Τα κορίτσια που διακωμώδησαν την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου εξηγούν γιατί το έκαναν
Ελλάδα

Τα κορίτσια που διακωμώδησαν την παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου εξηγούν γιατί το έκαναν

Τα δέκα κορίτσια από την παρέλαση στον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας, που έγιναν viral με τον βηματισμό τους, εξήγησαν το σκεπτικό τους και γιατί επέλεξαν αυτή την περιοχή

Τα κορίτσια που εμφανίστηκαν στην παρέλαση της 28ης Οκτωβρίου να βηματίζουν κάνοντας ταυτόχρονα διάφορες χειρονομίες εξήγησαν το σκεπτικό τους και γιατί επέλεξαν αυτή την περιοχή.

 

Σε κείμενό τους στην Εφημερίδα των Συντακτών, τα δέκα κορίτσια που πήραν μέρος στη συγκεκριμένη δράση κάνουν λόγο για «καλλιτεχνικής επέμβαση», εξηγώντας μεταξύ άλλων πως «υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. Ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά».

 

Σχετικά με το γιατί επέλεξαν τον Δήμο Νέας Φιλαδέλφειας - Νέας Χαλκηδόνας, εξηγούν πως είναι «μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες, τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα».

 

Στις αντιδράσεις που προκάλεσε η ιδέα τους, απαντούν πως «Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων».

 

 

 

Να σημειωθεί πως χθες ο Γιάννης Βούρος σχολίασε το βίντεο με τον βηματισμό τους μέσω μιας αιχμηρής ανάρτησης στο Facebook κάνοντας μεταξύ άλλων λόγο για «γελοία υποκείμενα» και «αξιολύπητα νέα κορίτσια».

 

Ολόκληρο το κείμενο των κοριτσιών:


Στρατιωτάκια ακούνητα, μέρα ή νύχτα;
Στρατιωτάκια ακούρδιστα, μέρα ή νύχτα;

 

Πώς στα παιδικά παιχνίδια εμπλέκονται οι αρχηγοί, οι στρατοί και τα στρατιωτάκια τους;
Στρατοί που κάνουν πολέμους, βομβαρδισμούς, επεμβάσεις.

 

Και εμείς επέμβαση εκτάκτου ανάγκης κάναμε αλλά χωρίς την παραμικρή άσκηση βίας.
Καλλιτεχνική επέμβαση, κάτι σαν παιχνίδι.

 

Υπήρξαμε για λίγο στρατιωτάκια που αρχίζουν να ξεκουρδίζονται, να βραχυκυκλώνουν απέναντι στις διαταγές, τα παραγγέλματα, τα εμβατήρια. ίσως γιατί πλέον δεν μας πείθουν οι ιδέες που ενσαρκώνονται σε όλα αυτά.

 

Τι κοινό μπορεί να'χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να'χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού.

 

Ο πόλεμος του ανθρώπου για την ελευθερία του δεν είναι έπος ούτε τραγωδία. Είναι η ίδια η ζωή εν κινήσει. Κίνηση που δεν μπορεί να ελεγχθεί και να μπει σε καλούπια.

 

Γι' αυτό και εμείς μπήκαμε στην παρέλαση ακαλούπωτοι... Υπό την πνευματική μπαγκέτα του μεγάλου στρατάρχη της αγγλικής κωμωδίας, John Cleese και όσων μας έχουν διδάξει οι Monty Python. Με το δικό μας silly walk και ρυθμό.

 

Στα μάτια των επισήμων και πολλών θεατών, είδαμε την περιέργεια, την έκπληξη αλλά και την υποτίμηση. Άλλοι μας γιούχαραν, άλλοι μας πέρασαν για "προβληματικά παιδιά". Αυτά ακριβώς είναι τα όρια του πατριωτισμού τους. Η πατρίδα των κανονικών, των προβλέψιμων, των άριστων.

 

Εμείς ήρθαμε από άλλες πατρίδες. τις πατρίδες των περιττών, των απρόβλεπτων, των ζωντανών. Εις οιωνός άριστος αμύνεσθαι περί ελευθερίας, λοιπόν.

 

Υ.Γ.
Επιλέξαμε να πάμε στο δήμο της Ν. Φιλαδέλφειας- Ν. Χαλκηδόνας σε μια γειτονιά χτισμένη από πρόσφυγες, τους κατεξοχήν περιττούς και απόβλητους της ελληνικής κοινωνίας και τότε και τώρα.

 

10 "στρατιωτάκια" της υπο-κριτικής τέχνης

 

*ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Μπούρδες alert! Το "silly walk" των Μόντι Πάιθον δεν είχε καμία σχέση με τον πόλεμο

 

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Είμαστε σε καραντίνα για όλη μας τη ζωή» - Πώς αντιμετωπίζουν τον κορωνοϊό 3 νησιά του Αιγαίου

Ελλάδα «Είμαστε σε καραντίνα για όλη μας τη ζωή» - Πώς αντιμετωπίζουν τον κορωνοϊό 3 νησιά του Αιγαίου

9.4.2020
Τσιόδρας: Πρέπει να σταματήσουμε να φοράμε γάντια έξω - Ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας

Ελλάδα Τσιόδρας: Πρέπει να σταματήσουμε να φοράμε γάντια έξω - Ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας

9.4.2020
Ταξί, ΚΤΕΛ, ΙΧ και οχήματα ειδικής μίσθωσης: Διευκρινίσεις για την μετακίνηση

Ελλάδα Ταξί, ΚΤΕΛ, ΙΧ και οχήματα ειδικής μίσθωσης: Διευκρινίσεις για την μετακίνηση

9.4.2020
Στον εισαγγελέα τα sites που γράφουν για άρση των περιοριστικών μέτρων

Ελλάδα Στον εισαγγελέα τα sites που γράφουν για άρση των περιοριστικών μέτρων

9.4.2020
Χαρδαλιάς: Κλειστοί οι ναοί για τους πιστούς το Πάσχα

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Κλειστοί οι ναοί για τους πιστούς το Πάσχα

9.4.2020
Κορωνοϊός στην Ελλάδα: 3 θάνατοι και 71 νέα κρούσματα σε 24 ώρες - Το 30% είναι 18-39 ετών

Ελλάδα Κορωνοϊός στην Ελλάδα: 3 θάνατοι και 71 νέα κρούσματα σε 24 ώρες - Το 30% είναι 18-39 ετών

9.4.2020
Πέτσας: Κάποιος που κάνει έξοδο απ' το σπίτι μπορεί να περάσει για ατομική λατρεία και απ' την εκκλησία

Ελλάδα Πέτσας: Κάποιος που κάνει έξοδο απ' το σπίτι μπορεί να περάσει για ατομική λατρεία και απ' την εκκλησία

9.4.2020
Live η ενημέρωση για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα

Ελλάδα Live η ενημέρωση για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα

9.4.2020
Γέννησε σήμερα στο Αττικόν μία ακόμη γυναίκα θετική στον κορωνοϊό

Ελλάδα Γέννησε σήμερα στο Αττικόν μία ακόμη γυναίκα θετική στον κορωνοϊό

9.4.2020
Κορωνοϊός: Κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε Ριτσώνα και Μαλακάσα - Εξετάσεις σε 150 άτομα

Ελλάδα Κορωνοϊός: Κλιμάκια του ΕΟΔΥ σε Ριτσώνα και Μαλακάσα - Εξετάσεις σε 150 άτομα

9.4.2020
78 Σχόλια
Randy Marsh 30.10.2019 | 12:07
Από παιδί σιχαινόμουν τις παρελάσεις. Και απλά δεν πήγαινα. Όπως δεν πάω εκκλησία.

Ευτυχώς όμως το κόμπλεξ μου δεν είναι αρκετό ώστε πάω να χαλάσω το "παραμύθι" του συνανθρώπου μου. Ας ζει στις (κατά εμέ) ψευδαισθήσεις του. Εφόσον βρίσκει νόημα δεν μου δίνει κανείς το δικαίωμα να τον στεναχωρήσω. Θέμα ανθρωπιάς είναι.

ΥΓ: Ταυτίζονται με τον Τζον Κλιζ... Αυτό ναι, είναι ιεροσυλία. Λολ.
Δον Ιδιώτης 30.10.2019 | 15:06
Ευτυχώς βρέθηκε κάποιος να το πει. Τεράστια ιεροσυλία θα έλεγα :)
avatar
σαλιγκάρι 30.10.2019 | 12:09
αυτό που έκαναν είναι παρέμβαση με ουσία και όχι για εντυπωσιασμό ή εκφοβισμό όπως π.χ. ο Ρουβίκωνας
όσα γράφουν δείχνουν πνεύμα αμφισβήτησης που έχει ζωντάνια
massimo 31.10.2019 | 11:02
Θα κανω το ιδιο σε πορεια του ΚΚΕ. θεωρω πως δεν πρόσφερει κατι ο τροπος που διαμαρτυρετε.... η μαλλον θα κανουμε το ιδιο σε μια εκδηλωση μνημης της αριστερας;;; θα μας αφησουν;;; ρε καντε μας τη χαρη
Βαγγέλης 30.10.2019 | 12:12
Οι δεξιοί της χώρας τρίβουν τα χέρια τους. Με την Τουρκία να'χει απασφαλίσει, αν ο ΣΥΡΙΖΑ παγιδευτεί σε τέτοιες ανοησίες, κάηκε. Το 2015, με την κατασκευή εξωτερικών εχθρών, και τον Καμμένο από κοντά, ο Αλέξης είχε καταφέρει να πάρει μαζί του το λεγόμενο πατριωτικό ΠΑΣΟΚ. Να δούμε, θα το κρατήσει; Οι χαρακτηρισμοί του δημάρχου με καλύπτουν απόλυτα.
Ashton Heston III 30.10.2019 | 16:27
Συμφωνώ, να έλλειπε μόνο αυτή η κεκαλυμμένη απειλή περί ταυτοποίησης: «Η ταυτοποίηση αυτών των αξιολύπητων νεαρών κοριτσιών έχει ξεκινήσει καθώς ο Δήμος υποχρεούται να υπερασπιστεί στο ακέραιο την αξιοπρέπειά του». Δεν έκαναν κάποιο έγκλημα οι κοπέλες, έχουμε ελευθερία του λόγου.
Βαγγέλης 30.10.2019 | 21:28
Μην το βαρύνω τώρα, πάντως η πράξη τους έχει και στοιχεία ασέβειας προς πεσόντες. Τι να πει κι ο καημένος ο δήμαρχος; Πρέπει να δείξει πως λαμβάνει μέτρα.

Στο Λονδίνο τις προάλλες κάτι ακτιβιστές τους κατεβάζανε από τα τρένα πολίτες. Αν όλα τα εντάσσουμε στην ελευθερία του λόγου, θα μας έρθει η πίεση από τα κάτω. Ήδη μας ήρθε: ένα πράγμα με καροτί μαλλιά διοικεί τις ΗΠΑ.
Ashton Heston III 31.10.2019 | 04:19
Σαφέστατα και είναι ασεβείς οι κοπέλες προς τους πεσόντες, που σκοτώθηκαν στα βουνά της Αλβανίας σε μάχες μέσα στο δριμύτατο ψύχος--όμως αυτά τα γεγονότα φαίνεται πως ωχριούν μπροστά στην ανθρωπιστική κρίση λόγω μνημονίων που έζησαν πρόσφατα (τότε που τούς έκλεψαν τα όνειρα--τότε που είπαμε το Δεύτερο ΟΧΙ). Ή μπροστά στους νεκρούς της ΕΡΤ.

Και φυσικά αν τους έλεγε κανείς πως η άποψη ότι ο ΕΛΑΣ ελευθέρωσε την χώρα είναι το ίδιο ακριβής με την άποψη πως το Πολυτεχνείο έριξε την χούντα (το '73 κιόλας) μάλλον θα τον έλεγαν φασίστα.
-----

Κατά την γνώμη μου ο δήμαρχος θα έπρεπε απλώς να πει πως ο λυκειάρχης πρέπει να επιληφθεί του θέματος και να το αφήσει εκεί. Υπάρχει η ελευθερία του λόγου, υπάρχουν και οι αποβολές (για τους ανυπάκουους μαθητές/μαθήτριες).
Citellus citellus 30.10.2019 | 12:18
Ανακοίνωση καρμπόν από προκυρήξεις μπαχαλάκιδων. Την επόμενη φορά να διακωμωδήσετε και την εισβολή του Κόκκινου Στρατού στο Ράιχσταγκ, γιατί και εκεί "μιλιταριστές" μπήκανε. Υπάρχουν και άλλες ιδέες για χαβαλέ: η μάχη του Στάλινγραντ, η απόβαση στη Νορμανδία, η ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοποτάμου...

Η λεπτότητα του χιούμορ ο πραγματικός σεβασμός που οι Pythons είχανε απέναντι στους θεατές τους δεν έχει τη παραμικρή σχέση με αυτόν τον αχταρμά.
https://www.youtube.com/watch?v=6OO27A8xllA
Ashton Heston III 30.10.2019 | 16:36
Επίσης οι Pythons (που έχουν κάνει πολλά σκετς στα οποία ειρωνεύονται με λεπτό και ευφυή όμως τρόπο τον στρατό της Μ. Βρετανίας) έχουν στο στόχαστρό τους έναν στρατό που μπορεί μεν να έχει πολλές πραγματικά ένδοξες σελίδες (πχ Β´ Παγκόσμιος Πόλεμος) όμως χρησιμοποιήθηκε και για τα εγκλήματα της αποικιοκρατίας. Εμείς δεν έχουμε τέτοια προβλήματα με τον δικό μας στρατό.
avatar
atman 31.10.2019 | 01:00
λες αγνωστες λεξεις ("αποικιοκρατια") και θα μπερδεψεις ορισμενους - που θα νομισουν οτι ειναι αυτο που οι βαρβαροι Κυπριοι καναν στους κυριους Εγγλεζους το 50, ή οι πονηροι Γραικοι στους κοσμοπολιτες Οθωμανους του 1600
Luna 30.10.2019 | 12:21
ειστε αρκετα ώριμες για να απαντήσετε ετσι αλλα οχι για να καταλαβαιτε τι κανατε.

Οχι οταν κρατατε και συνοδεύεται την σημαια....
Και οι "καλλιτεχνικές" πινελιες εχουν τα ορια τους!!!

Libretarian 30.10.2019 | 12:32
Μπουρδες.
Επαναστατες της κακιας ωρας.
Τιποτα παραπανω.
avatar
ΦΩΤΕΙΝΗ 30.10.2019 | 12:33
Εγώ προσωπικά δεν θα έκανα κάτι τέτοιο, αλλά αναρωτιέμαι: όλοι εσείς που είστε έξαλλοι με τις κοπέλες που χόρευαν, είστε το ίδιο έξαλλοι με κάποιους άλλους που, προκειμένου να πλουτίσουν οι ίδιοι, κλέβουν από τα χρήματα της πατρίδας; (Και πιθανότατα κάποιοι από αυτούς βρίσκονται στις διάφορες εξέδρες των επισήμων.)
cham 30.10.2019 | 13:48
Πες τα, Φωτεινή! Πόσα λαμόγια δημαρχαίοι που τσέπωσαν γερές μίζες παρακολούθησαν μαθητικές παρελάσεις; Σε πόσες στρατιωτικές με άρματα κι αεροπλάνα
κάθισαν πρώτη μούρη στη εξέδρα επίσημων ως υπουργοί Εθν. Άμυνας ο Άκης κι ο Γιαννος;

Το σπουδαιότερο μήνυμα όμως είναι ότι κάπου πρέπει να καταργηθούν αυτές γελοιότητες σε μιλιταριστικό στυλ. Τί δουλειά έχουν οι μαθητές να παρελαύνουν συντεταγμένα με στρατιωτικό βήμα;
avatar
atman 30.10.2019 | 13:57
πω πω κλεφτες - κατι τετοια λεγαν και οι ναζι για τους "κλεφτες πολιτικους"
avatar
Γράφων 31.10.2019 | 08:58
Η διδασκαλία της εξέγερσης είναι συστηματική. Κυρίως σε επί μέρους κοινωνικές ομάδες. Έτσι πουλάς custom made επαναστατικά προϊόντα.

Βασική αρχή του marketing είναι η δημιουργία επι μέρους αγοραστικων κοινών. Έτσι πουλάς περισσότερα προϊόντα.
Η ταυτότητα του πολίτη είναι πασέ.

Και όλοι μαζί βαράνε ό,τι έχει μείνει από τις πολιτειακές δομές του εθνικού κράτους.

Όταν δεν μπορείς να διαχωρίσεις τι είναι τι, τι χρήζει προστασίας, για ποιο λογο και σκοπο υπαρχει τι, γιατί στα έχει κάνει πολτό η συστηματική διδασκαλία ότι είσαι θύμα και γι αυτό δικαιούσαι να κάνεις ό,τι γουστάρεις.

Δικαιωματισμός. Το τέλος της λογικής. Είναι σα να μιλάς με φανατικούς θρήσκους. Είναι η νέα γραφή του "νόμος είναι το δίκιο του εργάτη". Κάνε ό,τι γουστάρεις γιατί κάποιοι άλλοι κάπου αλλού έχουν κάνει κι αυτοί το ίδιο.
Byzantine Justice 30.10.2019 | 18:04
Και με αυτούς έξαλλοι είμαστε. Next question.
avatar
Peter Griffin 30.10.2019 | 12:38
Κορίτσια σας έχω άσχημα νέα. Ζείτε στην χώρα του απρόβλεπτου, στην χώρα του μη κανονικού, σε χώρα χωρίς κανόνες. Υπό αυτό το πρίσμα μάλλον εκφράσατε απλά το κοινό πνεύμα του Έλληνα που ζει διαρκώς σε μπάχαλο εσωτερικό και δημόσιο. Για αυτό μάλλον δεν βγάλαμε ποτέ Monty Python, για να αμφισβητήσει κάποιος το σύστημα, πρέπει αυτό να υπάρχει! Στην Ελλάδα αν αμφισβητήσεις το μπάχαλο με μπάχαλο, λυπάμαι αλλά δεν θα βγάλει και πολύ γέλιο...

avatar
σαλιγκάρι 30.10.2019 | 13:46
νομίζω ότι δεν το έκαναν για να γελάσουμε
avatar
Leontios 30.10.2019 | 12:38
Γουατεβερ που λένε και οι αγγλόφωνοι....
Το κακό δεν είναι η άποψή τους και τα πιστεύω τους - είναι γνωστό άλλωστε τι λέγεται για τις απόψεις. Το κακό είναι μόνο το μέρος και η περίσταση που επέλεξαν για αυτήν την... παρέμβαση. Και δεν είναι ούτε τα "ιερά και όσια" ούτε τα "υψηλά ιδεώδη" ή τα "σύμβολα". Είναι απλά ότι μερικές εκατοντάδες χιλιάδες παπούδες τους πέρασαν απίστευτες κακουχίες, αρρώστιες, ακρωτηριασμούς, βασανιστήρια ως και μαρτυρικό θάνατο για να αποτρέψουν την υποδούλωση των γιαγιάδων και των μανάδων τους. Για να έχουν την δυνατότητα αυτές σήμερα να έχουν ίσως μια καλύτερη ζωή. Αυτό γιορτάζουμε και τιμάμε οι υπόλοιποι ώς και σήμερα και αυτό ακριβώς ευτέλισαν οι κοπελίτσες με αυτην τους την ανόητη κίνηση.
avatar
Ramon Ramone 30.10.2019 | 15:28
Το «τρολάρισμα» της παρέλασης από μια παρέα στην Νέα Φιλαδέλφεια ήταν ό,τι καλύτερο συνέβη στην φετινή 28η Οκτωβρίου.

Το περιστατικό που πέραν πάσης αμφιβολίας «καπέλωσε» οτιδήποτε άλλο συνέβη κατά τον φετινό εορτασμό της Εθνικής μας επετείου, ήταν το τρολάρισμα μιας παρέας νεαρών κοριτσιών στην παρέλαση της Νέας Φιλαδέλφειας.

Όπως αποδείχθηκε, μετά το αρχικό σοκ, τα παιδιά δεν ήταν μαθητές. Ποιοι ακριβώς είναι, αν αποτελούν κάποια θεατρική ομάδα, μια συλλογικότητα ή κάτι παρεμφερές, υποθέτω θα το μάθουμε σύντομα. Μέχρι τότε, επιτρέψτε μου να πω ότι το συγκεκριμένο στιγμιότυπο είναι ό,τι καλύτερο έχω δει σε μαθητική παρέλαση εδώ και χρόνια!

Βάζω ψηλά και την εικόνα της μαύρης κοπέλας που παρέλασε ως σημαιοφόρος, την οποία επίσης βρήκα εξαιρετική για εντελώς διαφορετικούς – και προφανείς – λόγους, ωστόσο το σκετσάκι της Νέας Φιλαδέλφειας με κέρδισε περισσότερο, κυρίως επειδή αρχικά με ενόχλησε σφόδρα.

Και αυτό ακριβώς το κατέστησε επιτυχημένο: ενόχλησε, ξεβόλεψε, εξόργισε πολλούς και εν τέλει κατέδειξε την υποκρισία και την δομική, βαθιά γελοιότητα των μαθητικών παρελάσεων.

Μαζευόμαστε κάθε χρόνο για να παρακολουθήσουμε παιδιά του δημοτικού να πασχίζουν ματαίως να περπατήσουν με συγχρονισμένο βήμα και με σφιγμένα χείλη και σοβαρό ύφος, διότι αυτό επιτάσσει η «εθνική υπερηφάνεια». Τους επιβάλλουμε μια –φασιστική – ομοιομορφία και μια εξίσου προβληματική στρατιωτική πειθαρχία. Σε ποιους; Σε μικρά παιδάκια τα οποία το μόνο που θέλουν είναι να τελειώσουν την αγγαρεία και να τρέξουν να παίξουν μπάλα! Πρόκειται για ένα θέαμα γκροτέσκο και εντελώς αφύσικο, με προβληματικές προεκτάσεις, το οποίο όμως το αντιμετωπίζουμε σαν εντελώς φυσικό – συγκινούμαστε και χειροκροτάμε, αντί να γελάμε ή να εκνευριζόμαστε. Επιπλέον, το θεωρούμε και τιμητικό – -πως ακριβώς ένα μάτσο βαριεστημένα μαθητούδια τιμούν τους αγώνες των προγόνων μας, υποδυόμενα τα στρατιωτάκια, αδυνατώ να καταλάβω.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι να τιμήσεις μια εθνική επέτειο και να καλλιεργήσεις εθνική συνείδηση σε νέους ανθρώπους. Οι μαθητικές παρελάσεις είναι ο χειρότερος από αυτούς. Και δεν αφορούν τελικά στην νεολαία μας και την «διάπλασή της». Αφορούν κυρίως στο γερασμένο (όχι τόσο ηλικιακά, όσο πνευματικά) κομμάτι της κοινωνία μας που παραμένει πεισματικά εγκλωβισμένο σε συντηρητικά στερεότυπα, οικεία και παρηγορητικά ενδεχομένως, αλλά σε κάθε περίπτωση παρωχημένα και προβληματικά. Τα λέμε «ήθη και έθιμα», μόνο που στην προκειμένη περίπτωση είναι απλώς αγκυλώσεις.

Για αυτούς γίνονται οι παρελάσεις. Και αυτούς –υποθέτω – θέλησαν να τσαντίσουν οι κοπέλες στην Νέα Φιλαδέλφεια με το «χορευτικό» που εμπνεύστηκαν από το εξαιρετικό σκετσάκι των ανεπανάληπτων Monty Python “ministry of silly walks”.

Οι Monty Python σατίριζαν την σοβαροφάνεια της γραφειοκρατίας. Οι κοπέλες «επιτέθηκαν» στην σοβαροφάνεια του κοινού των παρελάσεων και των βαρύγδουπων επισήμων. Στην «κανονικότητα» της στρατιωτικής προσομοίωσης.

Η μαθητική παρέλαση είναι αστεία ως σύλληψη και ως εκτέλεση, μας είπαν με τον δικό τους τρόπο. Και εσείς είστε ακόμα πιο αστείοι που κάθεστε και την παρακολουθείτε σοβαροί. Εμείς λοιπόν θα περπατήσουμε με την ίδια σοβαρότητα και με τα πιο «silly walks» που μπορούμε να φανταστούμε μπροστά σας.

Και όσο «σαχλό» κι αν είναι τελικά το δικό μας περπάτημα, πιο σαχλό και αφύσικο από το ίδιο το κόνσεπτ της μαθητικής παρέλασης, αποκλείεται να είναι.

Κάτι τέτοιο θέλησαν μας πουν τα κορίτσια. Και μας το είπαν. Με θράσος και έμπνευση, με θεμιτή ασέβεια και νεανική άγνοια κινδύνου.

Είμαι ο τελευταίος που θα υπερασπιστεί τα «παιδιά» ό,τι μαλακία και να κάνουν. Εκνευρίζομαι αφάνταστα με αυτήν την λογική, την θεωρώ από τα βασικά προβλήματα της ελληνικής κοινωνίας. Τα «παιδιά» οφείλουν να κοινωνικοποιούνται μαθαίνοντας σταδιακά την ατομική ευθύνη - που πάει να πει όταν κάνουν λάθη, δεν τα «αθωώνουμε» επειδή, εντάξει μωρέ παιδιά είναι. Όχι.

Όσο νωρίτερα αντιληφθούν ότι οι πράξεις έχουν συνέπειες, τόσο καλύτερα για όλους μας. Θυμάμαι ένα παλικάρι που σε αντίστοιχη μαθητική παρέλαση είχε μουτζώσει τους επισήμους. Είχε αποθεωθεί από πλήθος και καλά «αντισυμβατικών» ενηλίκων. Εκείνη η πράξη ήταν για εμένα πραγματικά απαράδεκτη – αγενής και προκάτ, όπως η συντριπτική πλειονότητα της ψευτοεπαναστατικής νεανικής αντιδραστικότητας. Θέλω να πω απλώς πως ούτε να αντιδρούν στο σύστημα με κέφι , όρεξη και δημιουργικότητα δεν έχουμε μάθει τα παιδιά μας. Μονάχα τις generic, επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές προκρίνουμε ως αποδεκτές – καταλήψεις, πορείες, καμιά μολότοφ, τα βασικά. Πράγματα, δηλαδή, που προδιαγράφουν μια συντηρητική, προβλέψιμη και εντελώς συμβατική ενήλικη ζωή.

Τα κορίτσια στην Νέα Φιλαδέλφεια αντέδρασαν σε κάτι που τα ενοχλεί με εντελώς μη αναμενόμενο και απολύτως πρωτότυπο τρόπο. Και για αυτό βρήκα την πράξη τους αισιόδοξη. Ένα δείγμα ότι υπάρχουν νέοι άνθρωποι που σκέφτονται out of the box, διαμαρτύρονται με έμπνευση και χτυπώντας κατευθείαν στην ουσία – χωρίς μούτζες και γιαούρτια, χωρίς επιθέσεις και καδρόνια, χωρίς υβριστικά συνθήματα και καταστροφές δημόσιας περιουσίας. Με όπλο την τέχνη, κατέδειξαν την γελοιότητα της μαθητικής παρέλασης και την πουριτανική υποκρισία ημών των θεατών, εύστοχα, απλά, καταλυτικά. Και όσο χρειάζεται ενοχλητικά.

Υ.Γ. Επειδή ακούω και διαβάζω το επιχείρημα, «για αυτό πολέμησαν οι παππούδες μας;». Κατ’ αρχήν οι παππούδες μας σίγουρα δεν πολέμησαν ώστε τα δισέγγονά τους να καταπιέζονται για να μάθουν να περπατούν με σωστό βήμα.

Κατά δεύτερον, η πράξη των κοριτσιών δεν δείχνει ασέβεια απέναντι στην Γενιά του 1940. Όπως είπα ήδη, το σκετσάκι σατίρισε τον τρόπο με τον οποίο τιμάμε τους αγώνες των προγόνων μας, όχι τους αγώνες αυτούς – καθαυτούς.

Κατά τρίτον και κυριότερο: Αν το επιμένετε αν το θέτετε έτσι, τότε ναι, ακριβώς για αυτό πολέμησαν οι παππούδες μας. Για να είναι οι σημερινοί νέοι ελεύθεροι να βγάζουν την γλώσσα με αυθάδεια στην εξουσία – την πολιτική ή την εξουσία της συνήθειας. Όταν το κάνουν δε με αναφορά στους Monty Python, προσωπικά τους βγάζω το καπέλο!

Υ.Γ.2: Διάβασα την «προκήρυξη» που εξέδωσαν τα «10 στρατιωτάκια της υπο – κριτικής τέχνης» (έτσι υπέγραψαν το κείμενό τους τα κορίτσια), αφότου είχα ολοκληρώσει το blog. Την βρήκα ενδιαφέρουσα. Ίσως λιγότερο ενδιαφέρουσα από την ίδια την παρέμβασή τους και κάπως απλοϊκή, πάντως κάτι προσπαθεί να πει. Ας το ακούσουμε και ας το απορρίψουμε μετά.

https://www.sdna.gr/politiko-deltio/ellada/653561_oi-pappoydes-mas-polemisan-akribos-gia-ayto
avatar
Leontios 30.10.2019 | 17:11
Αχ βρε Ramon, γιατί να μην μπορεί αυτός ο λαός να κρατήσει λίγο το μέτρο και την ουσία ποτέ δεν το κατάλαβα. Και είναι ακόμη πιο στενάχωρο, που άνθρωποι των γραμμάτων, του πνέυματος και της τέχνης αποδεικνύονται όλο και πιο συχνά ανίκανοι να το πράξουν και αυτοί.
Πολύ σωστά οι παρελάσεις, με το τρόπο που γίνονται τουλαχιστον, ίσως να χρειάζονται ρετούς έως και κατάργηση, γιατί -πολύ σωστά και πάλι- υπάρχουν ένα σωρό τρόποι να γιορτάσεις και να τιμήσεις την επέτειο και τους προγόνους μας.
Αλλά όπως και νά χει το πράμα, πως να το κάνουμε ρε παιδί μου, ΔΕΝ ΣΚΑΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ ΝΤΥΜΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ ΜΕ ΤΡΟΜΠΕΤΑ για να αντιδράσεις για τον τρόπο που τα αρπάζουν οι παπάδες από τα ευχελαια.
Δείχνει ότι δεν εχεις μέτρο και συναισθηση των συνθηκών, ή ότι γράφεις τους συγγενείς και την χήρα στα @@ σου και έχεις παράλληλα άλλες προτεραιότητες!
Ελπίζω να έγινα κατανοητός.
Citellus citellus 30.10.2019 | 17:48
Επαναλαμβάνω: καμία σχέση οι Monty Pythons με αυτόν τον αχταρμα. Αν οι Pythons σκέφτονταν όπως αυτά τα κορίτσια, τότε θα έπρεπε αντί να γυρίσουν το life of Brian, να σκάσουν ντυμένοι ιεροκήρυκες σε κάποια Θεία Λειτουργία και να κάνουν silly gestures. Κάποιος πχ μπορεί να θεωρεί γραφικό τον τρόπο που το ΚΚΕ διεξάγει διάφορες εκδηλώσεις μνήμης. Γούστο του και καπέλο του, ας γράψει ένα άρθρο καταπέλτη στο μπλογκ του. Αν όμως πάει να κάνει παρωδία του Στάλιν στο σκοπευτήριο της Καισαριανής, εκεί υπάρχει πρόβλημα.
βλαχάκι (το) 30.10.2019 | 20:40
ΔΕΝ ΣΚΑΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ ΝΤΥΜΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ ΜΕ ΤΡΟΜΠΕΤΑ

https://youtu.be/TJGGD207kHc
avatar
Ramon Ramone 31.10.2019 | 11:13
ΔΕΝ ΣΚΑΣ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΤΗ ΝΤΥΜΕΝΟΣ ΚΛΟΟΥΝ ΜΕ ΤΡΟΜΠΕΤΑ για να αντιδράσεις για τον τρόπο που τα αρπάζουν οι παπάδες από τα ευχελαια. Πηγή: www.lifo.gr

Αχ, βρε Λεόντιε, πως να σκάσεις στο τσίρκο, με φράκο και βραδυνή τουαλλέτα; Τσίρκο είναι. Ταιριάζουν οι γελοιότητες. Και μπορεί να αντιδράς ακριβώς για αυτό. Επειδή είναι ένα τσίρκο ολοκληρωτικών αποχρώσεων. Κάτι που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον λόγο για τον οποίον πολέμησαν εκείνοι που (υποτίθεται ότι) τιμούμε. Κι αν τα κοριτσάκια είναι λίγο over their heads (που είναι), τί να πει κανείς για όλους εκείνους που βγήκαν out of their clothes (sic) λόγω της "προσβολής";

ΥΓ: Τώρα που το σκέφτομαι, μια χαρά θα ήταν το φράκο και η βραδυνή τουαλλέτα με την γελοιότητα της περίστασης. Σκέφτομαι ήδη, σαν να τους βλέπω μπροστά στα μάτια μου, πάνω στην εξέδρα, τον Πατούλη και την απαστράπτουσα σύζυγο...
Paroula 31.10.2019 | 11:45
Με καλυψες πληρως αγαπητε Ramon Ramone, ελπιζω να συμφωνησουν κι αλλοι μαζι σου γιατι δυσκολευομαι να δεχτω οτι η ελληνικη κοινωνια τρομαζει και προσβαλλεται μπροστα σε μια τετοια παρεμβαση. Αυτο βασικα ειναι το πιο τρομακτικο..και μερα που ειναι σημερα "σκιαχτηκα" κυριολεκτικα απο τα σχολια εδω μεσα.
avatar
J vs the machine 31.10.2019 | 12:19
Συμφωνώ 100%
avatar
Leontios 31.10.2019 | 15:10
To Ramon:
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πάντα θα πρέπει να απευθυνόμαστε στην υπερσυντηρητική μερίδα των πολιτών. Δηλ οι υπόλοιποι που δεν διαρρηγνυουμε τα ιμάτια μας και βρίσκουμε κάτι απλά κακό, ή ασεβές, ή άστοχο, ενοχλητικό κλπ (εγώ προσωπικά το συγκεκριμενο επίσης εμμονικό, υστερικό, υστερόβουλο και κατευθυνόμενο) δεν έχουμε δικαίωμα στην κρίση?
Και όπως είπα και παραπάνω είναι θέμα προτεραιοτήτων: Άλλον τον συνεπαίρνει η μνήμη και τα γεγονότα (πχ τον παπου μου που πολεμησε το 40 και άλλον τον ενοχλει περισσότερο η εθνικιστικών καταβολών παρωδια, ή το "τσίρκο" και ο Πατούλης.
avatar
Leontios 31.10.2019 | 09:28
Γεια σου ρε βλαχάκι (το) με τα ωραία σου, που μας μερακλωσες πρωι πρωι!!
avatar
J vs the machine 30.10.2019 | 12:49
Ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ! Μαζί σας κορίτσια! Αυτού του είδους τα παιδιά θέλω να μεγαλώσω κι εγώ. Και μόνο το γεγονός ότι σε αυτή την ηλικία έχουν εντρυφήσει στο έργο των γιγάντων του ανατρεπτικού κοινωνικού χιούμορ Monty Python's λέει πάρα πολλά για το ποιόν και το επίπεδό τους. Καρφιτσώστε τα γιούχα των "πατριωτών" στο πέτο σας σαν παράσημα και συνεχίστε να σκέφτεστε ελεύθερα και ανατρεπτικά μήπως και κάτι αλλάξει σε αυτή την γεμάτη προσποίηση και σοβαροφάνεια σάπια κοινωνία.
avatar
atman 30.10.2019 | 13:59
ατομικιστικη θεωρηση της ελευθεριας - απουσια οποιασδηποτε συλλογικης αναφορας - καταδικη του μιλιταρισμου (sic) στην ΕΕ - το μελλον ειναι αριστερονεοφιλελε -
avatar
Γράφων 30.10.2019 | 12:53
Το μόνο χειρότερο από το ότι συνέβη είναι ο λόγος που συνέβη.
Συνονθύλευμα μπουρδολογίας και αεράτων τσιτάτων περί κανονικότητας και άλλων δεινών...

Το μόνο χειρότερο από τα δύο ως άνω είναι ότι είναι γνήσιο προϊόν (όχι υπο-προϊόν) του εκπαιδευτικού μας συστήματος, το οποίο ζει με καταγγελίες και χουντικούς μπαμπούλες χρόνια τώρα.

Ουδεμία έκπληξη κατά τα ανωτέρω.
cham 30.10.2019 | 13:22
Ευτυχώς που υπάρχουν κι αυτά τα παιδιά
Φερόμενος 30.10.2019 | 21:21
Ευτυχώς, δεν φαίνονται και πολύ "παιδιά"
στις κοντινές φωτό. Είναι πάντως αρκετά αφελείς ώστε να αγνοούν πως το σαράντα πολέμησαν επίσης μικρασιάτες και Πόντιοι από "προσφυγικές συνοικίες"!
Network 30.10.2019 | 13:32
Μάλιστα... τελείως αναμενόμενο το περιεχόμενο της ανάρτησης σαν φυσική συνέχεια της ανοητης κατα τ"αλλα παρέμβασης. Ξεχασαν μόνο να αναφερθούν στον δυναστικό ρολο της πατριαρχίας αλλα και τα ιμπεριαλιστικα σχέδια της μιλιταριστικης Ελλάδας και της Κύπρου στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο....
peloma boq 30.10.2019 | 13:32
Αν και η παραπομπή στους Monty Python μου αρέσει και ούτε εγώ είμαι φαν των παρελάσεων, η επιχειρηματολογία σας είναι τρύπια και γεμάτη αριστερόστροφο naivety. Μένω ας πούμε σε αυτό το κομμάτι:

"Τι κοινό μπορεί να'χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία;"
Η ελευθερία πολλές φορές προϋποθέτει να μπορείς να πάρεις τα όπλα. Ο μιλιταρισμός είναι οργανωτικό επακόλουθο για να μπορείς να νικήσεις πολέμους, ακόμα και τους πιο δίκαιους (τους αμυντικούς και τους εξεγερσιακούς). Ρωτήστε τους Κούρδους για όπλα και μιλιταρισμό και ενδεχομένως να είστε λιγότερο αδαείς.

" Τι σχέση μπορεί να'χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού."
Ο πατριωτισμός δεν είναι ταυτόσημος με τον εθνικισμό ως έννοιες. Η έννοια της ταυτότητας και επαγωγικά της πατρίδας σε μια κοινότητα είναι από τις πιο σημαντικές έννοιες αυτοπροσδιορισμού. Το αν στον πρώτο κόσμο έχουν "θολώσει" τα όρια επειδή οι κοινότητες είναι εξασφαλισμένες (για πόσο;) είναι άλλο καπέλο. Ξαναρωτήστε τους Κούρδους για την πατρίδα τους και την ελευθερία τους και τα ξαναλέμε, σε καμιά άλλη παρέλαση, με κανένα άλλο χορό.
Chorizo 30.10.2019 | 13:36
Απλή ανωριμότητα είναι, φυσιολογική στην ηλικία τους. Και ο αριστερίστικος λόγος τους ταιριάζει στην ηλικία τους. Πολύ πιο ανησυχητικό είναι να διαπιστώνεις ότι μεγαλύτεροι, γονείς, κλπ. έχουν μείνει σε αυτό το στάδιο.
avatar
Spyridon 30.10.2019 | 14:19
Εγω παλι ενα πραγμα βλεπω και συγκρινω: στην Ελλαδα μαθητες και νεολαια ευτελιζουν πραγματα που μαλλον θα επρεπε να σεβονται λιγο περισσοτερο, ενω στην Τουρκια χαιρετουν στρατιωτικα στα σχολεια τους υπουργους τους! Ετερον εκατερον με ποια νοοτροπια συμφωνω περισσοτερο η σε ποια χωρα θα ηθελα να ζησω. Οταν ομως οι νεαροι Τουρκοι που τωρα χαιρετουν στρατιωτικα εφαρμοσουν (υποθεσεις κανουμε τωρα, ετσι?) στην Ελλαδα οτι κανουν τωρα στη Συρια, τοτε να δω ποιοι απο τους σημερινους επαναστατες του καναπε θα ειναι σε θεση να μας προστατευσουν....
Βαγγέλης 30.10.2019 | 16:40
"Θα το ρισκάρουμε".
Γιάννης Μπαλάφας
Ashton Heston III 31.10.2019 | 16:00
Το μόνο που δεν ρισκάρουμε είναι τα επιδόματα και την μονιμότητα. Μάγκες.
asmilon 30.10.2019 | 14:25
"Τι κοινό μπορεί να'χει ο μιλιταρισμός με την ελευθερία; Τι σχέση μπορεί να'χει η υπεράσπιση της ελευθερίας ενός λαού με τον πατριωτισμό που διδασκόμαστε από μικρά παιδιά; Στα σχολεία, στις παρελάσεις, παντού."

Δεν νομιζω να εχει υπαρξει χωρα που να εχει υπερασπιστει τα εδαφη της με λουλουδια ή χορους. Καλως ή κακως τα οπλα θα την προστατεψουν αν ολα τα αλλα μεσα πχ διπλωματια εχουν αποτυχει.

Το ελαχιστο που μπορουμε να κανουμε ειναι να τιμουμε εκεινους που εδωσαν την ζωη τους για να μπορουμε σημερα να εχουμε την ελευθερια να κανουμε το κεφαλιου μας...
avatar
Σχόλια από τη βροχή 30.10.2019 | 16:47
Σύμφωνοι, μόνο που ο μιλιταρισμός ως έννοια απέχει από τη χρήση όπλων για την προάσπιση της πατρίδας.
asmilon 30.10.2019 | 19:26
Δε διαφωνω, αλλα μην μου πει καποιος οτι εχουμε μιλιταρισμό στην Ελλαδα επειδη δυο φορες τον χρονο εχουμε παρελασεις, θα γελασει και το παρδαλο κατσικι...
avatar
Λάρσον 30.10.2019 | 15:13
Χωρίς να αμφιβάλω - αμφισβητώ το καλλιτεχνικό πρίσμα μέσο του οποίου έγινε η παρέμβαση, απλά βλέπω μια έλλειψη ρεαλισμού και ενημέρωσης για τα τεκταινόμενα, δεν ζούμε ούτε στο 80 ούτε στη κεντρική Ευρώπη για να έχουμε την πολυτέλεια να μην είμαστε ενημερωμένοι και προσγειωμένοι πλέον. Δυστυχώς φαίνεται να είναι αναπόφευκτο όσοι έχουν παραμείνει στην Ελλάδα να πρέπει να λάβουν δύσκολες αποφάσεις και να βιώσουν πρωτόγνωρες, για τα Ελληνικά δεδομένα, καταστάσεις τις επόμενες δεκαετίες. Αποφάσεις που θα έχουν επίπτωση στο κυρίως σύνολο του πληθυσμού και σε βασικές ελευθέριες, ελπίζω να επικρατήσει η ωριμότητα.
avatar
thomch 30.10.2019 | 15:51
Έχω μια απορία. Τι θεωρείται ακραίο? Πότε πρέπει να βάλεις έναν όριο? Μπορεί για σένα η παρέλαση να είναι κάτι μιλιταριστικό - αναχρονιστικό - φασιστικό μπλα μπλα, για μένα όμως είναι μια συμβολική κίνηση που αποτίει φόρο τιμής σε ένα λαο που πολέμησε, πληγώθηκε, πείνασε και κυνηγήθηκε. Φόρο τιμής στους παππούδες μας που έδωσαν την ζωή τους για να μπορούνε αυτές οι ψαγμενες edgy αντιμιλιταρέ και αού που θα μας ξυπνήσουν από τον μικροαστικό λήθαργο τύπισσες (γελαω) - το ελεύθερο να τα κάνουν αυτά. Αν δεν συμφωνείς με την παρέλαση και θες να περάσεις κάποιο μήνυμα βρες άλλον τρόπο. Αν εγω διαφωνω με την ταφή και θέλω να αφυπνισω κόσμο μπορώ να αρχίσω να βεβηλώνω τάφους? Για τους ανθρώπους που διοργανώνουν και συμμετέχουν στην παρέλαση υπάρχει ένας συμβολισμός με βαρύτητα. Το αν θα πρέπει να συμμετέχουν παιδιά σε αυτήν ή αν πρέπει να συνεχίζεται ή αν είναι δημιούργημα του μεταξά δεν έχει καμια σχέση. Εφόσον υπάρχει πρεπει είναι να γίνεται σωστά. Αν δεβ γουστάρεις σήκω φύγε. Στο όνομα τους συμβολισμού και της "αντίδρασης" έχουμε χάσει την κοινή λογική. Αντιμιλιταριστική δράση τα αμόρφωτα πιτσιρίκια στην Ελλάδα. Λες και ρίχνει η Ελλαδίτσα καμία ναπαλμ στη Λιβύη.
avatar
Kagiati 30.10.2019 | 16:17
Ανούσιος και ανεπίκαιρος ναρκισσισμός.
Αν ενδιαφερόταν ουσιαστικά για την προσφυγική νέα Φιλαδέλφεια θα μπορούσαν να κάνουν ένα δρώμενο-διαμαρτυρία για το γήπεδο που θα κάψει την περιοχή αλλά εκεί κάνει τζιζ..
Το εγώ μας και το θέαμα να είναι καλά...
avatar
dioni_sylvia 30.10.2019 | 16:40
Συχνά αναρωτιέμαι γιατί όσοι άνθρωποι που νιώθουν ή/και είναι διαφορετικοί, ξεχωριστοί, εναλλακτικοί, ασυμβίβαστοι, αμφισβητίες, κλπ δεν φτιάχνουν τη δική τους κοινωνία μακρυά από αυτή που απαξιώνουν και πολύ συχνά εχθρεύονται;; τόσα μέρη υπάρχουν....στην τελική, ποιος τους ζήτησε να μας σώσουν, να μας αφυπνίσουν, να μας υπερασπιστούν, εμάς τους συμβιβασμένους ;;; αφήστε μας στη δυστυχία μας και αναζητήστε το δικό σας παράδεισο...
Black Widow 30.10.2019 | 18:32
sad reactions only
avatar
moli8 30.10.2019 | 21:09
Δηλαδη εσύ απλώς ζεις τη ζωή σου χωρίς να αναρωτιέσαι για το πώς θα επρεπε να είναι, αν είναι κάτι που επέλεξες εσύ κλπ. Δηλαδή ζεις σε μια κοινωνία την οποία δεν έχεις την παραμικρή επιθυμια να αλλάξεις και ούτε θα κάνεις και πότε κάποια δράση γι'αυτό . Και πιστεύεις ότι όποιος ακολουθεί διαφορετικό τρόπο δράσης /σκέψης, οποιος επιθυμεί να αλλάξει τον τρόπο που ζει (που δεν το κάνει για να σε αφυπνίσει αλλά προτιστως γιατί αυτό επηρεάζει τον ίδιο ) θα έπρεπε "να ζει κάπου αλλού". Εμ δεν είναι οι άλλοι πολύ "εναλλακτικοί" ,εσύ είσαι πολύ κομφορμιστας/τρία. Υ.γ. το να θεωρείς εφικτή μια αλλαγή της κοινωνίας μπορεί να είναι το ίδιο ουτοπικό με το να ζητάς από κάποιον να "φύγει να πάει αλλού" .
Double Helix 30.10.2019 | 17:35
Ωχ θεέ μου τρέμουν τα θεμέλια της δεξιάς συντηρητικής μας κοινωνίας, από τον ήχο του ηχηρού αυτού χαστουκιού. Θα το θυμούνται και τα κορίτσια όταν θα κάνουν τις διακοπές στην Φολέγανδρο το καλοκαίρι που θα έρχονται από τις σπουδές τους στην Αγγλία. Αναμένουμε άλλωστε και δεύτερο silly walk στις πορείες του συστημικού ΚΚΕ άλλωστε και εκεί σαν στρατιωτάκια πάνε.
Master Kenobi 30.10.2019 | 17:52
Εγώ θέλω κι άλλες "καλλιτεχνικές παρεμβάσεις". Λέω να πάνε 17 Νοεμβρίου να χορέψουν trans στα κελιά της Μακρονήσου ντυμένες με στολές της ΕΣΑ. Ή ακόμη καλύτερα στην επόμενη Ασούρα να πάνε ντυμένες σταυροφόροι ιππότες.
Ashton Heston III 31.10.2019 | 15:56
Με αυτό το μνημείο νεκρών της ΕΡΤ θέλω να ξέρω τι θα γίνει (ποτέ θα ξηλωθεί), και εννοείται πως μιλάω σοβαρά. Εκτός του ότι είναι ψεύτικη και γελοία προπαγάνδα, είναι και απαίσιο.
γωγώ 30.10.2019 | 18:42
Θα ήταν πιο τίμιο να αποφάσιζαν να μην συμμετέχουν καθόλου στην παρέλαση παρά αυτό που έκαναν.
Δεν είναι όλες οι περιστάσεις κατάλληλες για να κάνουμε "θέατρο" και να θίξουμε έθιμα που πιθανώς δεν ασπαζόμαστε. Αυτό δείχνει έλλειψη σεβασμού και βασικής παιδείας. Υπάρχουν σημαντικότερα θέματα που πρέπει να λύσουν οι συγκεκριμένες κοπέλες, απ αυτά που πιστευουν.







Byzantine Justice 30.10.2019 | 18:47
Προσωπικά πάντα γούσταρα τις παρελάσεις. Χάναμε μάθημα επί εβδομάδες πριν, ειδικά από μαθήματα που δε χώνευα, χαβαλές στις πρόβες, πλακίτσες κτλ.
Για να μη μιλήσω για την ημέρα της γιορτής: σκέτη πώρωση από τα τύμπανα που χτυπούσαν στο τέρμα (ΟΚ, ήμουν στην μπάντα οπότε είμαι προκατειλημμένος), φασαρία, κακό, ρετρό τραγούδια του 1930-40 από τα μεγάφωνα, ωραίες κοπέλες με φούστες, τακούνια και μαλλί κομμωτηρίου, χειροκρότημα από τον κόσμο, και όχι μόνο από τους γονείς και τους παππούδες, σημαιάκια παντού, καφεδάκι στην κεντρική πλατεία μετά την παρέλαση - όλα ωραία και καλά.

Και επειδή μου αρέσει η ιστορία, μου άρεσε και η - nerdy - ευκαιρία της καταβύθισης στο παρελθόν (από ομολογουμένως βολική απόσταση): ο πόλεμος του 1940, η Κατοχή, η Εθνική Αντίσταση κτλ. Καλώς ή κακώς, πολλοί έχουμε προγόνους και συγγενείς που έζησαν τον πόλεμο, πολέμησαν στο μέτωπο και υπέφεραν. Το να τους θυμούμαστε μία φορά το χρόνο και να τους τιμούμε με παρελάσεις και γιορτές μου φαίνεται ταιριαστός και σχετικά ανώδυνος τρόπος - σίγουρα πιο ταιριαστός από το κορόιδεμα και λιγότερο επώδυνος απ΄ ότι μία τρίωρη ομιλία περί σεβασμός στην εναλλακτικότητα.

Άμα δεν τα γουστάρεις όλα αυτά και δε σου αρκεί να απέχεις, αλλά θέλεις να το χαλάσεις και για τους άλλους, έχεις βαθύτατα σύνδρομα κομπλεξισμού ή, ακόμη χειρότερα, θα ήθελες να παρελαύνουν όλοι υπό κάποια άλλη ιδεολογία, δική σου.

Σε κάθε περίπτωση, μια εθνική γιορτή μόνο με μεγάλα λόγια και χωρίς παρελάσεις θα ήταν πολύ πιο φτωχή.
βλαχάκι (το) 30.10.2019 | 20:44
Νουνού light!
(light light light)
Και Νουνού
Και light!
(light light light)

https://youtu.be/gEjZsrMqG4o
ημίθεος 30.10.2019 | 23:11
την Υπολοχαγό Νατάσα, τον Πρέκα και τον Παπαφλέσσα ξεχάσατε...
βλαχάκι (το) 31.10.2019 | 09:00
επειδή είναι ανθέλλην!
εγώ τουλάχιστον έβαλα την ΜΑΝΤΩ
belsar 30.10.2019 | 20:12
4μιση χρόνια τα είχαμε γλιτώσει αυτά, όλα ήσυχα στις μεγαλειώδεις ενισχυμένες παρελάσεις με τα κλαπατσίμπανα και τις μπάντες επί σύριζα, κλαρίνο οι ακτιβιστές μπροστά στον κύριο μπάνο, σεβόντουσαν πολύ την προοδευτικότητα του φαίνεται. Πρώτη παρέλαση με νδ τώρα και όλως περιέργως άρχισαν πάλι τα αντιμιλιταριστικά "δρώμενα" και οι φιλοσοφικές αναζητήσεις, ασφυκτιά η νεολαία με την φασιστική κανονικότητα και αντιδρά αυθόρμητα.
༺ Argonautis ༻ 30.10.2019 | 20:17
"Shell shock" είναι η ορολογία που χρησιμοποιείται για τα μόνιμα ψυχικά τραύματα τα οποία δημιούργησε στους στρατιώτες του πρώτου παγκοσμίου πολέμου ο τρόμος της οβίδας, των χαρακωμάτων, του θανάτου, του πολέμου γενικότερα.

Ένα από τα βασικά του χαρακτηριστικά ήταν η δυσλειτουργία στο βάδισμα.
Όταν οι Monty Python έκαναν το περίφημο Ministry of Silly Walks, η αναφορά στο shell shock ήταν προφανέστατη.

Ο περίεργος βηματισμός των Μοντυ Πάιθον στο Silly walk, δεν ήταν απλά ένα αστείο σκετς, αλλά μια υπενθύμιση όλων εκείνων των στρατιωτών του Α Παγκοσμίου πολέμου που έπασχαν από Shell shock.Το νόημα αυτού του σκετς είναι ότι ο Πόλεμος είναι Κόλαση και δεν υπάρχει τίποτα "όμορφο" να θυμάσαι για αυτό. Κρατάμε μια χλιαρή μνήμη του πολέμου και όχι αυτών που αγωνίστηκαν, σκοτώθηκαν και επιβίωσαν τσακισμένοι από τον πόλεμο.
Η παρέλαση, η άβουλη ευθυγράμμιση για θάνατο βασίζεται στην πολύ ανόητη φασιστική αντίληψη του μη όντος. Δεν έχεις θέληση, δεν είσαι άνθρωπος, είσαι απλά κάτι ακόμα που πάει να σκοτωθεί. Είναι μια γραμμή παραγωγής θανάτου.
avatar
holgersson 31.10.2019 | 09:57
https://mikropragmata.lifo.gr/zoi/mpourdes-alert-to-silly-walk-ton-monti-paithon-den-eiche-kamia-schesi-me-ton-polemo/
avatar
Γκαργκάουλας 30.10.2019 | 22:03
Οταν απαξιώνουμε ,προσβάλουμε και κοροιδεύουμε την μνήμη αυτών που εδωσαν την ζωή τους για τη Ελευθερία και την Πατρίδα καλύτερα να αποχωρούμε απο τη Χώρα αυτή.Δεν μάς ταιριάζει και δεν μάς δέχεται...Ουδέν άλλο σχόλιο επι του θέματος.
βλαχάκι (το) 30.10.2019 | 22:04
Δήμος Αμπελοκήτων-Μενεμένης Θεσσαλονίκης. Παρελαύνουν τα νεοαποκτηθέντα απορριμματοφόρα-φορτωτές-εκσκαφείς-πλυντήρια κάδων κ.λπ. του δήμου ενώ παρουσιάζεται το κάθε όχημα ως άγημα, υπό τους ήχους του "Μακεδονία Ξακουστή". Σημαιάκια, παλαμάκια και τα λοιπά (εκτός από έναν που ακούγεται να σχολιάζει: "ξεφτίλα"). Δείτε μέχρι τέλους, satisfaction guaranteed!(*)

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=2687687777919026&id=1557481440939671

(*) https://youtu.be/FSvHQh-hWO0
Cogito ergo sum 31.10.2019 | 07:07
Αααυτά είναι. Όταν η πραγματικότητα ξεπερνά ακόμα και τη σουρεάλ φαντασία των Monty Pythons.
βλαχάκι (το) 31.10.2019 | 18:18
Εντωμεταξύ έτσι όπως παρουσιάζονται τα οχήματα παθαίνεις κι έναν ανθρωπομορφισμό τύπου φάση τώρα θα πάρει μεταμορφωθεί το απορριμματοφόρο στον Όπτιμους Πράιμ και η μπολντόζα στον Ντισέπτικον ή κάτι τέτοιο
https://m.youtube.com/watch?v=dFsVMCRmuAg
avatar
lilbitter 30.10.2019 | 23:11
Ειπωθηκαν ηδη ολα για αυτα τα τρομερα κοριτσακια και το τι εκαναν αλλα μπραβο τους και απο μενα.

Κριμα πραγματικα για οσους δεν θελουν η δεν μπορουν να καταλαβουν...
avatar
Ηροστρατος 31.10.2019 | 00:14
Το να τιμας τους νεκρους του πολεμου βαζοντας παιδια να περπατανε στρατιωτικα, ειναι σαν να τιμας τους νεκρους των τροχαιων ατυχηματων κανοντας κοντρες με μηχανες στη Συγγρου!
avatar
Ηροστρατος 31.10.2019 | 00:23
Οι ελληνιδες Pussy Riot;
Εμπρος τωρα και σε εκκλησιες κοριτσια! Αρκετα τους φαγαμε στη μαπα τοσα χρονια!
avatar
atman 31.10.2019 | 00:58
Παίδες επαρχιωτισμος (και αμορφωσια) ειναι να νομιζεις οτι ζεις στην (ιμπεριαλιστικη αποικιοκρατικη μιλιταριζουσα) Μεγαλη Βρετανια (Γαλλία, Τουρκία, κλπ) ενώ ζεις στην (ψωροκωσταιανα αποικιοκρατουμενη επι 500 χρονια εθνικα ανολοκλήρωτη) Ελλαδίτσα. Αν θελουν να μαθουν τι εστι μιλιταρισμος εθνικισμος και φασισμος ας κανουν ενα χαπενινγκ με την Τουρκικη σημαια στην ενναλακτικη Ινσταμπουλ.
avatar
Ηροστρατος 31.10.2019 | 11:23
Ναι μωρε, τι μιλιταρισμος και εθνικισμος στην Ελλαδα τωρα...
Τα 2/3 της ιστοριας σου ηταν διαποτισμενα απο "Μεγαλε Ιδεες", πως θα παρεις δηθεν "πισω" το ενα ή το αλλο εδαφικο κομματι,
δυο χουντες ειχες μονο σε διαστημα τριαντα χρονων (Μεταξας, Παπαδοπουλος) , μια τριτη ηταν στα σκαρια (του βασιλια) και πριν ενα χρονο ειχες στο κοινοβουλιο σου ΔΕΚΑΠΕΝΤΕ χιτλερικους με τατου σβαστικες στα μπρατσα, εκλεγμενους απο τους ψηφοφορους σου!
Τι μιλιταρισμο και εθνικισμο η "εθνικα ανολοκληρωτη" τωρα...
Ashton Heston III 31.10.2019 | 17:42
Θυμάμαι μια συμμαθήτρια στο Λύκειο (80s) να λέει στον φιλόλογο (που μας είχε μόλις περιγράψει τις αναμνήσεις του από την χούντα) «Αχ κύριε, μακάρι να γίνει δικτατορία να αγωνιστούμε κι εμείς όπως εσείς!» True story.

Υπάρχει κόσμος λοιπόν που θέλει να επαναληφθεί το παραμύθι που έχει στο μυαλό του για το παρελθόν, για να είναι με το μέρος των νικητών. Η Ιστορία ως «λυσάρι» (σχολικό βοήθημα).
avatar
Airforce 31.10.2019 | 14:26
Ειμαι γυναικα και υπηρετω πολλά χρόνια στην Πολεμική Αεροπορία συνήθως σε βουνοκορφές κατω απο αντίξοες συνθήκες! Εχω κάνει πολλές παρελάσεις στη ζωή μου. Αυτο που έγινε ηταν εντελώς άκυρο! Λένε οτι διαμαρτυρήθηκαν για τις αρνητικές επίπτωσης του πολέμου στους στρατιώτες μιμουμενες μια βρετανική ομαδα ηθοποιών που σατιριζαν το βάδισμα των τραυματιών πολεμου! Μα οι παρελάσεις δε γίνονται γιατί είμαστε φιλοπολεμοι! Δεν τιμαμε ούτε τον πόλεμο σαν ιδεα ούτε τους επισήμους ουτε το πλήθος αλλά τους προγόνους μας! Τον Β παγκόσμιο δε τον ξεκινήσαμε εμεις! Αντιθέτως οι πρόγονοι μας πάντα σε άμυνα και αντίσταση κλήθηκαν να υπερασπίστουν τα σπίτια τους,τα παιδια τους και το μέλλον της πατρίδας! Δυστυχώς δε ζούμε σε εναν ιδανικο κοσμο,πολεμοι υπήρχαν υπάρχουν και θα υπάρχουν! Ο στρατιώτης είναι αυτός που θα πολεμήσει στην πρώτη γραμμή και θα πρέπει να τιμάται για τον ηρωισμο του απο την πατρίδα του! Όσο για τον όρο ministry of silly walks εγω θα το πω ministry of heroe's walks! Οπως και να χει ηταν κάτι άσχημο και κακόγουστο!
avatar
Ηροστρατος 31.10.2019 | 16:40
Και προσπαθεις να μας πεισεις οτι ο καλυτερος τροπος για να τιμησεις αυτους που εδωσαν τη ζωη τους το '40 ωστε να μην σκλαβωθει η χωρα απο ενα φασιστικο καθεστως, ειναι να βαζουμε νεα παιδια εν ετει 2019 να περπατανε σαν στρατιωτακια της Βερμαχτ!
Ο καλυτερος τροπος να τιμησεις τους νεκρους εκεινης της ιστορικης συγκυριας ειναι να δωσεις με διαφορους τροπους στα παιδια να καταλαβουν τι εστι ΦΑΣΙΣΜΟΣ, και πως να βρισκονται σε εγρηγορση για να προστατευσουν την κοινωνια και την χωρα απο αυτη την αρρωστη "ιδεολογια" που συχνα κρυβεται πισω απο το μανδυα του "πατριωτισμου"!
avatar
Airforce 3.11.2019 | 22:38
Αν έχετε το Θεός σας!! Νικησαμε τον φασισμό! Πέθαναν για να μην φτάσουν η φασίστες στη χώρα! Έχουμε γιορτή τους νικησαμε! Αυτή τη νικη την γιορτάζουμε και τώρα με παρελάση! Γιατί ο Έλληνας δεν ήταν στρατιώτης της Βερμαχτ ο Έλληνας στρατιώτης,πατέρας,γιος είχε ψυχή! Τα βήματα των Ελλήνων κάνω όταν κανω παρέλαση τατης βηματα της καρδιάς και της ψυχης! Γιατι θέλει τόλμη και δύναμη να πολεμήσεις του φασίστες! Μην μας συγχέεται με τους Γερμανούς φασίστες και τους κρυοκωλους Βρετανούς! Θα τρίζουν τα κόκαλα του παππού μου που πολέμησε στο Αλβανικό Μέτωπο! Φτάνει πια η θεωρία..
βλαχάκι (το) 31.10.2019 | 23:15
"μιμουμενες μια βρετανική ομαδα ηθοποιών που σατιριζαν το βάδισμα των τραυματιών πολεμου! "

Ω ρε με το ptsd-shell shock, δεν ισχύει λέμε!
Σε λίγο θα πούμε ότι οι Pythons σατύριζαν κι αυτόν: https://youtu.be/yAs1-sdq_VQ
Ashton Heston III 1.11.2019 | 07:07
Εδώ που τα λέμε η «παρέμβαση» μοιάζει να έχει στοιχεία και από το Upper Class Twit Of The Year.
avatar
Airforce 3.11.2019 | 22:42
Αν δεις στο σχόλιο μου γραφω ''λενε'' Αναφέρομαι στα οσα δηλωσαν αυτες
βλαχάκι (το) 4.11.2019 | 23:12
"μιμουμενες μια βρετανική ομαδα ηθοποιών που σατιριζαν το βάδισμα των τραυματιών πολεμου! "

Πάμε πάλι: ούτε οι κοπέλες δήλωσαν κάτι τέτοιο, ούτε οι pythons διακωμώδησαν τα θύματα-στρατιώτες shell shock (βλ.και δύο σχόλια εδώ: https://m.lifo.gr/articles/opinions/257487/to-silly-walk-tis-xalkidonas-kai-i-antifasistiki-epeteios?comment=2253948#2253948)