Αποζημίωση σε επιβάτη για βαλίτσα που χάθηκε σε πλοίο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα
Ελλάδα

Αποζημίωση σε επιβάτη για βαλίτσα που χάθηκε σε πλοίο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα

Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής με την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή

Αποζημιώθηκε επιβάτης πλοίου για απώλεια αποσκευής με την παρέμβαση του Συνηγόρου του Καταναλωτή. H βαλίτσα χάθηκε στο γκαράζ του πλοίου, σε δρομολόγιο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα

 

Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση, καταναλώτρια προσέφυγε στην Ανεξάρτητη Αρχή «Συνήγορος του Καταναλωτή», καταγγέλλοντας ότι ο ανήλικος γιος της κατά το ταξίδι του με πλοίο από την Άνδρο προς τη Ραφήνα, στο πλαίσιο σχολικής εκδρομής, έχασε την αποσκευή του.

 

Ειδικότερα, το πλήρωμα του υπέδειξε να αφήσει τη βαλίτσα του στο γκαράζ του πλοίου και, κατά την άφιξή του στο λιμάνι της Ραφήνας, την αναζήτησε και δεν τη βρήκε. Το αποτέλεσμα ήταν ότι αναγκάστηκε να συνεχίσει το ταξίδι του με το σχολείο προς τα Ιωάννινα που ήταν ο προορισμός της σχολικής εκδρομής, χωρίς τα ρούχα και τα προσωπικά του αντικείμενα. Το αίτημα της καταναλώτριας ήταν η καταβολή αποζημίωσης ύψους 500 ευρώ για την απώλεια της αποσκευής και των προσωπικών ειδών του ανήλικου παιδιού της.

 

Η εταιρεία αρχικά απάντησε ότι δεν φέρει καμία ευθύνη και ότι η μέριμνα για κάθε αποσκευή αποτελεί ευθύνη του επιβάτη. Ωστόσο, ο Συνήγορος του Καταναλωτή επισήμανε στην εταιρεία ότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία για τα δικαιώματα των επιβατών κατά τις θαλάσσιες μεταφορές (ν. 4195/2013), ο μεταφορέας ευθύνεται για τη ζημία που προκαλείται στον επιβάτη, εξαιτίας απώλειας ή φθοράς των αποσκευών του, με την εξαίρεση των αποσκευών καμπίνας, εκτός αν αποδείξει ότι το συμβάν που προκάλεσε την απώλεια ή τη φθορά δεν οφείλεται σε υπαιτιότητά του. Για την οφειλόμενη αποζημίωση ως προς τη φθορά ή απώλεια των αποσκευών προβλέπεται ποσοτικός περιορισμός ύψους 730 ευρώ περίπου.

 

Στην προκείμενη περίπτωση, με βάση τα πραγματικά περιστατικά της υπόθεσης, η αποσκευή είχε παραδοθεί για φύλαξη σε χώρο ευθύνης της εταιρείας, μετά από υπόδειξη του προσωπικού της, το οποίο όφειλε να επιτηρεί τον χώρο αυτόν. Τελικά, κατόπιν των ανωτέρω, η εταιρεία αποζημίωσε την αιτούσα με το ποσό των 500 ευρώ που διεκδικούσε με την αναφορά της.

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Επίθεση με βιτριόλι: Δεν σχετίζεται με την προσωπική μου ζωή, υποστηρίζει η 34χρονη

Ελλάδα Επίθεση με βιτριόλι: Δεν σχετίζεται με την προσωπική μου ζωή, υποστηρίζει η 34χρονη

24.5.2020
Σύψας: Γιατί ανοίξαμε τα δημοτικά σχολεία - Τι θα συμβεί με τους εσωτερικούς χώρους στην εστίαση

Ελλάδα Σύψας: Γιατί ανοίξαμε τα δημοτικά σχολεία - Τι θα συμβεί με τους εσωτερικούς χώρους στην εστίαση

24.5.2020
Κώστας Πάσσαρης: Οι ελληνικές αρχές εξετάζουν αν θα επιστρέψει στην Ελλάδα

Ελλάδα Κώστας Πάσσαρης: Οι ελληνικές αρχές εξετάζουν αν θα επιστρέψει στην Ελλάδα

24.5.2020
Αλλάζει ο καιρός από αύριο - Καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας

Ελλάδα Αλλάζει ο καιρός από αύριο - Καταιγίδες και πτώση της θερμοκρασίας

24.5.2020
Πέθανε η Άννα Βούλγαρη, η «χρυσή» κληρονόμος του οίκου κοσμημάτων Bvlgari

Ελλάδα Πέθανε η Άννα Βούλγαρη, η «χρυσή» κληρονόμος του οίκου κοσμημάτων Bvlgari

24.5.2020
Επίσημο: Ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί την 1η Ιουνίου

Ελλάδα Επίσημο: Ανοίγουν τα δημοτικά σχολεία και οι βρεφονηπιακοί σταθμοί την 1η Ιουνίου

24.5.2020
Βάρκιζα: Χτύπησαν οδηγό λεωφορείου - Διακομίστηκε στο Τζάνειο

Ελλάδα Βάρκιζα: Χτύπησαν οδηγό λεωφορείου - Διακομίστηκε στο Τζάνειο

24.5.2020
Ανοίγουν τη Δευτέρα τα πανεπιστήμια: Τι ισχύει για τις εξετάσεις - Αναλυτικές οδηγίες

Ελλάδα Ανοίγουν τη Δευτέρα τα πανεπιστήμια: Τι ισχύει για τις εξετάσεις - Αναλυτικές οδηγίες

24.5.2020
Χαρδαλιάς: Αύριο οι ανακοινώσεις για τα δημοτικά - «Θετικό το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων»

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Αύριο οι ανακοινώσεις για τα δημοτικά - «Θετικό το άνοιγμα γυμνασίων και λυκείων»

24.5.2020
Ποιες επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές έως τις 31 Μαΐου 2020

Ελλάδα Ποιες επιχειρήσεις παραμένουν κλειστές έως τις 31 Μαΐου 2020

24.5.2020
1 Σχόλια
Ο Νοών... νοείτω 4.7.2019 | 13:00
Πολύ πρόσφατα ταξίδεψα προς Νάξο και πάλι πίσω στον Πειραιά, με πλοίο. Τις αποσκευές μου της άφησα στο αυτοκίνητο μου.
Κατά την επιβίβαση παρατήρησα ότι τις βαλίτσες τους και γενικά τις ογκώδεις αποσκευές, όσοι δεν είχαν αυτοκίνητο ή καμπίνα, τις άφηναν σε ένα γωνιακό, ΑΝΟΙΚΤΟ χώρο του παρκινγκ, κοντά στους καταπέλτες (η πίσω, κάθετη θύρα του πλοίου - μπουκαπόρτα οχηματαγωγού πλοίου [ferry boat]), χωρίς να μαρκάρονται με κάποιο αριθμημένο καρτελάκι αντιστοιχίας της αποσκευής με τον ιδιοκτήτη της, χωρίς να υπάρχει κάποιος υπεύθυνος αποσκευών που βάσει αυτών των καρτελών αποσκευών (που δεν υπήρχαν), κατά την αποβίβαση να παραδίδει εκείνος τις αντίστοιχες αποσκευές στους αντίστοιχους επιβάτες και μάλιστα μέχρι τον τελευταίο προορισμό να μεσολαβούν και άλλα λιμάνια με τον κίνδυνο λάθους, κάποιος επιβάτης να πάρει διαφορετική, ξένη αποσκευή, καθώς, όπως είναι γνωστό, στα ενδιάμεσα λιμάνια γίνεται ένας πανικός κατά την προσπάθεια γρήγορης αποβίβασης και επιβίβασης. Ο χώρος λοιπόν των αποσκευών ήταν ανοιχτός, ελεύθερος και την ευθύνη των αποσκευών την είχε ο κάθε επιβάτης προσωπικά, απλώς αναγνωρίζοντας δια της όψεως την αποσκευή του...
Και μόνο αυτό (χωρίς καν να χαθεί αποσκευή), δηλαδή χώρος τοποθέτησης προσωπικών αποσκευών, ΑΝΟΙΚΤΟΣ, ΑΦΥΛΑΚΤΟΣ χωρίς κάποιον υπεύθυνο που να τηρεί μια ασφαλή διαδικασία παράδοσης-παραλαβής, είναι κάτι ανεπίτρεπτο και εύκολα επιδέχεται καταγγελία.

Από την δεκαετία του 80', μικρό παιδάκι, που ταξίδευα συχνότατα με πλοία, οι συνθήκες έχουν βελτιωθεί σε τεράστιο βαθμό, με πλοία σύγχρονα, καινούργια ή παλαιότερα, ανακαινισμένα με άριστες συνθήκες χώρων επιβατών, με κλιματισμό, τουαλέτες (ποιός θυμάται τον... κακό χαμό που επικρατούσε στις τουαλέτες κάποτε) και εσωτερικοί χώροι να διατηρούνται συνεχώς καθαροί, ακόμη και ειδικοί χώροι με άμμο ή χώμα υπάρχουν για την αφόδευση των κατοικίδιων ζώων, επιβατών. Όμως πάντα κάτι (αυτονόητο) μας ξεφεύγει και δεν είναι μικρό, όπως το εν λόγω, απαράδεκτο περιστατικό, της χαμένης αποσκευής από ΜΗ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΟ χώρο.

Υ.Γ.: Όσοι ταξιδεύετε με δημόσια μέσα, καλό θα είναι να μάθετε τα δικαιώματα σας (βάσει νόμων και διεθνών κανονισμών), ως επιβάτες για να μη σαν πιάσουν κορόιδα, καθώς σε αντίστοιχες περιπτώσεις απρόβλεπτων καταστάσεων και περιστατικών οι υπεύθυνοι εκμεταλλευόμενοι την άγνοια του επιβατικού κοινού, λένε διάφορες ανοησίες, παρουσιάζοντας χαζές δικαιολογίες για να αποφύγουν την όποια ευθύνη, η οποία, τις περισσότερες φορές, είναι δική τους.
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια