Ιστορική πρωτιά για την Κρατική Όπερα της Βιέννης που παρουσίασε για πρώτη φορά όπερα που συνέθεσε γυναίκα
Πολιτισμός

Κρατική Όπερα Βιέννης: Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της ανέβασε όπερα που συνέθεσε γυναίκα

Για πρώτη φορά στα 150 χρόνια της ιστορίας της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε έργο που συνέθεσε μία γυναίκα.

Για πρώτη φορά στην ιστορία της, η Κρατική Όπερα της Βιέννης φιλοξένησε όπερα που συνέθεσε γυναίκα.

 

Η πρεμιέρα της όπερας «Ορλάντο» της Όλγα Νόιβιρτ (Olga Neuwirth) έγινε με κάθε επισημότητα την Κυριακή και ενθουσίασε το κοινό – παρά τις, περιορισμένης έκτασης, αποδοκιμασίες, σύμφωνα με το γερμανικό πρακτορείο DPA.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού, το οποίο επεφύλασσε θερμότατο και παρατεταμένο χειροκρότημα για την ξακουστή Φιλαρμονική Ορχήστρα της Βιέννης, υπό τη διευθυντική μπαγκέτα του μαέστρου Ματίας Πίντσερ.

 

Πρόκειται για την πρώτη φορά στα 150 χρόνια ζωής της Κρατικής Όπερας της Βιέννης που παρουσιάζεται όπερα που συνέθεσε γυναίκα. Η Όλγα Νόιβιρτ έχει τη φήμη του «τρομερού παιδιού» της αυστριακής μουσικής σκηνής, λόγω της αντισυμβατικής προσέγγισης των θεμάτων της. Και το συγκεκριμένο μουσικό θεατρικό έργο περιελάμβανε πλήθος καινοτομιών – αμφιλεγόμενων για πολλούς. Η ενορχήστρωση, για παράδειγμα, απαιτούσε το κούρδισμα κάποιων βιολιών χαμηλότερα από τα υπόλοιπα κατά λιγότερο από ημιτόνιο, ενώ η ορχήστρα συνοδευόταν από ηλεκτρικές κιθάρες, χορωδίες και το εκκλησιαστικό όργανο της Όπερας.

 

Η ερμηνεία της Αμερικανίδας μετζοσοπράνο Κέιτ Λίντσι προκάλεσε τις επευφημίες του κοινού

 

Η διασκευή του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ πραγματεύεται την ιστορία του ανδρόγυνου Ορλάντο από τα τέλη του 16ου αιώνα έως τις αρχές του 20ού. 

Το λιμπρέτο από τη, γαλλοαμερικανικής καταγωγής, θεατρική συγγραφέα Catherine Filloux επαναφέρει την ιστορία ενός νεαρού αριστοκράτη που ζει παντοτινά και στο πέρασμα των αιώνων μετατρέπεται σε γυναίκα. Η μουσική εκδοχή της διασκευής του ομώνυμου μυθιστορήματος της Βιρτζίνια Γουλφ δεν τελειώνει τη δεκαετία του 1920 όπως στην αυθεντική έκδοσή της, αλλά συνεχίζεται έως το παρόν, ασχολούμενη με θέματα ταυτότητας φύλων. Όχι τυχαία, μάλιστα, το ρόλο του Ορλάντο στην παιδική ηλικία ερμηνεύει ένας transgender καλλιτέχνης, ο Justin Vivian Bond.

 

«Το έργο απαιτεί τυφλή εμπιστοσύνη. Όλοι πρέπει να μετακινηθούν από τη ζώνη ασφαλείας τους», τόνισε η Neuwirth στους δημοσιογράφους, σημειώνοντας πως ο ανδρογυνισμός και η απόρριψη των στερεοτύπων των φύλων την ενέπνευσαν από την πρώτη στιγμή που διάβασε το μυθιστόρημα της Γουλφ, στην εφηβεία της: «Δεν πρόκειται μόνο για ταξίδι στους αιώνες, αλλά για ένα ταξίδι διαρκούς αμφισβήτησης των επιβεβλημένων κανόνων από την κοινωνία, αλλά και της ίδιας κοινωνίας που τους έφτιαξε», αναφέρει η ίδια και προσθέτει: «Σε κάθε άνθρωπο επιτρέπεται να επιλέγει αυτό που νιώθει μέσα του».

 

Με πληροφορίες από BBC, DW, DPA

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Αναπαραστήστε τον αγαπημένο σας πίνακα» : Η πρόκληση του μουσείου Getty εν μέσω πανδημίας

Πολιτισμός «Αναπαραστήστε τον αγαπημένο σας πίνακα» : Η πρόκληση του μουσείου Getty εν μέσω πανδημίας

30.3.2020
Ολλανδία: Μουσείο κατήγγειλε την κλοπή αυθεντικού Βαν Γκογκ εν μέσω lockdown

Πολιτισμός Ολλανδία: Μουσείο κατήγγειλε την κλοπή αυθεντικού Βαν Γκογκ εν μέσω lockdown

30.3.2020
Οι Backstreet Boys «επανενώθηκαν» για μία συναυλία από τα σαλόνια τους

Πολιτισμός Οι Backstreet Boys «επανενώθηκαν» για μία συναυλία από τα σαλόνια τους

30.3.2020
Η παράσταση «Ουρλιαχτό» ανέβηκε στο διαδίκτυο

Πολιτισμός Η παράσταση «Ουρλιαχτό» ανέβηκε στο διαδίκτυο

30.3.2020
Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020: Αυτό είναι το αναλυτικό πρόγραμμα

Πολιτισμός Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου 2020: Αυτό είναι το αναλυτικό πρόγραμμα

30.3.2020
Πέθανε από κορωνοϊό ο Alan Merrill, που έγραψε και ερμήνευσε το θρυλικό «I Love Rock 'n Roll»

Πολιτισμός Πέθανε από κορωνοϊό ο Alan Merrill, που έγραψε και ερμήνευσε το θρυλικό «I Love Rock 'n Roll»

30.3.2020
«Μαζί ξανά»: Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης τραγουδά για την ημέρα που θα τελειώσει η πανδημία

Πολιτισμός «Μαζί ξανά»: Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης τραγουδά για την ημέρα που θα τελειώσει η πανδημία

29.3.2020
Εθνικό Θέατρο: Οι εργαζόμενοι φτιάχνουν μάσκες για τον κορωνοϊό

Πολιτισμός Εθνικό Θέατρο: Οι εργαζόμενοι φτιάχνουν μάσκες για τον κορωνοϊό

29.3.2020
Τα επόμενα βήματα για τις εργασίες στο Τατόι -Τηλεδιάσκεψη στο υπουργείο Πολιτισμού

Πολιτισμός Τα επόμενα βήματα για τις εργασίες στο Τατόι -Τηλεδιάσκεψη στο υπουργείο Πολιτισμού

29.3.2020
Τα νούφαρα του Κλωντ Μονέ στο Διαδίκτυο: Εικονική περιήγηση στο Musée de l'Orangerie

Πολιτισμός Τα νούφαρα του Κλωντ Μονέ στο Διαδίκτυο: Εικονική περιήγηση στο Musée de l'Orangerie

29.3.2020
2 Σχόλια
avatar
Γράφων 9.12.2019 | 15:27
Γιατί ανακατώνουμε τα μεσοφυλικά με τα διεμφυλικά άτομα;
βλαχάκι (το) 9.12.2019 | 22:58
Orlando: A Biography (1928) is a novel by Virginia Woolf, which she called "a biography", intending it to be the first of a new genre breaking barriers between fiction and non-fiction.
(*)

Το "Ορλάντο" βασίζεται, εν μέρει, στη ζωή της φίλης και ερωμένης της Virginia Woolf την Vita Sackville-West, στην οποία είχε αφιερώσει το πόνημα άλλωστε. Η λιγότερο γνωστή Vita, στην πραγματικότητα ήταν ένα "κεφάλαιο" από μόνη της: Εκτός των άλλων υπήρξε καταξιωμένη λογοτέχνιδα, χρονικογράφος και σχεδιάστρια κήπων. Της άρεσε το cross dressing και το genderplay, είχε πλήθος γυναικών ερωμένων και υπήρξε παντρεμένη με αμφισεξουαλικό κύριο με τον οποίον απέκτησε 2 υιούς. (Εξαιρετικό documentary bbc, αν δεν απατώμαι, που είχα δει αναφορικά το "a portrait of a marriage" παρμένο από το βιβλίο του ενός υιού, συγγραφέα και πολιτικού).

The book (Orlando) contains a fascinating account of English literature through the ages peppered throughout and themes of gender transition and play and, arguably, a metaphor for bisexuality through bigender identity ...Μιλάμε για προβολές και συμβολισμούς πάνω στην ρευστότητα και αλλαγή φύλου, τον αμφισεξουαλισμό, το παιχνίδι με τους ρόλους κ.λπ. (κι ας έχουμε στο πίσω μέρος του μυαλού μας ότι η δημιουργός, σε ένα κράμα φανταστικού και πραγματικού, έγραφε για το άτομο Vita, σε μία εποχή όπου σεξουαλικότητα και ταυτότητα φύλου ήταν μάλλον πιο αλληλένδετες έννοιες, επίσης).

Οχι, λοιπόν, @ Ορλάνδο δεν είναι ένα (ιατρικό) εγχειρίδιο πάνω στα μεσοφυλικά-intersex άτομα, ούτε αφορά τα συγκεκριμένα άτομα μόνο, οπότε βρίσκω την ένσταση τύπου: "τι δουλειά έχει trans άτομο εκεί" εντελώς άκυρη, περιορισμένης και περιοριστικής οπτικής.

-----
(*)
https://www.google.gr/amp/s/www.koutipandoras.gr/article/o-oyellwdhs-erwtas-ths-birtzinia-goylf-gia-mia-gynaika-poy-thn-enepneyse-gia-to-orlanto%3famp