Ιστορική πρωτιά για την Κρατική Όπερα της Βιέννης που παρουσίασε για πρώτη φορά όπερα που συνέθεσε γυναίκα
Πολιτισμός

Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα

Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε έργο που συνέθεσε μία γυναίκα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε όπερα που συνέθεσε γυναίκα.

 

Η πρεμιέρα της όπερας «Ορλάντο» της Όλγα Νόιβιρτ (Olga Neuwirth) έγινε με κάθε επισημότητα την Κυριακή και ενθουσίασε το κοινό – παρά τις, περιορισμένης έκτασης, αποδοκιμασίες, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού, το οποίο επεφύλασσε θερμότατο και παρατεταμένο χειροκρότημα για την ξακουστή Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, υπό τη διευθυντική μπαγκέτα του μαέστρου Ματίας Πίντσερ.

 

Πρόκειται για την πρώτη φορά στα 150 χρόνια ζωής της Κρατικής Όπερας της Βιέννης που παρουσιάζεται όπερα που συνέθεσε γυναίκα. Η Όλγα Νόιβιρτ έχει τη φήμη του «τρομερού παιδιού» της αυστριακής μουσικής σκηνής, λόγω της αντισυμβατικής προσέγγισης των θεμάτων της. Και το συγκεκριμένο μουσικό θεατρικό έργο περιελάμβανε πλήθος καινοτομιών – αμφιλεγόμενων για πολλούς. Η ενορχήστρωση, για παράδειγμα, απαιτούσε το κούρδισμα κάποιων βιολιών χαμηλότερα από τα υπόλοιπα κατά λιγότερο από ημιτόνιο, ενώ η ορχήστρα συνοδευόταν από ηλεκτρικές κιθάρες, χορωδίες και το εκκλησιαστικό όργανο της Όπερας.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού

 

Η διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ πραγματεύεται την ιστορία του ανδρόγυνου Ορλάντο από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 20ού. 

Το λιμπρέτο από τη, γαλλοαμερικανικής καταγωγής, θεατρική συγγραφέα Catherine Filloux επαναφέρει την ιστορία ενός νεαρού αριστοκράτη που ζει παντοτινά και στο πέρασμα των αιώνων μετατρέπεται σε γυναίκα. Η μουσική εκδοχή της διασκευής του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ δεν τελειώνει τη δεκαετία του 1920 όπως στην αυθεντική έκδοσή της, αλλά συνεχίζεται έως το παρόν, ασχολούμενη με θέματα ταυτότητας φύλων. Όχι τυχαία, μάλιστα, το ρόλο του Ορλάντο στην παιδική ηλικία ερμηνεύει ένας transgender καλλιτέχνης, ο Justin Vivian Bond.

 

«Το έργο απαιτεί τυφλή εμπιστοσύνη. Όλοι πρέπει να μετακινηθούν από τη ζώνη ασφαλείας τους», τόνισε η Neuwirth στους δημοσιογράφους, σημειώνοντας πως ο ανδρογυνισμός και η απόρριψη των στερεοτύπων των φύλων την ενέπνευσαν από την πρώτη στιγμή που διάβασε το μυθιστόρημα της Γουλφ, στην εφηβεία της: «Δεν πρόκειται μόνο για ταξίδι στους αιώνες, αλλά για ένα ταξίδι διαρκούς αμφισβήτησης των επιβεβλημένων κανόνων από την κοινωνία, αλλά και της ίδιας κοινωνίας που τους έφτιαξε», αναφέρει η ίδια και προσθέτει: «Σε κάθε άνθρωπο επιτρέπεται να επιλέγει αυτό που νιώθει μέσα του».

 

Με πληροφορίες από BBC, DW, DPA

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νορβηγία: Οι πάγοι λιώνουν και οι αρχαιολόγοι ανακαλύπτουν σπάνια ευρήματα 6.000 ετών

Πολιτισμός Νορβηγία: Οι πάγοι λιώνουν και οι αρχαιολόγοι ανακαλύπτουν σπάνια ευρήματα 6.000 ετών

26.11.2020
«Τέχνη και Σχολείο»: Πρωτοβουλία για τη στήριξη των καλλιτεχνών - Αναλυτικά η πρόταση

Πολιτισμός «Τέχνη και Σχολείο»: Πρωτοβουλία για τη στήριξη των καλλιτεχνών - Αναλυτικά η πρόταση

26.11.2020
Το Μουσείο του Λονδίνου κάνει συλλογή από τα όνειρα Λονδρέζων εν μέσω πανδημίας

Πολιτισμός Το Μουσείο του Λονδίνου κάνει συλλογή από τα όνειρα Λονδρέζων εν μέσω πανδημίας

26.11.2020
Kid Quick: Αυτός είναι ο νέος nonbinary σούπερ ήρωας της DC

Πολιτισμός Kid Quick: Αυτός είναι ο νέος nonbinary σούπερ ήρωας της DC

26.11.2020
Αρχαία κτίσματα αποκαλύφθηκαν στη Λέσβο

Πολιτισμός Αρχαία κτίσματα αποκαλύφθηκαν στη Λέσβο

26.11.2020
Πέθανε η σπουδαία Ελληνίδα ηθοποιός Εύα Κοταμανίδου

Πολιτισμός Πέθανε η σπουδαία Ελληνίδα ηθοποιός Εύα Κοταμανίδου

26.11.2020
Πέθανε η Σάσα Μανέττα, στιχουργός και ιστορική παρουσιάστρια της ΕΡΤ

Πολιτισμός Πέθανε η Σάσα Μανέττα, στιχουργός και ιστορική παρουσιάστρια της ΕΡΤ

26.11.2020
Το κρυφό «παιδί» του Νταλί- Βιβλίο αποκαλύπτει τη σχέση του ζωγράφου και της συζύγου του με ένα αγόρι

Πολιτισμός Το κρυφό «παιδί» του Νταλί- Βιβλίο αποκαλύπτει τη σχέση του ζωγράφου και της συζύγου του με ένα αγόρι

25.11.2020
Οι BTS γράφουν ιστορία: Η πρώτη K-Pop μπάντα που είναι υποψήφια για Grammy

Πολιτισμός Οι BTS γράφουν ιστορία: Η πρώτη K-Pop μπάντα που είναι υποψήφια για Grammy

25.11.2020
Μια μεγάλη δημοπρασία του οίκου Sotheby's για τους πληγέντες από την έκρηξη στη Βηρυτό

Πολιτισμός Μια μεγάλη δημοπρασία του οίκου Sotheby's για τους πληγέντες από την έκρηξη στη Βηρυτό

25.11.2020
2 Σχόλια
avatar
Γράφων 9.12.2019 | 15:27
Γιατί ανακατώνουμε τα μεσοφυλικά με τα διεμφυλικά άτομα;
βλαχάκι (το) 9.12.2019 | 22:58
Orlando: A Biography (1928) is a novel by Virginia Woolf, which she called "a biography", intending it to be the first of a new genre breaking barriers between fiction and non-fiction.
(*)

Το "Ορλάντο" βασίζεται, εν μέρει, στη ζωή της φίλης και ερωμένης της Virginia Woolf την Vita Sackville-West, στην οποία είχε αφιερώσει το πόνημα άλλωστε. Η λιγότερο γνωστή Vita, στην πραγματικότητα ήταν ένα "κεφάλαιο" από μόνη της: Εκτός των άλλων υπήρξε καταξιωμένη λογοτέχνιδα, χρονικογράφος και σχεδιάστρια κήπων. Της άρεσε το cross dressing και το genderplay, είχε πλήθος γυναικών ερωμένων και υπήρξε παντρεμένη με αμφισεξουαλικό κύριο με τον οποίον απέκτησε 2 υιούς. (Εξαιρετικό documentary bbc, αν δεν απατώμαι, που είχα δει αναφορικά το "a portrait of a marriage" παρμένο από το βιβλίο του ενός υιού, συγγραφέα και πολιτικού).

The book (Orlando) contains a fascinating account of English literature through the ages peppered throughout and themes of gender transition and play and, arguably, a metaphor for bisexuality through bigender identity ...Μιλάμε για προβολές και συμβολισμούς πάνω στην ρευστότητα και αλλαγή φύλου, τον αμφισεξουαλισμό, το παιχνίδι με τους ρόλους κ.λπ. (κι ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι η δημιουργός, σε ένα κράμα φανταστικού και πραγματικού, έγραφε για το άτομο Vita, σε μία εποχή όπου σεξουαλικότητα και ταυτότητα φύλου ήταν μάλλον πιο αλληλένδετες έννοιες, επίσης).

Οχι, λοιπόν, @ Ορλάνδο δεν είναι ένα (ιατρικό) εγχειρίδιο πάνω στα μεσοφυλικά-intersex άτομα, ούτε αφορά τα συγκεκριμένα άτομα μόνο, οπότε βρίσκω την ένσταση τύπου: "τι δουλειά έχει trans άτομο εκεί" εντελώς άκυρη, περιορισμένης και περιοριστικής οπτικής.

-----
(*)
https://www.google.gr/amp/s/www.koutipandoras.gr/article/o-oyellwdhs-erwtas-ths-birtzinia-goylf-gia-mia-gynaika-poy-thn-enepneyse-gia-to-orlanto%3famp
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια