ΜΟΤΙΟΝΤΕΑΜ/EUROKINISSI
Ελλάδα

Επίσημη πρώτη για το «ασημένιο βέλος», το τρένο που θα πραγματοποιεί το Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες

Το πρωί ξεκίνησε το πρώτο ταξίδι προς την Κατερίνη

Η αμαξοστοιχία «Ασημένιο Βέλος» έκανε σήμερα επίσημη πρεμιέρα στον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό της Θεσσαλονίκης.

 

Ειδικότερα, στις 9.05 το πρωί ξεκίνησε από την αποβάθρα 1 το πρώτο της ταξίδι στη διαδρομή προς την Κατερίνη.

 

Πρόκειται για το τρένο που επιλέχθηκε από την ιταλική «Ferrovie dello Stato» (FS), για να πραγματοποιεί μελλοντικά το ταξίδι Αθήνα-Θεσσαλονίκη σε λιγότερες από 3,5 ώρες.

 

«Είναι μια σημαντική ημέρα η σημερινή για λόγους ουσίας, αλλά και για λόγους συμβολισμού, γιατί για την κυβέρνησή μας, πρόταγμα είναι ο άνθρωπος», τόνισε σε δηλώσεις του λίγο πριν να ξεκινήσει το ταξίδι του «Ασημένιου Βέλους», ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης.


Όπως είπε, είναι γεγονός ότι αυτό το νέο τρένο δείχνει προς τα πού θα κινηθεί ουσιαστικά η εξέλιξη του σιδηροδρόμου μαζί με τα νέα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη την τελευταία περίοδο των δύο ετών.


Σύμφωνα με τον ίδιο, στο τέλος του χρόνου περίπου θα παραδοθεί και το τελευταίο σκέλος της σιδηροδρομικής γραμμής Αθηνών – Θεσσαλονίκης σε πλήρη ηλεκτροδότηση, ούτως ώστε να υπάρχει η ευχέρεια οι πολίτες να κάνουν το (σιδηροδρομικό) ταξίδι Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες.


Είναι το πρώτο βήμα -τόνισε ο κ. Μαυραγάνης- και αφορά τις επιβατικές, αλλά και τις εμπορευματικές μεταφορές.

 

Όπως εξήγησε, «είναι το πρώτο βήμα, διότι συνεχίζουμε και πιστεύουμε ότι θα ολοκληρώσουμε την προσπάθεια να συνδέσουμε τον σιδηρόδρομο και με τα λιμάνια, τα κρίσιμα λιμάνια και με τα logistics centers όπου χωροθετούμε σε όλη την Ελλάδα σε στρατηγικό και τοπικό επίπεδο, ώστε όλο αυτό το μεγάλο πλέγμα των μεταφορών να συνεχίσει να αποτελεί τον πυλώνα της οικονομικής ανάπτυξης της Ελλάδας. Το 2017 οι μεταφορές είχαν 18% ανάπτυξη, πάνω από τον τουρισμό και έτσι θα συνεχίσουν οι μεταφορές για τα επόμενα δέκα χρόνια».

 

«Η Ελλάδα αποτελεί στρατηγικό μεταφορικό κόμβο και θα το αποδεικνύει κάθε μέρα», υπογράμμισε.

 

 


Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππος Τσαλίδης, σημείωσε πως «μπαίνουμε σε μια νέα εποχή για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία βελτιώνει τις υπηρεσίες της, γίνεται πιο ανταγωνιστική και πιστεύω ότι αυτή η νέα εποχή θα βοηθήσει όχι μόνο την ανάπτυξη των μεταφορών, αλλά και στην ανάπτυξη της ίδιας της οικονομίας».


Ερωτηθείς σχετικά, επισήμανε πως το σημερινό δρομολόγιο του «Ασημένιου Βέλους» πραγματοποιείται μετά από μια σειρά δοκιμαστικών δρομολογίων.

 

Το τρένο θα αναπτύξει μια μέγιστη ταχύτητα στο τμήμα Κατερίνη - Πλατύ, η οποία θα είναι 200 χλμ/ την ώρα. Τα εννέα βαγόνια του «Ασημένιου Βέλους» θα διαγράψουν μόνιμη πορεία επί ελληνικού εδάφους όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λιανοκλαδίου-Δομοκού, μήκους 52 χιλιομέτρων, εξέλιξη που αναμένεται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη.


Στο πρώτο ταξίδι του «Ασημένιου Βέλους», μέχρι την Κατερίνη, επιβιβάστηκαν, μεταξύ άλλων, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Νίκος Μαυραγάνης, ο αναπληρωτής υπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Μάρκος Μπόλαρης, ο υφυπουργός Αγροτικής Ανάπτυξης, Βασίλης Κόκκαλης, βουλευτές της Θεσσαλονίκης, ο Ιταλός πρέσβης Λουίτζι Μάρας, ο διευθύνων σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ καθηγητής Φίλιππος Τσαλίδης, στελέχη του μητρικού ομίλου FS Italiane.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σάμος: Συλλαλητήριο για το μεταναστευτικό - Σε μαζική συμμετοχή καλεί ο δήμαρχος

Ελλάδα Σάμος: Συλλαλητήριο για το μεταναστευτικό - Σε μαζική συμμετοχή καλεί ο δήμαρχος

20.10.2019
Η Κρητική διάλεκτος θα διδάσκεται σε Πανεπιστήμιο

Ελλάδα Η Κρητική διάλεκτος θα διδάσκεται σε Πανεπιστήμιο

20.10.2019
Σάμος: Συνολικά 700 αιτούντες άσυλο μεταφέρονται σε δομές φιλοξενίας στην ενδοχώρα

Ελλάδα Σάμος: Συνολικά 700 αιτούντες άσυλο μεταφέρονται σε δομές φιλοξενίας στην ενδοχώρα

20.10.2019
BBC: Γιατί στα Εξάρχεια είναι ανεπιθύμητο το Airbnb

Ελλάδα BBC: Γιατί στα Εξάρχεια είναι ανεπιθύμητο το Airbnb

20.10.2019
Αγρίνιο: Στο νοσοκομείο ανήλικη από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

Ελλάδα Αγρίνιο: Στο νοσοκομείο ανήλικη από υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ

20.10.2019
Σε συνεργασία με το National Geographic το νέο βιβλίο «Φυσική Β' Γυμνασίου»

Ελλάδα Σε συνεργασία με το National Geographic το νέο βιβλίο «Φυσική Β' Γυμνασίου»

20.10.2019
Θεσσαλονίκη: Τεράστιο πρόβλημα δυσοσμίας στο Κορδελιό - «Η αναπνοή είναι δικαίωμα», λένε οι κάτοικοι

Ελλάδα Θεσσαλονίκη: Τεράστιο πρόβλημα δυσοσμίας στο Κορδελιό - «Η αναπνοή είναι δικαίωμα», λένε οι κάτοικοι

20.10.2019
Ελικόπτερα, μηχανές, ποδήλατα και σκύλοι: Η ΕΛ.ΑΣ. γιορτάζει την «Ημέρα της Αστυνομίας»

Ελλάδα Ελικόπτερα, μηχανές, ποδήλατα και σκύλοι: Η ΕΛ.ΑΣ. γιορτάζει την «Ημέρα της Αστυνομίας»

20.10.2019
Χανιά: Κλείνουν το σχολείο μετά την επίθεση πατέρα σε δασκάλα  - Συμπαράσταση των γονέων

Ελλάδα Χανιά: Κλείνουν το σχολείο μετά την επίθεση πατέρα σε δασκάλα - Συμπαράσταση των γονέων

20.10.2019
Σχεδόν δύο στις τρεις χώρες δεν καλύπτουν τις ανάγκες τους σε αίμα - Τι ισχύει στην Ελλάδα

Ελλάδα Σχεδόν δύο στις τρεις χώρες δεν καλύπτουν τις ανάγκες τους σε αίμα - Τι ισχύει στην Ελλάδα

20.10.2019
3 Σχόλια
avatar
Άνγκελα Μέι Σούλτς 8.9.2018 | 12:18
Πρέπει να περάσουν δύο τρία χρόνια για να πιστέψω ότι ο οσε έγινε σοβαρη επιχείρηση
Lucretius 8.9.2018 | 13:42
"θα διαγράψουν μόνιμη πορεία επί ελληνικού εδάφους όταν ολοκληρωθεί η ηλεκτροκίνηση στο τμήμα Λιανοκλαδίου-Δομοκού, μήκους 52 χιλιομέτρων, εξέλιξη που αναμένεται μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους, σύμφωνα με τον κ. Τσαλίδη. Πηγή: www.lifo.gr"

Νιός ήμουν και γέρασα περιμένοντας να ηλεκτροδοτηθεί το κομμάτι αυτό. Σε κάποια φάση μάλιστα το 2006 περάσαμε δυο ώρες μέσα στο τρένο κοντά στο Λιανοκλάδι γιατί είχαν κλέψει το σύστημα σηματοδότησης!
avatar
AlexF 8.9.2018 | 17:54
Συγνώμη. Η διαχείρηση της εταιρίας είναι ιταλική τώρα έτσι δεν είναι;
Και τα λιμάνια που αναφέρονται ποιος τα διαχειρίζεται;;
Για να ξυπνήσουν οι αρμόδιοι έπρεπε να υπάρχουν απαιτήσεις και συμβόλαια με ξένους επενδυτές και διαχειριστές αλλιώς ούτε στον ύπνο μες δεν θα βλέπαμε ασημένιο βέλος κλπ.