Λέκκας: Από τις έξι και μισή ξέραμε ότι υπάρχουν νεκροί στο Μάτι
Ελλάδα

Λέκκας: Από τις έξι και μισή ξέραμε ότι υπάρχουν νεκροί στο Μάτι

Kαθηγητής Λέκκας για Μάτι: Συνέβη η κατάρρευση των πάντων - Αιφνιδιαστήκαμε σαν χώρα - Από τις έξι και μισή ξέραμε ότι υπάρχουν νεκροί

«Από τις έξι και μισή, ξέραμε ότι υπάρχουν νεκροί, γιατί είχαμε σηκώσει drone», δήλωσε σήμερα ο καθηγητής Ευθύμης Λέκκας μιλώντας για τη φονική πυρκαγιά στο Μάτι.

 

«Ευτυχώς, είχαμε μόνο αυτά τα θύματα, θα μπορούσαν να είναι χιλιάδες», είπε σήμερα στο ραδιόφωνο του News 24/7 ο πρόεδρος του Οργανισμού αντισεισμικού σχεδιασμού και προστασίας  Ευθύμης Λέκκας, αναφερόμενος στο Μάτι και στον απόηχο των αποκαλύψεων από την έρευνα του ΣΚΑΙ.

 

Για το αν θα μπορούσαν να έχουν σωθεί όλοι ή κάποιοι από τους 100 ανθρώπους που χάθηκαν ο κ. Λέκκας επεσήμανε την έλλειψη ενός κεντρικού εντεταλμένου οργάνου, που θα μπορούσε να αποφασίσει την εκκένωση των οικισμών.

 

 

«Από τις έξι και μισή, ξέραμε ότι υπάρχουν νεκροί, γιατί είχαμε σηκώσει drone», είπε  ο κ. Λέκκας, μια φράση του που προκαλεί αίσθηση σε σχέση με όσα έχουν γίνει γνωστά έως τώρα. Ακόμη απέδωσε το μέγεθος της τραγωδίας στο γεγονός ότι συνέβη στην Αττική, όπου βρίσκεται το κεντρικό πολιτικό σύστημα της χώρας, το οποίο κατέρρευσε, όπως χαρακτηριστικά τόνισε: «Συνέβη η κατάρρευση των πάντων. Κατέρρευσαν και οι 32 υπηρεσίες, όπως και στο σεισμό του 99. Δυστυχώς, αιφνιδιαστήκαμε σαν χώρα, σαν πολιτεία, σαν πολιτική προστασία. Επικράτησαν τμήματα υπηρεσιών και αυτόβουλες ενέργειες των εθελοντών».

 

 

«Φταίμε όλοι, από τον πρώτο πολίτη της χώρας, μέχρι τον τελευταίο, με την ευθύνη να επιμερίζεται», είπε ακόμη και ανέφερε ως παράδειγμα την περίπτωση με τους τέσσερις ανθρώπους που βρέθηκαν απανθρακωμένοι μέσα σε ΙΧ αυτοκίνητο. Όπως εξήγησε ο κ. Λέκκας, η ομάδα του οποίου ανέλυσε τα αίτια και για τους 100 θανάτους, «ο συγκεκριμένος οδηγός παραβίασε την οδηγία του τροχονόμου, να απομακρυνθεί και ανέλαβε την ευθύνη γι΄αυτούς τους τέσσερις νεκρούς».

 

«Φταίει η έλλειψη παιδείας στη χώρα. Είμαστε ένας λαός σε παρακμή, που η κρίση μας έκανε ακόμα χειρότερους», κατέληξε ο καθηγητής, Λεκκας. Ανέφερε επίσης ένα πρόγραμμα προστασίας που έχει συντάξει ο ΟΑΣΠ, έναντι φυσικών καταστροφών, το οποίο πρότεινε στα ξενοδοχεία της Ελλάδας και αποκάλυψε πως μόλις τρία δέχτηκαν να το εντάξουν στις μονάδες τους.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Το Oruc Reis μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου - Η φωτογραφία με την φρεγάτα «Κουντουριώτη»

Ελλάδα Το Oruc Reis μεταξύ Ρόδου και Καστελόριζου - Η φωτογραφία με την φρεγάτα «Κουντουριώτη»

23.10.2020
Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα έγγραφα για τις μετακινήσεις μετά τις 00:30 - Οι εξαιρέσεις

Ελλάδα Απαγόρευση κυκλοφορίας: Τα έγγραφα για τις μετακινήσεις μετά τις 00:30 - Οι εξαιρέσεις

23.10.2020
Βρετανία: «Ασφαλής» η Μύκονος- Η τελευταία ελληνική περιοχή που ήταν στη λίστα καραντίνας

Ελλάδα Βρετανία: «Ασφαλής» η Μύκονος- Η τελευταία ελληνική περιοχή που ήταν στη λίστα καραντίνας

23.10.2020
Στη ΓΑΔΑ πέρασαν τη νύχτα οι χρυσαυγίτες - Πώς θα οδηγηθούν στη φυλακή

Ελλάδα Στη ΓΑΔΑ πέρασαν τη νύχτα οι χρυσαυγίτες - Πώς θα οδηγηθούν στη φυλακή

23.10.2020
Μάσκες παντού και απαγόρευση κυκλοφορίας τη νύχτα: Πού ισχύουν τα μέτρα και ποιες περιοχές εξαιρούνται

Ελλάδα Μάσκες παντού και απαγόρευση κυκλοφορίας τη νύχτα: Πού ισχύουν τα μέτρα και ποιες περιοχές εξαιρούνται

23.10.2020
Καιρός: Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας, έως τους 26 βαθμούς

Ελλάδα Καιρός: Μικρή άνοδος της θερμοκρασίας, έως τους 26 βαθμούς

23.10.2020
Χαρδαλιάς: Εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία- On alert oι Σέρρες

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Εξαιρετικά κρίσιμη κατάσταση σε Θεσσαλονίκη και Μακεδονία- On alert oι Σέρρες

22.10.2020
Στη ΓΑΔΑ μεταφέρεται ο δολοφόνος του Φύσσα, Γιώργος Ρουπακιάς

Ελλάδα Στη ΓΑΔΑ μεταφέρεται ο δολοφόνος του Φύσσα, Γιώργος Ρουπακιάς

22.10.2020
Λαγός: Θα επικαλεστώ πρόταση και μαρτυρία της εισαγγελέως στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

Ελλάδα Λαγός: Θα επικαλεστώ πρόταση και μαρτυρία της εισαγγελέως στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο

22.10.2020
Πώς θα εορταστεί η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στα Γυμνάσια και τα Λύκεια

Ελλάδα Πώς θα εορταστεί η επέτειος της 28ης Οκτωβρίου στα Γυμνάσια και τα Λύκεια

22.10.2020
13 Σχόλια
skeletor 4.5.2019 | 16:08
Στις δίκες που θα ακολουθήσουν για την πολύνεκρη τραγωδία, εκτός από τα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ θα οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη και όλα αυτά τα σιχάματα που έκαναν χυδαία προπαγάνδα εναντίον των νεκρών. Να είστε βέβαιοι για αυτό.
avatar
leonlm 4.5.2019 | 16:41
Μάλιστα κύριε εισαγγελέα..
Ο Νοών... νοείτω 4.5.2019 | 17:37
Υποθέτω πως εννοείς και όλους αυτούς που πράττουν προεκλογική σπέκουλα (έμμεση ή άμεση), επάνω στην τραγωδία αυτή, καθώς οι ίδιοι -όπως ισχυρίζονται- θα τα έκαναν όλα σωστά... (κάτι που αντιλαμβανόμαστε πως δεν ισχύει).

Θα πάρω το θάρρος να πω, για την αξιωματική αντιπολίτευση, να μη κουνάει το δάχτυλο πως θα τα έπραττε όλα σωστά, εκφέροντας λόγο εκ του ασφαλούς (ούτε φυσικά θα παραιτούνταν κανείς τους...), από τη στιγμή που αποδείχτηκε πως δεν ήταν ικανοί να στήσουν σωστά ούτε ένα εσωτερικό, ηλεκτρονικό σύστημα εκλογής του προέδρου τους με ό,τι τραγελαφικό επακολούθησε. (Κατά τ' άλλα οι ίδιοι θέλουν να διαχειριστούν και τον κρατικό μηχανισμό...).
Σχετικά με αυτό το γεγονός, ενδιαφέρον παρουσίασε η δήλωση του κ. Νίκου Αλιβιζάτου, στη συνέντευξη του στη Lifo.gr (https://www.lifo.gr/articles/sunenteukseis_articles/228611/nikos-alivizatos-o-syriza-primodotei-to-politiko-egklima-sto-prosopo-toy-koyfontina),
που υποστήριξε πως αν το ηλεκτρονικό σύστημα ψηφοφορίας δεν παρουσίαζε βλάβη, πρόεδρος ΔΕΝ θα εκλεγόταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης!...

Όσο αφορά το άρθρο, η συγκεκριμένη δήλωση του καθηγητή κ. Ευθύμη Λέκκα τα λέει όλα με το ρεαλιστικό, διαχρονικό συμπέρασμα πως όλοι έχουμε τις ευθύνες μας. Πολύ σωστά τονίζει πως οι ευθύνες επιμερίζονται, από τον πρώτο έως τον τελευταίο πολίτη. Δεν έχουμε, ούτε ποτέ είχαμε παιδεία. Είμαστε σε παρακμή και η κρίση μας έκανε χειρότερους. Αυτή είναι η αλήθεια. Δυστυχώς. (Στις επερχόμενες εκλογές βάζουν υποψηφιότητα άτομα που είχαν εμπλακεί και καταδικαστεί για διάφορα σκάνδαλα και θα τους ψηφίσουμε ξανά!...)

Ιστορικά, κοινωνιολογικά και ανθρωπιστικά, αποδεδειγμένα είμαστε ένα κράτος με βαθειά συμπλέγματα, που από αρχής της δημιουργίας του (για λόγους που δεν αποτελούν, από ένα χρονικό σημείο και μετά, καμία δικαιολογία), αντιμετωπίζει τους πολίτες του ως ξενιστές, όχι κομμάτι του - και αντίστροφα.

Skeletor, πολύ φοβάμαι πως δεν πρόκειται να γίνει κανένα δικαστήριο για το συγκεκριμένο γεγονός.
Εντύπωση μου προκαλεί και αναρωτιέμαι -δεν ξέρω- αν νομικά ευσταθεί, άνθρωποι που εισαγγελικά/νομικά διώκονται για τον θεσμικό τους ρόλο/θέση και τις αμελείς ή όχι, πράξεις τους για τη διαχείριση του συγκεκριμένου γεγονότος (αλλά και των πλημμυρών στη Δυτική Αττική [Μάντρα]), επιτρέπεται να είναι αυτή τη στιγμή υποψήφιοι μέχρι να ξεκαθαρίσει η κατάσταση για το αν ευθύνονται, σε ποιο βαθμό ή όχι.
skeletor 4.5.2019 | 20:18
"Skeletor, πολύ φοβάμαι πως δεν πρόκειται να γίνει κανένα δικαστήριο για το συγκεκριμένο γεγονός. "

Να μην φοβάσαι...
Ο Νοών... νοείτω 4.5.2019 | 21:30
@skeletor 4.5.2019 | 20:18

Την θες την απάντησή σου λοιπόν... (παρότι σου απευθύνθηκα σοβαρά):

-Μάλιστα κύριε εισαγγελέα... (που σου έγραψε ο/η leonlm)

Υ.Γ.: Δεν κατάλαβες τίποτα από όσα είπε ο κ. Λέκκας (και ούτε θέλεις να καταλάβεις...).
skeletor 5.5.2019 | 05:34
Κατανοητό το άγχος.
avatar
Μεταμεσονύχτια_Ντίκ_Πίκ 4.5.2019 | 16:49
“Φταίμε όλοι, από τον πρώτο πολίτη της χώρας, μέχρι τον τελευταίο, με την ευθύνη να επιμερίζεται”
Οχι φιλε μου ,ΔΕΝ φταίμε όλοι...Δεν είχαμε όλοι την δυνατότητα αλλαγής του σχεδίου δόμησης ουτε κάναμε όλοι show παιζοντας τους ανήξερους μπροστά στα κανάλια.
Ο Νοών... νοείτω 4.5.2019 | 18:03
Δεν εννοεί επί του συγκεκριμένου γεγονότος. Ο άνθρωπος αναφέρεται στη γενική ιδιοσυγκρασία μας και συμπεριφορά μας.

Και για αν λέμε αλήθειες, στις συγκεκριμένες περιοχές, αρκετά χρόνια πίσω, όλα τα κτίσματα, αυθαίρετα δημιουργήθηκαν, από παραγκούλες τσιμεντόλιθων με ελενίτ και τσίγκο και αργότερα, σταδιακά, με γνωριμίες, λαδώματα και προεκλογικά πελατάκια, νομιμοποιήθηκαν, επεκτάθηκαν και τσιμεντώθηκαν με θεμέλια και ορόφους.

Γνωστός μου έχει σπίτι στην περιοχή που για πολλά χρόνια ήταν αυθαίρετο (κυριολεκτικά παράγκα όταν το είχε δημιουργήσει ο παππούς του) και μετά από κάποιο σημείο με... κολπάκια πήρε άδεια, νομιμοποιήθηκε και κτίστηκε κανονικά. Το παράδοξο είναι πως δύο οικήματα, ακριβώς δίπλα στο δικό του, είναι αυθαίρετα ακόμη και σήμερα...

Εντός της περίφραξης του θεωρείται αστικός ιστός και εκτός αυτής, δασική έκταση με τα δύο διπλανά σπίτια καταπατητές!...

Άρα, ναι μεν ο παππούς του δεν είχε ο ίδιος τη δυνατότητα να αλλαγής του σχεδίου δόμησης, όμως πλήρωσε («λάδωσε») κανονικά, παρότι ήξερε ότι ήταν παράνομο, ώστε να πραγματοποιηθεί αλλαγή σχεδίου δόμησης του αρχικώς αυθαίρετου οικοπέδου του.

Υ.Γ.: Η παροιμία λέει, «το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι», αυτό δεν σημαίνει πως το υπόλοιπο δεν βρωμάει, ούτε πως αν κόψεις το κεφάλι μπορείς και να το φας...!
avatar
Μεταμεσονύχτια_Ντίκ_Πίκ 4.5.2019 | 23:04
Δεν διαφωνώ σε όσα γράφεις αλλά αυτοί που περιγράφεις δεν ειναι σε καμια περίπτωση «όλοι»…
avatar
foodinspector 4.5.2019 | 18:33
Από τους λίγους καθηγητές που τα λέει σωστά: "Είμαστε ένας λαός σε παρακμή, που η κρίση μας έκανε ακόμα χειρότερους Πηγή: www.lifo.gr".
Και αν δεν είχαμε όλοι τη δυνατότητα αλλαγής του σχεδίου δόμησης, όσοι πήγαμε εκεί γνωρίζαμε ότι οικοδομούμε μέσα στο δάσος, ότι το πεύκο αναφλέγεται αμέσως και ότι δεν έχει δρόμους διαφυγής προς τη θάλασσα. Δεν σχολιάζω εκείνον που παραβίασε οδηγίες τροχονόμων (τραγικό), γιατί και ο σχεδιασμός της τροχαίας κατέρρευσε: διακοπή κυκλοφορίας σε οδικό άξονα σημαίνει υποχρεωτική μεταβολή και από εκεί που ήρθες, όχι ακολουθείς τον παράδρομο (αν είχε συμβεί αυτό θα είχαν γλυτώσει 20-30 που εγκλωβίστηκαν στο Κόκκινο Λιμανάκι, όπου ο δρόμος είναι τόσο στενός που χωράει δύο αυτοκινητα σχεδόν σε επαφή).
Ο Νοών... νοείτω 5.5.2019 | 22:53
@ Κανιβαλισμένο_Κουφάρι_Άτυχου_Νεκρού_Ζώου

Έγραψα ένα μικρό, υπαρκτό παράδειγμα που σχετίζεται άμεσα με το τραγικό γεγονός στο Μάτι. Ένα αρνητικό παράδειγμα από τα τόσα, παρόμοια, σε διάφορους τομείς της κοινωνίας μας. Και δυστυχώς αποτελούν τον κανόνα.
Για όλα αυτά φτάσαμε εδώ που φτάσαμε ως κοινωνία, ως χώρα.
avatar
Μεταμεσονύχτια_Ντίκ_Πίκ 6.5.2019 | 17:30
Φιλε μου δεν διαφωνώ με όσα γράφεις αλλά το επαναλαμβάνω το “όλοι” πιάνει όποιον άνθρωπο κυκλοφορεί και ειναι μέρος του κοινωνικού συνόλου σε αυτήν την χώρα.Κατι που προφανώς ειναι λάθος .
avatar
Greek_stig 4.5.2019 | 22:24
Ναι, με 120χλμ/ωρα αέρα αυτοί σηκωσαν drone... OO-K... Το θέλω και εγώ αυτό το μοντέλο
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια