Κέιτι Μπούμαν: Η επιστήμονας πίσω από τη φωτογραφία της μαύρης τρύπας

Κέιτι Μπούμαν: Η επιστήμονας πίσω από τη φωτογραφία της μαύρης τρύπας

Η Κέιτι Μπούμαν σχεδίασε και εξέλιξε τον αλγόριθμο που έκανε εφικτή την φωτογραφία της μαύρης τρύπας

Μια 29χρονη επιστήμονας της πληροφορικής είναι η βασική υπεύθυνη που έγινε εφικτή η φωτογράφηση της μαύρης τρύπας του διαστήματος.

Η Κέιτι Μπουμαν είναι αυτή που σχεδίασε και εξέλιξε το υπολογιστικό πρόγραμμα που μας έδωσε τη φωτογραφία που δόθηκε χθες στη δημοσιότητα.

Στη φωτογραφία φαίνεται ένα φωτοστέφανο από σκόνη και αέριο σε απόσταση 500 εκατομμυρίων τρισεκατομμυρίων χιλιομέτρων από τη Γη.

Για την Μπούμαν, η δημιουργία της φωτογραφίας είναι η πραγματοποίηση ενός κατορθώματος που έως τώρα θεωρούνταν αδύνατο.

Ξεκίνησε να δημιουργεί τον αλγόριθμο πριν τρία χρόνια, όταν ήταν μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Μασαχουσέτης (MIT).

Εκεί ήταν επικεφαλής του εγχειρήματος, βοηθούμενη από μια ομάδα που αποτελούνταν από επιστήμονες του Εργαστηρίου Πληροφορικής και Τεχνητής Νοημοσύνης του MIΤ, του Χάρβαρντ - Σμισθόνιαν Κέντρου για την Αστροφυσική και του αστρονομικού Παρατηρητηρίου Haystack του MIT.

Η εικόνα, την οποία κατέγραψε το μεγάλο Τηλεσκόπιο Ορίζοντα Γεγονότων (Event Horizon Telescope-EHT). ένα δίκτυο 8 συνδεδεμένων μεταξύ τους τηλεσκοπίων, μεταδόθηκε μέσα από τον αλγόριθμο της Μπούμαν.

Το όνομα της Μπούμαν κυκλοφόρησε ευρύτατα χθες στα social media, η επιστήμονας απέσπασε τον θαυμασμό των συναδέλφων της και όχι μόνο.

«Συχαρητήρια και σε ευχαριστούμε για την τεράστια συνεισφορά στην πρόοδο της επιστήμης και της ανθρωπότητας», έγραψε η Δημοκρατική πολιτικός Αλεξάντρια Οκάσιο- Κορτέζ στο Twitter προσθέτοντας πως η Μπούρμαν πρέπει να πάρει «τη θέση που δικαιούται στην ιστορία»

Η ίδια η Μπούρμαν, πλέον επίκουρη  καθηγήτρια πληροφορικής και μαθηματικών στο Τεχνολογικό Ινστιτούτο της Καλιφόρνιας επιμένει πως όλη η ομάδα που την βοήθησε αξίζει παρόμοιο έπαινο.

Στην ομάδα συμμετείχαν πάνω από 200 επιστήμονες, τα τηλεσκόπια που χρησιμοποιήθηκαν για την καταγραφή της εικόνας βρίσκονταν σε διαφορετικά σημεία του πλανήτη, όπως η Ανταρκτική και η Χιλή.

«Κανένας από εμάς δε θα μπορούσε να το κάνει αυτό μόνος του», είπε στο CNN. «Έγινε πραγματικότητα επειδή συνεργάστηκαν πολλοί άνθρωποι από πολλά διαφορετικά επιστημονικά υπόβαθρα»

Προφανώς ως απάντηση στα διαδοχικά δημοσιεύματα που την αποθεώνουν λίγες ώρες αργότερα έγραψε στον λογαριασμό της στο Facebook.

«Κανένας αλγόριθμος και κανένας άνθρωπος δεν έφτιαξε αυτή την εικόνα. Χρειάστηκε το εκπληκτικό ταλέντο μιας ομάδας επιστημόνων από όλον τον πλανήτη και πολλά χρόνια σκληρής δουλειάς προκειμένου να εξελιχθούν τα όργανα, να υπάρξει επεξεργασία των δεδομένων, να προοδεύσουν οι μέθοδοι οπτικοίησης και οι τεχνικές ανάλυσης, όλα αυτά που ήταν απαραίτητα για να καταφέρουμε αυτό το φαινομενικά αδύνατο βήμα. Ήταν μεγάλη μου τιμή και αισθάνομαι τόσο τυχερή που μου δόθηκε η ευκαιρία να δουλέψω μαζί σας», γράφει η Μπούμαν.

Τech & Science Spotify Kids: Η νέα εφαρμογή της streaming πλατφόρμας έχει αποκλειστικό κοινό τα παιδιά