Γλάροι, σταυροί και αφορολόγητο

Ο μύθος της συνεισφοράς της Ναυτιλίας στην ελληνική οικονομία.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΩΣΤΑ ΒΑΞΕΒΑΝΗ
27.6.2012

Η Κύπρος ετοιμάζεται να μπει στον μηχανισμό στήριξης. Η Ισπανία, αυτή η τεράστια χώρα που μπορεί να θρέψει όλη την Ευρώπη, καταρρέει οικονομικά. Η Ιταλία, η Πορτογαλία, η Ιρλανδία, έχουν ήδη δημιουργήσει μια Ευρώπη άλλης ταχύτητας. Της όπισθεν.

Μα, τι γίνεται σε μια Ευρώπη που μέχρι χτες χρηματοδοτούσε Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις για να σώζουν ανθρώπους που πέθαιναν από πείνα στην Αφρική; Και, τέλος πάντων, αυτό που έγινε οφείλεται στους 150.000 δημόσιους υπαλλήλους που δεν απολύθηκαν από το ελληνικό Δημόσιο; Καταρρέει όλη η Ευρώπη γιατί η Ελλάδα έκανε δύο ώρες παραπάνω ηλιοθεραπεία σε σχέση με τον μέσο Γερμανό; Μήπως γιατί δεν έπινε την μπίρα ξεροσφύρι, όπως ο Ευρωπαίος, αλλά επιβάρυνε τον οικογενειακό προϋπολογισμό με μεζέ; Αστεία πράγματα. Όποιος πιστεύει πως η Ελλάδα βουλιάζει στην κρίση επειδή ζούσε με δανεικά δεν κατανοεί και πολλά πράγματα από τη σύγχρονη ευρωπαϊκή πραγματικότητα, ακόμη και αν στηρίζεται σε ένα λογικοφανές επιχείρημα. Η υπόλοιπη Ευρώπη γιατί βουλιάζει; Και πού χρωστάνε όλοι αυτοί που χρωστάνε ως κράτη;

 

Η άποψη πως η μικρή και καθόλου τίμια Ελλάδα είναι η αιτία της κατάρρευσης του ευρωπαϊκού οικοδομήματος μοιάζει με την άποψη όσων υποστηρίζουν πως το Ανατολικό Μπλοκ και η Σοβιετική Ένωση έπεσαν επειδή υπήρξε ένας Γκορμπατσόφ με πολύ ύποπτο ρόλο. Δηλαδή, ένα φιλολαϊκό σύστημα, με σωστή λειτουργία, που πατούσε πάνω στα όνειρα των ανθρώπων, κατέπεσε από έναν και μόνο άνθρωπο. Χωρίς να ενεργοποιηθούν τα αντισώματα αυτοπροστασίας του, χωρίς να το υποστηρίξουν οι μάζες για τις οποίες δημιουργήθηκε.

Κάπως έτσι η ευρωπαϊκή ιδέα, μαζί και η οικονομία, δείχνει να διαλύεται γιατί κάποιος Έλληνας ξύνει τ’ αχαμνά του σε μια ξαπλώστρα στη Λέσβο ή την Αμοργό. Φευ!

 

Έχει ενδιαφέρον, όμως, ποιος τα λέει αυτά τα πράγματα. Ποιος είναι ο φορέας αυτού του αυτομαστιγωτικού πατριωτισμού. Αυτοί που για μία ακόμα φορά κυβερνούν. Το επόμενο διάστημα μέτρα 11,5 ίσως και 15 δισ. θα παρθούν για να σωθεί η χώρα. Από μισθωτούς, υπαλλήλους, άνεργους πλέον καταστηματάρχες και απεγνωσμένους μικρομεσαίους. Αλλά και πάλι θα μείνουν έξω από κάθε φορολόγηση δύο κατηγορίες κατόχων χρήματος: η Εκκλησία και οι εφοπλιστές.

Κανείς απ’ τους δύο δεν προσφέρει το ελάχιστο σε φορολόγηση. Η μεν Εκκλησία, μεγαλύτερος κάτοχος γης στη χώρα, πηδάει συνεχώς από τα παραθυράκια του νόμου, εμφανίζοντας απέναντι στην ανάγκη μιας νόμιμης φορολόγησης την αμφίβολη φιλανθρωπία της.

Το δε εφοπλιστικό κεφάλαιο φοροαπαλλάσσεται, καλύπτοντας το μεγαλύτερο σκάνδαλο φοροδιαφυγής μέσα σε φλυαρία για γλάρους, ελληνικές σημαίες που ανεμίζουν στα πέρατα του κόσμου και πατριωτισμό μιας όψεως -αυτής που τους συμφέρει.

Ένα πλοίο 20.000 κόρων, με νόμο του 1975, τον μοναδικό νόμο του ελληνικού κράτους που δεν έχει αλλάξει, πληρώνει φόρο γύρω στα 3.000 ευρώ. Πολύ λιγότερα από ένα περίπτερο. Ο εφοπλιστής δεν πληρώνει τίποτε άλλο.

Σπίτια, γραφεία, κότερα, Φιλιππινέζες, είναι στο όνομα της ναυτιλιακής, που βάσει του νόμου δεν δίνει καμία άλλη φορολόγηση. Το χειρότερο είναι πως ο νόμος αυτός είναι συνδεδεμένος με το άρθρο 107 του ελληνικού Συντάγματος και δεν μπορεί ν’ αλλάξει, όπως και ο νόμος περί ευθύνης υπουργών, παρά μόνο με αναθεώρηση του Συντάγματος.

 

Το επιχείρημα γι’ αυτό το καθεστώς είναι πως, αν αλλάξει, τα πλοία θα εγκαταλείψουν την ελληνική σημαία. Η ελληνική σημαία φέρνει στην Ελλάδα περί τα 12 δισ., υποστηρίζουν οι εφοπλιστές. Το συνάλλαγμα, όμως, αυτό στην πραγματικότητα δεν έχει καμιά συνεισφορά στο κράτος, αφού δεν πάει στο κοινωνικό σύνολο, αλλά σε τραπεζικούς λογαριασμούς. Το 45%, μάλιστα, επιστρέφει και πάλι στο εξωτερικό με διάφορες δικαιολογίες.

Από την άλλη μεριά, η ελληνική σημαία δίνει στα πλοία που την έχουν μια σειρά από πλεονεκτήματα. Το ελληνικό κράτος διαπραγματεύεται στην Ευρώπη υπέρ των εφοπλιστών και οποιαδήποτε προβλήματα στο εξωτερικό αντιμετωπίζονται από ένα εκτεταμένο δίκτυο ακολούθων στις πρεσβείες που έχει γίνει και διατηρείται μόνο γι’ αυτόν το σκοπό. Το δε επιχείρημα πως τα πλοία ελληνικής σημαίας έχουν ελληνικά πληρώματα είναι ένας ακόμη μύθος. Πέντε Έλληνες ναυτικοί είναι ο επιβαλλόμενος αριθμός Ελλήνων ναυτικών για το καθένα από τα 800 πλοία. Σε αντάλλαγμα, οι κιμπάρηδες, στα περιοδικά lifestyle και μόνο, εφοπλιστές δίνουν στο ελληνικό κράτος, με βάση τον προϋπολογισμό, 12 εκατομμύρια ευρώ για τα πλοία και 280 εκατομμύρια για όλες τις ναυτιλιακές τους δραστηριότητες. Λιγότερα δηλαδή από το Μπραχάμι.

 

Όσοι κυβερνώντες ανησυχούν, λοιπόν, για την ελληνική οικονομία είναι προφανές ότι κοιτούν τον λουόμενο στην παραλία, αλλά χάνουν το πλοίο. Και όταν μιλούν για σταυρό, εννοούν αυτόν στον οποίο υποκριτικά και ανταποδοτικά σταυροκοπιούνται και όχι αυτόν στον οποίο σταυρώνουν.

31 Σχόλια
123
acidbrain 27.6.2012 | 13:30
Κε Βαξεβάνη, θα μπορούσατε να παρεθέσετε κάποια links για τις πληροφορίες σχετικά με τα έσοδα του κράτους από το εφοπλιστικό κεφάλαιο αλλά και τα προνόμιά που κερδίζουν φέροντας σημαία ΕΕ; Δεν αμφισβητώ τα όσα γράφετε ίσα ίσα θα ήθελα να βρω επιπλέον πληροφορίες. Ευχαριστώ
avatar
Γιαννης Σ. 27.6.2012 | 21:27
Θα ηθελα να σε παραπεμψω στο post μου παρακατω, στο οποιο παραθετω ορισμενες τετοιες πληροφοριες που θεωρω οτι ανατρεπουν τα οσα γραφει το καταπτυστο αυτο αρθρο. Η ναυτιλια ειναι αυτη τη στιγμη Η ΜΟΝΗ βιομηχανια η οποια συνεισφερει τοσο πολυ στην οικονομια μας και ειναι και ο μονος κλαδος που ακμαζει εν μεσω μιας παραπαιουσας οικονομιας και κοινωνιας.
avatar
sk3t0s 1.7.2012 | 15:17
Ακμάζει ακριβώς λόγω της εύνοιας που τους παρέχει η νομοθεσία. Ας είχαν και οι υπόλοιπες επιχειρήσεις παρόμοια ευνοική νομοθεσία να δούμε πως θα τα καταφερναν. Αυτός είναι ο λόγος που ειναι η ΜΟΝΗ βιομηχανία που απέμεινε στη χώρα. Ο τουρισμός καταστράφηκε με την αλλοπρόσαλλη πολιτική , τα Ετακ και τα χαράτσια, τα βασικότερα προβλήματα των άλλων κλάδων είναι : Υψηλότατη φορολόγηση, τεράστιο λειτουργικό κόστος (ρευμα πιχι) και κόστο μεταφοράς εμπορευμάτων, ολοένα και μικρότερη αγοραστική δύναμη του πελατολογίου τους, διαφθορά στο κράτος, έλειψη προστασίας της επένδυσης απο το κράτος (κλοπες σε ΒΙ.ΠΕ. , αναίρεση νόμων πάνω στους οποίους βασίστηκε μια επένδυση κλπ) παντελής απουσία προβολής και προώθησης της ελληνικής βιομηχανίας η των άλλων φορέων στο εξωτερικό κλπ κλπ.
DimitrisT 27.6.2012 | 13:43
Οι ίδιοι άνθρωποι που ήθελαν να αναλάβουμε ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ όλες τις Ολυμπιάδες, είναι εκείνοι που θαμπώνονται από τη σημαία που κυματίζει στη θάλασσα του Πορτ Πεγκάσου. Ωχ, καημένοι... Αν βάλεις και την Εκκλησία, αυτοί είναι δύο μέγιστοι μύθοι, που η πορεία μας συνολικά ως χώρα, θα κριθεί από το ποσοστό και το ρυθμό που οι πολίτες θα εγκαταλείπουν αυτούς τους μύθους. Καλό είναι να βλέπουμε κιόλας τα προσκώμματα που έχουν μπει στο Σύνταγμα σε τέτοιες αλλαγές, γιατί πριν πολύ (πολιτικό) χρόνο, ο κ. Σαμαράς ήθελε μόνο κάποιες αλλαγές στο Σύνταγμα για να ξεκληρίσει τις Ανεξάρτητες Αρχές που του μπαίνουν στη μύτη. Όλοι αυτοί, το χαβά τους, είναι γνωστό. Ο κόσμος τους ψήφισε με κλεισμένη μύτη, για να μας κρατήσουν, λέει σε Ευρωπαϊκή τροχιά. Ας δούμε όμως τί θα γίνει, γιατί αν οι μεγάλοι της Ευρώπης θέλουν να το διαλύσουν το μαγαζί, εμείς δεν μπορούμε να τους αποτρέψουμε. Η εγχώρια "Ελίτ" -μη [...]- είναι γεγονός ότι θα προτιμούσε να μη γίνουμε ποτέ "κανονικό" Ευρωπαϊκό κράτος.
Exist 27.6.2012 | 13:50
Δεν είναι λίγο περίεργο πάντως που οι νοτιότερες χώρες της Ευρώπης είναι όλες σε τεράστια κρίση; Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Ελλάδα, Κύπρος... δεν ξέρω αν απλά "έτυχε", αλλά μοιάζει κάπως περίεργο να είναι τελείως τυχαίο όλο αυτό. Και μιλάμε για χώρες που έχουν πλούτο σε όλους τους τομείς, από τα εδάφη μέχρι τον τουρισμό τους.

Για την Εκκλησία δεν έχω να σχολιάσω κάτι - συμφωνώ απόλυτα με όλα όσα αναφέρονται στο άρθρο αλλά είμαι σίγουρος πως ένα μεγάλο μέρος του λαού θα έπεφτε να φάει όποιον τα έβαζε με την Εκκλησία γιατί αδυνατεί να κατανοήσεις πως Εκκλησία δεν είναι η θρησκεία αλλά ένα μάτσο παπάδες που παίζουν πολιτικά παιχνίδια και λειτουργούν με φιλοσοφία εταιρείας. Οπότε...έχουμε ό,τι αξίζουμε. Ή μάλλον ΔΕΝ έχουμε ό,τι ΔΕΝ αξίζουμε.
avatar
Ανώνυμος/η 27.6.2012 | 14:01
βαξεβανης? δεν ακουω τιποτα λα λα λα λα συριζα λα λα λα λα...
avatar
scotto 27.6.2012 | 14:08
Προσπαθω να καταλαβω: το γεγονος οτι και αλλοι λαοι εχουν σοβαροτατα προβληματα(κανενας ομως στα δικα μας χαλια) σημαινει οτι εμεις, ως μοναδα δεν εχουμε καμια ευθυνη εναντι του εαυτου μας? Αν καιγεται το σπιτι μου θεωρειτε λογικο να μην κανω καμια ενεργεια για να το σωσω, επειδη ειναι πιθανον να καουν κ των γειτονων? Δηλ, τι πιστευετε οτι θα πρεπει να γινει, να συνεχισει το κρατος να δανειζεται(απο που τωρα πια?), να τα δινει στους πολιτες(πχ με παρανομα επιδοματα τυφλοτητας, συνταξεις στα 50, και χρυσους μισθους ΔΕΚΟ ταξεως 70000ευρω το χρονο), και να συνεχισουμε ανενοχλητοι το παρτυ?
Ναι φταινε πολλοι και πολλα, αυτο ειναι σιγουρο. Αλλα πρωτα θα πρεπει νοικοκυρεψουμε τα του οικου μας(και συμφωνω απολυτα με την φορολογηση της εκκλησιας-μονο εδω στο ελλαδισταν γινεται να μενει εκτος φορολ. συνεισφορας), πρωτα θα γινουμε κανονικοι και υπευθυνοι πολιτες, και μετα(οταν θα εχουμε πετυχει κατι αξιοσημειωτο) θα ριξουμε ευθυνες στην Ευρωπη, τον Ομπαμα και οποιον αλλον θελετε...
avatar
NikosA 27.6.2012 | 15:25
Διάβασα με ενδιαφέρον το άρθρο σας και θα ήθελα να αναφερθώ στο θέμα της ναυτιλίας το οποίο θίγετε.
Ακούω κατά καιρούς απόψεις σαν τις δικές σας τις οποίες θεωρώ απολύτως λανθασμένες και επικίνδυνες.
Θα έπρεπε να γνωρίζετε πως η ναυτιλία είναι ένας κλάδος που δεν έχει άμεση εξάρτηση με τον τόπο όπου ενδέχεται να πέρνονται οι αποφάσεις.
Ο νέος Υπ. Ναυτιλίας δήλωσε με νόημα πως τα πλοία έχουν προπέλλες και σαλπάρουν...
Δυσκολεύομαι να καταλάβω γιατί πρέπει να φορολογηθεί στην Ελλάδα το εισόδημα που αποκτάται από την μεταφορά ενός φορτίου από πχ την Βραζιλία προς πχ την Κίνα μέσω ενός πλοίου που φέρει την σημαία πχ της Λιβερίας.
Σίγουρα δεν αγνοείτε το γεγονός πως όλα τα ανεπτυγμένα κράτη παγκοσμίως δίνουνε τεράστιες φορολογικές απαλλαγές στο ναυτιλιακό εισόδημα για ακριβώς τον λόγο αυτό (βλέπε Σιγκαπούρη, Μονακό, Αγγλία, Κύπρος κοκ).
Θα ήταν σίγουρα σκοπιμότερο και σοφότερο αντί να αναφέρετε τον αριθμό των πληρωμάτων για πλοία υπό Ελληνική Σημαία, να θίγατε τα θέματα της (α) μείωσης Ελληνικών ναυτικών, (β) γραφειοκρατία (όταν θέλεις μία απλή διαδικασία για να σηκώσεις σημαία Μάλτας, Παναμά κοκ σε ένα πλοίο, την ίδια στιγμή για να σηκώσεις Ελληνική σημαία χρειάζεσαι πολλαπλάσιο χρόνο και χαρτιά/έξοδα).
Είναι επίσης απολύτως ψευδές το επιχείρημα σας για τα ακίνητα, σκάφη, Φιλιππινέζες κοκ καθώς – για παράδειγμα - υπάρχει νόμοθεσία που επιβάλλει πολύ υψηλή φορολογία σε ακίνητα που ανήκουν σε υπεράκτιες εταιρίες.
Απορώ τέλος που αποσκοπεί το άρθρο σας, αν αναλογιστεί κανείς τις συνέπειες από την αποχώρηση των εταιριών του νόμου 89 από την Ελλάδα...
Κρίμα γιατί κάποιες τέτοιες απόψεις μόνο παραπάνω κακό μπορούνε να κάνουνε στην Ελλάδα.
nikio 27.6.2012 | 15:32
Πολυ ευκολα ξεπερνατε την συνεισφορα των 12 δις. Μπορει οντως να ειναι σε τραπεζικους λογαριασμους ομως αυτο δεν σημαινει οτι δεν συνεισφερουν στην ελληνικη οικονομια. Μην ξεχναμε οτι το "ελληνικο οικονομικο θαυμα" (1953 - 1974) στηριχθηκε στα εμβασματα των μεταναστων τα οποια βεβαια δεν φορολογουνταν στην Ελλαδα αλλα στην χωρα παραγωγης τους.

Με αλλα λογια η ελληνικη οικονομια εχει δυο επιλογες: ή να φορολογησει και να χασει τα 12 αυτα δις εστω και ως ρευστοτητα ή στην καλυτερη περιπτωση να πιεσει για μικρα bonus απο τους εφοπλιστες (περισσοτεροι ελληνες ναυτικοι, επισκευη πλοιων στην Ελλαδα, μη εξαγωγη κερδων απο την χωρα για ενα διαστημα κτλ κτλ).

Η εκκλησια πρεπει να φορολογηθει οπως ολοι οι οργανισμοι. Οπως και οι ΜΚΟ (δεν αναφερεται κανενας σε αυτες). Ειναι μυθος ομως οτι ειναι τετοια η περιουσια της εκκλησιας που μπορει να σωσει το κρατος.
avatar
politisx 27.6.2012 | 16:24
αγαπηρε Κωστα
αν και μου αρεσει πολυ γ αρυρογραφια σου στο συγκεκριμενο θεμα εισαι μαλλον αδιαβαστος
δεν υποστηριζω οτι οι αφοπλιστες προσφερουν αυτα που πρεπει στη χωρα αλλα η φορολογηση των ξενων εταιριων που ασκουν δραστηριοτητα σε ξενη χωρα (διεθνη και αλοδαπα υδατα) το μονο που μπορει να εχει σαν αποτελεσμα ειναι να αποχωρησουν αυτες οι εταιριες απο τη χωρα και να προσθεσουν ακομη μια στρατια ανεργων και ξενιτεμενων του κλαδου που αυτη τη στιγμη δεν ειναι και στα κλαυτερα του
οσοι απασχολουνται σε αυτον τον κλαδο πληρωνονται απο ευρωποιημενο συναλλαγμα και ξοδευουν χρηματα στην Ελλαδα συμβαλοντας στο ΑΕΠ
Δεν ειναι λιγοι
Ειναι γεγονος πως υπαρχι καποια μικρο φοροδιαφυγοι και εισφοροδιαφυγη κοινει συννενεση με τους υπαλληλους των εταιριων αυτων αλλα ειναι μικρο το κακο στην αντιστοιχη που κανουν ολα τα ελευθερα επαγγελματα
Οσον αφορα τους εφοπλιστες τους ιδιους τα τεκμηρια διαβιωσης , και οι αυστηρη φορολογια που θα πρεπει να υπαρχει (και ηδη υπαρχει στα ακινητα) ειναι μια δικαιη φορολογια κατα τη γνωμη μου
Σε αντιπαραβολλη θα επρεπε το κρατος να δινει κινητρα για εισαγωγη περισσοτερου συναλλαγματος απο τον κλαδο αυτο. Δεν μιλαμε για κεφαλαια προιοντα παρανομης δραστηριοτητας η μαυρης οικονομιας που εχουν εξαχθει σε τραπεζες της Ελβετιας , αλλα για περιουσιες Ελληνων πολιτων στο εξωτερικο (που λιμναζουν πολλες φορες) ενω θα μπορουσαν να επενδυθουν στη Ελλαδα μεσω τραπεζων η και απευθειας.
Και φυσικα δεν προυεινω να γινει η Ελλαδα πλυντηριο παρανομου κεφαλαιου οπως η Κυπρος (με αριστερη κυβερνηση) με τα Ρωσικα κεφαλαια , αλλα να αξιοποιηθουν χρηματα με win win συμφωνιες οπως ελεγε και ο μακαριτης. Ουτε να ξεβρακωθει το κρατος για την ελεημοσυνη των εφοπλιστων. Αν μεινουμε να ψεγουμε μονο για τις Φιλιπινεζες χανουμε το δασος η μαλλον το καιμε για δυοο παλιοπουρναρια που μας ενοχλουν
avatar
PT61 27.6.2012 | 19:59
Αγαπητέ Κώστα,
Με παπάδες δεν έχω νταραβέρια και δεν γνωρίζω το αντικείμενο άρα δεν μπορώ να πώ πόσα από όσα λες είναι αλήθεια. Πως και δεν παίρνεις μια συνέντευξη του Αρχιεπίσκοπου που ως ανθρωπος της εκκλησίας και με τη σοφία την οποία τον κατέχει θα δώσει μιά εξήγηση για τους μύθους σου???
Οσον αφορά τη ναυτιλία πρέπει να ομολογήσω ότι σου έχουν ξεφύγει πολλά. Κοιτάς τους 5 ναυτικούς και τις φιλιππινέζες και χάνεις το δάσος.
Αν έκανες κάποια υποτυπώδη έρευνα θα έβλεπες πόσοι χιλιάδες Ελληνες δουλεύουν στα παράπλευρα επαγγέλματα της ναυτιλίας. Να πούμε από ναυτικές σχολές και τα παράγωγα? επιμορφωτικά κέντρα στελεχών και ναυτικών?? προμήθειες? επιθεωρήσεις πλοίων από ελληνικές εταιρείες? νυογνωμονες έλληνες? επιθεώρηση εμπορικών πλοίων? HELMEPA και αλλες ιδιωτικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο χώρο τησ ναυτιλίας και δίνουν δουλειά σε απλό κόσμο, που μένει Ελλάδα, ταξιδιωτικά γραφεία για τις μετακινήσεις ναυτικών, στελεχών επιθεωρητών, συνεργείων και πόσο ακόμα μπορω να σου απαριθμήσω που σήμερα στη μεγάλη κρίση είναι από τους λίγους που έχουν δουλειά χωρίς να λογαριάζω όσοι δουλεύουν γύρω από αυτό το κόσμο μέχρι και ο μπακάλης τησ γειτονειάς σου τρώει με ζεστό χρήμα και όχι βερεσέ όπως κάνουν οι άνεργοι για να καταλάβεις ότι είναι εύκολο να γράφεις για να περάσεις μια εικόνα μόνο στα παραμύθια σου και πολύ δύσκολο να πεις τη πάσα αλήθεια γιατί δεν έχεις δοκιμάσει την υπέρβαση.
Δεν υποστηρίζω το αφορολόγητο γιατί εγώ είμαι ένα θύμα της φορολογικής επίθεσης που δέχονται εκατομύρια συμπατριώτες μου αλλά δεν βγαίνω να επιτεθώ στους εφοπλιστές που μπορούν σε μιά νύχτα να βρούν αλλού πατρίδα και να μείνει χιλιάδες κόσμος και συνταξιούχοι στη πείνα. Μήπως κύριε Κώστα νομίζετε ότι όλοι αυτοί οι άνεργοι που θα βγουν απο το χώρο της ναυτιλίας θα τους προστατέψει το όποιο κράτος???? Είδαμε και τους 1 εκατομύριο άνεργους του ιδιωτικού τομέα σήμερα πόσο καλά παιρνούν.
Αν δεν γνωρίζεις το θέμα καλά να ΜΗ ΓΡΑΦΕΙΣ.
Ευχαριστώ
avatar
le Me 3.7.2012 | 02:17
Άρα όποιος έχει ζεστό χρήμα να μη πληρώνει φόρους. Αυτό που λες ισχύει ήδη και φαντάζομαι σε ικανοποιεί. "Να πούμε από ναυτικές σχολές..." ας πούμε και για φροντιστήρια ξένων γλωσσών. " ταξιδιωτικά γραφεία για τις μετακινήσεις ναυτικών" ας πούμε και για ταξιδιωτικά γραφεία που με πάνε στο νησί. Καλά πλάκα κάνεις. LOL
avatar
jimmy 3.7.2012 | 14:33
εχω την εντυπωση πως τα τρια σχολια που ξεκινουν με τη φραση ''αγαπητε κωστα..'' εχουν γραφτει απο τον ιδιο ανθρωπο. μπορει και να κανω λαθος , ποιος ξερει. αυτη η τρομερη λογικη παντως οτι να καλοπιασουμε οποιον εχει πολυ χρημα νομιζω φανερωνει την αρρωστημενη νοοτροπια μας. δε μπορει μια ολοκληρη κοινωνια να πεφτει θυμα εκβιασμου αυτων των επιχειρηματιων- των κατα τ'αλλα πατριωτων και φιλανθρωπων. να πανε στο καλο.
avatar
Γιαννης Σ. 27.6.2012 | 20:25
Αγαπητέ κε. Βαξεβάνη,

Ο λαός μας ειναι γεγονός οτι είναι αυτοκαταστροφικός. Αυτό ειναι ίσως και ενα από τα αίτια της σημερινής μας κατάντιας.

Στα πλαίσια της αυτοκαταστροφής, έχουμε βαλθεί τώρα να καταστρέψουμε το μοναδικό πλεον κομματι της εθνικής μας οικονομιας το οποιο ακομη ακμαζει: τη ναυτιλία.

Τα κόμματα της αριστεράς, με κυριότερο εκφραστή το Σύριζα και τους δημοσιογράφους που τον υποστηρίζουν (μες στους οποιους, λυπάμαι που θα το πώ, αλλά μάλλον συγκαταλεγεσθε) προσπαθούν να με καθε τρόπο να διαλύσουν και αυτό το οικοδόμημα, καθως ειναι βέβαιον οτι οι ακραίες ιδεολογίες τρεφονται από τη φτωχεια και τη δυστυχία.

Θα μου επιτρέψετε να σας πω ότι δύο πράγματα μπορεί να εξηγούν το προφανες μίσος σας προς τη ναυτιλία μας: ειτε η πολιτική σκοπιμότητα, είτε η ασχετοσύνη, γιατι δε μπορεί ένας άνθρωπος που γνωρίζει εστω και λίγο τη λειτουργια της ναυτιλίας να γράφει τέτοια πράγματα.

Το ευτυχές ειναι ότι η πλειοψηφία του κόσμου διαφωνεί με αυτά που λέτε, και ενα μικρό δείγμα αυτού μπορείτε να το διαπιστώσετε από τα σχόλια που έχουν αναρτήσει οι αναγνώστες στο άρθρο σας, κανένα από τα οποία δε συμφωνεί με τα λεγόμενά σας.

Στην περίπτωση που δε γνωρίζετε από ναυτιλία (γιατί ακόμα και τα στοιχεία που παραθέτετε δεν αντιλαμβανομαι απο ΠΟΥ μπορεί να τα έχετε αντλήσει -το σίγουρο ειναι οτι δεν πρόκεται για το αποτέλεσμα μιας ενδελεχούς και σοβαρής ερευνας), επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω ορισμένα απλά πράγματα:

Καταρχήν ξεκινώ από το ΤΙ ΠΡΟΣΦΕΡΕΙ η ναυτιλία στη χωρα. Η ναυτιλια, απασχολεί ενα μεγάλο αριθμό εργαζομένων. Περι τους 250.000. Οχι, αυτοί οι 250.000 δεν απασχολούνται μόνο στις εταιρίες διαχείρισης πλοίων (τις λεγόμενες ναυτιλιακές) αλλά και σε ενα ΤΕΡΑΣΤΙΟ δίκτυο επιχειρήσεων που έχουν στηθεί γύρω από αυτές: ναυλομεσίτες, ναυτιλιακοί πράκτορες, προμηθευτές πλοίων, δικηγορικά γραφεία, τράπεζες, ασφαλιστικές εταιρίες κ.α. Με άλλα λόγια η ναυτιλία ΔΙΝΕΙ ΔΟΥΛΕΙΕΣ σε 250.000 συμπατριώτες μας! Αυτό πολύ απλά σημαίνει ότι ο υπάλληλος της ναυτιλιακής εταιρίας, το μισθό που παίρνει (και ο οποιος προέρχεται από προϊόν εξαγωγής) θα ξοδευτεί στην Ελλάδα: στο εστιατόριο, στο λιανικό εμπόριο, στην οικοδομή, στο βενζινάδικο. Κατά συνέπεια, η καταναλωτική συμπεριφορά του στελέχους της ναυτιλίας, θα επιφέρει φορολογικά έσοδα στο κράτος. Επιπλέον, για την απασχόληση του υπαλλήλου η ναυτιλιακή εταιρία πληρώνει ασφαλιστικές εισφορές στο κράτος καθώς και φόρο στο εισόδημά του (τώρα, πως εσείς τεκμαίρετε ότι ο υπάλληλος της ναυτιλιακής ειναι "αφορολόγητος" ειναι ενα μυστήριο -η παραπληροφόρηση που ανέφερα παραπάνω). Να σημειωθεί ότι τα στελέχη της ναυτιλίας, ειναι κατά κανόνα πολύ πιο καλά αμοιβόμενα από τα στελέχη αντιστοίχων θέσεων στις "στεριανές" επιχειρήσεις, και άρα αποτελούν ενα αρκετά δραστήριο καταναλωτικά κομμάτι του πληθυσμού και άρα, φορολογικά, συνεισφέρουν περισσότερο από τον μέσο εργαζόμενο.

Επιπλέον, πολλά από τα κέρδη της ναυτιλίας, επενδύονται στην Ελλάδα, είτε καταναλωτικά από τους ίδιους τους εφοπλιστές (με απλά λόγια, ο εφοπλιστής κε. Βαξεβάνη που θα χτίσει τη βιλλα του στη Βουλιαγμένη, θα δώσει δουλειά στον εργολάβο, το σοβατζή, τον εργάτη κλπ κλπ αλλα και, μετέπειτα, στον κηπουρό, τον σωφέρ, τη φιλιππινέζα -ξέρω, τα ακούτε αυτά και ξερνάτε, αλλά ειναι γεγονός οτι κάποιοι συμπολίτες σας έχουν δουλειές ακριβώς επειδή υπάρχει ο εφοπλιστής) είτε επενδυτικά: χαρακτηριστικό παράδειγμα το project του Costa Navarino, του εφοπλιστή Κωνσταντακοπουλου, αλλά και αρκετά άλλα. Αλοίμονο, ποιος ξέρει ΠΟΣΕΣ άλλες επενδύσεις θα μπορούσαν να ειχαν γίνει, εαν το κράτος μας ήταν λίγο πιο φιλικό προς τον επιχειρηματία, και δεν του έβγαζε τον καρκίνο με τα γραφειοκρατικά εμποδια. Σε ότι αφορά τα ακίνητα των εφοπλιστών (γυρνάω λίγο πίσω) μάθετε ότι αυτά φορολογούνται ΚΑΝΟΝΙΚΟΤΑΤΑ, καθώς ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ μια ναυτιλιακή εταιρία να έχει στην κατοχή της ακίνητα ή σκάφη ή οτιδήποτε περιουσιακά στοιχεία, αλλιώς παύει να θεωρείται εταιρία του ν. 89/67 (πάλι λοιπον στο άθρο σας ειπατε μια τρομερή ανακρίβεια).

Εδώ ας κάνω μια παρένθεσηνα μιλήσω για αυτές τις "χαμένες επενδύσεις", με κυριότερο παράδειγμα τα ναυπηγεία, τη μοναδική βαριά βιομηχανία που ειχε ποτέ αυτή η χώρα και την οποια φρόντισε να κλείσει το ΚΚΕ και η πολιτοφυλακή του, το ΠΑΜΕ. Μια βιομηχανία η οποια ήκμαζε στη χώρα μας, με εργαζόμενους με παχυλές πραγματικά αμοιβές, και με εναν εφοπλισμό ο οποιος ΗΘΕΛΕ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να υποστηρίξει (άλλωστε τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά από τον Νιαρχο ιδρύθηκαν). Ομως, οι συχνές απεργίες, με το τεράστιο κόστος τους, εδιωξαν τον εφοπλιστή παρά τη θέλησή του με αποτέλεσμα οι πρώην εργαζόμενοι στο πέραμα, με τα 300 ευρω μεροκάματο να είναι είτε άνεργοι, ειτε να αναγκαζονται να δουλεύουν στα ναυπηγεία της Βουλγαρίας, της Ρουμανίας και της Τουρκίας -θύματα των ίδιων των ΑΝΑΙΤΙΩΝ απεργιών τους.

ΑΥΤΗ κε Βαξεβάνη μου ειναι η προσφορά της Ναυτιλίας και αποτιμάται σε ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ευρώ και οχι τα λίγα εκατομμύρια που εισπράττει το κράτος από τον συμβολικό φόρο στα πλοία, οπως ισχυρίζεστε. ΕΣΕΙΣ ειστε αυτός που επιλέγετε να δείτε τον κολυμβητή και όχι το πλοίο.

Αναφέρατε οτι από το συνάλλαγμα που φερνει η ναυτιλία, το 45% επιστρέφει με διάφορες δικαιολογίες στο εξωτερικο. Καταρχήν δεν καταλαβαίνω απο που βρήκατε ενα τέτοιο στατιστικό. Υποθέτω ότι το υποθέσατε. Αλλωστε, για ποιο λόγο να έλθει στη χώρα αυτό το συνάλλαγμα εξ αρχής, εαν προκειται μετέπειτα να ξαναφύγει στο εξωτερικό...? Οχι. Τα ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ συναλλάγματος που μπαίνουν στη χώρα από τη ναυτιλία μένουν στην πλειονότητά τους στη χώρα μας (μόνη εξαίρεση ίσως η φυγή των κεφαλαίων των τελευταίων μηνών λόγω αβεβαιότητος, αλλα παλι, πιθανόν το ίδιο να κάνατε κι εσείς ο ίδιος με τις οικονομίες σας, οχι μόνο οι κακοι εφοπλιστές).

Εν συνεχεία, θα ήθελα να επισημάνω ότι σταθηκατε στο φόρο επί του τοννάζ (τα 3000 ευρώ ετησίως, λιγότερα "απ¨οτι πληρώνει ενα περίπτερο").

ΕΑΝ γνωρίζατε τη ναυτιλία, θα επρεπε να ξέρετε οτι ειναι ΑΛΛΟ πράγμα ο φόρος επί των κερδών του πλοίου, για τον οποιο υπάρχει απαλλαγή, και άλλο το επονομαζόμενο tonnage tax, το οποιο το επιβάλλει η κάθε σημαία στα πλοία της. ΜΕσα στο μυαλό σας φυσικά τα συγχέετε, πράγμα που ειναι λάθος. Το tonnage tax, ειναι ενας καθαρά συμβολικός φόρος και αυτό γιατι υπαρχει μεγάλος ανταγωνισμός μεταξύ "σημαιών". Βλέπετε, καποτε η Ελλάδα ειχε υπερβολικά μεγάλο tonnage tax με αποτέλεσμα τα υπό Ελληνική σημαία πλοία να φθίνουν, προς όφελος σημαιών όπως η Κύπρος, η Μάλτα, ο Παναμάς, οι Μπαχάμες, κλπ κλπ. ΚΑΝΕΝΑΣ επιχειρηματίας στα λογικά του δε θα επέλεγε να πληρώνει πχ 100.000 ευρώ το χρόνο σε tonnage tax για να εχει το πλοίο του υπό Ελληνική σημαία, οταν μπορεί να πληρώνει 3000 στην Κύπρο, για να το έχει υπό Κυπριακή. Αυτό κ. Βαξεβάνη λέγεται ελευθερος ανταγωνισμός και ο ίδιος εαν είσασταν επιχειρηματίας, αυτο θα κάνατε!

Σε οτι αφορά το αφορολόγητο των κερδών: ΦΥΣΙΚΑ και τα κερδη από τη ναυτιλιακή δραστηριότητα ειναι αφορολόγητα. Ετσι ειναι σε ολο τον κόσμο! Το εισόδημα ενός πλοίου δε γεννάται στην Ελλάδα, αλλα στα διεθνή υδατα κι ετσι δε ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ η Ελλάδα να τα φορολογήσει. Η δε διαχείρηση των πλοιων, μπορεί να γίνει απο οποιοδήποτε σημείο του πλανήτη οπου υπάρχει μια τηλεφωνική γραμμή και μια σύνδεση ιντερνετ. Το γεγονός ότι οι εφοπλιστές έχουν ΕΠΙΛΕΞΕΙ (προσέξτε: επιλέξει) τη χώρα μας για να διαχειρίζονται τα πλοία τους -με τα οικονομικά ωφέλη που προανέφερα- ειναι καθαρά επειδή εχουν γεννηθεί εδώ και τους αρέσει να ζουν εδώ. Καιροφυλαχτούν όμως πολλές πατρίδες οι οποιες ΠΑΡΑΚΑΛΑΝΕ να εκδιωχθούν οι εφοπλιστές από την Ελλάδα -μέσω ενός βλακώδους και πρωτοφανούς για τα διεθνή δεδομένα συστήματος φορολόγησης το οποίο εσεις προτείνετε- τάζοντας τους γή και ύδωρ! Προφανώς, αυτες οι χώρες κάτι θα ξερουν παραπάνω, αγαπητέ κε. Βαξεβάνη! Προσφατα ειχα βρεθεί σε παρουσίαση που έκανε η πολη του Λονδίνου στα πλαίσια της έκθεσης των Ποσειδωνίων 2012, και στην οποια οι Αγγλοι εστιαζαν στο γεγονός οτι η Μ. Βρετανία θα συνεχίσει να παρέχει ενα σταθερό αφορολόγητο καθεστώς στους εφοπλιστές, σε αντίθεση με τη χώρα μας στην οποια το αφορολογητο στατους τους δεν ειναι καθόλου βέβαιον. Ανάλογες παρουσιάσεις έχουν κάνει και η Σιγκαπούρη και το Χονγκ Κονγκ. Πιθανόν οι Αγγλοι και οι Σιγκαπουριάνοι (των οποιων η οικονομία δε βρίσκεται στα ίδια χάλια με τα δικά μας) να ειναι αφελείς και θύματα -εγώ προσωπικά πιστεύω ότι δεν ειναι, απλά εχουν αντιληφθεί το προφανές, σε αντίθεση με εσας.

Κε. Βαξεβάνη, για να μη σας κουράζω άλλο, θα ηθελα να τελειώσω λέγοντας οτι σας ΠΡΟΚΑΛΩ να απαντήσετε στα παραπάνω σχόλια τα δικά μου και των προλαλήσαντων που σχολιασαν το άρθρο σας. Πολύ αμφιβάλλω εαν θα το πραξετε γιατι πιστεύω ότι τα επιχειρήματά ειναι απλως ανύπαρκτα. Τέλος, να σας δώσω εαν μου επιτρέπετε μια συμβουλή: μην εύχεστε να φορολογηθεί (και άρα να φύγει από τη χώρα εν τω μέσω μιας νυκτός) η ναυτιλία. Τις επιπτώσεις θα τις βιώσει ο εθνικός μας προϋπολογισμός ανεπανόρθωτα, καθώς η Ναυτιλία μας συνεισφέρει το 7% σε αυτόν, οσο δηλαδή μας στοιχίζουν η Εθνική μας άμυνα και η παιδεία μαζι!

Ευχαριστω πολυ για την προσοχή σας και αναμένω (χωρίς πολλές ελπίδες) τα σχόλιά σας.

avatar
sk3t0s 30.6.2012 | 11:15
...Μην πειράζετε τι κεφάλοιο που δίνει τα ξεροκόμματα στους ραγιάδες.....

Πόσο ΦΠΑ (εννοω το ποσοστό) και με ποιές κλίμακες φορολογούνται τα επαγγέλματα που ευνούνται όπως λες απο τους εφοπλιστές?

Θα μπορούσα να γράψω πολλά αλλα , μια και είστε ψαγμένος , δε μπορεί να μην γνωρίζετε τις κινήσεις των "ελίτ" άλλων χωρών σε περιόδους κρίσης της χώρας τους. Διαχρονικά.
tyrope 30.6.2012 | 22:10
Ε ρε τι θα κάναμε χωρίς τους εφόπλιστες...Θα πεθαίναμε όλοι της πείνας...Δεν θα χε δουλειά κανείς στην Ελλάδα και θα τρώγαμε σκύλους και δέντρα...

Βασικά θα μπορόύσαμε να κατεβάσουμε όλους τους φορολογικούς συντελεστές για όλες τις επιχειρήσεις στο -1%(να τους πληρώνουμε από πάνω κιόλας, δλδ γιατί η Αγγλία να χει τόσο χαμηλό φορολογικό σύστημα στα πλοία και επίσης οι τράπεζες πληρώνουν όσο φόρο θέλουν,κι έτσι δεν πάνε πουθενά και κάθονται όλοι αγγλία και έτσι η αγγλία είναι μια πλούσια και ευτυχισμένη χώρα χωρίς φτωχούς αμόρφωτους και τατιάνα στεφανίδου) για να προσελκύσουμε μεγάλες πολυεθνικές (τις μεγαλύτερες στον πλανήτη γη αν γίνεται)να κάνουν εργοστάσια στην Ελλάδα πολλά και να κατεβάσουμε τον μισθό μας στα 300 ευρώ και να μην επιτρέπονται καθόλου οι απεργίες.
Έτσι θα έχουμε δουλειά,πολλή δουλειά να φτάνει για όλους(έτσι οι μετανάστες θα δουλεύουν και δεν θα κάνουν εγκλήματα, κι οι χρυσαυγίτες θα μείνουν κι αυτοί χωρίς δουλειά αν είναι καλοί οι μετανάστες και συνεπώς θα δουλεύουν κι αυτοί στα ωραία αυτά ξένα εργοστάσια) και να είμαστε μια φοβερά αναπτυσσόμενη χώρα και να μαστε περήφανοι πολύ για την Ελλάδα μας.
Τέλος για τους εφοπλιστές λέω να τους κάνουμε ένα μεγάλο αδριάντα που να χει τα πρόσωπα όλων τους (και τα κορμιά τους άμα λάχει) πάνω στον παρθενώνα.
avatar
le Me 3.7.2012 | 02:02
Ας ακολουθήσω λίγο το συλλογισμό σου:
Η ναυτιλία απασχολεί ένα τεράστιο αριθμό εργαζομένων σε τράπεζες, ασφαλιστικές κλπ. Και εγώ τους απασχολώ αυτούς και τον περιπτερά και τον κρεοπώλη κλπ.
Τρώω τα λεφτά μου στην Ελλάδα άρα συμβάλω στην οικονομία (οκ δεν έχω βίλα) και δε χρειάζεται να φορολογούμαι.
Οι Αγγλοι και οι Σιγκαπουριάνοι δε φορολογούν τους εφοπλιστές και είναι πιο έξυπνοι. Και τα νησιά Καϋμάν δε φορολογούν κανέναν. Ας κάνουμε όλοι offshore.

Δε ξέρω πόσο πρέπει να φορολογηθούν οι εφοπλιστές για να μεγιστοποιήσει το Ελληνικό κράτος τα έσοδά του αλλά τα επιχειρήματα που έθεσες ισχύουν για πολλές κατηγορίες επαγγελματιών που είναι φτωχότεροι μεν, περισσότεροι δε και συμβάλουν περισσότερο στην οικονομία. Το μόνο σωστό επιχείρημα που βρήκα είναι ότι το εισόδημα δε παράγεται στην Ελλάδα αλλά το ίδιο μπορώ να ισχυριστώ και εγώ που έχω ένα web server στη Γερμανία και πελάτες από όλο το κόσμο. Να μη φορολογούμαι ούτε εγώ στην Ελλάδα. Τι λες; (Εγώ το βρίσκω σωστό ;-)
123
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια