Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Καθημερινής πέρσι ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με περισσότερα από 17 εκατομμύρια ευρώ από ψεύτικα φοιτητικά πάσα σε ανθρώπους που δεν ήταν πια φοιτητές. Τα στοιχεία προέκυψαν επειδή φέτος τα πάσα βγαίνουν πια ηλεκτρονικά. Ενδεικτικό της ασυδοσίας που επικρατούσε είναι ότι φέτος δόθηκαν τα μισά πάσα σε σχέση με πέρσι. Πέρσι δόθηκαν συνολικά 505.966 πάσα- από φέτος που η διαδικασία άλλαξε και το πάσο έχει χαρακτηριστικά ασφαλείας- τα πάσα που δόθηκαν ήταν 253.546 χιλιάδες. Προφανώς δεν μειώθηκαν οι φοιτητές στο μισό από πέρσι μέχρι φέτος, απλώς ήταν απίστευτα μεγάλος ο αριθμός των ανθρώπων που έπαιρναν φοιτητικό πάσο χωρίς να το δικαιούνται.
28 Σχόλια

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 12:56
μικρές μικρές κλεψιές που κάνουν μια μεγάλη. Οι κλέφτες είμαστε εμείς (πολιτικοί και λοιποί)

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 13:14
το πάσο-τα πάσα?? really?

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 13:39
@ 18.11.2011 | 13:14
Ναι, really, το πάσο - τα πάσα. Όταν μια ξένη λέξη ενταχθεί στο ελληνικό λεξιλόγιο, ακολουθεί τους νόμους της γραμματικής, παίρνει δηλαδή τις καταλήξεις των ουσιαστικών.
Όπως ακριβώς δεν μας κάνει πια εντύπωση που λέμε το βάζο - τα βάζα, το κομοδίνο - τα κομοδίνα, το μπάνιο - τα μπάνια, η ομπρέλα - οι ομπρέλες και άλλες ξένες λέξεις που χρησιμοποιούμε.
Για να μη σου πω ότι κανονικά πρέπει να λέμε, το στυλό - τα στυλά, το ευρώ - τα ευρά κ.λπ.
Ναι, really, το πάσο - τα πάσα. Όταν μια ξένη λέξη ενταχθεί στο ελληνικό λεξιλόγιο, ακολουθεί τους νόμους της γραμματικής, παίρνει δηλαδή τις καταλήξεις των ουσιαστικών.
Όπως ακριβώς δεν μας κάνει πια εντύπωση που λέμε το βάζο - τα βάζα, το κομοδίνο - τα κομοδίνα, το μπάνιο - τα μπάνια, η ομπρέλα - οι ομπρέλες και άλλες ξένες λέξεις που χρησιμοποιούμε.
Για να μη σου πω ότι κανονικά πρέπει να λέμε, το στυλό - τα στυλά, το ευρώ - τα ευρά κ.λπ.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:08
Really η όχι, είναι κακόηχο. :(

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:12
"Ναι, really, το πάσο - τα πάσα. Όταν μια ξένη λέξη ενταχθεί στο ελληνικό λεξιλόγιο, ακολουθεί τους νόμους της γραμματικής, παίρνει δηλαδή τις καταλήξεις των ουσιαστικών."
άρα,
Ενα πιροσκ για τον κύριο Νιμπελούνγκ
ή απλούστερα -
κουραφέξελα.
http://sarantakos.wordpress.com/2010/10/29/mujahid/
άρα,
Ενα πιροσκ για τον κύριο Νιμπελούνγκ
ή απλούστερα -
κουραφέξελα.
http://sarantakos.wordpress.com/2010/10/29/mujahid/

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:20
Pesate oloi apo ta sinnefa tora...Osoi perasan apo to Aristoteleio xeroun oti ayto ginotan me tin anohi ton tmimaton vasei mias diaplekomenis shesis sinallagis metaxi ton foitikon parataxeon kai melon tis pritaneias...Me apla logia :
Epipleon paso = Epipleon psifoi stis foititkes ekloges = Epipleon pososto gia tis parataxeis = Epipleon ekprosopoi sigkekrimenon parataxeon stis pritanikes ekloges = Epipleon psifoi gia ipopsifious kathigites...
Kapou ekei mesa se aytin tin diaplekomeni sxesi xoroyse kai i diaroi thematon stis exetaseis...
Kata ta alla den ta fagame mazi...
Epipleon paso = Epipleon psifoi stis foititkes ekloges = Epipleon pososto gia tis parataxeis = Epipleon ekprosopoi sigkekrimenon parataxeon stis pritanikes ekloges = Epipleon psifoi gia ipopsifious kathigites...
Kapou ekei mesa se aytin tin diaplekomeni sxesi xoroyse kai i diaroi thematon stis exetaseis...
Kata ta alla den ta fagame mazi...

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:26
Sto politehneio tou Aristoteliou se sigkekrimeni sxoli opou sigkekrimeni foititiki parataxi epairne pano apo 70% tin efthini ekdosis paso den tin eihe i grammateia alla i sigkekrimeni parataxi...Ti na leme tora...ola ayta stin dekaetia tou 90. Eprepe na mpoume sto mnimonio meta apo 20 xronia gia na to stamatisoun (giati fisika den dehomai oti kaneis den to ixere)...

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:28
Δωρεάν αστικές συγκοινωνίες και αφήστε τα "μαζί τα φάγαμε" και τα ρέστα. Η Αθήνα είναι μια πόλη που αγνοεί τους νέους, μάλλον όχι τους αγνοεί, τους κυνηγάει και είναι γεμάτη μηχανισμούς για να τους καταστείλει. Το ξέρετε πολύ καλά.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:42
@18.11.2011 | 14:12
Στοιχηματίζω ότι δεν διάβασες το κείμενο του Καργάκου, στο οποίο παραπέμπεις κιόλας (!).
Κι αν το διάβασες, δεν πήρες χαμπάρι για το τι λέει.
Στοιχηματίζω ότι δεν διάβασες το κείμενο του Καργάκου, στο οποίο παραπέμπεις κιόλας (!).
Κι αν το διάβασες, δεν πήρες χαμπάρι για το τι λέει.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:42
Κι επειδή οι συγκοινωνίες δεν είναι δωρεάν όπως θα θέλαμε να είναι, καταφεύγουμε στην πουστιά για να επιτύχουμε -50% για πάρτη μας και μόνο, ε;
Να χαρώ εγώ ιδεολογία που "καταστέλλεται" κιόλας από τους "μηχανισμούς".
Να χαρώ εγώ ιδεολογία που "καταστέλλεται" κιόλας από τους "μηχανισμούς".

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 14:49
Συνέχεια από το 18.11.2011 | 14:42
διόρθωση: Σαραντάκος (ποιός;) και όχι Καργάκος! Είπα και γω!
Υποθέτω δε, η λέξη ''φετφάδες'' που χρησιμοποιεί (στον πληθυντικό) είναι ελληνικότατη....
Σχετικά με την ουσία: χαίρομαι που σταμάτησε η ιστορία με τα ψεύτικα πάσα! Υπήρχε χρόνια τώρα! Ηλεκτρονικά από δω και πέρα και τελειώνει η ιστορία.
διόρθωση: Σαραντάκος (ποιός;) και όχι Καργάκος! Είπα και γω!
Υποθέτω δε, η λέξη ''φετφάδες'' που χρησιμοποιεί (στον πληθυντικό) είναι ελληνικότατη....
Σχετικά με την ουσία: χαίρομαι που σταμάτησε η ιστορία με τα ψεύτικα πάσα! Υπήρχε χρόνια τώρα! Ηλεκτρονικά από δω και πέρα και τελειώνει η ιστορία.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 15:30
Είχε παραγίνει το κακό με το πάσο που το έπαιρναν μη φοιτητές. Καλώς το ψάξαμε.
Να ψάξουμε τώρα και το θέμα των χρημάτων που ''τρώνε'' τα ΜΜΜ με τις προπληρωμένες κάρτες (24h, εβδομαδιαίες, μηνιαίες, ετήσιες) για υπηρεσίες που ΔΕΝ προσφέρουν λόγω συνεχών απεργιών και στάσεων εργασίας και τα οποία δεν επιστρέφουν στους επιβάτες;
christina
Να ψάξουμε τώρα και το θέμα των χρημάτων που ''τρώνε'' τα ΜΜΜ με τις προπληρωμένες κάρτες (24h, εβδομαδιαίες, μηνιαίες, ετήσιες) για υπηρεσίες που ΔΕΝ προσφέρουν λόγω συνεχών απεργιών και στάσεων εργασίας και τα οποία δεν επιστρέφουν στους επιβάτες;
christina

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 15:32
εδώ βρέθηκε ότι επιβαρυνόμασταν σαν πολίτες με 17εκατ ευρώ λόγω απάτης και ο άλλος ασχολείται με το αν λέμε πάσο ή πάσα.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 16:15
Ναι οκ, προφανώς υπήρχε μεγάλος αριθμός που έπαιρνε πάσο χωρίς να το δικαιούται και καλώς ελέγχθηκε.
Με την Αννούλα όμως αυξήθηκαν και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την λήψη πάσου, πχ όσοι βρίσκονται σε δεύτερο πτυχίο δεν δικαιούνται...
Επίσης, σχετικά με τις δαπάνες του Υπουργείου, δεν ενοχλούνται με το να χρηματοδότούν ΙΕΚ παρέχοντας κουπόνια σε σπουδαστές τους...
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=323095
Περαστικά μας
Με την Αννούλα όμως αυξήθηκαν και οι προϋποθέσεις που απαιτούνται για την λήψη πάσου, πχ όσοι βρίσκονται σε δεύτερο πτυχίο δεν δικαιούνται...
Επίσης, σχετικά με τις δαπάνες του Υπουργείου, δεν ενοχλούνται με το να χρηματοδότούν ΙΕΚ παρέχοντας κουπόνια σε σπουδαστές τους...
http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=323095
Περαστικά μας

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 16:20
Dorean? Ti leei o kosmos, tha trellathoume teleios! Pou ta exete dei auta? Einai apistevto oti kapoioi akoma na katanoisoun oti to kratos eimaste emeis. Kai to kratos den exei mia. Loipon, anti na zitas kati, kane kati gia auto. Dystyxos, mexri na ginoume politismeni koinonia, stin opoia o kathenas bazei to litharaki tou gia to koino kalo anti na megistopoiei to diko tou ofelos synithos eis baros ton allon, prepei na perasoun polles ma para polles geneies. Dystyxos.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 16:53
Για τον/την ανώνυνο/η 18.11.2011 | 13:39
Το ευρώ δεν μπορεί να κλίνεται γιατί λήγει σε ω κ άρα είναι άκλιτο. Όπως κ το κόστος, δεν υπάρχει "τα κόστη". Μεγάλο λάθος. Ένα είναι το κόστος.
Το ευρώ δεν μπορεί να κλίνεται γιατί λήγει σε ω κ άρα είναι άκλιτο. Όπως κ το κόστος, δεν υπάρχει "τα κόστη". Μεγάλο λάθος. Ένα είναι το κόστος.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 17:18
Η Αννούλα θεωρεί ότι όποιος θέλει να σπουδάσει σε δεύτερη σχολή το κάνει από καπρίτσιο επειδή έχει την πολυτέλεια! Ε, όχι να του δώσουμε και πάσο! Με τέτοιο επίπεδο σπουδών που παρέχουμε!

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 19:21
Όσον αφορά τους φοιτητές που εκπονούν διδακτορική διατριβή, φέτος πήραν πάσο μόνο αυτοί που βρίσκονται μέχρι και το 4ο έτος σπουδών.
Όταν όμως η διάρκεια σπουδών είναι επίσημα από 3-6 χρόνια, δεν είναι άδικο να μη παίρνουν πάσο και για τα επόμενα 2 χρόνια εφόσον δεν έχουν τελειώσει;
Στο πλαίσιο των περικοπών, ...καίγονται και τα χλωρά, μαζί με τα ξερά.

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 21:20
ΜΑΖΙ ΤΑ ΦΑΓΑΤΕ ΑΝΗΘΙΚΑ ΚΩΛΟΠΑΙΔΑ!

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 21:20
Τα 'πάσα' είναι πια ηλεκτρονικά, δηλαδή δεν τα συμπληρώνεις με τα 'στυλά', αλλά σου έρχονται με τα 'ιμέλια';
Σας αρέσει έτσι;;; Ήμαρτον!
Σας αρέσει έτσι;;; Ήμαρτον!

Ανώνυμος/η
18.11.2011 | 21:30
21:20
Δεν τραβάς μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ να μου φέρεις 3 πακέτο μπισκότο;;; Επειδή το πάσο είναι ιταλικη λέξη το λέω.
Δεν τραβάς μια βόλτα στο σούπερ μάρκετ να μου φέρεις 3 πακέτο μπισκότο;;; Επειδή το πάσο είναι ιταλικη λέξη το λέω.

Ανώνυμος/η
19.11.2011 | 00:30
h xara toy adwni einai ta sxolia! :p

Ανώνυμος/η
19.11.2011 | 01:37
@19.11.2011 | 00:30
Τα σχόλια δεν είναι η χαρά του Άδωνη φίλε μου. Δεν χαρίζω την υπεράσπιση της γλώσσας σε ηλίθια φασισταριά. Η γλώσσα ανήκει σε όλους. Μην την πατάτε έτσι.
Είναι όμως και κάτι στούρνοι εδώ πέρα που δεν εννοούν να καταλάβουν τα βασικά. Βλ. ''Ιμέλια''
Το κόστος είναι ελληνική λέξη. Και όχι φυσικά, δεν λέμε ''τα κόστη''. Είναι γραμματικά σωστό αλλά δεν είναι ΔΟΚΙΜΟ. Δεν χρησιμοποιείται δηλαδή.
Το ευρώ δεν είναι ελληνική λέξη. Είναι νεολογισμός! Και ελληνογενής, όχι ελληνική! Και γιαυτό μας ακούγεται άσχημα όταν πάμε να την κλίνουμε.
Έτσι όμως λειτουργεί η γλώσσα.
Τα σχόλια δεν είναι η χαρά του Άδωνη φίλε μου. Δεν χαρίζω την υπεράσπιση της γλώσσας σε ηλίθια φασισταριά. Η γλώσσα ανήκει σε όλους. Μην την πατάτε έτσι.
Είναι όμως και κάτι στούρνοι εδώ πέρα που δεν εννοούν να καταλάβουν τα βασικά. Βλ. ''Ιμέλια''
Το κόστος είναι ελληνική λέξη. Και όχι φυσικά, δεν λέμε ''τα κόστη''. Είναι γραμματικά σωστό αλλά δεν είναι ΔΟΚΙΜΟ. Δεν χρησιμοποιείται δηλαδή.
Το ευρώ δεν είναι ελληνική λέξη. Είναι νεολογισμός! Και ελληνογενής, όχι ελληνική! Και γιαυτό μας ακούγεται άσχημα όταν πάμε να την κλίνουμε.
Έτσι όμως λειτουργεί η γλώσσα.

Ανώνυμος/η
19.11.2011 | 12:01
Ναι, αλλά κατήργησαν το δικαίωμα σε πάσο για το πέμπτο έτος των υποψηφίων διδακτόρων, ακόμη κι αν ο κύκλος σπουδών τους είναι πενταετής!

Ανώνυμος/η
19.11.2011 | 12:27
Γι'αυτό δε λειτουργούν οι νόμο σε αυτό το κράτος, επειδή μόλις αποκαλυφθεί κάτι τρέχουμε να το καλύψουμε με άσχετες λεπτομέρειες, να ρίξουμε αλλού τις ευθύνες και να κατευθύνουμε αλλού τη συζήτηση.
Σαν τηλεπαράθυρα είσαστε με το πάσο - τα πάσα!
Εδώ μιλάμε για τα κλεμμένα λεφτά που πληρώνω εγώ από το μισθό μου επειδή κάποιοι παρανομούν ή για το λεξικό του Μπαμπινιώτη και την ευελιξία των ζωντανών γλωσσών;
Αν μιλάμε για το λεξικό, συγγνώμη.
christina
Σαν τηλεπαράθυρα είσαστε με το πάσο - τα πάσα!
Εδώ μιλάμε για τα κλεμμένα λεφτά που πληρώνω εγώ από το μισθό μου επειδή κάποιοι παρανομούν ή για το λεξικό του Μπαμπινιώτη και την ευελιξία των ζωντανών γλωσσών;
Αν μιλάμε για το λεξικό, συγγνώμη.
christina

Ανώνυμος/η
20.11.2011 | 10:40
Επειδή είδα ότι αναφέρεται ένα δικό μου άρθρο, να πω ότι το πάσο κατά τη γνώμη μου πρέπει να κλίνεται: το πάσο του πάσου, τα πάσα των πάσων. Έτσι και το τσίρκο, το καζίνο, το παλτό που κάποιοι τώρα τα αφήνουν άκλιτα για να δείξουν ότι ξέρουν πως έχουν ξένη ετυμολογία. Όπως σωστά είπε ένας φίλος, αν αφήσουμε άκλιτο το πάσο τότε πρέπει επίσης να αφήσουμε το μπισκότο, το μπουρλότο, το μαστέλο, το φουρνέλο, το κομοδίνο και το κλαρίνο, όλα αυτά εξίσου ξενικά είναι με το πάσο.
Παραδέχομαι ωστόσο ότι μπορεί να ξενίζει, ίσως επειδή είναι σύντομη λέξη. Αλλά αυτό είναι θέμα συνήθειας.
Νίκος Σαραντάκος
Παραδέχομαι ωστόσο ότι μπορεί να ξενίζει, ίσως επειδή είναι σύντομη λέξη. Αλλά αυτό είναι θέμα συνήθειας.
Νίκος Σαραντάκος