Η προβολή της ταινίας «Tetsuo» γίνεται στο πλαίσιο της έκθεσης «Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, 2019: Καινούργια Έργα» και σε διάλογο με αυτήν.
Πολιτισμός

«Tetsuo» με ελεύθερη είσοδο- To ιαπωνικό sci-fi φιλμ στην γκαλερί Citronne

Η γκαλερί Citronne προβάλλει την διάσημη ταινία του Shinya Tsukamoto, στο πλαίσιο της έκθεσης του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου.

Η γκαλερί Citronne προβάλλει την Πέμπτη 23 Ιανουαρίου την περίφημη ιαπωνική ταινία επιστημονικής φαντασίας «Tetsuo» του Shinya Tsukamoto, με ελεύθερη είσοδο.

 

O Tetsuo που σημαίνει «άνθρωπος-σίδερο» είναι πολιτικά αταξινόμητος, απρόβλεπτος, στον αντίποδα του χολιγουντιανού Iron Man. Είναι μια σύνθεση σάρκας και νεκρής μηχανής, φτιαγμένος όχι από τον θρίαμβο του ανθρώπινου και του μηχανικού αλλά από τα υπολείμματά του.


Ο Tetsuo είναι μια ασθματική και βίαιη ελεγεία στη μεταμόρφωση του σώματος, στη μηχανή και το cyborg ως δύναμη ανατροπής.

 

Η προβολή της ταινίας «Tetsuo» γίνεται στο πλαίσιο της έκθεσης του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου «Μάκης Θεοφυλακτόπουλος, 2019: Καινούργια Έργα» και σε διάλογο με αυτήν. Ξεκινά από την δηλωμένη αγάπη του Μάκη Θεοφυλακτόπουλου για τον κινηματογράφο και, ειδικότερα τον κινηματογράφο της περιπέτειας, και προσπαθεί να αναδείξει όψεις του έργου του πέρα από τη συμβατική κριτική.

 

Tetsuo-Θεοφυλακτόπουλος


Πράγματι, το συναισθηματικά και σωματικά φευγαλέο ανθρωποειδές στο έργο του Θεοφυλακτόπουλου συναντά στον «Tetsuo» έναν αναπάντεχο διακειμενικό συνομιλητή. Η εικαστική ένταση της ταινίας και η υπαρξιακή βία του ζωγραφικού υλικού, η φρενίτιδα του μοντάζ και η ανυπότακτη χειρονομία του ζωγράφου, οι κοινές τονικότητες του άσπρου και του μαύρου συγκροτούν το μορφικό υπέδαφος πάνω στο οποίο υφαίνεται η θεματική και ψυχική συγγένεια της ταινίας και των έργων της έκθεσης.


Πάνω από όλα, η αντιπαραβολή του κορυφαίου Έλληνα ζωγράφου και της ανεξάρτητης ιαπωνικής ταινίας δείχνει με αυτόν τον αντιστικτικό τρόπο πόσο το έργο του Θεοφυλακτόπουλου βρίσκεται στον πυρήνα της σύγχρονης συζήτησης για το ανθρωποειδές, το τερατώδες, το σωματικό, το μηχανικό και τα επισφαλή τους όρια.

 

Την ταινία θα προλογίσουν ο κριτικός κινηματογράφου Αλέξανδρος Παπαγεωργίου και ο επιμελητής της έκθεσης Θεόφιλος Τραμπούλης.

 

Tetsuo: The Iron Man | Σενάριο, παραγωγή, μοντάζ και σκηνοθεσία: Shinya Tsukamoto | Φωτογραφία: Kei Fujiwara και Shinya Tsukamoto | Μουσική: Chu Ishikawa | Ημερομηνία πρώτης προβολής: 1 Ιουλίου 1989 | Χώρα: Ιαπωνία | Γλώσσα: Ιαπωνικά με αγγλικούς υποτίτλους | Διάρκεια: 67'

 

Tetsuo-Θεοφυλακτόπουλος

 

Tetsuo-Θεοφυλακτόπουλος

 

Γκαλερί Citronne -Αθήνα
Πατριάρχου Ιωακείμ 19, 4ος όροφος
Τηλ.: 210-723-5226 και 697-998-9684
Email: [email protected]
Πέμπτη 23 Ιανουαρίου, 20:00
Είσοδος ελεύθερη

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στηρίζει τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες - Μνημόνιο για εγκατάσταση λογισμικού

Πολιτισμός Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στηρίζει τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες - Μνημόνιο για εγκατάσταση λογισμικού

24.2.2020
Οι καινούργιες ταινίες της εβδομάδας (από 27/2)

Πολιτισμός Οι καινούργιες ταινίες της εβδομάδας (από 27/2)

24.2.2020
«Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη

Πολιτισμός «Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη

24.2.2020
Αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκε κάτω από στρώσεις βερνικιού

Πολιτισμός Αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκε κάτω από στρώσεις βερνικιού

24.2.2020
Έφυγε από τη ζωή ο ποιητής Γιάννης Δάλλας

Πολιτισμός Έφυγε από τη ζωή ο ποιητής Γιάννης Δάλλας

24.2.2020
Άνοιξε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Εντυπωσιακές εικόνες από την έκθεση

Πολιτισμός Άνοιξε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Εντυπωσιακές εικόνες από την έκθεση

24.2.2020
Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών

Πολιτισμός Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών

24.2.2020
Κική Δημουλά: Είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Ιανουάριο, από την Μενδώνη

Πολιτισμός Κική Δημουλά: Είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Ιανουάριο, από την Μενδώνη

23.2.2020
Μενδώνη για Γλυπτά του Παρθενώνα: Δεν αποδεχόμαστε νομή, κατοχή και κυριότητα από το Βρετανικό Μουσείο

Πολιτισμός Μενδώνη για Γλυπτά του Παρθενώνα: Δεν αποδεχόμαστε νομή, κατοχή και κυριότητα από το Βρετανικό Μουσείο

23.2.2020
Sunday Times σε Μπόρις Τζόνσον: «Να επιστρέψεις τα γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν»

Πολιτισμός Sunday Times σε Μπόρις Τζόνσον: «Να επιστρέψεις τα γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν»

23.2.2020