήθειας, για μια αγαθή ψυχή, όπως ήταν ο γέροντας Παΐσιος, ώστε να λαμβάνετε κι αυτά υπόψιν σας, όταν σκιαγραφήτε τον χαρακτήρα του, παίδες.

************************************************************************
Ψάχνοντας το παραπάνω βίντεο στο γκούγκλ, βρήκα αυτό, που αποδεικνύει αυτά που γράφω παραπάνω περί παραδόπιστων του παρά απατεώνων:

ΚΥΡΙΑΚΉ, 11 ΙΑΝΟΥΑΡΊΟΥ 2009
Το χώμα απ’ τον τάφο του Καρποφορεί ξερό και άκαρπο δέντρο
ΤΟ ΧΩΜΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ ΤΟΥ ΓΕΡΟΝΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΑΡΠΟΦΟΡΟ ΔΕΝΤΡΟ

Αδελφοί μου, σε πολλούς ίσως να είναι γνωστό το όνομα Ανέστης Μαυροκέφαλος.

Είναι ο άνθρωπος στον οποίο ο γέροντας είπε για τον Ε λ λ η ν ο τ ο υ ρ κ ι κ ό πόλεμο και τα γ ε γ ο ν ό τ α που θ’ α κ ο λ ο υ θ ή σ ο υ ν.
ο φίλος μου ο Ανέστης ( ο οποίος ήταν απο τα πολύ στενά πνευματικοπαίδια του γέροντα Παϊσίου) λοιπόν, σ’ ένα κτήμα που έχει έξω απο την Αλεξανδρούπολη, έχει σηκώσει ένα παρεκκλήσι (αφιερωμένο στους Αγιορείτες Πατέρες, μιάς και δεν έχει Αγιοποιηθεί ακόμη ο γέροντας Παϊσιος).
Στο κτήμα αυτό όμως κατα περίεργο τρόπο, όλα τα δέντρα ήταν στείρα, ξερά. κανένα δέντρο δεν δίδει καρπούς…. τί λέω όλα…. εκτός απο ένα.
Ό Ανέστης σε μία απο τις επισκέψεις του στον τάφο του γέροντα, πήρε χώμα απο τον τάφο και γυρίζοντας το έριξε σε ένα δέντρο που βρίσκεται ακριβώς πίσω απο το παρεκκλήσι.
Και ωωωω!!!!
Το δέντρο αυτό, ενώ πρίν ήταν κατάξερο και ενώ όλα τα υπόλοιπα του κτήματος παραμένουν ξερά και στείρα, αυτό είναι το μοναδικό που δίδει καρπούς.

Ο ΓΕΡΟΝΤΑΣ ΕΚΑΝΕ ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΟΥ….

http://gero-paisios.blogspot.com/2009/01/blog-post_11.html
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 10:47
ΜΑΣΑΖ
στον 2ο οροφο
avatar
Ανώνυμος/η 25.5.2012 | 13:53
Ο Τζήμερος για τον Στέφανο Μάνο: http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=YeQpTTmELpU#!
Και για τον κ. Δήμου.
avatar
Ανώνυμος/η 26.5.2012 | 16:41
Οπότε καλύτερα ας ψηφίσουμε απευθείας αντιευρωπαϊστές να τελειώνουμε. Τρομερός συλλογισμός. Πολύ λαϊκίστικος και καφενειακός δυστυχώς. Πολύ.
avatar
Ανώνυμος/η 27.5.2012 | 10:23
Κάτω από τον οίστρο τον πατριωτικό, για την Αμυνα της χώρας, λειτουργούσε η μαφία της διαπλοκής και το ροκάνισμα του πλούτου του ελληνικού Λαού.

Και κάτω από την περίπτωση του Ακη, λειτουργούσε και αποταμίευε χρήμα ζεστό η πολιτική μαφία με την πράσινη και με την γαλάζια σημαία. Ο Ακης είναι ο αληθινός καθρέφτης κάθε κυβερνητικού κόμματος. Απλώς αυτός αποδείχτηκε ο πιο εύθραυστος κρίκος της αλυσίδας. Ισως ο πιο αχόρταγος ίσως και ο πιο ατζαμής.

Αυτά τα συμπεράσματα εξάγονται από κάθε έλληνα πολίτη. Γιατί η περίπτωση του Ακη συμπυκνώνει όλα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα κάθε μαφίας. Με άλλα λόγια, με την περίπτωσή του πιστοποιείται στην συνείδηση του Ελληνα ότι αντί για κόμματα, μάς διοικούν μαφίες. Οτι τα λεφτά του σκληρά φορολογούμενου πολίτη έχουν γίνει οικόπεδα, σπίτια, βίλες, λίρες και τουαλέτες. Οτι τα ταμεία άδειασαν επειδή επί σειρά ετών εμπιστευτήκαμε τα λεφτά μας και το μέλλον των παιδιών μας σε τύπους που προσομοιάζουν με τον Αλ Καπόνε και τον Λάκι Λουτσιάνο. Οτι, επομένως, δεν είμαστε μαλάκες για να στηριχτούμε, τώρα πάνω στην μεγαλύτερη κρίση της μεταπολεμικής Ελλάδας, στους συνεργάτες και τους ομοίους του Τσοχατζόπουλου. Και ότι, τέλος, για να μην αποκαλύπτει ο Ακης από την φυλακή, ονόματα πολιτικών του συνεργατών, μαφιόζων δηλαδή, δύο τινά συμβαίνουν: Είτε το σύστημα έχει εγγυηθεί την απελευθέρωσή του, όταν φυσικά οι συνθήκες ηρεμήσουν. Είτε τον απειλούν να κλείσουν το στόμα του ίδιου και της οικογένειάς του. Ελάτε λοιπόν στην θέση των εκατομμυρίων πολιτών που τα πιστεύουν όλα αυτά. Και πέστε μου ειλικρινά με το χέρι στην καρδιά: Θα ψηφίζατε ποτέ ένα από τα δύο αυτά κόμματα που στην συνείδησή σας έχει χαρακτηριστεί πράσινη η γαλάζια Μαφία; Σαν να λες «φέρτε μας τον Αλ Καπόνε να σώσει την χώρα»! Δ. Δανίκας
avatar
Ανώνυμος/η 27.5.2012 | 11:05
Αυτα τα ξερουμε και τα λεμε ολοι..Τωρα τι γινεται ομως , συγκεκριμενα . Τα θεωρητικα ειναι ωραια αλλα εχουν την ιδια αξια με τις προφητιες.
Με αυτους τους πολιτικους και αυτους τους πολιτες φτασαμε εδω. Θα αλλαξει κατι τωρα?
Μαρίνα Ρίτσου
avatar
Ανώνυμος/η 27.5.2012 | 22:23
κι εσυ τεκνον βρουτε;
avatar
Ανώνυμος/η 29.5.2012 | 06:58
το κειμενο σου ειναι γεματο ανακριβειες και λογικες υπερβασεις. Ουτε τα γεγονοτα δεν αποτυπωνεις σωστα.
avatar
Ανώνυμος/η 29.5.2012 | 13:54
KΥΡΙΕ ΒΑΞΕΒΑΝΗ ΣΑΣ ΕΚΤΙΜΩ ΚΑΙ ΣΑΣ ΘΕΩΡΩ ΕΓΚΡΙΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ. ΣΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΑ ΦΑΣΗ ΠΙΣΤΕΥΩ ΠΩΣ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΑΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΜΙΑ ΣΧΕΣΗ ΓΙΑ ΟΣΑ ΜΑΣ ΠΡΟΚΑΤΑΒΑΛΛΕΙ Ο ΤΙΤΛΟΣ ΤΟΥ. ΚΑΝΕΤΕ ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒΑΣΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ ΚΑΙ ΥΠΟΒΑΘΜΙΖΕΤΕ ΤΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ. ΓΝΩΡΙΖΕΤΕ ΤΗΝ ΑΠΗΧΗΣΗ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΤΟΠΟΘΕΤΗΤΕ ΣΤΟΝ ΤΙΤΛΟ ΓΙΑ ΝΑ ΕΛΚΥΣΕΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟ ΝΑ ΤΟ ΔΙΑΒΑΣΕΙ.ΕΣΕΙΣ ΕΜΠΛΕΚΕΤΕ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΣΑΣ ΑΝΑΛΥΣΗ ΜΕ ΕΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΟ ΤΗΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΠΟΥ ΠΡΕΣΒΕΥΕΙ ΣΤΗΝ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ. ΤΗΝ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΣΩΤΗΡΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ...ΚΑΙ ΑΥΤΟΣ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο ΛΟΓΟΣ ΠΟΥ Ο ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΤΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΦΗΤΙΚΕΣ ΦΡΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ (ΕΝΤΟΣ Η' ΕΚΤΟΣ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΩΝ ΚΑΤΑ ΠΩΣ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ). ΚΑΝΕΝΑΣ ΔΕΝ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΝΑ ΜΑΘΕΙ ΤΙ ΔΕΙΝΑ ΘΑ ΕΡΘΟΥΝ ΑΠΛΑ ΑΠΟΛΑΜΒΑΝΕΙ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙ ΟΤΙ ΘΑ ΣΩΘΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΣΚΟΛΑ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ. ΜΗΝ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΕΣΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΤΗΝ ΕΜΦΥΤΗ ΚΛΙΣΗ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΓΙΑ ΕΛΠΙΔΑ. ΑΚΟΜΗ ΚΑΙ ΕΑΝ ΔΕΝ ΣΑΣ ΑΓΓΙΖΟΥΝ ΘΕΜΑΤΑ ΟΠΩΣ ΑΥΤΑ ΤΟΥ ΠΑΤΕΡΑ ΠΑΙΣΙΟΥ Η' ΠΑΣΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΠΡΟΦΗΤΕΙΩΝ ΚΑΤΑ ΤΗ ΓΝΩΜΜΗ ΜΟΥ ΘΑ ΗΤΑΝ ΠΡΟΤΙΜΟΤΕΡΟ ΝΑ ΑΡΚΕΣΤΕΙΤΕ ΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ ΟΧΙ ΝΑ ΝΑ ΛΥΜΑΙΝΕΣΤΕ ΘΕΜΑΤΑ ΘΡΗΣΚΕΙΑΣ ΧΛΕΥΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΓΙΑ ΝΑ "ΤΡΑΒΗΞΕΤΕ" ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ
avatar
Ανώνυμος/η 30.5.2012 | 07:32
την ελλαδα θα την σωσει ο ελληνας πολιτης. ΟΧΙ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια