Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης
Αποκλειστικό

Ο «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» ανεβαίνει στο Θέατρο Σημείο-Οι πρώτες φωτογραφίες

Το δυστοπικό μυθιστόρημα του Χάξλεϋ μεταφέρεται στη σκηνή.

Ο Αλέξανδρος Διαμαντής μεταφέρει στη σκηνή το «Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος» του Άλντους Χάξλεϋ, ένα φουτουριστικό παραμύθι για την σχέση ουτοπίας και δυστοπίας. Η παράσταση θα κάνει πρεμιέρα την 1η Μαρτίου στο Θέατρο Σημείο.

 

Στο Brave New World o Χάξλεϋ περιγράφει έναν κόσμο όπου ένας συνδυασμός επιστήμης και ηδονής συγκροτεί μια ολοκληρωτική κοινωνία. Ο ολοκληρωτισμός επιτυγχάνεται μέσω της γενετικής πρόβλεψης, της κλωνοποίησης και του υπνωτισμού, και το αποτέλεσμα είναι ένα σύνολο που αποτελείται από μια ολιγομελή ευφυή ελίτ (τους Άλφα και τους Βήτα) και πλήθη υποταγμένων ανδρείκελων (Γάμα, Δέλτα κι Έψιλον).


Διασκεδάσεις και καταχρήσεις κρατούν τους ανθρώπους διαρκώς ικανοποιημένους με τον αμετάκλητο κοινωνικό τους προορισμό. Εδώ «όλοι ανήκουν σε όλους κι όλοι είναι χαρούμενοι». Αυτός είναι ένας κόσμος φαινομενικής ευτυχίας, απ' όπου η αποτυχία, η ασχήμια και κάθε δυσάρεστη κατάσταση έχουν εξοριστεί.

 

Σ' αυτό το απολύτως οργανωμένο σύστημα, εισβάλει -σαν από το πουθενά- ένας «Άγριος» (δηλαδή ένας άνθρωπος όμοιος μ' εμάς) και κάνει ό,τι ένας ταύρος μέσα σ' ένα υαλοπωλείο. Παρότι γράφτηκε ενενήντα χρόνια πριν, το μήνυμα του Θαυμαστού Καινούργιου Κόσμου, παραμένει επίκαιρο και ζωντανό -ίσως όσο ποτέ άλλοτε.

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης


Εστιάζοντας στην σαρκαστική ισορροπία μεταξύ ουτοπίας και δυστοπίας που διαπνέει το έργο του Χάξλεϋ, η παράσταση χρησιμοποιεί την τεχνική του θεάτρου μέσα στο θέατρο: έξι νέες δυναμικές γυναίκες οραματίζονται έναν Θαυμαστό Καινούργιο Κόσμο από γενετικά βελτιωμένους, τέλειους ανθρώπους κι έχουν βρει την επιστημονική και τεχνολογική μέθοδο για την πραγματοποίησή του.


Αποφασίζουν να μας παρουσιάσουν αυτή την ιστορία, την οποία αντιλαμβάνονται ως το μανιφέστο του ιδανικού κόσμου, με στόχο να μαζέψουν υποστηρικτές και χρηματοδότες για το όραμά τους. Η παράσταση παρουσιάζει την σαρωτική σύγκρουση μεταξύ συστήματος (Θαυμαστός Καινούργιος Κόσμος) και ατόμου (ο «Άγριος») και την ειρωνική παρεξήγηση μεταξύ της ουτοπίας και της δυστοπίας δημιουργώντας μια κωμωδία για το τέλος αυτού του κόσμου και την αρχή του επόμενου.


Μετά τον Κοριολανό, ο Αλέξανδρος Διαμαντής συνεχίζει την αναζήτησή του πάνω στα ζητήματα φύλου και τις σχέσεις εξουσίας, δημιουργώντας μια πολιτική παράσταση, σε συνεργασία με έναν αμιγώς γυναικείο θίασο καθώς και μια δημιουργική ομάδα με νέους συντελεστές.

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Φωτο: Σταύρος Χαμπάκης

 

Συντελεστές

Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Αλέξανδρος Διαμαντής
Μετάφραση-Δραματουργική επιμέλεια: Έρι Κύργια
Χορογραφία: Αναστασία Κελέση
Σκηνικά: Βίκυ Πάντζιου
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Φωτισμοί: Άννα Σμπώκου
Animation: Κωνσταντίνος Βάχλας
Φωτογραφίες: Σταύρος Χαμπάκης
Video: Ρωμανός Γκότζος
Βοηθός Σκηνοθέτη: Γιώργος Γκότζος
Επικοινωνία: Άρης Ασπρούλης

 

Διανομή (με σειρά εμφάνισης)
Τζον ή ο «Άγριος»: Μαριάννα Κιμούλη
Μακλάρεν: Ελπίδα Νικολάου
Μπέντλεϋ: Αναστασία Κελέση
Μαζεράτι: Ρομάννα Λόμπατς
Τζάγκουαρ: Ειρήνη Λαμπράκη
Μπουγκάτι: Ιώ Λατουσάκη

 

Μουσικός επί σκηνής: Μιχάλης Afolayan

 

Θέατρο Σημείο
Χαριλάου 4, Καλλιθέα, τηλ.: 209229579
Παρασκευή - Σάββατο στις 21.00 & Κυριακή στις 20.00
Τιμές Εισιτηρίων: 15€ κανονικό, 12€ φοιτητικό , + 65, 8€ ανέργων, ΑΜΕΑ
Πρεμιέρα: 1η Μαρτίου 2020

 

Πολιτισμός

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στηρίζει τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες - Μνημόνιο για εγκατάσταση λογισμικού

Πολιτισμός Η Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος στηρίζει τις Δημόσιες Βιβλιοθήκες - Μνημόνιο για εγκατάσταση λογισμικού

24.2.2020
Οι καινούργιες ταινίες της εβδομάδας (από 27/2)

Πολιτισμός Οι καινούργιες ταινίες της εβδομάδας (από 27/2)

24.2.2020
«Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη

Πολιτισμός «Ασφαλές πέρασμα»: Ο Ai Weiwei κάλυψε με 2.400 σωσίβια προσφύγων την είσοδο μουσείου στη Μινεάπολη

24.2.2020
Αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκε κάτω από στρώσεις βερνικιού

Πολιτισμός Αυθεντικό έργο του Ρέμπραντ αποκαλύφθηκε κάτω από στρώσεις βερνικιού

24.2.2020
Έφυγε από τη ζωή ο ποιητής Γιάννης Δάλλας

Πολιτισμός Έφυγε από τη ζωή ο ποιητής Γιάννης Δάλλας

24.2.2020
Άνοιξε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Εντυπωσιακές εικόνες από την έκθεση

Πολιτισμός Άνοιξε το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης - Εντυπωσιακές εικόνες από την έκθεση

24.2.2020
Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών

Πολιτισμός Μια ηρωίδα ρευστού φύλου με ψηλοτάκουνα στη βάρκα των μεταναστών

24.2.2020
Κική Δημουλά: Είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Ιανουάριο, από την Μενδώνη

Πολιτισμός Κική Δημουλά: Είχε προταθεί για το Νόμπελ Λογοτεχνίας τον Ιανουάριο, από την Μενδώνη

23.2.2020
Μενδώνη για Γλυπτά του Παρθενώνα: Δεν αποδεχόμαστε νομή, κατοχή και κυριότητα από το Βρετανικό Μουσείο

Πολιτισμός Μενδώνη για Γλυπτά του Παρθενώνα: Δεν αποδεχόμαστε νομή, κατοχή και κυριότητα από το Βρετανικό Μουσείο

23.2.2020
Sunday Times σε Μπόρις Τζόνσον: «Να επιστρέψεις τα γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν»

Πολιτισμός Sunday Times σε Μπόρις Τζόνσον: «Να επιστρέψεις τα γλυπτά στην Αθήνα γιατί εκεί ανήκουν»

23.2.2020