Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών
Περιβάλλον

Οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και αναψυκτικών

Οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά, σύμφωνα με έρευνα

Ότι οι φόβοι για το κλίμα πλήττουν τις πωλήσεις κρέατος και εμφιαλωμένων ποτών, υποστηρίζει νέα παγκόσμια έρευνα.

 

Ειδικότερα, οι καταναλωτές ανησυχούν για το περιβάλλον και περιορίζουν τις δαπάνες τους για κρέας και εμφιαλωμένα ποτά ενώ προσπαθούν να μειώσουν τα πλαστικά απορρίμματα, και η τάση αυτή αναμένεται να ενταθεί καθώς κλιμακώνονται οι ανησυχίες για το κλίμα. Περίπου το ένα τρίτο των ανθρώπων που ρωτήθηκαν σε 24 χώρες στην Ευρώπη, τη Λατινική Αμερική και την Ασία ανησυχούν για το περιβάλλον και οι μισοί εξ αυτών , ή 16% του παγκόσμιου συνόλου, λαμβάνουν δραστικά μέτρα για να μειώσουν το ενεργειακό αποτύπωμά τους.

 

«Βλέπουμε ήδη μικρές μειώσεις στις δαπάνες για κρέας, εμφιαλωμένα ποτά και για κατηγορίες όπως τα υγρομάντηλα», ανέφερε η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων Kantar σε έκθεσή της για την έρευνα. «Καθώς οι αγορές πλουτίζουν, αυξάνεται το βάρος που δίδεται σε θέματα περιβαλλοντισμού και πλαστικών. Στο μέλλον, θα μπορούσαμε να δούμε το μερίδιο των καταναλωτών με 'οικολογική συνείδηση' να ενισχύεται σε χώρες που έχουν αυξανόμενο ακαθάριστο εγχώριο προϊόν».

 

Η έρευνα με δείγμα πάνω από 65.000 ανθρώπους έδειξε ότι οι καταναλωτές στη δυτική Ευρώπη είναι πιθανότερο να επιδιώξουν να μειώσουν το ενεργειακό τους αποτύπωμα, ενώ η πλειονότητα των ανθρώπων στην Ασία και τη Λατινική Αμερική έχει από περιορισμένο έως μηδαμινό ενδιαφέρον για το θέμα αυτό. Η Χιλή είναι η εξαίρεση στη Λατινική Αμερική και η χώρα με τους περισσότερους καταναλωτές που είναι ευαισθητοποιημένοι για περιβαλλοντικά θέματα στον κόσμο, με το 37% των ερωτηθέντων να προσπαθούν ενεργά να κάνουν την αλλαγή. Η Αυστρία και η Γερμανία βρίσκονται στη δεύτερη θέση σε ό,τι αφορά τους περισσότερο ευαισθητοποιημένους καταναλωτές, με τη Βρετανία να μην απέχει πολύ, ανέφερε η Kantar, προβλέποντας ότι οι πωλήσεις νωπού κρέατος στη Βρετανία θα μπορούσαν να μειωθούν έως και 4% τα επόμενα δύο χρόνια, εάν συνεχίσει να εξαπλώνεται ο περιβαλλοντισμός.

 

«Η έρευνά μας δείχνει ότι υπάρχει υψηλή ζήτηση για φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα που έχουν ανταγωνιστική τιμή και είναι άμεσα διαθέσιμα». Σύμφωνα με την Kantar, το 48% των αγοραστών θέλει οι εταιρείες καταναλωτικών προϊόντων να κάνουν περισσότερα για να μειωθούν τα πλαστικά απορρίμματα. Στην έκθεση σημειώνεται ότι περίπου 10 εταιρίες, μεταξύ των οποίων κολοσσοί όπως η Nestle, η Coca-Cola, η Unilever, η Walmart και η Carrefour,  έχουν υπογράψει δέσμευση για να είναι οι συσκευασίες τους επαναχρησιμοποιούμενες, ανακυκλώσιμες ή κομποστοποιήσιμες έως το 2025.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ / Reuters

 

Περιβάλλον

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ανησυχητικά στοιχεία για την αποψίλωση στον Αμαζόνιο: Αυξήθηκε κατά 103% τον Νοέμβριο

Περιβάλλον Ανησυχητικά στοιχεία για την αποψίλωση στον Αμαζόνιο: Αυξήθηκε κατά 103% τον Νοέμβριο

14.12.2019
Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα: Κίνητρα για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Περιβάλλον Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα: Κίνητρα για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

13.12.2019
Γιγάντιο χταπόδι έπιασε αετό για να τον πνίξει - Βίντεο με την ασυνήθιστη «μάχη» τους

Περιβάλλον Γιγάντιο χταπόδι έπιασε αετό για να τον πνίξει - Βίντεο με την ασυνήθιστη «μάχη» τους

13.12.2019
Πέντε από τα επτά πλαστικά που δίνουμε για ανακύκλωση, δεν ανακυκλώνονται ποτέ

Περιβάλλον Πέντε από τα επτά πλαστικά που δίνουμε για ανακύκλωση, δεν ανακυκλώνονται ποτέ

13.12.2019
Η προστασία του περιβάλλοντος σε τέσσερις πράξεις

Περιβάλλον Η προστασία του περιβάλλοντος σε τέσσερις πράξεις

12.12.2019
Γροιλανδία: Οι πάγοι λιώνουν επτά φορές γρηγορότερα σε σχέση με τη δεκαετία του 1990

Περιβάλλον Γροιλανδία: Οι πάγοι λιώνουν επτά φορές γρηγορότερα σε σχέση με τη δεκαετία του 1990

10.12.2019
Σε κατάσταση ασφυξίας το Σίδνεϊ - Με μάσκες στους δρόμους για να αποφύγουν το τοξικό νέφος

Περιβάλλον Σε κατάσταση ασφυξίας το Σίδνεϊ - Με μάσκες στους δρόμους για να αποφύγουν το τοξικό νέφος

10.12.2019
Η Ευρώπη θέλει να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος - Έκτακτη Ολομέλεια για την Πράσινη Συμφωνία

Περιβάλλον Η Ευρώπη θέλει να γίνει η πρώτη κλιματικά ουδέτερη ήπειρος - Έκτακτη Ολομέλεια για την Πράσινη Συμφωνία

9.12.2019
Η Νέα Υόρκη πρωτοπορεί με νόμο για τζάμια που δεν θα σκοτώνουν πουλιά

Περιβάλλον Η Νέα Υόρκη πρωτοπορεί με νόμο για τζάμια που δεν θα σκοτώνουν πουλιά

8.12.2019
Meteo: Βιομηχανικό είναι το χιόνι που πέφτει καμιά φορά κι ευθύνονται τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας

Περιβάλλον Meteo: Βιομηχανικό είναι το χιόνι που πέφτει καμιά φορά κι ευθύνονται τα εργοστάσια παραγωγής ενέργειας

7.12.2019
1 Σχόλια
Artyom 10.9.2019 | 21:35
Τα κράτη της δύσης έχουν συνηθίσει στην υπερκατανάλωση ,στην σπατάλη.Λιγο χλωμό να αλλάξει στο άμεσο μέλλον ...Και το πρόβλημα δεν εντοπιζεται αποκλειστικά στο κρέας και στα εμφιαλωμένα ποτά.Ενα μέτρο έπρεπε να υπήρχε ... ανέκαθεν.Αλλα φτάσαμε στο 2020 και αυτοί που τα έκαναν μαντάρα ,που δεν είχαν-εχουν καμία περιβαλλοντική ευαισθησία ,μας κουνάνε και το δάχτυλο ή παριστάνουν τους αθώους.Τα γνωστά.Πληρωνε για άλλους.

Υ.γ.Ενα μέρος των διασημοτήτων - μην κοροιδευομαστε - δείχνουν περιβαλλοντική ευαισθησία για το θεαθηναι.Επειδη το επιβάλλει η εποχή.Σιγα που νοιάζονται.