«Εάν το Facebook θέλει να εντοπίσει τους "αξιόπιστους" εκδότες τότε θα πρέπει να καταβάλλει στους εκδότες αυτούς μία συνδρομή παρόμοια με αυτή που καταβάλλει κανείς στις εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης.» δήλωσε ο Ρούπερτ Μέρντοκ (αριστ.)
TV & Media

Ρούπερτ Μέρντοχ: «To Facebook θα έπρεπε να πληρώνει για τις ειδήσεις»

Ο μεγιστάνας των media περνά στην αντεπίθεση και ζητά από τον Ζούκερμπεργκ συνδρομή για κάθε αξιόπιστη είδηση από μεγάλο δίκτυο που δημοσιεύεται στην πλατφόρμα του

Από τις ισχυρότερες φυσιογνωμίες στον κόσμο των media, ο Ρούπερτ Μέρντοχ μίλησε -και είχε αρκετά να πει- για τον τρόπο που το Facebook επιτρέπει στους χρήστες του να καθορίζουν την αξιοπιστία των ειδήσεων που αναρτώνται στην πλατφόρμα του. 

 

Ασκώντας δριμεία κριτική τόσο στο Facebook όσο και στο Google ότι προωθούν τα fake news, ο Μέρντοχ ούτε λίγο ούτε πολύ ζητάει πλέον τόσο από το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης, όσο και από τον τεχνολογικό κολοσσό να πληρώνουν τα ΜΜΕ για τις αξιόπιστες ειδήσεις που δημοσιεύουν κατά τον ίδιο τρόπο που πληρώνει κανείς συνδρομή στα τηλεοπτικά κανάλια που επιλέγει να παρακολουθήσει. 

 

Όλα αυτά μέσω επίσημης ανακοίνωσης που εκδόθηκε σήμερα Δευτέρα από τη "News Corp", φέρει την υπογραφή του Μέρντοχ και πρακτικά αποτελεί ένα δημοσιογραφικό, αλλά και επιχειρηματικό μανιφέστο στον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί εδώ και καιρό το Facebook και στους χειρισμούς που -υποτίθεται- εξασφαλίζουν αξιόπιστη ενημέρωση στον χρήστη. 

 

«Το Facebook και η Google έκαναν δημοφιλείς αχρείες πηγές ειδήσεων μέσω των εξαιρετικά επικερδών, αλλά απολύτως αναξιόπιστων αλγορίθμων τους. Το να αναγνωρίζει κανείς το πρόβλημα είναι ένα βήμα στο μονοπάτι της επίλυσής του, αλλά τα διορθωτικά μέτρα που έχουν προτείνει μέχρι στιγμής και οι δύο εταιρείες είναι ανεπαρκή, τόσο από επιχειρηματική και κοινωνική όσο και από καθαρά δημοσιογραφική άποψη.»

 

Το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης βρέθηκε στο επίκεντρο σκληρής κριτικής όταν στις 19 Ιανουαρίου ο CEO Mark Zuckerberg ανακοίνωσε εκ νέου αλλαγές που θα εξασφαλίζουν την αξιοπιστία των ειδήσεων που φθάνουν στους χρήστες. Όμως πολλοί είναι εκείνοι που εκφράζουν ανοιχτά τον προβληματισμό τους για το σύστημα ελέγχου που θα εφαρμόσει το δίκτυο και για τον τρόπο που θα θεωρεί μία είδηση αξιόπιστη ή όχι. 

 

Ανάμεσα σε αυτούς και ο μεγιστάνας των media του οποίου ακολουθεί αναλυτικά η σκληρή -εταιρική- ανακοίνωση: 

 

«Το Facebook και η Google έκαναν δημοφιλείς αχρείες πηγές ειδήσεων μέσω των εξαιρετικά επικερδών, αλλά απολύτως αναξιόπιστων αλγορίθμων τους. Το να αναγνωρίζει κανείς το πρόβλημα είναι ένα βήμα στο μονοπάτι της επίλυσής του, αλλά τα διορθωτικά μέτρα που έχουν προτείνει μέχρι στιγμής και οι δύο εταιρείες είναι ανεπαρκή, τόσο από επιχειρηματική και κοινωνική όσο και από καθαρά δημοσιογραφική άποψη. 

 

Έγιναν πολλές συζητήσεις σχετικά με τον τύπο συνδρομής, αλλά δεν έχω δει ακόμη μια πρόταση που να αναγνωρίζει πραγματικά την επένδυση και την κοινωνική αξία της επαγγελματικής δημοσιογραφίας. Θα παρακολουθήσουμε στενά την τελευταία στροφή στη στρατηγική του Facebook και δεν έχω καμία αμφιβολία ότι ο Mark Zuckerberg είναι ειλικρινής, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει μια σοβαρή έλλειψη διαφάνειας που θα πρέπει να προβληματίσει τους εκδότες και τους υπερασπιστές των πολιτικών προκαταλήψεων σε αυτές τις πανίσχυρες πλατφόρμες.

 

Ήρθε η ώρα να εξετάσουμε μια διαφορετική πορεία. Εάν το Facebook θέλει να εντοπίσει τους "αξιόπιστους" εκδότες τότε θα πρέπει να καταβάλλει στους εκδότες αυτούς μία συνδρομή παρόμοια με αυτή που καταβάλλει κανείς στις εταιρείες καλωδιακής τηλεόρασης.

 

Οι εκδότες ενισχύουν προφανώς την αξία και την ακεραιότητα του Facebook μέσω των ειδήσεων και του περιεχομένου τους, αλλά δεν επιβραβεύονται επαρκώς για τις υπηρεσίες αυτές. Αυτού του είδους η καταβολή συνδρομής θα επηρεάσει ελάχιστα τα κέρδη του Facebook, αλλά θα έχει σπουδαία επίδραση σε ό,τι αφορά τη δουλειά και τις προοπτικές τόσο των εκδόσεων και των εκδοτών όσο και των ίδιων των δημοσιογράφων».

 

Με στοιχεία από το Ηollywoodreporter.com

TV & Media

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Σε δημοπρασία props από «Τα Φιλαράκια» - Από στολές μέχρι αντίγραφο του διάσημου καναπέ

TV & Media Σε δημοπρασία props από «Τα Φιλαράκια» - Από στολές μέχρι αντίγραφο του διάσημου καναπέ

19.11.2019
Όλγα Τρέμη: Πολύ χαμηλή τηλεθέαση στην πρεμιέρα της εκπομπής στην ΕΡΤ

TV & Media Όλγα Τρέμη: Πολύ χαμηλή τηλεθέαση στην πρεμιέρα της εκπομπής στην ΕΡΤ

19.11.2019
Το Spotify ετοιμάζει playlists κατάλληλες για road trip

TV & Media Το Spotify ετοιμάζει playlists κατάλληλες για road trip

18.11.2019
Στην ΕΡΤ η Όλγα Τρέμη - Θα κάνει βραδινή ενημερωτική εκπομπή

TV & Media Στην ΕΡΤ η Όλγα Τρέμη - Θα κάνει βραδινή ενημερωτική εκπομπή

15.11.2019
Ο Πατούλης εισηγήθηκε να αγοράσει το Attica TV η Περιφέρεια Αττικής

TV & Media Ο Πατούλης εισηγήθηκε να αγοράσει το Attica TV η Περιφέρεια Αττικής

15.11.2019
Ο Κιάνου Ριβς κατοχυρώνεται ως θεϊκή οντότητα με την εμφάνισή στη νέα ταινία του «Μπομπ Σφουγγαράκη» (trailer)

TV & Media Ο Κιάνου Ριβς κατοχυρώνεται ως θεϊκή οντότητα με την εμφάνισή στη νέα ταινία του «Μπομπ Σφουγγαράκη» (trailer)

14.11.2019
Γυναίκα για πρώτη φορά στα ηνία των Financial Times

TV & Media Γυναίκα για πρώτη φορά στα ηνία των Financial Times

12.11.2019
Και στο Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ θα λογοδοτήσει ο Λιάγκας - Εξελίξεις μετά την παρέμβαση ΕΣΡ

TV & Media Και στο Πειθαρχικό της ΕΣΗΕΑ θα λογοδοτήσει ο Λιάγκας - Εξελίξεις μετά την παρέμβαση ΕΣΡ

12.11.2019
Το «You» επιστρέφει στο Netflix: Ανακοινώθηκε η πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν - Αποκαλύψεις στην αφίσα

TV & Media Το «You» επιστρέφει στο Netflix: Ανακοινώθηκε η πρεμιέρα της δεύτερης σεζόν - Αποκαλύψεις στην αφίσα

11.11.2019
Παρέμβαση ΕΣΡ για την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΣΚΑΪ

TV & Media Παρέμβαση ΕΣΡ για την εκπομπή του Γιώργου Λιάγκα στον ΣΚΑΪ

11.11.2019