(Adam Berry/Getty Images)
Ψηφιακή Ζωή

O Ζούκερμπεργκ έγινε ο δεύτερος πιο ισχυρός «παίχτης» στη διαφήμιση παγκοσμίως

Τα έσοδα του Facebook έφτασαν τα 12,7 δισ. δολάρια κατά το τελευταίο τρίμηνο

Τα κέρδη του Facebook αυξήθηκαν κατά 61%, στο τέλος του περασμένου έτους, ανακοίνωσε η εταιρεία την Τετάρτη, αν και ο συν-ιδρυτής Μαρκ Ζούκερμπεργκ δήλωσε ότι το 2017 ήταν ένα από τα πιο δύσκολα χρόνια της εταιρείας.

 

Ο Ζούκερμπεργκ έχει δεσμευθεί να διορθώσει αρκετά ζητήματα στο κοινωνικό δίκτυο, όπως η υπόθεση χρήσης της πλατφόρμας για ρωσική ανάμιξη στις εκλογές στις ΗΠΑ. Το Facebook επικρίθηκε επίσης για τη λογοκρισία και το πόσο βλαβερός είναι ο εθισμός του ενώ παράλληλα βίωσε μια χρονιά μεγάλης αμφισβήτησης.

 

Ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Το 2017 ήταν ένα δυνατό έτος για το Facebook, αλλά ήταν επίσης δύσκολο. Το 2018, εστιάζουμε στο να κάνουμε το Facebook όχι μόνο διασκεδαστικό, αλλά και χρήσιμο για την ευημερία των ανθρώπων και για την κοινωνία».


Είπε επίσης ότι η εταιρεία σκοπεύει να το πετύχει αυτό ενθαρρύνοντας ουσιαστικές συνδέσεις μεταξύ ανθρώπων και όχι παθητική κατανάλωση περιεχομένου.

 

Το Facebook αντιμετωπίζει έντονη πίεση για την αντιμετώπιση θεμάτων στην πλατφόρμα του. Την Τετάρτη, κορυφαίοι Δημοκρατικοί νομοθέτες, ζήτησαν περισσότερες λεπτομέρειες από την εταιρεία και το Twitter σχετικά με το βαθμό στον οποίο ρωσικά bots χρησιμοποιήθηκαν για να ωθήσουν ιστορίες στις πλατφόρμες τους.

 

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα η τιμή της μετοχής της εταιρείας να πέσει κατά 5% ακόμα και όταν το Facebook ανακοίνωσε στοιχεία κερδοφορίας για τους τελευταίους τρεις μήνες του 2017 που ευθυγραμμίζονται σε γενικές γραμμές με τις προσδοκίες των αναλυτών.

 

Η πτώση φαίνεται να προκλήθηκε από τους φόβους ότι οι αλλαγές που σκοπεύει να κάνει ο Ζούκερμπεργκ, αναμένεται να επιβραδύνουν την ανάπτυξη ή να μειώσουν την αφοσίωση των ανθρώπων στην υπηρεσία.

 

Σε τηλεφωνική επικοινωνία με τους αναλυτές, ο Ζούκερμπεργκ δήλωσε: «Ο κόσμος αισθάνεται ανήσυχος και διχασμένος και αυτό έχει παίξει ρόλο στο Facebook».

 

Είπε ότι η εταιρεία απομακρύνθηκε από την «παθητική» κατανάλωση ειδήσεων και βίντεο και θέλησε να δημιουργήσει πιο προσωπικές συνδέσεις μεταξύ των χρηστών της. Οι αλλαγές μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της χρονικής διάρκειας που ξοδεύουν οι χρήστες στο Facebook.

 

«Όμως, περιεχόμενο όπως τα viral βίντεο εκτόπιζαν τις προσωπικές επαφές και το να βοηθάμε τους ανθρώπους να συνδεθούν είναι πιο σημαντικό από τη μεγιστοποίηση του χρόνου που ξοδεύεται στο Facebook», πρόσθεσε.

 

Τα έσοδα του Facebook έφτασαν τα 12,7 δισ. δολάρια κατά το τελευταίο τρίμηνο και η εταιρεία σημείωσε κέρδη ύψους 4,26 δισ. δολάρια - δείχνοντας για άλλη μια φορά την κυριαρχία της στη διαφήμιση.

 

Το Facebook θα συγκεντρώσει αυτό το έτος το 18,4% της παγκόσμιας αγοράς ψηφιακών διαφημίσεων ύψους 266 δισ. δολαρίων, σύμφωνα με το eMarketer, καθιστώντας την πλατφόρμα τον δεύτερο πιο ισχυρό  παράγοντα στο χώρο, πίσω από την Google, η οποία έχει μερίδιο 31,3%.

 

Το Facebook έχει 2,13 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες και 1,4 δισεκατομμύρια καθημερινούς.

 

«Ήδη το τελευταίο τρίμηνο, κάναμε αλλαγές για να δείξουμε λιγότερα viral βίντεο ώστε να βεβαιωθούμε ότι ο χρόνος των ανθρώπων δαπανάται καλύτερα. Συνολικά, κάναμε αλλαγές που μείωσαν το χρόνο παραμονής στο Facebook κατά περίπου 50 εκατομμύρια ώρες ημερησίως. Αυτό είναι όμως κάτι που θα κάνει την κοινότητά μας πιο ισχυρή μακροπρόθεσμα», ανέφερε ο ιδρυτής του.

 

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πώς η «Οικονομία της Προσοχής» γεμίζει τις τράπεζες δεδομένων

Ψηφιακή Ζωή Πώς η «Οικονομία της Προσοχής» γεμίζει τις τράπεζες δεδομένων

13.8.2019
Ακούστε τους ήχους του διαστήματος όπως έχουν ηχογραφηθεί από τη Νasa

Ψηφιακή Ζωή Ακούστε τους ήχους του διαστήματος όπως έχουν ηχογραφηθεί από τη Νasa

19.7.2019
Τα σκουπίδια με τα οποία το YouTube έγινε πάμπλουτο

Ψηφιακή Ζωή Τα σκουπίδια με τα οποία το YouTube έγινε πάμπλουτο

13.12.2018
Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers

Ψηφιακή Ζωή Η βρετανική κυβέρνηση διεξάγει έρευνα για τη δραστηριότητα συγκεκριμένων influencers

27.9.2018
Το τέλος του Instagram, όπως το ξέραμε, πλησιάζει

Ψηφιακή Ζωή Το τέλος του Instagram, όπως το ξέραμε, πλησιάζει

26.9.2018
Ο συνιδρυτής του WhatsApp αποκαλύπτει την κόντρα με τον Ζούκερμπεργκ και γιατί αποχώρησε από το Facebook

Ψηφιακή Ζωή Ο συνιδρυτής του WhatsApp αποκαλύπτει την κόντρα με τον Ζούκερμπεργκ και γιατί αποχώρησε από το Facebook

26.9.2018
Dragonfly - To μυστικοπαθές πρότζεκτ της Google στην Κίνα κατηγορείται για λογοκρισία και παρακολούθηση

Ψηφιακή Ζωή Dragonfly - To μυστικοπαθές πρότζεκτ της Google στην Κίνα κατηγορείται για λογοκρισία και παρακολούθηση

26.9.2018
Το Twitter αλλάζει τους κανονισμούς του για να μπλοκάρει τη δράση των νεοναζί

Ψηφιακή Ζωή Το Twitter αλλάζει τους κανονισμούς του για να μπλοκάρει τη δράση των νεοναζί

26.9.2018
Σεξιστικό κρίθηκε το διάσημο meme «Distracted Boyfriend»

Ψηφιακή Ζωή Σεξιστικό κρίθηκε το διάσημο meme «Distracted Boyfriend»

26.9.2018
Διαχειριστές στο Facebook απροστάτευτοι από βίαιο, πορνογραφικό και σοκαριστικό περιεχόμενο, σύμφωνα με μήνυση

Ψηφιακή Ζωή Διαχειριστές στο Facebook απροστάτευτοι από βίαιο, πορνογραφικό και σοκαριστικό περιεχόμενο, σύμφωνα με μήνυση

25.9.2018
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια