ΟΙ 24 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΗΜΕΡΑ Επειδή η αλματώδης πρόοδος στα μεγάλα έργα δείχνει ότι τα πράγματα έχουν πάρει εμπρός

ΟΙ 24 ΛΟΓΟΙ ΠΟΥ ΑΓΑΠΑΜΕ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΑΠΟ ΤΟΝ ΔΗΜΗΤΡΗ ΡΗΓΟΠΟΥΛΟ
4.12.2013

 

Υπάρχει μια κάπως παράλογη/παράδοξη συνθήκη αυτή την εποχή στην Αθήνα η οποία σε ένα πρώτο επίπεδο μοιάζει ακατανόητη: κι ενώ, υποτίθεται, δεν υπάρχει φράγκο στην αγορά και η χώρα ακόμα χαροπαλεύει, σε επίπεδο έργων πολιτιστικής, κυρίως, υποδομής, η Αθήνα βιώνει μια πραγματική κοσμογονία που θυμίζει εποχές 2004.

 

 

Εξηγούμαι: από μήνα σε μήνα παραδίδεται το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης στο κέλυφος του κτιρίου που απέμεινε από το «αυτοκρατορικό» πλεούμενο του Τάκη Ζενέτου. Οι εργασίες για τη διαμόρφωση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος στον παλιό Ιππόδρομο, με τις νέες εγκαταστάσεις της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδος και της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, προχωρούν σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα. Το θέαμα από το μεγαλύτερο εργοτάξιο της Αθήνας με τους 11 γερανούς είναι από τα πιο συναρπαστικά αυτήν τη στιγμή στην πόλη, ένα είδος ψυχολογικής προετοιμασίας για το σωτήριο έτος 2015. Εκείνη τη χρονιά αναμένεται να ολοκληρωθεί και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, που κατασκευάζεται σε κέλυφος παλαιότερου κτιρίου στην οδό Ερατοσθένους, πολύ κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Το 2015 αναμένεται και η ολοκλήρωση του επανασχεδιασμού της οδού Πανεπιστημίου, που θα προκαλέσει μια πραγματική συγκοινωνιακή επανάσταση. Το πρότζεκτ που μάθαμε να αποκαλούμε Re-think Athens ξεμπέρδεψε με άδειες κ.λπ. και μοιάζει να είναι έτοιμο για δημοπράτηση. Ταυτόχρονα, το τραμ θα επεκταθεί από το Σύνταγμα προς τα Πατήσια (μέχρι πλατεία Αιγύπτου, σε πρώτη φάση). Στοχευμένες παρεμβάσεις αλλά και μια έκθεση σύγχρονης τέχνης αναμένουμε και στον Εθνικό Κήπο, αν και θα πρέπει να δούμε ποια τύχη θα έχει η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας. Λίγο περισσότερο φαίνεται ότι θα πρέπει να περιμένουμε για την επέκταση της Εθνικής Πινακοθήκης. Οι εργασίες ξεκίνησαν, αλλά πριν μπει το τρένο στις ράγες θα πρέπει πρώτα να βρεθεί λύση για τα υπόγεια ύδατα, ενώ εκκρεμεί και η επιβεβαίωση για τον αμίαντο που ακούστηκε ότι ανιχνεύτηκε στο κτίριο. Πριν από το 2015 θα έχει παραδοθεί το τζαμί στον Βοτανικό αλλά και ο κήπος του Βυζαντινού Μουσείου, που θα συνδεθεί με τον αρχαιολογικό χώρο του Λυκείου του Αριστοτέλη, ο οποίος ανοίγει για το κοινό μέσα στις επόμενες εβδομάδες. Κινητικότητα παρουσιάζεται και στον συγκοινωνιακό χάρτη της πόλης, ανεξαρτήτως Re-think και Πανεπιστημίου. Εκτός από τις καλοδεχούμενες επεκτάσεις του μετρό προς Ίλιον και Γλυφάδα και αυτήν που ήδη υλοποιείται προς Πειραιά, όλα τα βλέμματα είναι στραμμένα στην πολυαναμενόμενη δημοπράτηση της Γραμμής 4, που αρχικά θα συνδέσει το Άλσος Βεΐκου και το Γαλάτσι με τα Πατήσια, την Κυψέλη, τα Δικαστήρια, τα Εξάρχεια και το Κολωνάκι. Αμήν!

 

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ
5 Σχόλια
Ινστρούχτορας Χιπστερίδας Κομισάριος 5.12.2013 | 09:10
Όλα καλά και πολύ όμορφα. Το τζαμί στο Βοτανικό γιατί? Προς τι η κατάταξη με τα σημαντικά έργα αυτής της λίστας και η προτεραιότητα που του δίνεται? Τι θα προσφέρει στον μέσο Αθηναίο? Εννοώ οτι είναι άλλο να θέλουν ενα τζαμί για πρακτικούς λόγους για να πάψουν να προσεύχονται σε υπόγεια και άλλο να θεωρείται σημαντικό έργο και να στέκεται δίπλα στα μεγάλα αθηναικά έργα.
avatar
scotto 5.12.2013 | 23:15
Επειδη το τζαμι συμβολιζει την αλλαγη κουλτουρας και πολιτισμου. Μην εχουμε καμια αμφιβολια: Ο πολιτισμος ειναι το πρωτο και κυριο που επειγει να αποκτησουμε και σε Ολα τα επιπεδα. Τοτε και μονο θα μπορουμε να ελπισουμε οτι οτι καποτε τα πραγματα θα αλλαξουν!
Η καφριλα βλαπτει σοβαρα και αν δε με πιστευεται ριξτε μια ματια στα σημερινα μας χάλια...
avatar
harisnik 9.12.2013 | 03:12
http://www.youtube.com/watch?v=BiQWZjfY9qc#t=86
μυθικός αστός 9.12.2013 | 21:34
Πολιτισμός θα ήταν να μην έχουμε ΚΑΘΟΛΟΥ εκκλησίες και τζαμιά, όχι να χρειάζεται να χτίζουμε κι άλλες επειδή υπάρχουν ηλίθιοι που τις χρειάζονται.
avatar
Ανώνυμος/η 9.12.2013 | 10:26
Και στη Σοβιετική Ένωση είχαν φοβερά έργα. Στη δε Αίγυπτο των Φαράω να μη μιλάμε καλύτερα. Πρόσεξε - εκεί τα έκαναν και για ένα κρεμμύδι την ημέρα. Αυτός ήταν λαός.