Βάζοντας ποινή μεγάλη, το ξεχνάνε το μαγκάλι

Οι απολύτως αυστηρές ποινές που επιβάλλει η Δικαιοσύνη στους παρανομούντες πολιτικούς δίνει το ακριβώς αντίθετο μήνυμα από το αναμενόμενο.
ΑΠΟ ΤΟΝ ΣΤΕΛΙΟ ΚΟΥΛΟΓΛΟΥ
3.3.2013

 

Να το ξεκαθαρίσω από την αρχή: δεν τρέφω την παραμικρή συμπάθεια για τον Άκη, τον Παπαγεωργόπουλο και τα άλλα παιδιά που τρώνε ισόβια, καταδικάζονται σε πολυετή φυλάκιση για παραλείψεις στο πόθεν έσχες, τους επιβάλλονται αυστηρά πρόστιμα και τους κατάσχουν ή θα τους πάρουν τα σπίτια: έστω και αυτή η περιορισμένη κάθαρση είναι το ελάχιστο αντίτιμο για την οικονομική αλλά και την ανυπολόγιστη ηθική ζημιά που έχουν προκαλέσει στην ελληνική κοινωνία.


Όμως οι ίδιοι μηχανισμοί που εξέθρεψαν τη διαφθορά, καθώς και οι άνθρωποι που ανέχτηκαν ή και υπεράσπισαν τη δράση αυτών που σήμερα καταδικάζονται σε βαριές ποινές, παραμένουν αμετακίνητοι. Ο κ. Βενιζέλος, παραδείγματος χάριν, οργάνωσε ολόκληρο συνέδριο του ΠΑΣΟΚ το Σαββατοκύριακο, αλλά δεν βρήκε λέξη να πει για τις βαρύτατες ευθύνες που έχει το κόμμα του για την εξάπλωση της διαφθοράς στη χώρα. Για προσωπική αυτοκριτική, ούτε λόγος να γίνεται φυσικά. Τον Ιανουάριο του 2005, στο πόρισμα της Εξεταστικής για τα εξοπλιστικά προγράμματα για τα οποία θα δικαστεί ο Τσοχατζόπουλος, Βενιζέλος και Λοβέρδος (θέλει να φτιάξει και κόμμα, τρομάρα του) κατακεραύνωναν τους συκοφάντες του Άκη: «Δεν προκύπτει κανένα στοιχείο πιθανής τέλεσης ποινικού αδικήματος από τους πρώην υπουργούς Εθνικής Άμυνας, κ.κ. Απόστολο-Αθανάσιο Τσοχατζόπουλο και Γιάννο Παπαντωνίου... που επί μήνες προσεβλήθησαν και διασύρθηκαν αδίκως...».


Η καταδίκη Παπαγεωργόπουλου την προηγούμενη εβδομάδα μας θύμισε τις αντίστοιχες, ακόμα πιο φρέσκες, δηλώσεις του κ. Σαμαρά για τον πρώην δήμαρχο και στέλεχος της ΝΔ : «Θεωρώ ότι ο Βασίλης Παπαγεωργόπουλος είναι ένας έντιμος άνθρωπος που έχει προσφέρει απίστευτα πολλά πράγματα στην πόλη της Θεσσαλονίκης» απαντούσε ο πρωθυπουργός μόλις το 2011, σε ερώτηση για τις κατηγορίες που ο εκλεκτός του αντιμετώπιζε. Και όταν φυσικά γίνει –αν προλάβει να γίνει, γιατί τα κόμματα που εφαρμόζουν το Μνημόνιο τα τρώει η μαρμάγκα– συνέδριο της ΝΔ, είναι βέβαιο ότι δεν θα εξετάσει πώς και γιατί οι δύο ισχυρότεροι άνθρωποι του κόμματος στη Βόρεια Ελλάδα για δεκαετίες είναι βουτηγμένοι μέχρι τον λαιμό στην αμαρτία.


Κανονικά, θα έπρεπε να γίνει ό,τι έγινε και στην Ιταλία στη διάρκεια της επιχείρησης «καθαρά χέρια» τη δεκαετία του '90: από το Χριστιανοδημοκρατικό μέχρι και το Σοσιαλιστικό ή ακόμα και το Κομμουνιστικό, τα κόμματα που κυριάρχησαν στη μεταπολεμική ιταλική σκηνή διαλύθηκαν. Γιατί από τη λίστα Λαγκάρντ και τη Siemens μέχρι τους εξοπλισμούς και την κλοπή των ταμείων του Δήμου Θεσσαλονίκης, όλα τα σκάνδαλα που απασχολούν τις Αρχές διακρίνονται από την ίδια αλαζονεία, την αίσθηση ατιμωρησίας και την παντελή αδιαφορία για τα πραγματικά προβλήματα των πολιτών που εξακολουθούν να κυριαρχούν και σήμερα στα κόμματα εξουσίας.

 

Η επιχείρηση «κάθαρση» που παρακολουθούμε είναι περιορισμένη και αφορά τα άλογα που σκοτώνουν όταν γεράσουν, στην περίπτωσή μας όταν βγουν εκτός ενεργού πολιτικής. Κατά τα άλλα, κυβερνούν σαν να μην έχει συμβεί τίποτα. Αντίθετα με ό,τι συμβαίνει στα σοσιαλιστικά κόμματα όλης της Ευρώπης, ο κ. Βενιζέλος αποφάσισε να μη συμμετέχουν αριστίνδην στη νέα Κ.Ε. του ΠΑΣΟΚ οι ευρωβουλευτές του κόμματος, αλλά πρότεινε να συμμετέχουν όλοι οι διοικητές των ΔΕΚΟ! Στο νοσοκομείο «Παπαγεωργίου» στη Θεσσαλονίκη, για παράδειγμα, ίσως το καλύτερο στην Ελλάδα, έχουν κόψει τη χρηματοδότηση που δίνουν στα υπόλοιπα. Γιατί είναι μεν Δημόσιο, αλλά δεν έχουν τη δυνατότητα να διορίζουν και εκεί στη διοίκησή του κάποιους αποτυχημένους βουλευτές. Που πεθαίνει ο κόσμος απ' έξω, δεν τους καίγεται καρφάκι.


Ούτε τους ενδιαφέρει η οικονομική γενοκτονία που συντελείται στη χώρα, ο τραγικός θάνατος, τον 21ο αιώνα, στα μαγκάλια των φοιτητών, τους οποίους οι πιο χοντρόπετσοι νεοφιλελεύθεροι έσπευσαν και να κατηγορήσουν εμμέσως για τον θάνατο τους. Ευτυχισμένοι όπως είναι που οι ποινές εκτονώνουν την οργή του φιλοθεάμονος κοινού, θα μπορούσαν να τραγουδάνε: «βάζοντας ποινή μεγάλη, το ξεχνάνε το μαγκάλι».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
19 Σχόλια
AleaJactaEst 6.3.2013 | 12:54
Καλα ολα και συμφωνω στα παντα, αλλα με αυτο το μαγκαλι μηπως να ξεκολλατε γιατι τελικα αποδειχτηκε οτι ειχαν θερμανση και οτι το αναψαν για μπριζολες και οχι για ολους τους τραγικους λογους που βιαστηκατε να εφευρετε; Πρεπει να δηλαδη με το ζορι να αναπαραγετε μια ανακριβεια για να δημιουργειτε εντυπωσεις;

avatar
Ανώνυμος/η 6.3.2013 | 13:01
Μπορώ να έχω λινκ με την απόδειξη, παρακαλώ; Χωρίς διάθεση ειρωνείας, απλά το λινκ θέλω. Ευχαριστώ
avatar
aiginitissa 9.3.2013 | 04:13
Ποιος σου ειπε οτι ειχαν θερμανση; Η ιδιοκτητρια του σπιτιου ειπε στους δημοσιογραφους, οτι τα ατυχα παιδια δεν ειχαν βαλει πετρελαιο γιατι δεν ειχαν χρηματα και ζεσταινονταν με μια σομπα υγραεριου, που ομως τους ειχε τελειωσει λιγο πρι το μοιραιο βραδυ. Δεν ειχαν χρηματα να παρουν καινουγια φιαλη και ετσι (απο επιπολαιοτητα ισως) αποφασισαν να ζεσταθουν με την ψησταρια-μαγκαλι που αποδειχτηκε μοιραια.
Καλο ειναι να μην διαδιδεις ανυποστατες φημες.
AleaJactaEst 6.3.2013 | 13:13
google it.

«Μαζεύονταν εκεί και παίζανε, τρώγανε, είχε και καλύτερο ίντερνετ. Έλεγε: Πάμε εκεί, έχει λίγο κρύο. Τον ρωτούσα "Ρε Νίκο γιατί πάτε εκεί και δε μαζεύεστε στο δικό σου που έχει καλοριφέρ; Εκει μαζεύονται όλοι, μου απαντούσε. Και έτσι έγινε το μοιραίο», είπε ο τραγικός πατέρας.
Panοkatos 6.3.2013 | 13:54
Έτσι ακριβώς τα είπε ο πατέρας και μάλλον κάπως έτσι είναι... Ο πατέρας, που έχει και τον πόνο του -που δεν υπάρχει πιο μεγάλος απ' αυτόν- δηλαδή το να χάνεις το παιδί σου.
Οι υπόλοιποι αντί να το βουλώσουν και να αφήσουν τους ανθρώπους στον πόνο τους τυμβωρυχούν με την ποταπή επιδίωξη να ενισχύσουν τα όποια επιχειρήματά τους, σωστά η λάθος δεν έχει σημασία. Πάψτε επιτέλους, φτάνει... κάποιες φορές η σιωπή επιβάλλεται
Αταξινόμητος 7.3.2013 | 04:31
Ο εντελώς απαράδεκτος τίτλος πάντως εμένα με έπεισε να μην διαβάσω το υπόλοιπο ...
avatar
Ανώνυμος/η 6.3.2013 | 13:40
Από αυτό που παραθέτεις προκύπτει ίσα ίσα το αντίθετο: Στο σπίτι που έγινε το μοιραίο είχε κρύο, δεν είχε καλοριφέρ.
Sontal 6.3.2013 | 13:42
Δεν είμαι σίγουρος πως αντιλήφθηκα από το κείμενο τους λόγους πίσω από την πεποίθηση πως "οι απολύτως αυστηρές ποινές που επιβάλλει η Δικαιοσύνη στους παρανομούντες πολιτικούς δίνει το ακριβώς αντίθετο μήνυμα από το αναμενόμενο" και δεν κατανοώ τι θα θέλαμε τελικά από την δικαστική εξουσία. Αν φρόντιζαν να δείξουν επιείκια και να αναγνωρίσουν σωρεία ελαφρυντικών, η κοινωνία -δικαίως- θα είχε εκφράσει εκ νέου την άποψή της πως οι δικαστές τα παίρνουν και τα έχουν κάνει πλακάκια με την νομοθετική εξουσία. Τώρα που εξάντλησαν τη νομική δυνατότητα που άλλοι τους παρέχουν, πάλι εγκαλούνται ως "λάθος μήνυμα". Τι εν τέλει απαιτούμε;

Πρέπει να αντιληφθούμε επιτέλους πως σε ουκ ολίγες περιπτώσεις η δικαστική εξουσία εγκαλείται για ατοπήματα κι αστοχίες στους νομοθετικούς προσανατολισμούς που δεν θέτει η ίδια, αλλά απλώς εφαρμόζει. Αν οι νόμοι παρέχουν άπειρα παραθυράκια, οδηγούν σε παραγραφές και φροντίζουν να καλύπτουν ημέτερους, ο εκάστοτε δικαστής δεν μπορεί να το παίξει Robin of Sherwood και να πάρει το νόμο στα χέρια του. Όπως δεν προτιμάει να παίρνουν οι δικηγόροι χίλιες αναβολές, να τραβάνε οι υποθέσεις καμιά δεκαετία και να μαζεύονται καμιά εκατοστή, για να τους τρέχουν με πειθαρχικά και ποινές τους ίδιους. Αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα σε μια εποχή που θέλγεται από τις εντυπώσεις και ψάχνει τα εύκολα θύματα.

Διαφωνώ ως προς το "απολύτως αυστηρές" ποινές...είναι αυτές που θα έπρεπε να είναι απέναντι σε κατά συρροή λαμόγια που διασπαθίζουν δημόσιο χρήμα εκτεταμένα κι ανερυθρίαστα επί μακρόν και σε βάθος χρόνου. Κανένας έντιμος πρότερος βίος απέναντι σε κάποιον που κλέβει επί δεκαετίας. Καμία επιείκια σε εκείνους που ψηφίζουν νόμους και μετά τους αγνοούν επιδεικτικά προς ίδιον όφελος. Αν το νόημα είναι πως οι ποινές δίνουν την εντύπωση πως άξαφνα άλλαξε η κοινωνία μας προς το νομιμότερο, θα συμφωνήσω πως αυτό δεν ισχύει...ο παραδειγματισμός όμως θα χρειαστεί χρόνο κι η αλλαγή της νοοτροπίας ακόμα και διά του φόβου της ποινής δεν μπορεί να γίνει από τη μια στιγμή στην άλλη. Ευτυχώς όμως που υπήρξαν κι ακριβοδίκαιες τιμωρίες όσων παρέβησαν τα δέοντα...
avatar
aiginitissa 9.3.2013 | 04:16
Εννοει, ο παντα ευστοχος Κουλογλου, οτι πιθανον καποια στιγμη η βαρια ποινη των ισοβιων να μετατραπει σε 20ετη καθειρξη, η καθειρξη αυτη λογω καλης διαγωγης να μειωθει σε 10-15 χρονια και παει λεγοντας. Τα ξερουμε αυτα...
Lykinos 6.3.2013 | 20:08
Με αυτή την λαϊκιστική λογική διάλυσης των πρώην μεγάλων κομμάτων οδηγούμαστε με μαθηματική ακρίβεια σε ΧΑ στο 20%.
avatar
Ανώνυμος/η 7.3.2013 | 13:11
ναι, ο κούλογλου φταίει για τη χρυσή αυγή. Μην τυχόν και πειράξουμε τα άγια κόμματα πασόκ-νδ, θα έρθει ο μπαμπούλας να μας φάει.
Lykinos 8.3.2013 | 00:28
Ένα μεγάλο κομμάτι της Αριστέρας πάσχει από μία πασοκοφοβία, η οποία είναι ιστορικά δικαιολογημένη. Όμως αυτή η μυωπική στάση τους εμποδίζει να δούν μία θλιβερή πραγματικότητα η ΧΑ παίρνει διπλάσιο ποσοστό από το ΠΑΣΟΚ. Ποιόν πρέπει να χτυπάει η Αριστέρα το ήδη τελειωμένο ΠΑΣΟΚ ή την "αδίαφορη" φασιστική ΧΑ;; Ο μπαμπούλας δυστυχώς είναι υπαρκτός.
avatar
Ανώνυμος/η 8.3.2013 | 11:12
Ο μπαμπούλας εννοείται ότι είναι υπαρκτός και το πασόκ έχει βάλει το χεράκι του γι'αυτό. Όχι μόνο κάνοντας τα στραβά μάτια όταν η αριστερά, ο αναρχικός χώρος και κάποιοι δημοκράτες (φιλελεύθεροι κυρίως) ξελαρυγγιάζονταν ότι η αστυνομία έχει γεμίσει χρυσαυγίτες. Όχι μόνο επειδή κατάλαβε ότι η χα είναι πρόβλημα μόλις στις πρόσφατες εκλογές, στις οποίες μπήκε στη βουλή. Οι μεγαλύτερες ευθύνες του πασόκ είναι ότι προώθησε την ατζέντα της χα, στοχοποιώντας οροθετικές πόρνες, χτίζοντας στρατόπεδα συγκέντρωσης, ονομάζοντας υγειονομική βόμβα τους μετανάστες απεργούς πείνας της νομικής, συνομιλώντας σαν ίσος προς ίσο με φασίστες του λάος, τους οποίους έβαλε και στην κυβέρνηση κλπ.

Οπότε, άσε την αριστερά και τους αναρχικούς να κράζουν και το πασοκ-νδ σύμπλεγμα. Και μην ανησυχείς, για τη χα για χρόνια, οι μόνοι που μιλούσαν ήταν οι αριστεροαναρχικοί. Οι υπόλοιποι ζούσατε τη φούσκα της ευδαιμονίας που σας κέρναγε το πασόκ.
Lykinos 8.3.2013 | 16:51
Η γνωστή έπαρση bakaka. Αλήθεια το είχες προβλέψει ότι η ΧΑ θα είναι στο 12%; Δεν είναι μόνο η αστυνομία που έχει γεμίσει ΧΑ είναι όλη η κοινωνία και αυτό είναι μάλλον χειρότερο. Ας κάνει και η αριστερά την αυτοκριτική της για την ΧΑ. Δεν μπορεί για όλα να φταίει το ΠΑΣΟΚ. Τί έκανε η αριστερά και κυρίως τι κάνει τώρα; Πώς απαντάει στον υπαρκτό ακτιβισμό της ΧΑ ο οποίος δεν είναι μόνο βία είναι και παροχές τροφίμων κλπ. Με φωνές; Με εκδηλώσεις; Ας αναλογιστούν κάποιοι τί κατάφεραν με όλα αυτά, π.χ. με την Υπατία και με άλλες δράσεις. Μήπως έριξαν νερό στο μύλο της ΧΑ και συνεχίζουν να ρίχνουν; Νομίζω ότι η πλειονότητα της αριστεράς το μόνο που την ενδιαφέρει είναι πώς θα χτυπήσει τα κόμματα της κυβέρνησης ειδικά τη ΔΗΜΑΡ και το ΠΑΣΟΚ και όχι πως θα αντιμετωπίσει το ρεύμα της ΧΑ το οποίο είναι πολύ ισχυρό. Και κυβέρνηση να γίνει η αριστερά αύριο την ΧΑ μπροστά της θα την βρεί. Δείτε και λίγο πίο μακρία από τη μύτη σας. Γιατί θα έλθει η μέρα που θα πούμε όλοι μάζι για τα "παλία καλά" κόμματα "Οι άνθρωποι αυτοί ήσαν μιά κάποια λύσις".
avatar
aiginitissa 9.3.2013 | 04:20
Δηλαδη το Πασοκ τι κανει; Ακομα κι αυτο που ειπε ο Μπενυ, να βγει η χ.α. εκτος νομου, δεν το πηρε υποψη του κανεις (αν και σωστο) γιατι προερχεται απο καποιον που ειχε 2 χρονια στα χερια του τη λιστα Λαγκαρντ και εκανε την παπια (και οχι μονο)
avatar
Ανώνυμος/η 9.3.2013 | 16:03
Δεν ανήκω ούτε ψηφίζω κάποιο από τα κόμματα της αριστεράς. Απευθύνσου αλλού με αυτό τον τρόπο και τις κατηγορίες για έπαρση να τις απευθύνεις στον εαυτό σου.

Αν δεν μπορείς να καταλάβεις ότι ευθύνη για την άνοδο της ακροδεξιάς έχουν κυρίως τα δυο κόμματα τα οποία εναλλάσσονταν στην εξουσία από το 74 και μετά, υπάρχει πρόβλημα αντίληψης σε έναν από τους δυο μας. Σου ανέφερα και πριν τους τρόπους με τους οποίους τα 2 πρώην μεγάλα κόμματα νομιμοποίησαν ουσιαστικά τον ρατσιστικό-εθνικιστικό και τελικά, πλέον, τον φασιστικό-ναζιστικό λόγο.

Συνεχίζω με την ουσία του πράγματος: Ποια κόμματα είναι υπεύθυνα τόσα χρόνια για τη διδασκαλία της ιστορίας στα σχολεία; Ποια κόμματα, λοιπόν, θα έπρεπε να έχουν προβλέψει να μη γεμίζει το μυαλό των παιδιών με ανοησίες περί αλυτρωτισμού, μεγάλης πατρίδας, αθάνατου ελληνικού έθνους και δεν ξέρω κι εγώ τι άλλη μπούρδα μας μάθαιναν στα επίσημα μαθήματα του σχολείου;

Ποια κόμματα είναι αυτά που είχαν την πολιτική ευθύνη για τη συγκρότηση των σωμάτων ασφαλείας και δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να αποφύγουν το πλήρες σάπισμα της αστυνομίας;

Ποια κόμματα είχαν και έχουν ακόμα (ως κυβέρνηση) την ευθύνη για τη μεταναστευτική πολιτική αυτού του κράτους (ή, μάλλον, για την ανυπαρξία της;)

Αρχηγός ποιου κόμματος έσυρε όλη την ελλάδα σε μια διπλωματική αποτυχία για το όνομα των σκοπίων και φούντωσε το εθνικιστικό μίσος;

Υπουργός ποιου κόμματος συνέλαβε και φυλάκισε τις οροθετικές ιερόδουλες, θέτοντας το θύμα στη θέση του θύτη, για να κερδίσει μερικές ψήφους ακόμη;

Ποιο κόμμα έβαλε στην κυβέρνησή του τους φασίστες του λάος;

Ποιο κόμμα έχει κάποιους από αυτούς ακόμα στην κυβέρνησή του;

Ποιο κόμμα έχει δηλωμένους χουντικούς, βασιλικούς και εθνικιστές στις τάξεις του;

Από ποιο κόμμα έφυγε ο καρατζαφύρερ πριν φτιάξει το φασιστικό του μόρφωμα;

Μπορώ να γράφω για ώρες αλλά δεν έχω το χρόνο. Αυτό που ξέρω είναι ότι το πασόκ, που στηρίζεις, μαζί και η δημάρ, δεν έχουν κάνει απολύτως τίποτα για να αντιμετωπιστεί το θέμα. Και ως κυβέρνηση (+νδ), αυτοί έχουν τη μεγαλύτερη ευθύνη για όσα (δεν) γίνονται. Η αριστερά και η αναρχία είναι εδώ και χρόνια συνέχεια στους δρόμους ενάντια στο φασισμό, με εκδηλώσεις, συζητήσεις, πορείες, συλλαλητήρια, συναυλίες και περισσότερο απ'όλα, με το παράδειγμά τους, με το στήσιμο στεκιών μεταναστών, αντιδομών, φεστιβάλ συνύπαρξης με τους «ξένους», έτσι ώστε οι ξένοι να σταματήσουν να είναι ξένοι. Το πασόκ τι κάνει; τους βάζει σε στρατόπεδα συγκέντρωσης, τα οποία ονομάζει κέντρα φιλοξενίας, τους φυλακίζει, τους στέλνει πίσω στις εμπόλεμες ζώνες, τους πνίγει στον Έβρο, τους σακατεύει στο ξύλο, επιτρέπει, ή μάλλον δεν κάνει απολύτως τίποτα όταν αυτοί βασανίζονται από μπάτσους στο τμήμα Ακροπόλεως, Αγ. Παντελεήμονα και αλλού, επιτρέπει στους χρυσαυγίτες να διώχνουν τα παιδιά των μεταναστών από την παιδική χαρά του αγιου παντελεήμονα, ενώ έχει τα νομικά και πρακτικά όπλα να το σταματήσει αυτό και τελικά συλλαμβάνει και βασανίζει αντιφασίστες, απειλώντας με μηνύσεις ξένες εφημερίδες που δημοσιεύουν την είδηση!

Τα παλιά κόμματα όχι μόνο δεν αποτελούν λύση, αποτελούν τροχοπέδη για την εξέλιξη της κοινωνίας. Και όχι, δε μπορείς λέγοντας μου ότι η ΧΑ είναι χειρότερη από το πασόκ να με πείσεις να το βουλώσω για όσα αισχρά έχετε κάνει τόσα χρόνια στον τόπο, ειδικά από τη στιγμή που τα συνεχίζετε. Ναι, σαφώς και είναι χειρότερη η ΧΑ. Αλλά αυτό που μου ζητάς είναι για να αποφύγω να φάω σκατά να μπουκωθώ με λάσπη.

Ε, δεν το κάνω
Lykinos 10.3.2013 | 00:56
Χειμαρρώδες το σχόλιο σου bakaka αλλά περισσότερο μπερδεύει παρά διαφωτίζει τις απόψεις σου. Μας λες δε ότι δεν είσαι στην αριστερά, δεν είσαι στη δεξιά, πού περίπου είσαι. Πολλά από αυτά που γράφεις ωστόσο είναι σωστές κριτικές υπαρκτών κοινωνικών φαινομένων. Διαβάζοντας το όμως δίνεις την εντύπωση ότι η Ελλάδα είναι ένα απολυταρχικό κράτος, θα το πούμε δικομματικό, όπου όλες οι αποφάσεις παίρνονται ή παίρνονταν από δύο κόμματα και επιβάλλονταν με βίαιο τρόπο στην κοινωνία. Ένα καθεστώς δηλαδή το οποίο υπάρχει αυτή τη στιγμή μόνο στη Βόρεια Κορέα.
Έτσι πως τα γράφεις εσύ η κοινωνία ποδηγετείται σε απόλυτο βαθμό από το κράτος και τους πολιτικούς. Η ελληνική κοινωνία δεν φέρει καμία ευθύνη κατ᾽εσέ; Δεν έχει τίποτα το αρνητικό; Όλα οφείλονται στην κακή επίδραση των κομμάτων; Ποίος ψήφιζε τα λαμόγια της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ; Ποίος έβγαζε τον Κωστάκη τον Καραμανλή πρωθυπουργό πανηγυρικά το 2007 ενώ τα είχε κάνει σκατά; Ο Σόιμπλε; Μην είμαστε συνέχεια πολιτικά ορθοί. Υπάρχουν αρνητικά φαινόμενα τα οποία είναι βαθιά ριζωμένα στην ελληνική κοινωνία και τα οποία οδηγούν και στα ψηλά ποσοστά της ΧΑ. Νομίζω ότι το πρόβλημα στην Ελλάδα ήταν και είναι το ακριβώς αντίθετο, η ανυπαρξία ισχυρού κράτους το οποίο θα επιβάλλει το νόμο. Και ο νόμος υπάρχει ακόμα και στις αστικές δημοκρατίες για να υπερασπίσει τον αδύναμο και για να μην γίνει η κοινωνία ζούγκλα όπως κοντεύει να γίνει. Αλλά όλοι έχουν βάλει το χεράκι τους για να μην υπάρχει το τάχα κακό κράτος στην Ελλάδα από τους μεγάλους αλλά και μικρούς φοροφυγάδες έως τους Ναζί έως και τους επαναστατημένους που μάχονταν κατά τους ΧΥΤΑ στην Κερατέα. Και δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι τόσο τα κόμματα όσο και οι θεσμοί πχ η αστυνομία αποτελούν αντανάκλαση της κοινωνίας δεν λειτουργούν έξω από αυτήν είναι κομμάτι της. Δεν είναι σάπια δηλαδή μόνο τα κόμματα και η αστυνομία έχει μία σαπίλα και η κοινωνία.
avatar
Ανώνυμος/η 11.3.2013 | 11:50
Και γιατί πρέπει για εσένα να είμαι κάπου; Γιατί πρέπει σώνει και καλά να με βάλεις σε ένα κουτάκι με ετικέτα απ'έξω που να γράφει τι είμαι;

Τώρα, στην ουσία: Φυσικά και έχει τεράστιες ευθύνες η ίδια η κοινωνία. Φυσικά και η συντήρηση είναι διαδεδομένη και αυτό είναι που δίνει τα μεγάλα ποσοστά στη χα. Αυτό δεν το αρνούμαι. Αυτό που σου λέω είναι ότι δεν υπάρχει νόημα να βάλουμε στην άκρη τις ευθύνες του πάλαι ποτέ δικομματισμού προς όφελος μιας αυτομαστιγωτικής κριτικής στην κοινωνία γενικότερα. Η άνοδος του φασισμού (η οποία σε καμία χώρα χτυπημένη από την κρίση δεν είναι τόσο μεγάλη όσο εδώ), έχει πολλαπλές αιτίες και ευθύνες κατά τη γνώμη μου φέρουν αυτοί που είχαν τη δυνατότητα να σταματήσουν την κατρακύλα και όχι μόνο δεν το έκαναν, αλλά, αντίθετα, έκαναν ό,τι περισσότερο μπορούσαν για να κάνουν το φαινόμενο πιο έντονο, στην ουσία δικαιολογώντας και νομιμοποιώντας το. Και αποτελεί εθελοτυφλία να μην το βλέπεις και να μου ζητάς να μην κριτικάρω αυτό ακριβώς το φαινόμενο.
Eyfrosynos 7.3.2013 | 03:57
Του Κούλογλου είναι και ο έμμετρος τίτλος; Φοβερό στιχουργικό ταλέντο!