ΑΠΕ-ΜΠΕ
Ελλάδα

Πέλλα: 8χρονο παιδί - «θαύμα» με υψηλό IQ φεύγει για ειδικό σχολείο στην Γερμανία

Ένας 8χρονος μαθητής δημοτικού από την Πέλλα με δείκτη νοημοσύνης 140 εντυπωσιάζει με τις επιδόσεις του στα μαθηματικά

Ένας 8χρονος από την Πέλλα με δείκτη νοημοσύνης 140 εντυπωσιάζει με τις ικανότητές του στα μαθηματικά. 

 

Ο Τάσος Γεραντίδης, μαθητής της τρίτης δημοτικού από την Πέλλα, είναι «εξαιρετικά ευφυής», με γενικό δείκτη νοημοσύνης ΙQ στο 140 και έχει καταφέρει να εντυπωσιάσει ακόμα και τους ειδικούς με τις ικανότητες του στους τρεις τομείς, του ρέοντος συλλογισμού, της οπτικοχωρικής αντίληψης και της ταχύτητας επεξεργασίας. Ο πατέρας του Ανδρέας Γεραντίδης, είπε ότι, «ο Τάσος από το νηπιαγωγείο ασχολείται πολύ με τα μαθηματικά και στο δημοτικό – φέτος είναι στην τρίτη τάξη – μας ενημέρωσαν οι εκπαιδευτικοί του, ότι είναι πολύ πάρα καλός στα μαθηματικά και μάλιστα μας ρώτησαν εάν κάνουμε κάτι εμείς».

 

Διευκρίνισε δε, πως τόσο ο ίδιος όσο και η μητέρα του παιδιού δεν έχουν υψηλό επίπεδο μόρφωσης: «τεχνικές σχολές τελειώσαμε, εμείς είμαστε αγρότες. Όλο αυτή κλίση που έχει στα μαθηματικά είναι έμφυτη, βγαίνει από μέσα του. Όλα τα έκανε μόνος του, δεν γνώριζε ακόμα την προπαίδεια και έκανε μεγάλους υπολογισμούς με το μυαλό του. Έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, όπως το ότι δεν κοιμάται πολύ. Όλη την ημέρα ασχολείται με τα μαθηματικά κοιμάται πάρα πολύ αργά, διότι δεν μπορεί να ησυχάσει ο εγκέφαλος του όπως μας είπαν. Εμείς πάντως είμαστε κοντά του και θα κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να εξελιχθεί με τον καλύτερο τρόπο».

 

Ύστερα από την παρότρυνση των δασκάλων του παιδιού, οι γονείς επισκέφθηκαν την κλινική και δικαστική ψυχολόγο– νευροψυχολόγο, Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου, προκειμένου να υποβληθεί σε τεστ αξιολόγησης ευφυίας IQ. Αν και ήταν μικρός καθώς το συγκεκριμένο τεστ το κάνουν παιδιά από 9 ετών, «ο Τάσος εντυπωσίασε με τις επιδόσεις του και εμάς και την Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου», λέει ο κ. Γεραντίδης.

 

Στα μαθηματικά o Τάσος έχει IQ 148.5 με ανώτερο όριο το 150 και να φανταστείτε ότι ακόμα δεν έχει διδαχθεί μαθηματικά. Όλα τα κάνει με το μυαλό του, δεν γράφει σε χαρτί και μας λέει συνεχώς ότι θέλει να γίνει μαθηματικός και να συμμετέχει σε διαγωνισμούς του αρέσει να βγαίνει πρώτος.

 

«Το μέγιστο όριο σε IQ είναι το 160 και ο Τάσος έχει φτάσει στο 140» δήλωσε η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και πρόσθεσε ότι «λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του, αντιλαμβανόμαστε ότι είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο. Συγκεκριμένα στην ηλικιακή του ομάδα ο Τάσος είναι στο "τοπ" και αυτό διότι είναι μαθητής τρίτης δημοτικού και ακόμα δεν έχει ασχοληθεί με τις πιο σύνθετες μαθηματικές πράξεις, για αυτό και θεωρώ ότι ο δείκτης του θα ανέβει».

 

«Είναι πολύ καλός και γρήγορος στο να διαχειρίζεται το κομμάτι του συλλογισμού του, είναι πολύ ευφυής είναι πάρα πολύ γρήγορος στο να διαχειρίζεται και να επεξεργάζεται τις πληροφορίες. Έχει υψηλό δείκτη του ρέοντος συλλογισμού, δηλαδή τον τρόπο που λύνει τα προβλήματα και τις μαθηματικές πράξεις και για αυτό μπορεί ακόμα και τα δευτερόλεπτα σε έναν ολόκληρο χρόνο να τα υπολογίσει και να δώσει πολύ γρήγορα την απάντηση με ακρίβεια. Τέλος είναι πολύ καλός και στο δείκτη οπτικοχωρικής αντίληψης, πως δηλαδή αντιλαμβάνεται τον χώρο και τις διαστάσεις» υπογραμμίζει η Κλινική και Δικαστική Ψυχολόγος.

 

«Σύμφωνα με το τεστ Wechsler Intelligence Scale for Children (WISC-V), στο οποίο υποβλήθηκε ο Τάσος, είναι ένα πολύ χαρισματικό παιδί και συνήθως τα χαρισματικά παιδιά σαν και αυτόν είναι περίπου το 1% του παγκόσμιου πληθυσμού» εξηγεί η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και επισημαίνει πως «μπορεί να ασχοληθεί με τις θετικές επιστήμες, άλλωστε τα μαθηματικά τον εξιτάρουν. Μπορεί να γίνει ένας επιστήμονας που θα μπορέσει να διαχειριστεί υψηλά νοήματα και πιο δύσκολες έννοιες, από τον μέσο άνθρωπο που είναι απλά πολύ καλός στα μαθηματικά. Κυρίως αυτοί οι άνθρωποι απορροφώνται από πανεπιστημιακά ιδρύματα πολύ υψηλού επίπεδου».

 

Από τη στιγμή όμως που αποδείχθηκε η χαρισματικότητα του Τάσου ξεκίνησε και ο προβληματισμός για την οικογένεια του. «Στη χώρα μας, δυστυχώς δεν υπάρχει ανάλογη εκπαίδευση» υποστηρίζει ο πατέρας του και προσθέτει πως ήδη «στην τάξη του ο Τάσος λίγο βαριέται, καθώς κάνουν πράγματα που ήδη τα ξέρει. Δεν υπάρχουν υποδομές και ειδικές τάξεις για παιδιά σαν και αυτόν που είναι λίγο προχωρημένα».

 

«Το σημαντικότερο πρόβλημα στη χώρα μας είναι ότι έχουν χαθεί πολλά χαρισματικά παιδιά», αναφέρει η Δρ. Αναστασία Χριστοδούλου και συνεχίζει λέγοντας πως «μόλις τρία χρόνια έχει, που χρησιμοποιείται το συγκεκριμένο τεστ στη χώρα μας. Οι κλίμακες αυτές που περικλείουν 16 υποδοκιμασίες, υπάρχουν εδώ και πολλά χρόνια σε άλλες χώρες και δυστυχώς μόλις πρόσφατα κυκλοφόρησαν επίσημα στην Ελλάδα».

 

Έτσι μετά από πολλή σκέψη και έρευνα που έκαναν, όπως αναφέρει ο Ανδρέας Γεραντίδης, αποφάσισαν να μεταναστεύσουν στη Γερμανία. «Μας δέχθηκαν ήδη σε σχολείο της Γερμανίας, όπου ο Τάσος θα είναι σε ειδική τάξη μαζί με άλλα τρία παιδιά θα ακολουθούν πρόγραμμα για προχωρημένους μαθητές. Υπάρχουν ειδικοί εκπαιδευτικοί και μας είπαν ότι μπορεί φέτος να ξεκινήσει την τρίτη Δημοτικού και να τελειώσει την πέμπτη ή της έκτη Δημοτικού στο τέλος της σχολικής χρονιάς».


«Εμείς ήδη βρήκαμε δουλειές, η σύζυγος μου είναι ήδη εκεί και εγώ με τα παιδιά θα φύγω στις αρχές του έτους, μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων. Θέλουμε να κάνουμε ότι καλύτερο για τα παιδιά μας καθώς και η κόρη μας που είναι 11 ετών, είναι πάρα πολύ καλή με κλίση όμως στα θεωρητικά μαθήματα».

 

Αναγνωρίζοντας την χαρισματικότητα του οκτάχρονου, πρόσφατα, ο αντιπεριφερειάρχης Πέλλας, Ιορδάνης Τζαμτζής, βράβευσε τον μικρό και του έδωσε έναν φορητό υπολογιστή και ένα βιβλίο για τον νομό Πέλλας θέλοντας να τον τιμήσει για τις εξαιρετικές επιδόσεις του κυρίως στα μαθηματικά.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

 

 

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κορωνοϊός - Προστασία Α' κατοικίας: Τρίμηνη αναστολή δόσεων για υπερχρεωμένα νοικοκυριά

Ελλάδα Κορωνοϊός - Προστασία Α' κατοικίας: Τρίμηνη αναστολή δόσεων για υπερχρεωμένα νοικοκυριά

1.4.2020
Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών τη Μεγάλη Εβδομάδα εισηγείται ο Ιερώνυμος

Ελλάδα Λειτουργίες κεκλεισμένων των θυρών τη Μεγάλη Εβδομάδα εισηγείται ο Ιερώνυμος

1.4.2020
Διευκρινίσεις Τσιόδρα για τις χειρουργικές μάσκες - Ποιοι πρέπει να τις φορούν

Ελλάδα Διευκρινίσεις Τσιόδρα για τις χειρουργικές μάσκες - Ποιοι πρέπει να τις φορούν

1.4.2020
Υπ. Μεταφορών: Ανακοινώθηκαν νέα μέτρα για μετακίνηση και μεταφορά επιβατών - Θα ισχύουν για δύο μήνες

Ελλάδα Υπ. Μεταφορών: Ανακοινώθηκαν νέα μέτρα για μετακίνηση και μεταφορά επιβατών - Θα ισχύουν για δύο μήνες

1.4.2020
Χαρδαλιάς: Σε καραντίνα από σήμερα κοινότητα της Έδεσσας

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Σε καραντίνα από σήμερα κοινότητα της Έδεσσας

1.4.2020
Κορωνοϊός στην Ελλάδα: 81 νέα κρούσματα, 1 νεκρός και 90 διασωληνωμένοι - Τσιόδρας: «Κανείς δεν είναι άτρωτος»

Ελλάδα Κορωνοϊός στην Ελλάδα: 81 νέα κρούσματα, 1 νεκρός και 90 διασωληνωμένοι - Τσιόδρας: «Κανείς δεν είναι άτρωτος»

1.4.2020
Live η ενημέρωση για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα

Ελλάδα Live η ενημέρωση για τον κορωνοϊό στην Ελλάδα

1.4.2020
Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως μειώθηκε η ρύπανση στην Αθήνα την περίοδο του lockdown

Ελλάδα Τα πρώτα στοιχεία δείχνουν πως μειώθηκε η ρύπανση στην Αθήνα την περίοδο του lockdown

1.4.2020
Σε 763 οι παραβάσεις σήμερα για άσκοπες μετακινήσεις - Μέσα σε έξι ώρες

Ελλάδα Σε 763 οι παραβάσεις σήμερα για άσκοπες μετακινήσεις - Μέσα σε έξι ώρες

1.4.2020
«Ελ. Βενιζέλος»: 80 τόνοι υγειονομικού υλικού μεταφέρθηκαν με αεροσκάφος Antonov

Ελλάδα «Ελ. Βενιζέλος»: 80 τόνοι υγειονομικού υλικού μεταφέρθηκαν με αεροσκάφος Antonov

1.4.2020
6 Σχόλια
avatar
Ανώνυμος/η 8.12.2019 | 10:57
"Μπράβο" στο ελληνικό κράτος και στο Υπουργείο Παιδείας. Γι' άλλη μια φορά με το σαθρό εκπαιδευτικό σύστημα που διαθέτουμε ως χώρα, διώχνουμε έναν μελλοντικό Έλληνα επιστήμονα. Φυσικά, υπάρχουν εκατοντάδες ακόμα παιδιά τα οποία αδικούνται στις ελληνικές τάξεις.

* Πόσο δύσκολο είναι κάθε ελληνικό σχολείο να διαθέτει δύο τμήματα σε κάθε τάξη; Στο ένα θα φοιτούν οι πιο αδύναμοι μαθητές, ενώ στο άλλο οι πιο χαρισματικοί. Η διαχείριση των τμημάτων όμως και ο τρόπος διδασκαλίας θα πρέπει σε κάθε περίπτωση να έχουν ποιοτικό περιεχόμενο και να μη στιγματίζονται τα παιδιά σε "κακούς" και "καλούς" μαθητές. Αντί αυτού χωρίζουμε τα παιδιά με βάση το αρχικό γράμμα του επιθέτου. Τραγικό.
avatar
moli8 8.12.2019 | 16:56
Πιασαρικη η πρόταση αλλά δεν λειτουργεί. Πρώτον υποθέτει κατανομή "δυνατοί" /"αδύναμοι" , 50% 50% (Αλλιώς ένα τμήμα θα είναι υπεράριθμο και το μάθημα θα διεξάγεται υπό διαφορετικές συνθήκες). Κατά κανόνα οι επιδόσεις ακολουθούν διαφορετική κατανομή. Δεύτερον υποθέτει την ύπαρξη αξιόπιστων δοκιμασιών για το διαχωρισμό των μαθητών. Δυσκολεύομαι λίγο να φανταστώ στην πρώτη δημοτικού ποια δοκιμασία θα αποφανθεί αν οι μαθητές πρέπει να ανήκουν στην προχωρημένη τάξη ή στην τάξη των αδύναμων που μαθαίνουν το ταπεινό πι πι το παπί. Επίσης αναρωτιέμαι αν θα υπάρχει ανακατάταξη, τύπου άνοδος στην α' εθνική ή υποβιβασμός στη β'. Η πρόταση μου θυμίζει το γνωστό πείραμα όπου μαθητές μιας τάξης χωρίστηκαν αυθαίρετα σε "ταλαντούχους" και "αδυναμους" στα μαθηματικά. Και μόνο η προσδοκία που δημιούργησε ο διαχωρισμός αυτός ήταν αρκετή ώστε να αλλάξει τις επιδόσεις των μαθητών (οι αδύναμοι είχαν κατά μέσο όρο χειρότερες επιδόσεις απ' ότι πριν, οι ταλαντούχοι καλύτερες - ο αρχικός διαχωρισμός ήταν τυχαίος).
avatar
Ανώνυμος/η 8.12.2019 | 19:28
Για να λειτουργήσει κάτι, θα πρέπει πρώτα να υλοποιηθεί. Ως εκπαιδευτικός θα έκανα το εξής.

Έχοντας μία τάξη με 15 παιδιά μετά από ένα σχετικά ασφαλές διάστημα γνωριμίας δύο μηνών θα χώριζα τα δικά μου παιδιά, όπως τα έχω στο μυαλό μου, σε δύο τμήματα ως 9-6. Η αναλογία του 50-50 δεν μπορεί σαφώς να εφαρμοστεί. Νομίζω όμως ότι είναι αρκετά πιο επωφελές να έχεις μοιρασμένα 9-6 παιδιά ανάλογα με τις γνωστικές τους δεξιότητες παρά 15 στο σύνολο. Κάθε τμήμα θα διδάσκεται την ίδια ύλη αλλά με διαφορετικό ρυθμό διδασκαλίας. Επίσης, κάθε Παρασκευή τα τμήματα θα ενώνονται σε ένα με σκοπό την αλληλεπίδραση μεταξύ των παιδιών. Η ποσοτική βαθμολόγηση θα καταργηθεί εντελώς και με βάση την περιγραφική αξιολόγηση τα παιδιά ανά τρεις μήνες θα "προάγονται" ή θα "υποβιβάζονται" στα τμήματα. Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και στη Γερμανία και έχει πετύχει μια χαρά.
avatar
Aquartius 9.12.2019 | 15:35
Παρόλο που κάτι τέτοιο δεν με συμφέρει, γιατί είμαι Μαθηματικός του πίνακα μηδενικής και τα ιδιαίτερα είναι ο μόνος τρόπος να έχω κάποιο εισόδημα από εργασία που να σχετίζεται με τις προπτυχιακές και μεταπτυχιακές σπουδές μου, νομίζω ότι το καλύτερο σύστημα που δεν θα άφηνε κενά στα παιδιά θα ήταν κάτι παρόμοιο με το σύστημα που έχουν στα αμερικάνικα λύκεια. Να εξηγήσω:Εκεί έχουν επίπεδα σε όλα τα μαθήματα, όπως έχουμε εδώ στα σχολεία στα Αγγλικά. Αν δεν περάσεις ένα μάθημα, δεν κόβεσαι γενικά, κόβεσαι απλά στα μάθημα και πρέπει να το παρακολουθήσεις ξανά και στα άλλα που πέρασες συνεχίζεις κανονικά στο επόμενο επίπεδο. Εδώ είναι ο άλλος άριστος στα φιλολογικά πχ ή απλά συμπαθητικός/αξιοπρεπής με αποτέλεσμα οι δάσκαλοι, δίκαια κιόλας λόγω συστήματος, να του βάζουν κάτι 14αρια και να τον περνάνε στα θετικά μαθήματα έτσι, για να μην του χαλάσουν την βαθμολογία. Το ίδιο αλλά ανάποδο ισχύει και για παιδιά σαν εμένα στο σχολείο, για τα αρχαία. Τα παιδιά περνάνε από τάξη σε τάξη, πηγαίνοντας όλο και σε πιο δύσκολη ύλη, χωρίς να έχουν κατανοήσει καθόλου την παλιά και πολλές φορές και με πλασματικούς βαθμούς που δείχνουν την αντίθετη εικόνα από αυτό που συμβαίνει πραγματικά. Με το σύστημα classes θα ορίζεται απλά μέχρι ποιό επίπεδο πρέπει να έχεις το κάθε μάθημα ανάλογα με το πανεπιστήμιο που θες να μπείς, και θα υπάρχει κάποια υποχρεωτική γνώση σε όλα τα μαθήματα μέχρι ένα σημείο που όντως θα ξέρουν όλοι. Κάνουμε από τα πιο δύσκολα από άποψη επιπέδου και ύλης μαθηματικά στον κόσμο στο σχολείο και μου έρχονται μαθητές σε θετικές σχολές χωρίς να ξέρουν ΒΑΣΙΚΑ πράγματα. Μην πω τώρα και για τους μη θετικάριους, που έχουν περάσει υποτίθεται τάξη ολόκληρη που κάνανε παραγώγους και συνδυστική σε μάθημα γενικής παιδείας και βγαίνουν από το σχολείο χωρίς να ξέρουν να λύσουν μια δευτεροβάθμια ή να κάνουν μια απλή διαίρεση. Το ελληνικό σχολείο, πιο πλασματικά αποτελέσματα πεθαίνεις.
Σκοταδιστής 8.12.2019 | 11:55
Εντωμεταξύ παίζει να του έδωσαν κανένα λάπτοπ με επεξεργαστή πιο αργό απ'το μυαλό του.. :D
intellchris 10.12.2019 | 15:59
Πάντα στα άρθρα των δημοσιογράφων σχετικά με το I.Q. υπάρχει μια υπερβολή, ειδικά στον τίτλο για να τραβήξουν το ενδιαφέρον.
Είναι ένα παιδί που ανήκει στο ανώτατο διανοητικό επίπεδο με δείκτη ευφυίας άνω του 140. Ανήκει στο 0,5% του πληθυσμού. Παιδιά με αντίστοιχο δείκτη και δεξιότητες έχουμε αναγνωρίσει πάνω από 100 στην Ελληνική Mensa. Και αυτά τα παιδιά προσπαθούμε να βοηθήσουμε με τα καινοτόμα εκπαιδευτικά μας προγράμματα και τις αναγνωρίσεις μέσω των τεστ I.Q.
Το δυσάρεστο είναι, και το επισημαίνει το άρθρο, ότι στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα δεν υπάρχει τίποτα, πέρα από μια αόριστη αναφορά που μένει ως συνήθως στα χαρτιά, γι' αυτά τα ιδιαίτερα παιδιά ώστε να τα βοηθήσει να αναπτύξουν τις εξαιρετικές δεξιότητές τους με μια διαφοροποιημένη εκπαίδευση. Κάτι που έχουν υιοθετήσει τα εκπαιδευτικά συστήματα σε άλλες προηγμένες χώρες.
Τη δυνατότητα όμως να μετακομίσουν σε άλλη χώρα, δεν την έχει η συντριπτική πλειοψηφία των οικογενειών τους.
Οπότε ο πολύπλευρος αγώνας συνεχίζεται...