Τρόπος Ζωής

Συμβουλές για μια ισορροπημένη διατροφή την περίοδο της νηστείας

Τι συμβουλεύει ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας

Konstantinos Tsakalidis / SOOC

 

«Η μεγάλη Σαρακοστή είναι μια περίοδος επτά εβδομάδων που ξεκίνησε την Καθαρά Δευτέρα και καταλήγει στη Μεγάλη Εβδομάδα. Η νηστεία της Σαρακοστής χαρακτηρίζεται από την αποχή κατανάλωσης τροφίμων ζωικής προέλευσης, όπως το κρέας, το ψάρι, τα γαλακτοκομικά και τα αυγά και από την αυξημένη κατανάλωση τροφίμων, όπως όσπρια, λαδερά, θαλασσινά, φρούτα και λαχανικά, ζυμαρικά και ψωμί. Η διατροφή που ακολουθούμε τη Σαρακοστή θυμίζει κατά πολύ τα χαρακτηριστικά της Μεσογειακής Διατροφής και είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη για τον οργανισμό. Μελέτες έχουν δείξει πως τα άτομα που νηστεύουν παρουσιάζουν μειωμένα επίπεδα λιποπρωτεϊνών και ουρικού οξέος καθώς και χαμηλότερα ποσοστά παχυσαρκίας. Επίσης, η νηστεία φένεται να καταπολεμά και την κατάθλιψη».

 

Αυτά αναφέρει, σε κείμενό της με συμβουλές για μία ισορροπημένη διατροφή την περίοδο της νηστείας, στην ηλεκτρονική σελίδα του Οργανισμού Κεντρικών Αγορών και Αλιείας (OKAA) η διευθύντρια του Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής Αστερία Σταματάκη.

 

Για να μπορέσετε, λοιπόν, να καρπωθείτε τα οφέλη της νηστείας και να έχετε μια ισορροπημένη διατροφή, όπως αναφέρει η σχετική ανάρτηση, θα πρέπει να προσέξετε τα εξής:

  • Καλύψτε τις ανάγκες σας σε πρωτεΐνες. Οι πρωτεΐνες που προέρχονται από τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι χαμηλής βιολογικής αξίας σε σχέση με αυτές των ζωικών τροφών. Με απλά λόγια δεν είναι επαρκείς «ποιοτικά», γιατί δεν περιέχουν όλα τα αμινοξέα που είναι απαραίτητα για τον οργανισμό. Γι' αυτό το λόγο πρέπει να υπάρχει μεγάλη ποικιλία στις τροφές που προσλαμβάνουμε. Τρόφιμα πλούσια σε πρωτεΐνες είναι τα όσπρια, οι ξηροί καρποί, οι σπόροι, το σουσάμι, τα προϊόντα σόγιας και τα προϊόντα ολικής άλεσης. Τροφές με υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνες που καταναλώνονται κατά τη νηστεία είναι τα θαλασσινά.

  • Δώστε σημασία στις πηγές ασβεστίου. Την περίοδο της νηστείας δεν καταναλώνουμε γαλακτοκομικά προϊόντα κι αυτό μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα τη μειωμένη πρόσληψη ασβεστίου. Ειδικά τα παιδιά και οι έφηβοι που βρίσκονται σε περίοδο ανάπτυξης δεν θα πρέπει να νηστεύουν για μεγάλα χρονικά διαστήματα χωρίς τις οδηγίες διαιτολόγου. Καλές πηγές ασβεστίου κατά την περίοδο της νηστείας είναι οι ξηροί καρποί, το μπρόκολο, ο χαλβάς, το σησάμι, το γάλα σόγιας και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά.

  • Προσέξτε την πρόσληψη σιδήρου. Ο σίδηρος που περιέχουν τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης δεν απορροφάται το ίδιο καλά με το σίδηρο που προέρχεται από τα τρόφιμα ζωικής προέλευσης. Το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να καταναλώνετε τροφές πλούσιες σε σίδηρο, όπως όσπρια, εμπλουτισμένα δημητριακά. Για να αυξήσετε την απορρόφηση του σιδήρου, όταν καταναλώνετε μια τροφή πλούσια σε σίδηρο, συνοδεύστε την από ένα τρόφιμο πλούσιο σε βιταμίνη C (λεμόνι, φράουλες, πιπεριές) ή σε μηλικό οξύ (ξίδι από λευκό κρασί).

  • Καλύψτε τις ανάγκες σας σε Β12. Μια σημαντική βιταμίνη που βρίσκεται κατά κύριο λόγο στα ζωικά τρόφιμα είναι η βιταμίνη Β12. Η μειωμένη της πρόσληψη οδηγεί στην ανάπτυξη αναιμίας. Για να καλύψετε τις ανάγκες σας σε βιταμίνη Β12, κατά την περίοδο της νηστείας, καταναλώστε θαλασσινά (π.χ. χταπόδι) τουλάχιστον 2 φορές/εβδομάδα.

 

Ακολουθήστε το LiFO.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

 

Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο LiFO.gr

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί δεν πρέπει να κοιμόμαστε έτσι -  Έρευνες δείχνουν ποιος είναι ο σωστός τρόπος ύπνου

Τρόπος Ζωής Γιατί δεν πρέπει να κοιμόμαστε έτσι - Έρευνες δείχνουν ποιος είναι ο σωστός τρόπος ύπνου

5.11.2020
Η κατάθλιψη των Χριστουγέννων - Γιατί αυτές τις μέρες τα ποσοστά πενταπλασιάζονται

Τρόπος Ζωής Η κατάθλιψη των Χριστουγέννων - Γιατί αυτές τις μέρες τα ποσοστά πενταπλασιάζονται

23.12.2019
Οι Έλληνες φαίνεται πως προτιμούν τα «καμένα κρέατα» κι αυτό τους κάνει καλό

Τρόπος Ζωής Οι Έλληνες φαίνεται πως προτιμούν τα «καμένα κρέατα» κι αυτό τους κάνει καλό

15.8.2019
Πέντε «υποτιμημένα» πράγματα που χρειάζονται σε κάθε ταξίδι

Τρόπος Ζωής Πέντε «υποτιμημένα» πράγματα που χρειάζονται σε κάθε ταξίδι

15.8.2019
Οι κατσίκες διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις κι έχουν προτιμήσεις

Τρόπος Ζωής Οι κατσίκες διακρίνουν τις διαφορετικές ανθρώπινες εκφράσεις κι έχουν προτιμήσεις

15.8.2019
Η γρίπη τελικά μεταδίδεται πολύ πιο εύκολα από ό,τι πιστεύαμε αλλά το φτάρνισμα είναι σχεδόν αθώο

Τρόπος Ζωής Η γρίπη τελικά μεταδίδεται πολύ πιο εύκολα από ό,τι πιστεύαμε αλλά το φτάρνισμα είναι σχεδόν αθώο

8.2.2019
Οι δύο συχνότερες αποφάσεις που παίρνουν οι άνθρωποι κάθε Πρωτοχρονιά (και δύσκολα τηρούν)

Τρόπος Ζωής Οι δύο συχνότερες αποφάσεις που παίρνουν οι άνθρωποι κάθε Πρωτοχρονιά (και δύσκολα τηρούν)

30.12.2018
Ο πρώτος οίκος ανοχής με sex dolls στις ΗΠΑ προκαλεί αντιδράσεις

Τρόπος Ζωής Ο πρώτος οίκος ανοχής με sex dolls στις ΗΠΑ προκαλεί αντιδράσεις

27.9.2018
Πάτε ταξίδι στη Βενετία; Προσοχή γιατί πλέον απαγορεύονται πολλά πράγματα

Τρόπος Ζωής Πάτε ταξίδι στη Βενετία; Προσοχή γιατί πλέον απαγορεύονται πολλά πράγματα

21.9.2018
Έρευνα: Η αγαπημένη στάση των millennials στο σεξ - Ποια θεωρούν ξεπερασμένη

Τρόπος Ζωής Έρευνα: Η αγαπημένη στάση των millennials στο σεξ - Ποια θεωρούν ξεπερασμένη

20.9.2018
Πρέπει να είστε μέλος για να αναρτήσετε σχόλια