Το Hubble γιορτάζει 29 χρόνια στο διάστημα με μια εντυπωσιακή φωτογραφία

Το Hubble γιορτάζει 29 χρόνια στο διάστημα με μια εντυπωσιακή φωτογραφία

Το διαστημικό τηλεσκόπιο Hubble γιορτάζει την συμπλήρωση των 29 χρόνων στο διάστημα με μία εντυπωσιακή φωτογραφία του νοτίου νεφελώματος του Καρκίνου

Η αμερικανική και η ευρωπαϊκή Διαστημική Υπηρεσία έδωσαν στη δημοσιότητα μια νέα εντυπωσιακή φωτογραφία του νοτίου νεφελώματος του Καρκίνου από το τηλεσκόπιο Hubble με αφορμή τη συμπλήρωση των 29 ετών του στο διάστημα.

Το εν λόγω νεφέλωμα δημιουργείται από ένα διπλό αστρικό σύστημα και η νέα φωτογραφία βοηθά ακόμη περισσότερο στην κατανόηση του, ενώ δείχνει για μια ακόμη φορά τις δυνατότητες του τηλεσκοπίου, το οποίο είχε εκτοξευθεί στις 24 Απριλίου 1990 από το διαστημικό λεωφορείο Discovery, φέρνοντας έκτοτε επανάσταση στην αστρονομία και στον τρόπο που το κοινό βλέπει το σύμπαν μέσα από εικόνες μεγάλης επιστημονικής αλλά και αισθητικής αξίας.

NASA-ESA

Κάθε χρόνο, το τηλεσκόπιο αφιερώνει λίγο από τον πολύτιμο χρόνο του για να τραβήξει μια ειδική επετειακή φωτογραφία και φέτος σειρά είχε το Νότιο Νεφέλωμα του Καρκίνου (Κάβουρα), το οποίο δημιουργείται από ένα ζεύγος άστρων στο κέντρο του, ένα ερυθρό γίγαντα και ένα λευκό νάνο.

Το πρώτο μεγάλο άστρο αποβάλλει τα εξωτερικά στρώματα του κατά την τελευταία φάση της ζωής του, προτού τελικά γίνει και αυτό λευκός νάνος. Ένα μέρος από αυτά τα υλικά έλκονται από τη βαρύτητα του μικρότερου συντρόφου του, που με τη σειρά του εκτινάσσει με εκρήξεις υλικά στο διάστημα, δημιουργώντας έτσι το θεαματικό νεφέλωμα.

Το νεφέλωμα παρατηρήθηκε αρχικά το 1967, αλλά είχε τότε θεωρηθεί ότι προερχόταν μόνο από ένα άστρο. Το 1989, χάρη στις παρατηρήσεις του Ευρωπαϊκού Νοτίου Αστεροσκοπείου (ESO) στη Χιλή, οι επιστήμονες έμαθαν περισσότερα πράγματα, αλλά τελικά ήταν το 1998, με τις πρώτες παρατηρήσεις του Hubble, που έγινε αντιληπτή η φύση και η πλήρης δομή του νεφελώματος.

Τώρα, περίπου 20 χρόνια μετά, το Hubble επέστρεψε στο ίδιο νεφέλωμα, αποκαλύπτοντας με τη νέα εικόνα ότι αυτό παραμένει ενεργό και πάντα θεαματικό.

Με πληροφορίες από ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ερευνητές δημιουργούν memes για ανθρώπους με προβλήματα όρασης

Τech & Science Ερευνητές δημιουργούν memes για ανθρώπους με προβλήματα όρασης

14.10.2019
Joseph Plateau: Το Google Doodle τιμά τον σημαντικό Βέλγο φυσικό

Τech & Science Joseph Plateau: Το Google Doodle τιμά τον σημαντικό Βέλγο φυσικό

14.10.2019
Tο dark mode για το Instagram είναι εδώ - Πώς το ενεργοποιείς

Τech & Science Tο dark mode για το Instagram είναι εδώ - Πώς το ενεργοποιείς

12.10.2019

Τech & Science Είναι αυτό ένα σημάδι πως γερνάμε γρηγορότερα για την ηλικία μας; - Μια νέα έρευνα αποκαλύπτει

12.10.2019

Τech & Science Χάκερ έκλεψε όλα τα στοιχεία χιλιάδων πελατών σε σεξουαλικές υπηρεσίες ιστοσελίδας στην Ολλανδία

11.10.2019

Τech & Science Ο Λεονάρντο Ντα Βίντσι είχε σχεδιάσει για την Κωνσταντινούπολη τη μεγαλύτερη πέτρινη γέφυρα στον κόσμο

11.10.2019
Πώς δημιουργούνται τα καθημερινά doodles της Google;

Τech & Science Πώς δημιουργούνται τα καθημερινά doodles της Google;

10.10.2019