Τι απέγιναν οι γυναικείες σκηνοθετικές υπογραφές σ' αυτά τα Όσκαρ;

Υποτίθεται ότι τα Όσκαρ είχαν ασπαστεί το κίνημα #MeToo, όμως, μια ματιά στις φετινές υποψηφιότητες αποκαλύπτει κάτι μάλλον απογοητευτικό

Αν μη τι άλλο ο θεσμός των Όσκαρ έχει εμπλακεί όσο λίγοι στο κίνημα του #MeToo. Ειδικά πέρσι, πολλές γυναίκες με χρόνια και εμπειρία στη σκηνοθεσία και στη συγγραφή σεναρίων είχαν μιλήσει για την αποσιώπηση της εργασίας τους στον χώρο του θεάματος και των βραβεύσεων. 

 

Συμπερασματικά, θα περίμενε κανείς ότι φέτος μετά από όλες αυτές τις ζυμώσεις και την κινητοποίηση, οι υποψηφιότητες γυναικών δημιουργών θα ήταν σαφώς περισσότερες. Όμως, όχι: μόλις δύο σεναριογράφοι και απολύτως καμία γυναίκα σκηνοθέτις βρίσκονται στις υποψηφιότητες των φετινών Όσκαρ. 

 

Στα χρονικά των Όσκαρ, μόλις 5 γυναίκες έχουν προταθεί για το αγαλματίδιο στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη, ενώ μέσα σε 91 ολόκληρα χρόνια μόνο μία το έχει κατακτήσει (ο λόγος για την Kathryn Bigelow). Ας σημειωθεί ότι μέσα στο 2018 ούτε μία, ούτε δύο, αλλά 7 ταινίες με γυναικεία σκηνοθετική υπογραφή συζητήθηκαν, ξεχώρισαν και πολλοί υπέθεσαν ότι θα φτάσουν μέχρι τα Όσκαρ, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. 

 

Πλέον, εκείνο που τονίζεται στα ξένα Μέσα είναι η πιθανότητα τα Όσκαρ να έχασαν το στοίχημα και ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η επιλοή των -προς βράβευση- ταινιών να γίνεται με την ίδια πατριαρχική φιλοσοφία που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. 

Πολιτισμός
ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση γεμίζει με δωρεάν παραστάσεις, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες και τέχνη

Πολιτισμός Το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση γεμίζει με δωρεάν παραστάσεις, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες και τέχνη

2.4.2020
Ο Παντελής Μητρόπουλος Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου

Πολιτισμός Ο Παντελής Μητρόπουλος Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου

2.4.2020
Χιλιάδες διαλέξεις προσβάσιμες δωρεάν από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Μποδοσάκη

Πολιτισμός Χιλιάδες διαλέξεις προσβάσιμες δωρεάν από την ηλεκτρονική βιβλιοθήκη του Ιδρύματος Μποδοσάκη

2.4.2020
Εθνικό Θέατρο: Διαδικτυακές προβολές των παραστάσεων που διακόπηκαν

Πολιτισμός Εθνικό Θέατρο: Διαδικτυακές προβολές των παραστάσεων που διακόπηκαν

2.4.2020
Υπ. Πολιτισμού: 15 εκατ. ευρώ για τους δημιουργούς εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού - Μέτρα ενίσχυσης

Πολιτισμός Υπ. Πολιτισμού: 15 εκατ. ευρώ για τους δημιουργούς εν μέσω πανδημίας κορωνοϊού - Μέτρα ενίσχυσης

2.4.2020
Πέθανε από κορωνοϊό ο Ellis Marsalis Jr., θρυλικός τζαζίστας της Νέας Ορλεάνης

Πολιτισμός Πέθανε από κορωνοϊό ο Ellis Marsalis Jr., θρυλικός τζαζίστας της Νέας Ορλεάνης

2.4.2020
Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Φίλιππου Κουτσαφτή «Αρκαδία Χαίρε» είναι ελεύθερο για θέαση από το σπίτι

Πολιτισμός Το εξαιρετικό ντοκιμαντέρ του Φίλιππου Κουτσαφτή «Αρκαδία Χαίρε» είναι ελεύθερο για θέαση από το σπίτι

1.4.2020
Έφυγε από την ζωή ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Λεβαντής

Πολιτισμός Έφυγε από την ζωή ο ηθοποιός Κωνσταντίνος Λεβαντής

1.4.2020
Αλόννησος: Με 5 κάμερες live εικόνα από τον «Παρθενώνα των Ναυαγίων»

Πολιτισμός Αλόννησος: Με 5 κάμερες live εικόνα από τον «Παρθενώνα των Ναυαγίων»

1.4.2020
Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ ζωγραφίζει το ξύπνημα της Άνοιξης και μοιράζεται τα έργα του ως «ανάπαυλα από τις ειδήσεις»

Πολιτισμός Ο Ντέιβιντ Χόκνεϊ ζωγραφίζει το ξύπνημα της Άνοιξης και μοιράζεται τα έργα του ως «ανάπαυλα από τις ειδήσεις»

1.4.2020
2 Σχόλια
avatar
Γράφων 23.1.2019 | 12:32
#me too = αίτημα για αναξιοκρατία ;
avatar
Illidan Stormrage 23.1.2019 | 13:32
Το γεγονος οτι καμια μπορει να μην αξιζε να φτασει εκει, αδιαφορο;