«Από πάνω μου θα περάσετε για να πάρετε ένα από τα ζώα που εγώ προστατεύω»

«Από πάνω μου θα περάσετε για να πάρετε ένα από τα ζώα που εγώ προστατεύω»

Η κτηνίατρος του καταφυγίου ζώων στην Χαλκίδα αντιστέκεται στο κλείσιμο και υψώνει ανάστημα για να προστατεύσει τα σκυλιά που φροντίζει

Σε μία χώρα με 1,5 εκατομμύριο αδέσποτα, χιλιάδες κακοποιήσεις, εσκεμμένη αδιαφορία της πολιτείας ή ακόμη και οργανωμένη εξόντωση από τις αρχές με απόφαση του Εισαγγελέα Χαλκίδας κλείνει ένα πρότυπο καταφύγιο με 130 σκυλιά και 70 γάτες.

 

Ο δήμος Χαλκίδας μαζί με την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας, την Εισαγγελία και την Αστυνομία θέλουν να βάλουν λουκέτο στο καταφύγιο και βγάζουν στο δρόμο 200 σκύλους και γάτες. Μπροστά στην πρόεδρο του Φιλοζωικού Συλλόγου Χαλκίδας Ζωή Χαϊνά ο υπεύθυνος της Κτηνιατρικής Υπηρεσίας, Αντώνης Πανούσης, δήλωσε ότι πρέπει να θανατωθούν όσα ζώα είναι άρρωστα και καλαζαρικά, ζώα τα οποία θα μπορούσαν να ζήσουν κάνοντας τις ανάλογες θεραπείες.

 

Σημειωτέον ότι ο δήμος Χαλκίδας διαθέτει δημοτικό κυνοκομείο στο οποίο δεν τηρούνται οι κανόνες ευζωίας καθώς δεν υπάρχει καν μόνιμος κτηνίατρος και υπάρχουν πολλά ανεμβολίαστα, μη αποπαρασιτώμενα, άρρωστα, χωρίς θεραπείες σκυλιά με την είσοδο να απαγορεύεται στους πολίτες αν και δημιουργήθηκε και λειτουργεί από τα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και των ευρωπαϊκών προγραμμάτων. Γι' αυτό βέβαια δεν υπάρχει καμία αντίδραση από την Εισαγγελία.

 

Τα παραπάνω καταγγέλλονται από το εκτενές ρεπορτάζ του editorsall.gr και της Σταματίνα; Σταματάκου και τις ομάδες φιλόζωων της Χαλκίδας που χθες κλήθηκαν αν υπερασπιστούν τα ζώα του καταφυγίου.

 

Το βίντεο με την κτηνίατρο Ειρήνη Ταπούτη που την Τρίτη το πρωί αντιμετώπισε τις αρχές της Χαλκίδας που πήγαν στο καταφύγιο του Φιλοζωικού Συλλόγου Χαλκίδας για να πάρουν τα πρώτα σκυλιά έχει γίνει viral.

 

Στο σημείο είχε συγκεντρωθεί πλήθος κόσμου που μαζί με την την κτηνίατρο εμπόδισαν τελικά τις αρχές. Η Ειρήνη Ταπούτη είναι η η κτηνίατρος που στείρωσε αφιλοκερδώς 576 σκυλιά σε 4 μέρες, η κτηνίατρος που περιθάλπει τα σκυλιά του καταφυγίου και τα αδέσποτα, η κτηνίατρος που σήμερα μπήκε μπροστά και δήλωσε σε όλους τους κρατικούς φορείς ότι "από πάνω μου θα περάσετε για να πάρετε ένα από τα ζώα που εγώ προστατεύω".

 

Η Ειρήνη Ταπούτη είναι ιδιοκτήτρια της κλινικής Κυανούς Σταυρός με την κόρη της Νεφέλη Σίνου και το 2014 μέσα σε 4 ημέρες σε συνεργασία με εθελοντές στείρωσε ΔΩΡΕΑΝ 576 αδέσποτα σκυλιά στην κλινική της. Ο Δήμος που προσκλήθηκε σε αυτή τη δράση όχι μόνο δε συμμετείχε αλλά τελικά κατέληξε η κτηνίατρος να βρεθεί υπόλογη απέναντι στη δικαιοσύνη. Για να γίνουν πιο ξεκάθαρες οι προθέσεις της δημοτικής αρχής μπορεί να σημειωθεί ότι το 2015 δόθηκαν 100.000 ευρώ για τη στείρωση 500 αδέσποτων εντός 1 έτους ενώ η κ. Ταπούτη στείρωσε 576 αδέσποτα χωρίς ούτε 1 ευρώ εντός 4 ημερών.

 

Στο βίντεο που ακολουθεί θα δείτε την γιατρό να απαντάει στις αρχές  και να παραδίδει μαθήματα τόλμης.

 

 

 

Γιατί κλείνει το καταφύγιο;

 

Στα περισσότερα φιλοζωικά καταφύγια δίνεται πολύ δύσκολα άδεια από το κράτος ενώ φυσικά τα αντίστοιχα δημοτικά κυνοκομεία λειτουργούν είτε παράνομα και ανενόχλητα είτε παίρνουν πολύ ευκολότερα άδεια με εικόνες ντροπής να κάνουν το γύρο της χώρας και του κόσμου (βλ. Βόλος, Φλώρινα, Λαμία, Σέρρες, Κοζάνη, κ.α.).


Το συγκεκριμένο καταφύγιο ξεκίνησε να λειτουργεί το 1997, με τη δωρεά του Νεοζηλανδού Κλάιβ Χιμένεθ στο Ζωόφιλο & Πολιτιστικό Σύλλογο Χαλκίδας ενός κτήματος 8,5 στρεμμάτων, την εθελοντική εργασία των μελών της φιλοζωικής, τις γενναιόδωρες προσφορές επιχειρηματιών της πόλης και την οικονομική συμπαράσταση της τότε Νομαρχιακής αυτοδιοίκησης.


Κατά την έναρξη της λειτουργίας του, το καταφύγιο εναρμονιζόταν πλήρως με την τότε ισχύουσα νομοθεσία. Το 2003 άλλαξε ο νόμος περί καταφυγίων, ζητήθηκαν επί πλέον έργα, τα οποία ολοκληρώθηκαν μέσα στο επόμενο διάστημα. Η Πολιτεία, όμως, αρνήθηκε τη χορήγηση της απαιτούμενης άδειας εξαιτίας μη νόμιμα μεταγενέστερων γειτονικών κατοικιών.


Δηλαδή, το καταφύγιο κλείνει γιατί, αφού δημιουργήθηκε, οικοδομήθηκαν σε απόσταση μικρότερη των 100 μέτρων (ο νόμος ορίζει τη δημιουργία καταφυγίου ζώων σε απόσταση μεγαλύτερη των 100 μέτρων από κατοικημένη περιοχή) κατοικίες, οι οποίες πήραν με "άγνωστο τρόπο" άδεια από την πολεοδομία, διότι θεωρητικά η πολεοδομία δεν θα έπρεπε να τους δώσει άδεια, εφόσον υπήρχε ήδη το καταφύγιο. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες του Editorsall.gr, μερικές άδειες δόθηκαν παράνομα και μερικά κτίσματα οικοδομήθηκαν παράνομα μιας και τα οικόπεδα είναι μη άρτια.

 

 

Το έργο του καταφυγίου

 

Εκατοντάδες ζώα κάθε χρόνο φιλοξενούνται, στειρώνονται και κατόπιν υιοθετούνται μέσα από το καταφύγιο "Clive". Πολλά από αυτά νοσηλεύθηκαν, θεραπεύτηκαν, χειρουργήθηκαν με βαριά κατάγματα και άλλα προβλήματα υγείας. Όλα τα ζώα έχουν απεριόριστη πρόσβαση σε κτηνιατρικές υπηρεσίες υψηλού επιπέδου. Είναι από τα λίγα καταφύγια στην Ελλάδα με 24ωρη παρουσία φροντιστών που διαμένουν στο χώρο και εκτελούν τις εργασίες καθαριότητας, τον προαυλισμό των ζώων, την χορήγηση των ημερησίων γευμάτων και φαρμάκων. Όλα τα ζώα έχουν σωστό σωματικό βάρος, είναι υγιή χωρίς έσω και έξω παράσιτα. Οι κτηνίατροι του συλλόγου, οι οποίοι συνεργάζονται εθελοντικά, επισκέπτονται το καταφύγιο δυο φορές την εβδομάδα για άμεση επιτήρηση των συνθηκών και της υγείας των ζώων. Κάθε χρόνο ο σύλλογος σε συνεργασία με τους κτηνιάτρους του οργανώνει προγράμματα δωρεάν στειρώσεων αδέσποτων ζώων συντροφιάς, τα οποία δεν σταματούν καθ όλη τη διάρκεια του έτους τα τελευταία δέκα χρόνια. Μόνο τον Απρίλιο του 2014 σε ένα μεγαλειώδες τετραήμερο στειρώθηκαν 576 ζώα από όλη τη μείζονα περιοχή, (από το Σχηματάρι ως το Αλιβέρι). Η απάντηση του Δήμου Χαλκιδέων σε πρόσκληση για συμμετοχή και βοήθεια στην προσπάθεια αυτή ήταν αρνητική. Εν αντιθέσει, έφτασαν στο σημείο να σύρουν στα δικαστήρια τους γιατρούς που τόσο σκληρά και αφιλοκερδώς εργάστηκαν για τα αδέσποτα. Ο Δήμος Χαλκιδέων για το πρόγραμμα διαχείρισης του 2015 δαπάνησε 100.000 ευρώ για στείρωση 500 ζώων. Για τα 576 που που στειρώθηκαν σε τέσσερις ημέρες στοίχισαν στην πολιτεία ΜΗΔΕΝ ευρώ.

 

Πρότυπο καταφύγιο

Καθημερινά οι εθελοντές - μέλη του Συλλόγου απασχολούνται στο να βοηθούν ζώα στους δρόμους μέσα και έξω από την πόλη, (τάισμα, φάρμακα, περισυλλογές και μεταφορά στους κτηνιάτρους), τη στιγμή που όλα αυτά είναι καθήκον της πολιτείας. Όλη η εθελοντική δουλειά γίνεται αγόγγυστα, αδιάλειπτα, με έξοδα που πληρώνονται από την φιλοζωική. Το καταφύγιο "Clive" είναι πρότυπο καταφυγίου για όλη την Ελλάδα. Όλα τα ζώα φέρουν αριθμό ηλεκτρονικής σήμανσης, είναι στειρωμένα, εμβολιασμένα, με ιατρικό φάκελο το καθένα ξεχωριστά και με αιματολογικές εξετάσεις ετησίως επαναλαμβανόμενες. Οι κτηνίατροι που συνεργάζονται με το καταφύγιο, επιβάλλουν να ελέγχουν και να εξετάζουν κάθε νεοεισερχόμενο ζώο, που πρόκειται να φιλοξενηθεί στο καταφύγιο.Επί σειρά ετών, ο Ζωόφιλος & Πολιτιστικός Σύλλογος Χαλκίδας έχει επιτελέσει πολύ σημαντικό έργο για τα αδέσποτα της πόλης. Οποιοσδήποτε επιθυμεί να ενημερωθεί για την δράση μας, είναι ευπρόσδεκτος να επισκεφθεί τα γραφεία και το καταφύγιο "Clive".

 

Η στάση του Δήμου και της Πολιτείας

 

Σε αντίθεση με την τον Δήμο και την πολιτεία, το 2014, ο φιλοζωικός σύλλογός της Χαλκίδας στήριξε το πρόγραμμα διαχείρισης αδέσποτων ζώων του Δήμου Χαλκιδέων, βοηθώντας ενεργά στην περισυλλογή και μεταφορά στην κλινική 300 αδέσποτων ζώων της περιοχής. Για αυτή την προσπάθεια, ο Δήμος Χαλκιδέων επαινέθηκε για την αποτελεσματικότητα του προγράμματος σε ημερίδα που διοργανώθηκε στην Αθήνα υπό την αιγίδα της Περιφερειάρχη κυρίας Ρένας Δούρου, καθώς επίσης και στην διημερίδα που διοργανώθηκε από το ίδρυμα Ωνάση στην Στέγη Γραμμάτων και τεχνών.

 

Τα ερωτήματα που γεννώνται:

Αν πάρει ο Δήμος αυτά τα 150 ζώα που φιλοξενούνται στο καταφύγιο, που θα τα πάει; Όσα παίρνουν καθημερινά φάρμακα (2-3 φορές την ημέρα), ποιος εγγυάται από το Δήμο ότι θα συνεχίσουν οι θεραπείες τους και ποιος (ονομαστικά) θα τις αναλάβει;


Θα κάνει πράξη ο Δήμος ή η Πολιτεία τα λεγόμενα του νομοκτηνίατρου, ότι όλα τα ηλικιωμένα και άρρωστα ζώα θα θανατωθούν; Με ποια διάταξη νόμου είναι σύμφωνη αυτή η πράξη;


Εάν τα υγιή ζώα αφεθούν ελεύθερα στους δρόμους της Χαλκίδας, δεν θα επιβαρύνουν το ήδη μεγάλο πρόβλημα της πόλης; Οι κάτοικοι είναι σύμφωνοι; Έχουν ερωτηθεί από το Δήμο;


Το Δημοτικό κυνοκομείο το οποίο λειτουργεί με ένα άτομο προσωπικό και μόνο τις πρωινές ώρες, είναι ικανό να ανταπεξέλθει σε τόσο μεγάλο όγκο δουλειάς; Από τη στιγμή που δεν υπάρχει μόνιμος κτηνίατρος, ποιος θα έχει την ευθύνη των ζώων; Πληροί τις προϋποθέσεις του νόμου;


Έχει ο Δήμος τόσα πολλά χρήματα, ώστε να θέλει να αναλάβει τα ζώα που εδώ και τόσα χρόνια ο Σύλλογος πληρώνει για αυτά τροφές και φάρμακα; Αν είναι έτσι, γιατί δεν αναλαμβάνει όλα αυτά τα αδέσποτα ζώα που περιφέρονται στους δρόμους μέσα και έξω από τη Χαλκίδα, τα οποία κατ' εκτίμηση ξεπερνούν τις 3000;


Γιατί δεν επιτρέπεται η είσοδος των εθελοντών στο Δημοτικό κυνοκομείο; Άλλωστε, έχει κατασκευαστεί και λειτουργεί με χρήματα όλων των φορολογουμένων πολιτών και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.


Όταν τα αδέσποτα ζώα συντροφιάς έχουν φτάσει τα 1.500.000 σε όλη την Ελλάδα, αναρωτιόμαστε ποιο είναι σοφότερο. Να κλείσουμε τα ήδη υπάρχοντα καταφύγια ή να κατασκευάσουμε και άλλα με τη μέριμνα είτε των φιλοζωικών σωματείων, είτε της πολιτείας;


Ποιος είναι πραγματικά ο λόγος που κλείνουν το καταφύγιο Χαλκίδας; Επικαλούνται και χρησιμοποιούν το νόμο όσοι πρώτα τoν καταπάτησαν; Η στάση του Δήμου Χαλκίδας είναι γνωστή, ο περιφερειάρχης Κώστας Μπακογιάννης έχει ενημερωθεί;

 

πηγή: editorsall.gr

Ελλάδα
ΑΦΙΕΡΩΜΑ
20 Σχόλια
Double Helix 2.8.2017 | 10:47
Κλείνουν το καταφύγιο επειδή δεν μπορούν να δούν τι παίζει με μερικά αυθαίρετα που φύτρωσαν στην περιοχή, όπως φυτρώνουν ξαφνικά σε όλη την χώρα. Δεν θα γίνουμε άνθρωποι ποτέ μου φαίνεται.
mr. pinkeyes 3.8.2017 | 18:02
Το καταφύγιο προϋπήρχε και ήταν νόμιμο, έπειτα νομιμοποιήθηκαν παράνομα αυθαίρετα και τώρα κυρήσσουν το καταφύγιο παράνομο;;
Απίστευτα πράγματα.
Ελλαδιστάν.
troufaki 2.8.2017 | 10:54
Ντροπή απλά... Ο πολιτισμός ενός λαού φαίνεται από τον τρόπο που συμπεριφέρεται στα ζώα...
Αλιόσα 2.8.2017 | 21:03
Ο πολιτισμός ενός λαού επίσης φαίνεται απο την παντελή αδιαφορία στους θεσμούς, απο τις δημοτικές αρχές ώς τους ελεγκτές των λεωφορείων, την φραπεδούμπα της κυρίας στο χέρι, τις μαγκιές τα χειροκροτήματα τα ''μπράβο'' των υπολοίπων ...αγωνιστών του '21 και την γενικότερη στάση: ''εδώ ο νόμος δεν περνά να ούμε. Νόμος είναι τα συναισθήματα μας''. Δεν σχολιάζω την υπόθεση. Δεν με νοιάζει η υπόθεση. Με νοιάζει ΑΥΤΟ το καθημερινό χιλιοπαιγμένο έργο. Κράξτε ελεύθερα.

Υ.Γ. : μπράβο ποκοπίκο.
troufaki 2.8.2017 | 22:20
Ξέρεις ποιό είναι το πρόβλημα; Ότι νομίζουμε πως οι νόμοι αφορούν πάντα τους άλλους, ποτέ εμάς. Μόνο αν είναι υπέρ μας, μας αφορούν. Κατά τα άλλα, όλοι προσπαθούν να βρουν τα παραθυράκια. Ας ξεκινήσουμε λοιπόν πρώτα εμείς να σεβόμαστε τους νόμους κι ύστερα να έχουμε απαίτηση και από τους άλλους να το κάνουν. Από τα πιο απλά, όπως πχ ένα κόκκινο φανάρι.
Και τώρα που το σκέφτομαι, δεν είναι μόνο οι νόμοι, αλλά και οι στοιχειώδεις κανόνες ευγένειας που πρέπει να ακολουθούμε, όπως το να δώσουμε τη θέση/σειρά μας σε μια έγκυο ή σε έναν ηλικιωμένο. Αλλά μάλλον ζητάω πολλά ε;
avatar
Γκαργκάουλας 3.8.2017 | 08:57
Τι ενοείς ρε μάστορα οταν γράφεις "δεν σχολιάζω την υπόθεση " ? Μα για την υπόθεση αυτή δημοσιεύτηκε αυτό το άρθρο και αυτό σχολιάζουμε εδώ! Αν θες να γράψεις αμπελοφιλοσοφείες να τις γράψεις σχετκά με την υπόθεση του άρθρου και όχι να κάνεις Εκθεση ιδεών.
Αλιόσα 3.8.2017 | 17:14
Γαργκάουλας. Τα ακριβή τεκτενόμενα του βίντεο της υπόθεσης είναι ενδεικτικά της γενικότερης συχνά στάσης ενός λαού. Μίας και για τον πολιτισμό έγινε το σχόλιο που απάντησα, σε πολιτισμό αναφέρθηκα και εγώ. Δεν θα το έλεγα και έκθεση ιδεών. Επίσης ο χώρος είναι άπλετος και ελεύθερος προς ανοίγματα και ''αμπελοφιλοσοφίες'' σχετικές κατ εμέ, άσχετες κατ εσέ. Κι αυτό στοιχείο του πολιτισμού μας είναι ;)
Lumidy 2.8.2017 | 11:25
Με όλο αυτό διαπίστωσα τα εξής:
α) Τα ζώα, και στην συγκεκριμένη περίπτωση τα σκυλιά & γατιά, θα μας βλέπουν σαν ναζί. Όπως οι ναζί στις μειονότητες, έτσι και εμείς στα ζώα τα θανατώνουμε επειδή είναι γέρικα, άρρωστα ή άχρηστα προς εκμετάλλευση, όπως επίσης τα στειρώνουμε για να μην αναπαραχθεί το είδος τους. Κάτι σαν ευγονική.
β) Όλη αυτή η φασαρία δικαίως γίνεται. Μακάρι να γίνονταν και για το υπόλοιπο ζωικό βασίλειο. Όπως π.χ. στην Καστοριά με τα ζώα που προορίζονται για γούνες. Αλλά θα με πουν ακραίο.
γ) Το πρόβλημα σε όλη την υπόθεση δεν είναι τα αδέσποτα αλλά ο άνθρωπος που αδυνατεί να συνυπάρξει με τα ζώα αυτά, έστω και αδέσποτα. Αυτή την στιγμή προσπαθούμε να προσαρμόσουμε ένα είδος με τα δικά μας θέλω. Δεν πάει έτσι.

Αναγνωρίζω το μεγάλο έργο που πρόσφερε το καταφύγιο και οι κτηνίατροι και εθελοντές και μακάρι να ήταν όλος ο κόσμος έτσι. Δυστυχώς όμως καλούνται να αντιμετωπίσουν τους παράλογους νόμους, το άχρηστο κράτος και την κακία του κόσμου. Μακάρι να βρεθεί λύση.
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 2.8.2017 | 12:07
Εαν δεν τα στειρώσεις θα πολλαπλασιάζονται σε περιβάλλοντα με 1. μη φυσικους θηρευτες να ελεγχουν τον πληθυσμο τους 2. θα πρεπει να συντηρεις τροφικα τον ολοενα αυξανομενο πληθυσμο τους μιας και δεν υπαρχει θηρευτικη τροφη στα κυρίως αστικα περιβάλλοντα για αυτα.
Δηλαδη να μεγευνθυνουμε το προβλημα για ανθρωπιστικους λογους σε μη ανθρώπους.

Στη Φυση ο ησυχος θανατος στα βαθια γεραματα μετα απο μια καλη ζωή είναι ενα ρομαντικο αστικο ψεμα των τελευταίων δεκαετιων.

Για να μην πω πως είναι ντροπης πραγματα να εξισώνεις τις γενοκτονίες εκατομυριων Εβραίων και Ρομα με την στειρωση εκατομυρίων σκυλιων και γατιων, κατανοώ ότι οι φιλοζωοι απολαμβάνετε μεγαλυτερη ελευθερια "συγκινισιακης" εκφρασης αλλα οταν εξισωνετε ακομα και τους φιλοζωους κτηνίατρους ως κτηνη της ναζιστικης πρακτικης είναι ασφαλες να πουμε ότι όχι εχετε χασει το συναισθηματικο μετρο.

Υ.Γ. όσον αφορα το β) ενδιαφερουσα η εκφραση...υπολοιπο ζωικο βασίλειο...απολυμανση κανετε στα σπίτια σας;
Lumidy 2.8.2017 | 20:26
Οι φυσικοί θηρευτές είναι οι άνθρωποι. Με τόσες φόλες και πνιγμοί, πείνα και ατυχήματα με οχήματα, δεν θεωρείς πως ο άνθρωπος είναι ένας θηρευτής αυτών των πλασμάτων; Το ότι πολλαπλασιάζονται δεν σημαίνει ότι επιβιώνουν και όλα. Όπως στην φύση, έτσι και σε αστικό περιβάλλον, υπάρχουν κίνδυνοι που ισορροπούν τον υπερπληθυσμό. Απ' τα 6 γατάκια θα επιβιώσουν τα 4 και απ' αυτά ζήτημα να αντέξουν τις κτηνωδίες των ανθρώπων.

Στο δεύτερο κομμάτι που τόσο σε έθιξε: Προφανώς δεν κατανοείς τίποτα, όπως μάλιστα και αυτό που είπα. Οι ναζί δεν βλέπανε τους Εβραίους και Ρομά ως κατώτερους, όπως εμείς οι άνθρωποι, ΌΛΟΙ οι άνθρωποι, τα ζώα; Τα ζώα βλέπουν το ίδιο που είδανε και κάποιοι αδύναμοι άνθρωποι στα χέρια των πιο ισχυρών. Γιατί διαφέρει;
Και πρόσεξε: Δεν εξίσωσα τους κτηνιάτρους με τους ναζί. Τους ανθρώπους επί του συνόλου εξίσωσα με τους ναζί, μέσα απ' τα μάτια ενός ζώου. Έχει τεράστια διαφορά. Αλήθεια, ποια η διαφορά όταν σκοτώνουμε εκατομμύρια ζώα (αγελάδες, σκύλους, κοτόπουλα, γάτες, άλογα, ψάρια κλπ) για τα δικά μας θέλω και προσαρμόζοντας τα με την δική μας ανάγκη; Το ότι είναι ζώα; Μην ξεχνάμε ότι και τους μαύρους τους λέγανε ζώα κάποτε, όπως και τους Εβραίους.

Όσον αφορά στο ερώτημα σου: Ναι, απολυμάνω το σπίτι μου. Όσο μπορώ πιο οικολογικά. Που θες να καταλήξεις; Ότι δεν δύναμαι να μιλάω για υπόλοιπο ζωικό βασίλειο όταν εξολοθρεύω κάποια άλλα ζώα; Νομίζω μπάζει το επιχείρημα σου.

Υ.Γ.: Οι φιλόζωοι απολαμβάνουμε μεγαλύτερη ελευθερία συγκινησιακής έκφρασης; Καινούργια "τάπα" προς την φιλοζωία;
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 2.8.2017 | 23:59
Καταρχας θα ξεκινησω αντιστροφα:
1. η "ταπα" δεν είναι προς απαντες φιλοζωους αλλα τους υπερ-συναισθηματικους και μονο (συνηθως του Internet).

2. Οταν λες ότι στα ματια των ζώων οι κτηνιατροι φαντάζουν ναζι κανεις εξισωση αφενος, αφετερου προσδιδεις ανθρώπινη νοημοσυνη σε μη ανθρώπους. Προσοχη τα ζώα έχουν νοημοσυνη απλα όχι ανθρώπινη, οι ανθρώπινες εννοιες δεν υπάρχουν στην κουτρα τους οσες προβολες και να κανουμε, υπάρχει λογος που οι άνθρωποι έχουμε πολιτισμο βασισμενο στην μεταποιηση και οι αμεσως επομενοι (πιθηκοι) μολις τώρα ξεκινάνε την stone age τους, και θα τους παρει μερικες χιλιάδες χρονια να εφευρουν εννοιες οπως "ηθικη" ΑΝ δεν διαλυσουμε τον πλανητη μεχρι τωρα.

3. Λες ότι ο φυσικος θηρευτης είναι ο Ανθρωπος...χμμ... μα εσυ λες ότι πρεπει να σταματησουμε να είμαστε οι θηρευτες για λογους ακρως ηθικους επι της ουσιας.

Μην με παρεξηγεις, οσον αφορα την χλωρίδα και την πανίδα είμαι κυνικος, το έχουμε ξεφτιλησει ως Ανθρωποτητα το θεμα, ήδη με την αλλαγη του κλιματος εκατοντάδες εκατομυρια στον επομενο αιωνα θα πεθανουν αμεσα (αρρωστιες/ασιτια) εμμεσα (πολεμος/προσφυγια για μερη που θα πληγουν λιγότερο απο την ερημοποίηση),οι Ανθρωποτητα βασίζετε στο οικοσυστημα, ως εδω είμαι με τους οικολογους και για πιο σκληρα μετρα απο 2 βαθμος κελσιου. Εκει που διαφωνω είναι η ηθικοπλαστικη αγανακτηση που βαφτιζει τους ανθρώπους ως "κτηνη" επειδη στειρωνουμε ενα είδος που ΔΕΝ κινδυνευει με εξαφάνηση.
Lumidy 3.8.2017 | 11:00
1) Ωραία, δεκτό.

2) Ξαναλέω, δεν αναφέρομαι ΜΟΝΟ στους κτηνιάτρους αλλά σε όλη την ανθρωπότητα. Απλά στο συγκεκριμένο άρθρο αναφέρομαι στις στειρώσεις γιατί περί αυτού πρόκειται. Και αναφέρομαι στην ανθρωπότητα καθώς δεν είναι μόνο η κακομεταχείριση των κατοικιδίων. Είναι και χιλιάδες άλλα είδη ζώων που εκμεταλλεύονται για τις ανέσεις του ανθρώπου. Ο χασάπης, ο πειραματιστής, ο βυρσοδέψης κλπ είναι ένας ναζί στα μάτια του ζώου. Συμφωνώ ότι δεν κατανοούν αυτό που κατανοούμε εμείς ως ναζί, και ελπίζω να καταλαβαίνεις ότι δεν το εννοούσα κυριολεκτικά. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι οι πρακτικές μας ως άνθρωποι είναι αποδεκτές και ούτε σημαίνει ότι διαφέρουν απ' τις φρικαλεότητες που γίνανε επί ναζί και σοβιετικής ένωσης. Απλά τα ζώα δεν έχουν φωνή να μας το πουν.

3) Προφανώς και πρέπει να σταματήσουμε, αλλά αυτό δεν θα γίνει, τουλάχιστον όχι σύντομα. Απλά σε καθησύχαζα στην ανησυχία σου για τους φυσικούς θηρευτές. Να τοι. Εμείς είμαστε όσο άσχημο κι αν είναι.

Στον επίλογο σου έχω να πω το εξής: Είμαστε κτήνη και όχι απαραίτητα για την στείρωση. Για πολλά. Απλά εμείς το αρνούμαστε. Γιατί ως γνωστόν, οι δυνατοί επιβάλλονται. Και εμείς είμαστε οι δυνατοί. Πως νομίζεις ότι καταστράφηκε το περιβάλλον και εξαφανίστηκαν τόσες χιλιάδες είδη σε τόσο σύντομο χρονικό διάστημα; Γιατί το παίξαμε θεοί. Και αυτό κάνουμε τώρα με τις στειρώσεις. Το παίζουμε θεοί, όσο απαραίτητο κι αν είναι για τα μάτια κάποιων. Και ναι, ΔΕΝ κινδυνεύει, μα όπως το πάμε θα κινδυνέψει σε μερικές δεκαετίες γιατί θα έχουμε επέμβει παραπάνω απ' όσο μας αναλογούσε.

Χαίρομαι που συμφωνείς ότι υπάρχει περιβαλλοντολογικό και οικολογικό πρόβλημα στον πλανήτη, γιατί πολλοί δεν το κάνουν καθαρά από αντίδραση χωρίς να συνειδητοποιούν το πρόβλημα.
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 3.8.2017 | 12:16
Lumidy, φιλοζωος είμαι, απλα δεν εξανθρωπίζω εξουσιαζομενα υποταγμενα στον ανθρωπο κατοικιδια.
Απο φιλοζωία δεν έχω (ενω θα το ήθελα μερικες φορες) κατοικίδιο, δεν είναι το αστικο διαμερισμα μερος για ζώα.

Αν θελεις την γνωμη μου οικοσιτα ζώα θα πρεπει να εχουν μονο όσοι εχουν χρηστικη αξια απο αυτα, φυλακες κοπαδιων,τροφη, οδηγους τυφλων κτλ η λογικη εξουσιαζω ενα ζώο για να έχω παρεα είναι μου αντιθετή, αλλα κατονοώ ότι για αλλους δεν είναι. Αυτος είναι και ο λογος που τους ιδιοκτητες κατοικιδίων δεν τους λουζω με γλαφυρους επιθετικους προσδιορισμους.

Πανω απο όλα όμως δεχομαι την αλληλεπιδρασης ανθρώπου-φυσης (εξουσιαστη-εξουσιαζόμενου) ως εκ φυσεως κανονα όταν υπαρχει σοβαρη χρηστικη αξια. Θα σκοτώσουμε ζώα για ενα σκασμο λογους, αλλα με μετρο και για σοβαρους λογους (λ.χ. τροφη), δεν πάω όμως στο άλλο ακρο, της μπιμπελοποιησης της φυσης.

Να σου δώσω ένα στερεοτυπικο παραδειγμα: θανατωση 1.000 καταλευκων λαγουδίων για την ευρεση φαραμακου που θα σωσει ανθρωπινες ζωες; οκ, θανατωση ενος κακασχημου ποντικιου για να βγει καλητερη κρεμα προσωπου; σφοδρα όχι.

Ο μονος λογος που μιλαω και για πιο ασφυκτικους περιορισμους των 2 βαθμων δεν είναι απο καποια ρομαντικη εξανθρώπιση της Φυσης αλλα απο κυνικο ενδιαφερον της επιβιωσης του ανθρώπινου ειδους.

Και οι δυο φιλοζωοι και οικολογοι είμαστε (και εξωφρενικα πολλοι αλλοι) απλα εγω εχω τον κυνισμο, εσυ το συναίσθημα και η αποτελεσματικη λυση είναι στο ενδιάμεσο. Και για να είμαι ειλικρινης κανεις απο τους δυο μας δεν πρεπει να κυριαρχησει στο τι πρεπει να γίνει.
avatar
Προσωρινώς ο Ποκοπίκος 2.8.2017 | 11:39
Πριν συγκρινετε προθεσεις καλο είναι να λαμβάνεται υποψιν σας ότι: ΠΑΝΤΑ συγκρινουμε όμοια πραγματα ΠΟΤΕ ανόμοια. Τοπικη αυτοδιοικηση και Ιδιώτης ΔΕΝ είναι όμοια πραγματα προς συγκριση σε κανενα επιπεδο ποσο μαλλον σε "προθεση".

Για να γίνουν πιο ξεκάθαρες οι προθέσεις της δημοτικής αρχής μπορεί να σημειωθεί ότι το 2015 δόθηκαν 100.000 ευρώ για τη στείρωση 500 αδέσποτων εντός 1 έτους ενώ η κ. Ταπούτη στείρωσε 576 αδέσποτα χωρίς ούτε 1 ευρώ εντός 4 ημερών. Πηγή: www.lifo.gr.

1.Τα 100.000 ευρω είναι το κοστος για την στειρωση 500 αδεσποτων, σωστα; Η κ.Ταπουτη στειρωσε 576 χωρις να χρεώσει καποιον κατι, όχι χωρις κοστος ΑΛΛΑ χωρις να χρεώσει καποιον, οι εν λογο στειρώσεις προφανώς και έχουν καποιου είδους κοστους που το απορόφησε η εν λογο κυρια, εξοδα υλικων, αμοιβη κτηνιατρων, λοιπα λειτουργικα εξοδα κτλ. Το λέω γιατί μπορει να δωθει η εσφαλμένη εντυπωση ότι η στειρωση δεν έχει κοστος αλλα ο "κακων προθεσεων" δημος παραυτα ελαβε 100.000 ευρω. Ο Δημος έκανε τις 500 στειρώσεις ναι ή όχι; δεν νομίζεται ότι για την συγκριση "προθεσεων" είναι βασικη πληροφορία για την οποία είναι οντως υπόλογος ο Δημος;

Αλλο δεν έχει κοστος αλλο απορροφω και δεν μετακυλω το κοστος.

2.Τωρα παμε στα κυνικα περι "προθεσεων": η κα. Ταπουτη είναι ιδιώτης και μπορεί κατα προσωπικη βουληση να διαθετει την προσωπικη της περιουσία κατα προθεση. Ενας Δημος δεν μπορει. Η συγκριση μεταξυ Δημου και κα.Ταπουτη είναι αδικος, διότι όχι μονο δεν διαθετουν το ίδιο επιπεδο ελευθερίας περι προθεσεων και δρασεων αλλα η κα.Ταπουτη είναι οικονομικα υπολογη ΜΟΝΟ στον εαυτο της, ενας Δημος είναι υπολογος στην νομοθεσία και αλλες υποχρεώσεις απεναντι σε μερικες χιλιάδες αλλους συναθρώπους και ανθρώπους που απασχολει.

Η συγκριση που επιδιώχθηκε είναι ας το πω ευγενικα λανθασμενη.

avatar
boxer 2.8.2017 | 11:54
100.000 ευρώ για 500 στειρώσεις στο Δήμο. Δηλαδή 200 ευρώ ανα ζώο, ποσό που χρεώνουν οι φίρμες κτηνίατροι των βορείων προαστίων.
Θα μου πεις έτσι που απλώνεται η Αθήνα, σε λίγα χρόνια η Χαλκίδα θα ειναι και εκείνη βόρειο προάστιο.
Μια στειρωση κοστίζει 50 - 70 ευρώ. Στις γατες μπορεί να ειναι και φτηνότερες.
Τα υπόλοιπα πήγαν σε τσέπες ημέτερων?
avatar
Elgo7 2.8.2017 | 16:05
..στο μεταξύ, αν δεν είχαν λερωμένη τη θεσούλα τους η δημοτική αρχή για τα 100.000 ευρώ, θα είχαν ζητήσει τη σύλληψη της με συνοπτικές διαδικασίες. Τώρα οι αμόρφωτοι κάθονται και καλά και την ακούν.
Καλά τους έκανε, μηδενική ανοχή σε τέτοια φαινόμενα.
Να στηρίζουμε όλοι τέτοιους ανθρώπους μέσα στην κοινωνία που αναλαμβάνουν δράση και διώκονται, για τα πάντα ..όχι μόνο για τα αδέσποτα.
avatar
Elgo7 2.8.2017 | 16:01
η Κυρία, τους έκανε ρεζίλι και τους έδωσε τις απαντήσεις που τους αρμόζουν με συνοπτικές διαδικασίες.
Άτομα όπως η κυρία και ο κύριος με τα τατουάζ πρέπει να στηρίζονται απ όλους μας, είναι απ τις λίγες σωστές και υγιείς φωνές στη χώρα.
Όταν βλέπετε ν αντιδρούν στην καφρίλα της μάζας και των αμόρφωτων αυτής της χώρας που έχουν κάτσει σε θέσεις εξουσίας, σε διάφορα θέματα που αφορούν την κοινωνία μας, να είμαστε στο πλευρό τους και να στηρίζουμε.
avatar
Nayia 3.8.2017 | 00:43
Μπράβο της. Μου έκανε εντύπωση που στο δημοτικό καταφύγιο δεν δέχονται κόσμο. Ύποπτοαυτό. Μου θυμίζει δικιά μας περίπτωση σε δημοτικό καταφύγιο στην Κύπρο που βοηθούσαμε με τις υιοθεσίες εγώ και κάποιες φίλες. Όταν τους κάναμε παράπονο για τις συνθήκες κράτησης των ζώων (βρώμικα κλουβιά, τα άφηναν χωρίς νερό και φαγητό τα σαββατοκύριακα), περιέφραξαν το χώρο και έβαλαν πλέγμα ώστε να μην έχουμε καθόλου οπτική επαφή με τα σκυλιά. Επίσης μας απαγόρευσαν να πηγαίνουμε εκτός και αν μας καλούσαν. Περιττό να πω ότι όποτε έπιαναν κάποιο μεγάλο σκυλί τύπου χάσκι ή πιτ μπουλ που χρειάζονται πολύ φαί επέμεναν να τα πάρουμε την ίδια μέρα ενω όποτε είχαν κάποιο κυνηγετικo σκυλί απλά έβρισκαν τους ιδιοκτήτες ή το έδιναν σε οικογένεια. Στην πραγματικότητα είτε τα έπαιρναν οι ίδιοι για δική τους χρήση στο κυνήγι είτε τα πουλούσαν σε άλλους κυνηγούς. Επίσης δεν πόσταραν κανένα ζώο στη σελίδα τους για να βρεθεί ο ιδιοκτήτης ούτε έλεγχαν για τσιπ όπως λέει ο νόμος, ούτε περιέθαλταν τα άρρωστα και τα έπαιρναν όλα για ευθανασία (όσα δεν τους έκαναν για το κυνήγι).
avatar
Γκαργκάουλας 4.8.2017 | 13:40
κ.Αλιόσα βλέπω συνεχίζεις ακάθεκτος στο ίδιο σκεπτικό.
Η δεν καταλαβαίνεις το άρθρο ή απλά μάς τρολάρεις και φαίνεται οτι σε εχουν πάρει χαμπάρι απο τις αρνητικές ψήφους που εχεις εισπράξει εως τώρα.
Αλιόσα 4.8.2017 | 17:23
Ε λοιπόν αφού με στριμώξατε έτσι ωσάν το ποντίκι στην φάκα ομολογώ ταπεινά πως: Ετόλμησα και εσχολίσασα ΕΞ ΑΦΟΡΜΗΣ του ΒΙΝΤΕΟ του άρθρου, κάτω απο συγκεκριμένο ΣΧΟΛΙΟ, γράφοντας κάτι μάλλον εξωφρενικά τρολοειδές εκτός του θέματος των σκυλιών που ίσως περίμενε ο κος γκαργκάουλας να γράψω. Την επόμενη φορά θα είμαι πιό προσεκτικός και θα μαζέψω και λιγότερες αρνητικές γιατί ΜΕ ΠΗΡΑΝ ΧΑΜΠΑΡΙ.