Eurokinissi
Πολιτική

Κεραμέως: Oι έξι ρυθμίσεις για την Παιδεία που έρχονται στη Βουλή

Για τις μεταρρυθμίσεις στην Παιδεία μίλησε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως

Για τις έξι μεταρρυθμίσεις που φέρνει το υπουργείο Παιδείας στη Βουλή μίλησε η υπουργός, Νίκη Κεραμέως.

 

Ειδικότερα, η αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου, η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, η απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, η πρόβλεψη για τη δυνατότητα επιλογής, για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις, είναι ορισμένες από τις ρυθμίσεις οι οποίες θα έρθουν στη Βουλή την ερχόμενη εβδομάδα, αναφέρει σε συνέντευξή της η υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων, Νίκη Κεραμέως.

 

Η υπουργός ανέφερε  πως στις ρυθμίσεις αυτές θα συμπεριλαμβάνεται και η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών.  

 

Για την έκτακτη Σύνοδο των Πρυτάνεων το περασμένο Σάββατο, η υπουργός σχολίασε ότι σε θετικό κλίμα, ενώ διαπιστώθηκε σε μεγάλο βαθμό σύγκλιση απόψεων. «Πρόθεσή μας είναι να προχωρήσουμε τους επόμενους μήνες σε ευρεία νομοθετική πρωτοβουλία για τη λειτουργία της ανώτατης εκπαίδευσης. Όραμά μας και κεντρική στόχευση της πρωτοβουλίας μας, είναι η ενίσχυση της αυτονομίας και του αυτοδιοίκητου των ιδρυμάτων, καθώς και η δημιουργία των κατάλληλων εκείνων θεσμών, μηχανισμών και κινήτρων που θα εμπεδώσουν ακαδημαϊκά ιδρύματα αξιολογούμενα, πιο ανταγωνιστικά, που συγχρονίζονται με τις ανάγκες της αγοράς εργασίας, πιο σύγχρονα και εξωστρεφή, που επενδύουν με συνέπεια και συνέχεια στην υψηλού επιπέδου επιστημονική έρευνα» είπε.

 

«Σε αυτό το πλαίσιο, έχουν ήδη δρομολογηθεί, σε συνεργασία με το συναρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης και Επενδύσεων, διαδικασίες για την αναμόρφωση του πλαισίου λειτουργίας των ειδικών λογαριασμών κονδυλίων έρευνας (ΕΛΚΕ) και την απελευθέρωσή τους από τον βραχνά της γραφειοκρατίας, ώστε να μπορέσουν τα πανεπιστήμιά μας να λειτουργήσουν πιο αποτελεσματικά» πρόσθεσε η υπουργός.

 

 

Όπως είπε «επιπλέον, μελετάμε τη διεύρυνση δυνατότητας δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών προγραμμάτων, την απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών, την ανάπτυξη της δυνατότητας εκπαιδευτικών προγραμμάτων εξ αποστάσεως, τη σύνδεση της αξιολόγησης με τμήμα της κρατικής χρηματοδότησης, την ενίσχυση του θεσμού της πρακτικής άσκησης φοιτητών σε δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς, σε συναφή με τις σπουδές τους αντικείμενα» και συμπλήρωσε «στόχος μας επίσης, είναι να προβλεφθεί η καθιέρωση ανώτατου χρονικού ορίου ολοκλήρωσης των προπτυχιακών σπουδών ν+2 (πλην ορισμένων εξαιρέσεων), ρύθμιση για την οποία διενεργούμε διάλογο με αρμόδιους φορείς».

 

 

Ως προς την καθιέρωση ελάχιστης βάσης εισαγωγής στα Ανώτατα Ιδρύματα και το ρόλο των Ιδρυμάτων στον προσδιορισμό ανώτερης βάσης εισαγωγής και αριθμού εισακτέων, η υπουργός είπε ότι αυτά αφορούν μία συνολική αναμόρφωση του συστήματος εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, που θα αποτελέσει καταρχήν ρύθμιση άλλου νομοσχεδίου.

 

«Επιδιώκουμε τη συνολική αναβάθμιση της εκπαίδευσης στην Ελλάδα, σε όλα τα επίπεδα. Ξέρουμε ότι ο στόχος είναι σύνθετος και απαιτείται χρόνος για να επιτευχθεί. Και σε αυτή την προσπάθεια, θέλουμε εκπαιδευτικούς, διοικητικό προσωπικό, φοιτητές, μαθητές και γονείς, να αισθανθούν τις μεταρρυθμίσεις κτήμα τους, είναι πρωτίστως δική τους υπόθεση. Γι' αυτό και σε όλη αυτή τη διαδικασία επιδιώκουμε και θα επιδιώξουμε συναινέσεις, συνέργειες και συμπράξεις» είπε η κ. Κεραμέως.

 

Στο θέμα των μετεγγραφών η υπουργός είπε ότι δεν προβλέπονται τροποποιήσεις τώρα στο καθεστώς τους, αλλά αυστηρή εφαρμογή του ισχύοντος νόμου. «Σε βάθος χρόνου θα έχουμε το χρόνο να μελετήσουμε και να θεσμοθετήσουμε ένα πιο δίκαιο, αλληλέγγυο και ορθολογικό πλαίσιο για τις μετεγγραφές φοιτητών» είπε.


Για τη συνεργασία ΗΠΑ-Ελλάδας στον τομέα της εκπαίδευσης η υπουργός παιδείας ανέφερε: «Στις ΗΠΑ πραγματοποίησα συναντήσεις με πανεπιστημιακούς και κρατικούς φορείς και συζήτησα τις δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ Ελλάδος και ΗΠΑ σε θέματα εκπαίδευσης, και ειδικότερα την εκπόνηση κοινών προγραμμάτων σπουδών μεταξύ ελληνικών και αμερικανικών πανεπιστημίων, τη συμμετοχή αλλοδαπών φοιτητών σε ξενόγλωσσα και σε θερινά προγράμματα στη χώρα μας, την ανταλλαγή φοιτητών και ερευνητών, τη συμμετοχή της χώρας μας στο κορυφαίο εκπαιδευτικό συνέδριο NAFSA, που προσελκύει δεκάδες χιλιάδες επισκέπτες από όλο τον κόσμο, τη διεύρυνση του προγράμματος υποτροφιών Fulbright»

 

Όπως είπε «ήδη, σε συνεργασία με την πρεσβεία των ΗΠΑ, δρομολογείται ένα πρόγραμμα επισκέψεων Ελλήνων στελεχών εκπαίδευσης στις ΗΠΑ, και σε συνεργασία με το Διεθνές Ινστιτούτο για την Εκπαίδευση (ΙΙΕ) σχεδιάζεται επίσκεψη αντιπροσωπείας αμερικανικών πανεπιστημίων στην Ελλάδα κατά το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους, με στόχο τη σύναψη συνεργασιών με ελληνικά πανεπιστήμια. Οι εν λόγω Αμερικανοί ειδικοί αναμένονται για μία προπαρασκευαστική συνάντηση, αρχικά με τη Σύνοδο Πρυτάνεων και εν συνεχεία με επί μέρους ενδιαφερόμενα ελληνικά πανεπιστήμια. Έχω ήδη ενημερώσει για τις επαφές μου και τις νέες δυνατότητες συνεργασιών τη Σύνοδο Πρυτάνεων, η οποία δήλωσε ότι θα συνδράμει ενεργά στην υλοποίηση της πρωτοβουλίας αυτής».

 

«Εν τω μεταξύ, προχωρούμε με ένα νέο θεσμικό πλαίσιο απελευθέρωσης της δημιουργίας ξενόγλωσσων προπτυχιακών τμημάτων, ενίσχυσης των θερινών προγραμμάτων υποδοχής αλλοδαπών φοιτητών, προτάσσουμε την εξωστρέφεια του εκπαιδευτικού μας συστήματος, υποστηρίζουμε πρωτοβουλίες σε αυτήν την κατεύθυνση. Τη Δευτέρα 7/10, στο πλαίσιο του 2ου Στρατηγικού Διαλόγου Ελλάδας-ΗΠΑ, θα έχουμε εκ νέου - σε συνέχεια της συνάντησής μας στις ΗΠΑ - την ευκαιρία να συζητήσουμε με την υφυπουργό Παιδείας και Πολιτισμού, κα Μαρί Ρόις, τις πτυχές της διμερούς μας συνεργασίας» προσέθεσε η κ. Κεραμέως.

 

Για τους αναπληρωτές η υπουργός είπε οτιδρομολογούνται ήδη οι απαραίτητες διαδικασίες για το 2020, ώστε να μην έχουμε τα φαινόμενα ενημέρωσης και τοποθέτησης αναπληρωτών εκπαιδευτικών «στο παρά πέντε» της έναρξης του σχολικού έτους και πρόσθεσε ότι «Ως προς τους διορισμούς, από την ανάληψη των καθηκόντων μου στο υπουργείο και στο βαθμό που υπάρχουν διαπιστωμένα κενά, αποτέλεσαν προτεραιότητα, και σε αυτή την κατεύθυνση έχουμε επισπεύσει όλες τις διαδικασίες για τον διορισμό των 4.500 μόνιμων στην ειδική αγωγή. Για τη γενική εκπαίδευση, ασφαλώς και υπάρχουν ανάγκες οι οποίες θα πρέπει να προτεραιοποιηθούν, αφού πρώτα καταγραφούν αναλυτικά και πάντοτε στο πλαίσιο των δημοσιονομικών δυνατοτήτων της χώρας».

 

Για τις διατάξεις που θα συζητηθούν στη Βουλή η κ. Κεραμέως είπε ότι εξορθολογήσουν μια σειρά από ζητήματα ενώ όπως είπε «ταυτόχρονα προετοιμάζουμε το έδαφος για τις ολοκληρωμένες μεταρρυθμίσεις για ένα πιο ελεύθερο σχολείο και πανεπιστήμιο».


Αναλυτικότερα οι διατάξεις που θα τεθούν προς συζήτηση στη Βουλή:

 

- η αλλαγή του τρόπου επιλογής του σημαιοφόρου στις παρελάσεις του δημοτικού σχολείου. Σήμερα, η επιλογή σημαιοφόρων πραγματοποιείται με κλήρωση ανάμεσα στο σύνολο των μαθητών της τάξης. Στο εξής τη σημαία θα κρατά ο μαθητής ο οποίος έχει τη μεγαλύτερη επίδοση, καθώς θέλουμε να επιβραβεύσουμε την προσπάθεια έναντι της τύχης και να δώσουμε ένα μήνυμα στους μαθητές να επιδιώκουν να ξεπερνούν διαρκώς, τους ίδιους τους τους εαυτούς,

 

- η ενίσχυση των πρότυπων σχολείων, της ελευθερίας τους, του ρόλου τους. Η προηγούμενη κυβέρνηση εξάντλησε την ιδεοληψία της σε αυτές τις νησίδες αριστείας του δημόσιου σχολείου, και ξεκινάμε ήδη την αποκατάσταση και ενίσχυσή τους,

 

- η επείγουσα απελευθέρωση των προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών από τον ασφυκτικό έλεγχο της Πολιτείας, ώστε να μπορούν να ανταποκριθούν πιο άμεσα στις σύγχρονες ανάγκες των φοιτητών,

 

- η πρόβλεψη για τη δυνατότητα επιλογής, για τους παλαιούς αποφοίτους Λυκείου, για τη συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2020, είτε με το σύστημα που ίσχυσε το 2019, είτε με το σύστημα που είναι σε ισχύ για το 2020,

 

- η κατάργηση της διάκρισης μεταξύ σχολών ελεύθερης πρόσβασης και σχολών στις οποίες οι υποψήφιοι θα εισάγονται με πανελλαδικές εξετάσεις,

 

- η επαναφορά της δυνατότητας αναγνώρισης της επαγγελματικής ισοδυναμίας τίτλων σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης κρατών - μελών της ΕΕ και τρίτων χωρών. Περαιτέρω, η διατήρηση της δυνατότητας αναγνώρισης επαγγελματικών προσόντων, σύμφωνα με την Οδηγία 2005/36/ΕΚ, όπως ενσωματώθηκε στην ελληνική έννομη τάξη με το Π.Δ. 38/10 και ισχύει. Επίσης, η διευκόλυνση διαδικαστικά της διεκπεραίωσης των σχετικών αιτήσεων.Σημειωτέον ότι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις που διαπιστώνονται από τη σημερινή λειτουργία του ΣΑΕΠ, θέτουν ζητήματα συμβατότητας του ελληνικού δικαίου με τις υποχρεώσεις που απορρέουν για τα κράτη - μέλη από το ενωσιακό δίκαιο.

 

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ 

Πολιτική

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Πολάκης σε Σημίτη: «Άει πιες το τσάι σου» - Αντίδραση από το ΚΙΝΑΛ

Πολιτική Πολάκης σε Σημίτη: «Άει πιες το τσάι σου» - Αντίδραση από το ΚΙΝΑΛ

15.12.2019
Μητσοτάκης σε Bild: Δεν φοβάμαι θερμό επεισόδιο με την Τουρκία

Πολιτική Μητσοτάκης σε Bild: Δεν φοβάμαι θερμό επεισόδιο με την Τουρκία

15.12.2019
Δένδιας: Η Τουρκία δεν θα παρασύρει την Ελλάδα στο επίπεδο Βαλκάνιου καυγατζή

Πολιτική Δένδιας: Η Τουρκία δεν θα παρασύρει την Ελλάδα στο επίπεδο Βαλκάνιου καυγατζή

15.12.2019
Υπόθεση Novartis: Μήνυση Αβραμόπουλου για πρωτοσέλιδο που εμπλέκει τον γιο του

Πολιτική Υπόθεση Novartis: Μήνυση Αβραμόπουλου για πρωτοσέλιδο που εμπλέκει τον γιο του

14.12.2019
Ανακαλείται η ΚΥΑ για την κρατική επιχορήγηση εφημερίδων μετά την κατακραυγή

Πολιτική Ανακαλείται η ΚΥΑ για την κρατική επιχορήγηση εφημερίδων μετά την κατακραυγή

14.12.2019
Προϋπολογισμός 2020: Ξεκίνησε η πενθήμερη συζήτηση στη Βουλή παρουσία Μητσοτάκη και Τσίπρα

Πολιτική Προϋπολογισμός 2020: Ξεκίνησε η πενθήμερη συζήτηση στη Βουλή παρουσία Μητσοτάκη και Τσίπρα

14.12.2019
Αίσθηση από το άρθρο του Κώστα Σημίτη για τα ελληνοτουρκικά: Για όλα φταίει ο Καραμανλής

Πολιτική Αίσθηση από το άρθρο του Κώστα Σημίτη για τα ελληνοτουρκικά: Για όλα φταίει ο Καραμανλής

14.12.2019
Μαξίμου: Ικανοποίηση για την διπλωματική απομόνωση της Άγκυρας

Πολιτική Μαξίμου: Ικανοποίηση για την διπλωματική απομόνωση της Άγκυρας

14.12.2019
Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα: Κίνητρα για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Πολιτική Εθνικό Σχέδιο για το Κλίμα: Κίνητρα για Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και ηλεκτρικά αυτοκίνητα

13.12.2019
ΣΥΡΙΖΑ κατά Μητσοτάκη: «Απέφυγε να θέσει θέμα νέων κυρώσεων στην Τουρκία»

Πολιτική ΣΥΡΙΖΑ κατά Μητσοτάκη: «Απέφυγε να θέσει θέμα νέων κυρώσεων στην Τουρκία»

13.12.2019