H μάχη των ταξί - Τι απαντά η Beat στον Λυμπερόπουλο για τις αλλαγές και την τροπολογία
Ελλάδα

H μάχη των ταξί - Τι απαντά η Beat στον Λυμπερόπουλο για τις αλλαγές και την τροπολογία

Η Beat διαψεύδει την ερμηνεία του Λυμπερόπουλου για τα ταξί

Την τροπολογία που φέρεται να φέρνει μεγάλες αλλαγές στους τρόπους πληρωμής στα ταξί, κυρίως για όσους χρησιμοποιούν ηλεκτρονικές εφαρμογές όπως η BΕΑΤ, η UBER και άλλες, ερμηνεύει με διαφορετικό τρόπο η Beat.

 

Σύμφωνα με τη νέα τροπολογία για την οποία εξέδωσε ανακοίνωση ΠΟΕΙΑΤΑ, το κόμιστρο θα εισπράττεται μόνο από τον οδηγό ταξί, ενώ η αμοιβή του διαμεσολαβητή θα καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση τιμολογίου και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια.

 

Η νέα εξέλιξη, προκάλεσε την αντίδραση της BEAT η οποία απάντησε με ανακοίνωση που διαψεύδει τα όσα ανέφερε η ΠΟΕΙΑΤΑ (Παννελήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων).

O Νίκος Δρανδάκης, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Beat σχολίασε μάλιστα με χαρακτηριστική τη φράση «Μην παίρνετε σοβαρά τα ρεπορτάζ Λυμπερόπουλου»:

 

 

 

Τι απαντά η BEAT για αυτή την εξέλιξη


Αναφορικά με την τροποποίηση της παραγράφου 9 του άρθρου 12 του Ν.4530/2018, η θέση της ΒΕΑΤ είναι η εξής:

 

1.Η νέα διάταξη είναι απολύτως ευπρόσδεκτη και δεν επηρεάζει σε τίποτε τις μέχρι τώρα δραστηριότητές της, τις σχέσεις τις με τους οδηγούς καθώς και τις υποχρεώσεις των οδηγών είτε συνεργάζονται με την ΒΕΑΤ είτε όχι.

 

2.Η νέα διάταξη εξειδικεύει τις σχετικές διατάξεις του Νόμου 4446/2016 και συγκεκριμένα τα άρθρα 65 μέχρι 71 αυτού, που προβλέπει την επιβολή της χρήσης πλαστικού χρήματος ως μέσου πληρωμής στις συναλλαγές, ως τρόπου πάταξης της φοροδιαφυγής. Μέχρι στιγμής, ο κλάδος του ταξί είχε μείνει εκτός της υποχρεωτικής χρήσης POS. Η επιβολή του ωστόσο είναι αναπόφευκτη.



3.Η συνεργασία με πλατφόρμες όπως η ΒΕΑΤ έδιναν επιχείρημα στον κλάδο των ταξί για την μη υποχρεωτικότητα των POS, αφού η πληρωμή με κάρτα μέσω ΒΕΑΤ υποκαθιστούσε και υποκαθιστά την ανάγκη για κατοχή POS, μέχρις ότου εκδοθεί η σχετική Υπουργική Απόφαση σύμφωνα με το άρθρο 65 του Ν. 4446/2016 και για τα ταξί.

 

4.Όσον αφορά στην παρατήρηση της ΠΟΕΙΑΤΑ ότι δήθεν «Με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια και πως οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση», η απάντηση είναι ότι αυτή η ερμηνεία είναι λανθασμένη, τελείως παραπλανητική προς τα ταξί (αφού από τη μία αποτρέπει τη συνεργασία με πλατφόρμες που δέχονται κάρτες, από την άλλη αγνοεί την υποχρεωτικότητα των καρτών σε όλη την οικονομική δραστηριότητα με βάση το Ν. 4446/16 και βάζει τα ταξί στο στόχαστρο) και επομένως άκρως επικίνδυνη διότι:

 

Πουθενά στον νόμο δεν αναφέρεται απαγόρευση είσπραξης κομίστρου των εταιρειών διαμεσολάβησης,

 

Οι φορείς διαμεσολάβησης (και συγκεκριμένα η ΒΕΑΤ) ΔΕΝ εισπράττει κόμιστρο- δεν ασκεί μεταφορικό έργο, δεν συμβάλλεται με τους επιβάτες και για το λόγο αυτό δεν εκδίδεται και παραστατικό προς τους επιβάτες.

 

Το κόμιστρο το εισέπραττε και το εισπράττει ο ταξιτζής: αυτό αποδεικνύεται από την έκδοση του παραστατικού που βγαίνει κατευθείαν από το ταξίμετρο, είτε ο πελάτης πληρώσει μετρητοίς είτε με κάρτα.

 

Όταν η πληρωμή γίνεται με κάρτα, όπως σε κάθε συναλλαγή με κάρτα (πχ σούπερ μάρκετ, πληρωμή φόρων κλπ), μεσολαβεί ένα πιστωτικό ίδρυμα για την εκκαθάριση της συναλλαγής. Ο φορέας που μεσολαβεί ΔΕΝ εισπράττει, απλώς μεσολαβεί. Εν προκειμένω μεσολαβεί η ΒΕΑΤ (γιατί αυτή βάζει την πλατφόρμα για την πληρωμή με κάρτα) και η εκκαθάριση γίνεται μέσω πιστωτικού ιδρύματος, συγκεκριμένα της Adyen- αδειοδοτημένο ίδρυμα πληρωμών με βάση την Ελληνική και την Ευρωπαϊκή Νομοθεσία.

 

5.Έχει ενδιαφέρον και η εξής πολύ σημαντική λεπτομέρεια (ενδεικτική της διάθεσης παραπλάνησης της ΠΟΕΙΑΤΑ):

 

1.Στην πρόσκλησή της για πανελλαδική απεργία των ταξί που απηύθυνε η ΠΟΕΙΑΤΑ σε όλους τους οδηγούς ταξί για τις 8 Νοεμβρίου 2018 (μέρα συζήτησης της αγωγής της ΒΕΑΤ κατά του προέδρου της ΠΟΕΙΑΤΑ), ζητήθηκε η δήθεν εφαρμογή του Νόμου 4446/16 (άρθρο 71 απαγόρευση είσπραξης για λογαριασμό τρίτων)

2. Όμως, η διάταξη αυτή, είχε καταργηθεί με νόμο ήδη από τον Ιούλιο του 2018.

3. Όπως λοιπόν έχει γίνει ήδη στο παρελθόν, έτσι και τώρα, η νομιμοφανής δήθεν ερμηνεία του Νόμου από την ΠΟΙΕΙΑΤΑ είναι παντελώς εσφαλμένη ενώ ο ίδιος ο νόμος ολωσδιόλου ορθός.

6. Το νόμο τον εφαρμόζει η ΒΕΑΤ και θα συνεχίσει να τον εφαρμόζει ενώ δίνει και θα συνεχίσει να δίνει διέξοδο στον κλάδο των ταξί και για την αποδοχή πιστωτικών καρτών ακόμα και αν δεν διαθέτουν POS, σε απόλυτη συμμόρφωση με την Ελληνική και Ευρωπαϊκή νομοθεσία.

 

Τι αλλάζει για τα ταξί σύμφωνα με την πρόσφατη τροπολογία


Τέλος στις αυτόματες πληρωμές που γίνονταν με κάρτα μέσω εφαρμογών ταξί (π.χ. BEAT, UBER) φέρνει τροπολογία που πέρασε τις προηγούμενες ημέρες από την Βουλή. Σύμφωνα ανακοίνωση – ενημέρωση προς τους οδηγούς ταξί που εξέδωσε η ΠΟΕΙΤΑ (Πανελλήνια Ομοσπονδία Επαγγελματιών Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί και Αγοραίων) με την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρεία.

 

Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση της η ΠΟΕΙΤΑ αναφέρει, όσοι συνάδελφοι συνεργάζονται με εταιρίες εφαρμογών πρέπει να εναρμονιστούν με τις διατάξεις του Ν 4607/2019 και συγκεκριμένα το άρθρο 75 με το οποίο τροποποιείται το άρθρο 12 του ν. 4530/2018 ως εξής: 1. Η παρ. 9 του άρθρου 12 του ν. 4530/2018 (Α΄ 59) αντικαθίσταται ως εξής:

 

«Εφόσον η μεταφορά διενεργείται εντός της ελληνικής επικράτειας, τα έσοδα από την άσκηση της δραστηριότητας διαμεσολάβησης φορολογούνται με βάση την κείμενη φορολογική νομοθεσία. Οι φορείς διαμεσολάβησης εκδίδουν φορολογικό στοιχείο προς τους εκμεταλλευτές των οχημάτων για το ποσό της συμφωνηθείσας αμοιβής.

 

Ο εκμεταλλευτής του οχήματος εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο της συνολικής αμοιβής στον καταναλωτή, στην οποία συμπεριλαμβάνεται με διακριτή αναγραφή και η συμφωνηθείσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης. Εν συνεχεία, για κάθε ημέρα γίνεται εκκαθάριση και η προκύπτουσα αμοιβή του φορέα διαμεσολάβησης καταβάλλεται από τον εκμεταλλευτή του οχήματος σε αριθμό λογαριασμού πληρωμών του φορέα, φυσικού ή νομικού προσώπου ή οποιασδήποτε οντότητας, ο οποίος έχει την υποχρέωση ανά μήνα, να εκδίδει το προβλεπόμενο φορολογικό στοιχείο με τη συνολική μηνιαία αμοιβή, που προκύπτει από τις ημερήσιες εκκαθαρίσεις, οι οποίες του έχουν καταβληθεί».

 

Η ΠΟΕΙΤΑ εξηγεί ότι με αυτή την τροπολογία απαγορεύεται η είσπραξη του κομίστρου από κάθε διαμεσολαβητική εταιρία. Το κόμιστρο το εισπράττει μόνο ο ταξιτζής. Η αμοιβή του διαμεσολαβητή καταβάλλεται στο τέλος του μήνα με την έκδοση σχετικού παραστατικού (τιμολογίου) και αφορά μόνο την συμφωνηθείσα προμήθεια. Οτιδήποτε διαφορετικό συνιστά φορολογική παράβαση.

 

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Συναγερμός για εξαφάνιση 12χρονου στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα Συναγερμός για εξαφάνιση 12χρονου στη Θεσσαλονίκη

10.12.2019
Πατήσια: Αιματηρή συμπλοκή με έναν νεκρό και έναν τραυματία

Ελλάδα Πατήσια: Αιματηρή συμπλοκή με έναν νεκρό και έναν τραυματία

9.12.2019
Τουρκία: Απελάθηκε 50χρονη Ελληνίδα για σχέσεις με τζιχαντιστές

Ελλάδα Τουρκία: Απελάθηκε 50χρονη Ελληνίδα για σχέσεις με τζιχαντιστές

9.12.2019
Ελεύθεροι οι συλληφθέντες για τα επεισόδια στα Εξάρχεια

Ελλάδα Ελεύθεροι οι συλληφθέντες για τα επεισόδια στα Εξάρχεια

9.12.2019
«Ελλάδα Ξανά»: Θέσεις εργασίας για Έλληνες του εξωτερικού με κατώτατο μισθό 3.000 ευρώ

Ελλάδα «Ελλάδα Ξανά»: Θέσεις εργασίας για Έλληνες του εξωτερικού με κατώτατο μισθό 3.000 ευρώ

9.12.2019
ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυτά είναι τα νέα δρομολόγια για την περίοδο των Χριστουγέννων

Ελλάδα ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Αυτά είναι τα νέα δρομολόγια για την περίοδο των Χριστουγέννων

9.12.2019
Ο πληθυσμός της Ελλάδας θα πέσει στα 8 εκατ. το 2050, αν δεν υπάρξει στήριξη της μητρότητας

Ελλάδα Ο πληθυσμός της Ελλάδας θα πέσει στα 8 εκατ. το 2050, αν δεν υπάρξει στήριξη της μητρότητας

9.12.2019
Τι κατέθεσε η αδερφή του θύματος για το έγκλημα στο Κορωπί - «Μην σκοτώνεις τη μαμά μας φώναζαν τα παιδιά»

Ελλάδα Τι κατέθεσε η αδερφή του θύματος για το έγκλημα στο Κορωπί - «Μην σκοτώνεις τη μαμά μας φώναζαν τα παιδιά»

9.12.2019
Τέλη κυκλοφορίας: Οι προθεσμίες, τα πρόστιμα και οι αλλαγές που δρομολογούνται από το 2020

Ελλάδα Τέλη κυκλοφορίας: Οι προθεσμίες, τα πρόστιμα και οι αλλαγές που δρομολογούνται από το 2020

9.12.2019
Θεμελιώθηκε το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο: «Για ασφαλισμένους και ανασφάλιστους», δήλωσε ο Α. Παπαδημητρίου

Ελλάδα Θεμελιώθηκε το Ωνάσειο Εθνικό Μεταμοσχευτικό Κέντρο: «Για ασφαλισμένους και ανασφάλιστους», δήλωσε ο Α. Παπαδημητρίου

9.12.2019
1 Σχόλια
avatar
σαλιγκάρι 3.5.2019 | 09:05
πέραν των παραπάνω...
ο Λυμπερόπουλος ήταν μέχρι πρόσφατα ΝΔ, πάντα φωτογραφιζόταν με στελέχη της ΝΔ, όλα αυτά τα χρόνια.
όταν βγήκε ο ΣΥΡΙΖΑ που είχε πρόθεση να κάνει τον επαναστάτη (πάλι) κατά της uber ο Λυμπερόπουλος έγινε ΣΥΡΙΖΑ
έκτοτε φωτογραφίζεται αγγαλιά με στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, είναι όλοι τους χαμογελαστοί σ'αυτές τις φωτογραφίες, σε κάποιες είναι και αγκαλιασμένοι.
αγαπιούνται.