Παυλόπουλος για Γλυπτά του Παρθενώνα: H εμμονή του Βρετανικού Μουσείου σημαίνει στήριξη της κλοπής του Έλγιν
Πολιτισμός

Παυλόπουλος για Γλυπτά του Παρθενώνα: H εμμονή του Βρετανικού Μουσείου σημαίνει στήριξη της κλοπής του Έλγιν

Ηχηρό μήνυμα για την άμεση επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης απηύθυνε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος εγκαινιάζοντας απόψε την 24η Αrt Athina στo Zάππειο Μεγάρο

Ηχηρό μήνυμα για την άμεση επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης απηύθυνε ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Προκόπης Παυλόπουλος εγκαινιάζοντας απόψε την 24η Αrt Athina στo Zάππειο Μεγάρο.

 

Ο κ. Παυλόπουλος τάχθηκε υπέρ της άμεσης επιστροφής των Γλυπτών του Παρθενώνα στην Αθήνα, στο Μουσείο της Ακρόπολης, το οποίο-όπως σημείωσε- έχει ανεγερθεί γι' αυτόν ακριβώς τον σκοπό, τονίζοντας ότι η εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ν' αρνείται την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα στο Μουσείο της Ακρόπολης προσβάλλει και τον Πολιτισμό της Μεγάλης Βρετανίας, ενώ υπογράμμισε ότι η συμπεριφορά αυτή άρχισε να προκαλεί την παγκόσμια κατακραυγή.

 

«Η ως άνω εμμονή του Βρετανικού Μουσείου ισοδυναμεί με στήριξη της πολιτισμικής τυμβωρυχίας και της κλοπής του Έλγιν. Και, σίγουρα, δεν τιμά τον Λαό της Μεγάλης Βρετανίας, με την ιστορία που του αναλογεί, το να συμπεριφέρεται η κορωνίδα του Πολιτισμού του, το Βρετανικό Μουσείο, ως κοινός κλεπταποδόχος και υπεξαιρέτης μοναδικών αγαθών της Παγκόσμιας Πολιτιστικής Κληρονομιάς» υπογράμμισε ο Πρόεδρος.

 

Παράλληλα, σημείωσε ότι η πρωτοβουλία για την επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα δεν αφορά μόνο την Ελλάδα, την Αθήνα, αφορά τον Παγκόσμιο Πολιτισμό. Όπως εξήγησε «Πρόκειται για «κραυγή αγωνίας», που συνδέεται άμεσα με την υπεράσπιση αυτού του Πολιτισμού, αν αναλογισθούμε ότι ο Παρθενώνας - για να θυμηθούμε την ιστορική ομιλία του Αντρέ Μαλρώ, κατά την πρώτη φωταγώγηση της Ακρόπολης, στις 28 Μαΐου 1959 - σηματοδοτεί την αφετηρία του Παγκόσμιου Πολιτισμού».

 

Υπενθύμισε, επίσης, ότι ο Αγώνας για την Επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα είναι ήδη μακρύς και αδιάλειπτος, αφού ουσιαστικά άρχισε λίγο μετά την συντέλεση του ιερόσυλου εγκλήματος του Έλγιν. Εγκλήματος «διαρκούς», το οποίο διαπράχθηκε όταν ο Λόρδος Έλγιν, πρεσβευτής από το 1799 της Μεγάλης Βρετανίας στην τότε «Υψηλή Πύλη» στην Κωνσταντινούπολη, το συνέλαβε και το εκτέλεσε μεταξύ 1801 - 1804. «Ήταν τότε που διέπραξε την απάτη της ειδεχθούς σύλησης του Μνημείου του Παρθενώνα και την συνακόλουθη πολιτισμική τυμβωρυχία, επικαλούμενος, δήθεν, «ανασκαφικές δραστηριότητες» μέσα στον ευρύτερο Αρχαιολογικό Χώρο. Και στην συνέχεια ολοκλήρωσε το έγκλημά του, μεταφέροντας, ως κοινός κλέπτης και στυγνός κερδοσκόπος αρχαιοκάπηλος - και μάλιστα υπό όρους διακινδύνευσης που δείχνουν τον αδίστακτο και προσβλητικό για τον Πολιτισμό μας χαρακτήρα του - δια της θαλασσίας οδού τα Γλυπτά του Παρθενώνα στην Μεγάλη Βρετανία» πρόσθεσε ο Πρόεδρος.

 

Αναφερόμενος στην 24η Art Athina o κ. Παυλόπουλος τόνισε ότι πρόκειται για έναν εικαστικό θεσμό, τον παλαιότερο αυτού του είδους στην Ελλάδα, του οποίου το αδιαμφισβήτητο κύρος, του επιτρέπει να κατέχει περίοπτη θέση στον ευρύτερο Ευρωπαϊκό εικαστικό χώρο.

 

Υποστήριξε, επίσης, ότι την φετινή διοργάνωση της «Art - Athina» τονίζει συμβολικώς ακόμη περισσότερο το γεγονός, ότι φιλοξενείται στο Ζάππειο Μέγαρο, σ' ένα χώρο που εκφράζει, με τρόπο ιδανικό, την πορεία της Ιστορίας και του Πολιτισμού του Νεότερου Ελληνικού Κράτους. Επισήμανε, ακόμη, ότι η «Art - Athina», εκπροσωπεί, ως κορυφαίο εικαστικό Forum, με τρόπο εμβληματικό την Αθήνα, ως κοιτίδα και λίκνο και της Τέχνης, διαχρονικώς και σημείωσε ότι αυτή η διαχρονικότητα συνίσταται στο ότι η Αθήνα - χάρη και σε θεσμούς όπως η «Art - Athina» - μοιάζει με πολιτισμικό αστερισμό, ο οποίος εκπέμπει αδιαλείπτως το φως του μέσα στον χρόνο, από τότε που η Τέχνη αναδύθηκε, σε όλο της το μεγαλείο - κατακτώντας περίοπτη θέση ως εξίσου διαχρονική αντηρίδα του Παγκόσμιου Πολιτισμού - δηλαδή από την ανεπανάληπτη περίοδο της Κλασικής Αρχαιότητας, ως τις μέρες μας.

 

Καταλήγοντας, τόνισε ότι υπό τα δεδομένα αυτά, ο εικαστικός θεσμός της «Art - Athina» δείχνει πως η Αθήνα - άρα η Ελλάδα - είναι πάντα παρούσα, και μάλιστα σε πρωταγωνιστικό ρόλο, στα δρώμενα και, συνακόλουθα, στην εξέλιξη της Τέχνης, ως μέσου που ενισχύει διαρκώς την γονιμότητα του Πνεύματος, της Παιδείας και του Πολιτισμού, σε παγκόσμιο επίπεδο».

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Twitter γέμισε με ανθρώπους που αντιγράφουν διάσημους πίνακες με αντικείμενα από το σπίτι

Πολιτισμός Το Twitter γέμισε με ανθρώπους που αντιγράφουν διάσημους πίνακες με αντικείμενα από το σπίτι

3.4.2020
Ακούστε τα δύο νέα κομμάτια του Frank Ocean, «April» & «Cayendo»

Πολιτισμός Ακούστε τα δύο νέα κομμάτια του Frank Ocean, «April» & «Cayendo»

3.4.2020
Αναβάλλεται για το 2021 το Athens Technopolis Jazz Festival

Πολιτισμός Αναβάλλεται για το 2021 το Athens Technopolis Jazz Festival

3.4.2020
Έλληνες σκηνοθέτες γύρισαν ταινίες μέσα στο σπίτι τους-Πρεμιέρα σήμερα στο YouTube

Πολιτισμός Έλληνες σκηνοθέτες γύρισαν ταινίες μέσα στο σπίτι τους-Πρεμιέρα σήμερα στο YouTube

3.4.2020
Θέατρο Πορεία: Το πρόγραμμα του 2ου κύκλου online δωρεάν προβολών

Πολιτισμός Θέατρο Πορεία: Το πρόγραμμα του 2ου κύκλου online δωρεάν προβολών

3.4.2020
Δείτε τις κομμένες σκηνές απ’ την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς»

Πολιτισμός Δείτε τις κομμένες σκηνές απ’ την «Μπαλάντα της τρύπιας καρδιάς»

3.4.2020
Οι Lynyrd Skynyrd με νέο τραγούδι μετά από οκτώ χρόνια

Πολιτισμός Οι Lynyrd Skynyrd με νέο τραγούδι μετά από οκτώ χρόνια

3.4.2020
Πέθανε ο θρύλος της τζαζ Bucky Pizzarelli

Πολιτισμός Πέθανε ο θρύλος της τζαζ Bucky Pizzarelli

3.4.2020
Το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση γεμίζει με δωρεάν παραστάσεις, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες και τέχνη

Πολιτισμός Το ψηφιακό κανάλι του Ιδρύματος Ωνάση γεμίζει με δωρεάν παραστάσεις, virtual κινηματογραφικές πρεμιέρες και τέχνη

2.4.2020
Ο Παντελής Μητρόπουλος Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου

Πολιτισμός Ο Παντελής Μητρόπουλος Γενικός Διευθυντής στο Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου

2.4.2020
3 Σχόλια
avatar
ΕΛΠΟ 13.9.2019 | 22:20
"Ηχηρό μήνυμα για την άμεση επιστροφή των Γλυπτών του Παρθενώνα..." Πηγή: www.lifo.gr

Καλό θα ήταν πια, νομίζω - μετά από 25 χρόνια σχεδόν -, αντί για "ηχηρά μηνύματα" να κάνουμε "σιωπηλές" αλλά ουσιαστικές - νομικές - ενέργειες.

Αναρωτιέμαι π.χ. αν είναι ρεαλιστική, η πρόταση του Χρίστου Μυλωνόπουλου - καθηγητή της Νομικής και δικηγόρου -, που στηρίζεται στο ίδιο το αγγλικό Δίκαιο.

Μήπως θα έπρεπε να γίνει συγκέντρωση και αξιολόγηση όσων νομικών λύσεων έχουν προταθεί μέχρι τώρα ή όποιων άλλων προταθούν π.χ. μέχρι 30/6/2020 ;

Η νομική διεκδίκηση κοστίζει και οικονομικά βέβαια, αλλά μην τρέφουμε αυταπάτες ότι θα κερδίσουμε την επιστροφή χωρίς κόστος.
Citellus citellus 14.9.2019 | 16:20
Αυτήν την έρευνα έκανε η Αλαμουντιν και οι συνεργάτες της αλλά δεν μας βγήκε.
avatar
Νικος Νικολαιδης - ΣΦ 13.9.2019 | 23:31
Ποιος αλλος ελληνας πολιτικος θα ηθελε να κανει μια δηλωση ;

Τζαμπα ειναι !!