Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή
Θέατρο

«Πατέρας» σε σκηνοθεσία Βασίλη Μπισμπίκη: Πρώτες εικόνες από τη σύγχρονη ελληνική διασκευή του έργου του Στρίνμπεργκ

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης ανεβάζει στο Θέατρο Αποθήκη μια προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα του έργου του Αύγουστου Στρίνμπεργκ «Ο πατέρας»

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Μπισμπίκης ανεβάζει στο Θέατρο Αποθήκη μια προσαρμογή στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα του έργου του Αύγουστου Στρίνμπεργκ «Ο πατέρας».

 

Έναν χρόνο μετά τη σαρωτική επιτυχία του «Άνθρωποι και ποντίκια», τη μεταφορά και την προσαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα του έργου του Τζον Στάινμπεκ από τον Βασίλη Μπισμπίκη στο Cartel, και πριν από την επανάληψή του στον ίδιο χώρο, ο ηθοποιός και σκηνοθέτης επιστρέφει με ένα τολμηρό εγχείρημα στο Θέατρο Αποθήκη. Μεταφέρει το κλασικό έργο του Αύγουστου Στρίνμπεργκ «Ο πατέρας» στην Ελλάδα του σήμερα.

 

Έτσι, η αδυσώπητη μάχη των δύο συζύγων του αριστουργήματος του τέλους του 19ου αι. –το έργο παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1887– γίνεται αφορμή για τον σκηνοθέτη, ο οποίος υπογράφει και τη διασκευή, να μιλήσει για τις σχέσεις των δύο φύλων σήμερα. Μια μάχη εξευτελιστική, με φόντο τα οικονομικά αδιέξοδα της Ελλάδας όπως τα βίωσε η ελληνική κοινωνία τα τελευταία χρόνια. Αμοιβαίο ξεγύμνωμα των αντίπαλων ψυχών, σκληροί διάλογοι, ανελέητη αντιπαράθεση, με τη μονάκριβη κόρη τους στη μέση, να γίνεται αντικείμενο διεκδίκησης των δυο τους.

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Για όσους γνωρίζουν το έργο του Στρίνμπεργκ πρέπει να διευκρινίσουμε ότι κατά τη μεταφορά του στη σύγχρονη εποχή κρατήθηκαν τα κεντρικά θέματα όπως είναι η πατρότητα, η διαμάχη της ανατροφής του παιδιού –ένα σοβαρό θέμα και σήμερα, καθώς οι γονείς οραματίζονται για το παιδί τους τι θα γίνει χωρίς να το ρωτάνε τι πραγματικά θέλει– και φυσικά η πάλη των φύλων. Σε αντίθεση με το αυθεντικό έργο όπου η οικονομική δυσπραγία δεν παίζει πρωταρχικό ρόλο, στην εκδοχή που θα δούμε στο Θέατρο Αποθήκη από τον Βασίλη Μπισμπίκη, βρίσκεται στο επίκεντρο της υπόθεσης. Επίσης όλα συμβαίνουν στη διάρκεια μια μέρας, παραμονή Πρωτοχρονιάς.

 

Η ελληνικότητα της παράστασης υπογραμμίζεται από το ακραίο λεξιλόγιο, τον σκηνικό χώρο, ένα παλιό μεσοαστικό διαμέρισμα, τα φασιστικής αντίληψης και νοοτροπίας σεξιστικά σχόλιο που ακούγονται από τον κολλητό του άντρα που μπαινοβγαίνει στο σπίτι, μια γριά μάνα με Αλτσχάιμερ που θυμάται ιστορίες από τον Εμφύλιο, τη σύζυγο η οποία τη γηροκομεί, τον άντρα που έχει καταστραφεί, ενδεχομένως από την κρίση, και προσπαθεί να ορθοποδήσει για να μπορεί να κυκλοφορεί με καθαρό «κούτελο» στην κοινωνία, και τέλος από την κόρη που επίσης φέρει όλα τα χαρακτηριστικά Ελληνίδας έφηβης. Τα ονόματα των χαρακτήρων είναι και τα πραγματικά των ερμηνευτών.

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Η ιστορία

Ελλάδα 2019. Παραμονή Πρωτοχρονιάς. Κάπου στην Αθήνα, πίσω από τις ερμητικά κλειστές πόρτες ενός μεσοαστικού σπιτιού, δύο σύζυγοι θα συγκρουστούν μεταξύ τους μέχρι τελικής πτώσεως, με λάφυρο την κυριαρχία πάνω στο παιδί τους. Ποιος από τους δύο συζύγους θα επικρατήσει τελικά; Πόσο αλώβητοι θα βγούνε από τη μάχη; Και το παιδί τους; Θα πάρει θέση ως προς την έκβαση του ενδοοικογενειακού αυτού πολέμου; Και με ποιο κόστος;

 

Η μάχη των δύο φύλων, το αρχετυπικό δίπολο ανδρική λογική - γυναικείο ένστικτο, ο αλληλοσπαραγμός μέσα σε μια σχέση με αιώνιο διακύβευμα την απόλυτη επικράτηση του ενός στον άλλο και την αδιαφιλονίκητη διατήρηση της εξουσίας, οι μικροί –ή και μεγαλύτεροι– ψυχολογικοί φόνοι που συντελούνται, ως «αναγκαίο κακό» για «καλό σκοπό», στους κόλπους μιας καθωσπρέπει κατά τα άλλα οικογένειας, ζωντανεύουν φέτος τον χειμώνα στη σκηνή του θεάτρου Αποθήκη.

 

Σε μια παράσταση που, μέσα από τη διασκευή του κειμένου, φέρνει τον «Πατέρα» στη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα, με όρους ακραίου ρεαλισμού για να καταδείξει, με τις απαραίτητες δόσεις μαύρου χιούμορ, τις παθογένειες της ελληνικής κοινωνίας, απογυμνωμένες από τα φτιασίδια κάθε πιθανού καθωσπρεπισμού. Παθογένειες που ακόμα και σήμερα εξακολουθούν να υπάρχουν, πίσω από τις κλειστές πόρτες.

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Φωτο: Ελίνα Γιουνανλή

 

Συντελεστές

Διασκευή - Σκηνοθεσία - Δραματουργική επεξεργασία - Φωτισμοί: Βασίλης Μπισμπίκης

Σκηνικά - Κοστούμια: Μαρία Καραθάνου

Επιμέλεια Κίνησης: Αγγέλα Πατσέλη

Βοηθός σκηνοθέτη: Διονύσης Κοκκοτάκης

Φωτογραφίες Παράστασης: Ελίνα Γιουνανλή

Παραγωγή: Αθηναϊκά Θέατρα

Πρωταγωνιστούν (αλφαβητικά): Μαρίνα Ασλάνογλου, Τάσος Ιορδανίδης, Ιωσήφ Ιωσηφίδης, Γιάννα Σταυράκη, Νικολέτα Χαρατζόγλου

 

Info

Από τις 9 Οκτωβρίου

Ημέρες - ώρες παραστάσεων:

Τετάρτη & Κυριακή: 20:00, Πέμπτη, Παρασκευή, Σάββατο: 21:00, Σάββατο απογευματινή: 18:00

Εισιτήρια: Από 15 ευρώ

Θέατρο Αποθήκη (Σαρρή 40, Ψυρρή, 210 3253153)

 

 

 

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί το Λούβρο ακύρωσε τελικά έκθεση βουλγαρικής θρησκευτικής τέχνης - Ποιοι και γιατί αντέδρασαν

Πολιτισμός Γιατί το Λούβρο ακύρωσε τελικά έκθεση βουλγαρικής θρησκευτικής τέχνης - Ποιοι και γιατί αντέδρασαν

23.2.2020
Δημοσία δαπάνη η κηδεία της Κικής Δημουλά

Πολιτισμός Δημοσία δαπάνη η κηδεία της Κικής Δημουλά

22.2.2020
Μητσοτάκης για Δημουλά: Η Ελλάδα χάνει μία από τις πιο σημαντικές ποιητικές φωνές της

Πολιτισμός Μητσοτάκης για Δημουλά: Η Ελλάδα χάνει μία από τις πιο σημαντικές ποιητικές φωνές της

22.2.2020
Μενδώνη για Κική Δημουλά: «Μας χάρισε μια ηρεμία ψυχής, μια χαρμολύπη ευεργετική»

Πολιτισμός Μενδώνη για Κική Δημουλά: «Μας χάρισε μια ηρεμία ψυχής, μια χαρμολύπη ευεργετική»

22.2.2020
«Αντίο κυρία Δημουλά μας»: Το συγκινητικό μήνυμα των εκδόσεων Ίκαρος για την ποιήτρια

Πολιτισμός «Αντίο κυρία Δημουλά μας»: Το συγκινητικό μήνυμα των εκδόσεων Ίκαρος για την ποιήτρια

22.2.2020
Έφυγε από τη ζωή η ποιήτρια Κική Δημουλά

Πολιτισμός Έφυγε από τη ζωή η ποιήτρια Κική Δημουλά

22.2.2020
Το «Take On Me» των A-ha έφτασε ένα δισ. views στο YouTube - Πώς έγινε το διάσημο βιντεοκλίπ

Πολιτισμός Το «Take On Me» των A-ha έφτασε ένα δισ. views στο YouTube - Πώς έγινε το διάσημο βιντεοκλίπ

22.2.2020
Washington Post: «Η φύλαξη των γλυπτών του Παρθενώνα ανήκει σήμερα πια στην Ελλάδα»

Πολιτισμός Washington Post: «Η φύλαξη των γλυπτών του Παρθενώνα ανήκει σήμερα πια στην Ελλάδα»

22.2.2020
Μια εντυπωσιακή τοιχογραφία στη μνήμη του Andrew Weatherall εμφανίστηκε στο Εδιμβούργο

Πολιτισμός Μια εντυπωσιακή τοιχογραφία στη μνήμη του Andrew Weatherall εμφανίστηκε στο Εδιμβούργο

21.2.2020
Ρεκόρ πωλήσεων για την Billie Eilish και το νέο κομμάτι του Τζέιμς Μποντ

Πολιτισμός Ρεκόρ πωλήσεων για την Billie Eilish και το νέο κομμάτι του Τζέιμς Μποντ

21.2.2020
1 Σχόλια
avatar
Γράφων 20.9.2019 | 18:14
Για όποιον κόπτεται να δει την κλασική έκδοση. Με Μινωτή.

https://youtu.be/4c4fREiUhFE