Πολιτισμός

Στο φως εκατοντάδες αντικείμενα από την εποχή του Ιησού

Παρουσιάστηκαν στο Ισραήλ εκατοντάδες αρχαιολογικά ευρήματα που αποκαλύπτουν πληροφορίες από την καθημερινή ζωή στους Αγίους Τόπους κατά την εποχή του Ιησού

Κεραμικά αντικείμενα

 

Δεκάδες αντικείμενα που χρονολογούνται από τον 1ο αιώνα μ.Χ. και παρουσιάστηκαν σήμερα από την Υπηρεσία Αρχαιοτήτων του Ισραήλ ρίχνουν περισσότερο φως και παρέχουν στους ιστορικούς τη δυνατότητα να γνωρίσουν καλύτερα την καθημερινή ζωή κατά την εποχή του Ιησού.


Μεταξύ των δεκάδων αντικειμένων που έφερε στο φως η αρχαιολογική σκαπάνη στην περιοχή της Ιερουσαλήμ και της Γαλιλαίας –όπου σύμφωνα με την παράδοση έζησε ο Ιησούς– περιλαμβάνονται αγγεία, κουζινικά σκεύη, κοσμήματα, τμήματα από ένα πατητήρι σταφυλιών, λειψανοθήκες με εβραϊκές επιγραφές αλλά και καρφιά σαν αυτά που χρησιμοποιούνταν στις σταυρώσεις.

 

Βυζαντινά νομίσματα που βρέθηκαν σε ανασκαφές στο Ισραήλ

 

Αγγεία και σκεύη


«Τώρα μπορούμε να περιγράψουμε με μεγάλη ακρίβεια την καθημερινότητα εκείνης της εποχής, από τη γέννηση, τις διατροφικές συνήθειες, τα ταξίδια που έκαναν οι άνθρωποι, μέχρι τον θάνατο και τις ταφικές τελετές», εξήγησε ο Γκιντεόν Άβνι, ο διευθυντής του τμήματος αρχαιολογίας της Υπηρεσίας Αρχαιοτήτων. «Τα τελευταία 20 χρόνια έχουμε κάνει άλματα όσον αφορά την κατανόηση του τρόπου ζωής των συγχρόνων του Ιησού. Κάθε εβδομάδα, ανακαλύπτουμε νέα στοιχεία που μας επιτρέπουν να γνωρίζουμε καλύτερα αυτήν την περίοδο», πρόσθεσε.


Μεταξύ άλλων έχουν βρεθεί σε λειψανοθήκες ονόματα προσώπων που είναι γνωστά από τα κείμενα της εποχής εκείνης, σύμφωνα με τον καθηγητή Άβνι.

 

Αγγεία και αμφορείς

 


Η Υπηρεσία Αρχαιοτήτων έχει αυτή τη στιγμή περίπου 1 εκατομμύριο αντικείμενα και κάθε χρόνο αυξάνει τη συλλογή της κατά τουλάχιστον 40.000 νέα αντικείμενα που προέρχονται από 300 αρχαιολογικές ανασκαφές. «Το βασικό για εμάς είναι ότι μπορούμε να καταλάβουμε με ακρίβεια τον τρόπο ζωής κατά την εποχή του Ιησού, από τη γέννηση μέχρι τον θάνατο», επέμεινε.


Η Υπηρεσία παρουσίασε επίσης 9 νομίσματα της βυζαντινής εποχής που βρέθηκαν πρόσφατα στο σημείο όπου βρισκόταν ένα κτίριο που στέγαζε χριστιανούς προσκυνητές, κοντά στην Ιερουσαλήμ. Τα νομίσματα αυτά, του 4ου-7ου μ.Χ. αιώνα, βρίσκονταν μέσα σε έναν τοίχο, σαν ο ιδιοκτήτης τους να προσπάθησε να τα κρύψει. Σύμφωνα με την αρχαιολόγο Ανέτ Λαντ-Νάγκαρ, η ανακάλυψη αυτή είναι μια απόδειξη της περσικής εισβολής που οδήγησε τελικά στην εγκατάλειψη της συγκεκριμένης περιοχής από τους χριστιανούς.

 

πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ-AFP

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γοργόνα αλλεργική στα πάντα: Η Χάνα Κόρμικ κάνει περφόρμανς την σπάνια πάθηση της

Πολιτισμός Γοργόνα αλλεργική στα πάντα: Η Χάνα Κόρμικ κάνει περφόρμανς την σπάνια πάθηση της

11.12.2019
«Σαββατογεννημένη»: Επανακυκλοφορεί το εξαντλημένο αριστούργημα της Μαλβίνας Κάραλη

Πολιτισμός «Σαββατογεννημένη»: Επανακυκλοφορεί το εξαντλημένο αριστούργημα της Μαλβίνας Κάραλη

11.12.2019
Αφιέρωμα στον Ρωμανό τον Μελωδό από την Εθνική Βιβλιοθήκη

Πολιτισμός Αφιέρωμα στον Ρωμανό τον Μελωδό από την Εθνική Βιβλιοθήκη

11.12.2019
Οι πίνακες της Ελληνο-αιγύπτιας Farida El Gazzar στην γκαλερί Kalfayan

Πολιτισμός Οι πίνακες της Ελληνο-αιγύπτιας Farida El Gazzar στην γκαλερί Kalfayan

11.12.2019
Γνωριμία με τον ελληνικό πολιτισμό: Πρόσφυγες επισκέπτονται το Μουσείο Μπενάκη

Πολιτισμός Γνωριμία με τον ελληνικό πολιτισμό: Πρόσφυγες επισκέπτονται το Μουσείο Μπενάκη

11.12.2019
Κεφαλονιά: Εντυπωσιακό ρωμαϊκό ναυάγιο με χιλιάδες αμφορείς στον βυθό

Πολιτισμός Κεφαλονιά: Εντυπωσιακό ρωμαϊκό ναυάγιο με χιλιάδες αμφορείς στον βυθό

11.12.2019
Οργή για τον πίνακα του γυμνού Εμιλιάνο Ζαπάτα σε σώμα γυναίκας - Με μήνυση απειλεί ο εγγονός του

Πολιτισμός Οργή για τον πίνακα του γυμνού Εμιλιάνο Ζαπάτα σε σώμα γυναίκας - Με μήνυση απειλεί ο εγγονός του

11.12.2019
«Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως

Πολιτισμός «Χοκουσάι: Ένας γέρος τρελός με τη ζωγραφική» - Έκθεση με σπάνια έργα του Ιάπωνα ευαίσθητα στο φως

10.12.2019
Ο Πέτερ Χάντκε παρέλαβε το Νόμπελ Λογοτεχνίας - Διαδήλωση στη Στοκχόλμη κατά της βράβευσης

Πολιτισμός Ο Πέτερ Χάντκε παρέλαβε το Νόμπελ Λογοτεχνίας - Διαδήλωση στη Στοκχόλμη κατά της βράβευσης

10.12.2019
Χριστούγεννα στο Μουσείο: Οι εκδηλώσεις στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

Πολιτισμός Χριστούγεννα στο Μουσείο: Οι εκδηλώσεις στο Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή

10.12.2019
11 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 19.3.2017 | 20:29
Την εποχή του Ιουστινιανού, του Μ.Αλεξάνδρου, του Κοπέρνικου. Την εποχή του Ιησού είναι αντιεπιστημονικό. Δεν υπάρχει τέτοια εποχή.
St Beijinger 20.3.2017 | 10:09
γιατί?
avatar
Ανώνυμος/η 20.3.2017 | 15:33
Γιατί δεν είναι ιστορικό πρόσωπο.
Αλιόσα 20.3.2017 | 22:23
Για να το λές εσύ έτσι θα είναι
avatar
Ανώνυμος/η 21.3.2017 | 15:49
Δεν το λέω εγώ. Ιστορικά δεν τεκμηριώνεται πουθενά.
Αλιόσα 21.3.2017 | 22:25
Τεκμηριώνεται στον Ιώσηπο,στο επίμαχο σημείο του οποίου εικάζεται πως έγιναν μετέπειτα προσμίξεις απο χριστιανούς, που άλλαξαν μεν το ''χρώμα'' της αφήγησης αλλά όχι την ουσία της.
avatar
Ανώνυμος/η 22.3.2017 | 17:00
Μια τόσο σημαντική "ιστορική" προσωπικότητα και να κρατιέται από ένα επίμαχο και αμφιλεγόμενο σημείο ή απλώς κάποιος στον οποίο, ίσως, οι ομοεθνείς και σύγχρονοί του είδαν έναν επαναστάτη κατά των Ρωμαίων ο οποίος όμως είχε άδοξο τέλος;
Αλιόσα 22.3.2017 | 23:20
όχι και τόσο άδοξο τέλος αν αναλογιστείς τις περιπτώσεις των ταξιδιών των αποστόλων του οι οποίοι είτε μαζικά εξαπάτησαν τον κόσμο (γιατί;) είτε εξαπατήθηκαν μαζικά απο έναν τρελό που ποτέ δεν αναστήθηκε είτε έιδαν κάτι για το οποίο άξιζε να δώσουν τη ζωή τους. Καθώς και τη μετέπειτα "έκρηξη" της Εκκλησίας. Για τα χρόνια που έγραφε ο Ιώσηπος, ο Ιησούς δεν ήταν μία σημαντική προσωπικότητα-ακόμα. Εννοείται πως δεν ήταν παρά ένας ραβί ιουδαίος άξιος μνείας σε μία του μόνο παράγραφο και όχι ένας Θεός. Όπως και να έχει "η εποχή του Ιησου" δεν είναι τόσο αντιεπιστημονική φράση όσο διατείνεσαι...
avatar
Ανώνυμος/η 23.3.2017 | 10:30
Προφανώς και ο ιουδαϊκός νόμος/θρησκεία δεν κάλυπτε ψυχικά τους φτωχούς κι αμόρφωτους αγρότες. Οι θρησκευτικοί τους άρχοντες τα είχαν κάνει πλακάκια με την επίσημη πολιτική εξουσία και καθόλου δε φρόντιζαν για το "μετά απ' αυτήν την ταλαίπωρη ζωή τι". Χρειαζόταν κάτι καινούριο το οποίο μπορεί να τους το ενέπνευσε ένας ομοεθνής τους.Τα υπόλοιπα τα ξέρουμε. Όσο για την έκρηξη της εκκλησίας, θα ήταν παράξενο να μην αρπάξουν την ευκαιρία οι διαβλέποντες κενό εξουσίας σε έναν πληθυσμό που αύξανε.
Αλιόσα 23.3.2017 | 12:42
Ξεφεύγεις(;) λοιπόν από την αρχική σου παραδοχή περί ανυπαρξίας του Ιησού και μου αρέσει.
αρπάξουν την ευκαιρία οι διαβλέποντες κενό εξουσίας σε έναν πληθυσμό που αύξανε. Πηγή: www.lifo.gr
όπως Ο Ρωμαίος πολίτης Παύλος, που τα άφησε όλα για να περάσει ζωή και κότα...Μάλιστα.
avatar
Ανώνυμος/η 23.3.2017 | 16:10
Το αν αυτός ο ταλαίπωρος άνθρωπος, που είχε τραγικό τέλος από τους δικούς του και τους Ρωμαίους, λεγόταν Ιησούς ή Δανιήλ ή Γεδεών δεν με απασχολεί καθόλου. Αν δίδαξε στους ομοεθνείς του έναν άλλο τρόπο ζωής και αντιμετώπισης της ανέχειας υποσχόμενος ή μη υποσχόμενος μια ζωή μετά τη ζωή, ούτε αυτό με αφορά.
Με αφορά όμως όταν το πρόσωπο αυτό ή οποιοδήποτε πρόσωπο αποκτά ή πλαισιώνεται με ιδιότητες και ικανότητες που έχουν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία μιας θρησκείας που με τη δύναμη του ανεξήγητου και του μυστηριώδους υποτάσσει λαούς στο όνομά της και επιβάλλει κανόνες εκεί που δεν υπήρχαν και δεν χρειάζονταν. Αυτό το κενό εξουσίας εκμεταλλεύτηκε το εκκλησιαστικό διευθυντήριο και έγινε βασιλικότερο του βασιλέως. Όσον αφορά τον Ρωμαίο Παύλο, έχω να πω πως ο καθένας έχει το ελεύθερο να φάει την πετριά και να τα παρατήσει όλα και να κάνει ό,τι του αρέσει.
Θες να πιστεύεις ό,τι πιστεύεις; Δικαίωμά σου. Μη μου το τρίβεις όμως καθημερινά στη μούρη στην παραμικρή έκφανση της ζωής, της δικής μου και πολλών άλλων. Μη με αναγκάζεις να ζω με τους κανόνες μιας θρησκείας που δεν με αφορά και επεμβαίνει στη ζωή μου.

Έτσι όπως θέλει να τον φαντάζεται η θρησκεία σου τον Ιησού φυσικά και δεν υπήρξε.