Φωτογραφία: EUROKINISSI/ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗΣ
Ελλάδα

Βαρυμπόμπη: Σχέδια για διόδια και κατεδάφιση της γέφυρας- Αντιδρούν οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου

Στο Περιφερειακό Συμβούλιο η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων για καθαίρεση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και διόδια

Το Περιφερειακό συμβούλιο Αττικής καλείται την Τετάρτη να εγκρίνει τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για την κατεδάφιση της γέφυρας Βαρυμπόμης και τη δημιουργία ανισόπεδων κόμβων με διόδια

 

Το σχέδιο προβλέπει ότι η γέφυρα Βαρυμπόμπης θα κατεδαφιστεί και ο κόμβος Βαρυμπόμπης μέσα δύο έως τρία χρόνια έργων θα μετατραπεί σε κυκλικό δακτύλιο, πάνω από την εθνική οδό. Εκατέρωθεν του κόμβου θα κατασκευαστούν δύο μικρότεροι δακτύλιοι, για να διευκολύνουν τη σύνδεση με το τοπικό οδικό δίκτυο.

 

Στο αυριανό Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής που θα συνεδριάσει με τηλεδιάσκεψη ζητείται η γνώμη της Περιφέρειας Αττικής για την Μελέτη του Υπουργείου Περιβάλλοντος ώστε μετά το Υπουργείο Υποδομών να ξεκινήσει το έργο.

 

Η υπόθεση των διοδίων συζητείται από το 2007, όταν θεσμοθετήθηκε η τοποθέτηση πλευρικών διοδίων στους κόμβους Βαρυμπόμπης και Αγίου Στεφάνου, προκειμένου, να χρηματοδοτηθούν μεγάλα οδικά έργα σε άλλες περιοχές της χώρας (με το Ν. 3555/2007).

 

Η διαδικασία αδειοδότησης των συγκεκριμένων διοδίων ξεκίνησε το 2014 και τότε το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά ενώ διαδοχικοί υπουργοί Περιβάλλοντος αρνήθηκαν να υπογράψουν το έργο. 

 

Αντιδράσεις από τους δήμους Κηφισιάς και Διονύσου 

 

Στην καθαίρεση της γέφυρας Βαρυμπόμπης και στην τοποθέτηση διοδίων έχουν αντισταθεί σθεναρά οι δήμοι Κηφισιάς και Διονύσου κάνοντας λόγο για «τεράστιες επιπτώσεις περιβαλλοντικές, κυκλοφοριακές και οικονομικές για τους κατοίκους, τους εργαζόμενους, τους επαγγελματίες, και τους επισκέπτες των περιοχών μας». 

 

Σημειώνεται ότι τα πρώτα χρόνια είχε συμφωνηθεί ότι τα διόδια θα τοποθετηθούν αφού προηγουμένως γίνουν τα έργα για την διασφάλιση «επαρκούς εναλλακτικής παράπλευρης κυκλοφορίας». 

 

Σε πρόσφατο ψήφισμα, ο δήμος Κηφισιάς, ζητά από το Περιφερειακό Συμβούλιο Αττικής να απορρίψει την μελέτη, όπως παρομοίως έπραξε και στο παρελθόν και από τα αρμόδια Υπουργεία Μεταφορών, Υποδομών και Δικτύων, καθώς και Περιβάλλοντος και Ενέργειας να μην την κυρώσουν.

 

Παράλληλα υποστηρίζει ότι πλευρικά διόδια, θα επιβληθούν σε αστικές μετακινήσεις και θα υποβαθμίσουν σημαντικά κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά το οδικό δίκτυο και τις γειτονιές του Δήμου, αφού εκεί θα διεισδύσει η υπερτοπική κυκλοφορία για να αποφεύγει τα διόδια.

 

Ο δήμος Κηφισιάς εκτιμά πως η κυκλοφορία θα αυξηθεί στο εσωτερικό οδικό δίκτυο από 160% έως 250%. 

 

Ο δήμος Διονύσου κάνει λόγο για μία «άδικη απόφαση». «Θα είμαστε η μόνη διαμορφωμένη αστική περιοχή του Λεκανοπεδίου, όπου οι Δημότες, οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες και οι επισκέπτες των δύο Δήμων Διονύσου και Κηφισιάς θα κληθούν να πληρώσουν για έργα που κατασκευάζονται, εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά», αναφέρει. 

 

«Η Μελέτη Προστασίας Περιβάλλοντος που έχει εγκριθεί και έχει προσβληθεί και από εμάς στο ΣΤΕ, έχει παρακάμψει την κύρια μέχρι σήμερα, εκπεφρασμένη από τους εκάστοτε Υπουργούς Περιβάλλοντος, προϋπόθεση, να μην τοποθετηθούν διόδια, αν δεν προηγηθεί η εξασφάλιση παράπλευρης, επαρκούς και ασφαλούς κυκλοφορίας», καταλήγει η ανακοίνωση. 

 

 

Με πληροφορίες από Έθνος/flash.gr

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

Ελλάδα

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γαργαλιάνος: Εστίαση κατόπιν ραντεβού

Ελλάδα Γαργαλιάνος: Εστίαση κατόπιν ραντεβού

30.11.2020
Καλύβια: Άνδρας αυτοκτόνησε με καραμπίνα μπροστά σε αστυνομικούς

Ελλάδα Καλύβια: Άνδρας αυτοκτόνησε με καραμπίνα μπροστά σε αστυνομικούς

30.11.2020
Πανελλαδικές: Παράταση για τις αιτήσεις μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

Ελλάδα Πανελλαδικές: Παράταση για τις αιτήσεις μαθητών ΓΕΛ και ΕΠΑΛ

30.11.2020
Κορωνοϊός: Ο «χάρτης» των 1.044 νέων κρουσμάτων - 255 στην Αττική και 213 στη Θεσσαλονίκη

Ελλάδα Κορωνοϊός: Ο «χάρτης» των 1.044 νέων κρουσμάτων - 255 στην Αττική και 213 στη Θεσσαλονίκη

30.11.2020
Εισαγγελική παρέμβαση μετά τα δημοσιεύματα για το σύστημα καταγραφής κρουσμάτων του ΕΟΔΥ

Ελλάδα Εισαγγελική παρέμβαση μετά τα δημοσιεύματα για το σύστημα καταγραφής κρουσμάτων του ΕΟΔΥ

30.11.2020
Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές που έχουν υψηλό επιδημιολογικό φορτίο

Ελλάδα Χαρδαλιάς: Οι 18 περιοχές που έχουν υψηλό επιδημιολογικό φορτίο

30.11.2020
Αρκουμανέας: Υπάρχει μόνο ένα μητρώο Covid-19 - «Απαράδεκτα και κακόβουλα δημοσιεύματα»

Ελλάδα Αρκουμανέας: Υπάρχει μόνο ένα μητρώο Covid-19 - «Απαράδεκτα και κακόβουλα δημοσιεύματα»

30.11.2020
Παπαευαγγέλου: Τα ημερήσια κρούσματα μειώθηκαν στις περισσότερες περιοχές αλλά η πίεση στις ΜΕΘ συνεχίζεται

Ελλάδα Παπαευαγγέλου: Τα ημερήσια κρούσματα μειώθηκαν στις περισσότερες περιοχές αλλά η πίεση στις ΜΕΘ συνεχίζεται

30.11.2020
Μαγιορκίνης: Στο τέλος της εβδομάδας αναμένουμε ουσιαστική μείωση των κρουσμάτων

Ελλάδα Μαγιορκίνης: Στο τέλος της εβδομάδας αναμένουμε ουσιαστική μείωση των κρουσμάτων

30.11.2020
Καιρός: Ισχυρές καταιγίδες τις επόμενες ώρες- Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία

Ελλάδα Καιρός: Ισχυρές καταιγίδες τις επόμενες ώρες- Πού θα «χτυπήσει» η κακοκαιρία

30.11.2020
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια