«Οι Τούρκοι ήθελαν να βουλιάξουν το πλοίο του Λιμενικού στα Ίμια» δηλώνει κυβερνητική πηγή
Ελλάδα

«Οι Τούρκοι ήθελαν να βουλιάξουν το πλοίο του Λιμενικού στα Ίμια» δηλώνει κυβερνητική πηγή

Φωτογραφία του σκάφους που εμβόλισαν οι Τούρκοι

Σκηνικό έντασης στήνει σήμερα στα Ίμια η τουρκική προκλητικότητα ξεπερνώντας το όριο της παρενόχλησης ελληνικών σκαφών και παραβιάσεων.

 

Η πρύμνη του σκάφους του λιμενικού που εμβόλισε η τουρκικής ακταιωρός φαίνεται να έχει υποστεί ζημιές από τη φωτογραφία που έδωσε στη δημοσιότητα ο ιστότοπος militaire.gr. Σύμφωνα μάλιστα με πηγές του λιμενικού που επικαλείται ο ιστότοπος «ήθελαν να προκαλέσουν πολύ σοβαρό επεισόδιο, ακόμη και βύθιση του σκάφους».

 

«Ήταν μια εν ψυχρώ προσπάθεια των Τούρκων να βουλιάξουν το ελληνικό πλοίο. Δεν ήταν μια απλή παρενόχληση ή παρεμπόδιση του πλοίου του Λιμενικού που περιπολούσε στα Ίμια σαν το επεισόδιο με την κανονιοφόρο Νικηφόρος» αποκαλύπτει ανώτατη κυβερνητική πηγή με την οποία συνομίλησε το protothema.gr.

 

«Αν δεν έκανα ελιγμό θα με βούλιαζαν» φέρεται να είπε κατά πληροφορίες ο κυβερνήτης του πλοίου του Λιμενικού. «Χρειάζεται ψυχραιμία» σημείωσε αρμόδια κυβερνητική πηγή μιλώντας στο protothema.gr και τόνισε ότι τα πλοία του Λιμενικού Σώματος και του Πολεμικού Ναυτικού είναι εκεί και δεν εγκαταλείπουν τη θαλάσσια περιοχή των Ιμίων.

 

H ανακοίνωση του Υπουργείου Ναυτιλίας:

 

«Θαλάσσιο συμβάν στην περιοχή των Ιμίων

 

Περί ώρα 23:40 χθες, στη θαλάσσια περιοχή ανατολικά των Ιμίων, εντός ελληνικών χωρικών υδάτων, τουρκική ακταιωρός πραγματοποίησε επικίνδυνους ελιγμούς κατά παράβαση των Διεθνών Κανόνων Αποφυγής Συγκρούσεων και προσέκρουσε στην πρυμναία αριστερή πλευρά του Πλοίου Ανοικτής Θαλάσσης (Π.Α.Θ.) "090" του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, το οποίο εκτελούσε διατεταγμένη περιπολία στην περιοχή.

 

Από τη σύγκρουση προκλήθηκαν υλικές ζημιές στο Π.Α.Θ. Λ.Σ – ΕΛ.ΑΚΤ. "090", ενώ δεν υπήρξε τραυματισμός μέλους πληρώματος. Το εν λόγω Π.Α.Θ. αποκτήθηκε με χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με σκοπό την επιτήρηση των θαλασσίων ελληνικών και ευρωπαϊκών συνόρων».

 

«Απαράδεκτες οι προκλητικές απειλές Ερντογάν. Ξεπέρασε κάθε όριο», λέει το ΠΑΣΟΚ

 

Απαράδεκτες και προκλητικές χαρακτηρίζει το ΠΑΣΟΚ τις απειλές του Ταγίπ Ερντογάν, ο οποίος, σύμφωνα με την ανακοίνωση του κόμματος, ξεπέρασε κάθε όριο.

 

«Είτε του αρέσει, είτε όχι οι διεθνείς συνθήκες και το διεθνές δίκαιο είναι σε ισχύ»,επισημαίνει το ΠΑΣΟΚ καλώντας την κυβέρνηση με αποφασιστικότητα να του υποδείξει τα όρια της καλής γειτονίας. «Η κυβέρνηση οφείλει να κινητοποιηθεί σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο τώρα. Όχι σιωπηρά τετελεσμένα και στα ελληνοτουρκικά», υποστηρίζει.

 

 

Ποτάμι: Υπάρχει κίνδυνος για απρόβλεπτες εξελίξεις

 

«Επικίνδυνη κλιμάκωση προοιωνίζεται η πρόσφατη τουρκική επιθετικότητα στον θαλάσσιο χώρο των Ιμίων», αναφέρει σε ανακοίνωσή του το Ποτάμι, όσον αφορά στο νέο επεισόδιο.

 

«Οι εξαιρετικά επικίνδυνες κινήσεις του τουρκικού πολεμικού ναυτικού και ακτοφυλακής δεν θέτουν σε κίνδυνο μόνο την ασφάλεια πληρωμάτων και σκαφών αλλά και την ειρήνη στην εξαιρετικά ευαίσθητη περιοχή του Αιγαίου», τονίζεται στη συνέχεια.

 

«Η ψύχραιμη στάση της ελληνικής πλευράς απέναντι σε αυτήν την πρωτοφανή προκλητικότητα της Τουρκίας», αναφέρει το Ποτάμι, «αποδεικνύει για μία ακόμα φορά τη σοβαρότητα με την οποία οι ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χειρίζονται ακραίες συμπεριφορές της γειτονικής χώρας, που για μία ακόμα φορά αποδεικνύει έμπρακτα ότι αποτελεί έναν από τους κυριότερους παράγοντες αστάθειας και ανασφάλειας στην περιοχή, όχι μόνο του Αιγαίου, αλλά και της ανατολικής Μεσογείου».

 

«Για πολλοστή φορά καλούμε την Άγκυρα να δείξει σεβασμό στο Διεθνές Δίκαιο και να σταματήσει τις εθνικιστικές πρακτικές, που τίποτε δεν αποκλείει να οδηγήσουν σε απρόβλεπτες εξελίξεις για την περιοχή και όχι μόνο», επισημαίνει το Ποτάμι κλείνοντας.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Έρχεται ο «Προσωπικός Αριθμός» των πολιτών - Πώς θα λειτουργεί

Ελλάδα Έρχεται ο «Προσωπικός Αριθμός» των πολιτών - Πώς θα λειτουργεί

4.12.2020
Χαρδαλιάς: Δύο νέα μέτρα από Δευτέρα- Σε 5 περιφέρειες τα περισσότερα ενεργά κρούσματα

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Δύο νέα μέτρα από Δευτέρα- Σε 5 περιφέρειες τα περισσότερα ενεργά κρούσματα

4.12.2020
Μαγιορκίνης: Τα ενεργά κρούσματα παραμένουν εξαιρετικά υψηλά

Ελλάδα Μαγιορκίνης: Τα ενεργά κρούσματα παραμένουν εξαιρετικά υψηλά

4.12.2020
Lockdown: Πώς θα λειτουργήσουν τα εποχικά καταστήματα από Δευτέρα – Τα ωράρια και οι κανόνες

Ελλάδα Lockdown: Πώς θα λειτουργήσουν τα εποχικά καταστήματα από Δευτέρα – Τα ωράρια και οι κανόνες

4.12.2020
Παπαευαγγέλου: Θα χρειαστούμε μήνες για την ανοσία - 18.000 ενεργά κρούσματα κορωνοϊού

Ελλάδα Παπαευαγγέλου: Θα χρειαστούμε μήνες για την ανοσία - 18.000 ενεργά κρούσματα κορωνοϊού

4.12.2020
Κορωνοϊός: 1.667 κρούσματα και 98 νεκροί σε 24 ώρες - Στους 612 οι διασωληνωμένοι

Ελλάδα Κορωνοϊός: 1.667 κρούσματα και 98 νεκροί σε 24 ώρες - Στους 612 οι διασωληνωμένοι

4.12.2020
Επεισόδια στο Σύνταγμα: Άπλωσαν πανό για τον Γρηγορόπουλο - Προσαγωγές από την αστυνομία

Ελλάδα Επεισόδια στο Σύνταγμα: Άπλωσαν πανό για τον Γρηγορόπουλο - Προσαγωγές από την αστυνομία

4.12.2020
Έκτακτη σύσκεψη με Τσιόδρα, Χρυσοχοΐδη, Χαρδαλιά για έξι περιοχές: Rapid Test από κινητές μονάδες

Ελλάδα Έκτακτη σύσκεψη με Τσιόδρα, Χρυσοχοΐδη, Χαρδαλιά για έξι περιοχές: Rapid Test από κινητές μονάδες

4.12.2020
Λάρισα: Βανδάλισαν το μνημείο του Ολοκαυτώματος και τη Συναγωγή -  Καταδίκη από το ΚΙΣΕ

Ελλάδα Λάρισα: Βανδάλισαν το μνημείο του Ολοκαυτώματος και τη Συναγωγή - Καταδίκη από το ΚΙΣΕ

4.12.2020
Υπουργείο Υγείας: Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει εμβολιαστεί ο ελληνικός πληθυσμός

Ελλάδα Υπουργείο Υγείας: Μέχρι τον Ιούνιο θα έχει εμβολιαστεί ο ελληνικός πληθυσμός

4.12.2020
5 Σχόλια
avatar
JHL_ 13.2.2018 | 15:04
"Δεν υπάρχουν θαλάσσια σύνορα"
"Το Αιγαίο ανήκει στα ψάρια του"
κ. λπ.
Network 13.2.2018 | 19:57
Δεν θα ήθελα να φανταστώ τι θα είχε γίνει αν βρισκόμασταν απομονωμένοι και τριτοκοσμικοί όπως οραματίζονταν (νται) όλοι οι ψεκασμένοι κυβερνόντες και μη. Αίσχος που επιτρέπουμε στον χυδαίο γείτονα να παίζει με τέτοιο θράσος πάνω στην εθνική μας αξιοπρέπεια .
Anonymous Guest 14.2.2018 | 04:03
Τα οφέλη μας ως μέλος της ΕΕ και του ΝΑΤΟ, προφανή. Ωστόσο ακόμα και να μας το βύθιζαν το σκάφος του Λιμενικού οι Τούρκοι (πρέπουσα "απάντηση" από μεριάς μας άλλωστε δεν φοβούνται) μη νομίζεις πως θα υπήρχε καμιά ενεργή παρέμβαση απο ΕΕ ή ΝΑΤΟ. Διαχρονικά για κάποιο λόγο δεν δίνουν και πολύ σημασία στις "κόντρες" μας με την Τουρκία. Άντε καμιά ανακοίνωση τυπική να έβγαζαν τύπου "η Τουρκία να σταματήσει να παραβιάζει διεθνές δίκαιο, να μην προκαλει εντάσεις ώστε να μην συμβαίνουν θαλάσσια...ατυχήματα, αυτό μπορεί να επηρεασει την ενταξιακή πορεία της Τουρκίας και τα λοιπά χιλιοειπωμένα". Μέχρι εκεί.

Να δεις όμως που αν πρόκειται για άλλα μεγάλα κράτη, αλλάζει το θέμα. Η Τουρκία στο οικόπεδο 3 έξω απ την Κύπρο με πολεμικά πλοία παρεμπόδισε το γεωτρύπανο ιταλογαλλικής κοινοπραξίας. Η εταιρία είπε πως δεν θα περιμένει για πάντα και πως το τι θέματα έχουν Τουρκία-Κύπρος (και ΕΕ) δεν την αφορούν οπότε ζητά να την αφήσει ήσυχη η Τουρκία. Και τσουυυπ σήμερα κατευθύνεται προς την περιοχή φρεγάτα του Ιταλικού Πολεμικού Ναυτικού....άμα θέλουν οι Τούρκοι ας αποπειραθούν να εμβολίσουν την φρεγάτα αυτή. Κομμένα τα παιχνίδια σαυτή τη περίπτωση γιατί δεν θάναι ελληνικό πλοίο...
Network 14.2.2018 | 18:30
Ανώνυμε επισκέπτη, το να είσαι απλά μέλος σε μια ευρύτερη συμμαχία δεν αρκεί . Αν δεν καταφερνεις να διαμορφώσεις το πλαίσιο κοινων συμφερόντων και ταύτισης με τους εταίρους δεν έχει το ανάλογο αποτέλεσμα όπως σωστά αναφέρεις. Η δική μας θέση περιορίζεται σε τυπικούς τακτικισμους με πλήρη απουσία γεωπολιτικής αντίληψης και στρατηγικού βάθους. Διαφωνώ όμως στο επιχειρημα σου ότι η ένταξη μας στην ΕΕ δεν λειτουργεί αποτρεπτικά έστω και σε ένα βαθμο , αν ειμασταν πχ Βενεζουέλα και με τη χύμα λογική που ακολουθεί στο θέμα η κυβέρνηση ,οι Τούρκοι σίγουρα θα είχαν ήδη καταλάβει τα Ίμια και πιθανό το μισό Αιγαίο και τη Θράκη .
Anonymous Guest 14.2.2018 | 22:36
@Network

Συμφωνώ στα όσα είπες και ναι ίσως το διατύπωσα λίγο υπερβολικά. Τώρα που είμαστε μέλος των Ενώσεων αυτών όσο νάναι τόσο εύκολα την ανόητη απόφαση του να κατακτήσουν ένα νησί ή μια επαρχία δεν την παίρνουν (εκτός και αν τρελαθούν/αποθρασυνθούν εκεί στο παλάτι εντελώς). Ωστόσο θερμά επεισόδια ακόμα και ως μέλος της ΕΕ τύπου Ιμια 1996 με 3 νεκρούς μάλλον δεν αποφευγονται (δηλαδή μικρά περιστατικά και όχι γενικευμένες πολεμικές συγκρούσεις) και αυτό οφείλεται σε μας.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια