Φωτο: Δ. Σακαλάκης
Πολιτισμός

H «Λουτσία ντι Λαμμερμούρ» της Βασιλικής Όπερας του Λονδίνου επιστρέφει στην ΕΛΣ

Η εξαιρετικά ενδιαφέρουσα παραγωγή, σε σκηνοθεσία της Κέιτι Μίτσελ, ξανά στην Αθήνα για λίγες μόνο παραστάσεις

Η Λουτσία ντι Λαμμερμούρ –η πρώτη συμπαραγωγή της Εθνικής Λυρικής Σκηνής με τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου– επιστρέφει, μετά την επιτυχία που σημείωσε την προηγούμενη σεζόν, από τις 24 Φεβρουαρίου 2019 και για πέντε παραστάσεις, στην Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.


Η όπερα του Γκαετάνο Ντονιτσέττι παρουσιάζεται σε μια παραγωγή υψηλής αισθητικής, σε σκηνοθεσία της διάσημης Βρετανίδας σκηνοθέτριας Κέιτι Μίτσελ και μουσική διεύθυνση Πιερ Ντυμουσσώ.


Το έργο βασίζεται σε ένα από τα δημοφιλέστερα μυθιστορήματα του 19ου αιώνα, τη Νύφη των Λάμμερμουρ του σερ Ουώλτερ Σκοτ. Η πρεμιέρα του έργου δόθηκε το 1835 στο Τεάτρο Σαν Κάρλο της Νάπολης, σημειώνοντας τέτοια επιτυχία, ώστε να θεωρείται όχι αδίκως ότι ανέδειξε το ταλέντο του Ντονιτσέττι, παρά το γεγονός ότι ο συνθέτης είχε ήδη γράψει πολλά σημαντικά έργα, όπως μεταξύ άλλων το Ελιξίριο του έρωτα, τη Λουκρητία Βοργία, την Άννα Μπολένα κ.ά.


Η υπόθεση αφορά τον έρωτα της Λουτσίας για τον Εντγκάρντο του οίκου των Ρέιβενσγουντ, για τον οποίο ο αδελφός της λόρδος Ενρίκο Άστον αισθάνεται άσβεστο μίσος. Αποφασισμένος να αποτρέψει τη σχέση ο Ενρίκο οργανώνει τον γάμο της αδελφής του με τον Αρτούρο Μπάκλω. Την ώρα της τελετής καταφθάνει ο Εντγκάρντο, ο οποίος σε έξαλλη κατάσταση καταριέται τη Λουτσία. Εκείνη χάνει τα λογικά της, στη συνέχεια φονεύει τον Αρτούρο και καταρρέει. Πληροφορούμενος τον θάνατο της αγαπημένης του ο Εντγκάρντο αυτοκτονεί.

 

Φωτο: Δ. Σακαλάκης


Η Λουτσία αποτέλεσε την πρώτη συνεργασία της σπουδαίας σκηνοθέτριας Κέιτι Μίτσελ με τη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου και μάλιστα σε συμπαραγωγή με την Εθνική Λυρική Σκηνή.


Η Μίτσελ επιχειρεί να διεισδύσει στον κόσμο των γυναικών του 19ου αιώνα και να δει την πλοκή μέσα από τα μάτια της κεντρικής ηρωίδας. Ως αντίστιξη στον σκοτεινό ανδροκρατούμενο κόσμο του βορρά, όπως τον φαντάστηκε ο σερ Ουώλτερ Σκοτ, η σκηνοθέτρια φέρνει στο προσκήνιο τη γυναικεία οπτική και τοποθετεί το έργο συνολικά στο πλαίσιο της λογοτεχνίας της εποχής, στην ατμόσφαιρα έργων όπως τα έργα των αδελφών Μπροντέ.

 

Η Μίτσελ, σε συνεργασία με την κορυφαία Βρετανίδα σκηνογράφο και ενδυματολόγο Βίκι Μόρτιμερ, προτείνει τη χρήση ενός –χωρισμένου στα δύο– σκηνικού χώρου, ο οποίος μας επιτρέπει να δούμε όχι μόνον όσα συμβαίνουν σε κάθε σκηνή της παράστασης, αλλά και γεγονότα τα οποία συμβαίνουν ταυτόχρονα, σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας, συμπληρώνοντας τα κενά.


Η Κέιτι Μίτσελ, μια από τις πιο αυθεντικές και ενδιαφέρουσες φωνές του ευρωπαϊκού θεάτρου, έχει υπάρξει φιλοξενούμενη σκηνοθέτρια στη Royal Shakespeare Company και το Royal Court του Λονδίνου, ενώ από το 2000 σκηνοθετεί όπερα στα μεγαλύτερα λυρικά θέατρα του πλανήτη, όπως στη Βασιλική Όπερα του Λονδίνου, την Όπερα της Ολλανδίας, την Κωμική Όπερα του Παρισιού, την Κρατική Όπερα του Βερολίνου, το Θέατρο Λα Μονναί των Βρυξελλών, τα φεστιβάλ του Αιξ-αν-Προβάνς, του Μονάχου κ.α.


Παρά το γεγονός ότι συχνά οι παραστάσεις της Μίτσελ προκαλούν ή και σοκάρουν, (όπως συμβαίνει αυτή την εποχή στο Εθνικό Θέατρο της Αγγλίας στο Λονδίνο με τη νέα της παράσταση με πρωταγωνίστρια την Κέιτ Μπλάνσετ), εντούτοις η ίδια δεν έχει ως στόχο να σπάσει τους κανόνες χωρίς λόγο αλλά για να ζωντανέψει όσα πραγματικά συμβαίνουν σε μια ιστορία και τους ήρωές της. Κατά τη δική της αντίληψη, κάθε ιστορία απαιτεί τη δική της προσέγγιση, ούτως ώστε να μπορεί να σταθεί όρθια και ζωντανή πάνω στη σκηνή.

 

Φωτο: Δ. Σακαλάκης


Την παραγωγή της Λουτσίας στην Εθνική Λυρική Σκηνή θα διευθύνει ο ανερχόμενος Γάλλος αρχιμουσικός και μουσικός διευθυντής του Ensemble Furians Πιερ Ντυμουσσώ. Ο Ντυμουσσώ πραγματοποίησε σπουδές διεύθυνσης ορχήστρας στο Κονσερβατόριο του Παρισιού και συνέχισε τη μετεκπαίδευσή του στο PSPBB.

 

Παρά το νεαρό της ηλικίας του, το ρεπερτόριό του είναι ευρύτατο και εκτείνεται από τον 18ο ως τον 21ο αιώνα. Έχει διευθύνει όπερες και μπαλέτα σε σημαντικά λυρικά θέατρα της Γαλλίας, συμπράττοντας με σημαντικές ορχήστρες, μουσικά σύνολα, λυρικούς τραγουδιστές και συνθέτες.


Τον ιδιαιτέρως απαιτητικό –τόσο φωνητικά όσο και σκηνικά– ρόλο του τίτλου θα ερμηνεύσουν οι διακεκριμένες Ελληνίδες υψίφωνοι Βασιλική Καραγιάννη στην πρώτη διανομή και Χριστίνα Πουλίτση στη δεύτερη.


Στον ρόλο του Εντγκάρντο ο διακεκριμένος τενόρος της ΕΛΣ Γιάννης Χριστόπουλος. Στον ρόλο του Ενρίκο ο διεθνώς αναγνωρισμένος Έλληνας βαρύτονος Τάσης Χριστογιαννόπουλος, ενώ σε αυτόν του Ραϊμόντο ο εξαιρετικός βαθύφωνος Τάσος Αποστόλου. Μαζί τους νεότεροι και καταξιωμένοι μονωδοί της ΕΛΣ.

 

Συντελεστές

Μουσική διεύθυνση Πιερ Ντυμουσσώ
Σκηνοθεσία Κέιτι Μίτσελ
Αναβίωση σκηνοθεσίας Ρόμπιν Τέμπατ
Σκηνικά-κοστούμια Βίκι Μόρτιμερ
Κινησιολογία-χορογραφία Τζόζεφ Άλφορντ
Φωτισμοί Γιον Κλαρκ
Διεύθυνση χορωδίας Αγαθάγγελος Γεωργακάτος
Ενρίκο Τάσης Χριστογιαννόπουλος
Λουτσία Βασιλική Καραγιάννη (24/2, 3/3) – Χριστίνα Πουλίτση (20, 22, 24/3)
Εντγκάρντο Γιάννης Χριστόπουλος
Αρθούρος Γιάννης Καλύβας (24/2 & 3, 20, 24/3) – Νίκος Στεφάνου (22/3)
Ραϊμόντο Τάσος Αποστόλου
Αλίζα Λυδία Βαφειάδη
Νορμάννο Θανάσης Ευαγγέλου (24/2 & 3/3) – Χαράλαμπος Βελισσάριος (20, 22, 24/3)


Με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής

 

Info
24 Φεβρουαρίου & 3, 20, 22, 24 Μαρτίου 2019
Ώρα έναρξης: 20.00 (Κυριακές 18.30)
Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος Εθνικής Λυρικής Σκηνής
Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος
Τιμές εισιτηρίων: 15, 20, 35, 40, 50, 55, 60, 90 ευρώ
Φοιτητικό, παιδικό: 15 ευρώ
Περιορισμένης ορατότητας: 10 ευρώ

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι Μεγάλες Νίκες» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: «Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας»

Πολιτισμός «Οι Μεγάλες Νίκες» στο Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο: «Στα όρια του Μύθου και της Ιστορίας»

19.10.2020
Μια τεράστια γάτα χαραγμένη σε πλαγιά του Περού- Ανακαλύφθηκε εντυπωσιακό γεωγλυφικό 2.000 ετών

Πολιτισμός Μια τεράστια γάτα χαραγμένη σε πλαγιά του Περού- Ανακαλύφθηκε εντυπωσιακό γεωγλυφικό 2.000 ετών

19.10.2020
Χαραγμένα Λουλούδια: Η νέα έκθεση της Ευφροσύνης Δοξιάδη στον Φωταγωγό

Πολιτισμός Χαραγμένα Λουλούδια: Η νέα έκθεση της Ευφροσύνης Δοξιάδη στον Φωταγωγό

19.10.2020
Η Αριάνα Γκράντε «ανακοίνωσε» νέο δίσκο - Η αινιγματική ανάρτηση στο Instagram

Πολιτισμός Η Αριάνα Γκράντε «ανακοίνωσε» νέο δίσκο - Η αινιγματική ανάρτηση στο Instagram

19.10.2020
Χοακίν Φίνιξ και Ρίντλεϊ Σκοτ συνεργάζονται ξανά στο επικό φιλμ Kitbag για τον Ναπολέοντα

Πολιτισμός Χοακίν Φίνιξ και Ρίντλεϊ Σκοτ συνεργάζονται ξανά στο επικό φιλμ Kitbag για τον Ναπολέοντα

19.10.2020
Πέθανε ο αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης, Νίκος Ζίας

Πολιτισμός Πέθανε ο αρχαιολόγος, ομότιμος καθηγητής της Ιστορίας της Τέχνης, Νίκος Ζίας

18.10.2020
Ούρλιαζαν και χόρευαν σε ατομικές πλαστικές φούσκες στη συναυλία των Flaming Lips

Πολιτισμός Ούρλιαζαν και χόρευαν σε ατομικές πλαστικές φούσκες στη συναυλία των Flaming Lips

18.10.2020
Ρωμαϊκό Βαλανείο Ραφήνας: Αποκαλύφθηκαν πολύτιμα ευρήματα στην ανασκαφή

Πολιτισμός Ρωμαϊκό Βαλανείο Ραφήνας: Αποκαλύφθηκαν πολύτιμα ευρήματα στην ανασκαφή

18.10.2020
Μία περιουσία για την κιθάρα του Ίαν Κέρτις των Joy Division

Πολιτισμός Μία περιουσία για την κιθάρα του Ίαν Κέρτις των Joy Division

17.10.2020
Πέθανε η ηθοποιός της Χρυσής Εποχής του σινεμά, Ρόντα Φλέμινγκ

Πολιτισμός Πέθανε η ηθοποιός της Χρυσής Εποχής του σινεμά, Ρόντα Φλέμινγκ

17.10.2020
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια