Η εκκλησία απαντά για το κάστανο του Παΐσιου και κατηγορεί τους πιστούς πως αυτοί ήθελαν να το δουν
Ελλάδα

Η εκκλησία απαντά για το κάστανο του Παΐσιου και κατηγορεί τους πιστούς πως αυτοί ήθελαν να το δουν

Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο απαντά για το προσκύνημα στο κάστανο

Απαντήσεις για το κάστανο που είχε βράσει ο Όσιος Παΐσιος και το οποίο τέθηκε σε προσκύνημα στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου έδωσε ο ναός ενώ οι αντιδράσεις και τα σαρκαστικά σχόλια στα social media συνεχίζονται.

 

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση το κάστανο τέθηκε σε προσκύνημα στο τέλος της Εσπερινού και κατόπιν απαίτησης των πιστών.

 

Τις τελευταίες ημέρες δυστυχώς παρατηρήθηκε πληθώρα επικριτικών και υποτιμητικών σχολίων σχετικά με την Αγρυπνία που τελέσθηκε στις 11 Ιουλίου 2017 στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου στο Αγρίνιο προς τιμήν του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί να πέσουν εν αγνοία τους θύματα μιας απόπειρας διαπόμπευσης από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.

 

Ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου θα ήθελε να διευκρινίσει τα εξής:
- Στην πρόσκληση του Ναού για την Αγρυπνία, η οποία δημοσιεύθηκε στις 8/7/2017, δεν υπήρχε καμία αναφορά ότι θα εκτίθετο κανένα κάστανο και μάλιστα προς προσκύνηση. Συνεπώς οι πιστοί δεν προσήλθαν για να προσκυνήσουν ένα κάστανο αλλά για να συμμετάσχουν στην Αγρυπνία και να τιμήσουν τον Όσιο Παΐσιο τον Αγιορίτη.


- Το κάστανο είχε δοθεί μαζί με άλλα ως ευλογία σε ομάδα φοιτητών από τον Όσιο Παΐσιο τον Οκτώβριο του 1990. Ουδέποτε είχε δημιουργηθεί έως σήμερα κανένα ζήτημα, παρότι πολλοί άνθρωποι το έχουν δει πάρα πολλές φορές στο παρελθόν. Άλλωστε, το μνημονεύει και ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Αιτωλίας και Ακαρνανίας κ.κ. Κοσμάς σε παλαιότερο πόνημά του για τον Όσιο Παΐσιο.


- Η Αγρυπνία τελέσθηκε υπαιθρίως, δίπλα στον πλάτανο όπου ο Άγιος Ιωάννης ο Βραχωρίτης μαρτύρησε. Κάτω από αυτόν τον πλάτανο, ο Όσιος Παΐσιος, ως στρατιώτης στο Αγρίνιο, καθόταν σχεδόν κάθε απόγευμα και προσευχόταν, όπως ο ίδιος πληροφορούσε προσκυνητές στο Άγιο Όρος που τον επισκέπτονταν, με καταγωγή από το Αγρίνιο.


- Τα κύρια εκθέματα καθ' όλη τη διάρκεια της Αγρυπνίας τα οποία εκτέθηκαν για προσκύνηση ήταν η εικόνα του Οσίου Παϊσίου και λείψανο του Αγίου Ιωάννη του Βραχωρίτη, καθόσον εκεί ήταν ο τόπος μαρτυρίου του.

 

- Στη διάρκεια της Αγρυπνίας, πολλοί άνθρωποι που γνώριζαν την ύπαρξη του κάστανου,αναζήτησαν να το δουν. Έτσι αυτό εκτέθηκε στο τέλος του Εσπερινού (και όχι σε όλη την Αγρυπνία), με σκοπό να δουν οι άνθρωποι ότι παρέμενε αναλλοίωτο, με τον καρπό του να ακούγεται. Ουδέποτε ειπώθηκε ή γράφτηκε σε ανακοίνωση ότι το κάστανο είναι ιερό ή θαυματουργό.

 


- Κανείς από τους χιλιάδες παρισταμένους στην Αγρυπνία δεν εξέφρασε καμία αντίδραση όταν εκτέθηκε το κάστανο, όπως βεβαίως και ποτέ δεν είχε συμβεί όλες τις άλλες φορές στο παρελθόν που αυτό είχε παρουσιασθεί σε κύκλους, κατηχητικά, χριστιανικά μαθήματα ή ομιλίες στον Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου.


Την Αγρυπνία κάλυψε και μια ευσεβής δημοσιογράφος, υπεύθυνη ειδησεογραφικού site, η οποία πήρε video από την Αγρυπνία και το ανήρτησε στις 12/7/2017 σε άρθρο στο site της, όπως επίσης και φωτογραφία από το κάστανο, σημειώνοντας στο άρθρο της την ιστορία του.


Ανέφερε μάλιστα στο άρθρο, όντας η ίδια παρούσα στην Αγρυπνία ότι «οι πιστοί που προσέρχονταν ΠΡΟΣΚΥΝΟΥΣΑΝ την εικόνα του Οσίου και Θεοφόρου Πατρός Παϊσίου του Αγιορείτου, λείψανα του Αγίου Ιωάννου Βραχωρίτη καθώς και για να ΔΟΥΝ ΑΠΟ ΚΟΝΤΑ ένα κάστανο το οποίο όπως ο ίδιος ο πατήρ Κων/νος Καντάνης είπε, είχε δοθεί εδώ και 27 χρόνια με την ευλογία του Αγιορείτου Παϊσίου στον ίδιο, όταν τον είχε επισκεφθεί ως φοιτητής το 1990. Αξίζει να σημειώσουμε πως το κάστανο μετά από 27 χρόνια παραμένει ως είχε στην αρχική του κατάσταση.


Την επόμενη ημέρα, 13/7/2017 στις 12:29 μμ, άλλο ειδησεογραφικό site του Αγρινίου που κατά καιρούς έχει υποτιμήσει τις δράσεις του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου στο παρελθόν, ανήρτησε δημοσίευση (άρθρο) όπου σχολίαζε την Αγρυπνία και αφενός χλεύαζε το κάστανο και αφετέρου χρησιμοποιούσε φράσεις που εύκολα θα προβλημάτιζαν τον αναγνώστη για την αγιοποίηση του Αγίου Παϊσίου.


Ενδεικτικά αναφέρονται τα εξής χωρία του άρθρου: «Επίσης δεν μπαίνω στον...πειρασμό να αντιμετωπίσω το όλο θέμα ως μια μεγάλη μπίζνα ενός Οσίου που ήταν γέροντας και έλεγε περισσότερα εθνικοπατριωτικά τσιτάτα παρά λόγια αγάπης.


Αλλά, ειλικρινά, ένας μοναχός που αφήνει για ένα χρόνο την μοναχική ζωή για να...παντρέψει τις αδερφές του δεν είναι έτσι κι αλλιώς ήρωας; Γιατί χρειάζεται να δώσει και ένα κάστανο που αντέχει στον χρόνο σε έναν ιερέα;


Ένας Γέροντας που στον εμφύλιο είναι "ασυρματιστής του Θεού" και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου, τι άλλο χρειάζεται για να αποδείξει ότι είναι Άγιος; Ερώτηση κάνω.»
Περαιτέρω, σε σχόλιο του κάτω από το κυρίως άρθρο, ο κατά δήλωσιν συντάκτης του άρθρου γράφει: «Θέλω να σου πω ότι πιστεύω ακράδαντα πως ο ασκητής Γέροντας Παΐσιος έγινε τόσο δημοφιλής για έναν λόγο: διότι λειτουργεί σαν αντίβαρο στον Γενάρχη των Βουλγάρων, τον Παϊσί (Παΐσιος) που εικονίζεται ακόμη και στα νομίσματά τους. Εκείνος έμαθε γράμματα στο Άγιο Όρος και ουσιαστικά «δημιούργησε» τα βουλγαρικά γράμματα, την βουλγαρική συνείδηση και, τελικά, τον βουλγαρικό εθνικισμό, τον οποίο οι Έλληνες έχουν βρει μπροστά τους πολλές φορές. Αυτός ο άλλος Παΐσιος, θα το ξέρεις, έφτιαξε μια ολόκληρη κουλτούρα ενός άλλου λαού στην Μονή Χιλανδαρίου! Το όνομα Παΐσιος λοιπόν, ήθελε και την ελληνική του εκδοχή στην συνείδηση του δικού μας λαού».


Θα θέλαμε συνεπώς να ενημερώσουμε όλο το χριστεπώνυμο πλήρωμα ότι ο Ιερός Ναός Αγίου Δημητρίου ουδέποτε παρουσίασε το κάστανο προς «άγρα πιστών» ή προς λατρεία του αλλά το παρουσίασε απλώς για να φανεί ότι δεν έχει αλλοιωθεί μετά από τόσα χρόνια. Το εξέθεσε μάλιστα όχι σε όλη την Αγρυπνία αλλά μόνο στο τέλος του Εσπερινού και μόνο κατόπιν απαίτησης ανθρώπων που ήθελαν να το δουν. Συνεπώς το κάστανο σε καμία περίπτωση δεν ήταν η αιτία του δημιουργηθέντος ζητήματος αλλά χρησιμοποιήθηκε από συγκεκριμένους δημοσιογραφικούς κύκλους ώστε να εγερθεί ζήτημα και να χλευαστεί η μνήμη του Αγίου Παϊσίου, με αποτέλεσμα πολλοί Χριστιανοί δυστυχώς να πέσουν εν αγνοία τους θύματα παραπλάνησης με απόπειρα διαπόμπευσης τόσο του Αγίου Παϊσίου όσο και του Ι.Ν. Αγίου Δημητρίου Αγρινίου."

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Oruc Reis μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου - Η φωτογραφία με την φρεγάτα «Κουντουριώτη»

Ελλάδα Το Oruc Reis μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου - Η φωτογραφία με την φρεγάτα «Κουντουριώτη»

23.10.2020
Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα έγγραφα για τις μετακινήσεις μετά τις 00:30 - Οι εξαιρέσεις

Ελλάδα Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα έγγραφα για τις μετακινήσεις μετά τις 00:30 - Οι εξαιρέσεις

23.10.2020
Βρετανία: «Ασφαλής» η Μύκονος- Η τελευταία ελληνική περιοχή που ήταν στη λίστα καραντίνας

Ελλάδα Βρετανία: «Ασφαλής» η Μύκονος- Η τελευταία ελληνική περιοχή που ήταν στη λίστα καραντίνας

23.10.2020
Στη ΓΑΔΑ πέρασαν τη νύχτα οι χρυσαυγίτες - Πώς θα οδηγηθούν στη φυλακή

Ελλάδα Στη ΓΑΔΑ πέρασαν τη νύχτα οι χρυσαυγίτες - Πώς θα οδηγηθούν στη φυλακή

23.10.2020
Μάσκες παντού και απαγόρευση κυκλοφορίας τη νύχτα: Πού ισχύουν τα μέτρα και ποιες περιοχές εξαιρούνται

Ελλάδα Μάσκες παντού και απαγόρευση κυκλοφορίας τη νύχτα: Πού ισχύουν τα μέτρα και ποιες περιοχές εξαιρούνται

23.10.2020
Καιρός: Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας, έως τους 26 βαθμούς

Ελλάδα Καιρός: Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας, έως τους 26 βαθμούς

23.10.2020
Χαρδαλιάς: Εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία- On alert oι Σέρρες

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία- On alert oι Σέρρες

22.10.2020
Στη ΓΑΔΑ μεταφέρεται ο δολοφόνος του Φύσσα, Γιώργος Ρουπακιάς

Ελλάδα Στη ΓΑΔΑ μεταφέρεται ο δολοφόνος του Φύσσα, Γιώργος Ρουπακιάς

22.10.2020
Λαγός: Θα επικαλεστώ πρόταση και μαρτυρία της εισαγγελέως στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Ελλάδα Λαγός: Θα επικαλεστώ πρόταση και μαρτυρία της εισαγγελέως στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

22.10.2020
Πώς θα εορταστεί η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στα Γυμνάσια και τα Λύκεια

Ελλάδα Πώς θα εορταστεί η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στα Γυμνάσια και τα Λύκεια

22.10.2020
9 Σχόλια
avatar
pirlipippo 17.7.2017 | 10:46
Κοινώς "εμείς δεν είπαμε ότι το κάστανο είναι θαυματουργό, δείτε όμως, δε σαπίζει, άρα είναι πράγματι θαυματουργό"
Ρε παπάδες, και μόνο που ασχολείστε με ένα κάστανο, είναι αρκετή απόδειξη της ειδολολατρίας σας.
kinkygreece 17.7.2017 | 11:44
Δε κατηγορεί τους πιστούς ο Ιερός Ναός.
Ωστόσο εμείς οι Χ.Ο χαιρετίζουμε θετικά που δημοσιευσατε την απάντηση του Ι.Ναού.
avatar
Kael 17.7.2017 | 13:11
Αφού το κάστανο δεν είναι "ιερό" ή "αγιοποιημένο" κι επίσης δε συντρέχει κάτι ειδολολατρικό, καλό είναι να τους ρωτήσει κάποιος γιατί άραγε το κρατάνε.
kinkygreece 17.7.2017 | 14:16
Οπως κρατάς μία φωτογραφία,ενα ρούχο,ενα αντικείμενο ενος αγαπημένου σου προσώπου που δεν είναι ποια στη ζωή.Αμάν εσείς οι αθεοι.
avatar
tktk 18.7.2017 | 00:24
Ήταν kinky το κειμήλιο; kinky Greece?
Μνημόνια 100 χρόνια...
avatar
Ανώνυμος/η 17.7.2017 | 23:07
Έχω δύο απορίες:
Πήγε ο φοιτητής και μετέπειτα ιερέας καντανης ( θα έπρεπε τουλάχιστον να το αλλάξει σε Καστάνης) να πάρει την ευλογία του Παϊσίου. Ο παισιος του είπε: πάρε παιδί μου την ευλογία, τσακο κι ένα καστανό;;;;
Κι όταν λενε ότι οι πιστοί το ζήτησαν δηλαδή πως έγινε; Πήγαν στη λειτουργία κι έλεγαν θέλουμε το καστανό, δείξτε μας το κάστανο;
Επίσης η ιστορία με τις κομμουνίστριες τι φάση;;;;;;;;; Σε έπιασα αιχμάλωτο πάρε δυο κομμουνίστριες να δεις εσύ;;;
avatar
Sparrow 17.7.2017 | 23:33
Ζήτω το άγιο κάστανο, οι άγιες σαγιονάρες και τ' άγια σώβρακα! Καλό μεσαίωνα!
ημίθεος 18.7.2017 | 01:15
παντοφλίτσες ήτανε
Citellus citellus 19.7.2017 | 22:49
«και τον πιάνουν οι κομμουνιστές και του βάζουν στο κελί δυο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές κι εκείνος με την χάρη του Θεού δεν αντιδρά καθόλου»

α) Πρώτα να δούμε φωτογραφία από τις κομμουνίστριες. Μπορεί οποιοσδήποτε στη θέση του να έκανε το ίδιο.
β) Από που και ως που θεωρούμε δεδομένο ότι ακόμη και να ήθελε, οι κομμουνίστριες θα κάθονταν;

(από εξωτερική πηγή)«Εκείνες ήρθαν σε συναίσθηση, ντράπηκαν και έφυγαν κλαίγοντας»

γ) οκ, ίσως να το πήραν λίγο βαριά αλλά τι στο καλό, βάζαν τους συντρόφους τους να πιάνουν αιχμαλώτους για να τους χρησιμοποιούν ως σκεύη ηδονής;
δ) Υπάρχει μαρτυρία από κάποιον άλλο αιχμάλωτο που να υπέκυψε για να μας πει πως πήγε η φάση; Όχι ότι με ενδιαφέρει, απλά ρωτάει ένας φίλος...
ε) Απ' ότι φαίνεται η καλύτερη δουλειά στον εμφύλιο ήταν αιχμάλωτος κομμουνιστών.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια