Ιστορική πρωτιά για την Κρατική Όπερα της Βιέννης που παρουσίασε για πρώτη φορά όπερα που συνέθεσε γυναίκα
Πολιτισμός

Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα

Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε έργο που συνέθεσε μία γυναίκα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε όπερα που συνέθεσε γυναίκα.

 

Η πρεμιέρα της όπερας «Ορλάντο» της Όλγα Νόιβιρτ (Olga Neuwirth) έγινε με κάθε επισημότητα την Κυριακή και ενθουσίασε το κοινό – παρά τις, περιορισμένης έκτασης, αποδοκιμασίες, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού, το οποίο επεφύλασσε θερμότατο και παρατεταμένο χειροκρότημα για την ξακουστή Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, υπό τη διευθυντική μπαγκέτα του μαέστρου Ματίας Πίντσερ.

 

Πρόκειται για την πρώτη φορά στα 150 χρόνια ζωής της Κρατικής Όπερας της Βιέννης που παρουσιάζεται όπερα που συνέθεσε γυναίκα. Η Όλγα Νόιβιρτ έχει τη φήμη του «τρομερού παιδιού» της αυστριακής μουσικής σκηνής, λόγω της αντισυμβατικής προσέγγισης των θεμάτων της. Και το συγκεκριμένο μουσικό θεατρικό έργο περιελάμβανε πλήθος καινοτομιών – αμφιλεγόμενων για πολλούς. Η ενορχήστρωση, για παράδειγμα, απαιτούσε το κούρδισμα κάποιων βιολιών χαμηλότερα από τα υπόλοιπα κατά λιγότερο από ημιτόνιο, ενώ η ορχήστρα συνοδευόταν από ηλεκτρικές κιθάρες, χορωδίες και το εκκλησιαστικό όργανο της Όπερας.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού

 

Η διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ πραγματεύεται την ιστορία του ανδρόγυνου Ορλάντο από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 20ού. 

Το λιμπρέτο από τη, γαλλοαμερικανικής καταγωγής, θεατρική συγγραφέα Catherine Filloux επαναφέρει την ιστορία ενός νεαρού αριστοκράτη που ζει παντοτινά και στο πέρασμα των αιώνων μετατρέπεται σε γυναίκα. Η μουσική εκδοχή της διασκευής του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ δεν τελειώνει τη δεκαετία του 1920 όπως στην αυθεντική έκδοσή της, αλλά συνεχίζεται έως το παρόν, ασχολούμενη με θέματα ταυτότητας φύλων. Όχι τυχαία, μάλιστα, το ρόλο του Ορλάντο στην παιδική ηλικία ερμηνεύει ένας transgender καλλιτέχνης, ο Justin Vivian Bond.

 

«Το έργο απαιτεί τυφλή εμπιστοσύνη. Όλοι πρέπει να μετακινηθούν από τη ζώνη ασφαλείας τους», τόνισε η Neuwirth στους δημοσιογράφους, σημειώνοντας πως ο ανδρογυνισμός και η απόρριψη των στερεοτύπων των φύλων την ενέπνευσαν από την πρώτη στιγμή που διάβασε το μυθιστόρημα της Γουλφ, στην εφηβεία της: «Δεν πρόκειται μόνο για ταξίδι στους αιώνες, αλλά για ένα ταξίδι διαρκούς αμφισβήτησης των επιβεβλημένων κανόνων από την κοινωνία, αλλά και της ίδιας κοινωνίας που τους έφτιαξε», αναφέρει η ίδια και προσθέτει: «Σε κάθε άνθρωπο επιτρέπεται να επιλέγει αυτό που νιώθει μέσα του».

 

Με πληροφορίες από BBC, DW, DPA

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πνευματικά δικαιώματα: Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της ανεξάρτητης οντότητας διαχείρησης δικαιωμάτων «IP Hub»

Πολιτισμός Πνευματικά δικαιώματα: Προσφυγή στο ΣτΕ κατά της ανεξάρτητης οντότητας διαχείρησης δικαιωμάτων «IP Hub»

26.1.2020
«Βικτώρ ή Τα παιδιά στην εξουσία» στο θέατρο Σφενδόνη: Πρώτες φωτογραφίες

Πολιτισμός «Βικτώρ ή Τα παιδιά στην εξουσία» στο θέατρο Σφενδόνη: Πρώτες φωτογραφίες

26.1.2020
Και η οικογένεια του Μάριου Τόκα εναντίον Μενδώνη για Μικρούτσικο και πνευματικά δικαιώματα

Πολιτισμός Και η οικογένεια του Μάριου Τόκα εναντίον Μενδώνη για Μικρούτσικο και πνευματικά δικαιώματα

26.1.2020
Απάντηση Μενδώνη στην οικογένεια Μικρούτσικου για την κηδεία δημοσία δαπάνη

Πολιτισμός Απάντηση Μενδώνη στην οικογένεια Μικρούτσικου για την κηδεία δημοσία δαπάνη

25.1.2020
Τα live του Σαββατοκύριακου (24-26/1)

Πολιτισμός Τα live του Σαββατοκύριακου (24-26/1)

24.1.2020
Eurovision: Η Στεφανία Λυμπερακάκη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες

Πολιτισμός Eurovision: Η Στεφανία Λυμπερακάκη θα εκπροσωπήσει την Ελλάδα σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες

24.1.2020
Aφιέρωμα στο animated ντοκιμαντέρ από το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

Πολιτισμός Aφιέρωμα στο animated ντοκιμαντέρ από το 22ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

24.1.2020
Το Σαντιρβάν τζαμί ξαναβρίσκει τη χαμένη αίγλη του - Αποκαταστάθηκε το περίτεχνο τέμενος στη Δράμα

Πολιτισμός Το Σαντιρβάν τζαμί ξαναβρίσκει τη χαμένη αίγλη του - Αποκαταστάθηκε το περίτεχνο τέμενος στη Δράμα

24.1.2020
Η εντυπωσιακή καμπάνια των Dolce & Gabbana είναι βγαλμένη από πίνακες του Ρούμπενς

Πολιτισμός Η εντυπωσιακή καμπάνια των Dolce & Gabbana είναι βγαλμένη από πίνακες του Ρούμπενς

23.1.2020
Η επιστροφή της μούμιας - Η φωνή ενός ιερέα της Αρχαίας Αιγύπτου ακούγεται ξανά

Πολιτισμός Η επιστροφή της μούμιας - Η φωνή ενός ιερέα της Αρχαίας Αιγύπτου ακούγεται ξανά

23.1.2020
2 Σχόλια
avatar
Γράφων 9.12.2019 | 15:27
Γιατί ανακατώνουμε τα μεσοφυλικά με τα διεμφυλικά άτομα;
βλαχάκι (το) 9.12.2019 | 22:58
Orlando: A Biography (1928) is a novel by Virginia Woolf, which she called "a biography", intending it to be the first of a new genre breaking barriers between fiction and non-fiction.
(*)

Το "Ορλάντο" βασίζεται, εν μέρει, στη ζωή της φίλης και ερωμένης της Virginia Woolf την Vita Sackville-West, στην οποία είχε αφιερώσει το πόνημα άλλωστε. Η λιγότερο γνωστή Vita, στην πραγματικότητα ήταν ένα "κεφάλαιο" από μόνη της: Εκτός των άλλων υπήρξε καταξιωμένη λογοτέχνιδα, χρονικογράφος και σχεδιάστρια κήπων. Της άρεσε το cross dressing και το genderplay, είχε πλήθος γυναικών ερωμένων και υπήρξε παντρεμένη με αμφισεξουαλικό κύριο με τον οποίον απέκτησε 2 υιούς. (Εξαιρετικό documentary bbc, αν δεν απατώμαι, που είχα δει αναφορικά το "a portrait of a marriage" παρμένο από το βιβλίο του ενός υιού, συγγραφέα και πολιτικού).

The book (Orlando) contains a fascinating account of English literature through the ages peppered throughout and themes of gender transition and play and, arguably, a metaphor for bisexuality through bigender identity ...Μιλάμε για προβολές και συμβολισμούς πάνω στην ρευστότητα και αλλαγή φύλου, τον αμφισεξουαλισμό, το παιχνίδι με τους ρόλους κ.λπ. (κι ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι η δημιουργός, σε ένα κράμα φανταστικού και πραγματικού, έγραφε για το άτομο Vita, σε μία εποχή όπου σεξουαλικότητα και ταυτότητα φύλου ήταν μάλλον πιο αλληλένδετες έννοιες, επίσης).

Οχι, λοιπόν, @ Ορλάνδο δεν είναι ένα (ιατρικό) εγχειρίδιο πάνω στα μεσοφυλικά-intersex άτομα, ούτε αφορά τα συγκεκριμένα άτομα μόνο, οπότε βρίσκω την ένσταση τύπου: "τι δουλειά έχει trans άτομο εκεί" εντελώς άκυρη, περιορισμένης και περιοριστικής οπτικής.

-----
(*)
https://www.google.gr/amp/s/www.koutipandoras.gr/article/o-oyellwdhs-erwtas-ths-birtzinia-goylf-gia-mia-gynaika-poy-thn-enepneyse-gia-to-orlanto%3famp